Lijf & Lijn alle pijlers

10 kilo eraf in 2017!

22-12-2016 20:26 1229 berichten
Alle reacties Link kopieren
26-06-2017 - Ik heb wederom een aantal mensen uit de tabel gehaald die al een tijd niet actief waren, in de hoop zo het overzicht te houden. Natuurlijk kan ik me ook vergissen en wat over het hoofd zien, of wil je om een andere reden alsnog graag terug in de tabel. Laat het me weten en dan komt het goed!

Dit topic is gestart voor dames (en heren) die met ingang van 2017 graag ongeveer 10 kilo af willen vallen.
Samen kunnen we deze uitdaging aan!!

Ansch: Startgewicht: 77.8 kg, startdatum: 18-06-2017, huidig gewicht: 77.1 kg, deze week: -0.0 kg, totaal: -0.7 kg

Bukko: Startgewicht: 76.0 kg, startdatum: 15-05-2017, huidig gewicht: 70.6, deze week: -0.2 kg, totaal -5.4 kg

Frantic: Startgewicht: 78.6 kg, streefgewicht 66.0, startdatum: 01-01-2017, huidig gewicht: 70,6 kg, deze week: -0.6 kg, totaal: -8.0 kg

Elizaar: Startgewicht: 76.0 kg, startdatum: 01-03-2017, huidig gewicht: 70.7 kg, deze week: +0.1 kg, totaal: -5.3 kg

Nessemeisje: Startgewicht: 83.8, streefgewicht 72.0, startdatum: 03-01-2017, huidig gewicht: 79.4, deze week: -0.2 kg, totaal: -4.4 kg

PinkLady90: Startgewicht: 80.2 kg, startdatum: 05-06-2017, huidig gewicht: 75.9 kg, deze week: -0.7 kg, totaal -4.3 kg
frantic wijzigde dit bericht op 30-10-2017 14:37
47.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nou gister 3x15min gewandeld, ik ga zo hard vooruit :lol:
Qua eten en drinken gaat het redelijk goed, dus ik ben nog niet ontevreden. Hoe gaat het bij jou Pinklady? Fruitschaal al weer opgeleukt?
Alle reacties Link kopieren
Ola! Gisteren geen goeie dag, appels en crackers weglaten voor chocola en chips.... niet handig. Wel 20 min gefietst en 30 min gewandeld. Voel me nu weer ongeveer mezelf, met minder conditie ;) Morgen op controle bij de KNO arts, daarna ip weer lekker aan het werk!

Vanmorgen woog ik 70,0. Niet blij mee, maar ergens valt het ook wel weer mee natuurlijk, +0,2 in zo'n passieve week. Hoe dan ook, ik zit dicht bij de -10 maar ben al een aantal weken niets meer kwijt geraakt, en dat wil ik wel graag. Ga dus weer lekker groente en fruit eten en af en toe iets lekkers, maar niet in plaats van gezond eten en alleen als ik ruimte over heb.

Hoe gaat het bij jullie? Al helemaal in de vakantiemodus of nog hard aan het werk? Gaat het goed met afvallen?
Alle reacties Link kopieren
Hai Frantic!

Wat fijn dat je herstel wel goed gaat zeg! En dat je zelfs al kan werken. Mooi hoor! Maar vergeet ook niet een beetje uit te kijken. Succes bij de kno arts gister.

Ik ben sinds vandaag op vakantie. Vanochtend nieuwe auto opgehaald en net aangekomen in het hotel. Helemaal gesloopt, heb vorige week ook allemaal sollicitatie gesprekken gehad en een auto die plots kapot ging en een nieuwe auto gekocht en dat allemaal door elkaar. Ik ben doorgedraaid 🤓

Heel veel succes met het afvallen. Ik ga netjes op mijn eten letten en hopelijk veel wandelen enzo. Weet niet of ik elke dag kom schrijven want wil eigenlijk een internet vrije vakantie. Word wel een beetje stil hier zo dus zal af en toe mijn best doen ;-)

Heel veel succes Frantic!

Hoe is het met Ansch, borstel, Bukko en Julia? En ik vergeet vast mensen. Sorry!

Je -10! Is wel al heel goed hoor!
Alle reacties Link kopieren
Ha Elizaar! Het wordt inderdaad wel erg rustig, waar is iedereen?? Vakantie? Afval-moe? Afgesloten van de internetwereld? :)

Heerlijk dat je op vakantie bent nu, en dat je weer een auto hebt. Wat een gedoe zeg, zo vlak voor je vakantie!! Nu lekker chillen, en lekker zonder internet, ik zie wel wanneer je er weer bent.

Dokter was tevreden, ga inderdaad donderdag weer aan het werk, en volgende week mag ik al weer sporten, superfijn!

Geniet van je vakantie en succes met 'netjes opletten met eten en hopelijk veel wandelen enzo'!
Hallo!

Hier nog niet drastisch veel verbetering. Wel de fruitschaal opgeleukt en vandaag een goede eetdag gehad, 1500 cal. Hoop dat het lukt om t nu weer op te pakken met nog weer feestjes ed in t vooruitzicht haha. Wil er nu wel weer echt goed op letten, want volgensmij ben ik aangekomen. Laatste keer dat ik woog was zaterdag volgensmij of vrijdaf en toen was het 76.9, dus mijn gewicht mag wel weer aangepast worden naar 77. Denk dat t daar wel op zit ongeveer.

Fijne vakantie gewenst elizaar!
Frantic fijn dat je weer aan t werk kan, en echt al heel erg knap hoor wat je bereikt hebt! Ik heb vaak na de eerste kilos verloren te hebbsn, de grootste moeite om door te zetten. Maar ik gaer weer voor!
Alle reacties Link kopieren
Ha Pink! Dank je voor je lieve woorden! Maar wat is het lastig soms he... ik type hier dat ik er weer voor ga, en heb me toch een slechte dag gehad, bah! Ik weet dat dit een gevolg is van hele dagen thuis zitten (verveling!), maar ik weet ook dat het dan nog steeds een keuze is en dat ik gewoon verkeerd kies... Feestjes zijn inderdaad ook heel lastig! Misschien kun je ervoor zorgen dat je die dagen sport of anderzijds meer beweegt, zodat je wat ruimte hebt? Alleen maar kiezen voor water en komkommer op n feestje is het ook niet, als je mij vraagt!
Alle reacties Link kopieren
Hai Frantic en Pink!

Een Franse groet vanaf een hele mooie stek in Frankrijk :-)
Hoe was het werken vandaag Frantic? Viel het mee of tegen? En hoeveel uur ben je vandaag gestart?

Lastig hè pink. En af willen vallen en van leuke feestjes houden :-)
Idd wat Frantic ook al zei doe ik ook: als ik weet dat ik een feestje heb dan beweeg ik die dag wat meer. Zo kan ik toch wat meer eten of drinken maar let dan wel nog steeds op wat ik neem.

Wat je ook kan doen Frantic is even een lijn pauze nemen. Zorgen dat je een maand of 2 op gewicht blijft en daarna met goede moed weer verder. Of klinkt dat gek?

Ik vrees met grote vrees de weegschaal. De afgelopen dagen echt niet zo heel goed gegeten. We waren een nacht bij vrienden en daar waren marsmellows. Pffff ik denk dat ik er wel 15 heb gehad. En patat en worst en een ijsje. Patat en worst kan ik niet zoveel aan doen want er was niks anders maar die marsmellows en ijsje zijn gewoon dom.

Lekker bruin brood moet ik hier nog vinden! Stokbrood is ook al niet zo best ....

Wel gister 30 baantjes gezwommen maar merk dat mijn stappen halen hier ook lastig is. We hebben een piepklein huisje dus daar beweeg je al amper en alle wegen zijn hier stijl dus lekker een stukje wandelen heb ik ook nog niet gedaan. Wel heb ik het ijsje en snoep vandaag over geslagen en heb ik appel en druiven gepakt. Dat compenseert hopelijk mijn stokbroodje met Nutella 🤦🏼‍♀️
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanavond gewandeld! En ik ben er heel blij mee! Toch mijn stappen gehaald en netjes gegeten vandaag dus dat is fijn. Nog een beetje gezwommen maar dat was eerder een beetje dobberen dan sportief :-)
Ik kan hier trouwens nergens grondoefeningen doen. Binnen geen ruimte en buiten alleen een veranda. En een groot open veld maar dat gaat me een beetje te ver 😂 het klinkt heel fout maar vanmiddag was er aquagym in het zwembad (vooral voor de kinderen .....) als ik over mijn schaamte heen kan stappen ga ik daar morgen aan meedoen. Help!
Het is hier een kleine camping met maar 80 plaatsen en had never nooit animatie verwacht maar dat is er dus blijkbaar wel. Ik moet er een beetje aan wennen :-)
Alle reacties Link kopieren
Ha Elizaar, klinkt alsof je een beetje je weg aan t vinden bent in je vakantieplan, top! Altijd lastig, stokbroodjes zijn ook zo lekker, haha. Nouja, op vakantie is genieten het belangrijkste, dus hoop dat dat ook goed lukt..

Hier gaat het beter dan aan het begin vd week. Heb nu 2 dagen gewerkt, gewoon hele dagen. Aan het einde vd dag wat hoofdpijn en wel moe, maar dat heeft gewoon even nodig. Het werken maakt inderdaad wel dat het qua eten dus wat beter gaat, ik heb minder tijd om te eten ;) Vandaag moet ik weer werken en vanavond heb ik wel een feestje, dus maar even zien hoe dat gaat! Dan morgen nog een nachtdienst en daarna weer ff n paar dagen vrij, ook lekker.
Alle reacties Link kopieren
Ha Frantic! Hoe was je feestje?

Wat goed zeg dat het werken zo goed is gegaan! Volgens mij is het best wel een heftige ingreep en heb je alles daarna best vlot weer opgepakt.

Het eten uit vervelend herken ik wel. Ik ga ook beter als ik dingen te doen heb. De fout die ik vaak maak bij een dag niks doen is dat ik eerst te netjes ga eten om daarna een tekort op te bouwen en dan los te gaan. Dat is dus niet handig 😊

Gister hebben wij een mooie wandeling gemaakt. 10k in totaal met ook wat mooie beklimmingen. We zijn in totaal 500 meter gestegen (om bij een prachtige ruïne te komen) dus het was af en toe best pittig maar het resultaat meer dan waard.

Ben dus makkelijk aan mijn stappen gekomen. Daarna nog beetje gezwommen. Vandaag staat aquagym weer op het programma. Ik ben de gene voorbij 😎

Fijne dag vandaag! Succes met je nachtdienst.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinktis goed Elizaar, zo verbrand je toch zat! Feestje was gezellig, maar niet best ;)

De dag van de nachtdienst in gaan is altijd een rare, de bent ongeveer 24 uur wakker dus dat is qua eten echt wel aanpassen... gevoel dat ik veel eet (meer dan anders) maar meestal ben ik na de nachtdiensten iets lichter dan ervoor. Maar nu is het maar 1, dus zal misschien wel anders zijn..

Hoe lang ben je eigenlijk op vakantie Elizaar?
Alle reacties Link kopieren
69.5, -0,5kg. Gaat gelukkig weer de goede kant op! Deze week mag ik ook weer sporten, dus ik hoop deze lijn weer door te zetten. Morgen weer lekker naar zumba! Er valt wel nog steeds veel winst te behalen op mijn eetgedrag, zou fijn zijn als ik hier weer meer grip op zou krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed! Jeetje mag je echt trots op zijn. Je zegt dat je je eten niet onder controle hebt maar zonder sporten is er maar mooi weer een halve kilo af. Ik vind het knap.

Lekker morgen weer zumba! Ik heb dat nog nooit gedaan maar ben benieuwd of ik het leuk vind.

Wij zijn 2,5 week op vakantie. Het is hier echt heel fijn. Ik heb niet zoveel met campings maar dit is een hele leuke kleine camping met geweldig uitzicht en niet al te hysterische mensen 😎
Alle reacties Link kopieren
Klopt Elizaar, ben ik ook oprecht blij mee, maar het is echt een wonder gezien mijn keuzes. Ik laat ook gezonde dingen liggen om in plaats daarvan chocola te eten enzo.... dat is ook niet hoe ik het wil doen, ik wil al met al gezonder worden en zo voelt het nu niet.

Anyhow, ik ga morgen in ieder geval beginnen met meer drinken. Zodat ik in ieder geval niet denk dat ik honger heb, als ik gewoon dorst heb. Andere tips zijn ook zeker welkom!

Wat heerlijk, 2.5 week gewoon lekker doen en laten wat je wil.. geniet er lekker van!
Alle reacties Link kopieren
Wel herkenbaar hoor. Ik eet vaak gezond maar kan net zo goed af en toe het gezonde skippen en dan een stuk chocola naar binnen duwen. Ik zat laatst te denken dat ik wat gebalanceerder moet eten. Ook met het oog op eiwitten enzo.

Het gymmen in het zwembad is nog wel gênant maar om het goed te maken ga ik elke avond een stuk lopen als de kinderen op bed liggen. Heerlijk! En zo mooi. Daarnet kwam ik herten tegen ❤️ ik kan daar wel heel erg van genieten.

Succes met water drinken! Ik heb zelf thuis een karaf met water en als ik weg ben dan heb ik een doppler. Zo drink ik gedurende de dag veel water (en anders thee, daar drink ik zo een pot van weg).
Ik zal er morgenochtend weer op gaan staan, maar vrees het ergste. Het lukt me nog steeds niet zo goed allemaal.

Fijn dat het beter gaat frantic en dat je je werk weer kan oppakken. Ook nog een halve kilo kwijt! Super!!

Klinkt heerlijk idyllisch jouw vakantie elizaar. Volgensmij kom je lekker tot rust !
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb het heel fijn hier Pink. Lekker boekje lezen, mooi weer, rustige camping, kinderen lekker bezig en af en toe lekker op pad. Superleuk!

Succes morgen op de weegschaal
Hoop dat het meevalt en misschien kunnen we meedenken met je. Slaap lekker!
Alle reacties Link kopieren
Ha Pink, je bent er weer! Hoe was je weegschaalmomentje vanmorgen? Hopelijk is het een beetje meegevallen!

Wauw Elizaar, gaaf van die hertjes, mooi dieren zijn dat!
Alle reacties Link kopieren
Ja heel tof! Ik werd er instant gelukkig van :-)

Vandaag mooie wandeling gemaakt door een middeleeuwse stad en een toren beklommen. Heel leuk! En goed voor de trappen en stappen. Daarna een riviertje opgezocht en daar lekker in gezwommen. Heerlijke dag gehad.

Hoe ging het sporten Frantic? En hoe was de weegschaal Pink?
Alle reacties Link kopieren
Sporten ging prima! Geen klachten gehad van mn OK, conditie kon er ook nog mee door... was fijn!! Morgen ga ik sowieso weer een uur wandelen en vrijdag weer naar zumba :)

Je vakantie klinkt leuk Elizaar, en je beweegt echt wel veel! (y) Mag ik je vragen hoe oud je kinderen ongeveer zijn? Gaan ze gewoon lekker mee met alles of hebben ze zelf allerlei andere ideeen over hoe hun vakantie eruit moet zien? ;)
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat sporten goed ging! Geeft de burger toch weer moed. Uur wandelen wat op het programma staat klinkt ook goed. Hoe is het weer daar? Ik hoorde dat ik het westen de regen met bakken naar beneden kwam.

De kinderen zijn 8 en 9. Energie genoeg 🤓 en ze vermaken zich prima. Eigenlijk een hele leuke en handige leeftijd. Op de camping kunnen ze zich goed vermaken met elkaar en vriendjes (en ook mee ons hoor) en als we weg gaan dan vinden ze dat ook leuk. We hebben nou al drie best wel hele actieve dagen gehad met ze en ze willen nog niet van ellende naar huis 😂 dus dat is goed nieuws. En soms hebben ze wat minder zin maar eigenlijk gaat het vrij makkelijk en we hebben het heel gezellig. Ik ben er stiekem ook wel een beetje trots op dat het zo goed gaat. Stom hè. Maar dat kan me niet schelen 😊 ik geniet met volle teugen.
Alle reacties Link kopieren
Ooooo ik ben master van de tafeltennis. Dat hebben we vanavond gedaan. Ik verlies met sport altijd van mijn fanatieke vriend maar ik heb alle potjes gewonnen. Bewegen is bewegen hè ....

O nog even over de eigen wil van de kinderen. De jongste wil per se naar het tropisch aquarium. Dus we hebben nog wat op het lijstje staan :-)
Alle reacties Link kopieren
Hier miezert het vooral, maar ik woon in het oosten ;) dat is een leuke leeftijd voor de vakantie, als ik jou zo hoor. Een beetje je eigen ding kunnen doen, maar ook als gezin samen op stap, leuk! Ik moest wel lachen om je tafeltennis verhaal, kon je vriend er ook om lachen??

Hier ging het vandaag iets beter qua eten, gelukkig. Net een bakje frambozen op... Morgen weer aan het werk dus dat is qua eten en drinken weer wat makkelijker!
Alle reacties Link kopieren
Haha in plaats van bakje frambozen las ik gebakje met frambozen 😊

Ik heb wel zin in een gebakje met frambozen. Ben vanmiddag gebeld dat ik een hele toffe baan heb gekregen dus dat zou ik wel willen vieren met een lekker Frans taartje 😜

Succes morgen op je werk!

Wel heel mooi het oosten van het land!
Alle reacties Link kopieren
Zo, weer terug van vakantie en vol goede voornemens. Vanochtend gewogen: 78,6. Valt me niet tegen. Op naar de volgende 7 kilo!
Vanavond ga ik eens een app zoeken om (realistische) thuisoefeningen te doen. Dus geen oefeningen waar ik mijn schouders overbelast zoals push-ups.
En manlief en ik hebben afgesproken om eens te informeren naar een personal trainer bij de sportschool. Onze jongste gaat straks naar school en dan zouden we op onze vrije dag natuurlijk een uurtje de sportschool in kunnen.

Gefeliciteerd met je nieuwe baan Elizaar! Daar mag je best een gebakje op eten toch?
@Frantic, meer drinken is ook mijn doel want in de vakantie echt te weinig gedronken op een dag, maar ik vind het ook lastig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven