Lijf & Lijn alle pijlers

13 kilo eraf voor de kerst, wie doet er mee?

19-08-2018 10:59 290 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het moet echt weer...afvallen.
3 jaar geleden ben ik keurig 15 kilo kwijt geraakt maar 13 kilo is er weer aan. Onder andere doordat ik een half jaar nauwelijks heb kunnen sporten door een blessure, en uit frustratie ben ik gaan snaaien!

Wie wil er nog meer ongeveer 10-15kg afvallen met gezond eten en sporten en wil met dit forum elkaar wat steunen?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil wel, maar weet niet zo goed hoe. Tot nu toe willen alle pogingen niet lukken. Misschien te soft geweest?
We gaan ons best weer doen.
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde verhaal. (alleen dan 2 jaar geleden)
Ben afgelopen week begonnen en het valt niet tegen.
Gezond eten, meer bewegen en minimaal 2 liter water drinken op een dag.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat water drinken is wel een dingetje!

Hoe zwaar zijn jullie nu en wat zouden jullie willen wegen?

Ik ben nu 88.5 (Ik ben 1.80 lang) en ik zou 75kg willen wegen. Ik ben bijna 44 jaar oud, heb 2 pubers thuis en werk ongeveer 25 uur per week verdeeld over 4 dagen.
13 kg in 4,5 maand is wel heel enthiousiast.
Ik ben bezig met de laatste loodjes 7 eraf, 3 to go. Daarna mogen er voor de.
mooi nog 5 vanaf.
Bezig vanaf januari 2018 na aankomen van medicijnen.
Alle reacties Link kopieren
Focus je niet op de ‘13 kg’, maar op gezonder leven.

Weeg jezelf 2 maand niet en ga eens ‘normaal’ eten en water drinken. NIETS tussendoor.

(Normaal eten is uiteraard nu naar bedoeld)
Ah, ik wil wel meedoen met Kerst als stip aan de horizon. Meestal doe ik de zomervakantie als stip. Dit jaar kwam ik echter niet op mijn streefgewicht. Mijn streefgewicht is 67 kilo.
Voor de vakantie kwam de weegschaal heel even onder de 70 kilo, maar na de vakantie staat ‘ie weer op 72. Nog 5 te gaan dus.
4,5 maand en 5 kilo... dat zou toch een reëel streven moeten zijn?!
Ik ben 5wkn voor m’n vakantie begonnen met sporten op de sportschool. En met resultaat, want heb van meerdere mensen complimenten gekregen over mijn buikspieren. (En ik ben echt de slapste van het sportschoolgroepje :facepalm: ) Blijkbaar zijn die gewoon snel zichtbaar.
Nu mijn flabberbenen en muffintops nog.
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
19-08-2018 12:27
13 kg in 4,5 maand is wel heel enthiousiast.
Ach...vond het wel een mooi streven. 13 kg in 20 weken, het zou wel heel mooi zijn!

10 kg is ook mooi, als ik met de kerst maar onder de 80 kilo ben!
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
19-08-2018 12:27
13 kg in 4,5 maand is wel heel enthiousiast.
Ach...vond het wel een mooi streven. 13 kg in 20 weken, het zou wel heel mooi zijn!

10 kg is ook mooi, als ik met de kerst maar onder de 80 kilo ben!
Alle reacties Link kopieren
ja! ik wil er 7 af. voor kerst op 69 zou mooi zijn. ik weeg nu 76 en ben 1,71 m
Sporten en gezond eten. het eten is niet eens het probleem, het snoepen nekt me altijd. ik ben gewoon gek op chocolade, koek, gebak... gewoon eten doe ik best gezond maar het kan altijd beter.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 1.77 m lang en weeg 94 kg. Zou graag naar de 80 kg willen, daar voel ik me prima bij.

Idd normaal eten klinkt een beetje gek. Maar het is bij mij vooral niet snoepen. (al die juffentraktaties straks dus laten staan) En minder brood eten, mee crackers etc.
Alle reacties Link kopieren
Als je dan toch wilt tellen, tel dan niet de kg’s die je er af wilt, maar de calorieën die je naar binnen werkt.

Als je lichaam normaal functioneerd, en je verbrand per dag 2000 calorieën. Ga dan daar onder zitten ipv een dieetboekje kopen die je na 6 weken toch dicht laat.

Als je het moeilijk vindt om ‘s avonds de chips en cola te laten staan, verdiep je dan eens In dat soort dingen. Bijvoorbeeld googelen op ‘emotie eter’.
Als je jezelf beter begrijpt zal het ook makkelijker zijn.
Alle reacties Link kopieren
geelbuikje schreef:
19-08-2018 12:57
Ik ben 1.77 m lang en weeg 94 kg. Zou graag naar de 80 kg willen, daar voel ik me prima bij.

Idd normaal eten klinkt een beetje gek. Maar het is bij mij vooral niet snoepen. (al die juffentraktaties straks dus laten staan) En minder brood eten, mee crackers etc.
Bijna 100kg zijn komt niet door juffentraktaties. Iedereen heeft in zijn leven ‘veel collega’s die jarig zijn’. ‘Mac Donald om de hoek’ ‘werk in de keuken’.

Maak voor jezelf eens een schema met alles wat je eet per dag. Wat maakt het dat je boven de 2000 Kcal komt. Durf te wedden dat het meer is dan dat.

Makkelijkste waar je op kan besparen is al drinken. Een glas appelsap kloek je zo naar binnen. Weer 80 kcal. Schaaltje vanille vla na het eten en je hebt 100 kcal erbij.

180 kcal is zo’n 2,5km lopen. Dat is 30 minuten lopen voor die 2 dingen.
Of je moet wandelen leuk vinden en veel tijd hebben.

Anders minder eten.
Alle reacties Link kopieren
Jordis schreef:
19-08-2018 13:26
Bijna 100kg zijn komt niet door juffentraktaties. Iedereen heeft in zijn leven ‘veel collega’s die jarig zijn’. ‘Mac Donald om de hoek’ ‘werk in de keuken’.

Maak voor jezelf eens een schema met alles wat je eet per dag. Wat maakt het dat je boven de 2000 Kcal komt. Durf te wedden dat het meer is dan dat.

Makkelijkste waar je op kan besparen is al drinken. Een glas appelsap kloek je zo naar binnen. Weer 80 kcal. Schaaltje vanille vla na het eten en je hebt 100 kcal erbij.

180 kcal is zo’n 2,5km lopen. Dat is 30 minuten lopen voor die 2 dingen.
Of je moet wandelen leuk vinden en veel tijd hebben.

Anders minder eten.
Dat klopt helemaal hoor! Het zijn heus niet alleen die traktaties.

Bij mij zijn het echt die extra dingen (snoep, koek), en het mindere bewegen.

Bijhouden doe ik al in zo’n app!

Thanks voor de tips!
Alle reacties Link kopieren
Welke app is handig in gebruik voor het tellen? Wil het wel een poosje bijhouden om inzicht te gaan krijgen en te verbeteren.
Er moet toch iets zijn dat werkt?!
Alle reacties Link kopieren
ik zou graag mee willen doen! een paar jaar geleden heb ik gelijnd en toen is er 10kg af gegaan door gezond te eten en wat meer sporten....en vooral niet snoepen. het is er langzamerhand weer bij gekomen en moet er weer af. Ik weet niet hoe veel ik weeg, ik wil dinsdag weer op de weegschaal gaan staan.

Ik werk 32 uur per week, en heb twee tieners thuis. Die gaan vanaf dinsdag naar school en dan komen we in het normale ritme terecht. Ik wil weer gezond eten, en vooral meer sporten. dat laatste vind ik moeilijk, er zijn weinig sporten waar ik plezier in heb. Ik kan door mijn knie niet meer springen, en dan vallen er veel leuke sporten af, helaas. ik wil lekkerder in mijn vel zitten dus sporten hoort er voor mij echt bij.

Wat drinken betreft, ik drink alleen thee (zonder suiker) en water, soms wat limonade. Daar is niet echt winst voor mij te halen, alleen wat meer drinken zou goed zijn tegen het honger-gevoel.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Ik doe graag mee! Ben sinds maart bezig en geniet van mijn nieuwe levensstijl. Doordeweeks eet ik gezond en simpel (minder kcal dan ik verbruik) en in het weekend ga ik er losser mee om.

Weeg nu 74,6 en ben 1,66 cm lang. Zou met kerst graag 65 wegen, dus ongeveer 10 kilo eraf. Ik kom van een hoog gewicht en vermoed dat het vanaf nu steeds iets langzamer zal gaan. Ga in september op vakantie: doel is om dan stil te staan in gewicht. Maar dat vind ik ook een onderdeel van gezonder leven, dus schrijf ook dan graag mee :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in mijn Samsung healt app een functie waar ik mijn voeding kan invoeren en mijn kilo's kan zetten. Deze houdt ook mijn activiteit bij.mijn doel per dag is eigenlijk 10.000 stappen zodat ik ook lekker wat verbrand. En tussen de 1200 en 1500 calorieën per dag te eten.

Ik ben een echte emotie-eter en dat patroon is lastig te doorbreken. Door de blessure was ik alleen maar meer gefrustreerd. En dus nog.meer snaaien. Nu gaat het gelukkig de goede kant op met mijn blessure, ik ben het sporten weer voorzichtig aan het oppakken.
Alle reacties Link kopieren
little_angel89 schreef:
19-08-2018 13:55
Welke app is handig in gebruik voor het tellen? Wil het wel een poosje bijhouden om inzicht te gaan krijgen en te verbeteren.
Er moet toch iets zijn dat werkt?!
MyFitnessPal vond ik zelf erg handig. Inderdaad in begin om te weten wat je dan ongeveer standaard inneemt. Vul nu nog wel eens dingen in waarvan ik het moeilijk inschatten vind.

O ja, sporten hoort er voor mij ook echt bij! Ik sportte met een hoger gewicht al tijden 2 a 3x per week, maar daar kun je gewoon tegenaan (emotie)eten uiteraard..

Nu 4x per week waarvan 3x cardio en 1x krachttraining omdat ik dat nu leuk vind. Daarnaast zet ik elke dag 10.000-13.000 stappen: dat combineer ik dan met dingen die ik toch moet doen (werken, boodschappen etc) dus hopelijk duurzame gewoonte.

Ben eind twintig en geen tieners of pubers hier. Lijkt me best lastig, want die halen/willen vast veel lekkers in huis :-D
Alle reacties Link kopieren
Ben eind twintig en geen tieners of pubers hier. Lijkt me best lastig, want die halen/willen vast veel lekkers in huis 

Dat is idd een dingetje! Ik heb 2 sprieten hier. Geen grammetje vet hebben ze, 14 en 17 jaar oud. Eten als dijkwerkers, er moet hier dus gewoon goed gegeten worden. Er is hier dus van alles in huis, ook gezonde dingen maar de verleiding is wel groot om ook mee te eten! Ze eten als lunch zo 4 tot 6 broodjes en dat moet ik dus echt niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de app FatSecret, werkt ook prima!
Jemig Lou, wat knap: 4x per week sporten en zoveel stappen per dag. Zoiets lukt mij echt nooit. Ik ben eigenlijk gewoon een beetje lui.
Ik moet van mezelf 2x per week naar de sportschool, maar aan cardio doe ik nooit.
Ik eet nog liever een dag niets, dan dat ik sport :lol:
Ik heb dan ook jarenlang helemaal niet gesport.

Ik ben overigens eind 30 en heb kinderen onder de 10 in huis. Zij krijgen nauwelijks snoep, dus daar heb ik geen last van. Mijn man daarentegen is gek op chips. Dus dat is meestal wel in huis. Vaak neem ik expres saaie zakken paprika of naturel mee. Die kan ik wel weerstaan.

Ik ben blij als iedereen straks weer naar school is en ik weer aan het werk ben. Ik mis de regelmaat in de dagen en eet dan overdag vaak te weinig waardoor ik ‘s avonds op plunderjacht ga en veel meer versmaad dan goed voor me is.
Alle reacties Link kopieren
South, kan me voorstellen dat een ritme wel weer fijn is! Knap dat je de chips van je man kunt weerstaan. Elke avond een wandeling bijv helpt al erg met het komen aan je stappen. Maar eerlijk gezegd denk ik dat afvallen voor 90% bestaat uit je eetpatroon (en denken over eten) aanpassen en 10% uit extra beweging. Zo is dat bij mij tenminste.

Vind wel leuk om een extra doel erbij te hebben; -10 tot aan kerst. Ben nu al tevreden met waar ik ben (gezien waar ik vandaan kom), maar wil deze flow natuurlijk vasthouden. En dan het echte werk; stabiel blijven. Maar goed daar zijn we nog niet ;)

Wat eten jullie vanavond?
We eten pannenkoeken :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een tijdje bezig en bijna 16 kilo kwijt. Er moeten er nog 10 af. Kerst is een leuk streven, al haal ik de helft maar. Ik woog 85, nu 69 en ik wil naar 59. Ik ben 1.62, best wel klein en dan word je al snel een propje.
"Boring conversation anyway"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven