Lijf & Lijn alle pijlers

-20 in 2020 (met tabel)

08-01-2020 10:16 2048 berichten
Dit topic is voor iedereen met een te hoog BMI die flink wat gewicht wil verliezen. Maar dan wel in een gezond tempo. We nemen er een jaar de tijd voor. Met als doel een blijvend nieuwe eet- en leefstijl.

Wil je ook in de tabel? Vraag een van de actieve schrijvers hier (@randomwriter, @anijsblokje, @avena of @case-je) of die je wil toevoegen. Voorheen deelden we het wachtwoord van dit account, maar dat kan helaas niet meer.

Om het hier leuk en (inter)actief te houden verwijderen we mensen die twee weken niet meer hebben meegeschreven uit de tabel. Uitzonderingen voor vooraf aangekondigde afwezigheid met reden.

Naam Leeftijd Lengte Start Streef Huidig Kwijt BMI
Avena 46 169 83,2 65 75,7 (22/12) - 7,5 26,5
JEMMER 22 162 92,0 58 ... ... ...
RandomWriter 39 176 91,1 74 84,4 (26/11) - 6,7 27,2
anijsblokje 33 173 100,0 65 65,6 (11/12) - 34,4 21,9
Iertjepiertje 26 174 86,0 65 74,2 (03/12) - 11,8 24,5
grietje2 41 183 111,7 95 108,1 (27/11) - 3,6 32,3
lola-lily 33 163 79,3 65 76,9 (02/12) - 2,4 28,9
Arequipa 29 173 78,5 68 76,9 (08/12) - 1,6 25,7
OkkiePetite 33 158 87,7 62,4 77,0 (20/12) - 10,7 30,8
anoniem_64be31da12f01 wijzigde dit bericht op 08-01-2021 13:26
63.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@GossipGirl, ah ja, ik snap dat sporten dan wel ingewikkeld wordt. Hoop dat je hier uiteindelijk een modus in weet te vinden die voor jou werkt.

@Boannan, wat balen! Ik vind het ook helemaal niet zo extreem klinken. En sowieso ben je na die dag dus meteen weer in het gareel gestapt. Zie het niet als afstraffen, je hebt niks fout gedaan. Op zo'n feest dat je nota bene zelf organiseert mag je best een keertje uit de band springen. De weegschaal reageert lang niet altijd 'logisch'. Bovendien was het zondagavond en stond je dinsdagochtend alweer op de weegschaal. Wellicht is je lichaam toch nog wat ontregeld van die wijntjes. Geef het nog even tijd. En geef de moed niet op!
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Bedenk me nu trouwens dat ik zelf precies hetzelfde had helemaal aan het begin. Op 31 december 's ochtends gewogen (mijn startgewicht) en toen 's avonds oud en nieuw gevierd, maar ik vond het ook nog best bescheiden. Avondeten (niet exorbitant) en in totaal ook 4 glazen wijn. Behalve een toetje met ijs de hele avond verder niks meer gesnaaid of gesnackt. Meteen vanaf 1 januari keurig in het gareel. En op 5 januari bleek ook dat ik een ons was aangekomen ten opzichte van 31 december.

Maar twee dagen later, op 7 januari, was er opeens een hele kilo vanaf. Raar natuurlijk, maar ik hoop dat het bij jou ook zo gaat!
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wel dat je het niet leuk vind dat je bent aangekomen. Maar eerlijk, het is 100 gram. Dat kan zo weg zijn als je keer naar wc bent geweest of klein beetje vocht vasthoudt. Ik zou proberen om je niet gelijk te laten ontmoedigen hierdoor. Het is geen 500 gram of meer he.

Ik ga zonder pre carnaval vieren en 2 dagen carnaval. Dan drink en eet ik ook niet gezond. Daar verwacht ik wel van aan te komen. En misschien valt het mee. Andere keer was ik uit geweest en veel bacardi cola gedronken, dus ik had verwacht dat ik was aangekomen maar uiteindelijk was ik 300gr afgevallen.

Dus ik bedoel soms is gewicht gewoon niet te begrijpen. Er kunnen zoveel dingen meespelen. Verlies de motivatie niet door die 100 gram! Dat is echt zonde.

@Avena: Ja ik moet gewoon gaan en niet te veel nadenken. Dus daarom is een PT 1x per week fijn zodat ik sowieso ga. Want dan heb je echt een afspraak.
Alle reacties Link kopieren
De weegschaal geeft inderdaad niet altijd aan wat je wil. Ik vind dat ook frustrerend (hoezo niet afgevallen na een goede week???), maar tegelijkertijd schommelt gewicht ook wel een beetje natuurlijk. Morgen kan er zomaar weer een paar ons vanaf zijn.

Vanochtend weer een new low (-0.5 kg) en dat nadat er anderhalve week niks vanaf was (waarbij ook veel frustratie, want vooral de afgelopen week was gewoon ok). Stiekem hoop ik dat het morgen nog minder is (want gisteren gesport). Dan voel ik me de volgende week ook minder kneuzig als ik weer naar de diëtist ga en daar op de weegschaal moet. Maar eigenlijk wil ik vooral naar de -40 kg gaan en dan onder de 100 wegen.
Alle reacties Link kopieren
Ik was ook aangekomen vanmorgen na mijn balansdag. Gelukkig kon ik het vrij makkelijk loslaten. Morgen is mijn officiële weegdag, maar ik kan morgen vanwege een andere afspraak niet naar de WW-cursus, dus ga ik donderdag.
Een menselijk lichaam kan raar reageren en veel schommelen in gewicht, echt vervelend. Ik heb me pas aangemeld hier en heb wel een plan qua eten maar nog niet in wegen en bewegen. Maar als ik de berichtjes zo lees ga ik misschien ook meten via kleding dat te groot wordt. Ik kan er ook niet tegen als het gewicht op de schaal omhoog gaat terwijl ik mn best heb gedaan. Misschien is 1x in de maand wegen een goede graadmeter maarja eerst maar eens beginnen....

Vandaag een goede dag gehad:
O: havermoutpap met banaan
L: 2 geroosterde boterhammen met een 1/2 avocado, 2 gebakken eieren en kruiden
T: 2 liga evergreen bosvruchten
A: 1 1/2 low carb wrap met gebakken kip, roerbakgroenten en honingmosterd saus
T: Bakje aardbeienkwark
@Avena, fijn dat je voorgevoel niet klopte! Mooi hoor, 900 gram eraf!

@GossipGirl, ik kan me goed voorstellen dat je je op die manier moeilijk kunt zetten tot het sporten. Vooral die hoofdpijn lijkt mij erg demotiverend. Ik heb zelf ook wel vaker last van hoofdpijn, en dan vergaat je de zin wel. Dus petje af, dat je toch gewoon gaat! Respect!
Hopelijk geeft het de resultaten die je hoopt.

@Mensinwording, fijn, een nieuw laagste punt! En waarom zou je je 'kneuzig' voelen? Je doet toch hartstikke je best? Je bent juist hartstikke goed bezig! En die diëtist is er om jou te helpen, juist ook op de momenten dat het afvallen wat minder gaat.

@September, doe je al iets aan sport? Of moet je daar nog een invulling aan geven? (Niks 'moet' natuurlijk, ik heb ook besloten me eerst te richten op voeding, sport komt nog wel)

Ik kon me niet inhouden en heb me toch maar weer gewogen vanochtend. En dat was wel weer raar hoor. Er zit gewoon meer dan een kilo verschil tussen de weging van gisteren en vandaag, ik ben nu ineens weer veel lichter! Heel fijn natuurlijk, maar ik denk dat ik 'm nog niet in de tabel zet. Het verschil is mij wat te groot. Ik wacht wel tot de weging van donderdag. Maar het bewijst dus wel weer dat je niet echt kunt uitgaan van die ene weging, het kan echt mega schommelen. Dus voor iedereen bij wie het even tegen zat afgelopen dagen: Kop op! Het kan maar zo weer omlaag gaan.
Alle reacties Link kopieren
@randomwriter: Dankje. Krijg jij ook hoofdpijn na het sporten of dat niet? Maar nadien ben ik altijd wel 'trots' op mezelf dat ik het toch maar gedaan heb. Ik heb nu iig doelen waar ik naar toe wil trainen dus dan doe je het ook echt ergens voor.

Ik moet me morgen weer wegen maar zie er nu al tegenop. Zometeen is er voor de 3e keer op rij ineens zomaar veel bij ofzo. Heb maandag ook mn laatste anticonceptiepil geslikt dus ik weet niet of dat ook nog invloed kan hebben.

________
@mensinwording: Maar je bent toch super goed bezig! Je let op je eten, sport meerdere keren per week. Dus je hoeft je echt niet kneuzig te voelen bij de diëtist hoor! En 500gr is toch heel netjes? Dat is wel beetje het gemiddelde volgens mij.

@September: Wat is je plan tot nu toe? Ene kant vind ik 1 keer per maand wegen wel heel weinig. Aangezien het zo wisselend kan zijn en misschien weeg je je dan net op een 'verkeerde' dag. Als je 1x per week doet kan je het veel beter 'zien'. Maar het kan ook frusterend werken, daar heb je gelijk in.

@randomwriter: Wel raar idd dat er opeens een kg verschil tussen zit. Maar wel fijn natuurlijk dat je bent afgevallen. Weeg jij je iedere dag en geen vaste dag om te wegen? Maar hoe jij zegt, wegen is nou niet altijd het betrouwbaarste aangezien het zo kan wisselen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat 1x per 2 weken of zelfs 1x per maand wegen eigenlijk wel heel goed zou zijn als je het op kunt brengen. Dan laat je je niet steeds zo leiden door die weegschaal. Al weten we allemaal van de schommelingen, het heeft toch invloed op je humeur. En dat je dan kunt gaan twijfelen of je wel goed bezig bent herken ik ook.

Als je eigenlijk bezig bent met toewerken naar een eetpatroon voor altijd, dan zouden die korte termijn getallen er niet zo toe moeten doen. En ja, natuurlijk kun je met eens per 2 weken wegen ook met schommelingen te maken hebben, maar ik denk dat de kans dan veel groter is dat je een dalende trend ziet en die kortstondige piekjes eruit haalt.

Het lukt mij nu nog niet hoor. Voor mij zijn die weegmomenten ook belangrijk. Maar ik hoop nog steeds dat als ik wat langer onderweg ben het wat minder relevant voor me wordt wat die weegschaal precies aangeeft. Dat ik dan liever merk dat een broek weer past of dat mijn kop minder dik is geworden of zo. Of dat ik niet meer als een hijgend paard de berg op wandel.

Of dat al die vage klachten opeens weg zijn. Ik heb dus echt al weken 's nachts geen last meer gehad van reflux hè? Dat is pas fijn.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Mensinwording, je moet jezelf niet kneuzig voelen hoor! Wat je tot nu toe bereikt hebt is al super goed en -0,5 is niet slecht. Zeker na wat je al kwijt geraakt bent.

Avena, ik ben het denk ik met je eens. Waarschijnlijk zou het beter zijn om minder te wegen. Ik probeer mezelf ook echt niet te vaak te wegen maar voor nu heb ik de motivatie van de weegschaal ook nog wel een beetje nodig. Het zou fijn zijn om dat niet meer nodig te hebben.

Ik heb met een vriendin rondleidingen in 3 verschillende sportscholen gedaan vanavond. De eerste was basicfit en dat is echt niets voor mij. Dat gaat hem sowieso niet worden. Daarna zijn we bij een luxe locale sportschool geweest maar dat voelde toch behoorlijk als geldklopperij.
Als laatste zijn we bij een kleine locale sportschool geweest waar ik viavia al wel eens goede dingen over heb gehoord. Ik heb daar alleen maar super afgetrainde gasten gezien maar we werden heel vriendelijk ontvangen. Het is echt een bodybuilders sportschool maar om een of andere reden voelde ik me er gelijk op mijn gemak. Ik denk dat we later deze week een proefles gaan volgen daar.
Alle reacties Link kopieren
Wow Zwartvlekje, drie sportscholen bezocht. Grondige aanpak. Hoop dat je eerste indruk klopt en dat je jouw sportschool gevonden hebt!
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Wat schrijven jullie veel, goed bezig allemaal!

Ik ben vanochtend vergeten te wegen. Kind had bed ondergepiest, dus ik moest aan de bak en vergat de weegschaal.

Boannan; lekker doorgaan en dan komt het wel. Je bent zo goed bezig!

Hier ook een goed dagje met eten en bewegen. Hopelijk is morgen de weegschaal lief.
@GossipGirl, ik heb gelukkig geen hoofdpijn specifiek na het sporten, maar vooral slecht slapen, te weinig drinken, veel koolhydraten (vooral drop is funest, niet alleen door de koolhydraten) en stress uiten zich bij mij direct in hoofdpijn. Net als die tijd van de maand. En als ik eenmaal hoofdpijn heb dan heb ik echt geen energie meer om nog wat op te pakken. Laat staan om te sporten. En o ja, als ik geen koffie drink krijg ik ook hoofdpijn :$ . Stiekem een beetje verslaafd aan caffeine.

Ik heb wel een vaste weegdag per week, die heb ik net verzet van maandag naar donderdag. Maar ik ben erg nieuwsgierig aangelegd... Ik voel overigens meestal redelijk goed aan of ik zwaarder ben of lichter. Daar laat ik het dus ook wel eens vanaf hangen of ik op de weegschaal ga staan of niet. Ik laat me er tot nu toe nog niet mega door leiden, kan het goed van me afzetten. Maar als ik een dag iets zwaarder was dan in eerste instantie verwacht, dan heb ik wel sneller de neiging om de dag erna weer erop te gaan staan. Maar meer omdat ik de schommelingen probeer te begrijpen. Afgelopen weekend heb ik twee avonden zouter gegeten dan normaal, en daar ben ik wel een beetje gevoelig voor. Dus ik gok dat die kilo extra toch echt van vocht komt.

@Zwartvlekje, Wat goed, gewoon drie sportscholen bezocht! Wat een verschil in sfeer kan er hangen hé? Ik ben benieuwd hoe de proefles gaat bevallen.

Ik heb een tijd geleden wel een paar maanden bij een sportschool gezeten, een kleinschalige sportschool met allemaal mensen met dezelfde mindset, geen kleerkasten en weinig zwaar afgetrainde mensen. Was ook meer gericht op groepslessen en dat was wel goed voor mij. Moest je je van te voren opgeven en dan moet je ook wel gaan natuurlijk. Helaas kwamen er privé-omstandigheden tussendoor waardoor ik vaker lessen moest afzeggen. Uiteindelijk kostte het me bakken met geld en kon ik er nog amper heen. Toch maar weer afgezegd dus. Jammer. Want ik vond het best leuk. Ik deed daar WOW-training (workout of the week), daarbij verandert de training elke week en kan de ene keer meer cardio en de andere keer meer kracht zijn. Soms ook sporten in tweetallen of met een dobbelspel dat aangeeft welke oefening je moet doen. Erg afwisselend! En zwaaaaaaaaaaaar! Ik moest daar ook echt opletten dat ik me niet teveel liet opjutten, eerste les had ik halverwege allemaal sterretjes en was ik kotsmisselijk. :@@:

@Yannahh, oei. Dat is geen ideale start van de dag... Ben wel blij dat ik die tijd voorbij ben met die van mij. Ik heb sowieso al een grondige hekel aan bedden verschonen... Hopelijk een mooi getal op de weegschaal morgen!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje ik zie dit topic nu pas, maar schrijf heel graag mee! Ik heb al een keer eerder, jaar of vier geleden, meegeschreven in een topic en ben toen heel veel afgevallen in korte tijd. Helaas op de lange termijn niet volgehouden en nu weer terug bij af. Dus ik ben opnieuw begonnen met m'n levensstijl veranderen en ga het nu rustiger aan doen en voor permanente gedragsverandering.

Ik ben vanaf begin januari bezig en begonnen op 86 kilo. Er is nu 3,5 kilo vanaf. Dus ik weeg nu 82,5. Streefgewicht heb ik niet per se, totdat ik al m'n kleding weer pas eigenlijk en me lekker voel in m'n lijf. Ergens tussen de 70-75 kilo verwacht ik. Ik ben 25 jaar en m'n lengte is 1,75.

Mijn doelen liggen vooral op meer en beter bewegen. Ik ben begonnen met Hardlopen met Evy en kan nu al 5 km lopen met gemak, dus gaat super goed! Ik loop om de dag en de andere dag doe ik yoga via Yoga with Adriene op youtube. Ik merk nu al dat ik meer energie heb.

Daarnaast is een belangrijk doel meer ontspanning in mijn dag en meer tijd voor mezelf. Ik ben een echte stress-eter namelijk. Ik ben net een studie aan het afronden, dus best een uitdaging.
Alle reacties Link kopieren
Als iemand het wachtwoord van het account naar mij wil pb'en zou dat super tof zijn!
Alle reacties Link kopieren
Jempo schreef:
28-01-2020 23:15
Als iemand het wachtwoord van het account naar mij wil pb'en zou dat super tof zijn!
Je hebt PB!
Alle reacties Link kopieren
En welkom natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Dankje! Ik ben nu aan het teruglezen en raak heel erg geïnspireerd. En ook zoveel herkenbare struggles!

Ik heb ook een maand WW geprobeerd eind 2019, maar werkt voor mij totaal niet. Mocht maar 1200 kcal ofzo en zat héél snel aan mijn dagpunten. Ik at bijna alleen nog maar eieren en had mega veel honger en raakte echt een beetje depressief.

Daarna heb ik Zoom geprobeerd, maar dat vond ik eigenlijk niet echt wat, de adviezen waren heel standaard.

Ik tel nu helemaal geen kcal meer e.d. Ik werd daar alleen maar heel ongelukkig van en zorgt ervoor dat ik continu bezig ben met eten i.p.v. meer ontspannen met eten om te leren gaan. Het getal op de weegschaal probeer ik ook los te laten. Focus ligt op mijn welzijn en ik voel me deze hele maand al super energie, dus blijkbaar doe ik het goed zo!

Freeletics Nutrition i.c.m. cardiotraining heb ik in het verleden gedaan en vond ik echt top. Maar daar krijg je een heel strak regime qua vast maaltijdschema per dag en dat werkt niet als je met mensen samen in één huis woont en samen eet en zij gewoon normaal willen eten. Ik ga per april/mei alleen wonen en misschien dat ik dat dan weer ga opstarten. Maar eerst zien hoever ik kom op eigen kracht.
Alle reacties Link kopieren
@Jemmer Ik heb 3 jaar geleden een ernstige depressie gehad en ben toen veel aangekomen. Als je loept kun je mijn verhaal denk ik wel vinden (geen idee meer). Maar ik herken ZO erg wat je schrijft, van hoe ik toen was en dacht.

Ik wil maar zeggen, soms kun je je heel alleen voelen in die gevoelens en gedachtes en in je lijf, maar weet dat dat niet zo is en dat het oké is. En voel je vrij om hier je hart te luchten of richting mij in pb, want echt ik snap het zo goed.

Ik dacht dat het nooit meer over zou gaan, maar WOW ik voel me nu beter dan OOIT. Dus het wordt beter, echt.
Alle reacties Link kopieren
@Jempo: Welkom! Leuk dat je mee gaat schrijven. Goed dat je nu gewoon al 5km kan rennen! Naar de hoeveel km wil je?

______

Ok dit geloven jullie gewoon nooit. Er is opeens weer 2,8kg in 1 week bij :facepalm: 3e week op rij dat het niet klopt. Dus dit wordt weer aantal dagen wegen totdat ik weer rond mn normale gewicht zit.
Alle reacties Link kopieren
Er is weer goed geschreven hier, afgelopen dagen even minder tijd gehad om bij te lezen mee te reageren ivm werk. Zal zo eens bijlezen.

Vanochtend weer gewogen, was hier weegdag vandaag. Er is deze week weer 7 ons vanaf, dus weer goed resultaat deze week.
Alle reacties Link kopieren
@Sansi; heerlijk om zo dicht bij de zeedijk te wonen. Lijkt me ook wel makkelijker om dan de deur uit te gaan om te gaan wandelen in de buurt.
Vind dat wat dat betreft wel jammer hier, vind het wandelen op zich wel fijn om te doen, alleen al die polderweggetjes waar ik hier op uit kom als ik vanuit huis direct ga wandelen zijn op een gegeven moment ook wel saai omdat je het dan wel kent.

@RandomWriter klinkt ook wel interessant die boeken, en snap dat het kan helpen bij het bewust ermee bezig zijn en in het afvalproces.
En wat betreft weegdag wel herkenbaar, daarom heb ik nu ook woensdag als weegdag, dan is het extra van het weekend er wel af en motiveert meteen beter om door te gaan.

@Yannah; wat fijn zeg, een jurk in maat 42 die goed zit. En goed zeg zoveel afvallen in kledingmaten, voelt ook vast goed!

@Avena; Fijn weer een goed resultaat op de weegschaal! En ik geloof ook wel dat minder wegen wel goed zou zijn, maar voor nu werkt het voor mij ook wel weer motiverend als ik wekelijks dat getal op de weegschaal omlaag zie gaan.

@Boannan; vervelend zeg dat het even niet meezit, maar probeer wel door te zetten en wie weet komt het dan wel snel goed. :hug:

@Zwartvlekje; goed bezig 3 sportscholen bezocht, maar er kan ook wel veel verschil in zitten per sportschool, dus wat dat betreft goed om eerst te gaan vergelijken.

@Jempo; welkom!
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
@Jempo, leuk dat je mee komt schrijven! Klinkt alsof jij al helemaal in de juiste flow zit. Herkenbaar!

@GossipGirl, nee!!! Wat vreeemd toch elke keer! En wat shit! Ik zou werkelijk geen idee hebben hoe dit toch steeds kan... Maar betekent dit dus ook dat je per saldo nu al een paar weken (uiteindelijk) stabiel blijft in gewicht?

@boekenwurm, fijn dat er bij jou wel een keurige 7 ons vanaf is! Bij mij stimuleert het ook hoor. Maar ik weet dat het ook het omgekeerde effect kan geven als de weegschaal iets aangeeft dat minder bevalt. Voorlopig hou ik het ook nog even bij 1x per week wegen.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
@ZwartVlekje, ik zie dat jij je gewicht niet meer hebt aangepast sinds 5 januari. Wil je nog wel in de tabel blijven staan?

Het gaat hier inmiddels heel lekker. Ik ben nu in een fase gekomen dat het makkelijker wordt omdat het nu meer nieuwe gewoontes zijn. En inmiddels heb ik ook echt minder suikerbehoefte. Sowieso heb ik bijna geen snaaibehoefte meer.

De grap is dat ik nu steeds te snel door mijn fruitvoorraad heen ga. Ik doe een keer per week boodschappen en voorheen waren de chocola en de chips dan als eerste op. En nu koop ik elke week meer fruit en toch moet ik elke keer aan het eind op rantsoen. Gisteravond had ik zin in een mandarijn. Maar ja, er lagen er nog maar twee en ik doe vrijdag pas weer boodschappen. Heb serieus even overwogen om dan maar een stukje pure chocola te nemen terwijl ik eigenlijk veel meer zin in een mandarijn had. Gelukkig op tijd bedacht hoe idioot dat is en een mandarijn gepakt. Ik haal vandaag anders wel weer fruit bij of zo. :proud:
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven