Lijf & Lijn alle pijlers

-20 in 2020 (met tabel)

08-01-2020 10:16 2048 berichten
Dit topic is voor iedereen met een te hoog BMI die flink wat gewicht wil verliezen. Maar dan wel in een gezond tempo. We nemen er een jaar de tijd voor. Met als doel een blijvend nieuwe eet- en leefstijl.

Wil je ook in de tabel? Vraag een van de actieve schrijvers hier (@randomwriter, @anijsblokje, @avena of @case-je) of die je wil toevoegen. Voorheen deelden we het wachtwoord van dit account, maar dat kan helaas niet meer.

Om het hier leuk en (inter)actief te houden verwijderen we mensen die twee weken niet meer hebben meegeschreven uit de tabel. Uitzonderingen voor vooraf aangekondigde afwezigheid met reden.

Naam Leeftijd Lengte Start Streef Huidig Kwijt BMI
Avena 46 169 83,2 65 75,7 (22/12) - 7,5 26,5
JEMMER 22 162 92,0 58 ... ... ...
RandomWriter 39 176 91,1 74 84,4 (26/11) - 6,7 27,2
anijsblokje 33 173 100,0 65 65,6 (11/12) - 34,4 21,9
Iertjepiertje 26 174 86,0 65 74,2 (03/12) - 11,8 24,5
grietje2 41 183 111,7 95 108,1 (27/11) - 3,6 32,3
lola-lily 33 163 79,3 65 76,9 (02/12) - 2,4 28,9
Arequipa 29 173 78,5 68 76,9 (08/12) - 1,6 25,7
OkkiePetite 33 158 87,7 62,4 77,0 (20/12) - 10,7 30,8
anoniem_64be31da12f01 wijzigde dit bericht op 08-01-2021 13:26
63.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
vivaeva schreef:
08-01-2020 13:58
GossipGirl91, mijn diëtiste zei een tijd geleden dat je vandaag op de weegschaal ziet wat je een maand geleden hebt gedaan. Er zijn allemaal processen in het lichaam bezig en dat heeft z'n tijd nodig.
Hmm ja zoiets heb ik wel vaker gehoord. Maar ik weet niet of ik het 'geloof' het klinkt zo raar. Omdat je eten toch veel sneller verwerkt enzo.

Hebben jullie ook een moment waarop jullie trek krijgen in iets? Ik krijg altijd trek om 16.00 en soms neem ik dan een appel ofzo, maar soms ook een cracker en het liefst wat slechts. Maar meestal weet ik me wel te beheersen al is het wel irritant.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook wel in de tabel als dat nog kan
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
08-01-2020 18:22
Ik wil ook wel in de tabel als dat nog kan
Ik heb je een PB met inloggegevens gestuurd
Alle reacties Link kopieren
MensInWording schreef:
08-01-2020 16:30
Dat zegt mijn diëtist ook inderdaad. Ik begrijp nog steeds niet helemaal precies hoe het werkt, maar volgens hem heeft het inderdaad zelfs bij een ongewijzigd eetpatroon een effect.
Maar dat zou dan alleen gelden als je niet bijhoudt wat je eet neem ik aan? Ik tel kcal - ben alles of niks type - en als ik dan na een slechte nacht gewoon braaf tel en niet meer eet dan op de dagen dat ik prima heb geslapen zou ik dan gewoon in hetzelfde tempo moeten afvallen?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
GossipGirl91 schreef:
08-01-2020 16:47
Hmm ja zoiets heb ik wel vaker gehoord. Maar ik weet niet of ik het 'geloof' het klinkt zo raar. Omdat je eten toch veel sneller verwerkt enzo.

Hebben jullie ook een moment waarop jullie trek krijgen in iets? Ik krijg altijd trek om 16.00 en soms neem ik dan een appel ofzo, maar soms ook een cracker en het liefst wat slechts. Maar meestal weet ik me wel te beheersen al is het wel irritant.
Een maand klinkt dan wel heel lang hè? Dat je niet alles de dag daarna terugziet maar dagen later oké..

Ik krijg meestal einde van de middag ook trek. Ik neem vaak wat komkommer of een handje nootjes.
Alle reacties Link kopieren
Avena, ik denk dat dat belangrijke factor is, onmatigheid. Twee, (of drie if meer) koekjes bij de thee. En je komt echt overal snoep tegen en het ligt in de winkel vaak op plekken dat je het zo even meeneemt. Of bij het tankstation de aanbieding, twee marsen voor de prijs van een. Dat soort werk.
Alle reacties Link kopieren
Diëten doe je in de winkel. Nies kopen, maar dat is best moeilijk, zeker als je niet alleen woont.
Alle reacties Link kopieren
vivaeva schreef:
08-01-2020 11:29
Is het goed als ik meedoe maar dan zonder tabel? Ik ben niet zo digivaardig, maar dat er een jaar voor uitgetrokken wordt om het streefgewicht te bereiken is precies waar ik mee bezig ben. Geen rare toestanden, maar langzaam en verstandig. En geen irreële verwachtingen en crash diëten.

Mijn methode:
- drie gewone maaltijden per dag. Geen voedingsmiddelen uitsluiten, maar wel zoveel mogelijk complexe koolhydraten en zo weinig mogelijk bewerkt voedsel. De ervaring leert dat ik dan gezond eet en tussen de 1500 en 1700 kcal. zit.

En een vraag die behulpzaam is: is dit het waard om in mijn lichaam te stoppen?

Ik zou graag met jullie willen schrijven over wat de verleidingen zijn en waarom je toch weer overstag gaat. Daar zijn m.i psychische factoren bij betrokken.

Oh ja, 59 jaar, 167 lang, 85 kg, bmi 30.5 (officieel dus morbide obees). Streef december 2020 72 kg eraf dus een kilo per maand. Moet lukken.
Welkom! Dat is ook mijn manier. :)
Alle reacties Link kopieren
Zo ik sta er ook in. Werkt fijn zo!

Voor mij zijn de avonden lastig. Ik ben echt een grote eter maar nog meer als ik caloriearm voedsel eet. Als ik vette troep eet zit ik veel sneller vol. Als ik caloriearm en gezond eet (veel groente, geen suiker, weinig vet) dan eet ik veel grotere porties, raak ik op een gegeven moment wel vol maar nooit helemaal verzadigd. Ik heb dan ook vrij snel na het eten weer honger.

Herkent iemand dat?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
MensinWording, dat zou kunnen dat morbide obeed vanaf bmi 40 is. Ik kreeg i.i.g. wel in grote rode letters te zien dat ik veeeeeeel te zwaar was. Ik schrok ervan. Ik ben nu ook op all time high. Ooit lag ik in de stress als ik boven de 67 uitkwam, maar dat is al lang geleden.
Alle reacties Link kopieren
GossipGirl, ik krijg ook om 16.00 uur snaaidrang en dan eigenlijk zoet. 's Avonds op de bank heb ik lekkere trek in hartig, toastjes met kaas, chips en zo.
Dus dat haal ik gewoon niet in huis. VivaAdam is ook veel te zwaar, dus die doet mee. Hopelijk raken we over een paar weken niet gedemotiveerd. Ik wil echt met de blik op oneindig dit jaar gewoon hiermee doorgaan.
Alle reacties Link kopieren
Oh, helemaal bijgelezen. Bedankt voor het nieuwe topic en ik wil ook wel de inloggegevens?

Welkom alle nieuwelingen! Gezellig hoor.

Druk dagje gehad. Vanavond maar vroeg naar bed. Daar zou ik wel winst kunnen behalen nog. Meer slaap schijnt ook een positieve invloed te hebben op afvallen, toch?

Ik heb vandaag een uur gelopen, het huis van onder tot boven schoongemaakt en een half uur gefietst. Morgen yoga.

Eetlijstje:
O. 2 vbh pindakaas
L. Bak kwark met toebehoren
T. Banaan
D. Ovenschotel met kip, aardappel en verse spinazie
Alle reacties Link kopieren
Boanan, ik herken het wel. Net of er dan iets ontbreekt of zo. Volgens mij is het gebrek aan vet. Iets meer gezonde vetten eten misschien? Je hebt het wel nodig.
Alle reacties Link kopieren
vivaeva schreef:
08-01-2020 18:39
MensinWording, dat zou kunnen dat morbide obeed vanaf bmi 40 is. Ik kreeg i.i.g. wel in grote rode letters te zien dat ik veeeeeeel te zwaar was. Ik schrok ervan. Ik ben nu ook op all time high. Ooit lag ik in de stress als ik boven de 67 uitkwam, maar dat is al lang geleden.
Mormide obesitas is idd BMI 40+ Zie https://www.gezondheidsplein.nl/dossier ... /item43085
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
vivaeva schreef:
08-01-2020 18:45
Boanan, ik herken het wel. Net of er dan iets ontbreekt of zo. Volgens mij is het gebrek aan vet. Iets meer gezonde vetten eten misschien? Je hebt het wel nodig.
Ik eet niet te weinig vet. Gebruik MFP en die berekent dat voor je op basis van hoeveel per week je wil afvallen. Ik heb 0,5kg gezegd.
Mijn eetlijstje vandaag:

O: overnight oats met havermout, 1 banaan, 20gr zaden en amandelmelk
T: 2 mandarijnen
L: aardappelsoep met 2 boterhammen
T: 100gr snoepworteltjes en 100gr snoeptomaatjes
D: pokebowl met gemarineerde zalm (en een halve avocado - genoeg vet zou ik zo denken)
T: griekse yoghurt met blauwe bessen

Ik heb 5km gewandeld in een flink tempo en volgens mijn watch daarmee 375 cal verbrand. Ik tel die dan altijd wel op bij mijn dagtotaal van 1.500 kcal en kom dan op 1.870 kcal uit vandaag.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken ook het gevoel wel Boannan. Ik heb ook het idee dat ik daar een soort van doorheen moet en dat het na een periode van gezond eten ook wel wegtrekt maar voor nu is het lastig. Ik heb ook het gevoel dat mijn lichaam opzoek is naar snelle koolhydraten omdat het dat gewend is.
Alle reacties Link kopieren
Boannan, ik herken het helemaal. Bij calorie arm en weightwatchers zat ik vaak nog in de avond met honger op de bank. Echter, bij koolhydraatarm heb ik dat dus niet meer. Maar ik zit wel extreem hoog in vetten en behoorlijk in eiwitten. Echter vermoed ik dat dit nooit heel lang goed kan zijn dus ik ga na een aantal weken een volgende fase in en de verhoudingen ander maken door ook weer wat koolhydraten toe te voegen. Ik hoop dat het werkt, voor nu geen honger. Eerder een langere tijd alleen arm gedaan en ook nooit honger, maar ging op een bepaald moment me vies voelen van al die vetten en nooit fruit. Daarom nu het idee van de fases.

Al ben ik dus ook heel benieuwd naar zo’n lifestyle programma. Zou er de volgende keer nog meer info over krijgen van de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Maar als je die 375 kcal verbrandt met wandelen, houdt dat dan ook rekening met hoeveel je verbrandt zonder te wandelen? Zijn dat echt de extra kcal?

Ik ben van een bmi van 50 (!) naar 37 gegaan. Over 5.5 kilo zit ik onder de 35 en dan val ik onder obees categorie 1. Dat lijkt me haalbaar in de komende maanden. Mijn doel is naar onder de 30, maar dan mag er nog zo'n 20 kilo af. Ik hoop dat het dit jaar lukt, maar nog meer hoop ik dat ik de verandering van de afgelopen maanden vast kan houden. Qua conditie merk ik in ieder geval al een groot verschil en ik voel me over het algemeen ook een stuk beter.
Alle reacties Link kopieren
Sansi schreef:
08-01-2020 19:27
Eerder een langere tijd alleen arm gedaan en ook nooit honger, maar ging op een bepaald moment me vies voelen van al die vetten en nooit fruit.
Ik eet ook koolhydraatarm, maar sommige fruit kan volgens mijn diëtist wel. Bessen, appels en sinaasappels konden volgens hem bijvoorbeeld geen kwaad. Ik eet trouwens ook zilvervliesrijst en zoete aardappelen (maar wel in afgepaste porties).
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat ik niet in Nederland woon, anders had me zo'n 2-jarig programma ook wel wat geleken.
Alle reacties Link kopieren
MensInWording schreef:
08-01-2020 19:28
Maar als je die 375 kcal verbrandt met wandelen, houdt dat dan ook rekening met hoeveel je verbrandt zonder te wandelen? Zijn dat echt de extra kcal?
Geen idee. Mijn apple watch app zegt actieve kcal. 375 kcal voor bijna een uur wandelen met een gemiddelde hartslag van 136 (duinen dus mul zand en veel klimmen en dalen EN slechte conditie :-)) lijkt me dan wel extra.
MensInWording schreef:
08-01-2020 19:28
Ik ben van een bmi van 50 (!) naar 37 gegaan. Over 5.5 kilo zit ik onder de 35 en dan val ik onder obees categorie 1. Dat lijkt me haalbaar in de komende maanden. Mijn doel is naar onder de 30, maar dan mag er nog zo'n 20 kilo af. Ik hoop dat het dit jaar lukt, maar nog meer hoop ik dat ik de verandering van de afgelopen maanden vast kan houden. Qua conditie merk ik in ieder geval al een groot verschil en ik voel me over het algemeen ook een stuk beter.
Wat goed zeg! Dan ben je echt al enorm veel afgevallen!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat vooral in de avond dat ik trek krijg in iets. Haal daarom over het algemeen maar niet te veel ongezonds in huis en zorg ervoor dat ik genoeg gezonde alternatieven in huis heb. Hoogstens wat pure chocolade, daar heb ik aan klein stukje genoeg van voor de lekkere trek en ik eet er niet te veel van, wat ik bij andere ongezonde dingen wel doe.

@Boannan; herken dat ook wel ja. Heb dat vooral ook als ik calorie arm eet en bijv. toen ik Weight Watchers deed had ik daar ook sneller last van. Nu beperk ik de koolhydraten meer en eet ik bijv wel weer wat meer gezonde vetten en daarbij heb ik daar stuk minder last van, omdat ik merk dat het mij meer verzadigt. Fruit eet ik overigens wel ook gewoon.

MensInWording zo te lezen ben je al erg goed bezig!
Alle reacties Link kopieren
Wat knap, mensinwording! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
37 kilo op dit moment. Het was dan ook echt buiten proportie. Op een gegeven moment kon ik niet eens meer een minuut of 20 stevig door wandelen. Zo diep wil ik nooit meer komen te zitten.

Als ik op foto's terug kijk denk ik dat ik nu ongeveer net zo zwaar ben als een jaar of 7 of 8 geleden, al zit het nu wel anders verdeeld. De kleding die ik nog had uit die tijd past ook weer (behalve de broeken van toen, als die nu goed zitten in m'n taille hou ik plaats over op m'n benen - mijn buik is nu ook meer aanwezig dan toen, lijkt).

Ik kijk zo uit naar het passen in een maat van de reguliere collectie! Maat 36 zal het nooit worden, maar met 42 zou ik al heel blij zijn. Ik denk dat dat over 25 kilo wel zou moeten lukken.

(Einde van m'n eigen peptalk omdat het de laatste tijd wat langzamer gaat.)
Alle reacties Link kopieren
O: 2 rijstewafels Philadelphia
T: cup A soup
L: soja yoghurt met fruit
T: 2rijstewafels pindakaas
A: nasi met tofu
T: komkommer

En hardgelopen.

Goed dag je gehad,zet hem op allemaal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven