Lijf & Lijn alle pijlers

-20 in 2020 (met tabel)

08-01-2020 10:16 2048 berichten
Dit topic is voor iedereen met een te hoog BMI die flink wat gewicht wil verliezen. Maar dan wel in een gezond tempo. We nemen er een jaar de tijd voor. Met als doel een blijvend nieuwe eet- en leefstijl.

Wil je ook in de tabel? Vraag een van de actieve schrijvers hier (@randomwriter, @anijsblokje, @avena of @case-je) of die je wil toevoegen. Voorheen deelden we het wachtwoord van dit account, maar dat kan helaas niet meer.

Om het hier leuk en (inter)actief te houden verwijderen we mensen die twee weken niet meer hebben meegeschreven uit de tabel. Uitzonderingen voor vooraf aangekondigde afwezigheid met reden.

Naam Leeftijd Lengte Start Streef Huidig Kwijt BMI
Avena 46 169 83,2 65 75,7 (22/12) - 7,5 26,5
JEMMER 22 162 92,0 58 ... ... ...
RandomWriter 39 176 91,1 74 84,4 (26/11) - 6,7 27,2
anijsblokje 33 173 100,0 65 65,6 (11/12) - 34,4 21,9
Iertjepiertje 26 174 86,0 65 74,2 (03/12) - 11,8 24,5
grietje2 41 183 111,7 95 108,1 (27/11) - 3,6 32,3
lola-lily 33 163 79,3 65 76,9 (02/12) - 2,4 28,9
Arequipa 29 173 78,5 68 76,9 (08/12) - 1,6 25,7
OkkiePetite 33 158 87,7 62,4 77,0 (20/12) - 10,7 30,8
anoniem_64be31da12f01 wijzigde dit bericht op 08-01-2021 13:26
63.17% gewijzigd
Ik stap elke dag in mijn werkkleding. Dat zit ook prima en comfortabel. Gisteren de skypesessie was heel erg goed. Verbazingwekkend eigenlijk. Het voelde als meditatie dus ik was niet weg of zo. Gisteren en vandaag sneller een vol-gevoel, goede keuzes en veel water gedronken.
Over 2 weken wordt de virtuele maagband geplaatst. Ook dat kan via Skype.

Dalende lijn zet zich nog steeds door. Ik maak niet zoveel stappen als op mijn werkdagen, maar we gaan er wel elke middag een uur tussenuit (fietsen of wandelen). Dat is echt heerlijk. Het markeert het eindpunt van de werkdag. Daarna gaan we bezig met het eten en begint ons relaxprogramma.
Alle reacties Link kopieren
Dames, ik check even uit. Onze kleine man is afgelopen dinsdag geopereerd. Het is allemaal goed gegaan en hij doet het naar omstandigheden goed hoor maar het is wel rete zwaar. Hij heeft al 4 openhartoperaties gehad dus ik dacht dat we wel wat gewend waren. En dat dat klote virus wat maakt dat ik af en toe enorm paranoia ben.

Goed eten lukt vooralsnog wel. In het ziekenhuis is alles dicht, ik doe online de boodschappen en bestel gewoon geen slechte dingen. Ik tel uiteraard geen cal en weeg mijn eten niet af. En ik zondig elke dag met 1-2 glaasjes rode wijn. Ik ben overdag bij zoontje en 's avonds lost mijn man me af en dan slaap ik in een hotel. Dus ook geen weegschaal. Ik loop wel elke avond een rondje buiten (met inachtname van 1,5m afstand).

Ik meld me weer als we weer thuis zijn van alle gekte.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Fijn dat alles goed is gegaan, Boannan! Zorg goed voor jezelf!
Alle reacties Link kopieren
@Nandina; fijn om te lezen dat de eerste sessie goed is gegaan! En fijn dat je nu ook verder een goed ritme te pakken hebt.

@boannan; fijn dat alles goed is gegaan! En inderdaad zorg goed voor jezelf.

@MensinWording; herken dat wel hoor mbt naar buiten gaan, had me ook voorgenomen om elke dag even te gaan wandelen, maar komt er ook niet van. Soms vind ik het juist lekker om na een werkdag meteen even naar buiten te gaan om even te wandelen en is het meteen weer overgang van werk naar privé. En soms is het ook dat ik na werk dan toch nog bij ouders ga eten, ben dan wel stukje aan het fietsen, maar dan ook geen zin om verder nog iets aan beweging te doen. Terwijl ik nu wel merk dat door het thuiswerken ik toch wel minder in beweging ben dan normaal.
Alle reacties Link kopieren
Egodepego, want ik ben te moe voor een uitgebreide reactie. Vanochtend 90.5, dus nog 600 gram en dan eindelijk onder die 90!
Ik kom ook nog even buurten. Was er even een paar dagen helemaal klaar mee, maar heb de draad hopelijk weer gevonden en opgepakt.

@Boannan, heel fijn om te horen dat de operatie goed was gegaan. Ik hoop dat hij goed aan het herstellen is en dat je tussendoor nog een beetje je rust kunt pakken. Sterkte in deze pittige tijd!

@Nandina, bijzonder dat het zo goed werkt! Hopelijk heeft die trend doorgezet en werkt ook die virtuele maagband straks goed!

@Yannahh, super goed! Bijna onder de 90... Altijd fijn, die mijlpalen!

Hier was het dus even huilen met de pet op. Gisteravond besloten dat het zo niet langer kan en dat ik mezelf even een schop onder mijn kont moet geven. Ik kwam een beetje in een neerwaartse spiraal terecht en merk gewoon dat dit hele binnen zitten en bijna niemand zien, echt zorgt voor een negatief -f*ck-it- gevoel.

Heb vanochtend de wekker iets vroeger gezet en ben voor het werk even kort een stukje gaan hardlopen. Dat was weer voor het eerst sinds... nou ja, heeeeeele lange tijd (lees: jááren). En het viel me niet tegen! Ik kon toch gewoon nog een rondje aan één stuk hardlopen. Het was maar 1,85 km en maar 11 minuten, maar toch. Ben van plan om het morgenochtend weer te doen, want ik voel me al een stuk positiever en vrolijker vandaag! En zo'n kort rondje is ook zo gedaan, dus hoef er niet veel vroeger voor op.
Alle reacties Link kopieren
Boannan, fijn dat de operatie goed is gegaan. Hoop dat hetzelfde geldt voor zijn herstel.

Hier is het ook niet geweldig. Afgelopen zaterdag was ik er zo klaar mee dat ik een hele pizza en daarna nog koekjes heb gegeten. Volgens mij had ik die dag het vierdubbele van mijn normale aantal calorieën op. Zondag niet gewogen, maar vandaag weer op het gewicht van vorige week. Wel dikke benen, maar heb niet het idee dat ik veel meer zout eet of minder drink dan anders. Bloeddruk gewoon goed, geen koorts en gister zelfs begonnen met rennen weer (nou ja, les 1 van Start to run, en die was al lastig - ik dacht dat ruim 5 km op de elliptical ook zou betekenen dat ik wel een tijdje zou kunnen op straat, maar dat ligt blijkbaar toch anders). Als het goed is krijg ik vandaag mijn yogamat binnen, dus dan ga ik kijken of ik qua krachttraining wat kan doen.

Ik sta er zo dubbel in. Aan de ene kant kan ik lastig de motivatie vinden om door te gaan. Aan de andere kant wil ik niet dat alles voor niets is geweest. Dus ik probeer, zo goed en kwaad als het gaat, enigszins gezond te leven, maar het kost zeker meer moeite dan eerst. Helpt natuurlijk ook niet dat ik klein woon en, als ik niet buiten kom, ook maar weinig beweeg.
Alle reacties Link kopieren
Sorry dames, ik ben de laatste tijd wel erg afwezig.

Sterkte Boannan, ik kan me voorstellen dat het heftig is, maar fijn dat de operatie achter de rug is en goed is gegaan!

Het gaat hier verder wel goed eigenlijk. Een paar mindere dagen gehad, maar het daarna goed weer opgepakt en nu dat gewicht alweer kwijt. Ik pas bijna al mijn shirts weer, had ik dat al verteld? Ik beweeg zelfs meer sinds de crisis omdat man thuis werkt en we vaak samen gaan wandelen of fietsen (ik fiets dan en hij loopt hard). Vandaag 10 km gefietst. Ik wil heel graag -5 kg voor 1 juni, dat is mijn volgende doel. Dat is een pittige uitdaging, maar te doen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
RandomWriter schreef:
31-03-2020 13:25
Hier was het dus even huilen met de pet op. Gisteravond besloten dat het zo niet langer kan en dat ik mezelf even een schop onder mijn kont moet geven. Ik kwam een beetje in een neerwaartse spiraal terecht en merk gewoon dat dit hele binnen zitten en bijna niemand zien, echt zorgt voor een negatief -f*ck-it- gevoel.
Nou ja, dit dus.

Ik ben weer terug. Hoop ik. Man, wat een shitweken waren dat. En of ik een emo-eter ben. Ik zit dus ook in mijn uppie thuis. Zonder werk, want dat droogde subiet op toen de coronacrisis uitbrak. Verveel me dood. Het is hier superstreng, dus ik kom nog maar een keer per week 'buiten' als ik boodschappen moet doen. Goddank heb ik een tuin. De mensen die op een flatje zitten, poeh...

En ik haalde dus elke keer als ik boodschappen ging doen allemaal troostvoedsel in huis. Met name veel chocola, ijs en chips. En ik vond ook dat er elke avond reden was voor twee glazen wijn met borrelhappen. En ik bewoog natuurlijk voor geen meter meer. En dus voelde ik me nog veel beroerder dan ik me door die coronazooi sowieso al voel.

Gisteren heb ik mezelf bij de kladden gepakt. Ik moest gisteren boodschappen doen en heb expres niks ongezonds gekocht. En ik ben gisteren begonnen met een halfuurtje bewegen met zo'n youtube fitnessfilmpje. Beginnersniveau. Ik vind er niks aan, maar het is niet anders. Ik weet niet meer wie het hier zei, maar ik dacht hetzelfde: ik wil slanker uit die crisis komen en niet dikker. Ik kijk nog wel even wanneer ik weer op de weegschaal durf. Ben bang dat ik alle winst van de eerste twee maanden in een paar weken verpest heb...

@Boannan, veel sterkte! Hou je taai! Enorme bewondering voor je dat je nog op je eten weet te letten.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Heel herkenbaar @Avena! Ik ben ook heel bewust wel weer hier gaan schrijven nu, na er een flink aantal dagen totaal geen zin meer in te hebben gehad. Merk dat ik de motivatie nu weer stukje bij beetje terug krijg, maar vind het nog wel moeilijk. Vanavond ook weer overstag gegaan met een ijsje (wel maar zo'n mini-ding, maar dan nog).

In NL nog niet zo streng gelukkig, maar april is normaal gesproken een maand met familie, veel verjaardagen en ieder weekend iets. Voelt dubbel, ergens is het lekker niet ieder weekend ergens heen te hoeven, maar helemaal niet is ook wel erg saai. Vorige week was vriend jarig, volgende week mijn vader en mijn schoonmoeder, de week erna mijn neefjes en de week erna ikzelf. Tja.
Overdag vervelen doe ik me niet, mijn werk loopt door, maar de rest van de collega's spreek je natuurlijk amper. Ook zijn er geen inkomsten voor het bedrijf nu, dus hopelijk komt die hulp vanuit de overheid vlot op gang. Anders is het afwachten hoe lang we nog loon kunnen krijgen. Maar laten we maar uitgaan van het positiefste scenario...

Merk wel dat ik het echt nodig heb om die stress uit mijn lijf te rennen, dus ga morgenochtend weer netjes hardlopen. Vanochtend bewust niet gedaan, even iets langer kunnen blijven liggen. Vandaag spierpijn! Dus dat is goed.

Morgen is mijn weegdag, ga maar wel op de weegschaal staan. Kan er nu totaal geen inschatting meer van maken dus wordt een grote verrassing morgen.

Zit nog te denken over een nieuw boek (dat is mijn 'ding', zodra ik iets wil omgooien, plemp ik mijn boekenkast vol met 'hulp'-boeken als in deze-gaan-echt-mijn-leven-veranderen-dit-keer...). Is van de energiekevrouwenacademie.nl. Officieel is die site in eerste instantie meer bedoeld geweest voor vrouwen richting en voorbij de overgang, maar er komt binnenkort een nieuw boek uit voor vrouwen van alle leeftijden, volledig gericht op voeding en hormonen en hoe deze met elkaar in verbinding staan. Vooral een praktisch boek, met onder andere veel gerechten. Een soort kookboek met achtergrondinfo zeg maar. Nou ja, ik moet er nog maar eens een nachtje over slapen.

@Avena (en de rest natuurlijk ook), zet 'm op! Het is een k*t-tijd, maar we zijn er om elkaar te ondersteunen! Doel: 'gezond slanker uit de crisis'! :yes:
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,

Ik ben er weer. Precies een week na de operatie mochten we weer naar huis. Ik ben echt enorm trots op mijn kleine man die het zo goed heeft gedaan. Nu thuis verder herstellen. We moeten vandaag wel alweer terug voor gipswissel (wekelijks) dus voor de komende 6 weken zijn we nog niet van het ziekenhuis af.

Ik heb veel stress en spanning gehad (en nog steeds) door alles wat we tot nu toe met hem hebben meegemaakt en nu ook de combi met dit klotevirus. Daar ben ik toch nog steeds heel bang voor. Bang dat hij het nu krijgt terwijl hij verzwakt is, bang dat hij het over een tijd krijgt als er geen plek meer is in de ziekenhuizen. Dus echt ontspannen kan ik nog niet. Ik slaap ook alleen met 2 pammetjes (1 oxa en 1 tema).

Volgens mij is stress nooit goed voor het afvallen. Ik weet niet precies hoe dat zit. Of dat is omdat je gaat snaaien of omdat je hormoonhuishouding/stofwisseling dan in de war zijn. Vooralsnog gaat het nog steeds goed met mijn motivatie. Ik eet gezond en niet teveel en ik was toen we terugkwamen na een dikke week ziekenhuis 1kg lichter gelukkig. In Maart totaal 2,3kg. In de afgelopen 2 weken 1,3kg. Prima dus.

Mijn doel voor april is -2kg. Jullie ook sterkte in deze spannende en rare tijden!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
@Boannan, goed om te horen dat het naar omstandigheden goed gaat! Ik begrijp de stress en helaas zal die waarschijnlijk nog wel even blijven... Wat dat betreft is het super knap dat je nog steeds afvalt! Ik heb begrepen dat vermoeidheid en stress zorgen voor het hormoon cortisol, wat schijnbaar de bloedsuikerspiegel ook verhoogt en daardoor zorgt voor meer aanmaak van insuline. Insuline schijnt op zichzelf best een dikmaker te zijn en op die manier zorgt dit er dus voor dat je lastiger afvalt. Maar kan het verkeerd hebben hoor.

@Drackie, goed om te lezen dat je het ook weer in de goede flow zit. Fijn dat je dat ook terug ziet in je kleding! Geeft toch een boost hè?

@Mensinwording, goed dat je het hardlopen weer hebt opgepakt! Wat kan dat dan tegenvallen hè, blijkbaar zit er toch wel wat verschil tussen zo'n crosstrainer en hardlopen an sich. Lastig lijkt me dat inderdaad, als je klein woont. Ik heb in huis nog twee trappen, dus zelfs bij een volledige lock-down (wat ik niet verwacht overigens) kan ik nog redelijk makkelijk 'trainen'. Bij mij zit het hem zeker niet in de mogelijkheden, maar in de motivatie :$ .
Heb je de yogamat al gebruikt?

Mijn motivatie begint nu steeds meer te komen! Vanochtend weer een rondje hardgelopen, dit keer met muziek op en dan merk ik dat ik te snel te hard van start ga. Het viel dus ook even flink tegen. Gemiddeld hetzelfde gerend als eergisteren, maar dat kwam met name door de snelle start. Daarna zakte het flink in. Overmorgen wil ik weer gaan en dan even heel bewust rustig beginnen.

Vanochtend op de weegschaal weer 2 ons erbij helaas. Ik schrok er niet van, maar baal wel een beetje. Probeer het maar zo te zien dat de stijgende lijn weer iets meer is afgevlakt en hopelijk gaat ie dan volgende week weer omlaag. Ik ga in ieder geval weer meer mijn best doen deze week!
@MensInWording: hou vol!! Je bent al zo ver gekomen, volgens mij hoort het erbij dat het met periodes wat lastiger is. Af en toe een pizza én koekjes: ach, daarna gewoon de draad weer oppakken. En dat doe je, want je bent begonnen met hardlopen oa. Wees lief voor jezelf!

@Drackie: wat goed dat je shirts weer passen. Je hebt jezelf dus een goede nieuwe gewoonte aangeleerd met het meee bewegen/sporten. Iets om vol te blijven houden!

@Avena: het is zo logisch dat je jezelf wilde "troosten" met eten. Maar :yes: vergeet niet dat je deze keer niet in die valkuil bent gestapt, want je hebt besloten dat je er iets aan gaat doen en dat lukt je nog ook! Het is een bewustwordingsprovlces en je bent niet bij de pakken neer gaan zitten. Hoe bevalt het sporten met de filmpjes?

@Boannan: fijn om te lezen dat jullie weer thuis zijn en dat de operatie goed is gegaan. Ik hoop dat jullie zoontje goed herstelt en dat het coronavirus aan jullie voorbijgaat. Kan me je stress en spanning goed voorstellen. Dus dat je pammetjes nodig hebt nu, is niet zo vreemd. Je gebruikt ze waar ze voor bedoeld zijn en zolang je dat niet te lang doet, is dat natuurlijk helemaal oké. Sowieso bewonderenswaardig dat het je lukt om goed voor jezelf te blijven zorgen.

@RandomWriter: het belangrijkste is toch je motivatie! Het resultaat komt dan vanzelf. Goed van dat hardlopen, als het goed is, is het vandaag weer hardloopdag voor je, dus loop lekker! Heb je je nieuwe boek al binnen?

Het wordt rustiger in dit topic en ik wilde daar niet aan bijdragen, dus weer even gereageerd! Morgen pas ik de tabel aan. (Dat doe ik op mijn laptop en niet zoals nu op mijn telefoon)

Hier gaat het goed, zoals het eigenlijk steeds goed gaat. Ik merk wel nu ik veel ben afgevallen dat de balans dunner is, ik moet nog steeds echt veel bewegen en merk dat ik minder kan eten. Maar dat is logisch, want er is ook echt minder lijf om van brandstof te hoeven voorzien. Alleen realiseert mijn hoofd zich dat soms nog niet echt. Gelukkig geeft mijn lijf wel goed aan wanneer ik genoeg heb. Soms levert dat een kleine discussie op met mezelf: "Dit kan echt niet genoeg zijn"...en dat is het dan toch wel!

Bijna, bijna een gezond BMI nu. Dan ben ik er nog niet, maar toch. Steeds vaker heb ik gedachten dat ik me afvraag hoe het me gaat lukken dat vol te houden. Want het gezond leven kost best veel tijd/inspanning en natuurlijk is dat het waard, maar het toont ook aan dan het een blijvend proces zal zijn.
Ik vind dat thuiswerken maar helemaal niks, als ook mijn man en kind in de buurt zijn. Ik kom aan heel veel dingen niet toe, werk loopt over in privétijd en ik kom soms maar moeilijk tot ontspanning. Ik merk dat het bij collega's niet veel anders is, dus dat is in elk geval gedeelde smart. En afgelopen week kregen we ook regelmatig een berichtje van de leidinggevende: stop het gesprek/discussie, morgen 10u vervolg. En dat is ook fijn!

Qua afvallen merk ik dat het goed gaat. Ik krijg een verzadigingsgevoel na het eten (jeeehhh!) en de trek naar lekkere dingen is veel minder. Op de weegschaal is dat nog niet zo duidelijk te zien, maar er is wel 0,6 af (nu 111,5). Ik beweeg gewoon niet zoveel als normaal. Ik maak wel dagelijks een wandeling, maar dat is echt niet genoeg voor een lekker aantal stappen. Dus nieuw doel voor volgende week: elke dag 8000 stappen!

Gelukkig wordt het weer langer licht, waardoor ik ook 's avonds zou kunnen gaan wandelen. Ook een voordeel van deze intelligente lockdown: we doen nog maar 1x per week boodschappen. Voorheen haalden we toch ook nog wel doordeweeks extra koekjes, chocola of ander lekker spul.

Hoe is het met jullie!
anijsblokje schreef:
04-04-2020 05:25
@RandomWriter: het belangrijkste is toch je motivatie! Het resultaat komt dan vanzelf. Goed van dat hardlopen, als het goed is, is het vandaag weer hardloopdag voor je, dus loop lekker! Heb je je nieuwe boek al binnen?
Nee, ik heb besloten om 'm voor mijn verjaardag te vragen. Over drie weken ben ik jarig, dus nog binnen de maatregelen. Het is niet anders. Maakt het ook wel lekker rustig. Normaal ervaar ik toch wel wat stress rondom mijn verjaardag, om alles te plannen enzo. Maar nu is het gewoon 'sit back and relax', en dan vieren we het nog wel een keertje als alles een beetje voorbij is.

Fijn dat het goed gaat bij jou! En al bijna je streefgewicht gehaald... Echt top! Ja, wat jij zegt daar heb ik soms ook wel wat last van, het idee dat het niet een kwestie is van nu even je best doen en als je je streef hebt bereikt kun je weer 'los'... Maar het is iets waar je je de rest van je leven eigenlijk aan zult moeten houden. En als ik dan soms zie wat anderen allemaal kunnen eten zonder een gram aan te komen... Het is cliché, maar dat is soms behoorlijk frustrerend. Maar ik weet dat er ook mensen zijn die graag dikker zouden willen zijn en het maar niet worden, dus zo heeft iedereen wel iets.

@Nandina, ik kan me goed voorstellen dat het pittig is met thuiswerken, helemaal als je ook een kind hebt rondlopen. Daar heb ik dan het voordeel dat mijn ex de kinderen heeft als ik moet werken en mijn vriend en ik bij hetzelfde bedrijf werken. We zitten altijd al op hetzelfde kantoor, dus in zoverre is alleen het 'kantoor' gewijzigd. Op vrijdag zijn de kinderen bij mij en dan kan ik niet anders zeggen dan: Respect! Voor al die ouders die het op een of andere manier weten te combineren met thuiswerken. Ik kom op vrijdag echt bijna nergens aan toe. Continu: 'Mama! Wat moet ik hier doen? Mama! Dit werkt niet!' En dat snap ik wel hoor, het is gewoon voor iedereen aanpassen en voor hen ook heel anders dan normaal.
Ze zijn ook echt super druk de hele dag, heb ze gisteren maar even een tijdje op pad gestuurd om beren te zoeken. Gelukkig doen ze hier in de wijk ook veel aan die 'Berenjacht', voor wie het niet kent: mensen zetten dan een knuffelbeertje achter het raam in huis en kinderen kunnen dan in de wijk op zoek naar die beren. Vinden ze echt heel leuk!

O ja, moesten ze voor school ook nog iets 'bakken' als dagopdracht... Ze zetten er vaker dingen bij als: help je ouders met opruimen/afwassen/stofzuigen en dergelijke, maar nu was de opdracht dus iets bakken. Tja... Ik vind bakken heel leuk en had nog een pak kruidcake in de kast uit mijn kerstpakket. Dus die hebben we gisteren gebakken. Maar oooooo wat is het dan moeilijk om daar niet regelmatig een plakje van te pakken...

Verder gaat het hier wel oké. Mijn vader is jarig komende week, mooie ronde leeftijd ook... Dus baal er wel erg van dat we dat nu nog niet kunnen vieren. Heb besloten een verrassingspakket voor hem samen te stellen met de kinderen. Heeft hij toch een beetje feest :)
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ik ben laatste tijd hier ook niet meer actief. Ik heb gewoon de puf er niet voor om er actief mee bezig te zijn. Dus had ik ook niet zoveel te melden. Ik ben terug gevallen in mn depressie en we hebben gewoon te vaak lekkere dingen in huis. Wel probeer ik elke dag even naar buiten te gaan. Dus een wandeling of heel zachtjes mee fietsen als mijn ouders gaan wandelen. Niet dat het heel effectief is dan maarja. Wel eet ik bijv. overdag geen koekje, maar alleen 's avonds bij de thee bijv. een koekje of 2 paaseitjes.

@Mensinwording: Ik denk dat iedereen het wel lastig heeft om nog de motivatie te vinden om door te gaan. De situatie is toch heel anders dan normaal. Ik hoop dat je je motivatie kan blijven behouden!

@Drackie: Fijn dat je weer in je oude shirts past! Dat moet heel motiverend zijn.

@Avena: Ik kan me goed voorstellen dat het nu extra lastig voor je is. Veel alleen zijn en nergens naar toe kunnen is nu niet bevordelijk. Wel knap dat je nu niks ongezonds hebt gekocht en dat je bezig bent met fitness video's. Maar misschien 1 troost, ik denk niet dat je de enige bent die slechter eet op dit moment!

@Randomwriter: Wat goed dat je weer met hardlopen bent begonnen! Dan is op je eten letten misschien ook wel makkelijker. Knap dat je je herpakt hebt. Wel dubbel zo'n maand waar je eigenlijk normaal veel sociale dingen zou hebben en het nu niet kan.

Leuk dat je voor je vader een verrassingspakketje gaat samen stellen! Altijd leuk om zoiets te krijgen.

@Boanan: Wat knap dat je ondanks heel de situatie met je zoontje alsnog op je eten kan letten!! Fijn dat jullie weer thuis zijn. Heeft hij veel pijn of dat niet?
Ik kan me goed voorstellen dat je heel bang bent voor je zoontje om het corona virus. Zelf heb ik daar ook last van, maar dan voor mn hele oude oma. Dit levert bij mij ook paniek en stress op. Waardoor ik ook regelmatig oxazepam slik.

@Anijsblokje: Wat goed dat je bijna een gezond BMI hebt bereikt! Wel logisch dat je moet wennen aan dat je minder kan eten dan hiervoor. Lijkt me ook best lastig eigenlijk.

@Nandina: Fijn dat het met het afvallen goed gaat! En vooral fijn dat de trek naar lekkere dingen is afgenomen. Dat moet gezond eten toch heel wat makkelijker maken.
Foutje...
Alle reacties Link kopieren
@Boannan wat fijn dat alles tot nu toe gaat, maar wat een spanning... Nogmaals grote bewondering dat je in dit soort tijden nog op je eten weet te letten!
.
anijsblokje schreef:
04-04-2020 05:25
@Avena: het is zo logisch dat je jezelf wilde "troosten" met eten. Maar :yes: vergeet niet dat je deze keer niet in die valkuil bent gestapt, want je hebt besloten dat je er iets aan gaat doen en dat lukt je nog ook! Het is een bewustwordingsproces en je bent niet bij de pakken neer gaan zitten. Hoe bevalt het sporten met de filmpjes?
.
Ik vind er niks aan, eerlijk gezegd. Maar het moet maar even zo. Ik heb sport en beweging echt nodig om gemotiveerd te blijven. Het heeft bij mij nogal lang geduurd voordat ik me er bij neer kon leggen dat die coronamaatregelen niet even iets zijn wat je uit kunt zitten. Die lockdown gaat hier in totaal minstens zes weken duren en waarschijnlijk komt er daarna gewoon weer een verlenging. Ik heb te lang in een soort wachtstand gezeten. Alsof ik het wel even uit kon zitten. Maar ik besef nu dat het nog wel maanden kan duren voordat ik weer mijn gewone sporten kan oppakken. Misschien zelfs pas na de zomer weer. Ik moet dus een andere routine verzinnen.

En ja, in the end gaat het over hoe vaak je nadat je valt weer opstaat. Maar het heeft bij mij wel lang geduurd. En nog steeds kost het me moeite en zondig ik nog. Maar ik durfde vandaag wel eindelijk weer op de weegschaal. Er is 2 kilo bij. Eerlijk gezegd valt me dat nog mee en geeft het een beetje moed dat ik niet weer helemaal terug bij af ben.

Morgen ga ik de weekboodschappen doen en nog steeds denkt een stemmetje in mijn hoofd: jippie, dan kunnen we weer troostchocolade inslaan!

Ik heb trouwens @Grietje2 en @goodvibes80 uit de tabel gehaald. Laatste berichten waren van eind februari geloof ik. Jullie mogen uiteraard altijd weer terug hoor!
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Ook dat is wel herkenbaar Avena. Ik heb ook te lang gewacht met een nieuw 'plan' op te stellen dat past binnen de huidige maatregelen. En ik vind het ook nog erg lastig om me daar aan te houden. Zo wilde ik drie keer proberen hard te lopen in de week, minimaal. Helemaal omdat het maar iets meer dan 10 minuutjes is. Dan moet ik dat toch kunnen bolwerken zou je zeggen. Maar dat betekende dat ik dit weekend toch echt nog even moest gaan, en ik ben nog niet geweest. Ik had me eigenlijk al voorgenomen dan maar morgenochtend weer te gaan, maar eigenlijk moet ik nu gewoon mijn schoenen gaan aantrekken en het gewoon doen. Want komop, wat is nu tien minuutjes???

Dus ik denk dat ik dat nu meteen maar moet gaan doen... En dan maar gewoon een rustig rondje.
Alle reacties Link kopieren
En, ben je nog gegaan? Zo ja, pet af!

Het komt wat mij betreft ook omdat het niet zo dwingend is als gewoon ergens om een bepaalde tijd moeten zijn. Zo'n youtube thuistraining kan op elk moment van de dag. En dus moet ik me er dan enorm toe zetten. Ook om me dan helemaal in mijn sportkleren te gaan hijsen. ik heb nu maar met mezelf afgesproken dat ik drie keer per week een half uur zo'n lesje moet volgen. Misschien moet ik ook maar een vast tijdstip met mezelf afspreken.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
@Avena, Ja! Ben net terug. Om nou te zeggen dat het lekker liep... Neuh. Maar ja. Moet mezelf maar vooral een schouderklopje geven dat ik wel nog geweest ben.

Zo'n vast moment met mezelf afspreken moet ik ook echt doen. Anders schuif ik het alleen maar voor me uit. Net zoals dit weekend dus. Want ik had me voorgenomen dat ik dit weekend nog zou rennen. En uiteindelijk had ik het dus bijna verschoven naar maandagochtend. Terwijl ik dinsdagochtend ook al op de planning had staan. Dus nu heb ik afgesproken met mezelf: dinsdagochtend en donderdagochtend voor werktijd, en dan ergens in het weekend, maar uiterlijk zondagavond. Dus als ik het zondagavond nog niet gedaan heb, dan móet ik zondagavond.

Maar inderdaad, dat in je kleren hijsen... zo'n hekel aan! Daarom werkt 's ochtends voor mij ook het best, dan moet ik me toch aankleden, kan ik net zo goed sportkleding aan doen. En ik merk wel dat ik me dan de rest van de dag best lekker voel.

Afgelopen dagen heb ik me weer redelijk herpakt, ik heb mijn porties weer wat kleiner gemaakt en weer meer slechtere dingen weggelaten. De cake is wel opgegaan, dat dan weer wel. Wel verdeeld over vier personen en drie dagen. Maar daar heb ik dan ook echt van genoten :) . Vanaf morgen weer het normale ritme proberen te pakken en vast te houden. Hopelijk zien we dan de komende weken weer wat resultaat...

@GossipGirl, ik denk dat je behoorlijk je best doet, je doet dat wat binnen je vermogen ligt. Heel rot dat je teruggevallen bent... voel je niet bezwaard om hier je frustraties te uiten hè? Dat kan juist opluchten en misschien zelfs helpen. Je mentale gezondheid blijft nummer 1, en hoe erg je ook het gevoel hebt dat dit samenhangt met je gewicht, het zal nooit volledig daardoor komen. Dus het is oké om het op een laag pitje te zetten als je het even niet aan kunt. Er komt vast weer een moment waarop je er weer meer ruimte voor gaat krijgen. Heb je een beetje steun aan je ouders?
Alle reacties Link kopieren
Well done RandomWriter, je bent gegaan, dat is wat telt!

Ik douche meestal rond het avondeten en heb besloten dat ik mijn workouts nu eind van de middag ga doen. Dan heb ik meestal toch een inkakmoment dat er niet veel uit mijn handen komt. Workout, douchen, koken, eten en relaxen. Ga eens kijken of dat werkt.

Mijn conditie is door weken niet normaal sporten en veel minder beweging nogal flut, dus ik doe nu eerst even echte beginners workouts.

Deze heb ik vandaag gedaan:
https://www.youtube.com/watch?v=gC_L9qAHVJ8

Ik was blij verrast. Normale mensen, ook met overgewicht, en de teksten van die trainer zijn echt goed en motiverend.

Hij zegt dus ook dingen van het soort als dat het belangrijkste is dat je stappen in de goede richting zet. Zoals dat jij zegt dat je je porties kleiner hebt gemaakt. Zolang je maar stappen blijft zetten, komt het goed.

(Dit is ook even peptalk voor mezelf nu hoor!)
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Avena schreef:
05-04-2020 22:56
Deze heb ik vandaag gedaan:
https://www.youtube.com/watch?v=gC_L9qAHVJ8

Ik was blij verrast. Normale mensen, ook met overgewicht, en de teksten van die trainer zijn echt goed en motiverend.
Hee, deze is idd erg oké! Ik kende ‘m niet, maar ziet er goed uit! Meteen maar even geabonneerd op dat kanaal. Ook maar eens uitproberen. Heb eerder groepslessen gedaan en dat vond ik best leuk. Als ik me dan niet tot hardlopen kan zetten heb ik nog een alternatief.
Alle reacties Link kopieren
Fijn! Wat ik er ook handig aan vind is dat die beginner workouts volledig staand zijn. Ik heb namelijk geen matje of andere spullen in huis.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
@Avena, is het alweer gelukt om nog een lesje te doen?

Ik heb vanochtend weer hardgelopen. Merk wel dat het nu al steeds ietsje makkelijker gaat. Ik loop nog steeds maar een kort rondje, maar 1,8 km. Maar dat is mijn manier om het in ieder geval vaker in te kunnen plannen. Ik heb met mezelf afgesproken dat zodra ik dat rondje met gemak met 10 km/u kan doen, ik dan mijn rondje groter ga maken. Mijn ideaal is om uiteindelijk weer op rondjes van 10 km uit te komen. Die liep ik zo'n drie jaar geleden ook... Maar dat is dus weer volledig weggezakt.

Nu nog wat langer slapen... Dat schiet er wat bij in. Ga gewoon te laat slapen, eigen schuld. Ik slaap verder wel goed gelukkig.

Nu eerst maar eens even koken. Fijne avond allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven