Lijf & Lijn alle pijlers

-20 in 2020 (met tabel)

08-01-2020 10:16 2048 berichten
Dit topic is voor iedereen met een te hoog BMI die flink wat gewicht wil verliezen. Maar dan wel in een gezond tempo. We nemen er een jaar de tijd voor. Met als doel een blijvend nieuwe eet- en leefstijl.

Wil je ook in de tabel? Vraag een van de actieve schrijvers hier (@randomwriter, @anijsblokje, @avena of @case-je) of die je wil toevoegen. Voorheen deelden we het wachtwoord van dit account, maar dat kan helaas niet meer.

Om het hier leuk en (inter)actief te houden verwijderen we mensen die twee weken niet meer hebben meegeschreven uit de tabel. Uitzonderingen voor vooraf aangekondigde afwezigheid met reden.

Naam Leeftijd Lengte Start Streef Huidig Kwijt BMI
Avena 46 169 83,2 65 75,7 (22/12) - 7,5 26,5
JEMMER 22 162 92,0 58 ... ... ...
RandomWriter 39 176 91,1 74 84,4 (26/11) - 6,7 27,2
anijsblokje 33 173 100,0 65 65,6 (11/12) - 34,4 21,9
Iertjepiertje 26 174 86,0 65 74,2 (03/12) - 11,8 24,5
grietje2 41 183 111,7 95 108,1 (27/11) - 3,6 32,3
lola-lily 33 163 79,3 65 76,9 (02/12) - 2,4 28,9
Arequipa 29 173 78,5 68 76,9 (08/12) - 1,6 25,7
OkkiePetite 33 158 87,7 62,4 77,0 (20/12) - 10,7 30,8
anoniem_64be31da12f01 wijzigde dit bericht op 08-01-2021 13:26
63.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, even een update. Ik kan mij er niet zo toe zetten mee te lezen en mee te typen. Met meer dan fulltime werkweken vanuit huis merk ik dat ik na werk gewoon geen zin meer heb om online achter het beeldscherm te gaan. Ik ben dus minder actief en dat blijft ook nog wel even zo denk ik.

Het gaat hier goed met eten. Gewicht? Geen idee. Heb vriend de weegschaal laten verstoppen. Nog 3,5 week zonder haha. Sporten met alleen een spelletje vond ik niet genoeg, nu een xco trainer gekocht en doe hier lessen mee. Wel echt fijn! Verder de tuin veel aan het opknappen om toch wat buiten te zijn. Wandelen lukt niet na een brandblaar die geïnfecteerd is geraakt. Gelukkig gaat het nu wat beter.

@avena en randomwriter goed bezig met het bewegen! Ondanks deze rare tijd zijn er echt nog wel mogelijkheden om een beetje leuk te bewegen zo.

@gossipgirl war balen dat je weer terug bent gevallen in je depressie. Denk dat al die maatregelen zo je ook tegenwerken of niet?

@nandina wel fijn dat je werkgever er ook alert op is dat jullie niet blijven hangen in werk. Fijn dat je bent afgevallen! Heb je ook nog het idee dat de virtuele maagband werkt?

@boannan wat fijn dat hij het zo goed doet! En jij bent ook goed bezig in deze tijden.
Alle reacties Link kopieren
weer eens even een berichtje vanuit mijn kant.

Lees hier voor nu ook weer goede sportmomenten, hou zo vol.

Hier gaat het momenteel wel goed. Kwa eten gelukkig weer goed ritme gevonden, en ook beweging inbouwen gaat steeds beter, probeer ook dagelijks in ieder geval even buiten te komen en soms zit er dan ook meteen langere wandeling bij. En voor de rest begint het thuis sporten ook op gang te komen.

Merk wel dat nu ik thuis werk, ik minder bezig ben met hier komen en gezellig meeschrijven. Zit dan al de hele dag voor mijn werk achter de laptop en heb dan tussendoor/na het werk niet altijd zin om hier actief mee te doen.
Alle reacties Link kopieren
@Randomwriter: Bedankt voor je lieve woorden! Ik probeer idd te doen wat ik kan. Gisteren had ik een goede dag qua eten en "al" 2 dagen gelopen (wat vaak een drempel is). Dus ik doe wel mijn best om iig niet aan te komen. Met mijn ouders kan ik wel goed praten hoor en gisteren hebben we 's avonds ook bewust met zijn alle een appel gegeten ipv bijv. een cracker. Dus in dat opzicht proberen ze wel redelijk mee te denken. Maargoed mijn moeder is ook gek op eten en vindt er opletten ook lastig. Zij heeft dan geen psychische problemen. En mijn vader hoeft eigenlijk niet af te vallen, dus hij is eerder van een reep chocolade of nootjes/chips eten.

Wat goed dat je toch bent wezen hardlopen en dat je die afspraak met jezelf hebt gemaakt! Lijkt mij toch echt lastig om voor 10 minuten je helemaal om te kleden etc.
Ik vind 1,8 km toch best wel goed hoor! Vooral als je net begint vind ik het ver.

@Avena: Wat goed dat je thuis hebt gesport! Wel goed om te zien dat het idd gewone mensen zijn en niet hele slanke strakke modellen. De workout ziet er alsnog wel pittig uit als je dit 30 minuten moet volhouden. Vind je het ook leuk om te doen of?

@Sansi: fijn dat je iets hebt gevonden wat voor jou werkt! Ik snap goed dat je na hele dag werken achter de computer minder zin hebt om nog actief mee te schrijven.
Het zijn vooral de zorgen die ik heb om mijn oma wat betreft corona. Zij is oud en zwak en gaat het nooit overleven als zij het krijgt. Dus dat hakt er bij mij nogal in.

@Boekenwurm: Elke dag naar buiten is met dit mooie weer ook wel wat makkelijker vind ik. Maar fijn dat je in een goed ritme zit qua gezond eten en bewegen!
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig, @RandomWriter! Met gemak 10 km/u kunnen rennen, ook al is het 2 km, zou ik al een hele prestatie vinden. En ja, hier is dat de ook de aanpak: liever elke dag bewegen en dan niet tot het gaatje gaan, dan heel fanatiek en dan twee dagen niks vanwege spierpijn of andere pijntjes.

@Sansi, wat goed dat jij ook nog 'gewoon' op de wagen zit ondanks deze absurde tijden! Hier in de supermarkt wordt het chips- en chocoladevak de laatste weken veel meer geplunderd dan het vak met wc-papier...

@Boekenwurm, heel begrijpelijk dat je 's avonds dan niet ook nog met je laptop bezig wilt zijn. En jij dus ook nog op de rit!

@GossipGirl en ook jij bent duidelijk goed bezig! Elke stap in de goede richting is winst, ook als ie klein lijkt. In jouw geval al helemaal. Zorg goed voor jezelf!
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
RandomWriter schreef:
07-04-2020 17:16
@Avena, is het alweer gelukt om nog een lesje te doen?
Yes, gisteren weer eentje. En vandaag wil ik er weer eentje doen. Ik heb een gratis account aangemaakt bij Team Body Project en ga eens kijken of ik hun Real Start programma van twee weken kan afdraaien.

Ik vind dit soort dingen echt niks aan (daarom was ik nu eindelijk sporten gaan doen die ik gewoon leuk vind), maar het is niet anders. Dit gaat nog wel even duren en ik zal iets moeten doen om mijn lijf een beetje gezond te houden.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Hey dames. Ik was deze week weer 6 ons afgevallen. Prima resultaat in deze roerige tijden. Ik denk alleen dat ik het even rustig aan moet doen met wandelen. Ik heb 10 maanden geleden mijn enkel gebroken en liep nog steeds bij de fysio daarvoor maar daar kom ik natuurlijk nu ook niet meer en ik kreeg steeds meer last van die voet en denk nu dat ik een beginnende peesplaatontsteking heb. Ik heb dus m'n fiets uit het stof gehaald en ga straks een uurtje fietsen. Ook prima natuurlijk maar vanwege zadelpijn geef ik de voorkeur aan wandelen. Ik ga mijn fysio maar eens bellen of ze oefeningen voor me heeft ofzo.

Hoe gaan jullie? Lukt het jullie om het eten weer op te pakken?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
@Boannan, vervelend van je enkel/voet! Zadelpijn heb ik ook altijd zoveel last van... Ben ook totaal geen fietser. Dus dat herken ik wel... Wel goed dat je dat nu als alternatief toch doet. En goed afgevallen weer, blijft knap in deze heftige periode.

@Avena, goed bezig! Ik heb mijn ochtendje hardlopen van vanochtend (met een goede reden) even verschoven naar morgenochtend. Maar dan ga ik ook echt.

@Gossipgirl, fijn dat je wel met je ouders kunt praten en dat ze ook wel met je meedenken. Dat scheelt een hoop!

@Boekenwurm en @Sansi, snap ik hoor. Ik ben echt een computer'nerd' wat dat betreft, ook na werktijd (8 uur achter de pc) zit ik zo ook de avond er nog achter. Maar begrijp ook dat anderen daar geen zin in hebben.

Mijn weegschaal was lief vanochtend! Alles weer eraf wat eraan was gekomen, plus nog wat meer. Dus ik ben heel tevreden! Zit nu op 5 kg in totaal :)
Alle reacties Link kopieren
Wat goed, @RandomWriter!

@Boannan, verstandig dat je het niet negeert. Dan ben je straks nog verder van huis. Zadelpijn gaat toch vanzelf over als je vaker fietst?

Ik heb mezelf vandaag vrij af gegeven van een youtube klasje. Gisteren vrij fanatiek bezig geweest en vanochtend werd ik nogal beroerd wakker. Inmiddels gaat het wel weer, maar het leek me zowel voor mijn spieren als voor de rest van mijn lijf geen gek idee om heel even rust te houden. Morgen weer verder.

Moet nu wel meteen op mijn eten letten als de stimulans van bewegen weg is, merk ik .Heb net zitten borrelen met een glaasje cider en wat gezouten cashewnoten. Op zich geen ramp, maar nu wel meteen stoppen dan. En me dus vanavond niet ook nog aan de bak ijs vergrijpen die nog in de vriezer ligt...
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Je kunt het @Avena! Je kunt die bak gewoon laten liggen :)
Ik herken het. Ik zit ook alweer aan een wijntje en vanavond hebben we patat besteld. Ook wel een beetje om te vieren dat ik vijf kilo kwijt ben. Morgen gewoon weer hardlopen en netjes blijven eten dit weekend. Misschien zondag even een paas-brunch, maar daar wil ik het wel bij laten. En ook dat hoeft niet heel slecht. Ik heb alleen wel echt een zwak voor croissantjes...
Alle reacties Link kopieren
@Boannan: Wat naar van je enkel, maar goed dat je het op tijd opmerkt en geen blessure krijgt hierdoor. Fijn dat je ondanks de rare tijd toch netjes bent afgevallen. Goed bezig hoor!

@Randomwriter: Ik vind 5 kg wel een soort mijlpaal haha. Het eerste resultaat/begin. Ik zou van het weekend lekker genieten en daarna gewoon weer netjes oppakken. En je kan ook genieten zonder je helemaal vol te eten in principe.

@Avena: Hopelijk kan je het ijs laten liggen! Misschien kan je het uitstellen tot morgen? Dat het dan je extraatje is?

Ik weeg me op het moment even niet. Want ik denk niet dat ik gelukkig word van het resultaat. Al weet ik het niet zeker hoor, maar ik zal iig niet zijn afgevallen. Ik had kleding besteld en ik kon gewoon nog in maat 42 en een broek in maat 44 was te groot. Dus het moet nog wel een beetje meevallen. Dus het kunnen nooit kilo's zijn. Ik vermoed dat ik weer op mn start gewicht zit. Al is dat ook niet helemaal te achterhalen doordat ik een nieuwe weegschaal heb.

Vandaag niet wezen wandelen, kon me er niet toe zetten. Maar met mezelf afgesproken dat ik niet 7x per week hoef. Dat ik voor de 5/6 keer per week ga. Ik krijg ook nog een oppashond een week en dan moet ik wel 3x per dag gaan wandelen. Maar dan is het iig met een doel en dan moet ik. Dat is dan toch wat anders.
@Avena, hoe is het gegaan met die bak ijs? Hoop dat je hem hebt kunnen laten liggen, en dat je, áls je ervan gegeten hebt, er in ieder geval lekker van genoten hebt :)

@Gossipgirl, broekmaat 42, daar droom ik vooralsnog van... Dat red ik nog niet denk ik. En 7 keer per week is ook niet nodig toch? Een dagje rust mag best. Wat leuk, een oppashond! Dan moet je wel en het is nog leuk ook.

Ik heb vanochtend weer netjes hardgelopen. En mezelf daarna in een jurkje gestoken dat een paar maanden terug echt nog wel wat strak zat. Ik draag eigenlijk bijna nooit jurkjes. Neem mezelf regelmatig voor om dat vaker te doen, maar heel vaak voel ik me er niet prettig in. Merk dat dat wel beter wordt naarmate ik meer afval. Dus dat is ook een doel voor mij, vaker jurkjes aan doen! Heb er namelijk behoorlijk wat in mijn kast liggen :$

Net in de supermarkt geweest. Man, wat een drukte. En ik dacht nog wel, ik ga rond lunchtijd, op vrijdag ipv op zaterdag. Maar alsnog was het drama. Onze supermarkt voert geen actief deurbeleid, maar ik vond het wel lastig om goed afstand te houden. Merk dat ik daar wat onrustig van word, kon me slecht concentreren op de boodschappen. Dat zal zich de komende dagen wel uiten in wat we precies eten, hahaha! Heb het idee dat de combi's soms een beetje raar gaan worden. Heb al gezegd dat we vanmiddag de koelkast er maar eens op na moeten slaan of het een beetje klopt, anders morgen nog maar even wat laatste dingetjes scoren.

Ben wel gezwicht voor de paaseitjes ... Ze waren in de aanbieding. En eerlijk gezegd vond ik het ook niet eerlijk als iedereen hier in huis geen paaseitjes kan eten omdat ik ze voor mezelf niet in huis zou willen halen. Maar heb gewoon twee hele kleine zakjes gekocht, en er zelf niet teveel van nemen. Ook weer een uitdaging op zich.
Alle reacties Link kopieren
@Avena; goed bezig met dat thuissporten!

@Randomwriter; wel mooie mijlpaal die 5 kilo. En nu in het weekend wat extra's is niet erg, dan daarna maar weer moment kiezen om de draad weer op te pakken.

En van die drukte in de supermarkt herken ik ook wel, dacht vanochtend ook even tussendoor boodschappen te doen in de hoop dat het niet zo druk zou zijn, maar viel tegen, hier ook overal druk waar ik moest zijn. Nog wel in kunnen houden bij de paaseitjes hier en niet in huis gehaald nu. Wel bij de bakker wat lekkers gehaald hier, maar scheelt dat het dan een meer afgepaste hoeveelheid is, en woon maar alleen dus dan is dit wel fijner.

@Gossipgirl; elke dag wandelen hoeft ook niet, die 5/6x is ook al mooi doel. en oppashond is inderdaad ook leuk en mooie reden om wel even naar buiten te moeten, ook al is het maar voor een kort rondje. en in maat 42 passen is al heel erg mooi. Zal bij mij ook nog wel even duren voordat ik daar in pas.

Voor straks ook weer vast in de planning staan om weer sportlesje te gaan volgen, alleen nog even kijken in wat voor lesje ik zin heb.
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
05-04-2020 22:56
Well done RandomWriter, je bent gegaan, dat is wat telt!

Ik douche meestal rond het avondeten en heb besloten dat ik mijn workouts nu eind van de middag ga doen. Dan heb ik meestal toch een inkakmoment dat er niet veel uit mijn handen komt. Workout, douchen, koken, eten en relaxen. Ga eens kijken of dat werkt.

Mijn conditie is door weken niet normaal sporten en veel minder beweging nogal flut, dus ik doe nu eerst even echte beginners workouts.

Deze heb ik vandaag gedaan:
https://www.youtube.com/watch?v=gC_L9qAHVJ8

Ik was blij verrast. Normale mensen, ook met overgewicht, en de teksten van die trainer zijn echt goed en motiverend.

Hij zegt dus ook dingen van het soort als dat het belangrijkste is dat je stappen in de goede richting zet. Zoals dat jij zegt dat je je porties kleiner hebt gemaakt. Zolang je maar stappen blijft zetten, komt het goed.

(Dit is ook even peptalk voor mezelf nu hoor!)
Ik vind deze ook wel interessant, Avena. Dank! Enig idee hoeveel cal je daarmee verbrand in een half uurtje?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
RandomWriter schreef:
10-04-2020 14:04
@Avena, hoe is het gegaan met die bak ijs? Hoop dat je hem hebt kunnen laten liggen, en dat je, áls je ervan gegeten hebt, er in ieder geval lekker van genoten hebt :)
.
Genoten... :$
.
boannan schreef:
10-04-2020 16:53
Ik vind deze ook wel interessant, Avena. Dank! Enig idee hoeveel cal je daarmee verbrand in een half uurtje?
.
Geen idee, maar ik denk dat het wel meevalt. Het is allemaal low impact natuurlijk. Mij gaat het me er nu meer om dat mijn lichaam went aan bewegingen die het in jaren niet meer heeft gemaakt. Ik hoop de trainingen dan langzaam te kunnen verzwaren. Dan neemt het aantal verbrande kcal vanzelf toe.

Ga me nu van de bank hijsen voor weer een lesje. Helemaal geen zin. Maar ja, maar gewoon doen. Het is maar een halfuurtje.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Hoihoi!
Hoe gaat het jullie allemaal af zo met de Pasen? Hier qua eten niet zo heel goed :$ ... Gemak heeft gewonnen... We hebben de afgelopen twee avonden eten besteld. Niet zo best dus. Maar goed, het was wel lekker en relaxed, dus ik heb er wel van genoten. Vandaag weer wat meer opletten, vanavond gezond eten. En de rest van de week weer strak in het gareel.

Vandaag ook nog even hardlopen, maar denk dat ik dat vanavond ga doen.

Hoe is het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf heel erg kwakkelen: een (redelijk) goede dag, dan weer een slechte dag, goede dag, slechte dag...

Maar vandaag wordt een goede dag, want alle slechte dingen die nog in huis waren zijn nu op. Gisteren mijn youtube workout overgeslagen, dus vandaag braaf weer wel.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het op dit moment redelijk met de paasdagen. Nog wat paasbrood in huis, niet heel gezond, maar probeer daarnaast wel zo gezond mogelijk te eten.
Vanaf morgen maar weer goed oppakken. Wel stuk gewandeld gisteren en vanochtend nog even half uurtje ongeveer gewandeld.

Voor iedereen hier in ieder geval nog fijne paasdagen!
Alle reacties Link kopieren
Hey, ik kom mezelf ook maar weer eens melden. Ik herken wel een beetje wat Avena schrijft over het kwakkelen. Ik heb goede en slechte dagen en vind het toch wel lastig om met thuis zitten aan voldoende beweging te komen. En ik vind het lastig om dit topic op te zoeken en mee te schrijven. Maar ik hem wel met jullie meegelezen.

De eerste twee weken van de lockdown heb ik veel gewandeld. Afgelopen weken heb ik daar weinig zin in gehad. Maar goed, iedere dag een uur tot anderhalf lopen helpt wel voor de beweging dus eigenlijk wil ik het deze week weer gaan oppakken.
@GossipGirl: die broekmaten zijn toch ook een mooie motivatie. Verstandig dat je niet weegt als dat je alleen maar frustreert. Is de oppashond al gearriveerd? Het schijnt dat veel honden nu slijtende voetzolen hebben omdat er meer met ze wordt gelopen nu iedereen meer thuis moet blijven. Bijzonder bij-effect.

@boannan: heb je ook al een youtube-workout gedaan? Ben je al overstag? En hoe is het met de zadelpijn? Peesplaatontsteking is ontzettend rot en kan kan lang duren - forceer je niet!

@RandomWriter: met het eten bestellen, heb je de lokale middenstand gesteund en dus een goede daad verricht. Wat loop je hard als je hardloopt! Iets meer dan 10 km/u is nu mijn maximumsnelheid. (na+/- een half jaar opbouwen!)

@Avena: wat goed om te lezen dat je een ritme hebt gevonden met de workouts.

@Boekenwurm: moet kunnen dat paasbrood. Ik heb hier nog over. Dat gaat ergens deze week ook op.

@Zwartvlekje: welkom terug, echt als meeschrijver! Juist omdat iedereen struggles heeft, is dit topic er toch. Voor mij is het tenminste een stok achter de deur - hopelijk ook voor anderen. Ik hoop dat je jezelf ertoe aangezet hebt te gaan wandelen. Gewoon doen, een dagelijkse (of om de dag, compromis?) wandeling is overal goed voor.


Ik kon weer een uniformmaat kleiner. Er lijkt toch waarheid te zitten in een maat kleiner bij -5 kg. Ben nu benieuwd waar ik zal eindigen. Het lijkt erop dat dat 38 ofzo zal worden. Onvoorstelbaar! Als iemand me dat vorig jaar had gezegd, had ik het echt niet geloofd.

De lenteachtige jurkjes die in mijn kast hangen, lijken wel tenten. Eigenlijk moet ik naar de winkel om te passen, dat gaat nu een beetje moeilijk! Misschien zo maar eens online wat zoeken, maar ja, dan kan ik dus nog niet passen. Zelf zie ik nu ook dat de vorm van mijn gezicht echt is veranderd. Anderen zeiden dat al langer, ik zag het niet zo... Gek hoe je eigen beeld van je eigen lichaam niet klopt. Ik zit nu nog 10 kg van mijn streefgewicht.

Met Pasen heb ik de chocoladepaaseitjes laten staan. Dat is zoiets waar ik niet aan moet beginnen want ik kan me niet beheersen. Grappig hoe ik dus heel goed 0 dingen kan eten (zonder dat ook zielig te vinden oid), maar niet 1 of 2 en dan stoppen. Ik zou wel graag willen dat ik dat mezelf ook nog leer in de weg van die laatste 10 kg.
Alle reacties Link kopieren
@reacties op maat: Ik weet dat veel mensen wel 42 hebben en dat het niet heel extreem is. Alleen ik ben van maat 36/38 naar 42 gegaan. En ik heb een buik dus kan lang niet alles aan. Ik snap ook niet dat ik bij dit gewicht nog steeds in 42 pas. Want dit kon ik 15kg geleden ook namelijk. Dus volgens mij zeggen maten niet alles.

@Avena: Wel goed dat je toch jezelf weet te motiveren voor dat lesje. Dat zou mij echt te veel moeite kosten denk ik.

@Randomwriter: Hopelijk heb je er iig van genoten en als je nu weer beetje oplet kan het vast geen kwaad. En je bent gaan hardlopen, dus verbrand je ook weer wat.

@Anijsblokje: Ja de oppashond is er sinds maandag en net terug van een voor mij grote wandeling op een redelijk tempo. Wel weer hoofdpijn nu :facepalm:

Super fijn dat je weer een maat kleiner past! Dat moet echt een goed gevoel geven! Wel goed dat je het gewoon kan laten staan, dat vind ik weer heel lastig. Al kan ik wel maat houden, maar dan zijn tussendoortjes nog niet goed natuurlijk.

Hier gaat het net als bij vele van jullie met goede en slechte dagen. Ik ga maar gewoon proberen stabiel te blijven en niet te vaak te wegen.
@Avena, ik heb vanochtend maar eens zo'n work-out uitgeprobeerd. Ik had wat last van mijn heup en knie en durfde het daarom niet aan om te gaan hardlopen. En ik vond het maar koud vanochtend... Dus dan maar zo'n work-out. Ik vond 'm nog best pittig, haha!

@GossipGirl, ik snap wel wat je bedoelt hoor, qua maten. Het is zo verschillend... Zo heb ik qua bovenkleding vaak wel L of 42, maar qua broek ga ik toch echt wel naar een XL of XXL. Komt door die flinke billen, haha! Heb ook brede heupen. Blijf ook heel lang in die 44-46 zitten. Maar goed, ik heb heeeeeel kort op maat 40 gezeten, en het liefst zou ik daar weer naar terug willen. Of het ooit gaat lukken... Ach, 42 is voor mijn bouw ook al prima. Wat dat betreft doet lengte natuurlijk ook nog mee, de gemiddelde maat 36-38 zal mij waarschijnlijk veel te kort zijn. Als we dan kijken naar spijkerbroek-maten, dan zou ik het liefst willen uitkomen op wijdte-maat 32. Maar al dat maten-gepraat terzijde, het allerbelangrijkste is natuurlijk het goed voelen in mijn vel. Of dat nu bij maat 40 of 44 is. :)

Wel vervelend dat je nu na het wandelen meteen weer hoofdpijn hebt... Blijft raar hoor. Je lichaam zou je juist moeten belonen voor het sporten... Spierpijn, oke. Maar hoofdpijn... Blegh!

@Anijsblokje, een maat minder! Heerlijk! Ik kan nu juist meer jurkjes weer aan, dus dat is ook wel erg fijn. Kan shoppen in mijn eigen kledingkast ;-D

@ZwartVlekje, goed je hier weer even te lezen! Hopelijk lukt het om het wandelen weer wat op te pakken.

Ik heb een abonnement genomen op Headspace, had weer wat meer ruimte in mijn hoofd nodig, haha! Ben benieuwd. Daar hebben ze tegenwoordig ook hele weekplannen op het gebied van bewegen. Dan doe je elke dag een sessie, ene dag is het wandelen, andere dag is het een work-out thuis, dat kan een soort pilates of fitness zijn, maar ook yoga. En sommige dagen heb je gewoon een meditatie-oefening. Leek me wel fijn! Ik ga dat maar eens uitproberen. Volgens mij zijn het plannen van in totaal 5 weken ofzo, dus dan kan ik weer even vooruit.
Alle reacties Link kopieren
Hey!

Nee nog geen youtube workout gedaan. Met dit lekkere weer wil ik het liefst gewoon buiten zijn. Ik probeer nu 2x per dag te wandelen en af en toe af te wisselen met fietsen. Zadelpijn is irritant maar ook na een paar dagen weer weg. Die youtube workouts houd ik even in gedachten voor als het straks een week regent ofzo.
Komt ook een beetje omdat ik thuis eigenlijk niet de ruimte ervoor heb. Zeker niet in deze quarantaine tijden waar we met z'n allen thuis zijn. Nauwelijks privacy. Naar buiten gaan is dan echt even een momentje voor mezelf.

Deze week toch weer 500gr afgevallen. Hopelijk ga ik mijn doel voor april - 2kg afvallen - ook gewoon weer halen.

Als ik op mijn verjaardag in juni 15kg ben afgevallen krijg ik een nieuwe ipad :hyper:

Hoe gaan jullie?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
@Boannan, Dat is een leuk vooruitzicht! Een nieuwe iPad... Lekker dat je nog steeds omlaag gaat, dat doe je toch erg goed!
Ik begrijp je verhaal over de youtube-workout, ik heb zelf op zolder ruimte gemaakt om 'm te kunnen doen, ik doe dat liever niet met allemaal mensen om me heen. Tenzij ze allemaal meedoen, maar dat is een utopie ;-D

Gisteren ben ik weer netjes gaan hardlopen, ik probeer het nu wel echt vast te houden. Dit weekend was de klad er een beetje in gekomen en dan moet ik het direct weer oppakken, anders kom ik niet meer in de flow. Ik wil vanavond kijken of ik kan starten met het 28-dagenprogramma van Headspace, eens kijken of dat wat is.

Gisteren weer op de weegschaal, en helaas, weer 900 gram erbij. Maar dat kan ik wel verklaren door de pasen, en het feit dat dit direct effect heeft op mijn stoelgang... Ik heb een prikkelbare darm en merk dat direct zodra ik van mijn normale eetpatroon afwijk. Dan is mijn lijf echt een paar dagen tot een week weer helemaal ontregeld. Het begint nu weer wat meer bij te trekken gelukkig.

Gisteren ook eindelijk weer eens 'onder de mensen' geweest, op een manier die mocht :) . Ik ben bloeddonor en heb gisteren plasma gedoneerd. Ze hebben allemaal voorzorgsmaatregelen, maar toch voelde het wel als gezellig :) . Wel apart hè, dat zoiets nu gewoon voelt als een uitje.
Alle reacties Link kopieren
@randomwriter ik snap helemaal wat je bedoelt hoor. Ik heb net de weekboodschappen gedaan, echt een uitje na dag in en dag uit thuiswerken 😂. Jammer van die plus, maar je weet waar het vandaan komt. Hopelijk is het er snel weer af.

@boannan je gaat goed! En die iPad is dan wel een heel leuk vooruitzicht.

@gossipgirl wel leuk dan hè een oppashond. Je moet er uit, maar het is ook leuker wandelen. Vind ik dan tenminste. Zou zo graag een hond willen en partner ook maar is niet te combineren met zijn 40 uur werk en mijn 32/40 plus dagelijkse reistijd van 1-1,5 u beiden.

Hier gaat het goed! Heb in die xco trainer met bijpassende lessen echt een uitdaging gevonden en ik vind het ook leuk. Doe het nu 3-4 keer per week. Ik merk vaak wel dat ook met een dag er tussen mijn armen nog moe zijn, maar we gaan mooi door. Qua eten gaat het ook prima, de paaseitjesverslaafde heeft niet eens eitjes gegeten met Pasen...heel bijzonder haha. Ik ben zo benieuwd naar mijn gewicht. 2/4 weken niet wegen nu gehad.... hoop zo dat het straks niet tegenvalt, ben voor mijn gevoel zou goed bezig en dat zou echt jammer zijn. Hoop dat dat dan ook niet demotiveert, maar voor nu gaan we maar van het goede uit😁
Alle reacties Link kopieren
Wow dames, wat een goede verhalen allemaal! Als ik jouw verhaal lees @anijsblokje, dan denk ik: dat wil ik ook! Heel motiverend om te lezen.

Ik maak er een potje van. Ik snaai uit verveling allerlei troep en mijn laatste youtube workout is alweer 6 dagen geleden. Ik vind het gewoon te stom. Moet dus toch iets anders verzinnen. Ik denk dan maar proberen om 10.000 stappen per dag te zetten en misschien gaan planken of zo. Of andere krachtoefeningen waar je geen materiaal voor nodig hebt.

En dus stoppen met dat geschrans, want ik word er helemaal niet gelukkig van. Ga vandaag boodschappen doen en dan dus niks in huis halen. Behalve pure chocola. Dat is het enige waarvan ik na twee blokjes genoeg heb.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven