Lijf & Lijn alle pijlers

40+, 10 kilo afvallen, geen crashdieet

03-08-2019 09:01 231 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,
Ik ben Goodvibes80, en wil graag minimaal 10 kilo afvallen. Niet door een crash dieet, maar door mezelf beter te leren kennen en erachter te komen waar het mis gaat. Zodat ik aanpassingen kan maken in mijn levensstijl, betere keuzes, minder snaaien (vooral ‘s avonds :-( ), maar toch nog steeds genieten. Ik heb nooit echt een dieet gevolgd.
Ik ben 43 jaar, weeg nu 90 kilo, ben 1,75 m lang, en wil graag eerst richting de 80 kilo. De kilo’s zitten een beetje overal, nog steeds een zandloperfiguur, maar in de meeste “gewone” winkels zit ik echt in de grootste maat.
Zijn er meer dames die hetzelfde willen? Lijkt me superleuk om samen het proces aan te gaan.

Groetjes !
Alle reacties Link kopieren
stond ik vanmorgen met sporttas in de hand bij de voordeur, belt school of ik mijn dochter op kon halen omdat ze ziek is... tja, daar gingen mijn goede bedoelingen. Morgen lukt ook niet dus donderdag en vrijdag dan maar...
Don't cry, buy a bag and move on.
Ik heb laatst ontdekt dat ik quinoa salade heel lekker vind, bv.
https://www.renskroes.com/quinoa-salade/
Ik doe er alleen geen olijven in.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook vaak quinoa door mijn salade. Gister bijvoorbeeld:
Gerookte kipreepjes
Verse spinazie
Een peer in stukjes
Wat walnoten
Quinoa en dan als dressing de 0% van remia.

Vandaag:
Vanochtend omelet van 3 eieren gebakken met verse zeekraal er doorheen. Af laten koelen en meenemen. Op mijn werk, 100gr gerookte zalm erop en een paa4 scheppen huttenkase. Veel eiwitten vandaag. Vanochtend gesport en net nog 5 km gewandeld.

Ik weet als ik dit volhoud en niet s avonds mega ga snaaien, werkt dit voor mij. Vrijdag ga ik uit eten. Ik ga genieten, maar geen toetjes nemen en oppassen me5 frietjes en sausjes.

Wat zijn jullie quilty pleasures? En hebben jullie ook kleding in je kast in 2 maten? Ook wat “te strakke” items waar je elke keer van zegt dat je daar nog wel in gaat passen?
Alle reacties Link kopieren
Daen, wat balen zeg. Sta je daar met je goede gedrag. Nou inboedel geval een 10 voor de inzet😜.

Goodvibes wat ben jij actief zeg. Sporten en ook nog wandelen. WoW

Mijn zwak zit echt in sausjes. Als ik daar mee zou stoppen dan gaan die kilo’s er in een jaar wel af zonder iets anders te doen denk ik. Maar goed, zo ver ben ik nog niet. Ben nu aan het minderen en gezonde varianten aan het bedenken.
Bijvoorbeeld yoghurt i.p.v. Mayo en nu ketchup zonder toegevoegd suiker. Dat scheelt ook al veel.

In kledingkast vooral kleren die meer en minder strak zitten. Op dit moment eigenlijk vooral kleren die strak zitten.
Ik weiger om kleren in een grotere maat te kopen. Is voor mij een stok achter de deur. En als de kilo’s er af zijn dan mag ik nieuwe kleren gaan kopen.
Leuk vooruitzicht😁
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een kledingkast, die sowieso een ontploffing is. Maar dat terzijde. De maten zijn van strak tot lekker zitten.

Voormij wordt komend weekend lastig, gaan zeer luxe uit eten en daar zit ook wijn bij. Dus als ik de komende dagen goed op mijn eten let, komt het vast wel goed.

Zat vanavond een serie te kijken normaal zou dat zijn met wijn en chips. Nu alleen een glaasje spa rood.

De recepten ga ik zeker bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Anna, fijn 300 gram eraf!
Daenerys, hopelijk is je dochter alweer opgeknapt?
Goodvibes, ik weet het niet zo goed qua guilty pleasures. Ik hou gewoon enorm van lekker eten en gezelligheid, dat gaat van een stukje chocolade bij de thee, tot een glas wijn met iets hartigs 's avonds op de bank. Niet specifiek 1 ding waar ik écht niet vanaf kan blijven. Zoet snoepgoed lukt me dan weer wel, op chocolade na.
En hoewel ik het principieel nog veel te vroeg vind en het daarom niet eet, zag ik bij de Hema alweer sinterklaas lekkernijen en vooral de gevulde speculaas keek me écht smekend aan om meegenomen te worden. Maar ik heb het niet gedaan.

Bedankt voor alle saladerecepten. Ik maak zelf geregeld een salade van rucola, rode biet en spinazie (dat zit al bij elkaar in een zak geef ik eerlijk toe), aangevuld met snoeptomaatjes of gedroogde tomaten (minder gezonde variant), paprikaschijfjes, mais, soms olijven. Dan daarop geitenkaas, feta of tonijn en erbij gekruide couscous.

Mijn overleg gisteren ben ik ook weer doorgekomen. Bij de gezamenlijke lunch wel wat andere dingen gegeten dan normaal, maar niet echt slecht of veel. En toen in de middag de rol Oreo's open ging, heb ik een appel gepakt. Eigenlijk kan ik goed van de meeste koekjes afblijven, ook van Oreo's, maar op zo'n moment zou ik er dan toch eentje nemen voor de gezelligheid.
Eten hangt voor mij heel veel samen met gezelligheid, dat merken jullie inmiddels wel;)
Alle reacties Link kopieren
Oja, qua kleding. Ik heb wel een uitpuilende kast, maar niet met verschillende maten. Alles past goed of zit wat strakker. Aan die laatste kledingstukken hoop ik de komende tijd te merken dat ik toch afgevallen ben, of ik dat nu wel of niet op de weegschaal merk.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt macBE, dochter is gelukkig weer beter! Maar helaas vandaag niet gesport, want allerlei afspraken.
En ook nog een taartje gegeten bij Hema. Verder niets vandaag trouwens, dat is ook niet goed natuurlijk.
Op de een of andere manier ben ik niet echt gemotiveerd. Ik vind mezelf meest van de tijd prima, en dan denk ik ach... lekker belangrijk. ik heb niet echt veel overgewicht, zie er best aardig uit en ben gezond. maar als ik mezelf dan zie op foto’s dan ben ik ook niet blij.
Zo raar... ik lieg mezelf dus een beetje voor. Vorige zomervakantie woog ik 8 kilo minder. Dus dat gaat niet goed op die manier.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ik sta n7 1 x per week o de weegschaal. Ik weeg nu 88 kilo. Toch weer wat eraf. En nu doorzetten! Vanochtend gesport en daarna gewerkt. We aten vroeg want kind moet voetballen.

We aten volkoren wraps gevuld met magere gehakt, Mexicaanse roerbakgroenten, lekker veel pittige kruiden en wat extra kidney beans en mais.

Ik neem dan 1 wrap en wat los gehakt en extra veel groenten. Verder vandaag goed gegeten! Morgen uit eten, dat wordt een uitdaging. Weleer 13.000 stappen tot nu toe gelopen. Jullie plannen voor het weekend?

Xx
Alle reacties Link kopieren
mijn plannen voor het weekend? sporten, sporten, sporten en niet eten... maar ik weet zeker dat het anders loopt :-D
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Daenerys, ik herken dat gebrek aan motivatie wel hoor. Ik denk ook de ene keer: "ach ik ben gewoon wat voller" en als ik dan in de spiegel kijk of naar een foto het tegenovergestelde.
Zonder motivatie is het echt moeilijk. Maar als je oké bent met jezelf dan hoeft het toch ook niet persé? Je kunt ook proberen om op dit gewicht te blijven en niet meer aan te komen. Dat kan ook een doel zijn toch.

Goodvibes weer afgevallen, super!

Ik ga dit weekend vooral proberen weer veel stappen te zetten, zaterdagavond naar een festivalletje hier in de buurt en verder heb ik nog weinig plannen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bijna 50 en net van maat 40 naar 36/38 gegaan in een klein half jaar, 5 kg verschil. Belgische maat dus in NL is dat 34/36.
Gewoon om te zeggen dat het kan! Succes!
Alle reacties Link kopieren
Attraversa, kijk, dat is een mooi bericht!
Mag ik vragen hoe je dat hebt gedaan?
Wat is jouw succestip?

Vanmorgen weer op de weegschaal ( wil vrijdag mijn standaard weekdag maken) en nu in totaal 1,5 kilo er af. Gaat de goede kant op. Hopelijk volgende week weer een paar ons.

Gebrek aan motivatie herken ik ook wel. Gaat bij mij ook niet om mega veel kilo’s.
Vind het gezondheidsdeel ook wel erg belangrijk. Nu is het een paar kilo teveel alleen als ik zo door ga dan worden dat er langzaam aan meer. En dat wil ik echt voorkomen.
Alleen soms als ik foto’s zie😱. Dan snel ik ai, dit is echt een beetje teveel van het goede.

Van het weekend een heerlijk uitgebreid etentje op de planning. Dit soort dingen wil ik wel graag blijven doen, dus ga ik er ook gewoon van genieten. Denk dat de “ schade” uiteindelijk wel mee zal vallen.
Zondag een verjaardagsfeestje. Daar ga ik de taart wel overslaan. Ben ik eigenlijk ook niet echt fan van, dus makkelijk te skippen. Scheelt toch weer😁.
Ik heb gisteren pizza gegeten in een pizzeria en niet gevraagd of er suiker toegevoegd was (waarschijnlijk wel in het deeg en/of tomatensaus). Het kwam enorm goed uit om daar te eten qua tijdstip en plek en ik dacht: dan geniet ik er ook van ook :-D Het was erg lekker. En nu heb ik er eigenlijk wel vertrouwen in dat ik vandaag weer ‘gewoon’ kan eten. Eerder dacht ik dan meestal: nu is het toch doorbroken dus heeft het geen zin meer, maar dat is onzin natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Goodmorning ladies!

Anna: Dat herken ik wel. Eerder vond ik de dag “verloren” als ik toch wat minder gezonds had gegeten. Nu besef ik me dat dat kan gebeuren, en dat het geen drama is.

Plukje; mooi die 1,5 kilo eraf! Ik heb vanmiddag ook een verjaardagsfeestje met hapjes van een echte chef-kok! Ik ga vanochtend en bij de lunch even opletten en dan bewust een paar lekkere hapjes uitkiezen.

Mac be: en lukt het met de stappen dit weekend? Hier lukt het wel! Had jij nou ook de Fitbit? Dat is leuk he?

Deanerys: je plannen van sporten, sporten, sporten en niet eten ( :O ), hoe gaat het daarmee?

Ik heb gisterochtend level 2 van “30-day shred” van Julian Michaels gedaan. En ik heb net 5 km gelopen en mijn persoonlijk record verbeterd. Sinds april was dat niet meer gelukt. Dus daar ben ik stiekem wel een beetje trots op!

Fijne dag jullie!

Xx
Alle reacties Link kopieren
Goodvibes80 schreef:
15-09-2019 08:49
Goodmorning ladies!

Anna: Dat herken ik wel. Eerder vond ik de dag “verloren” als ik toch wat minder gezonds had gegeten. Nu besef ik me dat dat kan gebeuren, en dat het geen drama is.

Plukje; mooi die 1,5 kilo eraf! Ik heb vanmiddag ook een verjaardagsfeestje met hapjes van een echte chef-kok! Ik ga vanochtend en bij de lunch even opletten en dan bewust een paar lekkere hapjes uitkiezen.

Mac be: en lukt het met de stappen dit weekend? Hier lukt het wel! Had jij nou ook de Fitbit? Dat is leuk he?

Deanerys: je plannen van sporten, sporten, sporten en niet eten ( :O ), hoe gaat het daarmee?

Ik heb gisterochtend level 2 van “30-day shred” van Julian Michaels gedaan. En ik heb net 5 km gelopen en mijn persoonlijk record verbeterd. Sinds april was dat niet meer gelukt. Dus daar ben ik stiekem wel een beetje trots op!

Fijne dag jullie!

Xx

Haha, nou niet zo goed dus.... mijn jongste is vandaag jarig dus niet eten is geen optie... gisteren ging het eten wel redelijk. Crackers als ontbijt, appel als tussendoortje, een broodje als lunch en ‘s avonds een kom tomatensoep. verder drink ik alleen water dus daar zit niks in. maarja, vandaag kan ik de taart niet overslaan en we gaan vanavond bbq-en. maar morgen weer een gewone dag dus dan weer wat minder. en morgen weer sporten. ik hou mijn ritme weer aan, maandag, woensdag en vrijdag sporten.
Fijn weekend verder allemaal!
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Goodvibes, ik heb geen Fitbit, gewoon een heel simpele stappenteller die aan mijn broek kan met een clip. Simpel maar betrouwbaar. Weet dus ook niet hoe ver ik loop en hoeveel calorieën ik verbrand, maar dat geeft niet. Als het meer dan 10.000 stappen per dag is en elke dag minstens 1x meer dan 35 minuten aan een stuk, dan heb ik mijn doel bereikt.
Tot nu toe is het elke dag nog gelukt, gisteren ruim 17.000 en vandaag tot nu toe 8464, terwijl ik zo nog een stuk ga lopen en vanmiddag nog lopend de stad in ga, dus komt ook goed.

Ergens in een ander topic las ik: “after 2 weeks you feel it, after 4 weeks you see it, after 8 weeks you hear it”. Morgen zit ik aan 2 weken. Ik weet eerlijk gezegd niet precies wat ik zou moeten voelen, maar toch. Nu gaan we voor de 4 weken dat ik het zelf zie. En daarna hoop ik natuurlijk met 8 weken dat het anderen gaat opvallen.
Fijne dag nog allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, na een culinair weekend moet ik weer in het gereel komen. Toch een lastige opgave. Met name 's avonds. Met name de lekkere trek naar chips blijft. Wel vind ik het een goed teken dat ik niet gelijk de hele zak leeg eet.
Ook was de weegschaal niet heel hard tegen me ben 0.4 kg kwijt. Hoe ik van de week niet mee te slepen met de Dam tot Damloop.
Goodvibes, goed hoor van die 5 km, neem maar van mij aan dat het steeds leuker wordt. Het belangrijkste bij hardlopen is dat je geniet onderweg, lopen tussen door is niet erg.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Travelgirl, dat is ook een goed teken! Knap dat je maat weet te houden toch? Ik hoop dat mijn principe hierin ook werkt; ik zou het liefst gewoon blijven eten, met andere woorden: alles, met andere woorden: ook eens een bakje chips of stukje chocolade. Maar dan minder vaak en ook gewoon een kleinere hoeveelheid.
Het lijkt me beter vol te houden op die manier en ik hoop er ook mee te voorkomen dat als ik (na heel lange tijd helemaal niks lekkers meer gehad te hebben) dan zoiets eet, ik ook maat weet te houden en niet los ga.
0.4 kg kwijt, super! En de Dam tot Damloop vind ik knap!

Mijn doel om elke dag minstens 10.000 stappen te zetten lukt na 18 dagen nog steeds. Het is wel de enige beweging die ik krijg, sporten lukt me echt niet (ik vind niks leuk en ben niet gemotiveerd, shame on me). Ik merk wel dat ik het wandelen (45 min tot een uur per dag, aangevuld met de gewone dagelijkse stappen) best leuk ga vinden, het is geen verplichting meer. Dat lijkt me wel een goed teken.
Verder denkt man met name in mijn taille te kunnen zien dat ik ben afgevallen en bij mijn schouders. Op de weegschaal ga ik de 30e pas, heel spannend dus.

Hoe gaat het met de rest?
Alle reacties Link kopieren
Travelgirl: ik herken dat zo erg die trek ‘s avonds! Echt vreselijk! Ik probeer te gaan douchen en dan in bed tv te gaan kijken. Minstens 1 verdieping weg van de koelkast en voorraadkast o_o . Ik kreeg van de week wel 2. De opmerking of ik afgevallen was. Helaas niet mega-veel als ik op de weegschaal sta, maar ik merk wel dat mijn vormen beter worden. Dus meer in shape zeg maar.

Mac be: goed die stappen! Wandelen is echt ook heerlijk om je hoofd een beetje leeg te maken. Ik zou ook graag “slechte dingen” met mate willen kunnen eten. Dan is het idd een echte aanpassing van gewoontes en levensstijl. I.p.v. een krampachtig dieet ofzo.

Ik zit “as-we-speak” bij de kapper: knippen, low en high lights etc. Duurt wel een paar uur.

Jullie nog speciale plannen komend weekend?

Groetjes suus
Alle reacties Link kopieren
Goodvibes, eerlijk gezegd vind ik dat op dit moment ook moeilijk, hoor, dat met mate alles eten. Ik heb mezelf niet officieel iets ontzegt of iets geschrapt uit mijn eetgewoonten, maar in de praktijk heb ik de afgelopen 18 dagen ook niks gesnoept, puur omdat ik bang ben geen maat te kunnen houden. Of mijn hele lijnpoging dan als verloren te beschouwen, wat natuurlijk onzin is. Dus ik wil het wel graag in de toekomst, maar ben zelf ook nog niet zover.

Leuk dat mensen vragen of je bent afgevallen! Dat bedoelde ik laatst ook; al zegt de weegschaal misschien niet dat er veel kilo's af zijn, als je het aan je lichaam kunt zien en voelen en beter nog, als het anderen opvalt, dan is dat toch écht wel heel mooi. Een getal zegt dan zo weinig, het gaat idd om de shape.

Leuk, een nieuwe coupe bij de kapper!

Dit weekend geen bijzondere plannen, jullie wel? Groetjes maar weer ;)
Alle reacties Link kopieren
Goed om te lezen dat een ieder goed bezig is. Het belangrijkste is toch dat je lekker in je vel zit.
Wat ik meestal doe om mij late trek te stillen is een fruitje, creaker met tartex ( vegatarische paté, van tomaat) komkommer en kaas. 😋😋😋 Of een bakje kwak met rozijnen eten.
Wel kwam ik er vandaag weer achter dat ik toch te weinig water drink.vergeet het gewoon. Met het hele warme weer geen probleem maar nu vergeet ik het gewoon, ook al schenk ik het al in.

Goodvibes, is je coupe mooi geworden, goede coupe doet in mijn ogen wonderen.

Macbe, ik herken dat ook hoor, ben onbewust ook bang dat ik geen maat kan houden. Bijvoorbeeld bij chocolade, dat wordt gelijk een hele reep. Ook komt nu weer de tijd van pepernoten, marsepein erin, allemaal zo lekker. Maar ik blijf er van eten. Ik heb wel de stelling ik ben goed op weg, maar zal heus wel in een val kuil trappen. Gelukkig kan je elk moment opnieuw beginnen.
Alle reacties Link kopieren
@ Travelgirl, hoe was de dam tot dam loop? Ik hoorde dat er niet meer gestart kon worden op een bepaald tijdstip ivm hitte en gebrek aan hulpdiensten. Ben jij nog gestart?
Ik heb vandaag en gisteren meer dan 20.000 stappen gezet, joehoe.
Morgen ben ik 3 wkn bezig en volgende week maandag ga ik wegen. Heel spannend!!

Hoe gaat het met de rest?
Alle reacties Link kopieren
hoeveel weegt uw haar? misschien kun je dat ook aftrekken van uw kilo's al?
Hier gaat het goed. Dit weekend niet gezondigd en vandaag 1 kilo minder dan 3 weken geleden. Dus ik hoef eigenlijk nog maar 1 kilo, maar daarna blijf ik weinig suiker eten omdat het zo goed voelt qua energie, dus dan moet ik wat calorierijkere etenswaren zonder suiker vinden zodat ik niet blijf afvallen (dat gaat wel lukken) maar me wel energiek blijf voelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven