Lijf & Lijn alle pijlers

+/- 5 kg afvallen; we blijven gezellig doorgaan

27-03-2017 19:23 2446 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
"Mijn bedoeling is om af te vallen zonder een dieet te volgen. Ik wil afvallen door meer te sporten en gezonder te eten. En vooral me niet continue schuldig voelen wanneer ik wel een keer een boterham met hagelslag of een ijsje neem. Kleine stapjes zetten om zo een gezondere levensstijl te ontwikkelen en VAST te houden. "

Dit topic is een vervolg op +/- 5 kg afvallen, we gaan gezellig door.

We motiveren elkaar en geven elkaar tips, en elke vrijdag geven we ons gewicht door. Wil je meedoen? Schrijf dan gezellig mee en geef twee weken achter elkaar je gewicht door, dan krijg je per pb het wachtwoord van dit account, zodat je zelf je gegevens aan kunt passen. Als het je niet lukt, kun je natuurlijk ook iemand anders lief vragen om het te doen!
Naam15-03-2422-03-2429-03-2405-04-2412-04-2419-04-2426-04-2403-05-2410-05-2417-05-2424-05-24LengteStreef
Plukkie64.465.4 16260
Elizabethie86 18082
Blondie571.7 17165
Lovelylady56.4 15550
Koolmeesje12375.876.2 17676
5kgafvallen wijzigde dit bericht op 24-03-2024 10:44
45.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Tnx voor al het doorsturen etc! Behalve dat het goed uitkomt, vind ik het ook een fijn groepsgevoel geven dat we dit topic met zn allen dragen :D



Mijn suikervrije week is een beetje gefaald. Geen excuses, maar de motivatie was blijkbaar niet sterk genoeg om ongesteldheid en heel veel date stress (argh wat een achtbaan in mijn gevoelige hoofdje) aan te kunnen. MAAR heb wel veel minder suiker gegeten, want maar 1x per dag, wat honing ergens door ofzo, of 1 paaseitje, en merk wel dat de trek al minder wordt Na de vakantie misschien een nieuwe poging.



Ben dus ff weg, succes komende week allemaal!



Ps. tGaat wel goed met de date trouwens :p Had m al paar weken niet gezien maar ondertussen toch beetje verliefderig geworden Zag m nu vanmiddag weer en was heel gezellig
Alle reacties Link kopieren Quote
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-04-2017 11:59
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Sapo: date al een paar weken niet gezien? Waarom niet?



Ik heb vandaag 35 km gelopen

Flink verbrand, flink gegeten. Ben benieuwd wat we maandag onder de streep gaan zien!
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijne vakantie, Sapo!! Geniet ervan.



Pinaco: goed bezig! En succes morgen!
Alle reacties Link kopieren Quote
@Koolmeesje en Sapo: Mijn plan voor deze week was om weer meer te gaan wandelen in mijn pauzes op werk. Dat is aardig gelukt! Alleen gisteren niet, omdat het echt slecht weer was. Morgenmiddag is het snackdag op het werk..dat is mijn laatste hindernis deze week. Wat waren jullie eerste doelen?



@Sapo: Ik heb last van chronische pijn, die zich vooral uit in mijn rug, schouders en nek. Daardoor schiet vaak alles vast en loop ik met hoofdpijn of last van mijn rug. Jij moet dus over het algemeen een beetje voorzichtig doen? Dan doe je oefeningen die niet te intensief zijn?



@wandelen_afvallen: Wauw, wat ben jij goed bezig met bewegen en eten! Ik vind het echt goed en ook vrij veel. Heb je er lang over gedaan om het zo op te bouwen?



@Pinaco: Wat goed! 35 km is echt veel! Maar wel echt fijn weer de laatste tijd.



Pfoe..ik ben benieuwd of ik me in kan houden de rest van de week (vooral met het weekend in het vooruitzicht). Morgenavond heb ik een tweede date met iemand, waarbij we een film gaan kijken. In mijn ervaring komt er dan best wel wat op tafel en dan voel ik me ook stom als ik niks pak. We gaan het zien..eerst het het snackmoment op werk maar zien te weerstaan!
Ik ben net 5 Kg afgevallen in 6 weken door de wijn terug te schakelen naar 1 avond per week en het hardlopen weer op te pakken. Maar ja dat zijn wel de 5 kg die ik in de winter altijd aanzet as ik stop met hardlopen, dus een beetje valsspelen.. de volgende 5 gaat echt niet in 6 weken
forumhik
Alle reacties Link kopieren Quote
@Uomo, 5 kg alleen door het hardlopen? Tjonge dat scheelt veel. Dan maak je zeker heel wat kilometers. Hoeveel kilo wil je nog kwijt? Dat lijkt me ook goed voor je knieën.



@maraa88 squash deed ik altijd al elke zaterdag. Wandelen met de hond ook, maar daar heb ik nu het tempo opgeschroefd naar zo'n 6 km/u. Eerlijk gezegd kwam dat omdat ik me realiseerde dat ik geen zin had in een of ander wandelapparaat op een sportschool, maar wel extra wilde bewegen. Golf doe ik altijd in de zomer en daar is nu Pilates bij gekomen omdat ik spieren wil kweken. Vooral mijn buikspieren (boven, schuin, beneden) kunnen wel wat oefening gebruiken en ik werk zo meteen aan mijn houding. Dat scheelt enorm in de lijn en hoe het eruit ziet. Ik baalde altijd van het welvaartsbuikje en dat is nu al beter. Daarnaast met behulp van de voedingsapp bijhouden wat ik eet en kleine aanpassingen (minder vet, meer eiwitten) en tot mijn geluk val ik lekker af. Had ik niet gedacht. Ik ben na ruim vijfendertig jaar frustratie, lichter dan ik sinds mijn achttiende ooit geweest ben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb vanochtend toch maar ff gewogen ipv maandag: 67.5 kg das -0.2 yeah!



Dat ik date tijdje niet had gezien was om praktische/vermoeidheidsredenen, geen problemen gelukkig



Maraa, misschien kun je de snacks laten liggen (helemaal) en dan bij het eten wel gewoon genieten.

Ik ben in januari begonnen met het heel langzaam opbouwen van workouts dmv GET dus dan zoek je eerst het niveau op wat je aankan, en dan ga je daaronder zitten en vanuit daar heel langzaam opbouwen. in de praktijk was dat een youtube filmpje. Ik werd na 7 min moe, dus ben bij 5 min begonnen. Ik zette dan een wekker en deed alleen de eerste 5 min van de workout. Als dat goed ging deed ik er een minuut bij (eigenlijk steeds 10% maar dat moet je dan ff uitrekenen). Zo heb ik in een maand ofzo opgebouwd naar het hele filpmje. Nadat ik die een paar keer helemaal had gedaan, ben ik toen een nieuw iets moeilijkere workout filmpje begonnen, weer bij 5 min en dan steeds langer, en ben nu inmiddels echt veel sterker. Luister goed naar je lichaam, en blijf altijd onder je uiterste. Ik gebruikte dit filmpje (i know, heel amerikaans en ouderwets, maar voor mij goed niveau), misschien vind je het ook wat: https://youtu.be/whCyiHtqeKU
Alle reacties Link kopieren Quote
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-04-2017 11:57
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
@maraa88 Mocht je geen geld willen/kunnen uitgeven: Ik gebruik eetmeter.nl (er is ook een app). Daar krijg je adviezen en inzicht in eiwitten/vetten/koolhydraten en vitamines/mineralen. Je hoeft alleen in te voeren wat je eet. Er is een snelkeuze-knop waardoor het invoeren snel gaat.

Ook geef je op hoeveel je beweegt, lengte en gewicht zodat je weet hoeveel calorieën je normaal kunt eten. Als je daar 500 Kcal onder gaat zitten (=wat diëtisten aanraden) val je behoorlijk snel af, heb ik gemerkt.

Je kunt eigen producten toevoegen en supplementen die je slikt en zien of je binnen de grenzen blijft van wat gezond is. Als je gaat afvallen zijn supplementen handig, omdat je door weinig eten bepaalde vitamines en mineralen tekort kunt komen. Je moet natuurlijk ook weer niet te veel daarvan binnenkrijgen en dat houd je hier bij.

Nadeel: toegevoegde suikers worden niet bijgehouden. Dat moet je dus zelf in de gaten houden.
Alle reacties Link kopieren Quote
WA zo knap van je!!



En Sapo ook afgevallen, goed zo.

Ik zat vanochtend op 68,1, dus ook een beetje afgevallen! Vanavond een borrel, maar dit weekend wordt gezond! Dus hoop maandag hetzelfde (of minder) te wegen.
Alle reacties Link kopieren Quote
@wandelen_afvallen: Wat fijn dat het zo goed gaat!! Jouw verhaal doet me toch even kritisch kijken naar welke sport ik wil gaan doen...het klinkt inderdaad logisch dat het invloed heeft op je lijn als je bepaalde spieren traint. In het verleden heb ik gemerkt dat een combinatie van cardio en krachttraining goed werkt voor mij. Ik deed toen vooral oefeningen thuis (resistance training) en hardlopen.

Ik ben wel benieuwd naar pilates eigenlijk!



Oh en ik ga ook eens rondkijken op eetmeter.nl. Thanks!



@Sapo: Bedankt voor je uitgebreide uitleg! Ik heb op het werk een kleine snack gehad en date had gewoon gezond gekookt en verder heb ik alleen een handje walnoten gehad, dus dat viel eigenlijk heel erg mee! Ik ga je filmpje eens helemaal kijken morgen.



@Fysiohulp: Bedankt voor de tip! Ik heb alleen wel het idee dat ik mezelf gewoon een schop onder mn kont moet geven. Sinds deze week gebruik ik de app myfitnesspal weer. Deze heb ik eerder gebruikt en vond ik heel prettig. Ik zal de app die jij noemt in gedachten houden!



Hoe gaat het met iedereen in het weekend tot nu toe? Lukt het om gezond te blijven eten tijdens alle gezellige avondjes?

Bij mij gaat het best goed! Vandaag wel geluncht bij een restaurant, maar het is te overzien. Als avondeten heb ik een salade met flink veel groente en gegrilde kip gehad, dus eigenlijk ben ik wel tevreden!
Alle reacties Link kopieren Quote
Klinkt goed Mara hoe was je date gegaan?



Vrijdag was niet goed (bier en frituur), maar gisteren wel redelijk gecompenseerd. Vandaag gaat ook goedkomen! Moet vanmiddag werken, dus heb vanochtend al gekookt zodat ik dat straks niet meer hoef te doen (snel een frietje halen is na een hectische dag veel makkelijker dan nog moeten koken )



Alcohol is dit weekend iig al een heel stuk minder dan normaal (1 avond ipv 3) & daar ben ik heel blij mee!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ziezo, ik heb mijn gewicht voor morgen vast in de tabel gezet



Was meteen even als oefening of het wel zou lukken. En ik heb op zondag meer tijd dan op maandag, dus ik denk dat ik vaker alvast op zondag ga wegen.



Pinaco, hoe ging jouw sollicitatiegesprek vrijdag?? Hopelijk krijg je de baan. Verder wel goed bezig geweest dit weekend zo te zien. En leuke dingen moeten af en toe toch ook gewoon kunnen!



Maraa jij bent ook goed bezig dit weekend zo te zien. Een salade met kip is zeker gezond.

Je vroeg nog wat mijn eerste doelen waren. Bij mij was dat: mijn eetpatroon veranderen. En dan niet eens hoeveel ik at, maar wat ik at. Ik nam bijvoorbeeld altijd kaas op brood, meerdere voorgesneden plakken per dag. Nu eet ik de meeste dagen geen kaas, of maximaal 1 plak. Ook nam ik rustig regelmatig van die eiersalade of tonijnsalade op brood... dat heb ik ook maar afgeschaft en vervangen door mager beleg. Daarna ben ik minder gaan snoepen, en op een gegeven moment heb ik mijn brood van het ontbijt vervangen door kwark. Steeds kleine stapjes dus, maar het heeft gewerkt: ik woog een paar jaar geleden 88 kg, en nu rond de 74.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wandelen_afvallen: jij sport en beweegt echt veel! Goed hoor! En je bent er al een kilo mee afgevallen en zelfs lichter dan "ooit"! Ben benieuwd wat je morgen weegt.



Wandelen met de hond is een goeie, dan "moet" je wel. Ik sla het wandelen nog steeds wel over als ik geen zin heb. En achteraf vind ik dat dan jammer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat was ook mijn doel: veel sporten en dan afvallen zonder te diëten. Eerlijk gezegd komt het niet alleen door het sporten. Ook heb ik mbv de eetmeter mijn voedsel meer in balans gebracht want ik at in verhouding te veel vetten en te weinig koolhydraten en eiwitten. Vanmorgen heb ik stiekem al gewogen (soms vergeet ik het op maandag) en zit nu iets boven de 84. Ik had nooit gedacht dat het zo hard zou gaan.



De hond is inderdaad erg handig. Ik heb alleen het tempo wat opgeschroefd en loop wat verder om toch wat meer cardio te doen (ik liep 4 km/u een half uur en nu 6 km/u een uur).
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:plukkie80 schreef op 29 maart 2017 @ 09:19:

@Sophiepapa, hoe gaat ie nu bij jou?



[...]

Goed! Ik heb het best wel druk en ik zit nog zelden achter een desktop computer.



Mag ik ook meedoen met de tabel?

Afgelopen 27/3 woog ik 73,7 kg.

21/3 73,2 kg

14/3 72,6 kg

Kan iemand mij in de tabel zetten?(Ik wil het ook wel zelf doen.)
Alle reacties Link kopieren Quote
Haaai Sophiepapa!



Leuk dat je er ook weer bent. Ik heb jou het wachtwoord gestuurd in een pb.



Jij hebt weer een mooie dalende lijn met jouw gewicht. Is dat met of zonder spierenopbouw?
Alle reacties Link kopieren Quote
@Koolmeesje, als ik het goed zie is dat een stijgende lijn. Vandaar dat Sophiepapa mss weer mee wil doen.



Vanmorgen heb ik de tabel ingevuld. Ik heb een 'ouderwetse' niet-digitale weegschaal en die gaf vanmorgen plotseling een kilo meer aan dan gisteren en eergisteren (85+ ipv 84). Weet het nu niet precies meer, dus heb ik het maar gemiddeld. Deze week 84,5, vorige week 85.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanochtend was het 72,9 kg.



Ik hou sowieso elke week mijn gewicht bij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank je wel Koolmeesje!



Ik ben in ieder geval de laatste paar maanden wel wat sterker geworden.



Afgelopen zondag kon ik mij voor het eerst van mijn leven mijzelf 1 keer met mijn armen breed optrekken (een lateral pulley). Dat had ik tot dan nog nooit eerder gekund.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Pinaco: Mijn date was gezellig! We zullen zien...ik vind niet zo snel iemand leuk . Wat slim dat je de ochtend al gekookt had! Na werk is het inderdaad verleidelijk om lekker makkelijk te eten.



@Koolmeesje: Wat heb je dat mooi geleidelijk gedaan! En knap ook..ik ben altijd ongeduldig en wil eigenlijk het liefst per direct resultaat zien haha.



Ik snap er niks van! Afgelopen week heb ik heel erg opgelet, maar ben een kilo aangekomen (68,1kg vanochtend)...het lijkt me niet dat dat allemaal vet kan zijn, dus hopelijk is het een momentopname. Niet echt een motiverend begin dus, maar ik ga het volhouden .
Alle reacties Link kopieren Quote
Hè da's demotiverend mara! Wel doorzetten hoor, het kan even duren voordat je resultaat ziet...
Alle reacties Link kopieren Quote
Gebruik je een app, Moraa? Weet je hoeveel Kcal je eten was en de verdeling (koolh/eiw/vetten)?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven