Lijf & Lijn alle pijlers

+/- 5 kg afvallen; we blijven gezellig doorgaan

27-03-2017 19:23 2438 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
"Mijn bedoeling is om af te vallen zonder een dieet te volgen. Ik wil afvallen door meer te sporten en gezonder te eten. En vooral me niet continue schuldig voelen wanneer ik wel een keer een boterham met hagelslag of een ijsje neem. Kleine stapjes zetten om zo een gezondere levensstijl te ontwikkelen en VAST te houden. "

Dit topic is een vervolg op +/- 5 kg afvallen, we gaan gezellig door.

We motiveren elkaar en geven elkaar tips, en elke vrijdag geven we ons gewicht door. Wil je meedoen? Schrijf dan gezellig mee en geef twee weken achter elkaar je gewicht door, dan krijg je per pb het wachtwoord van dit account, zodat je zelf je gegevens aan kunt passen. Als het je niet lukt, kun je natuurlijk ook iemand anders lief vragen om het te doen!
Naam15-03-2422-03-2429-03-2405-04-2412-04-2419-04-2426-04-2403-05-2410-05-2417-05-2424-05-24LengteStreef
Plukkie64.465.4 16260
Elizabethie86 18082
Blondie571.7 17165
Lovelylady56.4 15550
Koolmeesje12375.876.2 17676
5kgafvallen wijzigde dit bericht op 24-03-2024 10:44
45.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn dat het goed gekomen is met de inloggegevens



De tabel heb ik bijgewerkt. Ik wilde nog de +/- kolom vullen maar weet niet hoe dat moet. Ik kon de cursor daar niet krijgen. Iemand idee hoe dat werkt?



@Sapo, geniet maar lekker van je vakantie! En je suikervrije week is zo te lezen best goed gegaan, niet helemaal zoals je voor ogen had, maar toch veel minder suiker, dus dat is al een goeie stap! En terug te zien op de weegschaal!



@Pinaco, 35km! Goed hoor! Ja dan heb je wel veel verbrand! Fijn dat je ook wat afgevallen bent!

Wel goed bezig ook met alcohol, dat scheelt denk ik al een hoop. En een keertje bier en frituur moet kunnen hoor!

Hoe ging je sollicitatiegesprek??



@Uomo, wijn tikt ook wel aan, dus kan me voorstellen als je dit terugdringt dat dit wel helpt (weet niet hoevaak je voorheen wijn dronk) en in combinatie met hardlopen dan gaat daat lekker. Deze keer dan niet stoppen met hardlopen of iets vervangends daarvoor zoeken. En inderdaad de eerste kilo’s gaan redelijk snel eraf daarna gaat het heel langzaam.



@Maraa, dat klinkt wel als een goede dag voor in het weekend. Bij de filmavond heb je het ook netjes gehouden! Goed bezig!



@koolmeesje, jij gaat ook lekker net weer onder de 74 gedoken!



@W_a, een kilo meer, dat moet wel vocht of andere lichaamsinhoud zijn, het kan in ieder geval geen vet zijn. Een dag later weer weg dan kan het zo weer weg zijn. Volgende week zal het dan wel weer meevallen, want je bent hartstikke goed bezig!



@sophiepapa, leuk dat je er weer bent! Ik zie een stijgende lijn! Wat fijn dat je merkt dat je al sterker wordt. Heb je ook al weer eens opnieuw je spieren en vet laten meten?



Hier gaat het wel goed. Ik woog afgelopen zaterdag 62,1! Dat is een kg minder dan een week ervoor. Een week niet gesnoept doet altijd zoveel bij mij. Afgelopen weekend ook wel redelijk weekend gehad. Wel Ben & Jerry’s gegeten, maar dat mag 1 x per maand ?. Alleen ik eet dus altijd met gemak zo’n hele bak leeg. Nu had ik het wel helemaal opgegeten, maar vond ik het eigenlijk wat teveel, dus me voorgenomen om volgende maand een halve te eten. Een hele is helemaal niet zo fijn. Misschien komt dat door deze week niet te hebben gesnoept, dat het dan toch teveel zoet in 1 x is ofzo. Daarnaast wel in het weekend wat paaseitjes gehad, maar niet superveel. De voorraadkast is dus nog steeds goed gevuld. Maandag niks gesnoept. Gisteren nog wel wat chocola gehad, was eigenlijk niet de bedoeling. Dus vandaag weer even wat strenger. Niet snoepen!



De marathon is aanstaande zondag al, dus ik begin nu wel wat zenuwachtig te worden, maar wel zin in! Na de marathon hoef ik niet meer zulke hele lange routes te lopen, dan wil ik ook wat meer intervaltraining doen, daarmee zet je de vetverbranding aan, dus hoop dat ik in combinatie met doordeweeks niet snoepen dan weer rond de 60 kg kan uitkomen.



Sinds een maand ongeveer ben ik aan het planken. Ik hoop dat ik daar ook nog iets van resultaat van krijg, al is het maar iets met mijn houding.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Plukkie kan inderdaad vocht zijn. Misschien ook de weegschaal, die is behoorlijk op leeftijd. Tijd voor een nieuwe. Welk merk hebben jullie? Is een digitale beter of juist niet? Schijnnauwkeurigheid schiet je ook niets mee op. Wie heeft een goeie tip?
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel veel succes zondag plukkie!



Mijn weegschaal komt Vd blokker geloof ik. Een goedkope digitale, is erg consistent.



Ik heb behoorlijk wat stress gehad voor mijn 3e gesprek. Elke dag hoofdpijn, geen honger, snaaibui, toch een wijntje... schade valt wel mee maar het was niet voorbeeldig. Gesprek is net achter de rug & ging goed! Dus dat is een last van m'n schouders volgende week hoor ik of ik de baan heb!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik moet denk ik ook een nieuwe weegschaal.. die van mij is heel wisselend en daar

Kan ik niet zo goed tegen. Vanmorgen 71,6 Daar was ik best heel blij mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een nieuwe baan
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd Pinaco!!!! Wat fijn!!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn, Pinaco.



Ik heb ook iets nieuws. Een weegschaal. In een klap ben ik 2,5 kilo zwaarder. Hmm, welke is de juiste. Ik ga gewoon voor hetzelfde target: 80 kilo. En als dat in werkelijkheid iets meer is, so be it. Ik zal er blij mee zijn. Op naar het volgende weegmoment.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd Pinaco!!!



W_a, niets aantrekken van zo'n cijfertje hoor, het gaat om de progressie die je maakt. Ik zou zelf als ik jou was lekker je nieuwe weegschaal gaan gebruiken en daar komende weken je resultaat op bekijken.Uiteindelijk gaat het erom hoe je je voelt in je nieuwe leven, hoe sterk je lichaam is en evt ook hoe je eruit ziet in ee spiegel. De weegschaal is een hulpmiddel maar niet het doel. Dit weet je natuurlijk al maar altijd goed om er aan herinnerd te worden



Plukkie heel veel succes en plezier morgen!



Maraa, inderdaad lekker door blijven gaan. Als je je aan je eigen voornemens houdt, volgt de weegschaal vanzelf. En als die echt weken lang niet volgt, gewoon rustig bedenken wat je misschien kan veranderen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben terug van vakantie! De schade valt geloof ik wel mee, maar heb wel veel suiker enzo gegeten daar en ben benieuwd of mijn trek in minder voedzaam eten nu is gegroeid. Aan het begin van de week had ik namelijk vooral behoefte aan gezonde dingen en dat werd langzaam minder, haha.



Ik ben niet iemand (door schade en schande geleerd) die na een pauze meteen weer haar oude routines op kan pakken, dus ik ga ze weer stuk voor stuk opbouwen. Ik denk dat ik begin met wandelen, want merk dat ik daar behoefte aan heb, ook om mijn hoofd af en toe te legen. Dan komt daarna het water bijhouden, de havermout, de workout-opbouw en meer aandacht voor wat ik verder eet. De weegschaal maakt me op dit moment niet zoveel uit, ik wil gewoon graag weer deze gezonde levensstijl terug, zodat ik automatisch goed voor mezelf zorg en er niet elke dag zo bewust aan hoef te denken
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel mooi geschreven succes!!



Ik heb vandaag 25 km gelopen! Ging hartstikke goed! En prima gegeten, dus ik ben blij
Alle reacties Link kopieren Quote
Knap, Pinaco.



Ik heb vandaag een uur lang voluit gesquasht. Lekker fanatiek tegen een vriend van mij. Gelijkwaardig en we wilden geen van tweeën verliezen. De hele rest van de dag gevoeld alsof alle spieren nog aan het bijkomen waren. Extra eiwitten en koolhydraten gegeten tot wel 2000 kcal. Ik had dan ook steeds honger. Dat werkt, merk ik, op sportieve dagen wat extra eten en op de andere dagen wat minder. Dat kan wel 400 kcal schelen. Mijn lichaam heeft het blijkbaar nodig, want zonder voel ik me echt slap.



Sapo, wat een slim idee om langzaam op te bouwen. Dat houd ik in gedachten. Ik ga inderdaad door met de nieuwe weegschaal. Wel even wennen om meer dan 87 kg te zien staan. Maar goed, dit klopt wel met mijn gevoel. Ik blijf inzetten op 4 kg eraf als target. Tegelijkertijd gezond eten en fit blijven. Dat lukt wonderwel. Wat een beetje inzicht in voeding en beweging al niet vermag!
Alle reacties Link kopieren Quote
67.6 kg, joepie dat valt mee na de vakantie! das ongeveer hetzelfde als voor ik weg ging.



Ik hoorde laatst ook over een onderzoek waaruit bleek dat mensen die af en toe een pauze in hun dieet hadden net zoveel afvielen als de groep die maandenlang hetzelfde dieet strikt volgden. Moet je na je pauze wel weer gezond doorgaan natuurlijk Volgens mij is af en toe een weekje je helemaal nergens aan houden dus helemaal niet zo slecht.. Tenzij je dat weekje blijft verlengen natuurlijk :p
Alle reacties Link kopieren Quote
Ps. Had gisteren een jurk van een vriendin aan en die stond me eigenlijk wel heel goed, en ik zag echt een bijna slanke dame in de spiegel Ook hele middag met Date in het gras gelegen en hij vond de jurk ook erg mooi hehe
Alle reacties Link kopieren Quote
Johee, johoo, weer een halve kilo eraf! Vorige week 84,5, nu 84!



@sapo mooi dat de pauze er niet ingehakt heeft. Ik geloof wel dat een korte onderbreking van onze normale eetroutine niet direct effect heeft. Ons lichaam lijkt veranderingen in het dieet af te vlakken. Toch vind ik een week wel opvallend. Goed om te weten dat dat niet meteen desastreus hoeft te zijn.



Ik zie ook veranderingen in de spiegel en vooral in mijn houding. Pilates-oefeningen sijpelen langzaam door in mijn spiegelbeeld. Steeds meer wordt ik me ervan bewust dat ik de romp-spieren moet aanspannen en dan ziet de buik er ook meteen vlakker uit. Sowieso oog ik dan meteen fitter. Het valt me nu ook steeds vaker op tijdens mijn wandelingen met hond hoe veel mensen met gekromde schouders lopen. Nu loop ik meer met mijn borst vooruit en dat geeft me ook een gevoel van blij zijn met mezelf. Mooi allemaal!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi dames! Zou ik misschien mee mogen schrijven? Ik ben al een tijdje bezig met afvallen en ben goed op weg, maar heb soms een stok achter de deur nodig. Helemaal nu het terrasweer er weer aankomt.



Ik woog vandaag 73,9 (kom van de 77) en wil naar de 68 kilo, m'n lengte is 1,77.

Mensen beginnen 't nu wel aan me te zien dat ik ben afgevallen, wat me heel erg goed doet. Maar ik wil er nog meer af! Wil heel graag strak in bikini..



Ik hoop dat ik mee mag schrijven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tuurlijk floorfaberfan, gezellig!



W_a, wat goed zeg! Ik herken wat je zegt, ik ben afgelopen maanden ook oefeningen aan het doen waardoor mn postuur iets verbetert en zie het nu ook opeens bij andere mensen, haha! Ik heb op vakantie meer gewandeld dan verwacht, dus dat heeft misschien ook wel meegeholpen



Ben nu trouwens wel kapot, maar moet vanmezelf eigenlijk nog even een ommetje lopen... Misschien dat ik een half uurtje ga lopen, om de routine weer te pakken te krijgen. Heb eeeecht geen zin, ben zo moe dat ik steeds bijna in slaap val! Maar ja, nu heb ik t hier gezegd en moet ik wel ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi! Ik zou ook graag mee willen schrijven, als het mag. Al een aantal pogingen gedaan, maar het lukt telkens niet. Hopen dat het met deze stok achter de deur wel lukt!



Ik ben 1,83 en weeg op dit moment 82 kilo. Wil naar de 75 kilo toe.
My bags under my eyes are couture
Alle reacties Link kopieren Quote
Plukkie, hoe is de marathon gegaan?? Ben erg benieuwd!



Sapo: welkom terug! Heb je een fijne vakantie gehad? Fijn dat er weinig verandering is te zien op de weegschaal.



W_a: weer een halve kilo eraf! Goed bezig!



Floorfaberfan en MQ11: welkom! Schrijf gezellig mee!



Ik woog vanmorgen 74,3 kg. Daar ben ik tevreden mee: zolang ik maar onder de 74,5 blijf. Het schommelt wel een beetje maar dat zal ook vocht ed zijn. In ieder geval sport ik weer meer en ik snoep nog steeds niet veel, dus ik ben tevreden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Goed hoor Sapo! Fijne date gehad?



WA klinkt goed hoor, hoe vaak per week doe je nu pilates?



En welkom nieuwe dames!



Ik heb nog niet gewogen, maar verwacht weinig verandering. Sporten gaat nog steeds goed. Afgelopen weekend mooie route a 25km gelopen. Voor deze week staan er 3 korte tochtjes en dan gaan we maandag voor de eerste keer 50km lopen. Super spannend!



Afgelopen week stond in het teken van uit eten gaan, ik heb woensdag voor het laatst gekookt maar wel de toetjes en frietjes etc overgeslagen... heb gisteren ook gewoon ontspannen in de sauna rondgelopen & zolang ik me daar goed bij voel ga ik er niet heel spastisch om doen. Komende week een beter vooruitzicht, ik heb er zin in!
Alle reacties Link kopieren Quote
@Pinaco Wow 50 km. Een serieuze afstand! Pilates doe ik 1x per week bij een sportstudio. Daarnaast train ik dagelijks voor mezelf mijn buikspieren, vooral de schuine en onderste.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt dat ik mee mag schrijven! Fijn!



Ik lees dat jullie ook heel sportief bezig zijn, wat goed. Ik sport nu maar 1 keer per week en moet eigenlijk naar 2 a 3 keer per week. Maar ik werk heel veel dus het is soms wat lastig inplannen.

Maar denk dat het dan wel sneller gaat....



Thuis kan ik ook meer oefeningen gaan doen, maar vind dit soms wel lastig volhouden...

Hebben jullie nog tips of filmpjes van goede oefeningen misschien?
Alle reacties Link kopieren Quote
@floorfaberfan, leuk dat je meedoet. Als je weinig tijd hebt is deze 7 minutes workout misschien wat voor je. Snelle training van veel spieren en wat cardio. Dat houdt mijn conditie op peil en zo begin ik de dag met een fit gevoel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt dat ik mee mag schrijven. Lekker sportief allemaal! Ik sport 2 x in de week in de sportschool.



@Pinaco; train je ergens voor? (Sorry als je het al eerder heb genoemd, ik heb niet alles terug gelezen)

@Floorfaberfan; je kan op Youtube heel fijn vinden! Ik vind de filmpjes van Lisa van Cuijk fijn om te doen.



Mijn vriend en ik hebben net een huisje bezichtigd, ben nu zo enthousiast!
My bags under my eyes are couture
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind filmpjes van Keaira Lashay heel leuk, of als je dat te fanatiek is (zoals voor mij nu) filmpjes van HASfit



Verder ben ik ervan overtuigd dat je voor afvallen het beste kan wandelen (of andere lichte inspanning) in combi met krachttraining, en dat laatste hoeft echt niet in de sportschool. Van cardio krijg je vaak meer honger en kun je minder lang volhouden, ook went je lichaam eraan. Maar het is wel heel gezond, dus doen als je er zin in hebt! Maar puur voor afvallen schijnt een actief leven in combi met spiermassa opbouwen beter te werken, vooral op de lange termijn. En interval training ook trouwens maar daar heb ik zelf nog geen ervaring mee omdat ik nu niet kan sporten ivm gezondheid (maar wel sinds het najaar 5 kg afgevallen!)
Alle reacties Link kopieren Quote
Oké bedankt voor de tips!

Ik ga zo meteen weer buiten sporten. Heb sinds 3 weken een personal trainer, vandaag is de 4e trainer.

Dat doe ik één keer per week en daarnaast zoek ik dus filmpjes om thuis ook aan de slag te kunnen.

Ga me er even in verdiepen, super fijn.



Ik merk dat m'n mindset qua eten wel echt aan het veranderen is nu. Ik eet veel gezonder en bewuster.

Heel af en toe mag ik van mezelf een stukje chocolade of iets anders lekkers, maar eerder at ik alles gewoon op.... zonder er bij na te denken.



Succes allemaal weer vandaag!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven