Lijf & Lijn alle pijlers

5 kilo afvallen start 02 januari

28-12-2019 12:33 758 berichten
Hoi,

Ik ben 1.79 m en weeg momenteel 74 kilo, graag zou ik een aantal kilo's willen afvallen.

Wil je ook een aantal kilo's kwijt raken, kom dan gezellig mee schrijven!
Dan kunnen we elkaar motiveren! :cheer2:

Graag zelf je gewicht bijhouden .
anoniem_390457 wijzigde dit bericht op 22-03-2020 23:23
69.77% gewijzigd
Ik ga toch maar proberen de bootcamp mee te doen in de avond. Spier opbouw gaat er anders helemaal aan ja.

Fijn usa dat je kunt werken weer en je bijna niet aangekomen wss.

Mooi resultaat kaatje!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn sneeuwwitje, een nieuw streefgewicht.

Blij om te horen dat usa weer aan het herstellen is.

Lekker begin kaatje!

Theepoes, zou wat meer eiwitten toevoegen aan je voeding helpen in spieropbouw/behoud?
Qua sporten heb je natuurlijk ook op youtube filmpjes van een minuut of 20 met een training voor het bovenlichaam ( of andere onderdelen).
Alle reacties Link kopieren
Start: 79kg
Streef: 72kg
Huidig: 72,2kg
Afgevallen: 6,8kg

0,1 verschil met vorige week. Ik hoop toch echt volgende week mijn streefgewicht te bereiken.
Ik merk dat het snacken er toch wel weer een beetje insluipt. Gelukkig wel in veel mindere mate dan voorheen.
Alle reacties Link kopieren
Lauren89 schreef:
28-03-2020 07:13

Theepoes, zou wat meer eiwitten toevoegen aan je voeding helpen in spieropbouw/behoud?
Qua sporten heb je natuurlijk ook op youtube filmpjes van een minuut of 20 met een training voor het bovenlichaam ( of andere onderdelen).
Ja, dat ga ik vandaag even proberen. Kijken of het wat is om vanaf een filmpje mee te sporten.

Eiwitten heb ik normaal gesproken vrijwel bij iedere lunch en diner, maar daar moet ik weer even wat scherper op worden.

Gisteren heb ik chips gegeten. Veel te veel. Ik kon niet meer stoppen... Stom dat spijt ervan dan pas een dag later komt... :-|
Alle reacties Link kopieren
Start 66.5kg
Streef 60kg
Huidig 60.1kg
Totaal afgevallen 6.4kg

Ah, weer iets aangekomen. Sta er niet van te kijken want veel ijsjes en chocola gegeten. Ik ga deze week proberen een stuk gezonder te eten.
Alle reacties Link kopieren
usagirl schreef:
02-04-2020 02:41
Start 66.5kg
Streef 60kg
Huidig 60.1kg
Totaal afgevallen 6.4kg

Ah, weer iets aangekomen. Sta er niet van te kijken want veel ijsjes en chocola gegeten. Ik ga deze week proberen een stuk gezonder te eten.
Ah jammer...
Hier ook zo herkenbaar... Ik heb ook veel te veel gesnoept..
Ik beweeg nu ook veel minder nu ik de hele week thuis ben. Nu ben ik ook ziek geweest... Ik wil echt minder gaan eten en snoepen en meer bewegen, anders gaat het niet goed komen. Ik voel gewoon dat ik ben aangekomen. Daar heb ik geen weegschaal voor nodig... Ik wil morgen gaan starten met een korte wandeling, stevig door stappen, ga proberen dat elke dag te doen. Anders ben ik bang dat ik richting de 70 ga.....

Kan nu helemaal niet slapen.... zo niet leuk...
Alle reacties Link kopieren
Ik ga gelukkig nog wel naar mijn werk (onze scholen zijn nog open) en daardoor fiets ik veel en verder zwem en wandel ik ook nog regelmatig (dat mag hier nog met Max 1 ander persoon weet niet of dat in Nl mag).

Maar ziek zijn en niks doen zal idd niet helpen.

Ik ging zo goed in januari en februari. Hopelijk in april ook weer.
Alle reacties Link kopieren
Start 79.3
Streef 69
Huidig 77.0
Afgevallen - 2.3

Gelukkig al het vocht weer kwijt.
Start 79,8 kg
Streef 75 kg
Huidig 79,5 kg
Totaal afgevallen 0.3 kg

Goedemorgen allemaal! Ik ben gelukkig deze week nog steeds onder de voor mij magische grens van 80! Er is 0,3 af en daar ben ik best tevreden mee. Ik wandel mij een ongeluk, maar verder niet gesport. Bootcampjuf deed op 19 uur twee keer per week een les via instagram live, maar dat vind ik geen fijne tijd. Maar ze laat het er nu 24 uur opstaan zei ze dus ik ga vanavond eens kijken of het lukt.

Zo in de ochtend even samen taalwerk maken met dochter en dan als de zon is doorgekomen wandelen/hardlopen terwijl zij op de step meegaat. En dan vanmiddag is mijn vriend aan de beurt en ga ik mij opsluiten in de werkkamer met mijn laptop.

Het snoepen gaat redelijk. Gisteren wel chocola gegeten in de avond, maar ik had al dagen niks gesnoept dus af en toe moet het kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend Kaatjehopelijk heb je toch lekker geslapen en een aardige wandeling achter de rug deze morgen.

Usa als jij eenmaal weer in de “flow” zit dan gok ik dat je weer als een speer gaat. Ik zag dat je maar 0,1 boven je streef zat, of wilde je toch nog verder zakken?

Fijn dat je het vocht weer kwijt ben Due-scimmie, dat voelt vast een stuk beter.

Goed bezig sneeuwwitje! Mooi onder de 80 gebleven en verder afgevallen.

Hier goed nieuws
Start 79kg
Streef 72kg
Huidig 71,2kg
Afgevallen 7,8 kg

Een min van 1 kg in 1 week, terwijl ik gisteren behoorlijk wat snoep en chocolade heb weggewerkt. Daar werd ik ook wel gelijk misselijk van, dus dat doe ik voorlopig niet meer in die hoeveelheden.

Ik denk dat ik mijn streef bijstel naar 70 kg.
Al kan ik mij voorstellen dat ik met spieropbouw ook weer iets ga aankomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op YouTube wat sportlesjes gevolgd. Best intensief! Maar wel lekker!
Had er spierpijn van :P

huidig 63,8 kg. Streef: 65. Deze week afgevallen 0,6 volgens mij...
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal wat een goede resultaten komen er voorbij.
Ik heb al even niet mee geschreven en vraag me af of het topic niet 5 kilo aankomen heet vanaf 02-01 want dat gaat me wel goed af. Zucht....

Ik ga helaas niet zo goed. Ben er totaal niet bij met mijn hoofd en de corona helpt ook niet echt mee en doe daarom ook stukken minder.

Maar ik vind de resultaten van sommigen echt geweldig. Ga zo door!!
Blijf in jezelf geloven !
Ahhhh 05-2019 balen :hug: , maar je kan er nu voor gaan hè! Elke dag is een nieuwe kans.
Doe maar joh, anders moet ik de topic titel gaan aanpassen. :P .

(Ik zit ook nog maar op -2 kilo vanaf januari, ook niet veel beter dus).

Vanmorgen woog ik 74, wat eraf. 0.4 kilo uit mijn hoofd, tov vorige week.

Gefeliciteerd voor diegene met goede resultaten. :thumbsup: het is niet altijd makkelijk in deze tijd.
Ik snoep nog steeds teveel, maar stress helpt me toch afvallen. Eet minder.
sneeuwwitje80 schreef:
02-04-2020 09:04
Start 79,8 kg
Streef 75 kg
Huidig 79,5 kg
Totaal afgevallen 0.3 kg

Goedemorgen allemaal! Ik ben gelukkig deze week nog steeds onder de voor mij magische grens van 80! Er is 0,3 af en daar ben ik best tevreden mee. Ik wandel mij een ongeluk, maar verder niet gesport. Bootcampjuf deed op 19 uur twee keer per week een les via instagram live, maar dat vind ik geen fijne tijd. Maar ze laat het er nu 24 uur opstaan zei ze dus ik ga vanavond eens kijken of het lukt.

Zo in de ochtend even samen taalwerk maken met dochter en dan als de zon is doorgekomen wandelen/hardlopen terwijl zij op de step meegaat. En dan vanmiddag is mijn vriend aan de beurt en ga ik mij opsluiten in de werkkamer met mijn laptop.

Het snoepen gaat redelijk. Gisteren wel chocola gegeten in de avond, maar ik had al dagen niks gesnoept dus af en toe moet het kunnen.
Je bent goed bezig juf/moeder. :cheer:

Ik eet iedere dag een stukje extra pure chocola! Moet kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Dan heb je goed je best gedaan Theepoes.

05-2019 wat balen zeg. Zoals Eviva al zei, elke dag is een nieuwe kans.

Fijn dat er weer wat af is Eviva.

Iedereen weer succes in deze gekke tijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom me ook maar weer eens melden. Ik was de laatste tijd druk met van alles, en de focus op afvallen was even weg.

Ik zit in Duitsland nu. We waren bezig onze verhuizing van Turkije naar Duitsland te regelen. Ik was alvast gegaan, zou dingen regelen, en daarna zou mijn man ook komen. Dat gaat nu helaas niet. Ik kan niet naar Turkije en hij niet naar Duitsland. Ik mis hem ontzettend en de gedachte dat dit misschien nog wel maanden kan gaan duren maakt me af en toe bijna gek.
Maar we zijn beiden gezond en onze families maken het ook goed, gelukkig. En ik had gelukkig al een baan, dus ik hoef me qua inkomen voorlopig (nog) geen zorgen te maken.

Ik was weer wat aangekomen, maar nu weer bezig met afvallen. Mijn laatste doorgegeven gewicht hier was 75,7 en inmiddels zit ik op 73,8. Ik hoop over een maand rond de 70 kg te zitten.

Iedereen heel veel succes en sterkte gewenst met alle gekkigheid van deze tijd, en mooi als afvallen ook nog lukt ;-)
Alle reacties Link kopieren
Wat een vervelende situatie Zilli.
Knap dat je toch de knop weer hebt kunnen omzetten en dat je alweer bent afgevallen.
Heftig Zilli om zo gescheiden te zijn van je man!

Mooi doel om die kleine 4 kilo er deze maand eraf te krijgen. Ik ben zelf meer van de onsjes per week. 1 kilo is mij nog nooit gelukt per week.

Hier ligt nu een doos chocola in de kast. Bedankje van de buurvrouw. De buurman is zondag 2.5 meter van de trap gevallen en moest met de ambulance mee en vriend heeft geholpen. Raar gezicht was het want buurman had ook voorhoofdholte ontsteking dus ze kwamen volledig ingepakt en brandweer met persluchtflessen. Maar nu dus niet teveel proberen te snoepen.
Alle reacties Link kopieren
Start 66.5kg
Streef 60kg
Huidig 59.5kg
Totaal afgevallen 7kg

Zit onder mijn streefgewicht (na vorige week er net iets boven te zitten), dus ben tevreden. Verder wil/hoef ik niet af te vallen maar wil wel onder de 60kg blijven elke week.

Zilli wat een vervelende situatie zeg!
Hoe gaat het met de rest tijdens deze Corona tijden?

Ik moet zeggen dat ik het wel eenzaam vind hoor, zo af en toe. Ik werk op een basisschool en die is nog open voor kinderen van verplegers, politie enz. Dus ik ga nog wel naar mijn werk de meeste dagen, maar verder mogen we niet op bezoek enzo en ik mis de contacten wel. We mogen wel buiten zijn voor beweging met 1 ander persoon op 1,5 m afstand dus dat doe ik wel maar verder kun je weinig. Maar mag natuurlijk niet klagen ben gezond, heb mijn baan nog.
Start 79.8
Streef 75
Huidig 79.1
Totaal afgevallen deze week 0.4

Ondanks weinig sporten weer een stukje eraf. Wandel wel veel en eten gaat ook goed. Ben best tevreden weer deze week.

@usagirl lijken mij rare tijden voor je daar. Zeker ook nu je in het onderwijs werkt. Hopelijk staat je baan niet op het spel. Fijn dat je al op je steef zit. Dat gaat bij mij hopelijk voor de zomer gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Start 79kg
Streef oud 72kg
Streef nieuw 70kg
Huidig 71,6kg

Ik ben 0,4 zwaarder dan vorige week, maar nog wel onder mijn 1e streef gelukkig.
Sporten gaat heel goed, eten wat wisselvallig.

@sneeuwwitje, goed bezig!

@usa, fijn dat je weer onder de 60 zit.
Ik kan mij voorstellen dat het wat eenzaam voelt. Gelukkig kun je nog nog wel naar je werk.
Ik merk zelf dat ik iets meer thuis ben. Daardoor heb ik meer tijd om te sporten, maar ook meer tijd om te eten/snacken. Ik merk dat daar voor mij vooral de uitdaging ligt.
Ik ben weer eens vergeten te wegen. Gisteren ook. Heb nu al ontbijt achter kiezen dus morgen weer poging.
Heb genoeg gesnoept maar ook hardgelopen.
Zondag 12 km en gisteren 7.5 km.

USA gaat weer super goed met je gewicht! :thumbsup: . Hoe gaat het verder. Ben je weer hersteld?

Lauren: misschien heeft het ook wat met je cyclus te maken dat je wat zwaarder bent? Ik ben altijd zwaarder tijdens eisprong en voor menstruatie. Vaak al bijna een week daarvoor.
Mijn lichtste weken zijn de eerste 2 na menstruatie .
Super goed dat je onder je streef zit! :cheer:

Sneeuwwitje: super fijn! Ook leuk te zien hè, als je het harde werken terug ziet op de weegschaal. Dat motiveert!

Zili Lijkt me heel naar om zo ver en lang zonder echtgenoot te zitten. Je doet wel je dingen maar het voelt toch echt niet fijn! Hopelijk komt daar snel verandering in.
:daisy: .
Alle reacties Link kopieren
Netjes hoor dat hardlopen Eviva!

Wat betreft mijn cyclus is het lastig om daar iets over te zeggen. Ik slik de pil meestal zo’n 3 a 4 maanden door.
Merk inderdaad we verschil tussen voor en na menstruatie, maar nu valt er weinig van te zeggen.

Gisteren een flinke workout in de woonkamer gedaan met dumbbells.
Eviva heeft me geïnspireerd dus vandaag ook maar een flink stuk hardlopen.
Lauren89 schreef:
11-04-2020 10:08
Netjes hoor dat hardlopen Eviva!

Wat betreft mijn cyclus is het lastig om daar iets over te zeggen. Ik slik de pil meestal zo’n 3 a 4 maanden door.
Merk inderdaad we verschil tussen voor en na menstruatie, maar nu valt er weinig van te zeggen.

Gisteren een flinke workout in de woonkamer gedaan met dumbbells.
Eviva heeft me geïnspireerd dus vandaag ook maar een flink stuk hardlopen.
Ik denk dat de hormonale schommelingen,ook in gewicht dan nog wel gewoon doorgaan?
Ik was 74.3 :cry: .. vorige week 74 meen ik.
Maar ff weer wat minder lekkere koeken en luxe broodjes eten.
Lauren89 schreef:
11-04-2020 10:08
Netjes hoor dat hardlopen Eviva!

Wat betreft mijn cyclus is het lastig om daar iets over te zeggen. Ik slik de pil meestal zo’n 3 a 4 maanden door.
Merk inderdaad we verschil tussen voor en na menstruatie, maar nu valt er weinig van te zeggen.

Gisteren een flinke workout in de woonkamer gedaan met dumbbells.
Eviva heeft me geïnspireerd dus vandaag ook maar een flink stuk hardlopen.
Yeaaaaaaaah :high5:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven