Lijf & Lijn alle pijlers

+/-5kg afvallen, we gaan gezellig door

03-01-2014 17:17 3052 berichten
Alle reacties Link kopieren
"Mijn bedoeling is om af te vallen zonder een dieet te volgen. Ik wil afvallen door meer te sporten en gezonder te eten. En vooral me niet continue schuldig voelen wanneer ik wel een keer een boterham met hagelslag of een ijsje neem. Kleine stapjes zetten om zo een gezondere levensstijl te ontwikkelen en VAST te houden. "

Gottya schreef ons uitgangspunt in de allereerste OP van +/- vijf kilo afvallen vanaf 12 april, wie doet er mee?:

Wil je meedoen met de tabel? Schrijf gezellig met ons mee, geef 2 weken achtereenvolgens je gewicht door op maandag hier op dit topic en als je BMI niet lager is dan 17,6 zet ik je gegevens in de tabel.

De bedoeling van de tabel is dat wij elke maandag ons gewicht én het verschil met het startgewicht vetgedrukt doorgeven voor de tabel.

Nuttige links:

Eetmeter (a.k.a. Eettrut)

Body Fat Pictures and Percentages

Weight Control Over The Holidays

Tabel 1

Naam 9 jan 16 jan 23 jan 30 jan 6 feb 13 feb +/- Doel 7.Sp 73,8 72,6 73,6 73,4 73,7 73,4 -2,6 75,0 8.Plukkie 63,3 63,3 63,0 60,0 9.Koolmeesje 77,0 75,5 75,4 76,2 75,2 -1,0 74,5 10.Matisse 64,5 66,0 65,0 60,0 21. Sapo 69,5 69,1 68,9 68,5 68,3 68,3 -1,8 68,0 22.Gisele B. BMI 17,6

Tabel 2

Naam Mtr Start 6 jan 2014! BMI 1 sep 2014 BMI +/- Doel 7.Sp1.77 76,0 73,4 23,4 72,5 23,1 -2,6 72,0 8.Plukkie 1.62 62,8 62,2 23,7 63,0 23,9 -0,6 60,0 9.Koolmeesje 1,76 88,0 88,0 28,4 73,5 23,7 77,0 10.Matisse 1.72 63,4 60,0 21. Ambition 1.72 68,0 62,0 22. Sapo 1.72 70,1 -0,3 68,0 21.Gisele B. 1.80 57,0 17,6

SP = Sophiepapa

Koolmeesje = Koolmeesje123

*N.B. Enig voorbehoud met betrekking tot het deelnemen in onze tabel is dat je BMI niet lager mag zijn dan 17,6.
@koolmeesje, fijn dat je op gewicht bent gebleven! En knap dat je in het weekend niks gesnoept hebt! En het is vandaag woensdag, dus je mag weer wat lekkers! Is het gisteren nog gelukt om niet te snoepen?

@Apple, balen van je hoofdpijn in het weekend. Verder heb je het toch goed opgelost qua eten op de vereniging. Zo valt het nog wel mee. En goed dat je taart op het werk hebt overgeslagen!

@Sapo, wow wat goed! Onder de 68! Wat moet jij je goed voelen! En vakantie in het vooruitzicht, wat heerlijk! In een week eet je het er inderdaad niet allemaal bij dus lekker genieten daar!

@Matisse, en viel de “schade” mee of tegen? Nog lekker een stuk gemountainbiked? Haha dan maar even een tandje harder ja.

@Pinaco, lekker bezig geweest met bewegen afgelopen weekend! Jammer dat het eet-technisch dan niet zo goed ging. Wat goed dat je de vierdaagse gaat lopen! Mooi doel om voor te trainen.

@Wandelen_afvallen, wat goed dat je begonnen bent met dagelijks wandelen! Ben benieuwd of je binnenkort resultaat hebt. Ik ben zelf niet van het wandelen, maar ik heb wel een collega gehad die dagelijks een uur ging lopen en daarmee wel afviel (uiteraard ook wel eten onder de loep genomen). Bewegen is zowieso gezond, dus je doet het zowieso niet voor niks!

De verleidingen van gisteren heb ik gelukkig kunnen weerstaan! Best wel trots op want er lag veel voor handen. En anderen om mij heen zaten wel te snoepen.

Vandaag ben ik thuis en er is weinig in huis, dus dat scheelt. Er ligt nog wel een zakje paaseitjes nog van het weekend, maar daar wil ik niet aan beginnen. De dag zal uitwijzen of het gaat lukken, maar ik voel me nu sterk genoeg om er vanaf te blijven. Wat meehelpt is dat de marathon al over 4,5 week is, ik moet dan echt wel wat kwijt zijn. Hopelijk motiveert mij dat de komende weken
Ga je een hele marathon lopen?

Succes vandaag!

Eten gisteren was goed (eindelijk) & gaat vandaag ook lukken. Vanavond 10km lopen op de planning staan
Thx plukkie, ik zou ook wel willen rennen (heb ik in het verleden ook gedaan) maar mijn knieën gaan eraan. Ik wandel wel op een zodanig tempo dat ik het warm krijg. Om de vetverbranding nog verder aan te wakkeren doe ik nu ook dagelijks een uur Pilates oefeningen. Dat is behoorlijk heftig, vooral voor de buikspieren (en ra ra daar zit het gros van het vet, echt een uitpuil-buik). Zou mooi zijn als de buikomvang dan naar beneden gaat.

Sterkte met het weerstaan van verleidingen! Gaaf dat je een marathon gaat lopen. Lijkt me superzwaar en een kik om die uit te lopen. Na 32 km schijn je echt dood te gaan, heb ik van vrienden begrepen. Succes!
@Pinaco, ja ik ga de hele marathon lopen . Voor de eerste keer, dus ik ben heel erg benieuwd! Flink aan het trainen momenteel daarvoor. Fijn dat eten gisteren goed ging en vandaag ook weer!

@Wandelen_afvallen, hardlopen is niet zo goed voor knieën inderdaad, dan kun je dat beter niet doen. Begrijp ik nu goed dat je dagelijks Pilates doet en dagelijks wandelen? Of wandel je nu minder omdat je Pilates ernaast doet? Anders ben je er wel veel tijd aan kwijt elke dag. Niet erg als je die tijd ook hebt natuurlijk . Lijkt mij ook een kik om de marathon uit te lopen, lijkt me zo gaaf om bij de finish te staan en te denken: wow, heb 't gewoon geflikt! Maar het zal wel afzien zijn onderweg. Heb tot nu toe 30 km gelopen als verste, dat vond ik al een flink eind en dan moet dus nog 12 km bij . In mijn schema staat nog één keer een lange loop van 35 km (over 1,5 week) en daarna nog 3 weken afbouwen en dan is het zover! Ja je hoort vaak dat de marathon pas echt begint na 30/32 km. Ik heb nog niet langer gelopen dus ik heb nog geen idee.
Dapper hoor, je eerste marathon...

Ik wandel 's avonds na het eten. Pilates doe ik 's morgens. Een uur. Ik ben bezig met het schrijven van een roman, dus kan mijn eigen tijd indelen. Ik wil er van de zomer al beter uitzien, dus zet er wat tempo in. :-)
@plukkie; Wow respect hoor. Echt knap als je dat kunt!

@Wandelen_afvallen; Wat heerlijk dat je zoveel tijd hebt om te sporten. Ik heb echt al heel veel moeite

om 1 avond per week te plannen. Gelukkig beweeg ik ook al veel op 't werk.

Mn hoofdpijn nog steeds niet weg.. Pff dat vreet energie zeg. Qua eten blijft het makkelijk zo want ik ben

snel misselijk als ik zoveel hoofdpijn heb. Ik werk op een kinderdagverblijf dus ik heb een paar zware dagen achter

de rug. Morgen nog 1 dag en dan weekeind..

Ik had een nieuwe weegschaal gekocht.. Gaf 'ie vanmorgen 68,3 aan ! Hahaha dat mocht ik willen (zit rond de 72 kilo).
Stress-hoofdpijn? Kijk uit. Zware baan, te veel hooi op je vork, uitkijken naar het weekeind? Kunnen signalen zijn.

ik ben jarenlang zoet geweest met een burnout en toen had ik ook regelmatig hoofdpijn. Andere baan, meditatie, lichaamsbewustzijn, bewegen heeft bij mij wonderen gedaan.

Leuke weegschaal. Daar moet ik er ook een van hebben. .

Sterkte met je hoofdpijn.
Spannend hoor plukkie!!

Apple lastig die hoofdpijn. Houdt het aan of gaat het op en af?

Ik heb een avond niks, lekker hoor! Eten ging weer goed. Morgen weer wandelen, als het wat beter weer is...
Ben ik hier ook welkom als ik momenteel geen startgewicht weet? Ik heb namelijk geen weegschaal :(
Wat mij betreft wel! Maar het schijnt wel motiverend te zijn om iets te kunnen meten, misschien kun je maandelijks je taille, heupen etc opmeten?
Wat is dit forum lekker druk opeens, leuk! Ik ruik ook al die verse motivatie van de mensen die net begonnen zijn :D Veel van ons hier hadden een maandje geleden erge last van dieet-sleur, de nieuwigheid was ervan af en ook de boost na de feestdagen en het regende en we wisten niet meer echt waarvoor we het deden. Toen hebben we allemaal een soort plan van aanpak gemaakt met 'regels' voor onszelf. Het bleek dat hoe minder regels, hoe beter het vol werd gehouden, en consequentie is het belangrijkst, anders weet je ook niet of wat je (half) doet zou werken. En als het lukt om het een paar weken vol te houden, kun je er een nieuwe regel bij doen. Ik zou zoiets ook voor de nieuwkomers aanraden Niet te hard van stapel lopen, maar eerst 1 ding een gewoonte maken en als dat lekker gaat iets toevoegen.

Ik wandel ook veel en denk dat dat heel goed is voor de lijn, zeker als je verder veel stil zit. En in tegenstelling tot cardio krijg je er niet extra honger van. Leuk dat jullie ook zoveel wandelen, en zelfs voor de 4daagse trainen!

Morgen kom ik weer met een update van mijn plan, die ben ik ooit op een donderdag begonnen en nu evalueer ik elke week altijd even.

Oja, en ik heb nu zooooooo'n zin in suiker! Aaa! Gelukkig mentaal niet uitgeput, dus kan het weerstaan, maar mijn hele lichaam schreeuwt erom. Had gisteren een kleine vreetbui (oeps), wat qua kcal niet eens zo erg was maar wel mijn zin in zoet heeft gestimuleerd denk ik...
Ik heb een week geleden een app geïnstalleerd op mijn gsm, daar vul je alles in wat je eet en telt het calorieën af hoeveel je er nog mag eten, dat was voor mij wel even een wake up call dat er in sommige dingen (nog) meer calorieën zitten dan je zou denken hahah

Ik heb wel het geluk dat ik nog studeer en in de studentenresto naast mijn leszaal is elke dag een andere soort verse soep te vinden, gemakkelijk en nog eens gezond ook. Daarnaast heeft het ook geholpen om alle ongezonde dingen van mijn kot/ kamer weg te halen en op alles te lezen hoeveel calorieën er in zitten (stel ik mag er 1200 op een dag en je ziet dan dat een koffiekoek er al 300 bevat kan ik het sneller laten liggen dan wanneer ik dat niet weet)

Vandaag ben ik gaan zwemmen en voor de rest doe ik nog wat "krachttraining" thuis
quote:Sapo schreef op 08 maart 2017 @ 20:12:

Wat mij betreft wel! Maar het schijnt wel motiverend te zijn om iets te kunnen meten, misschien kun je maandelijks je taille, heupen etc opmeten? Dankjewel voor de tip!
Sapo en als je nu eens een kop koffie/cappuccino drinkt? Dat vind ik altijd als een extraatje smaken

Of een paar glazen water zodat je je vol voelt?

Hier ook een app geïnstalleerd om bij te houden wat ik eet! Ik zit veel te hoog in de koolhydraten. Neem al salade mee voor lunch, maar mort toch maar gaan kijken naar iets van kwark als ontbijt...
Grappig, ik heb maandag op voedingscentrum.nl de eetmeter ingevuld. Hou je precies bij wat je eet en krijgt adviezen over de samenstelling. Ik zit veel te hoog in vetten. Yoghurt (ontbijt), nootjes (tussendoor) en vlees (diner), zo bleek. Vandaag dus groenten met currypasta gemaakt, geen vlees wel boterham erbij. Heerlijk! Veel gegeten zat precies goed qua vetten en maar 1400 kcal over de hele dag. Veel te weinig volgens het advies. Ga dat toch maar niet opvolgen. Voorlopig zit de broekriem nog erg strak.
(...) Dubbel
quote:Sapo schreef op 02 maart 2017 @ 16:11:

Update van mijn plan van aanpak:

- elke dag workout opbouw voor ontbijt

- elke dag 30-60 min wandelen of fietsen

- 3x/week kcal tellen en onder 1700 blijven

- Water tellen, minimaal 2,5 liter per dag drinken

- Geen chocolade, zoetigheid of suiker toevoegen aan dingen als ik alleen eet

Het ging erg goed met deze regeltjes behalve de suiker.... Had bittere chocolade gekocht want daar eet je minder van door, maar ik heb het toch een paar keer voor elkaar gekregen, hehe, ben zo'n chocolade lover!! Niet meer kopen dus. En al die suiker vergroot alleen maar de behoefte naar meer, dus goede reden om me komende week echt aan die regel te houden! Rest lukte wel zonder tegenzin, dus voel me verder goed en ga vrolijk nog een weekje door met dit plan
Haha, Sapo. Dat is zo herkenbaar. Dat je iets koopt waarvan je denkt dat het onschuldig is en je toch niet zoveel hoeft. Ik kan mij zelfs ziek vreten aan Antaflu hoestbonbons. En nootjes zijn hier ook niet veilig.

Afgelopen dagen heb ik af en toe wat zoets gegeten. Zoals een zoet yoghurttoetje (Optimel rotzooi, maar toch!) en mueslirepen (Eat natural, a.k.a Eat Sugar).

Het is dan ineens veel lastiger om er weer vanaf te blijven. In de middag dan weer zoete trek.

Gisteren en vandaag ging het weer goed met eten, maar moet dus gewoon niet beginnen met zoete smaken, want als ik eenmaal begin met zoetigheid..

Vanavond een stuk gewandeld door het bos en bijna verdwaald omdat het wat eerder duister werd dan ik aanvankelijk had verwacht. Ergo, 7 km gelopen in een uurtje. Verder vandaag ook actief geweest. Dit weekend hopelijk weer mooie kilometers maken op de fiets. Zodra ik weer wat afgevallen ben, wil ik nieuwe bh's kopen. Borsten en kont verdwijnen en verschijnen altijd als eerste in respectievelijk afval- en aankomproces. Zweef nu net tussen twee maten in. Dan maar naar beneden bijstellen.
6 maart woog ik 's ochtends 72,8 kg

27 februari 's ochtends gewogen: 72,3 kg
Oei, daar ben ik ook bang voor als ik maandag ga meten. Als het zo is, noem ik het gewoon 'extra spiermassa'.
Bij SP is het inderdaad ook echt extra spiermassa, toch? Daar gaan we wel vanuit

Plukkie, is het gelukt om door de weeks niet te snoepen?

Matisse + Sapo: lastig dat zoet eten je nog meer naar suiker laat verlangen! Maar jullie zijn goed bezig om daar weer vanaf te komen.

Pinaco: ik neem door de week tegenwoordig ook kwark als ontbijt! Het vult goed, dus ik ben er wel blij mee.

Hopeloosgevalletje18: welkom en succes!

Wandelen_afvallen: wauw, wat leuk dat je een roman schrijft! Straks kan ik nog zeggen dat ik een beroemd schrijfster ken

Apple: gaat het wat beter met je? Hopelijk heb je geen hoofdpijn meer en kun je dit weekend wat rust pakken.
Bij mij is het deze week erg goed gegaan!! Dinsdag en woensdag heb ik een klein schaaltje snoepjes genomen, en dat was het. Dat is echt heel veel minder dan anders. En ik kon het vandaag meteen zien op de weegschaal: ruim een halve kilo minder!

Dit is wel iets om te proberen vast te houden: ik mag door de weeks best wat lekkers, maar een stuk minder. Meestal vind ik het moeilijk om dan na een beetje snoepen te stoppen, maar het kan dus wel.
Goed hoor! En wat wordt het volgende doel? Voor volgende week?

Eten hier gaat ook goed :D morgen 20 km lopen & zondag een gps tocht van 10 km. En het wordt lékker weer!!! Heb er echt zin in
Vandaag de eerste les kettlebell/Pilates gedaan. Zware workout, vooral voor de lage buikspieren! Twintig minuten heen en terug flink doorgefietst dus behoorlijk wat calorieën verbrand. Dat voelt lekker.

Volgens de eetmeter zou ik nu tussen de 2300 en 2600 kcal mogen verbranden omdat ik zoveel sport. Ik houd nu bij wat ik eet en ik kom maar op 1800. Nu mooi verdeeld over eiwitten, vetten en koolhydraten. Volgens het advies op de (voedingscentrum)site at ik te weinig koolhydraten, dus extra boterhammen en rijst gegeten voorafgaand aan het sporten. Toch heb ik nu een erg opgezwollen gevoel en de broekriem zit strakker.

Heeft iemand ervaring hoe lang het duurt voor extra sport en minder kcal effect gaat hebben op je shape? Ik ben pas twee weken bezig, vind het lastig om vol te houden als ik geen resultaat zie. 'k Voel me wel lekker hoor, met al dat bewegen. Maar toch...
Goedemorgen dames!

@wandelen-afvallen; Wat goed zeg van je workout! Klinkt heftig. Je hebt vast een hoop calorieën verbrand.

@pinaco; Ja het wordt echt super lekker weer! Dan is het echt genieten hé buiten.

@koolmeesje; wat knap van je dat je dat kunt. Bij mij is het altijd; alles of niets. Dus óf een hele zak chips of anders maar niets. Gefeliciteerd met je halve kilo gewichtsverlies !

@sophiepapa; Goed bezig! Motiverend werkt dat hé als die cijfers naar beneden gaan!

@Matisse; Oh dat herken ik heel erg inderdaad. Ik snoep nu een ruime week niet en ik heb totaal geen behoefte aan suikers, maar ik weet dat als ik 1 biggetje neem (zo'n Katja snoepje) dan vreet ik die hele zak leeg... Enne veel plezier met shoppen! Dat is ook echt een beloning vind ik, als je gewoon een kleinere maat nodig hebt

Mijn hoofdpijn is eindelijk weg. Jeetje gewoon 7 dagen onderweg geweest daarmee wat een ellende.

Gister een goede workout gehad; mijn vader ging voor het eerst met zijn paard naar net strand en ik heb een mega stuk meegelopen, ook door hele mulle stukken. Heb er gewoon spierpijn van haha.

Gisteravond het avondeten bijna overgeslagen door een hele zieke cavia.. (Ja je begrijpt dat ik een dierenliefhebber ben en een halve kinderboerderij heb thuis..) Het werd een maiskolfje en 5 vissticks. Niet echt gezond maar er was niks in huis. (Beestje heeft het niet gered trouwens )

Vandaag ga ik lekker een dagje naar Ikea want ik ga over 5 weken verhuizen !! Mijn vriend en ik hebben ons huis al 2,5 jaar in verbouwing en het einde is ein-de-lijk in zicht !!

Het eten ging afgelopen week echt heel goed. Niks gesnoept, veel groente en fruit. Dus het resultaat van de weegschaal daar werd ik heel blij van !! 72,2 tegenover 74 vorige week vrijdag. Het is veel maar ik heb dat altijd de 1e 2 weken als ik begin met afvallen. Daarna gaat het een stuk rustiger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven