Lijf & Lijn alle pijlers

+/-5kg afvallen, we gaan gezellig door

03-01-2014 17:17 3052 berichten
Alle reacties Link kopieren
"Mijn bedoeling is om af te vallen zonder een dieet te volgen. Ik wil afvallen door meer te sporten en gezonder te eten. En vooral me niet continue schuldig voelen wanneer ik wel een keer een boterham met hagelslag of een ijsje neem. Kleine stapjes zetten om zo een gezondere levensstijl te ontwikkelen en VAST te houden. "

Gottya schreef ons uitgangspunt in de allereerste OP van +/- vijf kilo afvallen vanaf 12 april, wie doet er mee?:

Wil je meedoen met de tabel? Schrijf gezellig met ons mee, geef 2 weken achtereenvolgens je gewicht door op maandag hier op dit topic en als je BMI niet lager is dan 17,6 zet ik je gegevens in de tabel.

De bedoeling van de tabel is dat wij elke maandag ons gewicht én het verschil met het startgewicht vetgedrukt doorgeven voor de tabel.

Nuttige links:

Eetmeter (a.k.a. Eettrut)

Body Fat Pictures and Percentages

Weight Control Over The Holidays

Tabel 1

Naam 9 jan 16 jan 23 jan 30 jan 6 feb 13 feb +/- Doel 7.Sp 73,8 72,6 73,6 73,4 73,7 73,4 -2,6 75,0 8.Plukkie 63,3 63,3 63,0 60,0 9.Koolmeesje 77,0 75,5 75,4 76,2 75,2 -1,0 74,5 10.Matisse 64,5 66,0 65,0 60,0 21. Sapo 69,5 69,1 68,9 68,5 68,3 68,3 -1,8 68,0 22.Gisele B. BMI 17,6

Tabel 2

Naam Mtr Start 6 jan 2014! BMI 1 sep 2014 BMI +/- Doel 7.Sp1.77 76,0 73,4 23,4 72,5 23,1 -2,6 72,0 8.Plukkie 1.62 62,8 62,2 23,7 63,0 23,9 -0,6 60,0 9.Koolmeesje 1,76 88,0 88,0 28,4 73,5 23,7 77,0 10.Matisse 1.72 63,4 60,0 21. Ambition 1.72 68,0 62,0 22. Sapo 1.72 70,1 -0,3 68,0 21.Gisele B. 1.80 57,0 17,6

SP = Sophiepapa

Koolmeesje = Koolmeesje123

*N.B. Enig voorbehoud met betrekking tot het deelnemen in onze tabel is dat je BMI niet lager mag zijn dan 17,6.
Tv-fanaat, Goed dat je 2 keer bent wezen sporten deze week en dat je nieuwe sportkleding heb gekocht.

Plukkie, Hoe groot was die pot van Ben & Jerry's, 450 gram?

Ik heb vrijdag ook wat, 115 gram, Ben & Jerry's Strawberry Cheese Cake gegeten. 115 gram is 287,5 kcal.

Titike, Fijn dat het weer wat beter gaat.

Gisteren had mijn vrouw lasagne klaargemaakt. Ik heb er gisteren 500 gram van gegeten. Dat is 780 kcal volgens de Eetmeter. Afgelopen week kon ik maar 1 keer sporten in de sportschool.
quote:koolmeesje123 schreef op 21 januari 2014 @ 23:19:

[...]

Even een vraag uit nieuwsgierigheid: wanneer word je eigenlijk erelid??

Ik zou hierop nog terugkomen. Even kijken:

Gottya heb ik erelid gemaakt omdat zij dit topic heeft opgestart.

Maya was het allereerste Viva lid die met het topic meedeed en heeft jaren lang meegeschreven. Vanwege haar jarenlange bijdragen aan het topic is zij erelid geworden.

Ikkuzzz was opvolger van Gottya en TO.

Didi en Flint schreven mee met het allereerste topic van Gottya.

Nadat Ikkuzzz, Didi en Flint hun streefgewicht hebben gehaald en zich hebben afgemeld heb ik hun erelid gemaakt.
Deze week ging echt niet goed. Ik had gisteren eindelijk het eten weer wat op schema, maar toen ging ik op stap. En toen heb ik wat meer bier gedronken dan normaal, dus.. ja, t was heel gezellig. Maar voor de lijn is het wat minder goed.

Deze week was ook de eerste week dat ik de eetmeter niet consequent heb ingevuld, omdat ik dacht dat ik wel wat meer kon loslaten. Dat werkt dus nog niet. Dus ik ga de komende weken sowieso van te voren weer bedenken wat ik elke dag ga eten. Ik vind het dan veel makkelijker om me eraan te houden.

Het wegen sla ik morgen eventjes over, want ik weet dat ik ben aangekomen en ik ben bang dat ik mezelf dan aardig de put in kan praten. Dus ik speel even voor struisvogel de komende week.
@tv-fanaat, moet soms ook kunnen uiteraard. En het scheelt dat je die zak samen met je vriend hebt leeggegeten en niet in je eentje :-). Is het nog goed gegaan op de verjaardag? Soms kan spierpijn echt lekker zijn ja, echt het gevoel dat je flink bezig bent geweest! Leuke kleren voor sporten motiveert mij ook altijd erg.

@koolmeesje, is ook zo. Het bewegen heft veel eten alweer op :-).

@Sophiepapa, ja zo'n grote pot. 1100 calorieen. Helaas zijn de smaken die ik lekker vind niet in van die kleine bakjes verkrijgbaar. Anders was dat een mooie oplossing geweest. Want een beetje Ben & Jerry's kan niet zoveel kwaad. 287,5 kcal tegenover 1100 scheelt nogal wat. Wat leuk dat je nog even hebt laten weten hoe je aan de ereleden bent gekomen. Leuk om te weten!

@Luneth, balen dat de week niet zo goed is gegaan. Komende week maar weer goed oppakken dan.

Voor in de tabel alvast(mijn zaterdaggewicht):

61,8 dat is totaal -1.

Het vele bewegen heeft wel goed gedaan :-). Dit weekend ook weer getennist en hardgelopen. Maandag en dinsdag qua sport rustdagen, dus zal die dagen erg op mijn eten letten. woensdag, donderdag en vrijdag staat sporten weer op het lijstje. Ben erg benieuwd hoe het komende week gaat!
Ik geef mijn gewicht even ovb door, want of mijn weegschaal is stuk of er is iets anders mis. Net gewogen en hij gaf 67,3 door, dat zou dan -5.7 kilo zijn.... Ik kom er nog op terug!
ik geef nu even m'n gewicht van afgelopen vrijdag door (weeg meestal voor en na het weekend). Toen was het 60,9 kg. Totaal 7,4 eraf En van vanochtend wil ik even niet weten , redelijk wat gesnoept vanwege mijn verjaardag. Deze week weer even pas op de plaats .
58.7 (= -0.3). Snap het niet helemaal, want heb echt wel opgelet, maar ja... deze week nieuwe kansen!
Vanochtend gewogen: 72,0 kg. Totaal: -4,0 kg.

0,6 Kg zwaarder dan vorige week. Dat is volgens mij allemaal van het weekend bij gekomen.
Ik woog vandaag 60,2 kg dus 0,6 met vorige week eraf en 1,9 kg in totaal
Ik heb de batterijen in mijn weegschaal gecheckt en alles klopt toch echt. Mijn gewicht mag dus wel overgenomen worden 67,3. Ik ga wel komende week mezelf forceren wat meer te gaan eten, want het moet natuurlijk niet op deze manier gaan...
Hoi iedereen,

Mijn gewicht is onverwacht op het zelfde gebleven 59.8.

Volgende maand zijn er veel familieleden jarig. Dit vind ik zo moeilijk, ik kan me niet altijd inhouden, en bij ons staat er niks gezond op tafel. Zucht!

Veel succes iedereen.

Ohja, ik maak ook gebruik van de eetmeter. Maar wat ik handig vind is de grafiek met mijn gewicht. Best overzichtelijk.
Hoi iedereen,

Mijn gewicht is onverwacht op het zelfde gebleven 59.8.

Volgende maand zijn er veel familieleden jarig. Dit vind ik zo mmoeilijk, ik kan me niet altijd inhouden, en bij ons staat er niks gezond op tafel. Zucht!

Veel succes iedereen.

Ohja, ik maak ook gebruik van de eetmeter. Maar wat ik handig vind is de grafiek met mijn gewicht. Best overzichtelijk.
Ik ben helaas aangekomen, ik ben nu 74 kilo. Ik let super goed op eten maar door hormonen(ivf) kom ik denk ik aan.

Dus voor mij 1,2 kilo erbij.
Ik heb vanochtend ook gewogen en ik zit weer op mijn oude gewicht. Ik heb niet meer gevast sinds mijn laatste bericht, maar ik heb natuurlijk wel op mijn eten gelet en ik sport (bijna) dagelijks.

Ik ga er deze week weer tegenaan!

82,5 kg, 0 eraf
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
Plukkie, Zyra123, 5x5, Vinatic + Life22: goed gedaan! Gefeliciteerd met het afvallen!

Zyra, wow, dat gaat wel erg hard inderdaad! Ik kan me voorstellen dat je wat rustiger aan wilt doen.

Sophiepapa, jij zit nog steeds mooi op je streefgewicht! Dus voor jou ook nog steeds een

Titike81: knap dat je niet bent aangekomen in deze moeilijke tijd. Succes met de komende verjaardagen!

Emma08, ik kan me voorstellen dat je ervan baalt dat je bent aangekomen ookal eet je zo gezond. Maar je moet maar zo denken: als je door de hormonen al zo aankomt, hoeveel meer zou je dan nog aangekomen zijn als je ook nog ongezond had gegeten? Je hebt ongetwijfeld de schade al heel goed beperkt door zo gezond bezig te zijn. Ga zo door dus. En heel veel sterkte en succes met jouw ivf traject!

Ik heb weer hetzelfde dilemma als de vorge keren: vanmorgen kon ik mij nog niet wegen want toen was ik nog bij mijn vriend. En nu ben ik wel weer thuis maar ik weeg mij liever morgenochtend...

Dus ik geef het morgenochtend door. Mijn laatste gewicht voor de vakantie! Ik ben heel erg benieuwd of ik dat de komende vier weken vast kan houden.
Florienepien: huh, ik had jouw laatste bericht nog niet gezien? Vreemde dingen, die tablets...

In ieder geval wel jammer dat je weer op je oude gewicht zit. Maar je eet gezond en sport veel, dus dat komt vast weer helemaal goed! Ik vind het trouwens wel vreemd, want volgens mij eet jij het minste van ons allemaal! Succes met het weer vasten.
Goede berichten en minder goede berichten vandaag. Maar voor iedereen, hou de moed erin! Of het nou wel/niet goed gaat!

Ik heb vanochtend ook gewogen 75kg weer. Terug bij het begin! Twee keer goed gesport deze week! Ging goed met blessure. Morgen weer sporten. Ik krijg alleen mijn eten (lees snoepen) niet echt op de rit. Ik blijf te veel In hebben in ongezond eten zOals chips, patat, pizza, koekjes etc. Behalve de koekjes heb ik de rest allemaal gegeten afgelopen week. Ik had ook wel wat tegenslagen deze week en dan merk ik dat ik mezelf wil opvrolijken door iets lekkers te eten. Daar moet ik dus mee kappen! Maarja makkelijker gezegd dan gedaan:-(
He jammer, tv-fanaat!

En heel herkenbaar wat je schrijft! Ik heb ook de neiging om mezelf op te vrolijken met slecht snoep zoals chips en drop. Lastig om dat te veranderen he.

Wel goed dat je twee keer gesport hebt deze week en dat het weer gaat met de blessure. Gewoon weer lekker gezond verder gaan deze week! En wellicht is het een idee om een keer chips of patat gewoon in te plannen in de eetmeter? Dat heb ik vorige week ook gedaan. En omdat het dus ingepland was, bleef ik onder de 2000 calorieën.

Maar goed, dat werkt natuurlijk niet voor opvrolijken bij onverwachte tegenslagen... lastig!
Ik merk trouwens wel dat het makkelijker is nu bij mij de knop om is. Ookal is er iets, ik grijp toch niet meer automatisch naar snoep. Ik vind het blijkbaar echt niet meer 'normaal'.

En zonde bovendien.

Maar goed, ik heb makkelijk praten want ik ga bijna op vakantie. Dus een heel leuk vooruitzicht. De vraag is of ik het over een paar maanden ook nog weet vast te houden, als de vakantie alweer een tijd achter de rug is...
quote:Luneth schreef op 09 februari 2014 @ 12:25:

Deze week ging echt niet goed. Ik had gisteren eindelijk het eten weer wat op schema, maar toen ging ik op stap. En toen heb ik wat meer bier gedronken dan normaal, dus.. ja, t was heel gezellig. Maar voor de lijn is het wat minder goed.

Deze week was ook de eerste week dat ik de eetmeter niet consequent heb ingevuld, omdat ik dacht dat ik wel wat meer kon loslaten. Dat werkt dus nog niet. Dus ik ga de komende weken sowieso van te voren weer bedenken wat ik elke dag ga eten. Ik vind het dan veel makkelijker om me eraan te houden.

Het wegen sla ik morgen eventjes over, want ik weet dat ik ben aangekomen en ik ben bang dat ik mezelf dan aardig de put in kan praten. Dus ik speel even voor struisvogel de komende week.

Dat is nergens voor nodig, joh.

Wat voor sport doe jij eigenlijk? Als je niet aan sport doet zou je er ook voor kunnen kiezen om te gaan wandelen, bijvoorbeeld met je vriend, voor wat extra beweging.
Ik woog vanochtend 83 kg, dat is -5 kg!

En 1kg minder dan vorige week!!

Dat is een mooie start voor de vakantie, 5 kg eraf in totaal! Ik hoop echt dat ik dat kan behouden tijdens de vakantie. En mocht dat niet zo zijn, dan weet ik hoe ik dat na de vakantie weer voor elkaar kan krijgen.

Sophiepapa, zou je mijn nieuwe streefgewicht van 80 kg in de tabel willen aanpassen? Ik heb dan dus ook geen recht meer op de cheers...

En wat leuk dat je bent nagegaan hoe de ereleden dat zijn geworden. Goh, dus het oorspronkelijke topic is al best oud. Nou, wij zetten hem lekker voort.
Successen mogen uitgebreid worden gevierd. Ik zal volgende week wel je nieuwe streefgewicht er in zetten.
quote:koolmeesje123 schreef op 10 februari 2014 @ 22:26:

Florienepien: huh, ik had jouw laatste bericht nog niet gezien? Vreemde dingen, die tablets...

In ieder geval wel jammer dat je weer op je oude gewicht zit. Maar je eet gezond en sport veel, dus dat komt vast weer helemaal goed! Ik vind het trouwens wel vreemd, want volgens mij eet jij het minste van ons allemaal! Succes met het weer vasten.Dat denk ik niet hoor. Ik eet tussen de 1700 en 2000kcal. En vervolgens is het de bedoeling dat ik 2 vastendagen heb, maar dat is niet gelukt de laatste twee weken.
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
Koolmeesje, wat goed! Al 5kg!
Thanks, Florienepien, ik ben er echt blij mee.

Ben voor zekerheid vanmorgen nog een keer op de weegschaal gaan staan... Gelukkig gaf hij hetzelfde gewicht aan als gister!

Oh ik dacht dat jij buiten het vasten om ook minder at. Maar zo te zien eten wij allebei ongeveer evenveel. Zolang ik maar van de chips afblijf...

In ieder geval weeg jij nog steeds iets minder dan ik. Ik was ook echt veel te zwaar. Mijn BMI is nu nog niet groen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven