Acné na Roaccutane en stoppen met pil
woensdag 8 februari 2017 om 17:07
Hoi,
Ik ben sinds 1,5 jaar aan de pil (Ethinylestradiol/Desogestrel 0,03mg/0,15mg) en ben 1 jaar geleden gestopt met een roaccutane kuur tegen mijn acné.
Op het moment ben ik van mijn acné af. Nu wil ik om een andere reden stoppen met de pil, maar ben bang dat mijn acné hierdoor terug kan komen, omdat ik die tegelijk slikte met de roaccutane. Hoe groot is de kans dat het terug komt als ik stop met de pil, maar al wel een roaccutane kuur heb gehad?
Groetjes!
Ik ben sinds 1,5 jaar aan de pil (Ethinylestradiol/Desogestrel 0,03mg/0,15mg) en ben 1 jaar geleden gestopt met een roaccutane kuur tegen mijn acné.
Op het moment ben ik van mijn acné af. Nu wil ik om een andere reden stoppen met de pil, maar ben bang dat mijn acné hierdoor terug kan komen, omdat ik die tegelijk slikte met de roaccutane. Hoe groot is de kans dat het terug komt als ik stop met de pil, maar al wel een roaccutane kuur heb gehad?
Groetjes!
woensdag 8 februari 2017 om 17:46
Ik ben nu zo'n 2 jaar gestopt met een roaccutane kuur en in de tussentijd een aantal maanden gestopt met de pil. Dezelfde pil als jou. Had hier totaal geen effect op m'n huid. Even gaaf als toen ik nog de pil slikte.
Het enige waar ik wel wat pukkeltjes van krijg ik als ik een vettere creme gebruik op m'n gezicht. Maar die verdwijnen ook heel snel weer als ik daarmee stop.
Het enige waar ik wel wat pukkeltjes van krijg ik als ik een vettere creme gebruik op m'n gezicht. Maar die verdwijnen ook heel snel weer als ik daarmee stop.

woensdag 8 februari 2017 om 20:25
woensdag 8 februari 2017 om 20:57
Je hebt op zich wel kans dat de acne terugkomt. Eén van de factoren bij acne is insulineresistentie, wat acne en gezichtsbeharing kan uitlokken. De pil zorgt met z'n vrouwelijke hormonen dat de mannelijke hormonen minder invloed hebben. Dan kan je twee dingen doen, of eigenlijk drie. De pil slikken of wat aan de oorzaken doen. Of niks doen natuurlijk. Als je googelt op insulineresistentie kan je een en ander hierover vinden. Zo is goede voeding belangrijk en kunnen bepaalde vitaminen en mineralen meehelpen de hormonen te reguleren. Bijvoorbeeld zink en vitamine B. Pilgebruik verstoort de eigen hormoonhuishouding en kan tekorten aan onder ander zink en vitamine B geven.
Bij acne kunnen bijvoorbeeld biergist of gistvlokken gebruikt worden, om de klachten te verminderen. Daarin zitten ook stoffen als vitamine B, zink en chroom.
Bij acne kunnen bijvoorbeeld biergist of gistvlokken gebruikt worden, om de klachten te verminderen. Daarin zitten ook stoffen als vitamine B, zink en chroom.