Lijf & Lijn alle pijlers

Afval Challenge

24-10-2016 15:46 1625 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan weer door!

(vanuit: "Nieuwe challenge, afvallen vanaf Juli.")

Één plek vrij

Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst. Je gewicht graag dik gedrukt maken zodat het goed opvalt.

NaamLengteStart Nov5/1212/1219/1226/12Einde 2016Streef Totaal BMIJudith11071.69m815958,458,959606358/59-2122,1Evda1,80m82,576,377,375,876,376,17773-5,523,8Floor341.70m7160,259,959,860,560,5-59-10,520,9Woeffie1.70m91,790,790,390,390,390,389,780-231Beach 1.70m78,173,572,471,872,271,6-68-6,524,8Bloempie1.75m9693,691,89391,791,19176-4,929,8Karen281.67m71,563,362,963,862,561,662,760-8,822,5Hamaika1.65m868281,581,281,581,382,570-3,530,4Twilight1,75m85,785,784,484,484,784,985,375-0,427,9Jua1,80m86,6NA81,881,68181,480,475-7,224,8Femme1.79m83,5NA83,582,38180,780,275-3,325Yamkela1,77m81NANANA81--70/71xx25,9Jane Ice1,60mStartNANANANANA-57TotaalBMITailor1,61m67,9NANANANA61-55-6,923,5Isa1.72m80,3NANANANANA80,368Totaal2715.LengteStart------StreefTotaalBMI

Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft!
It's not always easy, but it's worth it.
Nee eigenlijk niet, probeer daar een paar dagen tussen te laten. Maar ik heb ook wel een knie die niet teveel kan hebben, anders denk ik dat ik het wel zou doen. Af en toe, niet iedere keer want het lijkt me niet heel goed voor je lijf.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Nee is ook beter van niet inderdaad!

Ik ben zelf gelukkig helemaal niet blessure gevoelig.

Denk dat ik vanmiddag wel ga, is zulk lekker weer, voel me fit en heb vanmiddag oppas (dat is iedere dag maar afwachten, dus grijp mijn kans).. toevallig 2x achter elkaar maar ik ga daar geen gewoonte van maken!
Ik vind BMI trouwens wel heel ruim genomen.

Heb bij 62 gezond gewicht maar bij 80 ook...
Ik ben eigenlijk nav die BMI's wel benieuwd hoe jullie je streefgewicht hebben bepaald/berekend? Ik zie nu al meiden met een BMI van 20 die toch nog een paar kilo kwijtwillen en ik heb er straks zoals gezegd eentje van 23,5 als ik klaar ben met afvallen. Natuurlijk is het geen wedstrijdje en ieder moet voor zichzelf bepalen wat een goed streefgewicht is, maar hoe heb je dat eigenlijk gedaan?
Ik vind mezelf het mooist rond de 74, met rondingen .. van mij hoeft het dus zeker niet superslank!

Alleen heb ik mijn streefgewicht op 72,5, dan heb ik wat marges.. (wil daarna namelijk voor een 3e kindje gaan en kom altijd erg aan tijdens zwangerschap)
Belangrijk is te beseffen dat je bmi niet zo zwaar zakt of stijgt met het aantal kilo's. Tussen 69 en 58.4 scheelt het in bmi maar 0,4.

Tussen 18,5 en 25 heb je een gezond gewicht. Boven en ondergrens verschillen qua gewicht een hoop, dus daarin is veel ruimte maar is het niet echt meer of minder gezond.

Overigens wil ik geen kilo's meer kwijt hoor (En Floor, de andere met een bmi van 20,.. wilt er nog maar 1 kwijt) dus zorgwekkend is dit niet hoor hahaha.

Ik heb t bepaald met gewoon wat haalbaar was. Toen ik 81 woog was ik al blij met 69...maar toen ik dit met eigenlijk heel weinig moeite deed, verlaagde ik hem stapsgewijs met 2 kilo. Geen reden behalve dat ik echt kijk naar waar ik me prettig bij voel. 58 is daarin voor mij de max. (Net als bmi 20) Ik voel me daar prettig bij en met minder wordt t niet meer mooier (vind ik zelf)
Gelijk blijven is ook een hele kunst, dus niet weggaan he Judith .

Ik lees je altijd heel erg graag
Ik heb mijn streefgewicht bepaald op de kleding in mijn kast die ik pas bij 60 kilo (mijn redelijk normale gewicht als ik me niet overgeef aan maandenlange vreetbuien door stress en het gewicht toen ik veel van mijn kleding heb gekocht) en ondertussen wel weer wat meer begin te passen Heb het geld niet voor een nieuwe grotere garderobe dus dan maar zorgen dat ik het weer pas. Nou zou het mij ook niet uitmaken als ik op 61 kilo blijf steken, maar net als evda heb ik wel graag wat marge zodat een dag als vandaag ook wel kan. Ik heb ook een tijdje rond de 57 gewogen (toen voelde ik me overigens echt niet slanker als nu) en laatst zag ik daar foto's van en dat was op de een of andere manier ook wel weer wat mager vind ik nu. Dus ik zie het wel, kijk tot hoever het eraf gaat (of ik het zat ben) en dan is het prima. Ik heb nu natuurlijk ook al wel een prima gewicht dus het hoeven is er wel vanaf.

Het gekke is wel dat ik mijn lijf met dit gewicht nu prima vind, maar vroeger moest het echt wel slanker slanker slanker. Dat kan ik nu wel makkelijker loslaten, komt met de leeftijd denk ik dan maar.
Overigens zeiden ze bij de WW altijd dat je er rekening mee moest houden dat je (na het opbouwen tot normaal eten) ongeveer 2 kilo aan zou komen. Bij mij klopte dat wel en ik heb het gewicht met die 2 kilo erbij ook wel jaren weten vast te houden. Maar ik werd ook wel wat makkelijker natuurlijk.
Ik merk dat het op gewicht blijven (in de zin van niet verder afvallen) lastiger is dan afvallen haha. Maar goed, nog een stuk fruit erbij, vanavond weer rijst bij de maaltijd. Komt wel goed!

Evda ik ga nergens heen - het is dan wel de afval challenge, maar ik heb de stok achter de deur echt wel nodig, zeker wat betreft sportmotivatie.

Ik heb nu echt een superklein middel, en ben superblij met de spierdefinitie in mijn benen, ik wil dit gewicht dus echt volhouden - aan de andere kant wil ik het 'gewicht' ook een beetje kwijtraken als focus en meer richten op shapen door sporten, spieren opbouwen = ook meer massa, dus wegen is dan niet meer helemaal realistisch.

Aan de andere kant zeg ik dat ik het wil, maar ik heb er eigenlijk totaal geen zin in haha.
Ik moet alles nog rustig gaan bijlezen maar hier alvast mijn gewicht:

81.5

BMI: 30,5
Ik weet niet of ik de nieuwste mensen al welkom heb geheten: Welkom! (zegt de ene nieuweling haha)

Hier 84,4 en bmi 27,6 Wauw pepernoten doen mijn lichaam goed Nee gekheid het valt nog wel mee. Sinterklaas goed gevierd zaterdag en vandaag met de leerlingen.

Mijn streefgewicht heb ik bepaald door .... tja eigenlijk gewoon een gewicht gezegd.

Maar vorig jaar woog ik 80 kilo, en toen kreeg ik echt onwijs veel complimentjes dat ik er zo slank uitzag.

Dus met 80 ben ik zelf ook heel tevreden, maar kijken of het lukt 75.
Ik heb net eens even gekeken:

Bij 68 kilo heb ik een bmi van 22,2

Zo ver afvallen zal mij nooit niet lukken, volgens mij ben ik dan een wandelend gratenpakhuis. 57 kilo is het laagste gezonde gewicht dan heb ik een bmi 18,6.

Dat lijkt mij persoonlijk echt niet meer gezond.
Met 68 ben je toch geen wandelend gratenpakhuis? Gekkie! ;)

Maar met 75 heb je ook een gezond bmi dan?

Ik dacht dat 57 bij mij ook het laagste van een gezond bmi was, maar ik ontdek net dat bij mijn lengte 57kg ook een bmi van 20 is en is 52,5 pas ondergewicht (bmi 18,5). Let wel: Ik ben nu happy en mijn doel is niet om nu nog meer af te vallen haha.

Apart hè, dat 6cm lengte zo'n verschil maakt?

Whaha ik merk dat ik me een soort van verplicht voel om te benadrukken dat ik echt geen gratenpakhuis ben ook al weeg ik nu 58. Je ziet echt geen botten ofzo, en ik heb gewoon nog grijpbaar vet en in verhouding volle curves.

Maar... dat moet ik niet doen, heb niets te verantwoorden en ben happy met hoe ik nu ben.
Met 75 kilo heb ik een bmi van 24,5 dus nog net gezond.

Maar in mijn omgeving is er echt niemand die gelooft dat ik 85 kilo weeg. Iedereen denkt dat ik nu al rond de 75 kilo weeg.

Elk persoon is ook verschillend wat betreft bouw/botten/lichaam.

Je hoeft aan mij ook zeker niets te verantwoorden! En iedereen moet doen waar die zich zelf lekker bij voelt.

Als ik mij bij 79 kilo mijn gewicht prima vind, dan stop ik dan gewoon.

En als iemand bij 55 kilo wil stoppen, ook prima!
Haha ja, je goed weten te kleden scheelt vaak al een hoop.

Ik bedoelde ook niet specifiek aan jou hoor, die verantwoording. Maar merk dat ik dat al snel doe, helemaal als mensen me aanspreken á la "Je mag best wel snoepen hoor" (familie+vrienden) - terwijl ik daar helemaal geen behoefte aan heb. De onbegrip van anderen (meestal mensen die zelf echt obesitas hebben) frustreert me. Ik moet nog zelf wennen en ben echt nog wel onzeker (ja, echt) - moet leren het van me af te laten glijden.

Het was ook meer een observatie, geen verwijt

Weet iemand misschien 'goedkope' bento-boxen te vinden? (van die lunchtrommels met veel vakjes)

Ik heb er pas aangeschaft met 3 vakjes, maar dat is eigenlijk alsnog te weinig.

Misschien ga ik een hele toren bouwen met die torens van B&F die je gratis bij de bestelling krijgt, gewoon hop 6 onder elkaar ipv 3.

Hmm...
Heb me zojuist gewogen.

Ik weeg nu 59.9 ben 0.3 kilo afgevallen :-) Mijn bmi is 20.7.

Dat is echt heel lang geleden dat ik in de 50 woog...
Na 3 kinderen is dat ook behoorlijk knap Floor!
Gisteren had ik toch niet echt weinig op mijn lijstje maar savonds zo vreselijk honger... Kon het niet negeren en heb nog 2 rijstwafels en cracker extra moeten eten .

Hopelijk wordt dat hongergevoel weer minder.

Ben niet wezen hardlopen, had mijn teen gestoten aan de stofzuiger en die is nu pimpelpaars.

Vandaag

O Magere kwark met havermout en rozijntjes en paar noten

T appel

L 3 bruine boterhammen met kipfilet en halva jam

T appel

D zuurkoolstamppot

T klein beetje magere kwark
Nice Floor! Einddoel in zicht! Hoe voelt dat?

Evda: Al die suikers stimuleren honger/trek, zou dus als je die weer weglaat (zoals je nu doet) vanzelf weer minder moeten worden. Zie het als drugs; je 'moet' dan ook steeds weer/meer, totdat je volledig ervan af stapt en over de afkickverschijnselen heen bent

Lekker eetlijstje weer!
Jeetje wat is er veel geschreven. Ik ga morgen wegen. Ben het helemaal vergeten vanmorgen. En mijn bmi zal ik uit berekenen.
quote:judith1107 schreef op 06 december 2016 @ 09:17:

Nice Floor! Einddoel in zicht! Hoe voelt dat?

Evda: Al die suikers stimuleren honger/trek, zou dus als je die weer weglaat (zoals je nu doet) vanzelf weer minder moeten worden. Zie het als drugs; je 'moet' dan ook steeds weer/meer, totdat je volledig ervan af stapt en over de afkickverschijnselen heen bent

Lekker eetlijstje weer!

Nergens goed voor al dat suiker! .

Pff kan amper lopen met die teen, laat staan sporten .... Hij is echt tot de helft knalpaars.

Proberen te fietsen dan maar.
Is ie niet gebroken? Gaat snel met een teen en ze kunnen er verder ook niets mee, maar het gebeurt sneller dan je denkt.

Gisteren nog extra stukje gefietst, naar het werk gefietst, gewandeld half uurtje en hardgelopen half uurtje. Genoeg beweging, maar ik heb dan ook veel te veel gegeten. Weegschaal was nog niets veranderd vanochtend, gelukkig maar. Was even naar de jumbo en daar was alles 1+1 gratis van de sint... Nu wilde ik een letter kopen voor mijn moeder, maar dan moest ik er natuurlijk eentje bijkopen (jeetje die dingen kosten echt veel, bijna vier euro voor zo'n mooie)!

Mooi gewicht floor, dat moet goed voelen onder de 60!

Twilight, ik herken wel wat je zegt. Zelf heb ik er geen last van want ik ben gemiddeld (klein :() van stuk, maar collegaatje die 1.80 is wordt echt heel mager met 68 kilo. Zal ook wel met de verdeling te maken hebben. Gewoon lekker doen waar je jezelf goed bij voelt.

Ik vind het knap dat mensen kunnen vergeten om te wegen. Dat zou mij nou nooit overkomen Op zich wel een goed teken, want dan ben je er denk ik ook niet zo mee bezig.
Haha Karen ik zei nog; geen chocoladeletters voor de helft van de prijs kopen he ...nou je hebt wel Super veel bewogen zeg!!!! Echt goed!

Geen idee of het gebroken is.. kan m nog wel voorzichtig heen en weer bewegen maar dat doet wel pijn.

Ik ben ook echt heel mager met 68 kilo, ik heb het gewogen! Heb van mezelf al geen dikke benen maar had toen echt luciferstokjes, niet mooi!
Karen ik vind het ook knap ik het vergeten ben. Wou dit weekend al wegen maar toen ik er niet bij. En vanmorgen tijd nood. Ik hou echt niet van ruiten krabben 's morgens brrr.

Kreeg gister wel een compliment of ik afgevallen was. Kijk dat is altijd leuk. Er is ook niemand in m'n omgeving die verwacht dat ik +- 90 kg weeg. Of ik krijg te horen jij afvallen dat ben jij toch niet nodig.

Ben ook heel benieuwd hoe ik eruit ziet met 80kg wat nu even mijn streefgewicht is. Kan me niet herinneren wanneer ik dat gewogen heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven