Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen +10kg ~ samen staan we sterk! (start jul/aug 2017)

23-07-2017 14:15 789 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello Ladies!

Zo kunnen we elkaar motiveren en steunen.
Lets do this ladies! :cheer: :yes:

Iedereen moet zelf de tabel invullen.
nickname : StrongTogether
ww : bringiton

Op zondag is het weegmoment! Dus ook op zondag de tabel bijwerken! :applause:
NaamLengteGestartStartgewichtHuidig gewichtStreefgewichtWeekTotaal
ZoMa171.5724-07-201781,871,665/ 70 voor mei-0,8-10,2
Sasky1.6724-07-20178070.967-0.5-9.1
leyla18 (zwanger)1.6817-09-201795.894,680-0,4-1,2
Mamamaria1.589-10-201788,686,2 78/86 op 1 maart -0,1-2,4
anoniem_351228 wijzigde dit bericht op 13-04-2018 19:26
86.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hamaika ja klopt hoor maar het liefst ga ik wel twee of drie keer per week sporten maar ja het is even niet anders! Hoe is het verder gegaan deze week met eten?
Hier ging het wel oké, ik heb mij gisteren weer even gewogen overdag en het viel mij mee maar was niet geweldig.. dus ik ga wel weer even focussen op goed gezond eten!
Leyla ja snap ik, het is ook een lekkere uitlaatklep om te kunnen sporten. Hier ook toch wel bijna elke dag gedaan alleen gisteren niet.

Hele week ging wel redelijk goed alleen gisteravond was ik borrelen met mijn beste vriendin en toen hebben we echt wel wat teveel bier en bitterballen weggewerkt. :facepalm:

Geen idee hoe dat morgen de schaal beinvloedt. Tot het kerstweeked staan er nu geen etentjes en borrels meer, dus 3 weken om te knallen, maar ben wel bang nu voor morgen omdat die vorige keer die ene dag ook zoveel effect had. We gaan het wel zien morgen.....
Nou totaal niet verwacht maar wel super blij verrast! Ondanks de vreetborrel zaterdagavond gewoon serieus 1 kilo er af!!!! :cheer:
Nieuw gewicht:

76.9

Niet verwacht maar zal ook wel het verdwenen vocht bij zitten dat ik was aangekomen toen ik ongesteld was.

Super happy!

Hoe is het jullie gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Jeej Hamaika, goed gedaan!! Ik hou het even kort, kom hopelijk later nog eens langs.

Van de week was gewoon een drama met ziek kind, visite en weet ik niet wat allemaal nog meer, maar ik ben ook 1 kilo kwijt! dus ik ben ook even blij. Ik hoop het dalende lijntje door te kunnen zetten. De hele week was een drama, geimproviseerd eten en zeker niet kha. Maar wel te weinig vrees ik waardoor ik nu die kilo kwijt ben... Eens kijken of ik met braaf eten en niet snoepen de dalende lijn kan houden!

go go go...Go us!! :cheer2: :cheer2:
I could go into detail...but I won't.
Sasky knap dat je dan toch nog een kilo kwijt bent! Ja w egana het weer doorzetten hoor!!! Hopelijk is die kleine weer beter??

Waar is de rest???? Niemand gewogen?
Alle reacties Link kopieren
TOPPERS!! :cheer: :cheer:

Ik heb mij niet gewogen, wil het wel weer even doen maar ik zit eventjes niet zo lekker in mijn vel! Ik vind wel dat ik.echt weer even de focus.op gezond eten moet zetten. Op zich eet ik prima, alleen in het weekend ongezonder en dan doordeweeks weer normaal. Daar wil ik weer beetje balans in krijgen. Ik hinkel alleen af en toe tussen gedachten van 'nee je hoeft nu niets te eten, je hebt net wat gegeten' en.'ik ben misselijk, ik moet wat eten'. Dus ja.. ik wil hier ook niet te veel plaatsen erover maar dat maakt het wel even lastig! Wel weer lekker wezen sporten vanavond, fijn gevoel!

Kom op ladies!! :cheer2: :cheer2:
Leyla thanks!!!!

Wat frusterend meis dat je even niet lekker in je vel zit. Maar op zich als je regelmatig eet en dan in het weekend een keertje zondigt zou het wel weer goed moeten komen toch? Ik vind het wel heftig wat je schrijft over dat misselijk zijn.

Als wij iets kunnen betekenen schrijf je het wel he? :hug:
Alle reacties Link kopieren
Leyla, vervelend dat je niet goed in je vel zit zeg! Ik vind dat je de weegschaal maar moet laten voor wat het is - als eten helpt als je misselijk bent, eten! Je lichaam is ook heel hard aan het werk dus je hebt het misschien ook wel gewoon nodig!

Hier hopelijk in rustiger vaarwater, en gisteren goed gegeten, wel twee keer warm, maar niet gesnoept. sporten komt er deze week alweer niet van, als ik geluk heb woensdagavond mn dvd en van het weekend een keertje, maar we krijgen alweer visite dus ik vrees het ergste weer....

op die visite na een aardig rustige twee weken, hopelijk kan ik het een en ander aan sport inbouwen en blijf ik sterk vwb het snoepen.
I could go into detail...but I won't.
Alle reacties Link kopieren
Zoooo dames! Daar ben ik weer! De verhuizing was echt vrij stressvol en ook nog eens ongesteld durende de verhuizing. Fuck my life. Haha gelukkig vandaag geen menstruatie meer.. was heel bang om op de weegschaal te gaan staan, maar ik woog nu 65,4!! Dus ben niet aangekomen, zelfs een beetje afgevallen. Vanaf vandaag kan ik weer normaal gaan eten! Werd tijd, na donderdagavond Argentijns (lees fucking veel spareribs en friet), zaterdag kapsalon, zondagavond snacks uit de airfryer, en gisteren prefab lasagne.. laat staan alles wat ik tussendoor heb gesnoept! Hahaha schandalig!

Jullie zijn goed bezig dames! Vanaf nu ga ik weer actiever schrijven! :)
Aut viam inveniam aut faciam.
Alle reacties Link kopieren
Hamaika en Sasky, lief jullie reacties :hug: ik weet dat mijn lichaam hard aan het werk is, en daar houd ik dan ook wel rekening mee, aan de andere kant probeer ik toch vooral ook niet voor twee personen te eten haha, dus daar hang ik beetje tussenin.
Ik denk dat het met name emotioneel is waar ik nu tegen aan hik, de onzekerheid van weer opnieuw zwanger zijn na de missed abortion en ik merk dat mijn emoties echt alle kanten opvliegen. Kan natuurlijk van de hormonen komen, maar wordt ook gevoed door de onzekerheid denk ik. Dat in combinatie met emotie eten is natuurlijk niet de beste oplossing.. dus ik probeer goed te eten, maar het lukt niet altijd. Ik ben nog steeds rond de 95, ene keer wat meer, andere keer wat minder. Na het weekendje weg drie weken geleden is er zo'n 1,5 kilo bij aangekomen en daar is zo'n 0,5 vanaf, maar meer niet, en ik was net bezig met een dalende lijn dus daar baal ik beetje van. Maar goed, ik laat die weegschaal even voor wat het is, dat is een goed plan!

Zoma top resultaat! Toch weer afgevallen! Fijn dat de meeste hectiek nu weg is van de verhuizing, en je weer kan focussen op andere dingen!
Sasky goed dat je niet gesnoept hebt! Weinig sport dus deze week lees ik. Hier gaat het qua sport wel goed, maar moet wel weer op mijn kuit letten.

Hier gister alles zo n beetje weggegeven aan snaaigoed, komt een klant nu met per persoon 5 chocoladeletters met de bedrijfsnaam........ Ik heb nu toch n half lettertje op, en de rest blijft op het werk in de kast voor de liefhebbers. Komt vast wel weg hahahaha

Zoma fijn dat de verhuizing er weer op zit. Wat n K timing ook van die ongesteldheid.... Bah! Superknap dat je ondanks het zondigen nog wel wat bent afgevallen, maar vast ook veel gesjouwd en gedaan en dat telt ook!

Leyla graag gedaan, zeker ook steun op de moeilijke momenten die helaas zo herkenbaar zijn.
Snap erg goed dat na zulke heftige ervaringen je onzekerheid opspeelt. Dat lijkt me ook heel erg begrijpelijk, je wilt zoiets nooit nog eens meemaken. Ik zou inderdaad gewoon de focus houden nu op daaraan werken, en ondertussen gewoon zo gezond mogelijk blijven eten. :hug: :redrose:
Hoi Dames,

Zit er een beetje doorheen op het moment. Ik ben vorige week 3x gaan hardlopen, voelde me ontzettend goed over mezelf en ben gewoon 0.6 kilo zwaarder.
Heb het gevoel dat ik gewoon geen controle heb over wat er gebeurt met mijn lijf, zit ook wel weer op de top van hormonen spuiten dat helpt misschien ook niet. maar baal heel erg...niet echt motiverend.

@Leyla, begrijp heel goed waar je nu inzit. Ik zeg telkens tegen mijn man, nu zijn we nog redelijk relaxed maar als we nu weer zwanger worden begint de stress pas echt..de angst dat het weer mis gaat bedoel ik. Maar de kans dat het wel goed gaat is gewoon veeeel groter. En gezond eten is erg belangrijk, maar ja dat je het niet helemaal kan controleren nu lijkt me logisch. Dus hou vol en sterkte :hug: en misschien wordt straks zo misselijk dat je vanzelf weer gaat afvallen... ;)
Alle reacties Link kopieren
Zoma, goed resultaat - bij een verhuizing beweeg je zoveel daar kun je niet tegenaan eten!

Hamaika, jammer dat je nog steeds zo moet oppassen met je kuit! Goed dat je al je snaaigoed hebt weggegeven. Ik heb nog steeds een kilozak pepernoten hier liggen, ik dacht, die gaat wel op bij de vriendengroep maar die doen ook allemaal aan de lijn! Misschien van het weekend maar op tafel zetten. pepernoten zijn exotisch hier haha!!
Dus je werkt bij een bedrijf met een naam van vijf letters?? Hmmm... :sherlock:
Vijf chocolade letters is wel wat veel van het goede! Gelukkig is de sint weer vertrokken!

Leyla :hug: dat wordt beter hoor, je hormonen schommelen erg in het begin en je moet even over het punt heen waarop je de MA had. Daarna kan je gaan genieten ;-) Of in ieder geval een beetje - Wat mamamaria ook zegt, de kans dat het goed gaat is veel groter! (Bij mij hielp die gedachte niet maar hopelijk jou wel!!)

Mama Maria, wat rot zeg dat je je niet goed voelt!! :hug: hormonen zijn rare dingen, niet fijn! Maar wat goed dat je drie keer bent gaan hardlopen vorige week! dat gaat definitief zn vruchten afwerpen. Misschien niet nu, maar later wel!

Hier - voorbeeldige dag gehad, tot ik 's avonds bij een vriendin was (voorbeeldig een salade bij de Italiaan besteld) en toen kwamen er kerstkoekjes op tafel.... en die bleven maar staan... dus daar heb ik er veel meer van gegeten als ik wilde. Dus ik moet me weer even tot orde roepen en niet snoepen de rest van de week!

Vanavond hopelijk sporten! succes dames!!
I could go into detail...but I won't.
Sasky haha nee, ons bedrijf heeft geen 5 letters, het bedrijf van die klant wel hahaha. Er ligt hier nu een mega stapel chocoladeletters want veel mensen hadden hetzelfde idee als ik :hyper: . Jij bent dus nog bezig die pepernoten kwijt te raken. Ik dump tegenwoordig alles dat overblijft op mijn werk hahaha, werk hier met n hoop vuilnisbakken hahahaha.

Ja kuit is irritant, ik moet echt zo opletten. Probeer wel dagelijks te bewegen maar niks te forceren

En foei foei met de kerstkoekjes :whip: . Hier gaat deze week tot zover wel goed, wel stukje speculaas op vanochtend maar goed als het daar bij blijft kan ook geen kwaad.
Alle reacties Link kopieren
Hai dames!

Lastig die hormonen allemaal! Vind het wel "grappig" dat er toch veel ongeveer hetzelfde in het leven staan. En daardoor ook hormoonkwesties en dergelijke hier kunt bespreken.

Hier gaat het vandaag wel goed, heb zelf pompoen - speltbrood gebakken. Super lekker! Dus heb tussen de middag dat brood gegeten. En vanavond maak ik courgettespaghetti met tomatensaus, gehakt en champignons. Dus groente in overvloed!

Morgen moet ik werken, maar vind het werk helemaal niet meer leuk wat ik doe. Dus kijk er al de hele week tegen op dat ik morgen weer moet gaan werken. Word er echt "ongelukkig" van. En aangezien ik echt een emotie eter ben merk ik dat ik wel wat meer wil snaaien. Moeten we maar niet doen!
Aut viam inveniam aut faciam.
Oh Zoma dat klinkt lekker dat pompoen speltbrood. De courgetti ook trouwens!

Wat rot van je werk meis. is er iets speciaals gebeurd of gewoon geen motivatie/uitdaging meer? Kan je wel makkelijk op zoek naar wat anders? Ja snap je drang tot emo eten goed maar uiteindelijk is dat helaas ook niet de oplossing. Hopelijk ben je sterk genoeg of kan je in iets anders afleiding vinden. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ach lieve mamamaria, ik gun het jou ook zo ontzettend en wat lijken die hormoonbehandelingen mij zwaar. En dan toch nog zulke lieve woorden naar mij! Super goed van je dat je bent gaan sporten, dat beloont zich echt wel, misschien niet direct op de weegschaal maar binnenkort vast!!

Sasky lief, en i know. Maar oh wat duren die weken lang. Even doorzetten. Ik probeer wel.echt goed op mijn eten te letten maar als ik langere tijd niets gehad heb, word ik sneller misselijk dus eet af en toe wat vaker tussendoor wat.
Sportse vanavond en oooh die kerstkoekjes, even genieten kan, nu weer even opletten!

Hamaika jaa klopt 1 doel op dit moment en dat is voor mijzelf zorgen. En wel zo min mogelijk.snoepen en redelijk gezond te blijven eten. Komt later wel.weer, dat echte afvallen. Succes met de chocolade letters haha!

Zoma klinkt goed je gerechten! Ik herken het erg wat je zegt over je werk. Ligt het aan het soort werk of aan de omgeving? Juist als Emo eter en dan opzien tegen werken, die combi is niet makkelijk :( kan je op zoek naar iets anders of niet?
Goedemorgen meiden! Hier midweeks even gekeken vanochtend en nog steeds een mini minnetje. Dit weekend ook geen plannen gemaakt dus hopelijk nog steeds een minnetje op maandag.

Leyla heel goed, focus nu op jezelf en de schade beperken. Echt afvallen komt vanzelf weer. Haha hier op andere afdelingen waren ook de chocoladeletters verzameld, het is echt te gortig 5 de man hahaha.

Nou de baas is in aantocht dus ik ga ff wat doen! Tot later!!!
Alle reacties Link kopieren
ZoMa, je hebt je alweer helemaal herpakt zie ik, topper! pompoen speltbrood klinkt lekker!! heb je een recept ? :-D courgette spagetti heb ik ook van het weekend gemaakt, mjam!
Balen van je werk - als je er zo tegenop ziet is het misschien tijd voor een andere baan? Of is er kans dat het binnen afzienbare tijd wel weer beter wordt? is niet leuk als je je werk niet leuk vindt! :hug:

Leyla, been there, done that as you know. Goed op jezelf passen is het allerbeste. Ik heb er geen tips voor (zelf vreselijk gefaald eerlijk gezegd, zoals je weet) maar volgens mij ben je prima bezig hoor!

Hamaika oh, dus ik kan weer stoppen met :sherlock: Haha.. niet dat ik echt op zoek was gegaan hoor! Maar inderdaad, iedereen 5 chocoladeletters geven is wel heul veel van het goed (wel een geinig idee, die hou ik in gedachten voor volgend jaar, maar dan wel een keer de bedrijfsnaam voor de hele afdeling!

Hier, gisteren eindelijk gesport! jeuj :cheer: en redelijk braaf gegeten. Ik zat zo vol van al die koekjes dat ik echt niet veel gegeten heb vandaag, wel weer een beetje wat zoets trouwens, maar gezien wat er allemaal weer lag vind ik mezelf best braaf geweest.

Bedacht me gisteravond dat ik vrijdag ook nog kon sporten met mn DVD! Dus hoeft deze week toch niet zo dramatisch te verlopen als ik vreesde.

Vandaag weer salade! Groetjes,
:cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2:
I could go into detail...but I won't.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!

Dit pompoen speltbrood wat ik heb gebakken was gewoon van homemade, hoefde alleen water bij. Hij is heerlijk! Maar ben eigenlijk van plan om altijd mijn eigen brood te gaan bakken. Als ik recepten heb zal ik ze posten!

En ja, wat betreft mijn werk. Ik doe dit werk als tussen oplossing omdat ik fysiek mijn droombaan niet waar kon maken. Maar ben er nu wel klaar mee en wil toch weer proberen om mijn droombaan na te gaan streven. Wilde vandaag het gesprek aangaan met mijn leidinggevende of ik kon stoppen per 1 januari. Maar nu kreeg ze toen ik er net was een telefoontje dat de man van haar beste vriendin zelfmoord heeft gepleegd. Ik vond dit dus niet echt de juiste timing. Maar of die er gaat komen überhaupt weet ik ook niet! Ik ben niet zo goed in zulke dingen/gesprekken aangaan. Vind het heel moeilijk omdat ik dan het idee heb dat ik die mensen teleurstel of voor blok zet.

Het eten was gisteren echt super lekker trouwens, en het was zoveel! Ik kreeg het niet eens op, dus nu net met de lunch de rest gegeten en 2 kleine plakjes brood. Vanavond hebben we runderriblappen, en even bedenken welke groenten wij erbij eten? Ik denk broccoli, of spinazie. En champignons bakken bij het vlees is ook lekker!

Zet m op dames! :cheer:
Aut viam inveniam aut faciam.
Alle reacties Link kopieren
Ohja! Sasky? Heb jij die dvd gewoon gedownload? Of is het een speciaal iets? Vind een fitness DVD best een goed idee!
Aut viam inveniam aut faciam.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een echte DVD (30-day shred van Jillian Michaels), die heb ik in 2012 gekocht. Ik had begrepen dat die workouts ondertussen ook op Youtube staan, maar daar heb ik nooit op gekeken want ik had immers de DVD :-D of ze ergens ook te downloaden zijn weet ik niet.

Je hebt voor die workout gewichtjes nodig, maar je kunt daarvoor ook van die halve literflesjes met water vullen bijvoorbeeld.

Het zijn korte stukjes (20 minuten), dus prima in te bouwen, maar best intensief.
I could go into detail...but I won't.
Zo hier weer ff een update ook. Wat ben ik blij dat ik gisteravond al boodschappen heb gedaan want het is hier echt snertweer. Onweer, hagel, de hele mikmak....

Sasky ja je mag stoppen met zoeken hahahaha. Ja het was echt lief van die klant, maar way too much. Vorig jaar haddenze gewoon een heel groot soort rotsblok van chocolade gebracht waar je zelf gewoon n stuk af kon breken. Dat heb ik toch liever hahahaha. Nee van onze eigen bedrijfsnaam zou nog erger zijn, dat zijn 10 letters haha.

Jij dus ook gesport en netjes gegeten? Chapeau!!! Hier ging het de hele week goed alleen gisteravond toen het weekend begon toch per ongeluk n biertje en n frikandelbroodje gehad. Maar goed het weekend verder geen plannen dus komt vast goed. Als het maar n minnetje blijft.

Zoma oh lekker je eigenbrood bakken! Dat ruikt ook altijd goddelijk!
En wat n vreselijk naar toeval dat net als je je moed bij elkaar hebt geraapt dan zulk triest nieuws komt.

Maar wil je wel meegeven dat het best logisch is om zo te denken, dat is normaal, maar natuurlijk niet is wat je tegen moet houden om voor jezelf te kiezen. Jij gaat met tegenzin naar je werk meis. Je beleeft er geen plezier meer aan en bent er klaar mee. En voor een ander met tegenzin blijven zitten is nooit goed want voor jou wordt het elke dag een opgave om iets te gaan doen waar je geen plezier of voldoening meer uit haalt. Als ze je graag mogen of graag in het team hebben zullen ze het natuurlijk jammer vinden als je weggaat, Maar dit moet niet de reden zijn om je eigen voldoening en werkplezier te negeren omwille van die anderen. Jezelf teleurstellen is op de lange termijn veel pijnlijker. Ik hoop dat je toch het gesprek durft aan te gaan en als je dat echt niet durft, wellicht op zoek kan naar een mogelijkheid om je huidige werk leuker of uitdagender te maken :hug:

Nou hier is het weekend al vroeg begonnen. Het slot van mijn voordeur was kapot dus vanochtend is er om 8 uur een monteur geweest om een nieuw slot te plaatsen. Maar positief gezien wel n lekkere lange dag nu haha.

Overigens ben ik nog niet zo blij met die prepaid creditcard. 'je kan overal betalen waar je een mastercard logo ziet' staat er op de ICS website. Nou, de eerste bestelling van een cd die ik bij amazon deed werd al geweigerd. Pfff.... Dus dat maakt toch onzeker voor straks n hotel ofzo.

Gewoon hard duimen dat ik mijn vaste contract krijg, dan snel weer n normale aanschaffen. Met die heks (mijn baas) loopt het de laatste paar weken goed, dus hopelijk blijft dat nu zo.

Goed weekend allemaal en laten we gaan voor een min!
Alle reacties Link kopieren
Ohw Hamaika lekkere start van de dag inderdaad!! Vervelend! Hier is het trouwens ook vreselijk weer, bah! Het sneeuwt hier nu ook, wel natte sneeuw, en het lijkt al 6 uur 's avonds, zo donker is het.
Ik duim met je mee voor je vaste contract en dat je gewoon je creditcard weer kan gebruiken!

Sasky yess I know, lief van je, ik ga gewoon door! :hug:
Hopelijk sluit je je week goed af deze week!

Zoma wat een vreselijke toevalligheid. Maar probeer ook te denken dat als het goed is je werkgever jou gelukkig wil zien, en als je dat nu niet bent in je werk, dan straal je dat ook niet uit en dan laat je dat ook niet zien in je werk. Weten zij dat dit een soort 'tussendoor' werk voor je is? Ben ook benieuwd naar je brood, ga eens kijken of ze dat hier ook hebben! Maar goed bezig! Ben je ondertussen al helemaal gesetteld in je nieuwe huis?

Hier gaat het wel prima! Vanochtend even op de weegschaal gestaan maar daar werd ik niet echt vrolijk van. Niet dat het nou super veel is, maar ik woog weer richting de 95,5. Ik blijf toch constant op dat gewicht en moet er echt moeite in stoppen om lager te komen en weet niet of dat nou heel verstandig is nu. Ik heb wel afgelopen woensdag echo gehad (vroege) en dat was gelukkig allemaal goed. Hopelijk kan er nu wat van die stress mijn lichaam verlaten ;)
Kom op ladies, nog even knallen voor kerst!! :cheer: :cheer: :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Leyla, wat een goed nieuws! Het is je gegunt meid! Ik snap je spanning heel goed.. hoop inderdaad dat je nu wat meer kunt genieten na de mooie echo!

Vanochtend 74,8 op de weegschaal! 0,6 eraf dus deze week. Dat had veel meer kunnen zijn maar ik heb een beetje de regels aan de laars gelapt afgelopen week Haha! Maar toch een mooi resultaat! En 75 was mijn kerstdoel! Ben benieuwd waar ik op sta met kerst.
Aut viam inveniam aut faciam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven