Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen +10kg ~ samen staan we sterk! (start jul/aug 2017)

23-07-2017 14:15 789 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello Ladies!

Zo kunnen we elkaar motiveren en steunen.
Lets do this ladies! :cheer: :yes:

Iedereen moet zelf de tabel invullen.
nickname : StrongTogether
ww : bringiton

Op zondag is het weegmoment! Dus ook op zondag de tabel bijwerken! :applause:
NaamLengteGestartStartgewichtHuidig gewichtStreefgewichtWeekTotaal
ZoMa171.5724-07-201781,871,665/ 70 voor mei-0,8-10,2
Sasky1.6724-07-20178070.967-0.5-9.1
leyla18 (zwanger)1.6817-09-201795.894,680-0,4-1,2
Mamamaria1.589-10-201788,686,2 78/86 op 1 maart -0,1-2,4
anoniem_351228 wijzigde dit bericht op 13-04-2018 19:26
86.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Welkom Sasky!
Samen gaat het ons lukken.

Voor mij scheelt het enorm als ik het snoepen achterwege laat.
Ik eet verder gezond, met een grote portie groente 's avonds.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Mag ik ook nog mee schrijven. Ik heb ook ontzettend moeite om eten te laten staan en om niet te gaan snaaien. Mijn probleem is dat ik heel onregelmatig eet of te weinig in de ochtend waardoor ik super veel naar binnen werk in de avond. Daarnaast sport ik niet omdat ik geen tijd vrij kan maken door mijn 3 kinderen. Ook last van mijn bekken. Maar door gezond eten en veel wandelen en juiste motivatie wil ik ook minstens 10 kilo afvallen. Aan mijn man heb ik niks, hij eet met gemak voor mijn neus patat en ijsjes op :mad:

Ik weeg 84.9 kilo (vandaag) en ik ben 1.70 lang.
Alle tips en motivaties zijn welkom.

groetjes
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond een pizza op + ijs. Vandaag weer er tegen aan.
O: smoothie met muesli
T: fruit + rauwkost
L: linzensoep + brood met hummus
T: bananenbrood
D: pasta met rundvlees en salade
T: crackers met beleg
Alle reacties Link kopieren
Jaaa, joepie! (kun je dat zeggen over afvallen?) Fijn dat jullie dames zo gemotiveerd zijn, dat maakt de strijd makkelijker. Ik teken graag 'in' en doe mee met deze uitdaging! Na vier jaar niet meer te studeren draag ik nog steeds zo'n 10kg 'studentenvet' mee. Niks voor mij, voelt niet goed en zit niet lekker. Ik ben 1.81 en woog vanochtend 88.7 kg. Doel is gewicht van voor mijn studententijd: 78kg.

Maakt me niets uit hoelang het duurt, zolang er maar 'vooruitgang' in zit en het op een manier gaat die ik volhoud en waar ik 'op terug kan vallen'. Fiets iedere dag bijna een uur, dus met die cardio zit het wel goed. Daarnaast nog zo'n 2x in de week spierversterking (bodypump, pilates) in de sportschool. Verder zo clean mogelijk eten, doordeweeks zonder snoep, wijn en chocola. Oh, en geen honger!

Succes ladies! TogetherStronger! :hello:
Alle reacties Link kopieren
Welkom Sasky, Snuffelpuppy en meandyou!

Snoepen is ook mijn probleem. En ook het tijdens de pauze op werk wat halen, dus ik neem nu gewoon geen geld/pinpas meer mee als we een rondje gaan lopen. Daarnaast moet ik altijd oppassen dat ik niet om 9.30 ofzo al m'n brood al op heb, want dan krijg je 's middags honger. En als je eten gaat halen als je honger hebt, kom je nooit met gezonde opties terug :bonk:

O: magere kwark + havermout + banaan
L: 2 botherhammen met tonijnsalade (salade nog over van het weekend, niet goed, wel lekker!)
D: Risotto met garnalen, prei, erwten en wat creme fraiche
T: Appel en een peer

Ik drink normaal alleen maar thee en water en max. 2 koppen koffie, wel met wat melk. En in het weekend drink ik wel eens wat alcohol, maar na de zwangerschap eigenlijk niet meer zo veel. En vind het eigenlijk helemaal niet vervelend :)
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal!
Welkom aan alle nieuwe schrijfsters!

Mijn weekmenu ga ik gewoon hetzelfde doen als vorige week. Alleen dan net wat andere dingen in de salade bijv.

Vandaag staat op het menu:
O - 200ml magere yoghurt en 40 gram noten
T - plakjes komkommer en 3 blokjes kaas
L - maaltijdsalade heb m vandaag met tonijn gemaakt.
T - 40 Gr gemengde noten
A - iig rundervinken en 400 Gr groente
T - gekookt ei

Zet m op ladies! :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Oew, kan ik vanaf morgen ook meedoen?? Ik wil graag 20 kilo afvallen
Alle reacties Link kopieren
Vandaag ben ik gezwicht voor een AH chocolatechiped cookie ☹️... EN een vanille Cola... Was zo'n moment van zwakte, alles zat tegen en dan doe ik wat ik altijd doe, Blegh baal er echt van.. Maar goed vanavond weer een gezonde maaltijd gegeten en morgen zal het vast wel niet weer zo'n baal dag zijn!

Wat doen jullie om van die snaai momenten te overwinnen?
Alle reacties Link kopieren
No worries Lobke1984! Ik vind het allang superknap dat je dan niet denkt 'het maakt allemaal niks meer uit' en er nog een kapsalon en een dame blanche achteraan gooit. Je herkent een patroon en stuurt daar meteen op bij, vind ik top :yes:!

Voor mij waren er gister twee moeilijke momenten: toen ik uit mijn werk kwam (zin in heel veel chips) en na het eten (zin in heel veel chocola). De chips werden een rijstwafel met klein beetje appelstroop. De chocola werd een ministukje waar ik een magere decaf cappuccino bij dronk. Mjam. Gaf een topgevoel, niet meer die hele reep eten en tóch niet verzadigd zijn! Vandaag:

O: yoghurt met fruit en een beetje pindakaas
T: zelfgemaakt mueslikoekje
L: groentemix van gisteravond
T: banaan en notenreep
T: klein yoghurtje

Vanavond naar een foodfestival, dus extra tussendoortje. Heb ik iets meer wilskracht om daar rustig aan te doen.

Hoe gaat het met de rest? :biggrin:

Mag ik mezelf erbij zetten in de tabel ook trouwens?
Alle reacties Link kopieren
Zooo... ook even tijd voor een update.
Lobke, zeer herkenbaar. Ik heb eigenlijk helaas geen tip voor snaai momenten. Bij mij werkt zo'n groepje heel erg goed, omdat ik vind dat ik alles wat ik eet op moet schrijven :-D dus als ik dan wil gaan snaaien dan denk ik : oh nee, dan moet ik dat ook weer vertellen.... en dat maakt voor mij de drempel om te snaaien een stuk hoger.

Maar zoals meandyou al zei: in ieder geval herken je het patroon en heb je het bij een koekje en een vanille cola gelaten. Vandaag weer lekker verder. het is ook niet goed om jezelf alles te ontzeggen!

meandyou: goed gedaan! Chips is ook echt mijn valkuil (en frietjes, dat soort dingen). Wij hebben het gelukkig meestal niet in huis, als we wat hebben ga ik ook snaaien...

Hier: Ik wilde eigenlijk even helemaal geen toegevoegde suikers meer nemen, omdat ik merk dat ik daar echt mega verslaafd aan ben en heel snel wordt. Maar gisteravond had man een alcoholvrije radler gehaald en het was zo warm, dus ik ben gezwicht... vandaag weer zonder.
@Mevrouwcactus: welkom! Ik wens je een goede start vandaag!!
@Strongtogether, mag ik ook het wachtwoord voor de tabel?

Gisteren gegeten:

O: Chiapudding met een nectarine en rozijntjes en bessen uit de vriezer
T: appel
L: broodje met kipfilet, sla, ei en radijsjes, komkommer
T -
D: Curry van de afhaal Thai. Niet gepland maar ook niet heel erg erg zeg maar.
Heen en weer gefiets naar werk, ongeveer 16km in totaal. (50 min ongeveer)

Ik had me de hele dag toch een honger! Ik vraag me af of ik nu echt te weinig eet of dat ik gewoon aan mijn nieuwe eetpatroon moet wennen (en van de suiker af moet komen). Vandaag weer al best hongerig maar ik hou het nog maar even uit.

Mijn valkuil is eigenlijk mijn werk: eten is hier best een sociaal gebeuren, we hebben dan ook een uur lunchpauze (!) De kantine is relatief goed maar biedt gezond en minder gezond eten aan, en ik vindt het best moeilijk om altijd het gezonde eten te kiezen. Er is een grote salade bar, maar juist die vind ik niet helemaal top ) veel ingredienten zijn erg droog..... Nou ja, beter dan alleen maar frituur!

Vandaag eten:
O: chia pudding met abrikoos, bessen uit de diepvries en wat rozijntjes,
T: Smoothie (zelfgemaakt)
L: weet ik nog niet
T: nog een smoothie (niet zelf gemaakt)
D: waarschijnlijk broccoli met ham en ei uit de oven (man kookt)

hebben jullie jezelf ook een deadline gezet? zo van: over xx maanden moet er zoveel af zijn?
Ik wil graag een groot deel van de kilo's al eind november eraf hebben, dan gaat mijn zoontje naar de creche (is nu nog thuis bij papa) en dan wordt ik een stuk minder flexibel qua werktijden en ook qua sporttijden, maar 12 kilo in vier maanden is niet echt haalbaar vrees ik. In ieder geval niet op een gezonde manier....
I could go into detail...but I won't.
Alle reacties Link kopieren
Ik zet toch even het wachtwoord openbaar! Bringiton
Alle reacties Link kopieren
Vandaag:
O: smoothie met muesli
T: fruit + rauwkost
L: spinaziepannenkoekjes
T: 3 crackers met beleg
D: rodekoolstamppot met kip cordon blue

Misschien vanavond nog wat nootjes, ff kijken
Alle reacties Link kopieren
Oeh Han, spinaziepannenkoekjes? Hoe maak je die? Klinkt lekker!!

StrongTogether, ik heb het wachwoord. Ik kan met de combi jouw gebruikersnaam/dat wachtwoord toch niet inloggen... doe ik iets verkeerd??

Het was vandaag het dagje van de koolhydraten geloof ik, Lunch was een pastasalade met heel veel pasta (van het werk) en s'avonds had man iets met heel veel zoete aardappel gemaakt. Ik krijg altijd nog meer honger van veel koolhydraten lijkt het wel, ik zou nu nog wel iets kunnen eten. Misschien een bakje yoghurt....
I could go into detail...but I won't.
Alle reacties Link kopieren
StrongTogether. Voeg jij mijn gegevens maar toe. Ik heb beetje geprobeerd maar ging niet goed. Durf nu niks meer te doen, straks verpest ik het nog. :facepalm:

Lobke1984, ik heb sinds gisteren al momenten van zwakte. Ik zal er niet verder op in gaan. Om motiverend te blijven. Ik heb vandaag een kom salade op. Morgen begin ik echttttt met vaste schema. Mijn doel is eind deze maand minstens 2 kilo af te vallen. Liefst meer maar klein beetje is het begin.
Alle reacties Link kopieren
Oh lengte is 1.70. start morgen. start en huidige gewicht is nu 85,5 streefgewicht is 70,
anoniem_351719 wijzigde dit bericht op 02-08-2017 21:38
42.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[@StrongerTogether, nu durf ik ook niet meer, haha! Dit zijn 'mijn' specs - 1.81 31-07-2017 88,8 88,8 78 0 0. Hopelijk zondag wat resultaat te melden!]

Han1987, graag een recept inderdaad! Lijkt me leuk om die ook een keer te maken.

Gister was prima op het foodfestival - heb wel een burger met friet gegeten, maar deze gedeeld met een vriendinnetje. Eén glas witte wijn en verder water. Niet optimaal, wel het best haalbare.

Vandaag:
O: Yoghurt met fruit en beetje pindakaas
T: Zelfgemaakt mueslikoekje (niet supergezond, kan geen recept aanraden)
L: Chili sin carne met quinoa
T: Banaan en krentebol
D: Biefstuk met aardappeltjes en spinazie

Iedereen weer toitoitoi vandaag! :high5:
Alle reacties Link kopieren
ik kom niet eens bij de tabel :cry: Ik moet toch inloggen als StrongTogether? Of begrijp ik het nu helemaal verkeerd ??
Mocht je toch de tabel gaan updaten StrongTogether, hier zijn mijn data:
Sasky-24-7-17 - 80,0 - 80,0 - 67 - 0 - 0

Vanavond geef ik een update van wat ik gegeten heb. Mijn maag begint nu alweer te knorren haha, terwijl ik net ontbeten heb... (nou ja, om half 7).
I could go into detail...but I won't.
Alle reacties Link kopieren
StrongTogether schreef:
01-08-2017 18:07
Ik zet toch even het wachtwoord openbaar! bringiton
Alle reacties Link kopieren
Heb het aangepast. Denk dat hij hoofdlettergevoelig is. En ik zag dat ik de B als hoofdletter had gedaan! Zal zometeen op de laptop eens even kijken wat er allemaal mis is gegaan :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Recept van de pannenkoekjes:
100 g diepvriesspinazie
100 ml melk
75 g havermout
1 ei

De spinazie ontdooi ik in de magnetron. Dan alles bij elkaar gooien en met de staafmixer erdoor. Bakken als gewone pannenkoekjes
Ook lekker met diepvriespompoen
Alle reacties Link kopieren
Vandaag:
O: havermoutpap
T: fruit + rauwkost
L: soep van puntpaprika, courgette en tomaat. 2 sneetjes brood met kaas
T: bananenbrood
D: pasta met vis, spitskoolsalade met tomaat,fruit en feta
Alle reacties Link kopieren
@Han1987 - beleg je ze dan ook nog met iets?
Alle reacties Link kopieren
Hoi ladies!
Sorry dat ik de laatste dagen een beetje afwezig ben geweest en vooral kort heb gereageerd! Was een beetje druk!

Ik heb de tabel bijgewerkt, ik denk dat het zo wel klopt? Of vergeet ik nou nog iemand?

Mijn dagmenu vandaag is :
Yoghurt als ontbijt met gemengde noten
Gekookt ei tussendoor ( deze heb ik niet gegeten omdat ik laat heb ontbeten)
Tussen de middag heb ik een salade gemaakt met een klein beetje dressing, 75 gram kip en geitenkaasbolletjes. Dit was echt HEERLIJK!
Vanmiddag moet ik even kijken wat ik tussendoor eet, ik denk 3 blokjes kaas en wat plakken komkommer.
En het avond eten is 150 gram vegaburger en ik denk bloemkool vandaag.

Merk dat ik zo erg trek heb ik chocolade! Ook stom van mij dat ik die heb gekocht voor als ik er een keer zin in had.. :facepalm: tot nu toe ben ik er vanaf gebleven! Maar het is nog vroeg... :facepalm:

Ik heb gisteren avond ook al een paar plakjes salami gegeten, shame on me! Maar anders ligt die daar ook maar zo te liggen :rofl: . Stom excuus weer.
Alle reacties Link kopieren
En, StrongTogether, hoe is het afgelopen met de chocola? Ik herken je strijd hoor, knap dat je er (tot nu toe) vanaf bent gebleven. Bij mij was gister een goede dag, tot ik thuiskwam na een etentje. Zo'n honger, en in plaats van nog een yoghurtje te nemen oid kon alleen een boterham met pindakaas en een boterham met hagelslag mijn maagje stillen. Toch weer 400 onnodige calorieën.

Vandaag zijn we weer met vol frisse moed begonnen:
O: Shake met biet, ananas, gember, bramen en yoghurt
T: Zelfgemaakt mueslikoekje
L: Groentesalade rode quinoa
T: Banaan
D: Weet ik nog niet want (weer) uit eten. Hoop een lekkere salade oid. Of een Pokebowl!

Morgen en zaterdag en zondag maar even goed doodgaan in de sportschool. Helpt hopelijk me een beetje op weg voor mijn eerste weegmoment op zondag. Hoor heel graag hoe het met de rest van jullie ladies gaat!
Alle reacties Link kopieren
Zoooo... even tijd ome een berichtje te schrijven, wat een ochtend!!

Ik kan nu wel bij de tabel en heb ook al mijn lengte ingevuld (was ik vergeten te melden!) :cheer:

Gisteren gegeten:

O: Chiapudding met bessen, abrikoos en rozijntjes
T: - (2 uur durende vergadering....)
L: Kipschnitzel met boontjes, tomatensalade en iets zoete aardappelachtigst, kommetje fruit
T: -
D: Broccoli uit de oven met ham, amandelen en ei
T: kommetje yoghurt met banaan en een wat chocoladevlokken

Ik heb/had eigenlijk al sinds zondag een hongergevoel, maar dat is na mijn kommetje yoghurt gisteravond veel minder. Ik voel me wel schuldig over het beetje chocoladevlokken maar goed - anders ligt het er maar (dat gevoel ken ik wel StrongTogether :facepalm: )

Verder nog wat gefietst: gisteravond van werk naar huis (het was dinsdag nogal regenachtig hier dus had de fiets laten staan) en vanochten ook weer, hoewel ik 25 minuten lang bang geweest ben voor regen...op de heenweg naar werk vind ik dat altijd zo vervelend, zeker als je geen regenjasje ofzo bij je hebt, dan loop je de hele dag in natte kleren/schoenen. Terug vind ik het een stuk minder erg.

Ik krijg wel wat last van mijn onderrug, en ik ben nog niet eens heel erg intensief aan het sporten. Ik was een paar weken geleden bij een osteopaat en die zei dat mijn bekkenbodem nog niet helemaal goed was na de bevalling, maar ik had helemaal geen klachten, dus niet zo op gelet. Maar misschien komt die onderrug wel daardoor. Of het is natuurlijk het constant bukken en vooroverzitten op de fiets...
Vanavond een eerste yogalesje na maanden weer... een nieuwe studio, ben benieuwd.

Die pannenkoekjes van Han moet ik echt eens uitproberen!!
I could go into detail...but I won't.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven