Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen, doel voor doel (met tabel)

30-04-2019 20:31 843 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Even een nieuw topic, zodat we nu een tabel hebben. Allemaal zijn we druk bezig om kilo's kwijt te raken en om gemotiveerd te blijven doen we dat doel voor doel. Met dit topic willen we elkaar steunen, motiveren, tips uitwisselen en ons verhaal delen.
NaamStartgewichtStreefgewichtHuidige gewichtAfgevallenTussendoel
Rodetandenb.91kilo71kilo72,5 kilo-18,5 kilo71 kilo met kerst
MeredithGrey84 kilo65 kilo70,7 kilo-13,3kilo70 kilo op 15 november
Snoesje96 kilo70 kilo89 kilo-7 kiloGewoon dóórgaan
Helene012196 kilo65 kilo61 kilo-35 kiloFitter worden
CindieY96,5 kilo75 kilo74,9 kilo-21,6 kilodoel behaald! :cheer2:
Jemmer^81,7 kilo60/58 kilo81,1 kilo-0,6 kilo-80 kilo
Soerloo73,5kilo60 kilo68,6kilo-4,9 kilo67 kilo
Muggenbult83 kilo70 kilo76 kilo-7 kilo-
Goudlokje91,4 kilo75 kilo87, kilo-4,3 kilo84,7 kilo
Voor de tabel:
Geef op zondag of maandag je gewicht vetgedrukt door. Ook als je andere dingen aangepast wilt hebben. Dan is het op dinsdag verwerkt. Uiteraard mag je een andere weegdag aanhouden. Maar om het overzichtelijk en werkbaar te houden, graag op deze dagen doorgeven. :nerd:

Tabel is vol! Meeschrijven mag natuurlijk wel. Zodra er een plekje vrij is en je schrijft een tijdje mee, mag je er natuurlijk bij.

Heb je vier weken niets doorgegeven zonder tegen bericht. Dan word je uit de tabel verwijderd. Wil je in de tabel? Schrijf dan eerst een tijdje mee. Dit om het topic levend te houden.

Hier nog het linkje naar het vorige deel: lijf-lijn/afvallen-doel-voor-doel-wie-d ... ges/440360
anoniem_292651 wijzigde dit bericht op 15-10-2019 17:07
26.73% gewijzigd
Seriously?
Goedemorgen dames,

Vanochtend op de weegschaal gestaan;

Huidige stand: 81,2kg
Afgevallen: 3.8kg


Het lijkt wel of ik stil sta met afvallen. Ik eet hoogstens 1600cl per dag, geen suikers, nauwelijks vetten en koolhydraten, toch gaat het heel langzaam naar beneden.

Ik heb net onderweg naar werk wel gezondigd, mezelf getrakteerd op een verse kaasstengel, het was zalig ;-D
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

@Snoesje, heel fijne vakantie!

@Rodetandenborstel, Top onder de 80, vind dat zelf altijd een heel mooi moment als er weer een lager begin getal op de weegschaal verschijnt, of moet ik zeggen vond :-) Ik ben inderdaad al het nodige kwijt, en ben nu zes jaar stabiel op dit gewicht. Wel met een hulpmiddel. Ik en toch wil ik graag de 77 bereiken. Ook voor mijn hardloopdoel.

@Schatkaart, hoe gaat het nu? Beetje uit de dip omhoog gekrabbeld? Is het een idee om je voeding een tijdje in een app bij te houden? Dit geeft best goede inzichten, en stimuleert mij ook vaak.

@Cindiey, fijn een kleinere maat! Ben heel blij voor je!

Hier ben ik zaterdag onder het toeziend oog van mijn trainer op de weegschaal gaan staan. 84.2kg gaf deze aan. Ik ben er blij mee. Punt van aandacht is wel mijn vetpercentage. Die will ik graag naar beneden hebben. En meer eten, en ook wat meer vetten eten, dit klinkt wel tegenstrijdig, maar wel noodzakelijk. Ik heb dagen dat ik krap aan de 1400kcal kom, als ik dan gesport heb dan is dat niet echt een aanrader.

Ik blijf wekelijks in de sportschool wegen, en probeer de weegschaal thuis te negeren, anders ga ik wederom doorslaan denk ik.
Ik ga echt een feestje vieren, als ik onder de 80kg kom. :cheer2:
Met een bolletje pistache ijs van de ijsboer hmmmm :$ gewoon in een bakje geen hoorntje.
Alle reacties Link kopieren
Kumiko schreef:
08-07-2019 13:30
Ik ga echt een feestje vieren, als ik onder de 80kg kom. :cheer2:
Met een bolletje pistache ijs van de ijsboer hmmmm :$ gewoon in een bakje geen hoorntje.
:cheer: :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Poeh lijkt wel of ik nergens meer aan toe kom nu de kids vakantie hebben
maar goed.

Huidig 61.6
afgevallen 3 kilo


Hopelijk van de week wat meer tijd.
@Helene0121; je bent al meer dan 30kg kwijt. Knap hoor!

Hoelang ben je al bezig? En wat is het een enorme lijdensweg, of viel het mee? :$
Alle reacties Link kopieren
Kumiko schreef:
09-07-2019 15:31
@Helene0121; je bent al meer dan 30kg kwijt. Knap hoor!

Hoelang ben je al bezig? En wat is het een enorme lijdensweg, of viel het mee? :$
ik woog toen ik zwanger was 107 kilo, en toen mijn zoontje 2 maanden was weer 96 wat ik ook voor de bevalling woog.
Er moest even een knop om en ik ben calorieën gaan tellen via YAZIO. Ik had mezelf er een jaar voor gegeven maar het was er zo af dat had ik niet verwacht! De eerste 3.5 maand wel strenger voor mezelf geweest geen ongezonde dingen ( behalve heel af en toe een wijntje) en me echt aan die calorieën te houden of nog minder, Ook sporten ik thuis een aantal x per week en geef ik nog borstvoeding.
Maar kan zeggen dat het me echt is meegevallen het was ook wel leuk om bewuster met eten om te gaan keek veel vlogs over bewuster eten zoals Optima vita zij is erg leuk om naar te kijken! Inmiddels ben ik nu wel wat minder streng en als we een dag weg gaan met het gezin ofzo ga ik geen calorieën meer tellen of als ik wat leuks heb gepland. Hopelijk kan ik er nu wat een balans in gaan vinden. Maar ik kan het echt aanraden wat vlogs enzo te gaan bekijken motiverde mij enorm! En het thuissporten deed ik ook heel laagdrempelig maar 10 min per x zo bleef het te combineren met 1 peuter 1 kleuter 1 baby en een huishouden :bonk:
Alle reacties Link kopieren
@Kumiko: Hoeveel dagen sta je al stil? Je bent toch nog maar net bezig en nu al bijna 4 kilo afgevallen! Gaat toch juist heel goed! Een paar dagen stil staan is heel gewoon.
Ik vond het ook heel fijn dat ik nu onder de 80 zit :) Goed vooruitzicht jouw ijsje!

@ Vintage:1400 calorieën klinkt ook wel erg weinig. En best een uitdaging om alleen bij de sportschool op de weegschaal te gaan staan!
Ik ben ook wel benieuwd naar mijn vetpercentage. Maar denk dat ik dat pas ga meten als ik een paar maanden echt goed heb gesport. Nu beweeg ik wel veel, maar het is niet intensief sporten.

@ Helene: Ben je in 1 week 3 kilo afgevallen?? Terwijl je al op je streefgewicht zat?? Wow!!
Wat fijn voor je dat het afvallen zo snel en makkelijk is gegaan terwijl je er een jaar voor had uitgetrokken.

Hier gaat het goed! Ik luister goed naar m'n lichaam qua eten en merk dat ik m'n lichaam tegenwoordig best goed ken qua voedselbehoefte. Dat is jaren anders geweest. Ik denk nu geregeld ook "wat heb ik nu nodig" ipv "waar heb ik zin in" voelt prettig!
En ik ben al weer wezen shoppen. Ik was het eigenlijk niet van plan, maar mijn favoriete spijkerbroeken waren voor de helft van de prijs en ik moet daar voor het najaar toch wel een paar nieuwe van hebben. Ik had van deze broeken maat 44 en nu 2 nieuwe in maat 40 gekocht :)
Ik voel me momenteel wel een shopaholic, maar het is wel echt nodig.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Is het ergens al aan het regenen?
Bijna weekend en ik kijk er naar uit!

@Helen, zo jij knalt gelijk even goed met 3kg in 1 week :-) goed bezig!

@rodetandenborstel, ja 1400 klinkt niet heel veel, bij mij komt dat wel vaker voor, is geen opzet, het gebeurd gewoon. Ik probeer wel aan mijn kcal doel te komen, maar soms lukt het even niet.

Ik was tevreden met mijn gewicht afgelopen week bij de sportschool, al wil ik graag naar de 77kg, ik vind het vetpercentage voor mij belangrijk. Ik heb dan ook met mijn trainer besproken dat het naar minimaal een 30% moet bij het eind van het jaar. Nu heb ik vorig jaar een behoorlijk pittig jaar gehad, hierbij stond de cardio en sport niet heel hoog op mijn lijstje.

Deze week gaat de beweging lekker, hardlopen, upper body, zwemmen. Vanavond hangt van het weer af of ik toch niet even mijn loopschoenen aandoe, morgen full body en als ik zondag op tijd ben een half uur zwemmen.

@Meredith, is er al meer info over je eventuele nieuwe baan?
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! Sorry voor mijn afwezigheid de laatste weken. De weken voor de vakantie zijn altijd gekkenhuis op mijn werk en dan vergeet ik te schrijven hier! Nog een weekje en dan wordt het lekker rustig op werk :-D moet zelf wel gewoon werken maar dit scheelt wel veel drukte.

Reden ook misschien dat het afvallen niet zo snel gaat maar vanmorgen 87.4 en daar ben ik toch best tevreden mee! Nu dus -3,1

Moet wel zeggen dat al dat Bbqen ook niet heeft geholpen vrees ik haha

@rodetandenborstel: Ik merk ook dat ik langzamerhand kritischer word op wat ik
in mijn mond stop en het inderdaad steeds meer een gewoonte wordt... en die nieuwe broeken: pas je die nu al?

@vintage: actief bezig! Ik hou het bij mijn wekelijkse danslessen en daarnaast fietsen/trapnemen dat soort dingen....
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! Heerlijke week achter de rug qua afvallen, ruimschoots m'n doel gehaald :yes:

Huidig: 84,3
Afgevallen: 12,2


Sterker nog, ik had donderdagavond een feestje met de nodige biertjes, een patatje en een hamburgertje. Ik had verwacht dat vrijdagochtend weer terug te zien. Toen was er ten opzichte van donderdagochtend zelfs nog 100 gram af. Ik heb donderdagavond lekker veel gedanst, bewogen en heen en weer gelopen. Ik verwacht niet dat het altijd zo gaat na een feestje, maar dit was toch wel fijn om te zien :mrgreen:

Mijn nieuwe doel: 81,8.

Klinkt een beetje als een random getal, maar er zit een reden achter. In juni 2017 organiseerde de werkgever wat dingen rondom vitaliteit en er was zo'n weegschaal waarop niet alleen je gewicht, maar ook je vetpercentage en spiermassa enzo wordt gemeten. Ik woog toen 81,8 kg. Ergens vanaf de herfst dat jaar ben ik veel aangekomen, ik kreeg toen een relatie met iemand die dol was op uiteten, borreltje hier, lunch daar. Hij lustte daarnaast ook nog eens praktisch niks, dus ook als we thuis aten was het algauw patat, shoarma, pizza, dat soort dingen. Gelukkig woonden we niet samen... Ik woog toen uiteindelijk ook rond de 96 kilo. In de lente en zomer vorig jaar begon ik ook met afvallen, maar eindigde toen ergens rond de 87 kilo. Aan het begin van afgelopen winter heb ik de relatie verbroken en ben ik weer omhoog gegaan qua gewicht. Eind maart ging die knop om, op 1 april noteerde ik m'n gewicht en nu ben ik hier, nog 2,5 kilo te gaan tot aan dat gekke random getal van iets meer dan 2 jaar geleden. Het bonnetje met die meting hangt al iets meer dan een jaar op de koelkast, maar nu ga ik er echt voor om dat te halen. Het voelt voor mij als een afsluiting van een periode met veel emoties, waarin ik niet altijd even lekker in m'n vel zat.

@ Rodetandenborstel Ja, dat luisteren naar je lichaam, dat is best heul erg belangrijk, heb ik ook gemerkt in de afgelopen maanden. Ik neem nog wel af en toe waar ik zin in heb, maar de zin naar lekkere dingen is er niet meer dagelijks en is niet meer zo groot. En lekker toch, lekker shoppen? Zeker als daar fijnere maten bij komen kijken. Ik heb de 24ste deze maand ook weer een dagje winkelen gepland.

@ Vintage Vrijdag kreeg ik hier regelmatig een melding dat er een plensbui onderweg was, maar die zakte dan net zo hard weer in. Terwijl het een paar kilometer verderop echt als een gek tekeer ging. Nog gelopen vrijdagagvond?

@ Helene Ja, Optima Vita vind ik ook leuk om te kijken zo nu en dan. Ik vind haar echt een fijn voorbeeld van gezond eten, maar ook lekkere dingen eten.

@ Zwaantje Het hoeft ook niet altijd maar snel te gaan, als je maar tevreden bent. Leuk dat je weer mee komt schrijven!
Alle reacties Link kopieren
We eten niet echt gezond op de camping, ik hoop maar dat calorieën en vetcellen wegsmelten bij 30+ temperaturen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
@vintage: Wat fijn dat je zo lekker in beweging bent momenteel!

@Zwaantje: Leuk dat je weer mee komt schrijven!
Ja, de nieuwe broeken passen gewoon al! Ik was daar wel een beetje verbaasd over, maar wel een heel fijn gevoel natuurlijk :)

@cindy: Zo lekker als je afvalt terwijl je toch best veel/ ongezonder gegeten hebt!
Wat een mooi doel en mooi dat je daarmee een emotionele periode af kunt sluiten. En dat doel is gewoon al in zicht!!
Je schrijft dat de zin in lekkere dingen niet meer dagelijks is... Maar ik heb nu juist zin in de gewone dingen en vind dat dus echt lekker. Ik verheug me geregeld op m'n lunch van melk met cruesli en daar geniet ik echt enorm van. Dus ik ben nu andere dingen als echt lekker gaan zien en ik taal echt niet meer naar koekjes of chocola oid.

@snoesje: Geniet van het mooie weer en het lekkere eten!!

Ik ga morgen op de weegschaal staan. Ik ben wel benieuwd want ik had een beetje een schommelend weekje qua gewicht: eerst een kilo eraf, toen weer een pond erbij. Is helemaal prima, want afgelopen weken best afgevallen, maar zou het wel fijn vinden als er morgen toch gewoon een pond vanaf is tov vorige week.

Mijn man is de komende weken weg voor z'n werk, dus dan kunnen we een hele tijd niet s avonds samen wandelen. Ik wil er wel voor zorgen dat ik nog steeds elke dag m'n 10.000 stappen haal, dus denk dat ik maar veel moet hoelahoepen aan het eind van de dag als ik m'n stappen nog niet heb gehaald, want denk niet dat ik vaak zin heb om alleen te wandelen s avonds... Maar het komt vast wel goed.
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen op de weegschaal gestaan. Was 78,5 kilo. Deze week 5 ons afgevallen en in totaal 12,5 kilo
Goedemorgen ladies,

Wat gaan jullie goed! Volhouden zo allemaal.

Ik stond vanochtend op de weegschaal, en was blij verrast.

Huidige gewicht is: 80,6kg

Bij een gewicht van 78kg ben ik uit de obese zone, en heb ik overgewicht, dus 78kg is mijn volgend doel.
Ik eet en drink momenteel max 1500 cl per dag, want zittend beroep, en heel weinig tot geen brood, maar wat mis ik brood enorm, ik ben een echte brood eter, volkoren brood met oude kaas jumjumjum :kwijl:
Alle reacties Link kopieren
Eerst even doorgeven, kom later even uitgebreid reageren.

76,5
Deze week: -0.4 kilo
Totaal: -7,5 kilo


Daarnaast was ook weer mijn maandelijkse meet- en fotomoment en je blijft het zien, zowel op de foto's als in de centimeters. Kortom: ik ben tevreden, zeker omdat ik een heel slechte week heb gehad. Zit absoluut niet lekker in mijn vel op dit moment en dat uitte zich in meerdere borrels en uithuilmomenten.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
@Meredith: Wat rot dat je niet lekker in je vel zit... Knap dat de weegschaal en foto's dan toch positief zijn!
Hoop dat je je snel weer wat beter voelt!!

@kumiko: Wat is de reden dat je geen brood eet momenteel, terwijl je het wel heel lekker vindt?
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, sorry voor de stilte van mijn kant. Wilde even laten weten dat ik er nog ben, met jullie meelees en meeleef maar dat het even niet goed met mijzelf gaat waardoor ik te weinig kracht heb om te reageren (ik heb goede hulp hoor). Zodra ik weer een beetje ben opgekrabbeld, doe ik weer actiever mee want heb hartstikke veel aan dit topic met jullie. Hoop eind deze week in ieder geval een update gegeven te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik zit even in de trein dus mooi de tijd om te reageren. Met mij gaat het op dit moment even niet zo goed. Zit totaal niet lekker in mijn vel en kan sinds de vakantie maar lastig mijn draai vinden. Ook is het qua werk nog wat onzeker of niet dus ik pieker veel. Daarbij kwam dat er nog een muis door mijn huis liep, en met mijn panische muizenangst heb ik de afgelopen weken amper in mijn huis durven zitten, laat staan wat doen qua eten of eten maken. Het beestje lijkt inmiddels wel weg te zijn (of in de val te zitten) dus ik begin me iets beter te voelen qua dat laatste, maar erg prettig is het nog niet.

Ondanks dat val ik gelukkig nog wel af en lukt het bewegen ook aardig, maar ik heb ook erg weinig gegeten…. Vorige week had ik even een jurkje gepast en ik ben nu al twee maten gekrompen dus het gaat goed. Min oude beha’s zijn echt veel te groot en qua kleding heb ik ook shirts aan die ik al jaren niet meer aan had gehad. En ik kwam vorige week iemand tegen die ik lang niet had gezien. Toen ik mijn jas uitdeed: vroeg hij: ben je afgevallen, en voordat ik ja kon zeggen was zijn antwoord: en veel ook. Het is dus echt zichtbaar. Ik ga nu even een paar dagen naar mijn ouders, voordat ik weer moet werken. Zo hoop ik en te bewegen en een paar dingen wel gedaan te krijgen.

Begin even met teruglezen waar ik volgens mij gebleven ben.

@rodetandenborstel. Die magnesium klinkt wel interessant. Wat doet dat precies? Ik ben altijd echt een dag ziek en voel me in die tijd ook totaal niet goed. En dat denken in wat je nu nodig hebt doe ik ook veel meer. Als ik ’s avonds toch een honger gevoel heb, neem ik kwark ofzo. Werkt voor mij erg goed. En netjes maat 40! Over het wandelen: ik zag laatst ergens een youtube work-out van een vrouw die allemaal wandelahtige oefeningen deed op de plaats. Die wilde ik ook gaan doen, maar ben er met mijn muizenstress nog niet aan toegekomen. Zal dr eens gaan opzoeken.

@helene: Ik kan ook absoluut niet tegen vet eten. Iets uit de frituur eet ik sowieso al niet want ik kom de rest van de avond niet meer van het toilet af en vaak krijg ik ’s nachts nog extra last door te spugen en enorme pijn in mijn maag te krijgen. Bij eten dat wat vetter is dan normaal heb ik ook al last en voel ik me na de tijd wat misselijk. Ik vermijd het dus, eet bijv. nooit jus, nooit frituur, maar ook bijv. roomijs etc. valt slecht. Zelfs bij vette vis als zalm heb ik al eens last. Mijn tip is dus laten staan. Dit is voor mij ook de reden om met festivals, zomerfeesten etc. eigen eten mee te nemen. Dus als al mijn vrienden bij de hamburgerkraam staan, haal ik mijn broodje uit de tas.

@cindiey: Gefeliciteerd met de nieuwe maat! En dat van die jurkjes is heel herkenbaar, ik merk exact hetzelfde. Bij mijn ouders liggen nog twee nieuwe broeken, die ik niet meer paste. Ik ga ze vandaag even proberen.

@kumiko: ik weet niet hoelang je al bezig bent, maar bij mij vliegen de kilo’s er ook niet af hoor. Elke week een paar 100 gram, maar alles samen is het toch al 7,5 kilo. Volgens mij zijn wij trouwens even lang, ik was ook bij 78 kilo uit de obesitaszone. Waarom eet je geen brood als je het zo lekker vind? Ik eet elke dag gewoon boord hoor, let wel op wat ik er aan beleg op doe.

@vintage: wat eet je op een dag als ik vragen mag? Wat betreft mijn nieuwe werk is er wel meer zekerheid nu. Er liepen op een gegeven moment twee dingen tegelijk, maar het idee is nu dat ik als zpp-er ga beginnen. Ik vind het allemaal erg spannend en onzeker aan de ene kant, maar aan de andere kant biedt het ook kansen. Volgende week heb ik een afspraak met iemand waarin duidelijk wordt wat ik concreet kan gaan doen en als dat voorlopig genoeg zekerheid biedt zet ik het door.

@zwaantje: welkom terug.

@snoesje: geniet van je vakantie!

@jemmer: sterkte!

Wat betreft de tabel: het kan zijn dat ik iemand of iets gemist heb de afgelopen weken. Zo ja dan sorry en wil je het nog een keer vetgedrukt doorgeven.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Dames,

Ik sla het wegen even een weekje over. Ik ben momenteel niet thuis. Volgende week doe ik weer mee!😁
Alle reacties Link kopieren
@Meredith, dank je wel. Jij ook, naar dat jij ook niet zo lekker in je vel zit. Hoop oprecht dat je je snel wat beter voelt weer.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik wilde toch even doorgeven dat ik het weer oké heb opgepakt en dat ik eindelijk weer onder de 80 kilo zit (79,8 kilo). In het schema stond hij sowieso al onder 80 nog, maar dat was de afgelopen weken niet het geval. Dus bij deze weer een positieve vordering! Ik probeer komende week op jullie berichtjes te beantwoorden ook.

Oja en mijn tussendoel van 7 dagen een gezonde avondmaaltijd is ook al dubbel gehaald, dus mijn nieuwe tussendoel is: 77,5 kilo.

Sorry voor het doorgeven op een vrijdag, ik hoop zondag of maandag ook even tijd te hebben om opnieuw te schrijven maar ben nu zes dagen per week aan het werk dus een en al drukte haha (wel super veel beweging!).
Alle reacties Link kopieren
@Jemmer: wat fijn dat je het weer goed hebt opgepakt! En onder de 80!!! Heel goed! En je hebt ook nog je tussendoel gehaald! Hoop dat je je hierdoor ook weer een beetje fijner voelt en dat je qua gevoel/stemming de goede kant op gaat.

@meredith: Ik gebruik magnesium nacht van Kruidvat. Er staat bij: draagt bij aan fitheid, goed voor de gemoedstoestand. En voor mij helpt het dus echt! En of dat nou komt omdat het product echt werkt of dat het een placebo-effect is, dat maakt me niet zoveel uit :) Als het maar werkt.
Lekker dat je 2 maten gekrompen bent! Geeft een goed gevoel hè!
Hoop dat je snel weer de oude bent!

Gisteren kwam mijn dochter thuis met zelfgemaakte taart, gemaakt bij een vriendin. Alleen al voor het sociale aspect heb ik dus een klein stukje genomen. En het was echt lekker.
Qua gewicht sta ik denk ik even een weekje stil en dat bevalt me niet zo...
Nu vertrek ik vanavond ook nog voor een weekendje weg, waarbij we ook naar een pretpark gaan, dus ben benieuwd wat ik zal gaan eten. Aan de ene kant prima als ik een week stil sta of als ik iets aankom na een heel leuk weekend, maar ik merk dat ik gewoon hoop op lekker en gezond eten omdat ik daar tegenwoordig zo veel meer van geniet dan van fastfood oid.
Ik hoop maandag wel gewoon te kunnen wegen, maar als het niet lukt dan weet je dat nu alvast @meredith.

Ik wens iedereen een heel fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Huidig: 83,1
Afgevallen: 13,4


Dat was gisterochtend 200 gram minder, maar ik had gisteravond een zwak moment en een slap excuus in één. Gistermiddag huishouden gedaan, maar er zaten wat dingen tegen, waardoor de keuken één grote bende was. Toen had ik geen zin om te koken (zwak moment), dus gegrilde hotwings met patat besteld. Toen bedacht ik me ook nog dat ik dan maandag niet hoef te koken, omdat ik dan vandaag voor vandaag en morgen kook (slap excuus). Nee hoor, alle gekheid op een stokje, ik ben tevreden :mrgreen: De video's van Fitchannel die ik volg worden intensiever en ook meer cardio, waardoor ik merk dat ik momenteel weer sneller afval.

Ik zie wel wat op tegen het thuissporten komende week, ik woon op de bovenste verdieping met plat dak en 's ochtends volop zon in de slaapkamer en 's middags/'s avonds volop zon in de woonkamer. Ik kan niet voorkomen dat het toch minstens een graad of 26/27 wordt in huis, hoe potdicht ik alles ook houd. Hoe doen de andere thuissporters en hardlopers dat komende week?

@ Meredith, wat rot dat je niet lekker in je vel zit :hug: Dat van die muizen herken ik wel, ik ben dan ook niet rustig in mijn eigen huis. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt over werk! Wel fijn dat je resultaten blijft zien.

@ Jemmer, ook rot voor jou dat je niet lekker in je vel zit :hug: Wel mooi je tussendoel gehaald en weer wat afgevallen.

@ Rodetandenborstel Nomz, taart! Fijn dat ie lekker was, dan was het de calorieën in ieder geval waard. En ik hoop dat je een leuk weekendje pretpark hebt, vaak toch al gauw genoeg loopbeweging om door het park te lopen ;)

Wat betreft magnesium: ik slik dezelfde magnesium als @ rodetandenborstel, de time released nachtcapsules van Kruidvat. Ik doe dat nu sinds januari of februari, denk ik. Alleen niet voor mijn ongesteldheid, maar voor vermoeide/rusteloze benen. Toen werkte ik nog in mijn eigen stad op zo'n 4 km fietsen en ik kwam soms voor mijn gevoel echt kapot aan, omdat mijn benen zo vermoeid waren. Sinds ik magnesium slik, is dat gelukkig over. Qua ongesteldheid merk ik geen verschil, daar heb ik vrijwel geen last van sinds ik de pil slik.

Fijne week iedereen! Het wordt erg warm, dus voldoende water drinken. Is ook nog eens goed voor je huid en het afvallen :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen op de weegschaal gestaan. ik weeg hetzelfde als vorige week
Dat had ik al verwacht. Heb dit weekend ook meer/anders gegeten dan normaal en veel minder water gedronken, maar denk niet eens dat het daar echt door komt. Denk dat ik gewoon even een weekje stil sta.
Misschien ben ik nu ook wel op een punt gekomen dat ik in de buurt zit van een gewicht dat bij mijn lichaam past. Ik heb 71 als doel staan, maar misschien vindt mijn lichaam bijvoorbeeld 75 kg wel prima. Ik ben namelijk niet van plan om echt te gaan lijnen om mijn doel te bereiken. Ik heb een nieuw gezond eetpatroon waarmee ik goed afval tot een gewicht dat bij me past. En als dat zwaarder is dan 71, dan is dat maar zo.
Als ik nog 500 gram afval, dan is mijn bmi onder de 25, dus gezond. Wat ik een heel mooi resultaat vind.
Ik denk wel dat ik even moet wennen als het afvallen de komende weken minder wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven