Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen, doel voor doel (met tabel)

30-04-2019 20:31 843 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Even een nieuw topic, zodat we nu een tabel hebben. Allemaal zijn we druk bezig om kilo's kwijt te raken en om gemotiveerd te blijven doen we dat doel voor doel. Met dit topic willen we elkaar steunen, motiveren, tips uitwisselen en ons verhaal delen.
NaamStartgewichtStreefgewichtHuidige gewichtAfgevallenTussendoel
Rodetandenb.91kilo71kilo72,5 kilo-18,5 kilo71 kilo met kerst
MeredithGrey84 kilo65 kilo70,7 kilo-13,3kilo70 kilo op 15 november
Snoesje96 kilo70 kilo89 kilo-7 kiloGewoon dóórgaan
Helene012196 kilo65 kilo61 kilo-35 kiloFitter worden
CindieY96,5 kilo75 kilo74,9 kilo-21,6 kilodoel behaald! :cheer2:
Jemmer^81,7 kilo60/58 kilo81,1 kilo-0,6 kilo-80 kilo
Soerloo73,5kilo60 kilo68,6kilo-4,9 kilo67 kilo
Muggenbult83 kilo70 kilo76 kilo-7 kilo-
Goudlokje91,4 kilo75 kilo87, kilo-4,3 kilo84,7 kilo
Voor de tabel:
Geef op zondag of maandag je gewicht vetgedrukt door. Ook als je andere dingen aangepast wilt hebben. Dan is het op dinsdag verwerkt. Uiteraard mag je een andere weegdag aanhouden. Maar om het overzichtelijk en werkbaar te houden, graag op deze dagen doorgeven. :nerd:

Tabel is vol! Meeschrijven mag natuurlijk wel. Zodra er een plekje vrij is en je schrijft een tijdje mee, mag je er natuurlijk bij.

Heb je vier weken niets doorgegeven zonder tegen bericht. Dan word je uit de tabel verwijderd. Wil je in de tabel? Schrijf dan eerst een tijdje mee. Dit om het topic levend te houden.

Hier nog het linkje naar het vorige deel: lijf-lijn/afvallen-doel-voor-doel-wie-d ... ges/440360
anoniem_292651 wijzigde dit bericht op 15-10-2019 17:07
26.73% gewijzigd
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Even over de tabel.. Ik denk dat hij zo wel vol zit. Anders hebben we dadelijk een enorme tabel, los van de hoeveelheid werk dat het bij te houden is. Meeschrijven kan natuurlijk altijd wel. Maar met de hoeveelheid nieuwe mensen moeten we wel ergens een grens trekken.

@nickson als je je nog bedenkt, kan je er gewoon nog bij hoor..

Verder wederom wel een goede dag gehad, alleen ik houd het zo koud. Denk dat het door het afvallen zelf komt overigens, maar zit inmiddels in een fleecepyjamabroek, een shirt, twee truien waaronder een Noorse trui, dikke sokken, pantoffels en een deken aan de thee. Als je niet beter zou weten, zou je denken dat het bijna kerst is ipv zomer.. :whistle:

Was vanmiddag nog even naar de Action gegaan om mijn dumbells aan te vullen, maar ze hadden ze niet. Hopelijk kan mijn moeder ze wel vinden, anders moet ik de stad nog door. Verder lekker thuis achter de laptop allerlei dingen geregeld (en de tabel dus maar meteen opgetuigd). De lange wandeling niet gemaakt, maar die staat nu morgen op het programma en morgenavond yoga. Ben heel benieuwd hoe ik dat ga vinden...
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me prima zo! Bedankt iig voor het verwerken van mijn gegevens.

Ik kijk terug op een goede dag, gezond en zonder zoetigheid. Dat er nog velen van dit soort dagen mogen volgen!

Ben nu ook in een werkboekje begonnen met als doel van de eetbuien af te komen. Vandaag alle voordelen en nadelen van die buien opgeschreven, morgen verder werken in het boekje en niet snaaien
Alle reacties Link kopieren
En ik herken het hoor die koude als je aan het afvallen bent! Heel irritant. Ik krijg het soms pas weer warm door wat te sporten, maf hoe dat werkt
Alle reacties Link kopieren
MeredithGrey schreef:
01-05-2019 19:46
Even over de tabel.. Ik denk dat hij zo wel vol zit. Anders hebben we dadelijk een enorme tabel, los van de hoeveelheid werk dat het bij te houden is. Meeschrijven kan natuurlijk altijd wel. Maar met de hoeveelheid nieuwe mensen moeten we wel ergens een grens trekken.

@nickson als je je nog bedenkt, kan je er gewoon nog bij hoor..

Verder wederom wel een goede dag gehad, alleen ik houd het zo koud. Denk dat het door het afvallen zelf komt overigens, maar zit inmiddels in een fleecepyjamabroek, een shirt, twee truien waaronder een Noorse trui, dikke sokken, pantoffels en een deken aan de thee. Als je niet beter zou weten, zou je denken dat het bijna kerst is ipv zomer.. :whistle:

Was vanmiddag nog even naar de Action gegaan om mijn dumbells aan te vullen, maar ze hadden ze niet. Hopelijk kan mijn moeder ze wel vinden, anders moet ik de stad nog door. Verder lekker thuis achter de laptop allerlei dingen geregeld (en de tabel dus maar meteen opgetuigd). De lange wandeling niet gemaakt, maar die staat nu morgen op het programma en morgenavond yoga. Ben heel benieuwd hoe ik dat ga vinden...
Thanks voor het verwerken Meredith! En naar van de kou. Hopelijk helpt slaap en het bewegen (morgen) wat. Ik nu ook rillerig alleen thuis na een dag die bestond uit: fietsen, kantoor, fietsen naar een afspraak, weer naar kantoor, fietsen naar huis, koken, eten, kinderen voorlezen en spelletje doen - zit nu net in een stil maar ontploft huis.

Man is weg, ik moet nog werken en alles opruimen dus maar zou t liefst met een flinke reep tony en een kaasplankje in bad gaan liggen.

Maar nee helaas! Het wordt opruimen, theezetten en dan werk op de bank onder een dekentje en hopelijk tegen 22.00 nog even netflixen! Fijne avond allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Hele relaxte dag gehad, bij een saunacomplex. Blijkbaar ook nog een uurtje geslapen op een waterbed, tenzij ze de klok hebben verschoven. Mijn lunch overgeslagen (keurig geprept) want hoe vaak kun je nu kruisbessentaart (Stachelbeertorte) eten? Heerlijk fris.


:jump:
snoesje666 wijzigde dit bericht op 01-05-2019 21:27
6.43% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Dubbel posten hoeft niet, het was maar één stuk taart.
:sun:

Het zonnetje heeft hier alle dagen geschenen.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 01-05-2019 21:29
88.42% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
MeredithGrey schreef:
01-05-2019 19:46
Even over de tabel.. Ik denk dat hij zo wel vol zit. Anders hebben we dadelijk een enorme tabel, los van de hoeveelheid werk dat het bij te houden is. Meeschrijven kan natuurlijk altijd wel. Maar met de hoeveelheid nieuwe mensen moeten we wel ergens een grens trekken.

@nickson als je je nog bedenkt, kan je er gewoon nog bij hoor..

Verder wederom wel een goede dag gehad, alleen ik houd het zo koud. Denk dat het door het afvallen zelf komt overigens, maar zit inmiddels in een fleecepyjamabroek, een shirt, twee truien waaronder een Noorse trui, dikke sokken, pantoffels en een deken aan de thee. Als je niet beter zou weten, zou je denken dat het bijna kerst is ipv zomer.. :whistle:
Nu je het zegt heb het de laatst tijd ook echt vaak koud had de link nog niet gelegd
Alle reacties Link kopieren
Aah herkenbaar MadameJean. Soms heb je zo’n dag dat je compleet geleefd wordt.. Hier ook zo’n behoefte om op de bank te ploffen met een grote reep chocola en cola en heerlijk te Netflixen. Helaas eerst nog een baby in slaap wiegen, was weg werken, ontploft huis iets toonbaarder maken en avondeten bereiden.. ik loop duidelijk achter :facepalm:

Hopelijk kan je straks toch nog even ontspannen!

En klinkt als een heerlijke dag Snoesje666 en misschien een nog wel lekkerder taartje :kwijl:
Alle reacties Link kopieren
Maandag op weegschaal gestaan 74.5 vanochtend weer 73.5 erg fijn natuurlijk en motiveert goed! Maar zou borstvoeding echt zo verschil maken val meerdere kilo's per week af (natuurlijk ook mn voeding etc omgegooid)
Alle reacties Link kopieren
Over kou gesproken, het is nu natuurlijk ook kouder dan normaal gesproken. Als ik de weersverwachtingen van dit weekend zie, dan zal het me niet verbazen als ik de verwarming weer eventjes aan zet. En dat begin mei :nut:
Alle reacties Link kopieren
Officieel mag bij ons de kachel aan vanaf de Zuidlaardermarkt (derde dinsdag in oktober) tot Pasen.

Het is ons nog nooit gelukt.
:D
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
MeredithGrey schreef:
01-05-2019 19:46
@nickson als je je nog bedenkt, kan je er gewoon bij hoor...
Dank je Meredith! Ging snel met de aanmeldingen hè :-D Geef vanavond mijn gegevens even door. Moet nu de auto in richting werk. Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
02-05-2019 05:19
Officieel mag bij ons de kachel aan vanaf de Zuidlaardermarkt (derde dinsdag in oktober) tot Pasen.

Het is ons nog nooit gelukt.
:D
Heel herkenbaar.. Het afgelopen jaar wel blijkbaar, zo bleek ook uit mijn gasrekening. Nou heb ik het idee dat mijn buren ook extreem veel stoken, zodat ik het weinig koud heb in huis.. Maar het is vakantie he. Ik denk dat ze allemaal weg zijn...

Ik stuur je zo nog even een PB ivm een hooikoortstip hier in de buurt (zet hem liever niet openbaar omdat ik nogal een promoter ben van dit en dan nogal herkenbaar ben;))
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal!

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die het zo koud heeft. Gisterenavond ging het met drie truien, de fleecepyjamabroek, een deken en een kop spycy gingerthee eindelijk goed. Ik hoop dat het de thee was, dan ga ik het vandaag meer drinken ;-D Ik snap nu wel waarom mijn zus het altijd koud heeft... Gelukkig vertrek ik over iets meer dan een maand naar een wat warmer land:D

Vanmorgen toch weer even op de weegschaal gestaan en ik ga toch erg hard richting de 80! Nog even en dan ben ik uit de obesitas-schaal! Hoewel ik een weegdag heb, sta ik er thuis toch vaker op. Als ik niet thuis ben, mis ik het ook niet, maar ik merk dat ik het toch prettig vind om te kijken 'hoe goed het gaat'... Ik beweeg deze week wel wat minder, personal trainer is er niet en het weer nodigt ook niet echt uit om naar buiten te gaan.. Vanavond wel een yogales, maar dat is eigenlijk meer uit nieuwsgierigheid... Verder heb ik nu een ritme in mijn krachttraining uitgewerkt, waarvan er drie lichte lessen thuis zijn en een keer met de trainer. Dat wissel ik af met wandelen, heb ook een mooi rondje van huis naar het park en weer naar huis ontdekt...

Mijn enige valkuil blijft toch dat ik 's avonds honger krijg. Ik mag van mezelf iets kleins, maar meestal eet ik toch meer dan gewild, al gaat het steeds beter. Moet dat er nog even uitkrijgen... Nou neem ik nooit, zoals veel mensen hier doen, een koekje bij de koffie 's avonds dus dat mis ik niet, maar tegen een uurtje of negen wil ik iets hartigs.. Gisteren wilde ik eigenlijk tegen acht uur nog wat kwark nemen, maar toen zat ik net vol van de thee. Vanavond toch even andersom proberen..

@blauwenacht Zo'n werkboekje is prettig he? Ik heb zelf een beweeg/afvalboekje gemaakt. Ik merk dat ik het fijn vind, ondanks alle apps, om het ook op papier te zetten. Zo denk ik over alle dingen die ik doe, nog eens extra na..

@madamejean Ohh alleen dat bad klinkt al geweldig! Helaas hier alleen een douche.. Is het nog gelukt met opruimen en werken? En wat kijk je op Netflix? Ik heb hem de deur uitgedaan, maar als ik wil kan ik via een vriend inloggen..

@snoesje volgens mij geniet je daar volop! En ik ben heel erg jaloers op je zon..

@yellow bij jou ook alles nog gelukt?

@helene gewicht verliezen is altijd motiverend. Ik weet niets van borstvoeding, maar het zou ook vocht kunnen zijn.. Daarom is een keer wegen per week het beste (maar ik houd me er zelf ook niet aan, zoals je ziet ;-D )

@cindie De eerste dag dat ik het zo koud had was zatedag, toen weet ik het inderdaad aan het weer... Maar het is niet meer overgegaan sindsdien.. Maar weet vrij zeker dat het het weer niet is, gezien ik zelfs de afgelopen winter mijn verwarming niet zo vaak op 20 graden heb gehad, terwijl ik zoveel kleren aan had als deze week.. Het moet dus wat anders zijn.. Nadat ik de weersverwachtingen voor het weekend zag heb ik onmiddelijk besloten om in ieder geval lekker thuis te blijven met bevrijdingsdag. Echt geen zin om het weer zo koud te hebben als afgelopen zaterdag @(

@nickson het ging heel snel met de aanmeldingen. Vandaar ook de stop. Ik verwerk je gegevens als ze er zijn (en ik van mijn yogamat af ben) en dan is het even klaar tot dinsdag! Werkse!
Seriously?
Ik heb het ook heel vaak koud tegenwoordig... maar je went er ook weer aan hoor. (of het komt door het hardlopen in weer en wind, haha, trainingen met 1,5 uur regen maken je ook wel harder)

Alleen die koude handen blijven vervelend... en paar jaar terug zou ik nu met enkel shirt (en buiten wel jasje tuurlijk) genoeg hebben, nu heb ik ook vest of trui aan.
En 's avonds onder dekentje.

Ach ja.
Alle reacties Link kopieren
suuzs schreef:
01-05-2019 09:36
Hierbij mijn gegevens:

start en huidig gewicht 76,1 kg
doel 65 kg
tussendoel dit in 8 weken te bereiken
Ik weet dat dit laatste mij lukt, omdat ik dit eerder met gemak zelfs gehaald heb. Dit lukte door gezond en regelmatig te eten, zelfs veel meer dan daarvoor. Elke week was er een weegmoment wat mij enorm motiveerde om nog meer af te vallen. Hopelijk werkt dit nu weer zo voor mij.
Succes allemaal!
Ik hoop natuurlijk voor jou dat het je lukt. Maar weet wel dat het met de jaren moeilijker wordt om af te vallen.
Vorig jaar dacht ik ook dat ik wel weer voor de zomer even af kon vallen naar 66 kg. Maar helaas bleef ik toen steken op 72 kg. Ik had echt te weinig tijd genomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook altijd steenkoud als ik probeer af te vallen. Is gewoon een kwestie van te weinig te verbranden hebben. Extra trui, warme sokken en veel bewegen helpt. Ik draag ook gewoon mijn dikke winterjas nog. :lol:

Wat doen jullie aan bewegen/sporten?
Ik ga nu zo’n 2 á 3x per week naar de sportschool, waarvan 1x pilates en 1 á 2 x fitness. Vanaf volgende week komt daar nog 1x pw bodypump bij.
Daarnaast wandel ik graag en doe ik thuis af en toe ook nog zo’n youtube sessie pilates of yoga.

Vanochtend de magische grens van 70 kg onder gedoken. Heb even voorzichtig staan juichen op mijn weegschaal.
Ik loop 3x in de week hard, 2x met hardloopvereniging/trainer, 1x duurloop (loop gemiddeld 35-40km per week), daarnaast doe ik 2x kracht/core/flexibiliteit training van ongeveer 1 uur. Momenteel doe ik (met mezelf, niet via een groep ofzo) een buikspierchallenge en doe ik ook elke dag daarvan een training.

Ik doe alles op de fiets (boodschappen/afspraken/etc) (fiets sommige dagen makkelijk 30km en daarnaast dan nog trainen), wandel regelmatig met man (man bepaalt dan de afstand, maar dan toch wel vaak 5km/1 uur wandelen) op avonden dat ik niet hoef te lopen, in weekend wandelen we ook vaak nog samen, naast mijn duurloop.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe drie keer in de week krachttraining.. Eén keer met de personal trainer, twee keer lichter thuis. Verder doe ik bijna alles lopend op dit moment... Daar was ik al eerder mee begonnen en zo ook een onbekend aantal kilo's al kwijtgeraakt.. En als ik iets niet lopend doe, doe ik het op de fiets (heb geen auto)... Ohja en ik woon in een flat zonder lift, dus loop dagelijks meerdere trappen op.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Jaa, mijn huis is opgeruimd, mijn werk is af (nouja, was af, vandaag een nieuwe dag). Ondanks de kou vanmorgen naar werk gefietst.

Dat helpt toch het beste want van afvallen krijg je het idd koud! Kijk eens hier, dit warme dekentje (2,5 kilo, hopelijk vet) ben ik al kwijt en anderen hier nog meer! https://antranik.org/what-five-pounds-o ... ooks-like/

Gisteren keek ik op Netflix naar Knock Down the House, een hele goeie documentaire over vrouwen en politiek, en een aflevering van Plan Coeur, een Parijse romcom. Maar ik ben een enorme allesvreter qua tv.

Tot slot afvallen en leeftijd, tja... ik was tot 35 zonder enige problemen gewoon DUN, als in 64 kilo bij ruim 180 cm. Nu is het 6 jaar later en moet ik hard werken om onder die 70 te duiken. Helaas. Maar goed het lijkt goed te gaan en ik ben echt gemotiveerd om voor mezelf te zorgen, dat helpt.
Alle reacties Link kopieren
MeredithGrey schreef:
02-05-2019 09:49
Ik doe drie keer in de week krachttraining.. Eén keer met de personal trainer, twee keer lichter thuis. Verder doe ik bijna alles lopend op dit moment... Daar was ik al eerder mee begonnen en zo ook een onbekend aantal kilo's al kwijtgeraakt.. En als ik iets niet lopend doe, doe ik het op de fiets (heb geen auto)... Ohja en ik woon in een flat zonder lift, dus loop dagelijks meerdere trappen op.
Wat goed! Ik heb laatst uitgerekend hoe veel ik verbrand met mijn toegevoegde 'standaard' activiteiten (elke dag een uur fietsen, boodschappen lopend, 's morgens thuis sit-ups en planken). Dat zijn wel 400-500 kcal per dag! In combinatie met minder eten (250 kcal minder) zou dat genoeg moeten zijn om rustig te blijven afvallen en me tegelijkertijd fit te voelen.
Alle reacties Link kopieren
MeredithGrey schreef:
01-05-2019 10:56
Goedemorgen allemaal!

De tabel is bijgewerkt.. het was even prutsen, maar volgens mij klopt hij nu. Mocht er nog iets niet kloppen, laat het dan weten!

Gisteren een goede dag gehad.. Ik had ruim punten over en heb echt lekkere dingen gehad. Tijdens de lunch had ik zo'n zin in iets lekkers, en heb toen tonijnsalade met kwark, kappertjes, tomaat en bieslook gemaakt. Twee crackers en ik had zelfs tot het avondeten geen honger meer.. Ook qua avondeten niet heel streng gedaan. Wel kleinere porties. Ik had een vispakketje uit de oven met komkommer en kappertjes. Aardappeltjes uit de oven en worteltjes. Uiteindelijk iets van tien punten over.

Ik begin steeds meer aan het bruine brood te wennen, maar denk dat ik vandaag nog wel even langs de bakker wandel, want ik krijg het nog steeds niet goed weg. Wel zag ik dat ik gisteren van ww gewoon bananen mag eten, en die eet ik graag bij mijn ontbijt dus daar ook maar een paar van aanschaffen. Sowieso moet ik meer fruit tussendoor of bij het ontbijt eten, dat vergeet ik nog wel eens en overdag...

Laatst hadden we het over kaas, en gezien ik het toch wel mis af en toe, ben ik eens op onderzoek uitgegaan en de blokjes in de tapasschaaltjes van de AH (30 plus) zijn echt wel lekker. Smaakt zelfs een beetje romig. Als ik nu genoeg punten over heb, mag ik 's avonds een blokje of twee/drie.. En het is genieten..

Vandaag staat er weer een wandeling op het programma, al is het weer niet echt geweldig. Voel me gelukkig wel wat beter dan de afgelopen twee dagen en heb het een stuk minder koud. Vanmorgen stiekem even op de weegschaal gestaan en ondanks dat ik ongesteld moet worden was ik iets afgevallen.. :hyper:

Welkom aan alle nieuwe mensen!

@Helene Wat doe je qua bewegen?
Thuis sport 10 min per dag 4x in de week wat meestal lukt behalve nu kids vakantie hebben. Verder heb ik het huishouden en 3 kids dus ben overdag denk ik ook genoeg in beweging.
Alle reacties Link kopieren
Helene0121 schreef:
02-05-2019 13:34
Thuis sport 10 min per dag 4x in de week wat meestal lukt behalve nu kids vakantie hebben. Verder heb ik het huishouden en 3 kids dus ben overdag denk ik ook genoeg in beweging.
Ik word volgens mij dik van kinderen en huishouden, want ik loop steeds langs de koelkast, of eet iets van hun borden, of ben aan het koken en neem dan lekker veel hapjes, of vind een stuk feta in de koelkast en maak daar dan ineens een fantastische taart mee. Op kantoor zijn er met name veel salade en crackers > veiliger.
Alle reacties Link kopieren
Ik tel mijn carlorieen via YAZIO en ik mag momenteel 1652 calorieen per dag. Al kom ik daar niet aan hou vaak 400 tot 500 over per dag. Ik eet wel 3 x per dag en ik neem wel een tussendoortje maar let erg op wat ik eet en als ik genoeg heb gehad vind ik het zonde om meer te gaan eten. Als ik in de avond nog trek heb meestal niet probeer ik te snacken met komkommer of tomaat of wat fruit. Ook eet ik minder vlees en probeer vooral mager vlees te nemen. Ik ben gek op vlees en aardappels dus ik eet het wel alleen minder. Pasta vervang ik momenteel door courgette pasta en mayonaise vind ik heerlijk maar gebruik momenteel frites lijn en daar zitten maar 15 per portie in. Verder drink ik alleen water en koffie frisdrank laat ik staan behalve cassis zero heel af en toe en daar zitten maar 10 in per glas. Af en toe een wijntje kan ik echter niet laten maar heb ook niet het idee dat het veel kwaad kan.
Alle reacties Link kopieren
@nicksen Is het nog gelukt met gezond voer inslaan?

@Meredith Tabel ziet er netjes uit! Fijn dat je ontdekt dat er best veel lekkere dingen zijn die je gewoon kunt eten. En een plakje kipfilet noem ik geen snaaien hoor ;)
Gaat hard zo met de kilo’s, netjes!!

@Yellowie Leuk, babyzwemmen! Vind ik al pittig met 1 maar met 2... respect!

@Blauwenacht Mooi dat je zo’n goede dag had. En goed ook dat je onderzoekt waar die eetbuien vandaan komen. Ik heb ook ontdekt dat ik eten heel erg associeer met gezelligheid, die link probeer ik nu ook een beetje te veranderen (dus dat het ook gezellig kan zijn met alleen een kop thee ;))

@Madame Nog aan netflixen toegekomen?

@Snoesje Klinkt heerlijk!

@Helene Netjes!

@Thuis Fijn zeg, zoveel sporten!

Ik ga vanavond met man op stap, heb er zin in! Heb de afgelopen dagen netjes gegeten en gesport dus kan met gerust hart genieten :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven