Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen, doel voor doel (met tabel)

30-04-2019 20:31 843 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Even een nieuw topic, zodat we nu een tabel hebben. Allemaal zijn we druk bezig om kilo's kwijt te raken en om gemotiveerd te blijven doen we dat doel voor doel. Met dit topic willen we elkaar steunen, motiveren, tips uitwisselen en ons verhaal delen.
NaamStartgewichtStreefgewichtHuidige gewichtAfgevallenTussendoel
Rodetandenb.91kilo71kilo72,5 kilo-18,5 kilo71 kilo met kerst
MeredithGrey84 kilo65 kilo70,7 kilo-13,3kilo70 kilo op 15 november
Snoesje96 kilo70 kilo89 kilo-7 kiloGewoon dóórgaan
Helene012196 kilo65 kilo61 kilo-35 kiloFitter worden
CindieY96,5 kilo75 kilo74,9 kilo-21,6 kilodoel behaald! :cheer2:
Jemmer^81,7 kilo60/58 kilo81,1 kilo-0,6 kilo-80 kilo
Soerloo73,5kilo60 kilo68,6kilo-4,9 kilo67 kilo
Muggenbult83 kilo70 kilo76 kilo-7 kilo-
Goudlokje91,4 kilo75 kilo87, kilo-4,3 kilo84,7 kilo
Voor de tabel:
Geef op zondag of maandag je gewicht vetgedrukt door. Ook als je andere dingen aangepast wilt hebben. Dan is het op dinsdag verwerkt. Uiteraard mag je een andere weegdag aanhouden. Maar om het overzichtelijk en werkbaar te houden, graag op deze dagen doorgeven. :nerd:

Tabel is vol! Meeschrijven mag natuurlijk wel. Zodra er een plekje vrij is en je schrijft een tijdje mee, mag je er natuurlijk bij.

Heb je vier weken niets doorgegeven zonder tegen bericht. Dan word je uit de tabel verwijderd. Wil je in de tabel? Schrijf dan eerst een tijdje mee. Dit om het topic levend te houden.

Hier nog het linkje naar het vorige deel: lijf-lijn/afvallen-doel-voor-doel-wie-d ... ges/440360
anoniem_292651 wijzigde dit bericht op 15-10-2019 17:07
26.73% gewijzigd
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
03-05-2019 22:19
Ik maakte zojuist op het toilet wel mijn riem los, maar mijn broek blijkbaar niet. Daar kwam ik pas achter toen ik hem weer op wilde trekken. Okee, dus die broek valt me nu letterlijk van het gat.
:cheer:
Wiehoe!! Goed bezig!!
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond heb ik als avondeten friet met stoofvlees gegeten.... niet echt goed natuurlijk. Maar het ergste is dat we later op de avond ook nog eens sushi hebben besteld..... oeps...
Vandaag maar weer wat beter mijn best doen. Salade als diner en een extra lesje pilates inboeken.
Alle reacties Link kopieren
Idioot lang geslapen, tot 13:00 uur??? Ontbijt en lunch rond 14:30 uur, en dat maar doormidden gehakt, want mijn app zat al te piepen dat ik mijn ontbijt en lunch nog niet had geregistreerd.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
04-05-2019 15:00
Idioot lang geslapen, tot 13:00 uur??? Ontbijt en lunch rond 14:30 uur, en dat maar doormidden gehakt, want mijn app zat al te piepen dat ik mijn ontbijt en lunch nog niet had geregistreerd.
Heerlijk! Dat scheelt calorieen. Ik rommel wat aan thuis met kinders. Man hort op. Nu proberen om dat niet als excuus te zien om lekker ‘mijn’ dingen te eten en drinken.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Net het avondeten op.. Vanmorgen erg laat opgestaan dus ontbijt en lunch was één. Net avondeten op en er staat straks een ontzettende lekkere brownie klaar.. Gebruik mijn weekendpunten daarvoor deze week. Ik had er zo'n zin in :heart: Die ga ik lekker onder de film opeten..

Wat betreft etentjes en verjaardagen etc. Ik doe het een beetje als volgt. Ik let wel op, maar niet heel streng. Neem bijvoorbeeld twee voorgerechten, salade ipv frietjes en geen toetje (bij uit eten gaan) en let wel een beetje op wat ik kies qua gerecht, mits het lekker is. Ik ga niet alleen salades eten ofzo, je moet er ook van genieten. Daarbij hangt het er bij mij wel vanaf wat voor etentje het is, ik vind het minder erg om bij een zakelijk etentje strenger te zijn dan met een vriendin of familie.. Dan wil ik echt genieten.

Op verjaardagen sla ik doorgaans de taart over (want lactose en een heel makkelijk excuus als ik er toch geen zin in heb of niet wil), en als het wel kan een heel klein stukje...BIj wat er op tafel staat etc. kies ik meestal het gezondere of niets.. En qua drinken bijv. water... Verjaardagen heb ik gelukkig niet zo veel, niet echt mijn hobby...

En als ik mijn streefgewicht heb bereikt wil ik eigenlijk doorgaan op de manier hoe ik het nu doe. Mijn grote punt was toch wel dat ik meer structuur moest krijgen in het eten en dat lukt zo goed. Verder eet ik niet veel anders, dan als normaal. Wel minder, let beter op porties en maak bewustere keuzes. Daarnaast meer bewegen net als wat ik nu doe. Nou is mijn streefgewicht nog lang niet in zicht dus tegen die tijd moet het wel een gewoonte zijn geworden.. Volgens mij is toch het doel om je gewoontes te veranderen..

Goed, ik ga thee maken.. onder een dekentje op de bank en genieten van mijn brownie en de film op Net 5..
Seriously?
Vandaag half dagje wezen shoppen met man, samen cakeje gedeeld (doen we altijd; hele vind ik te machtig/zoet en man let ook op de lijn en zo kunnen we toch wat lekkers eten; en is ook goedkoper haha). Als lunch vers broodje makreel! Lekker en gezonde keus. Als avondeten hadden we groenten/kip uit de oven met zilvervliesrijst/groene linzen, en tomatensalsa (tomaat klein snijden/rode ui fijn snijden en wat limoensap; mengen en klaar! lekker verfrissend). En als toetje vegan magnum (want die zijn zo lekker!) en toch niet zoveel gegeten. :)

Toch 9km gewandeld vandaag.
Net ook weer mijn buikspier-training gehad.

Nu lekker grote mok thee
Alle reacties Link kopieren
Zo, eerst maar eens de 'statistieken' :-D
En wil je een "e" maken van de "o" Meredith? :biggrin:

Nicksen80
Start: 84,7
Streef: 77
Huidig: 83,8
Afgevallen: 0,9
Tussendoel: 82,5 op 1 juni


Ik ben tevreden. En op 1 juni 82,5 moet haalbaar zijn. Heb een goede stimulans want ik ga die zaterdag de stad in met vriendin. Zou dus fijn zijn als ik al wat afgevallen ben, dan kan ik de kledingkast weer wat aanvullen :hyper: .

Straks komt dochter thuis na ruim een week bij haar vader. Heb gezond eten in huis gehaald, dus dat komt wel goed. Vanmiddag is hier in de buurt een foodtruck festival. Misschien dat we daar nog even heen gaan. Hoop verleiding dan, maar dat gaat wel lukken. Mag één gerechtje kiezen van mezelf. En misschien dat dochter er helemaal geen zin in heeft. Dan blijven we lekker thuis en gaan we wel een stukje wandelen ofzo. Ga het wel zien.

Had gisteren ontzettend veel zin in wat lekkers. Borrelnoten! Stond al klaar om even naar de supermarkt te gaan, maar het is me gelukt om thuis te blijven. Mezelf streng toegesproken. Nu wel blij mee, maar wat een gekkigheid eigenlijk hè. Waar komt die enorme behoefte aan "slecht" voedsel toch vandaan :-?
Alle reacties Link kopieren
helaas ging het niet zo goed deze week.. Stress en dan ongezonde dingen gaan eten :( En als je dan eenmaal bezig bent, denken dat het toch niet meer uitmaakt. Zo jammer.
Nog steeds 61 kilo ( gelukkig ook niets erbij gekomen ) maar maandag nieuwe week / nieuwe kansen.
anoniem_356611 wijzigde dit bericht op 05-05-2019 10:15
0.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal!

Start: 96,5
Streef: 75
Huidig: 92,2
Afgevallen: 4,3
Eerste tussendoel: Eerst maar eens onder de 90 kg wegen.


M'n half uurtje sporten met Fitchannel vanochtend zit er alweer op, nu toch wat brandende been- en buikspieren :mrgreen: On the bright side: ik begin de eerste positieve effecten van het afvallen al te merken, ook al ben ik er nog laaaaaang niet. Riem die een gaatje strakker moet, bh's die niet meer te krap zitten, huid die meer begint te stralen.
Vanmorgen 60.9kg :)

wij gaan vandaag ook naar food festival, plan is warm te lunchen daar en 's avonds wat lichts te eten. Ze hebben veel vega/vegan, dus zit hopelijk wat lekkers tussen. (ik ben moeilijk met eten als ik het niet zelf maak...)

En bij thuiskomt ga ik hardlopen, erg veel zin in!
Alle reacties Link kopieren
Oké, ik ging vandaag maar eens officieel op de weegschaal staan. huidige gewicht 73,9 Oeps.. Nou ja, daarom schrijf ik hier ook mee. Afgelopen weken niks aan sport gedaan. En wel veel gedronken, wijn/bier en feestjes gehad.
Gelukkig begint morgen de school weer voor de kinderen, krijg ik ook weer een normaal ritme. En heb het sporten al ingepland!

Gelukkig zie ik bij jullie goede resultaten, motiverend!
Alle reacties Link kopieren
Wat is eigenlijk de lol van foodfestivals? Ik ben er een paar keer geweest, en vind het alleen maar veel geld voor weinig eten.
Een spiraalaardappel voor € 3,50, bijvoorbeeld. Door de prijs smaakt die me echt niet, dan draai ik thuis wel zo'n ding.

Vorig jaar zijn we wel naar Art Carnivale geweest, bij het Schildmeer. Gratis dans- en theatervoorstellingen en betaalbare snacks. Hier zit geen grote (dure) organisatie achter, het wordt opgezet door lokale mensen en de hippie/ibizatypes stromen toe met hun handeltjes.
:sun:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik ben er nog nooit geweest bij zoiets Snoesje... vaak vind ik het eten buiten de deur inderdaad duur (of te zout/vet/etc), spiraalaardappel is sowieso niet aan mij besteed, bij parken waar ze die verkopen ga ik al half over mijn nek van de geur alleen al... (ik kan niet tegen fastfood; van macdonalds moet ik kotsen dus al jaren niet geweest en rest vind ik de zaak zo stinken dat het niet lekker kan zijn)... Ik maak zelf weleens thuis ''fastfood'' maar dan koop ik kip-gehakt en maak daar hamburgers van van de grill dus zonder extra vetten (uitje/knoflook/kruiden etc erdoor) met zoete aardappel/groente uit de oven. Daar genieten we echt veel meer van dan snelle hap. (vinden mijn darmen ook fijner). We zijn beetje ''health freaks'' tegenwoordig :biggrin:

Ach ja, ik zie het wel.
Anders kopen we alleen kop koffie ofzo, we gaan met wat vrienden dus is vooral voor de gezelligheid.
ik heb restje linzen/zilvervliesrijst van gister over, daar ga ik vanavond omelet (met paprika/spinazie/tomaat) mee bakken sowieso :)
Alle reacties Link kopieren
@MadameJean Bedankt voor de tips. Heb inderdaad wel genoten, maar het toetje overgeslagen en me aan een glaasje wijn gehouden. Was gelukkig een hele leuke avond en heb me verder eigenlijk ook niet echt met wel of niet eten beziggehouden :)
80/20 is wel een goed idee!

@SadSloth Welkom! Wij zijn even klein en stiekem heb ik ook 55 als uiteindelijke doel.

@Snoesje Wow zomaar je broek naar beneden, haha, dan ben je duidelijk veel kwijt!
Ik ga die app eens bekijken, bedankt! McFlurry was zalig, ik steek mijn kop gewoon even in het zand wat betreft voedingswaarden ;)

@nicksen Fijn dat je zo’n goede dag had! Aardbeien zijn zalig, goed idee :) Boodschappen bestellen werkt bij mij heel goed tegen impulsaankopen.
Wat goed dat je je hebt kunnen beheersen gisteren zeg.
Veel plezier met je dochter weer zien vandaag, je zal haar wel gemist hebben :)

@Snouth Oh klinkt heerlijk, heb gelijk trek ;) En pilates, is dat leuk?

@Thuis Klinkt als een hele goede dag!

@Luna Ik had ook geen week om over naar huis te schrijven (of juist wel, was gezellig maar veel te veel lekkers gegeten en gedronken) dus we gaan er vanaf morgen gewoon weer tegenaan ;)

@CindieY Fijn zeg, die eerste signalen dat je goed op weg bent.

Ik heb de afgelopen dagen iedere dag het sporten volgehouden, heel blij mee. Wel teveel gesnoept dus, dus ik wil graag mijn doel voor volgende week aanpassen:

Tussendoel: 62 kilo op 11 mei

Fijne zondag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, de score. Als ik heel hoopvol kijk, dan staat het wijzertje weer iets meer naar links, maar een analoge weegschaal is lastiger dan digitaal.

Houd mij nog maar even op 91 kilo.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
@Maantje: wat toevallig!

Ik pas mijn oude broeken weer, erg blij mee!
Heanig an
Bij foodfestival een vegan burger op en bolletje yoghurt-bosvruchten ijs (van een boer die van eigen melk ijs draait, erg lekker; en met vers fruit).

En net terug van hardlopen, 1uur30min en 16km gemaakt. Het was een fijn rondje.

Straks nog wat eten, of omelet of ongezoete soja yoghurt met een banaan en havermout.

:)
Alle reacties Link kopieren
@maantjeroos; ik vind pilates echt heerlijk om te doen. Je traint je core en stretcht je hele lijf.
Mijn bovenste buikspieren zijn al mooi (en zichtbaar!), maar mijn onderste buikspieren zijn nog wat slap en ik heb daar nog een kleine vetrolletje.

Ik ben wel eens naar zo’n foodtruck festival geweest. Vooral leuk als je met wat vrienden bent. Maar ik vind het ook wel erg duur.

Uitslapen tot 13u?! Wow.... kan het me echt bijna niet meer herinneren dat ik dan ooit kon....

Huidig gewicht, precies 70 kg
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen 75,6 durf morgenvroeg niet te kijken. Vandaag allemaal lekkere (slechte) dingen gegeten. Morgen weer extra goed mijn best doen.
Alle reacties Link kopieren
Oh my...jullie zijn allemaal wel supergoed bezig met al dat sporten en bewegen zeg! Dat is hier nogal een dingetje. Heb er echt helemaal niks mee :-D
Pilates lijkt me dan wel fijn. Ik vond yoga ook echt heerlijk om te doen. Dat lukt alleen niet meer nu helaas. Mis het soms nog wel.

We zijn niet naar het food truck festival geweest. Weet dus nog niet of dat wat is, ben ook nog nooit naar zoiets geweest. Maar dochter moest even acclimatiseren thuis. Spelletjes gedaan en ze heeft lekker zitten verven. Even een serietje gekeken, hangend tegen me aan met duim in haar mond :love:
En we hebben een stuk gefietst na het avondeten. Inmiddels ligt ze al een uur in dromenland :-D

Hier een prima dag qua eten. Had een custardcakeje ingecalculeerd, maar uiteindelijk niet genomen. Morgen dagje attractiepark en ik heb vanmiddag ook al voor morgen gekookt. Dus als we morgen afgedraaid thuis komen, gaat de nasi in de magnetron en kunnen we eten. Gezond en lekker. Vandaag ook weer gezond gekookt voor de avondmaaltijd. Was het dus nog niet verleerd :-D
Ga zelf brood meenemen morgen. En wat fruit en tussendoortjes. We zullen vast wel iets kopen daar, maar dan is de basis in elk geval gezond.
Alle reacties Link kopieren
Nicksen80, je hebt in ieder geval gefietst na het avondeten. Dat is ook beweging! Dat mis ik wel aan dit weer, ik vind het op lente- en zomeravonden heerlijk om zomaar op de fiets te springen en wel te zien waar ik zoal heen fiets. Nu alleen m'n dagelijkse tochtje naar kantoor en weer terug.
Alle reacties Link kopieren
CindieY schreef:
05-05-2019 21:48
Nicksen80, je hebt in ieder geval gefietst na het avondeten. Dat is ook beweging! Dat mis ik wel aan dit weer, ik vind het op lente- en zomeravonden heerlijk om zomaar op de fiets te springen en wel te zien waar ik zoal heen fiets. Nu alleen m'n dagelijkse tochtje naar kantoor en weer terug.
Ik fiets dan helaas altijd t liefste naar een vriendin en dan samen naar een cafe met een glas koude witte wijn...
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen.

De weegschaal zij vanochtend 72.2 :biggrin: de oudstr gaat vandaag weer naar school en de middelste naar de peuter dus kom deze week hopelijk weer wat meer aan sporten toe!
Alle reacties Link kopieren
Haha Madame, tsja zo'n fietstochtje levert dan uiteindelijk meer kcal op dan je verbrand hè :lol:
Ik had een briefje van 5 euro in mijn zak gedaan ook, eventueel voor een ijsje ofzo, maar we kwamen niks tegen.
En ik heb echt een hekel aan fietsen. Vind het niet leuk (heb ook geen goede fiets). Ik wandel liever een stuk, maar daar heeft mijn dochter weer een broertje dood aan. Maar gisteren ging prima op zich. Ik moet ook niet zeuren!

Vandaag dagje aan de wandel in attractiepark. Trek mijn winterjas maar aan denk ik :-( Straks brood smeren en alles klaar leggen. Rustig aan, dochter slaapt nog zelfs.

Mooi resultaat Helene, nu weer het gewone leven in dus. Hier nog vakantie :-D
Alle reacties Link kopieren
De weegschaal zei vandaag (maandag weegdag)

Nieuw gewicht 69,5

Op zich prima en ik lig op schema (nog 4,5 kilo in 9 weken) maar ik woog vorige week 69,3 dus ik had eigenlijk wel 68,x verwacht als ik eerlijk ben. Nouja het is geen lineair proces, dat wéét ik, en ik ga deze week gewoon weer lekker bewegen en gezond eten.

Succes allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven