Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen, doel voor doel, wie doet er mee?

05-04-2019 14:41 264 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!
De afgelopen jaren zijn de kilo’s er bij mij gestaag aangekomen. Zwangerschappen, te veel eten en drinken en te weinig sporten hielpen daar goed bij ;) Nu ben ik voor de zoveelste keer begonnen met afvallen. Ik wil graag minimaal 8 kilo kwijt. Maar ik merk dat die 8 kilo lichter zo’n ver van mijn bed show is, dat ik snel de moed verlies.
Daarom heb ik besloten om in plaats van een einddoel, steeds en tussendoel te stellen en me daar aan te houden. Zo lijkt het toch wat makkelijker te gaan.
Mijn uiteindelijke doel is weer terug naar mijn oude gewicht (55 kilo, ben 1.60 lang) maar als tussendoel heb ik nu om 11 april (dan heb ik een feestje) 64 kilo te wegen. Dit voelt voor mij een stuk meer behapbaar.

Wie doet er mee? Het lijkt me fijn om elkaar te helpen, tips uit te wisselen en met elkaar de kilo’s kwijt te raken!
Groetjes,
Maantjeroos
Alle reacties Link kopieren
Net als ontbijt twee crackers met die Linera smeerpate op. Was heerlijk! Dus nog bedankt voor de tip. Prima ter afwisseling :-D
Alle reacties Link kopieren
Oh wat vroeg waren die meiden op Nicksen! Lekker vroeg naar bed vanavond ;)
Ja ik heb me ook voorgenomen pas weer te wegen op de dag dat ik mijn doel behaald wil hebben. Het kan zo schommelen!
En fijn dat je de Linera lekker vond!

Jullie nog tips voor lekkere en calorie-arme recepten? Liefst die peuter en baby ook kunnen eten?
Alle reacties Link kopieren
Maantjeroos schreef:
13-04-2019 13:01
Oh wat vroeg waren die meiden op Nicksen! Lekker vroeg naar bed vanavond ;)
Ja ik heb me ook voorgenomen pas weer te wegen op de dag dat ik mijn doel behaald wil hebben. Het kan zo schommelen!
En fijn dat je de Linera lekker vond!

Jullie nog tips voor lekkere en calorie-arme recepten? Liefst die peuter en baby ook kunnen eten?
Ik maak weleens gezonde pastasaus en dan neem ik zelf weinig tot geen pasta (vervangen door courgette slierten)? Verder maak ik pesto met veel broccoli, dat vinden ze heerlijk, en we eten veel vis/aardappelen/groenten waarbij ik voornamelijk vis en groenten eet.
Alle reacties Link kopieren
Nou, het eerste stuk appeltaart van de scouting is op. Geen streepjescode (banketbakker) dus dan maar roomboterappeltaart aangeklikt in de app. 111 gram, 300 kcal.

Gelukkig had ik vanmorgen rustig aan gedaan. Ik heb de taart héél langzaam opgegeten, hij was wel lekker!
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Klinkt 297 kcal beter dan 300? De app geeft 297 aan.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 45 mins hard geracegefietst, dat levert -400 kcal op. Nu pannenkoeken bakken voor de kinderen en neem zelf een kleine hartige bij mn salade :-)
Alle reacties Link kopieren
MadameJean schreef:
13-04-2019 17:33
Ik heb 45 mins hard geracegefietst, dat levert -400 kcal op. Nu pannenkoeken bakken voor de kinderen en neem zelf een kleine hartige bij mn salade :-)

Topper!!
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Aardappeltjes, groente en een stukje entrecôte. Plus vanilleyoghurt met gepofte amaranth. Buikje weer vol.

De entrecôte moet je na het bakken laten rusten in aluminiumfolie. Er loopt dan altijd wat vleesnat uit. Dé ideale vetvrije jus voor mijn aardappeltjes.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Klinkt lekker MadameJean! Wel een goede om dan vooral de groente te eten. Ik heb het idee dat ik daar veel mee kan winnen. Ook wat minder brood, eet nu ‘s middags vaak drie boterhammen. Jij bent goed bezig vandaag zeg!
Oeh Snoesje appeltaart, heerlijk! Goed dat je ervan genoten hebt. En 297 valt hartstikke mee ;)

Ik heb vandaag redelijk gedaan, wel een stukje koek op van zoon maar goed. Morgen krijgen we bezoek en ga ik even extra opletten, want dat zijn de momenten dat ik de mist in ga (want zo gezellig). Begin de dag morgen met een stukje rennen :)
Alle reacties Link kopieren
Maantjeroos schreef:
13-04-2019 19:28
Klinkt lekker MadameJean! Wel een goede om dan vooral de groente te eten. Ik heb het idee dat ik daar veel mee kan winnen. Ook wat minder brood, eet nu ‘s middags vaak drie boterhammen. Jij bent goed bezig vandaag zeg!
Oeh Snoesje appeltaart, heerlijk! Goed dat je ervan genoten hebt. En 297 valt hartstikke mee ;)

Ik heb vandaag redelijk gedaan, wel een stukje koek op van zoon maar goed. Morgen krijgen we bezoek en ga ik even extra opletten, want dat zijn de momenten dat ik de mist in ga (want zo gezellig). Begin de dag morgen met een stukje rennen :)
Thanks! Morgenavond naar vriendinnen, dan wordt t voor mij ook lastig. Dus vandaag ben ik wel een beetje strikt daardoor.

Ik heb al besloten morgen op de fiets te gaan (20km in totaal) nu nog echt doen.

Qua eten, ja ik maak meestal hetzelfde voor de hele familie maar dan in andere verhoudingen zodat ik minder pasta, rijst en aardappelen eet en maar groenten, rauwkost en ander gezonds. Of een extra ei, dat vult ook.

Het meest mis ik... veel kaas. Ik ben een enorme fan van goede kaas.
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn jullie allemaal goed bezig zeg!
Ren je al lang Maantjeroos? Zou er eigenlijk ook mee moeten beginnen gezien mijn belabberde conditie.. misschien goed voornemen voor morgen. Al wacht ik even af hoe ik me dan voel aangezien ik vandaag snotverkouden ben..
En pittig MadameJean 20 km! Ik fiets elektrisch dus dat is ook niet echt bevoordelijk :facepalm:

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik voor nu enkel alle zoetigheid laat staan. Maar met de hoeveelheid zoetigheid die er hier op een dag doorheenging moet er toch wat resultaat te behalen zijn op die manier!?

Vandaag voor het Ontbijt 1 broodje met ei., lunch wrap met capaccio en avondeten halve hartige pannenkoek. Aangezien ik niks lekkers in huis gehaald heb kan ik ook niet zondigen! Wbt calorieën tellen ben ik echt een beginner, ik heb werkelijk waar geen flauw idee hoeveel ik op een dag binnen krijg. Las iets over een app dus daar maar mee starten!

Hebben jullie nog goede tips voor snelle lekkere tussendoortjes? Merk dat ik genegen ben om niks te eten ter vervanging van maar daardoor gister alleen ontbeten en avond gegeten. Ook niet helemaal de bedoeling
Alle reacties Link kopieren
Pfff deze dag moet ik qua eten maar gauw vergeten. Broodje kipshoarma mét knoflooksaus op. En cake. Rest wel redelijk "normaal" maar heb een opgeblazen buik nu. Morgen weer de draad oppakken. Het was wél lekker :-D

En Pasen komt er aan. Ik ga er lekker niks bijzonders aan doen qua eten. Paaseieren verstoppen voor dochter en verder doen we gewoon normaal. Dochter geeft niks om luxe eten en ik eigenlijk ook niet. We hebben een lekker lang weekend volgende week, dus dan ga ik niet uren in de keuken staan voor ons tweetjes. Ook stuk beter voor de portemonnee.
Alle reacties Link kopieren
Yellowie schreef:
13-04-2019 21:14
Wat zijn jullie allemaal goed bezig zeg!
Ren je al lang Maantjeroos? Zou er eigenlijk ook mee moeten beginnen gezien mijn belabberde conditie.. misschien goed voornemen voor morgen. Al wacht ik even af hoe ik me dan voel aangezien ik vandaag snotverkouden ben..
En pittig MadameJean 20 km! Ik fiets elektrisch dus dat is ook niet echt bevoordelijk :facepalm:

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik voor nu enkel alle zoetigheid laat staan. Maar met de hoeveelheid zoetigheid die er hier op een dag doorheenging moet er toch wat resultaat te behalen zijn op die manier!?

Vandaag voor het Ontbijt 1 broodje met ei., lunch wrap met capaccio en avondeten halve hartige pannenkoek. Aangezien ik niks lekkers in huis gehaald heb kan ik ook niet zondigen! Wbt calorieën tellen ben ik echt een beginner, ik heb werkelijk waar geen flauw idee hoeveel ik op een dag binnen krijg. Las iets over een app dus daar maar mee starten!

Hebben jullie nog goede tips voor snelle lekkere tussendoortjes? Merk dat ik genegen ben om niks te eten ter vervanging van maar daardoor gister alleen ontbeten en avond gegeten. Ook niet helemaal de bedoeling
Een app is wel een goed idee omdat je dan kunt zien hoe veel de tussendoortjes samen opleveren. Ik gebruik fatsecret (uhuh) en nu weet ik dus hoeveel tien walnoten aan calorieen opleveren. En hoe ver ik moet fietsen als ik veeeel meer dan tien walnoten (met chocola er omheen) heb gegeten.
Alle reacties Link kopieren
Heb hem gedownload. Thanks voor de tip! En wat een naam ook echt :hihi:

Heb hem ingevuld en volgens mij vandaag een goede dag. Schokkend was wel wat ik voorheen binnenkreeg puur met kindercholade :facepalm: . Ik snap wel waarde kilo’s vandaan komen!
Alle reacties Link kopieren
Yellowie schreef:
13-04-2019 21:41
Heb hem gedownload. Thanks voor de tip! En wat een naam ook echt :hihi:

Heb hem ingevuld en volgens mij vandaag een goede dag. Schokkend was wel wat ik voorheen binnenkreeg puur met kindercholade :facepalm: . Ik snap wel waarde kilo’s vandaan komen!
Ja dat soort getallen verbaasden mij ook. Maandenlang veel chocola en quesedilla’s gegeten. Echt VEEL. Dat ik niet dikker ben :-)

Ik probeer nu elke dag 250 kcal te minderen en 250 kcal extra te bewegen met als doel 500 gram per week af te vallen. Dus een app is wel handig om te begrijpen hoe dat (ongeveer) werkt.
Alle reacties Link kopieren
3 paaseitjes gehad -> 120 kcal.
Leve de app!

Ik zit gelukkig nog niet aan mijn max, dus kan ik nog een beker melk nemen voor het slapen gaan.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Van 1 paaseitje word je minder dik dan van een lange vinger (die niets weegt). Caloriën zijn vreemde dingen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
13-04-2019 22:44
3 paaseitjes gehad -> 120 kcal.
Leve de app!

Ik zit gelukkig nog niet aan mijn max, dus kan ik nog een beker melk nemen voor het slapen gaan.
Mjam! Uit nieuwsgierigheid: op hoeveel kcal mik je? Ik probeer 1700 (plus dus structureel 250 per dag extra verbranden door meer actief te zijn)
Alle reacties Link kopieren
1600. Net als mijn vriendinnen (die deden dit onder doktersbegeleiding).

Mijn app geeft 1450 aan, dus ik sta mezelf toe om maximaal 150 in het rood te gaan. Dat lukt me inmiddels niet, ik ben me nu veel bewuster van wat ik naar binnen schuif.

Vier kilo in ongeveer veertig dagen kwijt. Nog 22 kilo te gaan
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Vandaag zit ik (tot nu toe) op 1224 kcal.

Ontbijt en lunch met bruin brood, cholesterolverlagende margarine en ham. Plus boerderijmelk

Avondeten Hollandse pot plus yoghurt. Tussendoor appeltaart en drie paaseitjes.


Vrijdag 1406
Donderdag 1349
Woensdag 1882 (man kookte)
Dinsdag 1384
Maandag 1505
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Op het werk eet ik wel fruit, thuis eigenlijk niet. Misschien moet ik de geplande melk gaan vervangen door wat sinaasappels uit te persen. Snufje kaneel er op.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
13-04-2019 23:01
Op het werk eet ik wel fruit, thuis eigenlijk niet. Misschien moet ik de geplande melk gaan vervangen door wat sinaasappels uit te persen. Snufje kaneel er op.
Netjes zeg! Ik ben benieuwd of 1700 gaat werken. Ik weet niet hoe veel ik hiervoor at, het fluctueerde enorm. Ik weet alleen dat ik er van aankom.
Alle reacties Link kopieren
Na een week krijg je echt inzicht in wat welk voedsel oplevert. Een digitale keukenweegschaal die per 1 gram weegt is ook heel prettig.

Ik ga niet moeilijk lopen pielen, en voer gewoon achterham in, ook als ik yorkham of rauwe ham eet.

Bij man zijn kookk(l)unst wordt het moeilijk schatten en voer ik simpelweg pasta carbonara in. Behoorlijk vet.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat mijn doel iets te ambitieus is eigenlijk. Nu nog 2,7 kilo afvallen in 16 dagen is waarschijnlijk niet haalbaar. Maar ja, ga het wel zien. Komen jullie doelen al in zicht?
Zoals het nu gaat qua eten, kan ik het wel langere tijd vol houden. Als ik te streng word voor mezelf, ga ik sneller de mist in.

Zo'n app is inderdaad erg handig. Ik vergis me snel in aantal kcal. Of in hoeveelheden.
Bijvoorbeeld gisteren, een plakje cake. Eén portie is 131 kcal staat op de verpakking. En een portie is 30 gram. Nu heb ik dus na het afsnijden dat plakje cake eerst gewogen. Voor mijn gevoel een heel standaard plakje, maar wél 55 gram. Dat scheelt behoorlijk in kcal dus, bijna het dubbele! Die tweede plak heb ik dus maar niet genomen :lol:
Alle reacties Link kopieren
Ideaal die app zeg! Zag er heel erg tegenop om zelf calorieën te gaan tellen etc maar zo is het wel heel makkelijk!

En dat kan ik me voorstellen nicksen80, hoeveelheid gram vind ik ook heel moeilijk in te schatten en zo gaat het aantal kcal natuurlijk wel erg snel. Hopelijk heb je extra genoten van die ene plak!

Mijn doel is om 70 kilo te wegen op 15 mei. Geen idee of dat realistisch is. Moet alleen even een vast weegmoment kiezen want het schommelt nogal op een dag. Welk moment kiezen jullie als uitgangspunt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven