Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen, doel voor doel, wie doet er mee?

05-04-2019 14:41 264 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!
De afgelopen jaren zijn de kilo’s er bij mij gestaag aangekomen. Zwangerschappen, te veel eten en drinken en te weinig sporten hielpen daar goed bij ;) Nu ben ik voor de zoveelste keer begonnen met afvallen. Ik wil graag minimaal 8 kilo kwijt. Maar ik merk dat die 8 kilo lichter zo’n ver van mijn bed show is, dat ik snel de moed verlies.
Daarom heb ik besloten om in plaats van een einddoel, steeds en tussendoel te stellen en me daar aan te houden. Zo lijkt het toch wat makkelijker te gaan.
Mijn uiteindelijke doel is weer terug naar mijn oude gewicht (55 kilo, ben 1.60 lang) maar als tussendoel heb ik nu om 11 april (dan heb ik een feestje) 64 kilo te wegen. Dit voelt voor mij een stuk meer behapbaar.

Wie doet er mee? Het lijkt me fijn om elkaar te helpen, tips uit te wisselen en met elkaar de kilo’s kwijt te raken!
Groetjes,
Maantjeroos
Alle reacties Link kopieren
MeredithGrey schreef:
18-04-2019 08:33
Leuk, ga vanmiddag meteen kijken! Thnx
Heb je nog wat lekkers gevonden?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
19-04-2019 14:26
Vervang de frites door een salade verte en vraag om de saus/vinaigrette apart te serveren.

Fatsoenlijk brood bestaat niet in Frankrijk. Gebruik alleen een stokbroodje om je bord mee schoon te deppen.

Geniet 's morgens van je croissant, en smeer daar gewoon verder niets op.
Uhm, so far een croissant in de trein, crepe met kaas als lunch, halve mini quiche omdat ik rammelde en diner met heerlijk bruin zuurdesembrood, vis en asperges en een halve chocomousse en drie glazen wijn. Hips. Wel superveel gelopen. Telt dat?
Alle reacties Link kopieren
Tsja, je moest natuurlijk wel een bodempje leggen voor die wijn.
:hug:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Waardeloze dag gisteren. Toch, aan extraatjes, een (door dochter) zelfgemaakt croissantje op. En 's avonds té veel pannenkoeken op én een bakje chips. En zo lekker waren die chips niet eens :-$ Het was echt eten uit onvrede. Geen fruit gegeten, niks aan groente. Ongezond dus!

Vandaag direct weer herpakken, want dit is niet de bedoeling. Nu dus opletten dat ik niet gelijk ga denken "ik begin na het weekend wel weer".
Straks even naar de markt voor fruit en groenten. Gewoon koken vanavond. En even flink aan de poets straks. Dochter krijgt een vriendinnetje te spelen, dus die vermaakt zich wel vanmiddag. Ik ga lief zijn voor mezelf vandaag, maar zonder snoeperij!

En het klinkt als vakantie Madame :lol:
Snoes weer opgeknapt?
Alle reacties Link kopieren
91,5 ??? :O

Ondanks of dankzij de Tony???
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Yess Snoesje666. Onder de 92 :cheer:

Hier ook gewogen net en ben deze week van 75 naar 73.2 gegaan. Super blij mee!!
Alle reacties Link kopieren
Nou hier ging het donderdag op zich best goed. Eerst thuis een WW-lunch van 2 punten en toevallig een gerecht dat mijn moeder erg lekker vindt, dus dat was mooi meegenomen. Daarna op de fiets door de stad gegaan. Veel gelopen en gefietst en mezelf nog getrakteerd op nieuwe schoenen :) . Tijdens het etentje twee voorgerechten genomen van in totaal 10 punten (inclusief een glas wijn) . Had van tevoren het restaurant gebeld of het mogelijk was om te kijken of ze er rekening mee konden houden, hun aanbod was om minder rijst en meer groenten in mijn pokebowl te doen. Helemaal supe! Uiteindelijk was ik tot hier best tevreden, maar toen ging het mis.

Vriendin belde en wilde een borrel drinken en met het mooie weer etc. heb ik dat dus gedaan. En dat werd best veel wijn, wel gezellig en gelukkig had ik veel bewogen (do: 8,4 km gelopen = 13.049 stappen en 15,3 km gefietst), dus binnen de weekpunten gebleven, maar baal er wel van. Gisteren was ik dus ook best een beetje brak, maar wel binnen de punten gebleven.

Vanavond heb ik een feestje, maar denk dat ik verstandig doe en maar aan de spa-rood ga. Heb geen zin om het weer uit de hand te laten lopen. Bovendien staat er vandaag nog een wandeling en fietstochtje op het programma dus dat moet goed komen.

Verder wil ik vandaag nog even naar de markt (lopend) om wat fruit te halen. Heb een hele fijne waterkan gekregen, beetje sinaasappel en citroen erin en dan lekker met water in de koelkast zetten. Daarnaast wil ik ook ijsthee maken zonder suiker (0 punten), zodat ik in ieder geval wat drinken heb dat mag en iets anders is dan alleen water. La souk moet ik nog steeds doen, het was behoorlijk druk met alle winkels die al op ons lijstje stonden, ga ik dus vandaag doen.

@maantje Gefelliciteerd met jullie drie jaar samen zijn! En wel genieten van het etentje, anders is het ook niet leuk. Zijn twee voorgerechten bijv. een optie? En idd de rest van de dag rekening mee houden doe ik ook.
Die luxe van kunnen eten en slank blijven heb ik nooit gehad, mijn familie wel dus zij zijn nogal gewend om allemaal lekkere dingen op tafel te zetten. Geluk is dat weinig chips mag en je mij eigenlijk altijd blij kunt maken met komkommer, daar vraag ik dan ook vaak om.

@madame: goed van de paaseitjes en je vakantie gewicht! Je moet natuurlijk wel een beetje genieten van je vakantie! Veel plezier!

@nickson Goed van de paaseitjes, ben je al begonnen met het uitmesten van je kast? Hier staat het ook op het programma ivm de komende verhuizing, maar heb nog even geen zin.. Jammer dat het even misging, maar nu onthoud je voor de volgende keer vast dat die chips niet zo lekker was. En idd vandaag gewoon weer herpakken! Ik doe met je mee!

@snoesje: hooikoorts is echt een drama op dit moment. Hier ook ontstoken ogen etc, en mijn neus is steeds helemaal kapot, zodat ik met een rode neus loop, lijk net bassie.. Ken je de cardiflorcreme van VSM, die helpt goed tegen jeuk!

Uit nieuwsgierigheid, vertellen jullie aan je omgeving dat je bezig bent met afvallen? Ik heb het wel aan een paar vrienden verteld, maar niet aan bijv. mijn ouders. Mijn moeder had wel wat door donderdag, maar weet van de vorige keer dat ze er om de haverklap naar vragen en daar heb ik niet zoveel zin in, Hoe goed bedoeld ook. Ik wil eigenlijk gewoon dat mensen het straks zien (en dat zullen ze gegarandeerd, gezien we samen op vakantie gaan;)).
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
@Yellow en Snoesje! :cheer2: voor de kilo's.

Ben net ook even op de weegschaal gaan staan en die zijn 81,4! Dat is tov. van maandag min 2,6 (maar denk vocht), realistischer de maandag ervoor min 1,3!

Ik weet dat ik vorig zomer nog zwaarder ben geweest (blessure en niet lekker in mijn vel) en paste deze week een shirt dat ik vorig jaar kocht en het past weer. Ook een aantal broeken passen weer dus dat zijn ook fijne resultaten!
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Ik maak het niet wereldkundig eerlijk gezegd. Hoeft ook niet, want ik eet nu "normaal" en kan dus gewoon mee eten. Op het werk eet ik gewoon mijn boterhammetjes. Ik ben vooral dik geworden door het snaaien en snacken. Dat achterwege laten valt niet zo op :-D Ik doe overigens ook niet geheimzinnig hoor, mocht iemand het vragen, dan geef ik gewoon aan dat ik probeer wat gewicht te verliezen.

Kledingkast is gelukt maar ik werd er treurig van. Er mag echt nog wel een flink aantal kilo's af. In zomerkleding vallen die vetrollen toch wat meer op o_o En wat doe ik dan...'s avonds snaaien :facepalm:
Wel het één en ander de kast uit gegaan. Sommige te groot, of niet mooi weer. Dus wel lekker opgeruimd. Eigenlijk heb ik nog wel wat kleding nodig, maar ga toch proberen om dat nog even uit te stellen. Vijf kilo eraf en zo'n jurkje gaat flodderen. Dus hoop het te redden tot de uitverkoop. Dan ga ik altijd een dag shoppen met een vriendin. Dan maar wat minder afwisseling nu.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
19-04-2019 22:09
Tsja, je moest natuurlijk wel een bodempje leggen voor die wijn.
:hug:
Ja! Vandaag braaf begonnen met yoghurt en fruit maar na 6 km wandelen gezwicht voor een warm geitenkaastaartje. Nu even niks terwijl de kinderen slapen.

Gelukkig gaan we vnv eten met vrienden die houden van vis. Best gezond. En dan houd ik me in: weinig frites en brood, en 1 glas wijn)!
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
19-04-2019 21:41
Heb je nog wat lekkers gevonden?
Vanmiddag geweest, en eigenlijk kende ik het wel! Ik heb de bietjes chips meegenomen en een beetje gedroogde meloen. Wist niet zeker of in die andere paprika zat (allergie), dus niet op gegokt.

Verder een goede dag gehad. 8,8 km gelopen (14.139 stappen) en 7 kilometer gefietst. Ben even over de markt gelopen en daar wat fruit gekocht. Daarna verder gelopen en mezelf getrakteerd op 1 bolletje limocello-prosecco sorbetijs. :) Ook naar de grote jumbo geweest en daar vooral lacotsevrije spullen ingeslagen. In de koelkast staat eigen gemaakte ijsthee zonder suiker en een kan water met citroen en sinaasappel. Ik kom de paasdagen wel door.

Bedacht me later dat ik mijn extra punten nog had bewaard voor vanavond. Met al mijn bewegen was ik daar niet aan toegekomen, dus denk toch maar een wijntje. Nu eerst eten, er ligt een vispakketje in de oven en er staat een caprese klaar:D
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
@MadameJean Netjes! En wat is een geitenkaastaartje? Klinkt lekker! Veel plezier vanavond.

@Snoesje Supergoed! En voel je je vandaag wat beter?

@nicksen Goed vooruitzicht toch, lekker winkelen straks in je nieuwe maat ;)

@Yellowie Ook al zo goed bezig!!

@MeredithGrey Ondanks dat de dag niet helemaal eindigde zoals je wilde heb je het de rest van de dag wel goed gedaan! En lekker veel bewogen, dat voelt altijd zoveel beter he? Had ik vandaag, en dan met dat zonnetje erbij, echt fijn!

Bedankt voor de felicitaties! Onze oppas moest helaas de afspraak afzeggen dus zijn we niet uit eten geweest. In plaats daarvan hebben we lekkere dingen in huis gehaald en het thuis ‘gevierd’. Veel gesnoept maar het was wel lekker. Toch ‘s morgens wel even spijt maar ja vandaag weer netjes gegeten!

Ik vertel wel aan mijn omgeving dat ik bezig ben met afvallen ja. Niet dat ik het er steeds over heb of zo maar als ze blijven eten of ze bieden iets lekkers aan zeg ik het gerust.
Alle reacties Link kopieren
Mijn hooikoorts is nog steeds een ramp. Mijn vader heeft het nu ook. Ik slik een dubbele dosis cetirizine. Loratadine werkt niet meer bij mij.

Mijn omgeving vertel ik het niet actief, ze merken het vanzelf aan mijn gezwaai met mijn telefoon als ik weer eens een streepjescode wil scannen.
Praktisch als collega trakteert op gebak.
:P
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Op verjaardagen zitten we met een groepje te diëten, dus vechten om de paprikareepjes.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ondanks dat het hier even niet zo lekker loopt, ben ik toch een paar onsjes kwijt. Maar ook gisteren was niet een al te beste dag.
Had 's avonds na het eten nog zo'n trek in zoetigheid, dat ik op het punt stond nog even naar de supermarkt te gaan. Maar dochter hield me tegen. Mama, dat is niet goed voor je hoor, je wilde minder snoepen toch :-D Handig zo'n extern geweten!

Vandaag bij mijn ouders eten. Asperges. Met ham, gekookt ei en botersaus. Heerlijk, dus daar ga ik van genieten. Schepje minder saus en verder lekker smikkelen.
En nu eerst paaseitjes verstoppen voor dochter. Blijft ze leuk vinden :lol:
Alle reacties Link kopieren
Aiaiai, gedroogde meloen. Als er érgens veel kcal in zitten... Probeer dát te beperken. Die appel/bietjes chips zijn ook lekker.

Gisteren een dagje Borkum. Als "avondeten" de losse componenten van een hawaiiburger geregistreerd, zonder weegschaal. Duitsers gooien overal augurkenschijfjes op, ik kon de ananas amper proeven, mede door het zwembad aan ketchup en (vermoedelijk) mayo.

Mijn enige snoeperij waren twee bolletjes duindoornijs, die vind je bijna nergens.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 22-04-2019 11:28
0.21% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
@Maantje, als je er van hebt genoten, dan mag het ook wel een keer hoor. Heb deze week een heel lang gesprek gehad met een vriendin die er veel van weet en wat zij vooral het engste vind is dat als je gaat afvallen je helemaal niets meer eet en als je bent gestopt dan weer alles gaat eten. Het idee is namelijk vooral dat je je voedingspatroon omgooit, niet dat je niet meer geniet. Dat is ook wel een beetje de manier hoe ik er in sta.

@snoes, ik weet dat er veel calorieën in zitten, maar ik vind het lekker. Neem daarbij dat ik nooit koekjes, chocola (heel soms in de tijd van de maand) en amper chips eet, dit is mijn traktatie zeg maar. Ik heb het ook alleen in huis als ik het toevallig tegenkom.... Hooikoorts is hier ook dramatisch, mijn ogen zijn dik, mijn neus zit verstopt en zit helaas vooral binnen met dit mooie weer. Weet je trouwens dat je door histamineremmers minder snel afvalt? Schijnt iets te doen in je hersenen waardoor ze niet meer snappen dat je moet afvallen ofzoietes.... Weet het niet meer precies, maar kan handig zijn om in je achterhoofd te houden.

@nickson toch fijn dat er wel weer wat af is toch! En lekker asperges, ben er laatst speciaal voor naar mijn ouders gegaan! Geniet ervan. Wat kleding betreft, de vorige keer dat ik in zo'n tussenperiode zat qua gewicht heb ik een tas vol kleding bij de Primark gekocht.. Gaat toch niet langer dan een seizoen mee en was voor heel weinig geld klaar.. Misschien een idee. Ik heb het geluk dat mijn moeder bijna alles maakt voor mij en wat niet meer past maakt ze smaller (of groter, maar dat is niet de bedoeling).

Feestje was uiteindelijk leuk, maar wel iets te veel wijn. Toch zit ik nog steeds keurig binnen mijn punten, met name door het vele bewegen dus trots op mezelf. Ben alleen wel een beetje van de fiets gevallen :facepalm: Nu wat nadorst dus er staat een karaf water met fruit op tafel...

Wat betreft doelen heb ik nog twee doelen gevonden. Heb gisteren weer wat kleding gepast en er past steeds weer. Toch wil ik graag in de vakantie weer in mijn favo korte broek passen en met de dorpsfeesten mij prettig voelen in mijn favo jurkjes.. Gezien die twee dingen praktisch tegelijk zijn, hangen deze doelen mooi samen.

Fijne Pasen iedereen!
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Tijd voor eieren, gelukkig passen die goed in een dieet! Ik ga nu een paar dagen logeren bij familie die erg gezond eet. En ik ben van plan lekker te gaan bewegen! Laat het land van profiteroles, en wijn snel achter me. Fijne pasen!
Alle reacties Link kopieren
Paasstol is killing...
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Fijne Paasdagen allemaal!
@Snoesje Vervelend he die hooikoorts. Het enige nare aan dit seizoen.

@nicksen Fijn dat je toch wat onsjes kwijt bent. En wat een lieve steunende dochter heb jij!

@MeredithGrey Helemaal mee eens. Het gaat om een verandering op lange termijn, niet om niets meer mogen nu. Fijn dat je feestje leuk was, heb je de kater een beetje overleefd? Mooie doelen heb je voor jezelf, goed idee om het zo concreet te maken met een kledingstuk dat je weer wil passen.

@MadameJean Veel plezier bij je familie!

Mijn doel was vandaag 62,5. Gewogen en ik weeg 62,4!! Heel blij mee. Vandaag pasen vieren met gezin en vrienden, ik mag van mezelf wat lekkers.
Op naar mijn volgende doel: 11 mei heb ik een feestje en wil ik 60 wegen o_o
Alle reacties Link kopieren
Wat goed Maantje! Je doel behaalt :cheer2: Je volgende doel gaat ook vast lukken!

Ik was gisteren bij mijn ouders en we hadden het ook over afvallen en overgewicht. Ik gaf aan dat ik nu toch wil proberen om een gezond gewicht te bereiken. En dat ik dat in mijn volwassen leven nog nooit heb gehad. Mijn ouders gaven ook al aan dat ik als kind al te zwaar was. Heb echt altijd overgewicht gehad. Ik vraag me dan ook wel af of het allemaal wel haalbaar is. Ik moet echt opletten dat ik mijn doelen bereikbaar houd. Het heeft geen zin om een gewicht te willen hebben dat ik op mijn 12de had. Daarom is dit topic zo goed. Stapje voor stapje is het veel beter te overzien. Het zal in ieder geval een langdurig traject worden. Maar ik houd goede moed. Mijn eerste doel van 82 kilo is niet héél ver weg meer. En doel daarna wordt de "8" weg poetsen :-D

Dochter wil vandaag taco's eten. Ik denk dat ik ook een flinke pan kippensoep ga maken, in porties in de vriezer. Nu eerst maar eens even de menuplanning voor komende week maken en een boodschappenlijst opstellen.
Alle reacties Link kopieren
Jeej Maantje :cheer: :cheer2: Kater ging eigenlijk prima en was er vrij snel vanaf. Veel water gedronken en normaal gegeten en keurig binnen de punten gebleven zonder echt te snaaien dus het viel me allemaal mee. Pasen vieren klinkt wel gezellig. Veel plezier! Wij doen dat echt nooit, dus ik zit gewoon thuis. Dieettechnisch gezien wel handig :)

@nickson Op zich wel fijn dat het gesprek met je ouders wat inzichten heeft gegeven. Verder is het doel voor doel ook erg prettig. En uiteindelijk is natuurlijk de vraag, wat is je doel en is het realistisch. Ik had het deze week dus met een vriendin erover die er door studie het een en ander vanaf weet en zij gaf mij ook heel duidelijk aan dat je doel wel realistisch moet zijn. Als voorbeeld gaf dit: als een man type aangeklede spijker naar de sportschool gaat en heel veel gaat trainen zal hij nooit het brede figuur krijgen wat hij misschien wil, dat kan niet omdat het zijn bouw is, wel kan hij gespierd worden. En dat geldt natuurlijk ook voor ons. Ik zal er nooit zo uitzien als mijn zus of vriendin, simpelweg omdat mijn bouw anders is (borsten, heupen etc.) Het mag alleen allemaal wel wat minder. Daarom focus ik naast gewicht ook vooral op afmetingen en foto's en sporten erbij zodat alles weer wat strakker wordt en ik mij uiteindelijk goed voel en iig bij een gezond bmi in de buurt kom.

Vandaag was weegdag en het resultaat is 81,7. Dat is dus -2,3 tov van vorige week dus er gaat wat af. Vanmiddag mijn eerste training met de trainer, ben heel benieuwd! Gisteren vooral lekker weinig gedaan, dus vandaag moet ik aan de bak met de studie en de sport dus. Lopen gaat nog even niet met de enkel, dus we gaan het zien hoe de training gaat... Ik hoop met een duidelijk plan thuis te komen zodat ik ook weer verder kan werken aan mijn bewegingsdagboek...

Fijne dag allemaal!
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook meedoen en regelmatig hier schrijven als jullie dat ok vinden!

Mijn tactiek: echt de tijd nemen om lekker en goed te koken voor mezelf. Niet snel snel en makkelijk.

Vandaag staat er wel een paasontbijt op de planning, maar ik vind dat je daar ook wel van moet kunnen genieten.

Ik zal proberen af en toe een eetdagboek te delen!
Alle reacties Link kopieren
Welkom, AngelEyes!

Gisteren minitomaatjes gegrild, als broodbeleg. Er stond nog makreel, die heb ik geprakt met kappertjes en bovenop het broodje tomaat gedaan. Omdat het al bijna 11 uur was heb ik de kcal doormidden gedeeld en geregistreerd als ontbijt én lunch.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
@nicksen Ondanks dat je altijd al overgewicht hebt gehad denk ik zeker dat het haalbaar is om dat te veranderen hoor! Een gewicht van toen je 12 was is misschien een ander idee, dat heb ik al met een gewicht van 10 jaar terug. Dat lijkt me voor nu ook niet meer passen.
Ik vind het ook heel fijn dat we met zijn allen hier stukje bij beetje naar ons doel toewerken!
Eet smakelijk voor vanavond en ik ben benieuwd naar je weekmenu (zoek ook wat inspiratie :) )

@Meredith Fijn dat de kater meeviel! Vind ik altijd zo’n rotgevoel. Vandaag was gezellig maar nee, dieettechnisch een drama o_o
Netjes je gewicht! En hoe is je afspraak met je trainer gegaan?

Welkom AngelEyes! Mooi doel heb je! Als je ooit recepten wil delen hoor ik het graag!

@Snoesje Klinkt lekker!

Wij dus vandaag lekker paasbrunch gehad, en vanmiddag ook nog lekker lopen schransen... haha ach ja, morgen weer een dag ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven