Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met Atkins

22-01-2010 10:07 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi



Ik ben van plan om te gaan afvallen met het Atkins dieet. Ik vroeg me af wat jullie ervaringen daarmee zijn en of er misschien mensen zijn die mee willen doen..



Alle reacties Link kopieren
ohjeetje...
Alle reacties Link kopieren
Das een nee, zeker :-))
Alle reacties Link kopieren
ja heb het gedaan met groot succes. 15kilo afgevallen. Maar het vlees kwam me de strot uit en ik had behoefte aan groente en fruit. Inmiddels zijn alle kilos er weer bij. Succes!
Alle reacties Link kopieren
owwww.. das jammer!
Alle reacties Link kopieren
ongeveer... Er zijn hier mensen héél negatief over welk dieet dat welk voedingsmiddel of voedingsmiddelengroep uitsluit dan ook, dus ik waarschuw je maar.



(overigens ben ik er ook niet erg over te spreken, maar ik kan het me vaak, in de strijd tegen de kilo's, wel voorstellen. Ik zou me er alleen geen geweldige uitkomst van voorstellen, aangezien er ook een tijd komt ná het atkins dieet en je gewoon weer alles (zij het in mate) gaat eten en aankomt omdat je lijf de kans grijpt die het weeeeken heeft gemist.)
Geen ervaringen met Atkins, wel met afvallen. Vorig jaar zelfstandig gedaan. Niet gaan dieeten, maak je jezelf alleen maar gek. Gewoon je leefstijl aanpassen; porties wat minderen (halveren bijvoorbeeld), snoepen minderen (stoppen), in de avonduren niet te veel snacken, en op de 'snackmomenten' eerst een glas water of magere melk achterover gooien. én, heel belangrijk; lekker bewegen.

Natuurlijk zul je consequent moet zijn en 't zal niet altijd makkelijk zijn, maar VOLHOUDEN zou ik zeggen!

Succes!
"South Beach" lijkt op Atkins, maar is "milder" omdat je wel sla e.d. mag eten. En ze werken meer met olie, ipv "harde vetten".
Alle reacties Link kopieren
Moppetoet,



Heb jij het South Beach ook gevolgd?? En hoe ging dat?
Alles zit er weer aan, maar de salades zijn lekker !



Het is gewoon een levensstijl / eetstijl die je je moet aanmeten.

Eerst flink afvallen, en daarna weer aan de Croky-chips-met-saté-smaak dat werkt gewoon niet.



Elk pondje gaat door het mondje, dat geldt voor bijna iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Atkins is een stuk ongezonder inderdaaddan South beacht of een ander "lowcarb" dieet.

Ik zelf ben bezig met een zo genaamd low carb dieet, en het werkt fantastisch, al 8 kilo minder.



Straks als ik op of bij mijn streefgewicht kom, dan moet je heel langzaam de koolhydraten weer terug opbouwen, anders kom je daarna ineens weer aan, en dat zou zonde zijn.



Ik heb ook gebruik gemaakt van eiwitshakes soms, als ik wienig tijd had op het werk om te eten van be in shape. Bij BIS vond ik een fijn en motiverend forum, wat in de moeilijke momenten goed helpt. Maar dat is natuurlijk helemaal persoonlijk, sommigen hebben daar niets mee.



Atkins is een stuk slechter voor je cholesterol etc. Bij dit dieet eet ik veel groente en vis/ei/vlees. Heel goed vol te houden.

Brood mis ik wel eens, maar dan neem ik lowcarb crackers of brood van atkins. Want sommige producten van atkins kun je wel goed gebruiken bij een lowcarbdieet.



dus kortom: positief dieet, pas op voor de valkuil aan het einde en probeer niet alleen atkins maar een gezonder lowcarb dieet is mijn mening.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp ook wel dat ik na het bereiken van mijn streefgewicht op moet blijven letten, maar dat zou dan weer meer op een gezonde manier moeten. Ik wil graag 10 kilo kwijt en als ik dat op een gezonde ( en vooral niet-hongerige ) methode wil gaan doen ben ik zo lang bezig...



Het is niet zo als ik klaar ben met de 10 kilo en ik gezond en matig zal gaan eten dat ik dan meteen al die kilo's er weer aan ben.., toch??
Alle reacties Link kopieren
South beach ziet er inderdaad beter uit..
Alle reacties Link kopieren
ja, als je op een gezonde manier wilt afvallen ben je inderdaad langer bezig. Maar het blijft er ook langer af, je lichaam raakt niet in de vernieling en je went jezelf meteen een gezond en verantwoord eetpatroon aan. Dat lijkt me belangrijker dan haast om de kilo's kwijt te raken. Het zat er toch ook niet in een paar weken opeens bij?



Misschien kun je je eetpatroon van nu en je bewegingspatroon van nu eens posten, wellicht krijg je meteen al tips die je heel veel kunnen schelen, zonder dat je je hart en vaten naar de mallemoer helpt.
Alle reacties Link kopieren
Dr Frank doet het ook met veel Atkins recepten en met eiwitshakes. Google maar eens op Dr Frank en schrijf je in. Dan krijg je elke dag recepten per e-mail. Atkins heeft zich wel vernieuwd. Het vet percentage is aangepast ed. Op die manier wordt het allemaal iets gezonder. Veel Atkins produkten die je gewoon in de supermarkt kunt kopen werken ook voor een low carb dieet zoals Sanaslank en Prodimed. Ik heb er in ieder geval goede ervaringen mee. Succes.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Alle reacties Link kopieren
als ik dat op een gezonde ( en vooral niet-hongerige ) methode wil gaan doen ben ik zo lang bezig



Van kilo's die er een jaar over doen om aan je lijf te gaan zitten, mag je niet verwachten dat ze er in 5 dagen af zijn.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Je zou ook eens op de site van weegclub kunnen kijken of het Dr. Cohen dieet iets voor je is. Daar zijn nogal wat mensen die afgehaakt zijn van Atkins en met Cohen goede resultaten halen.



Het dieet is daar gratis te verkrijgen, wel eerst goed inlezen, je aanmelden en voorstellen.



Ik behaal goede resultaten met een afgeleide van dit dieet onder leiding van een dietiste.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook ruim 6,5 kilo eraf in 5 weken door combinatie van Dr Frank en Atkins. Bij mij betekent dat 's morgens 1 koolhydraatarme boterham (Jumbo) en een vezelcracker (via internet gekocht) met hartig beleg, s middags bijvoorbeeld een Atkins-shake of gevulde eieren of Babybelkaasjes, 's avonds vlees/vis/gevogelte met wat groente en tussendoor stukjes kaas en ook gewoon een wit wijntje 's avonds.



Ik heb dus via internet allerlei speciale dieetproducten gekocht en heb ook enkele lowcarb kookboeken. Voor mij is het nu meer een gewoonte dan een dieet want ik eet nog steeds best veel. Voor avondeten kun je denken aan komkommersalade met entrecote en bearnaisesaus, gehakt met spitskoolschotel of shoarma (zelfgekruid) met knoflookmayonaise gewikkeld in sla-bladeren.



Ik kan het goed volhouden. Moet wel zeggen dat het scheelt dat ik thuis werk meestal want de gerechten zijn niet echt bedoeld om mee te nemen voor de lunch op je werk ofzo. Gebakken eieren met spek zijn bv lekker maar niet uren later koud uit de lunchtrommel.



De meningen over Atkins verschillen nogal maar de theorie erachter is dat SOMMIGE mensen zoveel koolhydraten (snelle suikers, brood, snoep) eten dat hun suikerstofwisseling helemaal ontregeld is. Daardoor maakt je lichaam de hele dag insuline aan waardoor je heel snel vet opslaat en toch de hele dag honger hebt. Voor die mensen werkt dit dieet heel goed, anderen hebben meer baat bij low calorie low fat. Het is de bedoeling dat je in diverse fases steeds meer gezonde koolhydraten aan je voeding toevoegt tot je een balans vindt tussen op gewicht blijven/niet meer aankomen en beperkt koolhydraten eten.



Verder is het belangrijk dat je aanvullend vitamines slikt. Dit omdat ook fruit niet is toegestaan in het begin (daarna wel, maar wel bepaalde soorten fruit zoals bessen).



Overigens voor de tegenstanders: zijn zelfs de Weight Watchers overstag dat de verhouding tussen eiwitten en koolhydraten en vetten belangrijker is dan alleen de calorieeen: http://www.nieuwsblad.be/ ... .aspx?articleid=G462JIB94
Alle reacties Link kopieren
Een vraag tussendoor aan degenen die low-carb eten.



Ik probeer ook in een betere verhouding te eten: minder koolhydraten, meer noten, peulvruchten, e.d. Heb ook niet zo'n stabiele bloedsuikerspiegel en voor / rond de kerst en in de weken er na veel te veel suiker gegeten.



Maar... ik word zo wiebelig. Hoe hadden jullie dat in het begin?



Gisteren had ik als lunch iets gemaakt op basis van kikkererwten. Het was echt wel genoeg, er zat ook olijfolie in dus het was redelijk voedzaam. Maar ik voelde me de hele middag licht in mijn hoofd.



Ik had wel met brood ontbeten. Misschien zou het beter gegaan zijn met een low-carb ontbijt.



Wat is jullie ervaring hiermee?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Low carb is ongezond en op termijn niet vol te houden, het is een rebound dieet. Bij ernstig overgewicht kan je de eerste kilo's snel kwijt door low carb te eten maar doe het niet te lang (een maand ofzo) want het leert je niks over een gezond voedingspatroon.

Low carb is veel proteine en veel vet. Beide zijn schadelijk. Koolhydraten heb je gewoon nodig, het houdt je kachel brandende en zorgt ervoor dat je hersens functioneren
Alle reacties Link kopieren
*breekt even in*





Hé Moon, leuk je weer te zien. Is lang geleden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moonlight82 schreef op 22 januari 2010 @ 16:26:

Een vraag tussendoor aan degenen die low-carb eten.



Ik probeer ook in een betere verhouding te eten: minder koolhydraten, meer noten, peulvruchten, e.d. Heb ook niet zo'n stabiele bloedsuikerspiegel en voor / rond de kerst en in de weken er na veel te veel suiker gegeten.



Maar... ik word zo wiebelig. Hoe hadden jullie dat in het begin?



Gisteren had ik als lunch iets gemaakt op basis van kikkererwten. Het was echt wel genoeg, er zat ook olijfolie in dus het was redelijk voedzaam. Maar ik voelde me de hele middag licht in mijn hoofd.



Ik had wel met brood ontbeten. Misschien zou het beter gegaan zijn met een low-carb ontbijt.



Wat is jullie ervaring hiermee?Als je te weinig eet dan voel je je misselijk, licht in het hoofd en duizelig. Als je te weinig koolhydraten eet dan is dat nog eens extra.
Alle reacties Link kopieren
De enige weg naar blijvend gewichtsverlies is minder eten en meer bewegen
Alle reacties Link kopieren
(Sow Meds... jij weet waar je het over hebt............... )



TO:Noten en peulvruchten bevatten veel koolhydraten, dus wat jij dacht wat koolhydraatarm was, was zeker niet zo.



Met een low carb dieet heb je echt nooit honger, en als je een goed dieet volgt, krijg je veel vezels en vitaminen/mineralen binnen.

Afwisseling en gezond eten is wel heel erg belangrijk.

Zo maar wat gevulde eieren, kaas, spek etc gaan eten is echt heel erg slecht voor je gezondheid.

Maar bijvoorbeeld een lekkere salade met veel groenten en wat gegrilde kip, is heerlijk, voedzaam en gezond.



Zelf ben ik al veel afgevallen door lowcarb te eten.

Ook is er geen gram aangekomen, omdat ik dat domweg goed in de gaten hou.

Ik weet nu precies wat ik wel en beter niet of niet te veel kan eten.



Proteine en vet zijn niet schadelijk, hoe kom je daar nou bij?

TE VEEL is schadelijk, maar dat is met alles natuurlijk zo.



Wanneer je geen koolhydraten en suiker binnenkrijgt, gaat je lichaam in ketose ( niet te verwarren met ketoacidosis) wat betekent dat je lichaam uiteindelijke je vet gaat verbranden om energie te krijgen inplaats van koolhydraten en suiker hiervoor te gebruiken.

Google het maar eens.



succes!
Alle reacties Link kopieren
dubbel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven