Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met WW, wie schrijft er mee?

16-04-2019 12:29 202 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Deze week ben ik begonnen met WW. De afgelopen jaren heb ik weinig opgelet en dat is te zien. Na wat halfslachtige pogingen heb ik nu besloten om te beginnen met WW, ook om wat inzicht te krijgen in wat ik nu werkelijk eet en vooral wat ik beter niet kan eten.

Het lijkt me leuk om samen met andere WW-ers ervaringen uit te wisselen, tips en recepten uit te wisselen en uiteraard elkaar te steunen tijdens het afvallen. Wie lijkt het leuk en wil meeschrijven?
NaamStartStreefHuidigTotaal afgevallenDeze week afgevallen
Meredith Grey84 kilo 65 kilo70,7 kilo-13,3 kilo-0,6 kilo
Fitmama989122,1 kilo72 kilo101,2 kilo-20,9 kilo-0,8 kilo
Loesiepoesie86,6 kilo70 kilo82 kilo -4,4 kilo- kilo
Marvelous***117,3 kilo90 kilo96 kilo-21 kilo0 kilo
Girasole**80,3 kilo72 kilo76,7 kilo-3,6 kilo0 kilo
Viva88869,7 kilo58 kilo65,4 kilo-4,3 kilo-0,3 kilo
Holloway**64 kilo57 kilo62 kilo-2 kilo-2 kilo
Zwijntje84,5 kilo65 kilo74,2 kilo-10,3 kilo- kilo
Voor de tabel:
Geef op zondag of maandag je gewicht vetgedrukt door (en even zelf het totaal afgevallen berekenen svp). Ook als je andere dingen aangepast wilt hebben. Dan is het op dinsdag verwerkt. Uiteraard mag je een andere weegdag aanhouden. Maar om het overzichtelijk en werkbaar te houden, graag op deze dagen doorgeven. :nerd:

Heb je vier weken niets doorgegeven zonder bericht. Dan word je uit de tabel verwijderd. Dit om het topic levend te houden.
anoniem_292651 wijzigde dit bericht op 08-10-2019 11:47
63.94% gewijzigd
Seriously?
Pipistrello schreef:
06-06-2019 15:31
Raar hoor. Wij schelen nog geen 2 kilo
Heb je wel goed gekeken ;-))
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
06-06-2019 15:47
Heb je wel goed gekeken ;-))
Idd nog geen 2 kilo, ik ben alleen 16 jaar jonger, zou dat het zijn?
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
Marvelous staat niet in de tabel, maar schreef dat ze nu 96 weegt. Jullie schelen dus bijna 10 kilo ipv 2
MarvelousMrsMaisel schreef:
06-06-2019 15:47
Heb je wel goed gekeken ;-))

Uiteraard. Heb wel 3x gecheckt. Ook mijn streefgewicht een stuk naar beneden gezet in de app om te kijken of dat effect had.
Nope.. blijft 30 dagpunten.
girasole3 schreef:
06-06-2019 17:08
Marvelous staat niet in de tabel, maar schreef dat ze nu 96 weegt. Jullie schelen dus bijna 10 kilo ipv 2

Ik quote Loesiepoesie en had het over haar en mijn gewicht.
Alle reacties Link kopieren
Ik was even nieuwsgierig dus ben even gaan googelen. Maar het aantal punten heeft te maken met je gewicht en lengte.

Dit geldt voor een vrouw van 1.75 bijv.

Tot 94 Kg : 23 punten
95 Kg - 97 Kg : 24 punten
98 Kg - 100 Kg : 25punten
101 Kg - 103 Kg : 26 punten
104 Kg - 106 Kg : 27 punten

Weekendtotaal: vrouwen tot 85 kilogram 35 extra punten, boven de 85 kilo is 42 extra punten. Bron: https://wijvallenaf.nl/ww-freestyle-dagelijkse-punten
Seriously?
Dan ga ik WW maar eens even mailen. met 88 kilo hoor ik dus 23 punten te hebben.
Kak. Ik ben er al achter. Bij instellingen stond er bij mij de tweede optie aangevinkt.
Nu aangepast en idd 23 punten.
Valt me nog mee dat ik wel (iets) afviel

Voeding:

1. Gewichtsverlies en gezonde gewoontes
Als jouw doel het ontwikkelen van gezonde gewoontes en gewichtsverlies is, selecteer dan dit doel. Je kunt later een streefgewicht instellen.

2. Gezonde gewoontes
Als je gezonde gewoontes wilt ontwikkelen zonder te focussen op gewichtsverlies, selecteer dan dit doel. Je kunt je focus op elk moment aanpassen.
Alle reacties Link kopieren
Pipistrello schreef:
06-06-2019 19:17
Kak. Ik ben er al achter. Bij instellingen stond er bij mij de tweede optie aangevinkt.
Nu aangepast en idd 23 punten.
Valt me nog mee dat ik wel (iets) afviel
Als je de 30 punten aanhield en je weekextra niet gebruikte; komt het toch zo'n beetje neer op 23 punten per dag en je weektotaal wel gebruiken. Je zit er dan wel iets overheen, maar niet echt veel.

Ik heb vandaag een linzensalade gemaakt die op de WW app staat. Ik eet nooit zoiets en was benieuwd. Het smaakte best goed en het vult echt meer dan prima. Heb al een aantal meer recepten van de app gemaakt, daar ben ik wel blij mee. Je valt toch snel terug op dingen die je 'altijd' al maakt en nu maak ik echt hele andere dingen.
De gekruide kip met een salade van o.a. little gem en gele paprika was ook heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat er zoveel geschreven wordt, dat motiveert om er mee te beginnen. Heb vanmiddag de app op de telefoon gezet. Mag 28 punten (geef nog gedeeltelijk bv, dus dat zal straks omlaag gaan) en 35 weekpunten.

Ik weeg nu 64kg bij een lengte van 1,65m. Wil graag terug naar mijn oude gewicht van 57kg.

Zal de recepten in de app eens bij langs gaan, stond best wat lekkers tussen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ikzelf moet ook tussen de 20 en 30 kilo kwijt en WW lijkt me ideaal, ik lees alleen geen goede verhalen over de app, wat is jullie ervaring met de app? Mijn teamleidster is met WW 40 kilo afgevallen. Het feit dat je niet op hongerdieet moet spreekt me ook erg aan, denk dat ik zoiets wel vol kan houden. Ik hoor graag van jullie en succes allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de app helemaal prima; werkt uitstekend, staan heel veel recepten in.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik ben klaar voor de vakantie. Alles is gedaan wat moest, en nu ben ik gaar. Vandaag de halve dag ziek op bed gelegen omdat ik ongeteld ben geworden dus de dag liep een beetje in het honderd. Pak zo boven de laatste handbagage dingen in en dan ben ik er wel klaar voor. Enige wat echt niet in mijn koffer past zijn mijn hardloopspullen dus ik ga maar flink aan de wandel.

Verder qua eten een gunstige dag, want ik hield amper wat binnen. Net nog even flinke stress want ik kon ineens geen optie meer vinden om met het ov naar mijn hotel te komen, maar het kwam uiteindelijk wel goed.

Ik ga morgen of later even uitgebreider reageren. Heb de komende dagen even geen laptop, maar ik ga mijn best doen. Ben deze week nog wel wat afgevallen dus als ik zo doorga ga ik mijn doel wel behalen.

Heb het even gekopieerd uit mijn andere topic vanwege de tijd. Ik probeer volgende week ergens wel de tabel bij te werken:)
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Misschien ook handig als je uitgelegd wat je met WW-ers bedoeld, want ik snap het dieet niet
Alle reacties Link kopieren
hauhauhau schreef:
07-06-2019 02:12
Misschien ook handig als je uitgelegd wat je met WW-ers bedoeld, want ik snap het dieet niet
En je Google is kapot? Mensen die zich aan hebben gemeld voor WW weten waar het over gaat.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Fijne vakantie Meredithgrey!

Ik ben vanmorgen mezelf voor het eerst gewogen en al 1,3 kilo afgevallen in 3 dagen!
Dus wat ik aan het doen bent werkt :)

Net met een bak amlhof Griekse yoghurt 0% op met een klein banaantje en een mandarijn beetje uitgeperst erin.

Ik zit voorlopig vol en dat voor 0 punten :)
#doeslief
hauhauhau schreef:
07-06-2019 02:12
Misschien ook handig als je uitgelegd wat je met WW-ers bedoeld, want ik snap het dieet niet

Google maar op Weight Watchers.
Die WW afkorting :biggrin:

Jaaaaren geleden werd ik met een groepje nieuwe collega's ingewerkt bij AbnAmro.
We kregen bij het voorstelrondje een groot papier en daarop moest je -heel leuk, not- iets schrijven en tekenen over jezelf.
1 collega schreef daarop iets van 'al 2 jaar AA'
En ik dacht dat ze sinds 2 jaar bij de Anonieme Alcoholisten zat. Bleek dat ze ooit al eens eerder bij AbnAmro had gewerkt voor een periode van 2 jaar.

Dus..
Vandaag een stranddagje en ik neem mijn koeltasje mee.
Een blikje Fanta kiwi/aardbei zero, flesje water en een bakje verse ananas.
Alle reacties Link kopieren
Pipistrello schreef:
07-06-2019 12:16
Die WW afkorting :biggrin:

Jaaaaren geleden werd ik met een groepje nieuwe collega's ingewerkt bij AbnAmro.
We kregen bij het voorstelrondje een groot papier en daarop moest je -heel leuk, not- iets schrijven en tekenen over jezelf.
1 collega schreef daarop iets van 'al 2 jaar AA'
En ik dacht dat ze sinds 2 jaar bij de Anonieme Alcoholisten zat. Bleek dat ze ooit al eens eerder bij AbnAmro had gewerkt voor een periode van 2 jaar.

Dus..
:HA:


Doet me denken aan een gesprek dat ik eens had in een restaurant met een vriendin over SM. Kregen al wat rare blikken van de ietwat oudere mensen naast ons, maar hadden het nog niet door. Wij hadden het namelijk over social media en bij ons een heel normale afkorting.
Seriously?
Haha! Die mensen hebben vast raar gedroomd die nacht.

Waar ga je heen op vakantie MG?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu eerst een bruiloft dit weekend in het buitenland en ga vanaf daar door naar Spanje.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Fijne vakantie gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik ben gearriveerd. Was een lange reisdag. Vanmorgen om zes uur vertrokken en zit nu met een biertje in de biergarten van mijn hotel. Onderweg wat file gehad, gelukkig kon ik wel direct overstappen op de bus naar mijn hotel. Maar voordat ik daar was moest ik dus een heel stuk door het bos.. heel charmant met een koffer.. zag er volgens mij uit als zo’n Goois meisje. Koffer kun je daar natuurlijk ook niet ‘rollen’ dus de krachttraining heb ik ook meteen gehad. :P

Wat betreft de weekend extra punten. Ik maak ze zelden op, tenzij ik een feestje heb. Gebruik eerst mijn fitpunten, maar die komen ook vaak pas in het weekend van pas. Heb me snel aangeleerd om puntenvrij te koken..

@pipistrello. Ook al heb je het verkeerd gedaan, je bent in ieder geval wel afgevallen. Dan kan het nu toch alleen maar beter gaan toch!

@bibi als je de app doorhebt is het goed te doen. Honger heb ik niet eigenlijk, goed kijken hoe je 0 punten dingen in kunt zetten.

@loesie goed bezig! Fijn hè als je resultaat ziet

Ik ga nu even mijn ww overboord gooien en lekker een biergarten maaltijd eten. Heb de hele dag goed gegeten, vanmiddag goed weerstand kunnen bieden aan alle ongezonde dingen in het tankstation en een lange dag gehad dus ik vind het wel even goed.

De tabel kan ik nu even niet bijwerken, maar vind deze week vast wel ergens een gaatje.
Seriously?
Hele fijne vakantie meredith grey!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven