Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen na bevallen in 2019

01-10-2019 15:55 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er die mee willen schrijven?
Elke maandag wegen! Hopelijk kunnen we elkaar zo steunen :)
Naam Startgewicht Streefgewicht 11-11 Totaal afgevallen Huidig gewicht
Juul2014 68,0 64,0 -0,2 -0,6 67,4
Appletree86 80,8 68,0 -5,6 75,2
Nnoa0901 90,0 75,0 -0,3 -3,4 86,6
SterreWaterman 78,8 70,0 -4,2 72,3
dethe 69,4 66,0 +0,5 69,9
eneriirene 67,0 66,0 - 67,0
Non30 82,0 75,0 +1,4 +2,2 84,2
juul2014 wijzigde dit bericht op 13-11-2019 09:56
71.85% gewijzigd
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trouwens vandaag alleen met peuter en baby, wat doen jullie meestal op zo’n dag?
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden

Ik was ook even afwezig, alles gelezen tijd vliegt maar nog niet gereageerd. vanmorgen gewogen, 89.1 en dat door alleen op te letten en oudste is wezen wennen op de basisschool dus wandel een stuk meer. Maar weeg dag maandag is zeker ook oké.

@denthe op zo een dag alleen vind ik het nog overleven met zo een kleine baby en een kleuter. Tussen al het zorgen door probeer ik naar buiten te gaan, oudste op de fiets, naar de speeltuin, boodschapje halen, naar de glasbak, eendjes voeren, bij vriendinnen een bakkie doen. ( meeste hebben kids, kan de oudste lekker spelen) en voor ik het weet is de dag voorbij.


Welkom nieuwe dames. Leuk dat jullie meedoen.
Alle reacties Link kopieren
Ik reageer later vandaag nog even verder.
@non30, ik herken het ook wel dat ik het snaaien lastig vindt. Ook omdat ik veel thuis ben en ook wel meer moe door alle gebroken nachten.
Wat ik nog wel eet zijn ook gedroogd fruit zoals abrikoos, dadels maar ook vers fruit. En in de avond als ik nog honger heb probeer ik juist wat Griekse yoghurt met muesli te eten ipv iets 'slechts'

@dethe, naast wat nnoa typt, wat ik ook nog erg leuk vindt om te doen is naar de bibliotheek lekker boekjes lezen en uitzoeken voor thuis. Of ergens waar ze een speelhoek hebben een drankje doen.

@nnoa, netjes qua gewicht ben je bijna een kg kwijt. En fijn dat je door meer te wandelen zo ook wat kilo's kwijt raakt.

Hier vandaag een dagje zonder dreumes. Is naar schoonouders dus ik ga zo ook even wandelen als het droog is.
Ik zal binnenkort een plaatje toevoegen, maar is volgens mij makkelijker achter de pc en daar zit ik niet vaak meer achter.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips dames. Inderdaad echt wel aanpoten zo’n dag vind ik nog steeds. Merk ook dat mijn energie/aandacht voornamelijk naar de oudste gaat, die is ook lekker aan het “peuterpuberen”, love it ;) en voel me dan wel weer een beetje schuldig naar de baby, maar die lijkt er niet zoveel last van te hebben :) naar buiten gaan is inderdaad een goed idee, binnen kan het soms zo intens zijn.

Wat is dan soms wel lastig vind is het vertrekken met 2 kinderen: jassen aan, 1 heeft een poepluier, etc etc. Als jullie daar nog gouden tips voor hebben hoor ik het graag ;)

Gister trouwens op de weegschaal gestaan, mijn startgewicht is 69.4. Streefgewicht is dan 66 kilo, dat woog ik voor mijn zwangerschap. Ik weet alleen niet of het haalbaar is zolang ik nog borstvoeding geef, was vorige keer ook wat zwaarder dan normaal.
@dethe, ik vind het vaak ook wel fijn om met onze bijna peuter op pad te gaan als ik met de twee Kids de hele dag alleen ben.
Wat ik vaak doe is eerst zorgen dat alles ingepakt is wat ik mee moet nemen, dan de baby alles gehad heeft/gedaan is (voeden, luier, en in wandelwagen/maxi cosi) en dan bij de dreumes schoenen aan, jas etc. Omdat dreumes het meest beweegt/tegengas kan geven doe ik die als laatste zodat we ook meteen kunnen gaan.
Als ik namelijk te vroeg zeg we gaan naar de bibliotheek staat ie echt te wachten en ben ik zijn aandacht op een gegeven moment kwijt.
Ik weet niet of je hier wat mee kan, maar dit is voor mij een fijne structuur.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Maandag = wegen....slik! 82.1 Shit!
Motiveert me wel om beter mijn best te doen de komende week :lol:

Bedankt voor jullie tips op mijn vraag over snacks! Straks boodschappen doen en maar eens een voorraad verantwoorde dingen kopen.

Fijne dag allemaal!
Goedemiddag!

Ik woog vanochtend 78,8 dus niks afgevallen. Voor het weekend woog ik 400 gram minder maar ja veel gesnoept dit weekend dus wel verwacht dat ik niet afgevallen was.

@dus non hopelijk kunnen we mekaar blijven motiveren om gezonde snacks te nemen en niet te veel te snoepen.

Ik merk dat ik fysiek het wel fijn zou vinden om weer te gaan sporten maar vind het lastig om dit al in de avonden te gaan doen want dan is onze zoon vaak aan het clusteren.

Hoe gaat het met de rest? Ook met sporten en minder snoepen?
Lukt je om het sporten in te passen?
Alle reacties Link kopieren
Vandaag was ik 88.2, blij.
Jammer meiden dat het bij jullie niet gelukt is. Nou moet ik eerlijk bekennen, gisteren hadden we ons kraamfeest dus hele dag in de weer ( we hadden gelukkig goede hulp) en wat stress vooraf.

@ sterrewaterman, hier lukt sporten in de avonden voorlopig nog niet, ben blij als ik dan even kan zitten. Nu het weer droog is wel wandelen.
Ik deed hiervoor bodypump maar vermoed dat dat voorlopig niet gaat lukken, heb helaas een baarmoederverzakking en daar best last van.

@non30 gelukt verantwoord boodschappen te doen?

@ denthe, hier precies het zelfde gevoel, oudste vraagt meer aandacht en voel me ook wel eens schuldig over de baby. Maar dat is de pech als je de tweede bent. Probeer ook wel de baby bewust aandacht te geven
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,

@noa wat vervelend van de verzakking zeg! :( doet het ook pijn?

@sterre ik vind het sporten wel goed in te passen, ik kijk er ook echt naar uit, even wat me-time :) heb nu van ons washok ook een mini-gym gemaakt dus dan kan ik die krachtoefeningen ook daar doen, dan kost het maar een half uurtje

mijn gewicht is nog steeds 69.4 streefgewicht 66. over 3 weken moet ik weer werken, heb er wel zin in maar vind baby nog zo klein..
Alle reacties Link kopieren
@dente, pijn alleen als ik echt teveel til en gedaan heb, straalt uit dan naar Mn onder rug, meer een heel naar gevoel, alsof je een hele volle tampon inhebt. Volgende week ga ik weer naar de bekken fysio, sinds Mn bevalling voor het eerst, hoop dat het werkt.
Fijn dat je even lekker eruit kan om te sporten. Even me time is ook heerlijk.
Over 3 weken al werken, is ook al snel, maar moet zeggen Mn collega’s zijn vorige week lans geweest en kreeg ook wel positieve energie van het idee weer te gaan werken. Hoe doe je het met de opvang?
Alle reacties Link kopieren
@non dat klinkt vervelend zeg. Hopelijk helpt de bekkentherapeut wat!
Opvang: de baby gaat naar dezelfde opvang als mijn oudste zoon. Wel prima, maar ik vind een creche toch altijd wel wat hectisch ovekomen.. gelukkig is het maar voor 2 dagen. en misschien vind ik het gewoon wat lastig om baby los te laten, ik weet nu gewoon ieder moment van de dag waar hij behoefte aan heeft (drinken/slapen/etc) en lastig om dat uit handen te geven.

Wanneer moet jij/moet de rest weer werken? Of al aan het werk?
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

Tijdje niet gereageerd, maar ik doe dit het liefste vanachter een pc en niet vanaf telefoon.
Ik ben begonnen sinds 1.5 week met intermittent fasting. Bevalt heel goed, ik eet dan pas om 12 uur de eerste maaltijd en dan rond 19.00 uur het laatste. Weinig snaai gevoel, dus dat helpt echt enorm.
Verder ben ik alweer 2 weken semi aan het werk. Woon in het buitenland en we hebben een nanny, dus ik laat mijn baby dan gewoon lekker thuis, verder lunch ik elke dag thuis met de kinderen en zorg ik dat ik optijd thuis ben. onze kleine is nu net 2 maanden oud. Ben 3 weken geleden begonnen met sporten, maar heb daar echt een hekel aan! Moet nog minimaal 8 kg (liefste 10, maar lijkt me redelijk onrealistisch) afvallen voor kerst, dus kan alle hulp wel gebruiken..

Heb wel even een avatar ingesteld, dat leest wat makkelijker.

@noa vervelend dat je complicaties aan de zwangerschap/bevalling hebt overgehouden, niks aan!
@nnoa netjes dat je al wat afgevallen bent afgelopen week! En wel vervelend van die baarmoedeerverzakking. Hopelijk kan de fysiotherapeut je war tips geven en oefeningen.

@dethe fijn dat het sporten goed in te passen valt. Ik zag op omroep max dat sport kwartiertje in de ochtend en misschien is dat wat om elke dag te doen. Kan peuter ook meedoen.
En als je over 3 weken weer begint hoe oud is je kleine dan?
Ik heb verlof totdat de kleine 4,5 maand is. Nu nog 13 weken, dus nog even genieten thuis.

@appletree knap van je dat het lukt met je dieet, en minder snaaigevoel hebt. Ik denk echt dat door de bv dat hongergevoel zo erg is af en toe. Probeer al gezond te snacken waar kan maar afgelopen weekend even niet.
En ik wandel regelmatig nu naar het winkelcentrum maar dat maakt de verleiding soms groter om wat lekker te kopen. Dus moet nog even knop om gaan zetten.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kunnen we wat lekkere verantwoorde snacks delen. En dan moet je gewoon zorgen dat je daar genoeg van in huis hebt..
Wat ik lekker vind is:
- Hummus met wortels om te dippen. Ik maak de hummus zelf, echt zo makkelijk en lekker! 1 blikje kikkererwten, 1 teentje knoflook, leper tahini en olijfolie om het wat gladder te maken. Plus die dingen zijn allemaal eindeloos houdbaar in de voorraad kast, dus heb altijd wel 1 portie op voorraad om te maken.
- Gekookt eitje, vult echt enorm en is super gezond!
- Rijstwafel met light beleg (kipfilet vind ik zelf erg lekker)
- als ik echt heel erg trek naar zoet heb neem ik wat light frisdrank, 1 glas voor de zoete trek
- In nederland heb je van die 1 persoons blikjes soep, weinig calorien en lekker zout en vult ook goed.

Ik hoop dat jullie ook nog een paar goeie tips hebben voor lekkere gezonde snacks.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! Fijn die avatars van jullie! Maakt het stuk makkelijker de verhalen uit elkaar te houden :)

Ik heb de tabel zojuist aangepast. Ziet er netjes uit toch? :) Het gaat nog niet heel snel bij mij maar moet echt nog even in de juiste flow komen. Veel spanning gehad ook de afgelopen week voor de operatie die zou komen bij ons zoontje en dat helpt niet voor het snaaien. Maar eergisteren kregen we onverwacht positief nieuws dat de operatie nog niet nodig is, er was een meetfout gemaakt. Dus er viel een hoop spanning van ons af.
Ons zoontje heeft een hartafwijking en daar moet hij in de toekomst aan geopereerd worden.

Fijn die tips voor gezonde snacks! Snacken 's avonds op de bank is echt mijn allergrootste valkuil! Dus wil proberen alleen gezonde dingen in huis te halen.
Eitje is ook een goede tip!
Ik vind komkommer of paprika dippen in heksenkaas ook erg lekker, weet alleen niet hoe gezond heksenkaas is ?

@appletree: wat hout intermittent Fasting precies in? Klinkt wel interresant!

@dethe: ik ben al weer ruim een maand aan het werk en bevalt me eigenlijk best goed. Werk 2 dagen in de week. Deed dat ook al bij mijn dochter, dus er is niet zoveel veranderd. Toen ik in mijn verlof zat had ik er nog niet zoveel zin in, maar nu ik weer aan de slag ben vind ik het wel weer fijn. Gisteren was ik een dag extra thuis omdat dochter ziek is/was en dan merk ik dat ik het toch fijn vind dat ik niet heel de week thuis zit.

@Sterrewaterman: sporten vind ik ook nog lastig in te passen. Je bent toch snel tot een uur of 8 's avonds in de weer en dan nog de zin en energie zoeken om te sporten.. En man en ik zijn doordeweeks al allebei een avond weg dus heb niet altijd zin om die andere avonden ook nog weg te gaan. Dus moet nog even kijken.. Op zich is hardlopen goed in te passen en ben je ook niet lang weg, dus moet wel kunnen..
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Alle reacties Link kopieren
@ Juul,
heksnkaar heeeeeerlijk, maar echt veel calorieen, beter maak je dan zelf een dipje met magere yoghurt of light slasaus oid.
Je kan van duyvis ook van die lekkere poederzakjes kopen met dipsaus. Dan moet je dus zelf nog mayo toevoegen, maar ipv mayo kun je light slasaus doen met magere yoghurt mix.

Tabel ziet er super uit!

Intermittent fasting is dat je maar 8 uur per dag eet. Ik begin pas om 12 uur met eten en dan tot 8 uur savonds. Er is net een topig gestart op het forum: beginnen met intermitting fasting oid. Schijnt heel gezond te zijn. Plus minder snaai gevoel, dus dat helpt wel!

ik heb echt zo'n hekel aan sporten! echt niet normaal.. haha.
Maar ga nu wel 2 x per week naar zumba, is in ieder geval iets. Wil er nog 1 avond iets bij doen, maar eigenlijk kijk ik er heel erg tegenop om echt naar de gym te cross fitten ofzo. bleeh.
Alle reacties Link kopieren
@juul mooie tabel! En knap dat een aantal al wat gewicht kwijt zijn. De aandoening van je zoontje klinkt heftig. Ontzettend fijn dat hij nu (nog) niet geopereerd hoeft te worden.

@appletree goed dat je aan IF doet. Merk je ook dat je bijvoorbeeld meer energie hebt? Ik probeer zelf na het avondeten niet meer te eten, merk dat ik me dan in de ochtend meestal wel beter voel. Maar het ontbijt overslaan lijkt me wel heftig, vooral als je aan het werk bent. Vind jij dat meevallen?

@sterre fijn dat je nog zo lang verlof hebt zeg! Ik ga weer werken als de baby 16 weken is, dus 3,5 maand is dat.

Vanavond ga ik weer sporten, heb er opzich wel zin in, redelijk uitgeblust na een dag met de kinderen ;) en morgen gaat de oudste naar de opvang dus heb ik een dagje alleen met de baby. Nog even lekker van genieten, na mijn verlof zal ik niet meer zoveel tijd alleen met de baby zijn. Weten jullie nog dingen die echt leuk zijn om met een baby te doen? Hij is nu 13 weken. Op mijn lijstje staat in ieder geval nog babyzwemmen.
Alle reacties Link kopieren
@ Juul wat heftig zeg! Gelukkig nog geen operatie. Ik zal ook een avatar toevoegen.

Dat IF heb ik zelf mijn twijfels bij, ik word nogal humeurig van niet eten en Mn schoonouders deden het ook opeens, toen Mn man zijn, jullie zijn gek want ik moest altijd ontbijten omdat dat gezond was.

Ik eet vaak smiddags als tussendoortje een smootie ( drink eigenlijk) bij de Lidl hebben ze zakjes in de diepvries, water erbij blenden en klaar. Ik denk gezond en vult erg goed!
@juul, dank je wel voor het bijwerken van de tabel. Ziet er goed uit en hopelijk kunnen we snel meer afgevallen kilo's er in laten zetten.
Fijn dat je zoontje nog niet nu geopereerd hoeft te worden maar kan mij voorstellen dat het wel voor spanning zorgt.
Sporten vind ik in de avond nu ook niet fijn en door de bv vind ik het ook nog lastig om weg te gaan in de avonden. Al slaapt onze jongste eigenlijk heel goed rond half 8/8uur in zijn eigen bedje in.

@appletree, dank je wel voor alle gezonde tussendoortjes! Dat geeft wel inspiratie, en een gekookt eitje is inderdaad lekker.
Hoe lang kun je de houmous goed houden? Had vorige week wel wat zelf gemaakt maar nog weinig van gegeten merk ik.
Avocado vind ik ook lekker als tussendoortje, of gedroogd fruit.
En wat goed dat je al twee keer gaat sporten. Ik heb voor nu als doel gesteld dat ik in de komende weken 1 keer per week een sport wil gaan doen en dat eens tijd uitproberen, als dat goed gaat ga ik weer uitbouwen. Ik ben ook niet zo'n fan van sporten terwijl het mij wel helpt om mijn hoofd leeg te maken van mijn werk. Voor mijn zwangerschap deed ik bootcampen maar wel in een ander dorp. Ik denk dat ik toch een keer een proefles ga proberen in eigen dorp, scheelt weer wat extra tijd van huis.
Fijn dat IF goed bevalt. Hij gaf geen bv meer toch? Want mij lukt het overslaan van ontbijt nu echt niet.

@dethe, dat is ook al lekker die 16 weken!
Babyzwemmen is inderdaad erg leuk, ga vanaf januari met twee Kids zwemmen. Of een cursus/les babymassage, kun je dat later ook thuis vaker toepassen om quality time met baby te hebben.
Alle reacties Link kopieren
@Sterre
Hummus zou ik niet langer dan 5 dagen bewaren in de koelkast.
Ja avocado is ook heerlijk, woon in een avocado land, dus avocado's in overvloed, maar ze bevatten wel heel veel calorieen (ondanks dat ze gezond zijn). Dus hoeveel je eet moet je wel in de gaten houden. Ik vind het lekker savonds door een salade, dan heb ik zo'n meloenbolletjeslepel (google maar, bestaat echt haha) en daar maak ik avocado bolletjes van, met snoeptomaatjes, en soms mozerella bolletjes, ziet er zo gezellig uit.
Ja sporten in je eigen dorp is denk ik beter, minder obstakels om te gaan zou ik denken.
hoe doe je dat met 2 kids zwemmen? dacht dat baby zwemmen dan moet je de baby de hele tijd vasthouden toch?

Wij gaan met kerst naar de kust 2 weken. Tropisch weer, zwembadje. Dus ik probeer mijn middelste kind nu zwembandjes vrij te krijgen. Hij is net 3, en zou fijn zijn als hij zich in ieder geval in het zwembad kan redden als hij er in springt.
Baby kan dan ook lekker mee in de floater. Nu al zin in.

Maar eerst het weekend.. heb allemaal evenementen waar eten bij hoort, en drinken. Denk dat ik maar "alleen" ga eten en dan spa rood erbij ofzo..

Wat zijn jullie weekend plannen?
Ik had een hele tekst getypt is ie weer weg omdat ik op het verkeerde knopje drukte :-(

Ik ben wel nieuwsgierig in welk land je woont appletree, al kan ik mij voorstellen dat je dat voor jezelf houdt. En zo'n salade ziet er inderdaad leuk uit maar ook lekker. En leuk een vakantie in het vooruitzicht lekker naar de kust. Wij gaan ook nog een weekje naar een huisje, even er lekker tussenuit.

Bedoel je met watervrij dat je wil dat de middelste met bandjes kan zwemmen maar wel zichzelf kan redden?
Met zwemmen ga ik straks eerst met de baby zwemmen, dan half uurtje ertussen om baby aan te kleden en oudste ook, en dan zwemmen met de oudste. Ze hebben daar een opvang voor de kindjes zodat je om en om kunt gaan zwemmen.

Hoe gaat het met de rest? Nog leuke plannen voor het weekend?

Hier ook een feestje, dus ga proberen niet te veel te eten en drinken doe ik al niet tot zelden. En we gaan nog wandelen in het bos, paddestoelen kijken.
Goed plan om niet te drinken appletree.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook benieuwd waar je woont appeltree, maar snap als je het niet zegt. 😉 heerlijk vooruitzicht die vakanties, hier is de herfstvakantie begonnen maar gaan niet weg, oudste gaat wel 3 dagen naar opa en oma dus voelt ook echt als even vakantie. We zitten te kijken om met oud en nieuw een weekje weg te gaan, niks spannends maar een landal huisje met zn vieren.

Gewoon de bob zijn op de evenementen/feestjes, goed excuus om niet te drinken. 😉Hier gaan we kleding kopen voor de oudste, nog niet gedaan en op internet niet zo goed geslaagd, verder niet zoveel even naar de duinen toe misschien even eruit.
Alle reacties Link kopieren
Hoi ladies!

Hier vandaag gewogen, 69,9, dus iets zwaarder dan mijn startgewicht :p misschien komt het ook doordat ik nu weer fanatiek ben gaan sporten, spieren wegen zwaarder dan vet toch ;)

Ben benieuwd hoe het jullie vergaat.
Goedemorgen! Hier vanochtend gewogen, was 77,4 dus best wat afgevallen. Hopelijk lukt het om de komende weken ook verder te dalen qua gewicht. Ga volgende week dinsdag een proefles doen voor sporten.

@dethe, spieren wegen inderdaad zwaarder dan vet dus zou je het op een gegeven ogenblik wel moeten zien misschien in buikomvang. Ben blij als ik mijn buikspieren weer kan trainen, hopelijk wordt het dan weer wat strakker bij mijn buik.

Hoe was bij de rest het weekend? Hier ondanks de regen toch twee keer gewandeld (dorp en bos) was lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven