Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen na bevalling in 2018

30-12-2018 20:20 1035 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er in 2018 bevallen en heeft, net als ik, het goede voornemen om in 2019 de zwangerschapskilo's kwijt te raken? Zin om daarover mee te schrijven in dit topic?

Het lijkt me fijn om bij elkaar herkenning te vinden. Niet alleen in wat werkt aan gezonde voeding en voldoende beweging pakken. Maar ook in de factoren die je er soms van weerhouden, zoals de nachtvoedingen, het clusteren, onrustige baby, ritme vinden, etc.
En naast herkenning vinden hoop ik dat we elkaar kunnen motiveren. Of dat we soms gewoon ongegeneerd naar complimentjes mogen vissen als iets gelukt is :-D


(ps: moeders met kinderen van vóór 2018 zijn ook welkom, maar wees gewaarschuwd voor de baby-verhalen ;-D )

Dus doe je mee? Stel jezelf even voor!

Naam Baby Start Streef Huidig Afgevallen
Nijntje* 10-2018 (3e kindje) 74,8 62 67.4 -7.4kg
Envelop 12-2018 (2e kindje) 78,9 68 70,4 -8,5 kg
Giraffe90 11-2018 (2e kindje) 74 64 69,5 -4,5 kg
menmo 11-2018 (2e kindje) 88,6 70 81.9 -6.7 kg
Malaguena 10-2018 (2e kindje) 77 63-68 74.4 -2.6 kg
gioia82 12-2018 (1e kindje) 71 64 63,7 -7.3kg
Mango12 02-2019 (1e kindje) 80.0 64.0 72.3 -7,7 kg
Baby12345 02-2019 (1e kindje) 78.0 68.0 77.3 -0,7 kg
MrsBananaPancake 02-2019 (2e kindje) 60.5 55.0 58.7 -1,8 kg
kiwimeisje 04-2019 (2e kindje) 89.5 80.0 88.3 -1.2 kg
mootjexx 01-2019 (3e kindje) 81.5 69.0 81.5 0.0 kg
cookieholic 03-2019 (1e kindje) 69.5 64.0 69.5 0.0 kg
83angel 03-2019 (2e kindje) 71.2 62.0 71.2 1.0 kg
Octaviana 05-2019 (2e kindje) 66.5 57.5 66.4 0.1 kg

Na een maand geen gewichtsupdate (zonder bericht) haal ik je uit de tabel, zodat we een actief topic houden.

Later aansluiten mag ook! Wil je in de tabel? Geef dan je gegevens even dikgedrukt door.
Wijzigingen voor in de tabel? Ook dat even dikgedrukt opgeven graag.
nijntje* wijzigde dit bericht op 08-07-2019 16:10
59.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
:hug: wat heftig krullenbol om er alleen voor te staan met 4 kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Envelop :hello:
En gefeliciteerd ook Giraffe :cheer2:
En Yellow ook met je baby :cheer: (had jij nou die ellendige HG tijdens je zwangerschap?)

Jeetje krullenbol wat heftig :hug: en wat knap dat je het alleen doet met 4 kinderen!! Probeer het zo maar te denken: je verdient het om goed voor jezelf te zorgen!
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Welkom allemaal! Leuk, zoveel geïnteresseerden / lotgenoten! :)

Ik heb jullie gegevens in een tabel gezet. Omdat iedereen zo ongeveer dezelfde methode gaat toepassen (meer bewegen, gezonder eten) en ik geen bijzondere diëten langs zag komen, heb ik dat stuk maar niet opgenomen.

Als je iets wil laten wijzigen of updaten in de tabel, dan vraag ik die gegevens wel even dikgedrukt te typen, zodat het voor mij op valt.
Probeer 1x per week je nieuwe gewicht door te geven. Je kan zelf kiezen op welke dag je dat doet, maar vermoedelijk update ik de tabel (minimaal) één keer per week op een dag die mij uit komt ;-D (voorlopig de dinsdag denk ik).

Om het topic lekker actief te houden zal ik wel mensen verwijderen die een maand geen nieuw gewicht hebben doorgegeven (zonder aankondiging).
Alle reacties Link kopieren
@Caitriona*: Ik wil niemand uitsluiten hoor, dus als je wil mag je er best bij in de tabel! Maar misschien word je ons geklets over baby's dan zat en pas je beter in een ander topic? Maar als het je juist gezellig lijkt, laat maar weten!

@torenvalk: waarom twijfel je of sporten realistisch is?

@Skippy: best veel aangekomen na je bevalling dus. Balen zeg! Ook balen dat de borstvoeding mislukt is terwijl je dit wel graag wilde.
Dapper dat je twee uitdagingen tegelijk aan gaat. Drinkt je partner ook geregeld/veel? En gaat hij/zij ook stoppen? Ik vind alcohol namelijk lastiger om te laten staan als vriend gezellig zit te drinken..
(inmiddels overigens alweer bijna een jaar alcoholvrij i.v.m. zwangerschap & bv. Vriend is sinds een half jaar solidair en drinkt dus ook niks momenteel)

@menmo: wat voor thuis abonnement is dat dan?

@Giraffe & Malaguena: hieperdepiep, gefeliciteerd!

@krullenbol: ik heb van een lactatiekundige gehoord dat je gewoon mag afvallen (op de gezonde manier natuurlijk) tijdens borstvoeding. Ik geef zelf dus ook borstvoeding. Dus wees welkom. Als je in de tabel wil, hoor ik het wel! En heftig hoor, 4 kids in je uppie.

@Yellow002: gefeliciteerd! Lekker van de kersverse baby genieten en sluit maar aan zodra je kan/wil!

@Rianna: poeh best een uitdaging dus voor jou om af te vallen, maar er niet in door te mogen slaan. Succes!

@snacks: ik ben in mijn zwangerschap vrijwel geheel snackvrij geweest. Ik vind het makkelijker om mezelf af te leren dat een snack in de avond er bij hoort, dan het zoeken naar gezonde snacks. Want dan lonkt dat 'gedachtenloos blijven eten' toch teveel..
Overdag 'snackte' ik fruit. Dus ik ga zorgen dat ik weer zat fruit in huis heb en probeer preventief dat fruit te nuttigen om 10.30 en 15.00 uur. Niet pas als ik trek heb.
Alle reacties Link kopieren
Nijntje* schreef:
31-12-2018 15:31


@Skippy: best veel aangekomen na je bevalling dus. Balen zeg! Ook balen dat de borstvoeding mislukt is terwijl je dit wel graag wilde.
Dapper dat je twee uitdagingen tegelijk aan gaat. Drinkt je partner ook geregeld/veel? En gaat hij/zij ook stoppen? Ik vind alcohol namelijk lastiger om te laten staan als vriend gezellig zit te drinken..
(inmiddels overigens alweer bijna een jaar alcoholvrij i.v.m. zwangerschap & bv. Vriend is sinds een half jaar solidair en drinkt dus ook niks momenteel)
Ik drink ook graag samen met manlief en hij heeft ook een beetje een verslaving. Tijdens de zwangerschap dronk ik natuurlijk helemaal niks, maar dat vond ik niet altijd leuk. Manlief ging vanaf 34 weken over op 0.0 bier dus die was toen ook deels solidair.

In januari gaan we samen een alcoholvrije maand doen, dan hebben we steun aan elkaar. Maar vanavond nog even aan de drank samen. :cheers:

Mijn goede voornemen is om op 1 januari te gaan hardlopen! Dat heb ik 1x gedaan enkele weken geleden,in het nieuwe jaar probeer ik vaker te gaan. Morgen 10x 1 minuut! :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Krullenbol wat moeilijk, alleen met vier kinderen! :hug:

Is thuis sporten dan niet iets voor jou?
Alle reacties Link kopieren
Nijntje, het is een abonnement via fit at home. Geen idee of dat hier mag maar is dus niet bedoeld als verkapte reclame (ook nog geen idee of het werkt en reclame maken dus een goed idee is 😂).
Verschillende trainingen geloof ik, benen/billen, kracht, soort yoga etc. Ook een dansprogramma voor kinderen vanaf 6 jaar maar misschien vindt peuter dat ook al wel leuk 😁
Overigens weet ik niet hoe regelmatig ik een gewichtsupdate geef aangezien ik thuis geen weegschaal heb en het op de sportschool niet altijd lukt (drukte of geen tijd ivm groepsles)..
Alle reacties Link kopieren
Oh ik ben benieuwd, ik ga eens kijken naar dat programma. En ik hoor het graag hoe jouw (vriends) ervaringen zijn!

En goed hoor van die gewicht updates. Dan weet ik het!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de felicitaties!
Heb nog even genoten met een extra koek, kaasfondue en straks nog wat lekkers.

Met snacks bedoelde ik voornamelijk tussendoortje. Niet per se voor 's avonds nog. Probeer dan alleen nog een kop thee te nemen. Toetjes neem ik sowieso bijna nooit. Alleen na het sporten vaak nog yoghurt.
Fruit vind ik ook lekker. Maar dat neem ik vaak al bij ontbijt en rond 10 uur. De hele dag fruit is ook zo saai..
Alle reacties Link kopieren
Hallo, mag ik ook mee doen?

Ik ben in oktober bevallen van een zoon. We hebben 6,5 jaar in de mmm gezeten, en door hormonen, spanning, emoties (bij mij vertaalt zich dat dus in eten) flink aangekomen. Tijdens mijn zwangerschap ook flink, maar de laatste maand had ik zwangerschapssuiker. Daarnaast zat de baby hoog waardoor ik weinig kon eten. Ook last van brandend maagzuur en ik vaak mijn eten weer uitspuugde. Dus de laatste weken al afgevallen.
Na de bevalling kon ik nog steeds weinig eten waardoor afvallen moeiteloos ging en ik al snel minder woog dan voor de zwangerschap. Dat staat nu stil, maar een mooi begin is er al vast.

grapjasje
bevallen oktober 2018
aantal kinderen: 1
Startgewicht: weet ik niet precies, rond de 80 kg
Streefgewicht: 60 kg
Methode; geen idee, gezien mijn leeftijd (43) zal het wel lastiger gaan
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
31-12-2018 08:41

En Yellow ook met je baby :cheer: (had jij nou die ellendige HG tijdens je zwangerschap?)
Dankjewel!!

Klopt inderdaad. Vooral in de eerste en zwaarste periode heb ik dit forum nog wel eens gebruikt om mn machteloosheid door die HG van me af te schrijven... vanaf halverwege ging her gelukkig steeds beter en kon ik meer en meer binnen houden. Gek genoeg hield ik toen juist de calorierijke dingen binnen (chocomel, taartjes...) dus ondanks de HG waarmee ik eerst flink afviel, zit ik nu, een paar dagen na de bevalling op 72.5 kg. Start was 67 kg en mn streef gaat 65 zijn. :-)
Alle reacties Link kopieren
@ Giraffe en Malaguena: gefeliciteerd met jullie verjaardagen!! Eet nog maar lekker vanavond hoor. :popcorn: dubbel feest toch ;-)


@ Skippy: :hug: :hug: :hug: voor jou, ik voel je verdriet zowat door het internet heen. Kan je met iemand je verdriet delen?
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig nieuwjaar!

Ik begin gelijk goed. Vanochtend gewogen. Startgewicht is 74! Ik heb nog een keer gewogen want ik had meer verwacht na al het ongezonde van afgelopen weken.

Heb ook een calorieënteller geïnstalleerd als stok achter de deur. Want wat ik eet moet ik invoeren... hopelijk werkt het!
Alle reacties Link kopieren
Helaas, mijn schatting van 77 blijkt te kloppen :roll: heb myfitnesspal maar weer erbij gepakt om cal te gaan tellen.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig en gezond nieuwjaar allemaal! Dat we in 2019 letterlijk en figuurlijk goed in ons vel mogen zitten :cheer:

Mijn startgewicht viel me mee 77,9kg Iedere week wegen vind ik best veel dus ik weet niet of ik dat red maar ik ga het proberen en zal regelmatig een update geven.
Alle reacties Link kopieren
Beste wensen allemaal!

@envelop: Dat is goed hoor!

Ik zal straks alle startgewichten even overnemen!

Mijn eigen startgewicht vanmorgen viel tegen, maar dat was ook wel te verwachten the day after.

Vanmorgen goed begonnen met een stukje ‘hardlopen’ :yes:
(Kan het nog amper hardlopen noemen maar in opbouw zeg maar..)
Alle reacties Link kopieren
Goed zeg Nijntje! Heb je "vroeger" ook hard gelopen?

Ik kijk er ook wel naar uit straks weer te gaan sporten. Eerder ging ik naar een fijne sportschool maar die heb ik wegens de prijs opgezegd. Ik heb mn werk in loondienst opgezegd en ga straks verder met mn eigen bedrijf waardoor we even heel erg op het geld moeten letten (man verdient niet genoeg voor de vaste lasten).
Hardlopen vind ik niet zo leuk dus nog maar even denken wat het dan gaat worden.
Alle reacties Link kopieren
Nog gefeliciteerd jarige dames :gift:

Heftige verhalen lees ik hier. Verdrietig krullenbol.

Goed bezig Nijntje! Hoe beviel het hardlopen?
Ik zou graag willen sporten maar voel weinig motivatie. Daarnaast kan ik niet hardlopen vanwege mijn knieën. Ik werk ver weg, met lange reistijd. Dit maakt dat mijn avonden heel kort zijn en dan ben ik liever bij mijn kindjes i.p.v. op de sportschool. Ik begin trouwens pas over twee maanden, bij een nieuwe baan (ook met veel reistijd, net als mijn vorige baan). Ik ga trouwens 28 uur werken.

Nijntje, mijn startgewicht is 70 kg, mijn huidige gewicht ook
Misschien wil je dat even wijzigen. Ik zal het volgende keer duidelijker neerzetten!

Gezonde snack idee: groente in houmous dippen
Alle reacties Link kopieren
Dapper dat sommigen zich vanochtend hebben gewogen. Ik durf vrijdag pas haha. En heb vandaag ook niet zoveel zin om fysiek actief te zijn, want moe na een slechte nacht. Super stom trouwens want baby sliep vannacht voor het eerst door, maar ik werd wakker door vuurwerk, toen door peuter en lag vervolgens vanaf een uur of 4 onbewust halfwakker te wachten tot baby zich zou melden. Zit dan blijkbaar zo in je systeem ofzo. Anyway, ik voel me dus brak vandaag.

Gezonde snacks: allerlei soorten groente, handje noten, fruit, gedroogd fruit, dadels en ik ben dol op de reepjes van Nak’d.
Alle reacties Link kopieren
Allereerst gelukkig nieuwjaar allemaal!

Ik heb zojuist na jaren mijn account opnieuw geactiveerd (wel trouw altijd meegelezen) om met dit topic mee te schrijven. Hopelijk is er nog plek in de tabel?

Ben dit jaar oktober bevallen van ons 2de kindje, en wil graag wat zwangerschapskilo's kwijt. Ik was van plan om dit te doen door borstvoeding te geven, gezond te eten en te bewegen maar helaas moest ik door omstandigheden stoppen met de borstvoeding (terwijl dit bij ons oudste kindje wel probleemloos ging). Iets waar ik het nog steeds heel moeilijk mee heb.

Nu dus een andere plan van aanpak en iets strenger zijn qua eten. Vanochtend nog niet gewogen (ironisch gezien waren de batterijen van de weegschaal net op), maar schat ongeveer 73 kilo. Wil graag terug naar de 65 (startgewicht voor eerste zwangerschap).
Alle reacties Link kopieren
Ah nee, die reepjes van nak’d vind ik dan weer zo vies! Ik ben een slechte avondeter en moet maar weer beginnen met groentesmoothies maken, vult meteen goed overdag. Mochten er mensen zijn die dit ook doen, dan wissel ik graag ‘recepten’ uit! :biggrin:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook graag met jullie meedoen. Ik ben 3,5 week geleden bevallen, voor de zwangerschap woog ik 64 kilo, vlak voor mijn bevalling 81 en inmiddels weeg ik 71 kilo. 10 kilo eraf dus in minder dan een maand, maar de rest van de kilo's zullen wel minder snel eraf gaan! Ik ben vooral in het begin van mijn zwangerschap flink aangekomen, omdat eten ervoor zorgde dat ik niet misselijk werd. Ik at dus de hele dag door, en tegelijkertijd had ik weinig energie om te sporten. In de tweede helft van de zwangerschap ben ik maar een paar kilo aangekomen, toen at ik weer normaal en sportte ik ook weer 2 keer per week.

Mijn methode om af te vallen wordt gezond eten (vooral minder snoepen) en 2 keer per week mom in balance en daarnaast rustig het hardlopen weer opbouwen. Ik liep altijd fanatiek hard (marathons) dus als dat eenmaal werd goed gaat dan komt het met de kilo's ook wel goed! Ik hou van sporten dus dat zal echt wel helpen met afvallen. Nu wacht ik met smart tot ik eindelijk weer mag beginnen met mom in balance, heb zo'n zin om weer lekker te sporten!

Mijn gegevens voor in de tabel:
Bevallen 12-2018
Eerste kindje
Startgewicht 71 kilo
Streefgewicht 64 kilo
Methode: minder snoepen en sporten
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
De weegschaal zei vanmorgen 79,7 kilo.... Straks ga ik hardlopen! 10x 1 minuut rennen.


Wow grapjasje, 6,5 jaar in de mmm! Wat moet dat moeilijk geweest zijn! Ik hoefde er gelukkig maar kort in en dat vond ik al moeilijk. Maar het is jullie toch gelukt! :cheer2:

@ Hoofdstuk86: waarom moest je stoppen met de bv?
Yellow002 schreef:
31-12-2018 21:38


@ Skippy: :hug: :hug: :hug: voor jou, ik voel je verdriet zowat door het internet heen. Kan je met iemand je verdriet delen?
Ik heb er gelukkig hulp bij :D
Alle reacties Link kopieren
Wat goed al dat hardlopen! Ik mag helaas nog 2 weken niet sporten... vanochtend wel uurtje gewandeld in slakkentempo met peuter en baby.

Net bij schoonouders gegeten. Zo lastig daar. Er staan altijd lekkere dingen op tafel. Maar heb mezelf in kunnen houden! En ook maar paar happen van het toetje, want die vond ik niet lekker.
Dus al met al qua gezond bezig zijn een goeie dag! Nu de avond nog volhouden...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een uur lopen met dreumes en baby ook netjes hoor! Heb je een duowagen of blijft dreumes netjes meelopen een uur? Onze dreumes is de laatste weken nogal lui en zit vooral graag in de buggy of wil graag gedragen worden, terwijl ze thuis wel het hele huis door rent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven