Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen na bevalling in 2018

30-12-2018 20:20 1035 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er in 2018 bevallen en heeft, net als ik, het goede voornemen om in 2019 de zwangerschapskilo's kwijt te raken? Zin om daarover mee te schrijven in dit topic?

Het lijkt me fijn om bij elkaar herkenning te vinden. Niet alleen in wat werkt aan gezonde voeding en voldoende beweging pakken. Maar ook in de factoren die je er soms van weerhouden, zoals de nachtvoedingen, het clusteren, onrustige baby, ritme vinden, etc.
En naast herkenning vinden hoop ik dat we elkaar kunnen motiveren. Of dat we soms gewoon ongegeneerd naar complimentjes mogen vissen als iets gelukt is :-D


(ps: moeders met kinderen van vóór 2018 zijn ook welkom, maar wees gewaarschuwd voor de baby-verhalen ;-D )

Dus doe je mee? Stel jezelf even voor!

Naam Baby Start Streef Huidig Afgevallen
Nijntje* 10-2018 (3e kindje) 74,8 62 67.4 -7.4kg
Envelop 12-2018 (2e kindje) 78,9 68 70,4 -8,5 kg
Giraffe90 11-2018 (2e kindje) 74 64 69,5 -4,5 kg
menmo 11-2018 (2e kindje) 88,6 70 81.9 -6.7 kg
Malaguena 10-2018 (2e kindje) 77 63-68 74.4 -2.6 kg
gioia82 12-2018 (1e kindje) 71 64 63,7 -7.3kg
Mango12 02-2019 (1e kindje) 80.0 64.0 72.3 -7,7 kg
Baby12345 02-2019 (1e kindje) 78.0 68.0 77.3 -0,7 kg
MrsBananaPancake 02-2019 (2e kindje) 60.5 55.0 58.7 -1,8 kg
kiwimeisje 04-2019 (2e kindje) 89.5 80.0 88.3 -1.2 kg
mootjexx 01-2019 (3e kindje) 81.5 69.0 81.5 0.0 kg
cookieholic 03-2019 (1e kindje) 69.5 64.0 69.5 0.0 kg
83angel 03-2019 (2e kindje) 71.2 62.0 71.2 1.0 kg
Octaviana 05-2019 (2e kindje) 66.5 57.5 66.4 0.1 kg

Na een maand geen gewichtsupdate (zonder bericht) haal ik je uit de tabel, zodat we een actief topic houden.

Later aansluiten mag ook! Wil je in de tabel? Geef dan je gegevens even dikgedrukt door.
Wijzigingen voor in de tabel? Ook dat even dikgedrukt opgeven graag.
nijntje* wijzigde dit bericht op 08-07-2019 16:10
59.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Drukke twee weken geweest, het is niet eens gelukt om hier te reageren vorige week. Ik lees zo nog even van iedereen terug. Door drukte eerst sneller afgevallen, maar daarna weer wat aangekomen toen ik een zak chocoladekruidnoten in de kast tegenkwam. Ik heb daar overigens wel heel erg van genoten! :-$

Gewicht vanochtend was 73,3
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik ben er ook weer! Heb niet echt gelegenheid om op alles van de voorgaande 2 weken te reageren, maar ik hoop nu weer aan te haken :)

Ik ben weer iets aangekomen, teller staat nu op 59, maar dat had ik ook wel verwacht na een weekend met verjaardagen en daarna op reis voor mn werk naar Italië, daar te veel en te lekker gegeten doordat alles in restaurants was ;) Als tussendoortjes ben ik gegaan voor pindakaasrepen en Bolletje krokante waldkorn repen, was goed vullend en voor voorverpakte tussendoortjes nog redelijk acceptabel ;)

Nu extra gemotiveerd om weer aan de slag te gaan! Ik heb toevallig ook net een buikspieren app gedownload: Plankwork-out heet ie. Gisteren voor het eerst gebruikt, verschillende plank houdingen en het wordt dan iedere dag wat zwaarder. Heb ook mn bekkenfysio gemaild om te vragen of ze plek heeft in de Mama Actief lessen. Verder weer lekker gezond gaan eten! Voor vanavond staat er een zelfgemaakt linzensoepje op het programma :)
Alle reacties Link kopieren
@mango Genieten is ook belangrijk! Ben best jaloers op je chocoladepepernoten. Die liggen hier nooit zo lang in de kast..

@mrsbanana Planken vind ik dus echt heel moeilijk. En stom. Maar als je het van het begin opbouwt, misschien dat ik het dan ook een keer leer..

Hier nog niet gewogen, vandaag na mijn verlof weer de eerste werkdag. En daar lekker van genoten met brownie van een collega en oreo's. En ook nog eens weinig bewogen. En daar eigenlijk nu ook geen zin meer in..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er weer. Soort van.
Had even flinke emotionele dip. Ook weer voor het eerst ongesteld geweest. En mezelf laten gaan met chocola.
Nu 69.5 dus dat is oke.

Nu teugels weer aantrekken en er voor gaan!! Op tijd naar bed, overdag actiever zijn en weer 2x per week sporten (oke vanavond even niet...).


Wat goed Malaguena dat je bent gaan sporten!!
Ik heb vanochtend 500 meter gezwommen. Heb express tas al in auto gezet zodat ik meteen na wegbrengen van de kinderen door kon. Gisteren zo'n 7 Minute Workout gedaan. Gewoon planken Jan ik wel, maar links en rechts planken was een ramp. Net als push ups. Ik ben echt een vaatdoek.
Alle reacties Link kopieren
@giraffe. Groot gelijk, die chocola. En knap dat je dan nu je schouders er weer lekker onder zet.

@aapje, wat goed, die zwemtas, ga ik onthouden, zou best wat vaker willen zwemmen. Ik kan dan wel weer push ups, haha. Maar die heb ik tijdens de zwangerschap ook een soort van 'onderhouden' door ze staand tegen een hek te doen.
Alle reacties Link kopieren
Planken kon ik prima voor de zwangerschap maar dat lukt dus gewoon echt niet meer. Van de fysio mag het ook niet met een diastase en kan het ook komen dat het daardoor niet meer lukt. Mijn buikspieren oefeningen zijn nu alleen crunches waarbij ik mijn hoofd 2cm van de grond af til :facepalm: Ga ik hoger dan krijg ik een gekke bult op mijn buik omdat mn buikspieren dan gaan wijken...

Goed bezig de meesten en voor de rest :whip: Vanaf nu weer het snoepgoed in de kast en de sport/wandelschoenen aan!

@giraffe, ik kan me helemaal voorstellen dat je je emotioneel even rot voelde en dan is het ook heel verleidelijk even wat meer te snoepen en minder te bewegen. Uiteindelijk voel je je alleen maar beter als je ook goed voor jezelf zorgt, succes en sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Cookieholic hoe is het om weer aan het werk te zijn? Snap dat je na een werkdag weinig motivatie meer hebt om te gaan bewegen. Doe je normaal iets van een vaste sport oid?

Poeh Giraffe heb even teruggelezen in jouw posts, wat heftig zeg! Dat gaat je niet in de koude kleren zitten. Kan me goed voorstellen dat je je dan even niet zo bezig houdt met afvallen. Hopelijk lukt het je nu weer om ervoor te gaan!

Wauw Aapje goed bezig ’s ochtends gaan zwemmen! Moest je daarna nog aan het werk?

Envelop planken met een diastase is idd geen goed idee. Balen dat je daar zoveel last van hebt!

Ik ga vanavond voor het eerst sporten! :blob: :yes: Er is al een plekje vrij in de Mama Actief lessen, dus ik ga ervoor :) Merk dat op eigen initiatief ’s avonds nog gaan fietsen oid gewoon echt niet werkt, als de kinderen op bed liggen en de keuken is opgeruimd ben ik blij dat ik nog heel even kan zitten of wil ik naar bed ;) Lessen volgen is dan een goede stok achter de deur :)
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Giraffe! Kom je de training dit weekend inhalen? Zou gezellig zijn!

Veel plezier vanavond MrsBananaCake, snel geregeld! Een stok achter de deur is inderdaad wel zo handig.

Lastig die diastase Envelop. Lijkt me vervelend als je buikspieren niet meewerken.

Aapje: wat goed van die zwemtas, knap zo 's ochtends. En als je die 7 minuten workout vaak doet word je vanzelf beter, ik heb hem jaren geleden gedaan en ik kon die side planks toen ook niet maar het werd echt beter. En nu kan ik ze nog steeds :yes:

Ik zit nog op hetzelfde gewicht als vorige week maar dat is prima. Ik heb vanavond hardlooptraining dus ik hoop dat het droog is dan, ik had zaterdag in de regen getraind en dat is toch niet zo prettig.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
MrsBananaPancake schreef:
12-06-2019 14:46
Cookieholic hoe is het om weer aan het werk te zijn? Snap dat je na een werkdag weinig motivatie meer hebt om te gaan bewegen. Doe je normaal iets van een vaste sport oid?
Het is erg wennen. De ochtend vind ik nog leuk, maar smiddags wil ik eigenlijk het liefst weer snel naar de kleine. Morgen mijn maandag, dus even bijkomen.
Ik heb altijd gebootcampt, maar vanwege verhuizing moet ik opzoek naar een clubje hier in de buurt. Dat is nog niet gelukt (ik heb er nog geen moeite voor gedaan). Nu dus zelf aan de slag met de oefeningen.
Alle reacties Link kopieren
Eten jullie meestal op vaste tijden op een dag? Of gewoon wanneer jullie trek hebben?

Ik ben een beetje zoekende wat werkt bij mij. Het tweede vind ik het fijnst, maar volgens mij eet ik soms te laat waardoor ik echt honger heb en teveel eet.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Hoe was het sporten BananaPancake??
Ik vind zo'n groep ook erg fijn. Vaste momenten en gezellig. Anders ga ik ook niet.

Gioia, dit weekend gaat helaas niet. Anders was ik zeker gegaan! Vanavond ben ik wel van plan te gaan en volgende week gewoon weer 2x.

Cookieholic, werken was voor mij ook wennen! Ben toen ook twee weken niet gaan sporten (daarna had ik alweer vakantie en ging ik wel haha!).
Zit er bij jou in de buurt nu een Mom in Balance? Vind ik erg fijn trainen. Ook fijn gericht op herstel na bevalling.

Malaguena, ik probeer op vaste tijden te eten. Anders eet ik inderdaad te laat, en ga ik makkelijker grijpen naar snel en ongezond. Als peuter erbij is lukt dat wel maar als ik alleen ben of met baby alleen is dat lastiger.

Moet nu ook wel echt weer even streng voor mezelf zijn. Is toch lastig om weer van veel toestaan naar gezonde keuzes te gaan. Ook al weet ik dat ik me beter voel met gezonde keuzes en lekker sporten. Het is zo makkelijk om de luie weg te kiezen...
Alle reacties Link kopieren
Op werkdagen eet ik wanneer ik honger heb. Vaak betekent dat rond 11 uur al even een boterham, tenzij ik aan mijn fruit denk. Ik heb een vaste hoeveelheid boterhammen bij me dus als ik er al 1 eet kan ik niet alsnog rond lunchtijd teveel kan eten. Vaak heb ik rond 15:00 uur weer honger en dan heb ik alleen mijn fruit nog, dus dan gaat dat ook op.

Op vrije dagen eet ik op vaste tijden want dan zijn de kinderen er. Als ik een boterham eet om 11 uur heb ik geheid dreinende kinderen dat ze ook willen eten. Dus dan stel ik het uit of pak ik fruit.
Alle reacties Link kopieren
Hmm misschien toch maar vaste tijden gaan proberen op de dagen dat ik thuis ben dan. Merk nu dat ik niet per se hele ongezonde keuzes maak, maar met honger toch net even teveel brood / wraps / crackers eet.

(Ik ben trouwens niet zo goed met reageren op iedereen en anders worden die posts zo lang steeds, maar ik lees wel geïnteresseerd met iedereen mee! :biggrin: )
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Mom in balance zit hier wel in de stad waar ik dichtbij woon. Misschien een idee om eens te informeren.

Ondanks dat ik dacht dat het niet zo goed ging, toch afgevallen. Zat vanmorgen op 68,4. (700 gram eraf).
Alle reacties Link kopieren
Oei ik zei dat ik nog op iedereen ging reageren maar het lukt me even niet, wel alles gelezen en iedereen is goed bezig!

Ik zit ook te twijfelen om Mom in Balance te gaan doen. Loop nu heel veel en was gestart met een buikspierchallenge, maar nu voor het eerst weer (behoorlijk heftig :S) ongesteld. Nu durf ik dat al een paar dagen niet meer aan. Het is nu dus vooral even stilzitten en pepernoten, chocoladeletters en een chocolade paashaas terugvinden. (eerder had ik duidelijk meer discipline dan nu). Maar: alle verpakkingen zijn inmiddels open, maar nog niet leeg!

Ik eet ook op vaste tijden, dit om te voorkomen dat het misgaat idd! Lukte (tot deze week) best goed! Ik laat deze week maar gaan, morgen uit eten. Volgende week pak ik het weer op!

En giraffe, in mijn hoofd heb ik je al een paar keer een knuffel gegeven, bij deze ook getypt ;)
Alle reacties Link kopieren
Hm, vanmorgen gewogen en geen verschil met vorige week. 81.9. Had de hoop inmiddels de 80,nogwat aangetikt te hebben maar helaas. Ben zoooo klaar met mn weekmenu’s en daardoor hou ik me er minder goed aan. Na dit weekend even klaar, en zien of het afvallen verder lukt zonder het weekmenu. Regime zit er wel in qua snaaien (met hier en daar nog zwakke momenten, helaas) en genoeg varianten voor maaltijden in mn hoofd.
Ik heb een 30 dagen abs challenge op mn telefoon gezet zodat ik die meteen kan doen zodra de diastase helemaal over is! Wel netjes groepsles gedaan deze week (1x maar ivm Pinkster maandag..), volgende week wil ik een uurtje spinning erbij pakken. Vroeger veel gedaan, ben benieuwd of dat nog net zo bevalt!

Ik lees overigens alles mee, maar reageren lukt niet altijd.. 🙄🙄
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Mag ik ook meeschrijven?
Ik ben 5 maart bevallen van ons 2e kindje. Bij mijn dochter vlogen de kilo’s eraf met de bv maar nu helaas niet. Sinds ons midweekje weg ben ik gestopt met snoepen. Helaas mag ik nog niet gaan sporten omdat mijn bekken dat niet aan kunnen. Bezig met fysio om het op te bouwen. Gisteren pittige oefeningen gedaan heb er nu nog spierpijn van.

Ik weeg nu 71.2 kg en wil naar de 62kg.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Mango!
Gaat nu met ups and downs. Van de week kwam er ergens een bericht van een meisje die eindexamen had gedaan en net genezen was van kanker. Nou de tranen begonnen direct te stromen..
Alles is ineens zo dubbel.

Poeh menmo. Lijkt me ook wel demotiverend. Doe je zo je best op die menu's en dan helpt het niet echt. Hopelijk kan je dan gauw weer aan de buikspieren. Misschien alvast de schuine spieren trainen? Dat schijnt te helpen tegen een diastase.

Welkom 83angel!
Wat naar van je bekken. Hopelijk helpt de fysio.

Donderdag heb ik weer een stevige training gedaan. Heerlijk! Gisteren ook weer lekker op pad geweest met de kinderen, ook erg fijn. Merk dat ik daar dan toch weer energie van krijg en minder snel ga snaaien. Dus hopelijk kom ik nu weer in de goede flow.
Hier komt er alleen maar gewicht bij ipv af. En ik eet wel meer maar niet absurd volgens mij. Ga van de week denk ik maar even bloed laten prikken Ivm tekorten enzo.
Alle reacties Link kopieren
Wat irritant aapje. Zijn het wel gezonde dingen die je meer eet? Lukt het zwemmen/bewegen?

Ik ben niet zo lekker te pas, ontzettrnd verkouden en heel moe. Ik eet er iets minder door maar beweeg de laatste dagen ook heel veel minder. Hopelijk snel weer beter!
Envelop schreef:
15-06-2019 15:37
Wat irritant aapje. Zijn het wel gezonde dingen die je meer eet? Lukt het zwemmen/bewegen?
Niet alleen gezond, maar echt niet zoveel dat er 6 kilo in 10 weken bij kan komen.
Alle reacties Link kopieren
Ben je wel eens eerder aangekomen door iets anders dan ongezond eten / te weinig bewegen? Ik wist niet dat tekorten ook voor zo'n stijging in het gewicht konden zorgen. Hopelijk gedemotiveerd het je niet maar geeft het je juist extra motivatie om nog gezonder te eten en goed te bewegen.
Ik heb overigens ook het idee dat ik niks extra afval door de borstvoeding en naast dat ik avonds nog altijd iets neem voor ik ga slapen eet ik ook niet veel extra op de dag...
Envelop schreef:
15-06-2019 21:05
Ben je wel eens eerder aangekomen door iets anders dan ongezond eten / te weinig bewegen? Ik wist niet dat tekorten ook voor zo'n stijging in het gewicht konden zorgen. Hopelijk gedemotiveerd het je niet maar geeft het je juist extra motivatie om nog gezonder te eten en goed te bewegen.
Ik heb overigens ook het idee dat ik niks extra afval door de borstvoeding en naast dat ik avonds nog altijd iets neem voor ik ga slapen eet ik ook niet veel extra op de dag...
Nee. Maar mijn eetpatroon voor de zwangerschap was niet heel anders en toe kwam ik er ook niet van aan.

Na vorige bevalling fietste ik wel met 11 weken weer dagelijks 11 km enkele reis naar mijn werk, maar dat gaat nu lichamelijk niet eens. En heb nog steeds tintelende handen doordat ik vocht vasthoud ondanks lage bloedruk en pas mijn trouwring nog steeds niet. Allemaal dingen die ik Vorige zwangerschap niet had dus iets klopt er niet.
Alle reacties Link kopieren
Fijn Cookieholic dat je bent afgevallen! En dat ondanks je gevoel dat het wat minder ging :)

Ah Mango, weer ongesteld, rot! Had je er last van? Logisch dat je dan even minder gedisciplineerd bezig bent! Deze week weer beter!

He balen Menmo dat er niks af is! Kan me voorstellen dat je klaar bent met je weekmenu’s… Kun je dat op de een of andere manier een beetje loslaten en toch gezond blijven eten? Of geven ze je de houvast die je eigenlijk nodig hebt? Goed dat je wel bent gaan sporten! Ben benieuwd hoe spinning bevalt, lijkt me pittig!

Welkom 83angel! Balen dat je nog niet kunt sporten. Hopelijk gaat het met de oefeningen steeds wat beter!

Fijn Giraffe dat je weer lekker actief bent :) Hopelijk zet de goede flow door inderdaad! Kan me voorstellen dat dat soort berichten een aardige trigger zijn ja :(

Rot Envelop dat je niet fit bent! Voel je je inmiddels wat beter?

Wat betreft eten: Ik eet wanneer ik trek heb. Dat betekent dat ik soms op mn werk om 11.15 al lunch. Ik kan dan op zich ook wel iets kleins nemen, maar dan ga ik alsnog een uurtje later lunchen en dan eet ik netto meer. Ik probeer wel echt alleen te eten als ik ook daadwerkelijk honger heb.

Sporten was super fijn om weer te doen! Ook nog best pittig, veel op core stabilty gericht en de spieren die onder de zwangerschap en bevalling te lijden hebben gehad te trainen. Heb ook dit weekend voor het eerst weer hardgelopen! Met een heel erg beginnersschema, 6x een minuut rennen afgewisseld met wandelen. Was ook heerlijk om te doen, het begin is er weer :) Zondag ook nog een stuk sportief gefietst, dus de teller staat op 3x sporten deze week :D Daarnaast ook nog mn plank challenge, waarvan ik ook al resultaat begin te merken. Mn spieren komen weer een beetje terug en zorgen er (samen met meer bewegen en gezonder eten) voor dat mn buik wat minder uitpuilt.

Ik ben zelf nu ook niet fit, de kinderen begonnen dit weekend en nu ben ik aan de beurt. Griep denk ik, koorts, snotteren, vol en pijnlijk hoofd. Heb me toch maar ziek gemeld… Dochter slaapt ook erg wisselend, gisteren en vandaag was ze weer om 5.15 wakker en dan kan ze niet meer slapen :/ Helpt ook niet in weer fit worden! Had even de laptop aangezet omdat dat wat makkelijker reageert hier, maar krijg het er alweer bloedheet van! Nog even kolven en dan maar weer gaan liggen. Hopelijk gaat het vannacht wat soepeler!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven