Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen na bevalling in 2018

30-12-2018 20:20 1035 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er in 2018 bevallen en heeft, net als ik, het goede voornemen om in 2019 de zwangerschapskilo's kwijt te raken? Zin om daarover mee te schrijven in dit topic?

Het lijkt me fijn om bij elkaar herkenning te vinden. Niet alleen in wat werkt aan gezonde voeding en voldoende beweging pakken. Maar ook in de factoren die je er soms van weerhouden, zoals de nachtvoedingen, het clusteren, onrustige baby, ritme vinden, etc.
En naast herkenning vinden hoop ik dat we elkaar kunnen motiveren. Of dat we soms gewoon ongegeneerd naar complimentjes mogen vissen als iets gelukt is :-D


(ps: moeders met kinderen van vóór 2018 zijn ook welkom, maar wees gewaarschuwd voor de baby-verhalen ;-D )

Dus doe je mee? Stel jezelf even voor!

Naam Baby Start Streef Huidig Afgevallen
Nijntje* 10-2018 (3e kindje) 74,8 62 67.4 -7.4kg
Envelop 12-2018 (2e kindje) 78,9 68 70,4 -8,5 kg
Giraffe90 11-2018 (2e kindje) 74 64 69,5 -4,5 kg
menmo 11-2018 (2e kindje) 88,6 70 81.9 -6.7 kg
Malaguena 10-2018 (2e kindje) 77 63-68 74.4 -2.6 kg
gioia82 12-2018 (1e kindje) 71 64 63,7 -7.3kg
Mango12 02-2019 (1e kindje) 80.0 64.0 72.3 -7,7 kg
Baby12345 02-2019 (1e kindje) 78.0 68.0 77.3 -0,7 kg
MrsBananaPancake 02-2019 (2e kindje) 60.5 55.0 58.7 -1,8 kg
kiwimeisje 04-2019 (2e kindje) 89.5 80.0 88.3 -1.2 kg
mootjexx 01-2019 (3e kindje) 81.5 69.0 81.5 0.0 kg
cookieholic 03-2019 (1e kindje) 69.5 64.0 69.5 0.0 kg
83angel 03-2019 (2e kindje) 71.2 62.0 71.2 1.0 kg
Octaviana 05-2019 (2e kindje) 66.5 57.5 66.4 0.1 kg

Na een maand geen gewichtsupdate (zonder bericht) haal ik je uit de tabel, zodat we een actief topic houden.

Later aansluiten mag ook! Wil je in de tabel? Geef dan je gegevens even dikgedrukt door.
Wijzigingen voor in de tabel? Ook dat even dikgedrukt opgeven graag.
nijntje* wijzigde dit bericht op 08-07-2019 16:10
59.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goed opgepakt Envelop!
En ook knap van jou baby! Pas je wel op dat je niet over je grenzen gaat? Daar heb je ook niks aan!

Gisteren niet zo'n hele goede dag gehad. Stagiaire nam afscheid en gaf een doos chocola. Ik kon het niet weerstaan en heb er wat van genomen. Niet de hele doos, wat ik voorheen wel deed. Dus op zich vind ik dat dan wel weer goed. Merkte ook dat ik van de eerste echt genoot en de drie erna at ik gedachteloos op en smaakten minder goed.
Ben niet gaan sporten maar had wel een stuk gewandeld nog. Had een slechte nacht gehad, afgelopen nacht wel beter maar het kost altijd weer veel tijd voor ik weer een beetje opknap van zo'n nacht. En meestal is er dan wel weer een drama nacht. Daardoor is het wel lastig vol te houden. Maar ik blijf gemotiveerd en haal tot nu toe elke dag de 6000 stappen. Dat is al een goed begin!

Weer een heel verhaal haha. Ga zo nog even wat oefeningen doen, douchen en lekker slapen.
Alle reacties Link kopieren
Envelop schreef:
15-01-2020 07:42
Inderdaad, ik ga er weer voor vandaag! Lekker een stukje wandelen met de kids, gezond koken (laatst chocolade pannenkoeken gemaakt met dochter voor de lunch maar ik laat me vandaag niet weer overhalen) en als de kids maar bed gaan ga ik lekker sporten.

Het is trouwens prima om langer te sporten dan een uur afhankelijk van de intensiteit en je doelen.

Ja ik ging uit van krachttraining, omdat we het over eiwitshakes hadden. Dan is langer dan een uur echt niet goed / nuttig meer.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
En 4 chocolaatjes valt wel mee toch Giraffe!
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Zeker een goed begin Giraffe, netjes dat je dagelijks je stappendoel haalt! Ik zou best meer willen sporten maar dat is financieel momenteel niet zo handig (ik ben echt geen held in hardlopen en doe graag groepslessen) maar gisteren tipte iemand mij voor een speciaal abonnement wat goed betaalbaar is en waar heel veel sporten bij in zitten. Iets wat vanuit de gemeente wordt geregeld, echt super! Dat betekent dat ik ook weer vaker zal gaan sporten.

Training gister (bootcamp) was heerlijk zwaar, heb er echt van genoten en nu geen spierpijn maar wel het gevoel dat ik lekker bezig ben geweest. Thuis op de bank na de training wel 3 blokjes chocolade genomen maar dat vind ik prima.
Alle reacties Link kopieren
Hier al 2 dagen stront verkouden. Pfffffff

Net op de weegschaal gestaan 73,8
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn zo'n abonnement Envelop!
Bij mijn bootcamp betaal ik officieel voor 1x per week. Maar de baas heeft er voor iedereen een onbeperkt abonnement van gemaakt. Ik kan dus ook 2 of 5 keer per week als ik wil. Nou heb ik voor mezelf het doel minimaal 1x. Maar het is wel fijn dan 2x ook kan als ik energie heb.

Merk wel aan mijn lichaam dat het moet wennen aan actiever zijn. Niet dat ik nooit wat deed, maar ik moet wel elke dag een stukje wandelen om de 6000 te halen en dat deed ik voorheen niet elke dag.
Gisteren en eergisteren zat ik zelfs over de 10.000 stappen!

Sterkte baby! Hopelijk knap je gauw op.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel kilo zijn jullie tot nu toe afgevallen?
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Tot nu toe 1.2 kilo. Dus dat is best oke.
Hopelijk lukt het dit jaar wel vol te houden!
Alle reacties Link kopieren
Reken je dan vanaf dit jaar of vanaf na de bevalling?

Ik zit nu totaal op - 6,5 kilo. Dit jaar pas 0,5 kilo, maar wel een paar centimeter van mijn buik af :cheer:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Dit is vanaf dit jaar. Anders is het 1.4 kilo :facepalm:
Niet veel verschil dus...
Vorig jaar woog ik ergens wel 69 kilo maar daarna kwam er alleen maar bij. Gaat nu niet meer gebeuren! Hoop ook dat de jongste consequent goed gaat slapen. Nu ineens 2 nachten doorgeslapen maar kan vannacht ineens weer drama zijn. Zo vermoeiend.
Alle reacties Link kopieren
Super goed Giraffe en malaguena! Ik heb het hele jaar nog niet op de weegschaal gestaan... wellicht morgen maar eens kijken maar ik kijk vooral naar de spiegel en hoe mijn kledingstukken zitten. Ik heb wel het idee dat mijn kont iets minder begint te hangen maar zo strak als het voor de bevallingen was is het bij lange na niet.

Vanavond weer fijn gesport, gister een goed eind gewandeld maar zaterdag bijna niks gedaan. Mijn doel om iedere dag minimaal een half uur aaneengesloten actief te bewegen vind ik best lastig vol te houden maar het streven is goed en ik merk dat het mij wel goed doet wanneer ik het dagelijks doe.
Alle reacties Link kopieren
De weegschaal was lief vanmorgen, 70,1kg bijna onder de 70! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Whoeee wat goed Envelop!!! :cheer2:

Vanochtend na twee mindere dagen (stappen net niet gehaald en ook niet gewandeld en wat chocola gehad, maar wel beperkt gehouden), ook maar weer op de weegschaal gaan staan. 71,8! Viel me echt mee. Nu dus 2 kilo afgevallen. Was net het zetje nodig om vandaag weer gemotiveerd te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig dames!!

Ik heb mezelf een nieuwe sportlegging (die ik al een tijdje wil) beloofd als ik onder de 70 ben. Heb voor sporten geen motivatie nodig, maar wel voor het letten op eten :biggrin: Nog ruim een halve kilo te gaan.

Hoe houden jullie jezelf gemotiveerd op moeilijkere momenten?
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel een slimme Malaguena!
Ik heb voor mezelf nog geen beloning voor als ik een bepaald gewicht haal. Ik denk dat ik voor nu vooral weer fijner in mijn lijf wil zitten door te sporten/bewegen en gezond eten. Denk dat ik ná operatie pas echt doelen ga stellen. Geen idee hoeveel kilo ik daarna kwijt ben en hoe snel ik herstel. Wil nu zo fit mogelijk de operatie ingaan.

En mezelf gemotiveerd houden is op sommige momenten echt lastig. Vooral als ik moe ben.
Mijn horloge helpt wel met de stappen willen halen. En qua eten, niks ongezonds in huis halen. Of met mezelf afspreken wat ik die dag voor zondigs mag. Dan kijk ik daar de hele dag naar uit en kan ik mezelf beter inhouden op andere momenten want ik neem straks al dát.
Alle reacties Link kopieren
Niks ongezonds in huis halen werkt voor mij ook goed alleen zijn de overige gezinsleden het daar niet mee eens 😂
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Haha ja dan is het lastig!
Hier wel wat in huis voor dochter. Maar dat eet ik zelf niet graag. En vriend wil juist dat ik niks in huis haal. Hij kan er helemaal niet vanaf blijven. Ik ben daar dan toch beter in. Maar ik haal nu toch maar niks meer in huis. Alleen in het weekend mag ik wat van mezelf. Maar dan kies ik dus één ding uit wat daarna ook op is.


Vanochtend al stukje gelopen (moest pakketje ophalen) en vanmiddag wil ik naar kinderboerderij fietsen. Dat kan sinds vorige week eindelijk met beide kinderen (zitje voor achterop gehaald). Dus dat geeft ook weer meer mogelijkheden ipv met de auto moeten of lopen. Dus dat bewegen lukt nu wel aardig.
Alle reacties Link kopieren
Meer bewegen is sowieso goed :)

Ik weeg dankzij een aantal dagen flink ziek zijn nu 69,5 (- 7,5 kg). The silver lining 😂
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Beterschap!

Ik had een heel verhaal getypt maar het is weer weg... Het kwam er op neer dat ik dit weekend teveel leuke en lekkere dingen heb gedaan en te weinig gesport. Dreumes is nu ziek waardoor m'n wandeling van een uur die ik gepland had vanmiddag niet doorging. Straks naar wat oefeningen doen thuis en het weer goed oppakken.
Alle reacties Link kopieren
Dank je!

Ach maandag begint altijd een nieuwe week toch haha. Als je de hele week gemiddeld qua kcal en bewegen goed zit dan maakt een ‘slecht’ weekend ook niet uit.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Is ziek zijn toch nog ergens goed voor Malaguena!

Ik ben nu snipverkouden en doodmoe. Dus ik ga nu eerder voor het gemakkelijke. Naar mijn werk neem ik wel alleen gezond mee. Dan helpt wel! Gisteren heb ik wel paaseitjes gehaald. Ik had er zo'n zin in! Heb er 5 op... dus dat valt dan wel mee. Normaal at ik alles dan gelijk op.
Stappen halen vind ik nu ook lastig. Ben na dag werken echt doodop. Gelukkig vandaag halve dag en morgen staken. Weekend zijn kinderen uit logeren dus dan heb ik ook even rust en kan ik goed slapen!
Alle reacties Link kopieren
Paaseitjes in januari??? 😂
Beterschap! Kan je voor het afvallen beter buikgriep hebben :biggrin:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even schop onder mn kont en motiverende woorden nodig!
Alle reacties Link kopieren
Eerste dag van deze nieuwe week: hup, op die kcal letten en plannen welke dagen je gaat sporten! :cheer:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Ben vanavond nog gaan wandelen, hoofd even leeg maken in deze drukke periode. Dat was wel fijn. Bewegingsdoel vandaag gehaald daardoor!
Calorieën zitten ook goed. Had alleen fruit en wortels mee om te snacken. En net alleen bakje yoghurt met fruit nog gehad.

Hopelijk maakt de kleine weer een goede nacht en word ik weer pas wakker als de wekker gaat...

Thanks voor Malaguena. Ik ga ervoor om deze week elke dag de stappen te halen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven