Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen na bevalling in 2018

30-12-2018 20:20 1035 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er in 2018 bevallen en heeft, net als ik, het goede voornemen om in 2019 de zwangerschapskilo's kwijt te raken? Zin om daarover mee te schrijven in dit topic?

Het lijkt me fijn om bij elkaar herkenning te vinden. Niet alleen in wat werkt aan gezonde voeding en voldoende beweging pakken. Maar ook in de factoren die je er soms van weerhouden, zoals de nachtvoedingen, het clusteren, onrustige baby, ritme vinden, etc.
En naast herkenning vinden hoop ik dat we elkaar kunnen motiveren. Of dat we soms gewoon ongegeneerd naar complimentjes mogen vissen als iets gelukt is :-D


(ps: moeders met kinderen van vóór 2018 zijn ook welkom, maar wees gewaarschuwd voor de baby-verhalen ;-D )

Dus doe je mee? Stel jezelf even voor!

Naam Baby Start Streef Huidig Afgevallen
Nijntje* 10-2018 (3e kindje) 74,8 62 67.4 -7.4kg
Envelop 12-2018 (2e kindje) 78,9 68 70,4 -8,5 kg
Giraffe90 11-2018 (2e kindje) 74 64 69,5 -4,5 kg
menmo 11-2018 (2e kindje) 88,6 70 81.9 -6.7 kg
Malaguena 10-2018 (2e kindje) 77 63-68 74.4 -2.6 kg
gioia82 12-2018 (1e kindje) 71 64 63,7 -7.3kg
Mango12 02-2019 (1e kindje) 80.0 64.0 72.3 -7,7 kg
Baby12345 02-2019 (1e kindje) 78.0 68.0 77.3 -0,7 kg
MrsBananaPancake 02-2019 (2e kindje) 60.5 55.0 58.7 -1,8 kg
kiwimeisje 04-2019 (2e kindje) 89.5 80.0 88.3 -1.2 kg
mootjexx 01-2019 (3e kindje) 81.5 69.0 81.5 0.0 kg
cookieholic 03-2019 (1e kindje) 69.5 64.0 69.5 0.0 kg
83angel 03-2019 (2e kindje) 71.2 62.0 71.2 1.0 kg
Octaviana 05-2019 (2e kindje) 66.5 57.5 66.4 0.1 kg

Na een maand geen gewichtsupdate (zonder bericht) haal ik je uit de tabel, zodat we een actief topic houden.

Later aansluiten mag ook! Wil je in de tabel? Geef dan je gegevens even dikgedrukt door.
Wijzigingen voor in de tabel? Ook dat even dikgedrukt opgeven graag.
nijntje* wijzigde dit bericht op 08-07-2019 16:10
59.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het is wel vullend genoeg, maar ik eet niet op tijd. Dan vergeet ik om 10 uur wat te eten, en dan lunch ik om 12 uur. En als om 3 uur de kinderen uit zijn, ben ik moe en ipv mijn eten uit tas te halen is zo'n traktatie makkelijker op te eten. Dus ik heb ze vandaag bewust uit het zicht gelegd en wél mijn bakje yoghurt om 3 uur gegeten. Géén ongezonde dingen gehad.
En het is ook een gewoonte... als ik dan eenmaal iets snoep, heb ik de volgende dag om dezelfde tijd er weer trek in.
Zo probeer ik nu weer van avondsnacken af te kicken en dan thee te drinken ipv te snacken. En op tijd naar bed helpt ook.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat het vandaag wel gelukt is Giraffe en qua beweging ben je echt supergoed bezig!

Hier gaat het redelijk, wel prima gegeten maar te weinig bewogen. Zondag en maandag was zoontje ziekig waardoor we thuis zijn gebleven. Maandagavond ging de sportles niet door ivm vakantie, gister wel 45min overdag flink doorgewandeld en avonds stond ik bij het zwembad voor een les om er daar achter te komen dat ik m'n zwempak vergeten was :facepalm:
Normaal sport ik op woensdag maar man heeft een etentje... Ik heb gister en vandaag wel wat oefeningen thuis gedaan en vandaag nog gewandeld met de kids maar dat schiet, vooral met dochter van net drie, niet echt op.
Morgen en vrijdag kan ik overdag in elk geval wandelen, hopelijk morgenavond nog even sporten.

Met een datenight vrijdag en een lunch met vriendinnen zaterdag ook geen heel gezond weekend in het vooruitzicht. Schiet niet echt op zo...
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het hier met iedereen?

Op onze date night hebben we uiteindelijk ruim 2 uur gewandeld en de lunch met vriendinnen was ook best gezond. Uiteindelijk dus een goed weekend gehad. Jammer dat het sporten gisteren niet door kon gaan omdat mijn moeder op bezoek kwam voor iets en vandaag is man jarig en komen er twee vrienden op bezoek dus sporten lukt weer niet. Gelukkig morgen want ik mis het nu ook wel echt....
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat het ongezonde weekend toch wel meeviel!

Hier gaat het nog steeds mwah. Ik ben gisteren ongesteld geworden. En dan ben ik altijd wat opgeblazen, krijg ik puistjes (had er zelfs een in mijn neus!) En voel ik me ook niet echt fijn. Dan is het lastig om echt geen chocola te nemen. Daardoor voel ik me toch (even) wat fijner. Ik neem dan wel minder dan ik voorheen zou doen en eet voor de rest zo gezond mogelijk.
Ontbijt met havermoutpap, tussendoor fruit met yoghurt, lunch verschilt, dan rauwkost, soms eitje of noten erbij, avondeten, kopje thee. En nu dus chocola bij de thee...
Vanavond weer sporten!!
Alle reacties Link kopieren
Ik sta een beetje stil qua gewicht. Sport nog wel 3 á 4 keer per week en dat zie je gelukkig ook, maar eet wat meer (lekkers vooral al). Ben zo klaar met die lange grijze dagen. Wil lente en lekker veel buiten wandelen !!
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Zijn jullie nog een beetje aan het bewegen tijdens deze lockdown?
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het sinds 1,5 week weer opgepakt. Om de dag doe ik een workout van 60min voor de tv en verder probeer ik regelmatig te wandelen maar dat schiet er vaak bij in. Met twee kids en een bult werk is het gewoon een stuk lastiger allemaal. Ik snaai ook meer het blijft nog wel redelijk binnen de perken.
Alle reacties Link kopieren
Wel goed dat je weer aan het sporten bent! Ik wilde tussen de 63 en 68 wegen een weeg nu 67,5 :cheer: maar mag echt nog wel een rand vet af, dus blijf ook lekker doorsporten 💪🏼
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
De eerste 2 weken heb ik het geprobeerd. Maar ik ben zó moe. Vooral veel stress. Was net weer aan het wennen en nu wordt na de vakantie weer alles anders. Dus wéér stress vanwege alle veranderingen en protocollen en regels waar we rekening mee moeten houden.
Ben schoonouders en schoonzus enorm dankbaar voor het vele oppassen en logeren (3 dagen per week en 1 nacht logeren).
Ik eet heel slecht. Heb weinig honger, probeer wel zo gezond mogelijk te eten maar aan het einde van de dag heb ik suikers nodig. Waarschijnlijk omdat ik te slecht heb gegeten.
Zucht. Lijkt heel drama zo. Valt op zich mee hoor. Maar ben echt wel heel erg moe. Hopelijk kan ik wat rusten in de vakantie.
Wandel wel bijna elke dag een stuk! En geniet veel van de tuin en het zonnetje.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend Giraffe, hoor het inderdaad van meer mensen dat onderwijs op afstand ook veel vraagt en dan nu weer nieuwe plannen.. Veel bewegen en gezond eten helpt ook tegen de moeheid, dus hoop dat het je toch lukt om dat een beetje vol te houden. Sterkte!
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven