Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen: start 8 januari 2018 2.0

06-03-2018 00:43 570 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal!

Nadat chocoladetaartje door familieomstandigheden helaas het topic moest verlaten en heel begrijpelijk zich bezig hield met het verwerken van de situatie, raakte het overzicht een beetje kwijt in de openingspost. Om het topic weer levendig en overzichtelijk te maken, heb ik besloten een nieuw topic aan te maken en een tabel aan te maken met de gegevens erin. Ik zal wekelijks de tabel updaten en iedereen is natuurlijk welkom om mee te doen aan de strijd tegen de kilo's! Laten we er samen voor zorgen dat we allemaal ons streefgewicht behalen!

Het weegmoment is normaal gesproken op maandag!
NaamLengteStartStreefHuidigTotaal
7hemels16874,56572,8-1,8
afvalEs163756571,1-3,9
Barnabas18088,07585,0-3,0
Frantic172736568,4-4,6
Fenne28165986566,6-31,4
JessyM16581,56978,8-2,7
Vliegertje1216770,56565,1-5,5
Bohemia16398,57586,5-12,0
Bubblegum1166736866,5-6,5
Ea-quality16872,26470,2-2,0
Teemo16164,65557,5-6,9
fenya165117106104,2-12,8
Sugaraddict17580,4-78,0-2,4
joostelientje164826568,4-13,6
ch8615754,25054,2-
Chocoladetaartjeee17378,57078,5-
King201215977,56078,3-
monkey181708872--
anoniem_361810 wijzigde dit bericht op 08-05-2018 00:39
31.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jeuj, wat een actie hier ineens! Welkom Bohemia en Bubblegum!

Ik sta ook bijna dagelijks op de weegschaal hoor, op zich niet erg, zo lang je realistisch kunt kijken naar de schommelingen elke dag... als je in paniek raakt van 3 ons erbij is het minder slim...
Hier gaat het nog niet zo lekker. Ben nog aan t werk, maar daar omheen doe ik eigenlijk niets, klachten houden aan. Nu gisteren en vanochtend ook niet gaan sporten... zie uit naar het weekend! Dan nog 1 week werken (helaas wel 6 dagen) en dan een weekje vrij. Daarna is alles hopelijk weer rustig! Qua afvallen schommelt het. Gisteren was het een prima dag, eergisteren iets met stroopwafels en chips....
Haaai, ik ben Bohemia dus. Ik ben 25 jaar en had een gewicht van 98,5kg bij een lengte van 1,63m. Dat kon niet en dat mag niet, er moest iets drastisch veranderen.

Begonnen met koolhydraatarm en de kilo's vlogen eraf. In 6 weken ben ik 13kg kwijt geraakt. Mijn lijf werd er alleen niet zo blij van dus ik ben nu gestopt met koolhydraatarm. Ik let nu op mijn calorie inname en wil ook niet meer dan 80 gram koolhydraten per dag binnenkrijgen.
Alleen sinds een weekje ben ik weer een halve kilo aangekomen en sta nu stil. Moeilijk om de motivatie erin te houden, vandaar dat ik nu jullie opgezocht heb.

Mijn streefgewicht staat eerst op 75kg, maar uiteindelijk wil ik ook onder de 70kg zitten. Dus ik moet voor nu eerst nog zo'n 11kg afvallen. Maar om mijn streefgewicht eerst nog lager te zetten voelt onmogelijk en onrealistisch, dus vandaar eerst de 75kg.

Bohemia
Lengte; 163cm
Startgewicht; 98,5kg
Streefgewicht; 75kg
Huidig gewicht; 86,1kg
Oh ik sta ook dagelijks op de weegschaal. Nu helemaal sinds mijn gewicht stil staat. Zo frustrerend en ik hoop iedere ochtend weer een 85'er te mogen zien.
Alle reacties Link kopieren
13 kg in zo'n korte tijd is wel heel veel. Ik denk da je lijf eerst moet acclimatiseren en dat het er dan wel weer af gaat. Afvallen is vaak echt een kwestie van de lange adem.
Koolhydraatarm is niets voor mij, dan heb ik de hele dag honger. Sowieso dingen als bloemkoolpizza en broccolirijst zijn niet aan mij besteed.

Ik doe het dieet "van alles een beetje minder" en van bewegen juist wat meer. De eerste periode vond ik echt tegenvallen, er gebeurde niets. En als er wat af was dan was het er twee dagen later weer aan. Maar nu stug doorzetten lijkt mijn lichaam het nu een beetje door te krijgen.
1 kg per 3-4 weken vind ik al prima voor mijzelf.Het is er ook niet in een paar weken aangekomen denk ik maar.
Ik vul vaak de eetmeter van het voedingscentrum in, dan weet ik hoe het er ongeveer bij staat. Zo bleek ik te weinig eiwitten binnen te krijgen, dus daar let ik nu wat meer op. Maar ik eet dan weer geen 6 boterhammen zoals ze adviseren. Ik middel het een beetje. Maar op deze manier krijg ik wel inzicht in de voedingswaarde van producten.

Ik kan het gelukkig wel relativeren als ik de ene dag wat zwaarder ben dan de andere. Ik raak er niet van in de stress. :-)
Echt leuk zo wat meer leven in de brouwerij hier! Ik sta ook iedere ochtend op de weegschaal, hoe frustrerend soms ook. Ik eet wel koolhydraat beperkt, zo vind ik de aardappelen, rijst en pasta 's avonds laten staan heel makkelijk. Maar ik vind het te veel moeite om voor de lunch op het werk iedere dag salade of omelet ofzo te maken. Dus dan eet ik crackers. Zo probeer ik voor mezelf steeds een goede manier te vinden, zodat ik het ook volhoud.
Waar ik wel steeds banger voor word, is dat ik straks overtollige huid overhoudt. Dat kan ook haast niet anders na bijna 30kg afvallen en ik heb verschillende littekens van operaties wat het niet beter maakt, maar daardoor komt die bikini wel alsnog in gevaar. :(
Ik ben ook bang voor overtollig huid. Als ik mijn eerste streefgewicht heb gehaald, dan ben ik 23,5kg kwijt. Mijn zoon is nu 14 maanden, maar ik had een gigantische buik tijdens de zwangerschap en mijn buik is nu al heel slap en hangerig, echt huid te veel. Om te janken,
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel balen als je zoveel huid overhoudt. Een kennis van mij heeft dat laten weghalen, maar dat was nog een zware operatie.
Voor je gezondheid kan je wel beter -30kg en slappe huid hebben, dan je oorspronkelijke gewicht. Maar ik snap wel dat jullie daar van balen. Is een mooie tankini of een badpak een idee?
Zelf had ik ook 2 best flinke baby's, maar mijn buik is redelijk in model gebleven. Ik heb een echt peer model, van boven slank, maar stevige benen/heupen en een goeie kont. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Welkom bubblegum en bohemia.

Leuk dat jullie mee komen schrijven!! Goed bezig, allebei. Maar idd 13 kg is wel heel veel in korte tijd, wel goed dat je t nu wat anders aan gaat pakken.
Ik heb een keer een eiwitshake dieet gedaan, ging als een speer maar daarna snel er weer bij.
Het gaat hier met ups and downs. Hoe makkelijk ik de chips kon laten staan eerder deze week, des te moeilijker de paaseitjes gisteren. En dan idd het bepaald niet bij 2 laten. En dan nog dropjes. En een lekkere koek. En heel moe zijn natuurlijk van al die suikers. Ik lijk serieus wel verslaafd eraan.
Vandaag nog een keer sporten, zondag nog een keer.
Dat is wel ff nodig vrees ik.... :-$ :cry:
Ik wilde vanavond eigenlijk nog even gaan sporten, maar ik kom net pas thuis van de verjaardag van mijn schoonoma. Heel trots op mezelf dat ik het gehouden heb bij één overheerlijke bonbon, maar nu ben ik kapot en ik mag dit weekend ook nog werken. Mijn vriend zei ook van je moet ook weer niet gaan overdrijven, gun je zelf ook eens wat rust, die laatste kilo's komen wel. Ik luister maar eens naar hem ;) Vanmiddag overigens wel ruim een uur lekker met de hond weg geweest, heerlijk!
Je hebt gelijk Bubblegum beter die 30 kilo eraf! En we kunnen onszelf wel voor de gek houden, maar een badpak staat ook veel mooier als je slank bent ;) Ik heb een echt appel figuur. Ik vind mijn benen en gezicht nu eigenlijk ook al wel prima, alleen die buik er nog af.
Alle reacties Link kopieren
Wow 13 kilo in 6 weken! Dat is wel heel erg veel zeg, had je niet de hele tijd honger? Ik weet wel dat ik de eerste anderhalve week na de start in januari echt een soort afkickverschijnselen had van alle suiker (lees: chocoladeletters) in november en december. En dan deed ik niet eens koolhydraatarm. Heb ik 2x geprobeerd de afgelopen jaren, maar ik vind de gedachte om geen pasta enzo meer te eten echt heel vervelend. Had vooral moeite met het avondeten toen. Overdag ging t wel, juist omdat op mijn werk toen makkelijk salade voor de lunch kon nemen, maar man ik miste in de avond echt mijn koolhydraatjes! T eten ging me echt tegenstaan. Ben toen ook steeds na 2 weken afgehaakt. Zoals ik nu eet, vind ik veel makkelijker vol te houden. Grappig hoe dat per persoon wisselt!

Trouwens, 6 boterhammen op 1 dag red ik echt niet hoor, dan zou ik zeker aankomen (denk ik).
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezelligheid ineens, leuk! Jammer dat het nu even stil staat Bohemia, maar ik zou eerder een bepaalde levensstijl aanmeten dan een tijdelijk dieet. Je hebt namelijk wel koolhydraten nodig, misschien is de My Fitness Pal app iets voor je? Zo houd je bij wat je per dag eet. Daarnaast heb ik ook een app die KiesIkGezond? heet en waardoor ik kan kijken of ik ook gezondere alternatieven kan vinden voor dingen die ik altijd als tussendoortje neem. Hopelijk helpen deze apps iets!

Vandaag gesport, maar vanavond wel een gebakje genomen omdat ik vandaag een goede presentatie heb afgeleverd. Morgen staat er carpaccio op het menu en daar kijk ik al twee weken naar uit!
Ik gebruik SecretFat voor mijn eetdagboek. Geeft veel nieuwe inzichten. Maar ik ga jouw suggesties ook even bekijken.
Ik wil ook niet echt een dieet aangaan, maar inderdaad een manier van leven. Dus ik ben nu een beetje aan het stoeien met wat werkt en wat goed te doen is.
Koolhydraatarm ging veel te snel, terwijl ik echt veel calorieën binnenkreeg, ik wil nu gewoon verantwoord afvallen.

Heerlijk een gebakje, die heb je verdient Barnabas. En carpaccio is ook al zo lekker.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames, nog plannen voor vandaag? Het is mooi weer om te fietsen of te wandelen. :sun: Maar met die eerste lentedagen heb ik ook altijd zo'n enorme zin om lekker op een terrasje te zitten met een luxe broodje en een glaasje rosé. Hmmm ik ben dol op terrasjes.

Vandaag stond ik op de weegschaal en ik zit dus al laag in de 69. Dat betekent dat mijn eerste doel behoorlijk dichtbij komt :yes: Hoewel dat na het weekend ook weer heel anders kan zijn. :proud:

Werken jullie ook met tussendoelen? Ik wel. Zo wil ik eind deze maand de 68 op de weegschaal zien. Al is het maar 68.9.

Fijne dag iedereen! :hello:
Alle reacties Link kopieren
Lekker bezig Bubblegum! Dat tussendoel zul je vast en zeker wel halen. Dat idee van een terrasje klinkt trouwens wel erg fijn... Ik hoop dat ik straks in de zomer zonder al te veel zorgen op het terras kan zitten met m’n strakkere en slankere lichaam, in een leuk jurkje waarbij ik eindelijk m’n benen durf te showen. Dat lijkt me echt het ultieme doel!

Vandaag hopelijk weer een flink stuk wandelen, het is nu perfect weer daarvoor! Misschien wandel ik zelfs wel naar het strand, dat is wel een mooi blokje van vijf kilometer. Vanavond eindelijk weer carpaccio eten en daar heb ik echt veel zin in. Stom hoe je je kunt verheugen op een gerecht, haha. Wat zijn jullie plannen verder?
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi

Zo moest even wat bij lezen. Vind het zelf ook weer fijn na een dipje dat er weer wat meer activiteit hier is!
Ik vertik het om voor mijn man en kids andere dingen te koken dan voor mezelf. Dus ik kies voor de methode van mieke kosters. Het geheim van slanke mensen...
Bewust kiezen voor iets lekker als carpaccio bijvoorbeeld en op een verjaardag een lekker gebakje en dan juist de nootjes en chipjes laten staan...

Ik sta zelf zo om de dag op de weegschaal... maar noteer zelf alleen de maandag en vrijdag wegingen in een app om zo te kijken hoe het gaat.

Vanmorgen met de kleinste wezen peuterzwemmen... en straks even de stad in zomerjassen voor kids kopen dus genoeg wandelen :lol:
Alle reacties Link kopieren
Dat geheim van slanke mensen heb ik ook gelezen. Prima boek, al vond ik op een gegeven moment wat in herhaling vallen. Maar wat zij zegt, daar draait het volgens mij wel om. Als je slank wil zijn kan je niet en/en maar moet je keuzes maken. En dat betekent niet dat je nooit meer iets lekkers kan, maar wel dat je niet iedere keer iets lekkers kan.
Ik ben ook voorstander van de balansdag. Na een uitspattingsdag, een strikte dag.

Ik ga ook geen andere dingen koken voor mezelf als de rest iets anders eet. Dat zie ik niet zitten. Volgens mij is dat ook lastig om op de lange termijn vol te houden, en dat is toch wat we graag willen.

Ik duim met je mee Barnabas dat je van de zomer met een mooi jurkje slank op het terras kan zitten. Ik zag vanochtend in mijn kast ook wat jurkjes hangen die ik al heel lang niet gedragen heb, maar als ik nou goed mijn best blijf doen, dan kunnen ze deze zomer misschien weer aan. :-)

Vanochtend nog een uurtje gefietst. Stellen jullie je daar vooral niet teveel van voor, want ik heb geen snelle fiets, maar een gewone stadsfiets. Maar toch 15km gefietst.

Barnabas, geniet vanavond lekker van je carpaccio.
En afvalEs, veel plezier met shoppen.
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaaaa gevonden. Ik ben er ook :hello: .

Wat fijn Barnabas dat je een nieuw topic hebt aangemaakt en een mooie tabel hebt gemaakt. Top!

Ik heb nog geen tijd gehad om alles goed te lezen, maar er zijn volgens mij een aantal nieuwe dames bij. Welkom.

Ik heb een superdrukke week achter de rug, niet kunnen sporten en een aantal dagen voor het werk in een hotel met heeeeeeeeeel veeeeeeeeel eten, dus ik heb niet zo'n goede week gehad. Ik heb wel zo veel mogelijk opgelet wat ik bestelde en heb zo weinig mogelijk gesnaaid. Hopelijk heb ik de schade wat kunnen beperken. Morgen zal ik het weer weten.
Alle reacties Link kopieren
Oooh vandaag verder een slechte dag maar wel een hele lekkere 🙈😋
Tussen het shoppen door hebben we cappuccino met een appelbol gesnoept en als avondeten heerlijke verse sushi gehaald bij de ah xl...
Dus de rest van de avond ga ik niets meer snoepen of eten heb ik voorgenomen. Maar die sushi en de appelbol waren heerlijk...
Morgen dus een strikte dag zoals je al schreef bubblegum 🤗
Alle reacties Link kopieren
Ooooh carpaccio en sushi!! #love

Verse sushi bij de XL? Wij hebben ook een XL, maar dat heb ik nog nooit gezien :o

Ik ben gisteren even wezen winkelen, dat was erg tof.. ik woog vorig jaar nog 10 kilo zwaarder dan nu, en had toen broekmaat 42 en van shirtjes maat L.. nu broekmaat 40 en van shirtjes maat S of M! Dat blijft genieten... ooit heb ik zelfs broekmaat 46 gedragen, dus ik ga langzaamaan echt wel de goeie kant op!!

Motivatie heeft het wel weer even zwaar gehad, maar is weer helemaal terug! Ondanks dat gister wel een alcoholische uitspatting gehad, even bijkletsen werd oudewets drinken en dansen... erg tof, maar oei, ik kan er toch niet meer zo goed tegen....

Vandaag weer even balansen met veel water en fruit!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik kom niet graag in die ah xl omdat het er altijd retedruk is. Ze bakken er ook verse pizza af in een steenoven en dat soort uitspattingen... het is een luxe zo ofzo...
Maar voor de sushi maak ik dan graag een uitzondering 😂 want die staan ze daar heel de dag door vers te maken...

Dat is dan ook heerlijk shoppen frantic!!
Ik had laatst gezegd tegen minn moeder nou als ik op dat gewicht zit zal ik toch nieuwe broeken npdig hebben. Toe mijn kast opgeruimd en kwamen er broeken tevoorschijn die al van voor mijn eerste zwangerschap in de kast hingen... dus toch maar even gepast en die pasten gewoon dat was ook wel weer een overwinning...

Ik denk dat ik daarom ook wat minder streng ben nu voor mezelf en wat meer van dingen tussendoor geniet als ik iets lekker zie...
Als ik die weegschaal wel nog maar naar beneden gaat want wil toch echt die 65 weer zien op de weegschaal!!!
Alle reacties Link kopieren
@Frantic, wat heerlijk om zo te kunnen winkelen. Ik heb mijn hele kast nog vol hangen met mooie kleding die niet meer past, dus ik hoop ooit dezelfde ervaring te hebben als Afvales.

Moet ik mezelf wel aan gaan pakken :-$ . Vanochtend 79.5 kilo. Weer wat onsjes erbij. Ik had het wel verwacht na afgelopen week, maar stiekem hoopte ik op gelijkstand.
Alle reacties Link kopieren
Wat knap Frantic, wat moet dat heerlijk voelen!

Ik zat gisteravond ook aan de zoutjes en de wijn. Lekker tijdens WIDM. Moet best kunnen denk ik, anders ga je er alleen maar aan lopen denken en krijg je vreetbuien. Kan je het beter af en toe gecontroleerd doen. Vandaag maar een balansdag gehouden met zelfgemaakte groentensoep en een stuk gewandeld.

Morgen weer de nieuwe werkweek, druk druk en niet altijd tijd om rustig te eten. Vaak een stapel boterhammen die tussendoor naar binnen worden gepropt.

Wat is hier de weegdag eigenlijk of kijkt iedereen zelf wat het beste uitkomt?
Alle reacties Link kopieren
Die is maandagochtend Bubblegum. Ik weeg me zondags op de sportschool omdat ik geen weegschaal heb 😃.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik ook zondag aanhoud dan, want maandag is altijd erg hectisch hier. Dan mag 69.5 in de tabel.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik stond vandaag op de weegschaal en mocht 85,5 in beeld zien!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven