Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen: start 8 januari 2018

05-01-2018 14:19 581 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel van dit topic zegt het al maar doe je mee?!

We starten 8 januari 2018 met afvallen door middel van het toepassen van een gezonde levensstijl

Elke maandag is het weegmoment en zal ik t lijstje up to date houden! Als je 1 keer niet hebt gereageerd zonder afmelding, gaat je plekje naar iemand anders..

Laat je naam, leeftijd, lengte, gewicht en doel hier achter.
😊

1. Naam: Chocoladetaartjeee
Leeftijd: 20 jaar
Lengte: 173 cm
Gewicht: 78,5
15 januari: 78,0 kilo
22 januari: 78,5 kilo
Doel: 70 kilo

2. Naam: Kattenkop
Leeftijd: 30 jaar
Lengte: 172 cm
Gewicht: 88 kilo
15 januari: 87,5 kilo
22 januari: 87,2 kilo
Doel: 73 kilo

3. Naam: sinsfromthylips
Leeftijd: 25 jaar
Lengte: 173 cm
Gewicht: 67 kilo
15 januari: 65,6 kilo
22 januari: 64,1 kilo
Doel: 60 kilo

4. Naam: Ruby125
Leeftijd: 27
Lengte: 172 cm
Gewicht: 75 kilo
15 januari: 74 kilo
22 januari: 72,0 kilo
Doel: 65 kilo

5. Naam: aankleefsjaan
Leeftijd: 32 jaar
Lengte: 181 cm
Gewicht: 94 kilo
15 januari: 94,0 kilo
Doel: 80 kilo

6. Naam: 7hemels
Leeftijd: 39 jaar
Lengte: 168 cm
Gewicht: 74.5 kilo
15 januari: 73,5 kilo
22 januari: 72,2 kilo
Doel: 65 kilo

7. Naam: Vliegertje12
Leeftijd: 40 jaar
Lengte: 167 cm
Gewicht: 70,5 kilo
15 januari: 69,9 kilo
22 januari: 68,9 kilo
Doel: 65 kilo

8. Naam: Frantic
Leeftijd: 32 jaar
Lengte: 172 cm
Gewicht: 73 kilo
15 januari: 71,7 kilo
22 januari: 70,5 kilo
Doel: 65 kilo

9. Naam: Scratte
Leeftijd: 42 jaar
Lengte: 167 cm
Gewicht: 83 kilo
15 januari: 82,6 kilo
22 januari: 83,0 kilo
Doel: 75 kilo

11. Naam: MadameShort
Leeftijd: 30 jaar
Lengte: 158 cm
Gewicht: 72,3 kilo
15 januari: 73,2 kilo
22 januari: 73,2 kilo
Doel: 60 kilo

12. Naam: Barnabas
Leeftijd: 24 jaar
Lengte: 180 cm
Gewicht: 88 kilo
15 januari: 87,7 kilo
22 januari: 88,4 kilo
Doel: 75 kilo

13. Naam: JessyM
Leeftijd: 50 jaar
Lengte: 165 cm
Gewicht: 81,4 kilo
15 januari: 81,0 kilo
22 januari: 80,2 kilo
Doel: 69 kilo

14. Naam: bergje1
Leeftijd: 40 jaar
Lengte: 174 cm
Gewicht: 73 kilo
15 januari: 70,0 kilo
22 januari: 70,1 kilo
Doel: 67 kilo

15. Naam: Zoë26
Leeftijd: 35 jaar
Lengte: 176 cm
Gewicht: 87,8 kilo
15 januari: 85,3 kilo
Doel: 78 kilo

16. Naam: roeptoeter
Leeftijd: 43 jaar
Lengte: 175 cm
Gewicht: 78.4 kilo
15 januari: 78,3 kilo
22 januari: 78,3 kilo
Doel: 70 kilo

17. Naam: Autimama
Leeftijd: 34 jaar
Lengte: 172 cm
Gewicht: 83,8 kilo
15 januari: 82,7 kilo
22 januari: 82,5 kilo
Doel: 68 kilo

18. Naam: afvalEs
Leeftijd: 31 jaar
Lengte: 163 cm
Gewicht: 75 kilo
15 januari: 74,0 kilo
22 januari: 72,0 kilo
Doel: 65 kilo

19. Naam: Neoderma
Leeftijd: 29 jaar
Lengte: 165 cm
Gewicht: 57 kilo
Streef gewicht: 50 kilo

20. Naam: Deeeemilove
Leeftijd: 21 jaar
Lengte: 165 cm
Gewicht: 110,6 kilo
15 januari: 109,8 kilo
22 januari: 109,9 kilo
Streefgewicht:

21. Naam: Bumba1985
Leeftijd:
Lengte:
Gewicht:
15 januari: - 1,2 kilo
22 januari: zelfde als 15 januari?
Streefgewicht:
anoniem_361923 wijzigde dit bericht op 23-01-2018 14:18
76.47% gewijzigd
If there is a will, you will find a way
Alle reacties Link kopieren
Bumba1985 schreef:
16-01-2018 16:34
Ik heb het vandaag ook (weer) lastig bij vlagen. Maar tot nu toe gaat het goed. Ik merk wel dat ik elke keer wil eten uit verveling of irritatie.... Maar tot nu toe lukt het om er niet aan toe te geven.

@Sinsfromthelips: waar komt die chocoladewafel vandaan dan?? O_O
Die ligt hier nog van voor 8 januari... Ik ben echt verslaafd aan suikerwafels, zo lekker.

Kan het ook niet over mijn hart verkrijgen om hem weg te gooien, vind het zo'n verspilling :facepalm:

Maar goed, werkdag is voorbij en heb hem niet opgegeten. Yes!

Blij dat jij ook aan de verleiding hebt kunnen weerstaan!
Knap van je dat je die al die tijd al laat liggen. Ik zou dat echt niet kunnen denk ik. Ik probeer maar gewoon niets extra's in huis te halen, of alleen (redelijk) gezonde dingen.
Alle reacties Link kopieren
Wat die chocola betreft, er is iderdaad niets mis met af en toe wat lekkers, maar ben er nog niet uit wat voor mij nou het handigste is.. wil eigenlijk geen chocola (of chips, of wat dan ook) gaan eten ten koste van iets gezonds.. ik twijfel nog tussen iets lekkers bovenop mn streefintake (en me dus extra hard afvragen of ik dat het waard vind) of iets lekkers als extraatje op mijn sportdagen...

Gewoon maar even uitproberen denk ik. Verder gaat het goed hier, net een deel van mn avondeten op de grond laten vallen, dus dat scheelt al weer calorien!! :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Hm, sinsfromthylips, snel zorgen dat ienand anders m op eet!! Goed dat jij het in ieder geval niet gedaan hebt!
Alle reacties Link kopieren
Frantic schreef:
16-01-2018 17:54
Hm, sinsfromthylips, snel zorgen dat ienand anders m op eet!! Goed dat jij het in ieder geval niet gedaan hebt!
Haha doe ik ook met de koekjes die thuis blijven liggen... maar goed dat ik kinderen heb aan wie ik ze kan geven 😂😂
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is het helemaal niet gek om eens een dag te hebben waarop je meer eet. Dan zorg je er ook voor dat je niet in de spaarstand komt te zitten.
Alle reacties Link kopieren
Haha herkenbaar dat weggeven aan iemand anders. Als ik inderdaad wat lekkers krijg geef ik het ook vaak weg aan m'n vader / zus / vriendinnen / collega's, zij zijn er blij mee en ik ben er vanaf. Tenzij het echt iets is wat ik heeeeel erg lekker vind
If there is a will, you will find a way
Alle reacties Link kopieren
Kattenkop schreef:
16-01-2018 19:28
Volgens mij is het helemaal niet gek om eens een dag te hebben waarop je meer eet. Dan zorg je er ook voor dat je niet in de spaarstand komt te zitten.

Daar heb je een heel goed punt, thanks!!
Alle reacties Link kopieren
Ook weer een goede dag gehad! Lekker naar zumba geweest en goed gegeten! Ik ben wel bang dat ik het niet goed doe soms en dat ik helemaal niet afval, hebben jullie dat ook soms?
Alle reacties Link kopieren
Yes ik ga volgende week een abbo afsluiten bij de sportschool. Heb er eigenlijk voor het eerst in al die jaren ‘zin in’. Wie sport er nog meer in de sportschool? Wat is jullie favoriete onderdeel/oefening/toestel?
En iemand ervaring bij de sportschool ‘ big gym ‘?
Alle reacties Link kopieren
Haha frantic eten op grond gooien is ook een manier 😂😂
Ingewikkeld hè: misschien een doel maken van een week lang 2stuks fruit per dag met als beloning iets klein
Op die manier meer geneigd om eraan te houden ipv schuiven voor chocola

Droevig weer inderdaad, helpt niet mee.
Andere kant in de zomer heb ik weer borrelhapjes op terras als excuus. Dus zo is er altijd wel wat haha!

Qua eten en water drinken prima dag. Ik neem een mini KitKat mee naar werk en ‘s avonds Skyr toetje/fruit zodat ik s avonds niet m’n best hoef te doen om niet meer KitKat te eten (eerder deed ik dus KitKat avond, fruit/Skyr overdag. Dit werkt voor mij prima (tot nu toe dan 😅)
Interval training hardlopen gedaan vanavond dus ook top.

Benieuwd wat m’n korte termijn beloning,<weegschaal, zich ook morgen weer aan dient. Andere korte termijn beloning is Tevreden naar bed. Slaap lekker!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag cheatday gehad vanwege m’n ongesteldheid, was echt zo hongerig dat ik maar door bleef eten.
Alle reacties Link kopieren
@barnabas wat is er anders aan je cheatday dan normale dag?
Ongesteldheid is urgh!

Wow 71,4 vanochtend . Veel vocht gok ik zo, wel lekker!
Succes dames
Kattenkop schreef:
16-01-2018 19:28
Volgens mij is het helemaal niet gek om eens een dag te hebben waarop je meer eet. Dan zorg je er ook voor dat je niet in de spaarstand komt te zitten.

Nou, dan zal mijn lichaam vandaag wel flink uit de spaarstand gaan, want ik heb net een heel pak koekjes leeggegeten. Ik dacht dat ik het wel kon, 1 koekje nemen. Maar nee dus. Volgende keer gewoon niet in huis halen, wat ik al dacht. Maar ik had er zo'n trek in. Maargoed, gewoon echt niet meer in huis halen....
Alle reacties Link kopieren
@bumba: Was je alleen thuis bumba?
Hopelijk heb je er wel van kunnen genieten en dan nu weer je schouders eronder!!

@madamshort positief denken dat het ook meer is als alleen vocht he!! 😉

Ik vind woensdag altijd een moeilijkere dag omdat ik dan vrij ben en ik voor de kinderen dan wel iets lekkers pak. Maar doordat de weegschaal vanmorgen meewerkte is dat mijn houvast om gezond te kiezen vandaag.💪
Zometeen Hollands eten aardappelen sperziebonen en een stukje vlees.
Alle reacties Link kopieren
Ugh Barnabas, ongesteld zijn sucks! Ging het vandaag weer beter?

Aan de gene die een gewicht appen (maandag of tussendoor een keer): we zijn met best veel dus als je alleen een gewicht noemt zegt het mij in ieder geval niet zoveel... mn handig om ff te vermelden hoeveel er dan bij of af is, scheelt een hoop zoekwerk!

Ik heb vanavond maar weer lekker zalm gegeten, lust mn man niet en ik ben alleen thuis. Lekker, maar wel erg zout dus nu ff goed drinken!
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond! Goede dag gehad weer. Wel iets teveel gegeten maar redelijj gezond en heerlijk hardgelopen. Nog even doorzetten en ben heel benieuwd wat de weegschaal gaat aangeven op maandag!
Ik een mindere dieetdag. Ik zit tegen menstruatie aan... heb al 4 dagen niet gepoept en ik heb hele dag in het zh gezeten, omdat mijn man geopereerd werd. Ik volg kha dieet wn de eerste 2 weken ook geen fruit of melk.... nou vanmiddag een brownie bij de koffie en vanavond eindelijk thuis heb ik snel spagettie op met de kids... hoezo kh arm haha.
Morgen nieuwe dag. Ik had vandaag gewogen en was niks af vergeleken bij maandag dus demotiveerde ook.

Pff vroeg slapen en morgen opnieuw ertegenaan.

Jullie doen het verder prima en die koekjes tja... ze zijn nu op dus geen verleiding meer haha.
Morgen opnieuw starten
Alle reacties Link kopieren
@bumba haha uit de spaarstand !
helaas van de koekjes!
Herkenbare valkuil? Is het altijd op hetzelfde moment?
Plannetje op bedenken...
( zeg ik heel leuk maar lukt mezelf ook nier haha)

@afvales hier stond ook sperziebonen aardappelen en vlees op menu :)

@ruby lekker hardgelopen !

@frantic ja goeie als gewicht noteer zal ook ff schrijven waar vandaan kom

@Zoe supervelend!
Hoe is operatie van je man gegaan?

Hier prima dagje. Wilde ook al bijna m’n fruitjes opzij zetten voor meer chocola. Toch niet gedaan 💪🏻
Alle reacties Link kopieren
Pffffff feestje gehad en 2 wijntjes op. Morgen uit eten.............moeilijk hoor.
Alle reacties Link kopieren
@Frantic en MadameShort;
Ongesteldheid is echt de hel ja, maar ik heb wel het idee dat naarmate ik meer afval, wel een “gezondere” menstruatie krijg. Klinkt misschien gek, haha. Mijn cheatday bestond gisteren uit - qua slechte dingen - twee bakjes chips, een gebakje en voor avondeten patat gehad.

Echt super goed van je dat je de chocola opzij hebt kunnen zetten Frantic! Pure chocola zou je nog wel kunnen nemen, met mate natuurlijk.

Lekker bezig Madameshort! Dat is altijd leuk om te zien op je weegschaal.

Aaah Bumba, je bent niet de enige hoor! Er was laatst nog een onderzoek waarom je nooit één chipje of koekje kon nemen, weet zo niet meer waar dat staat. Misschien kun je voor jezelf een paar koekjes eruit halen op een schaaltje en dan de rest opbergen? Kan ook voor chips en/of chocola helpen natuurlijk.

AfvalEs, je moet jezelf ook niet álles ontzeggen, anders kun je er nooit een levensstijl van maken. Soms heb je gewoon wat lekkers nodig!

Ruby, goed bezig!

Zoë, wat ontzettend klote zeg... Ongesteldheid zorgt altijd voor van die hongerige buien. Staar je niet blind op die weegschaal hoor, daar word je alleen maar depressief van als het niet meewerkt.

JessyM; Het klinkt misschien ontzettend knullig, maar ik heb afgelopen week gewoon thee en water gedronken bij m’n etentje, zodat ik in ieder geval op dat gebied “gezond” deed. Wat ik ook vaak heb gehoord; lauw glaasje water voor het eten nemen.

Niet te veel waarde hechten aan de getallen op de weegschaal trouwens! Als je je gezond en energiek voelt, is dat al supergoed! Het gewenste gewicht komt dan vanzelf wel. ^^
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tot nu toe wel een goede week gehad. Geen binge eten toestanden. Want dat ken ik wel, niet 1 koekje maar t hele pakje. Niet een stukje reep maar de hele reep.
Dus heb weinig suikers en verzadigd vet. Misschien verbeeld ik t me maar ik voel me veel beter in de zin van, minder moe en opgewekter, beter slapen. Dat zou dan ook een voordeel zijn van afvallen.
Eens kijken of ik t volhou want de verleiding is groot. Ik werk vandaag thuis ivm ziek kind. En dan weekend en dan is t altijd lastiger. Heb de verleiding kunnen weerstaan om op de weegschaal te staan, wil dat echt bewaren tot maandagochtend.
Nu nog meer water drinken, dat vind ik heel lastig.
En nog 2 x sporten voor maandag. Gaat goed komen.
Succes weer met alle verleidingen, hou vol.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook last van verleidingen...

Nieuwjaarspakket gekregen op het werk met verschillende pakken koekjes.

:cry:
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met je man Zoë?

Hm sinsfromthylips, weggeven een optie? Als het echt te lastig is om in huis te hebben?

Heb je de eiwitrepen nog geprobeerd Deeeemilove?

Hier gaat het goed, gister wel een groter stuk chocola gegeten dan gepland, maar verder gaat het prima. Vanavond en morgen weer sporten, dan heb ik er weer 3x opzitten! Het weekend moet ik werken, nachtdienst, collega met wie ik werk is al bezig met wie wat meer zal nemen qua eten, maken er vaak wat gezelligs van. Zal haar maar vertellen dat ik aan de lijn doe en ik dus niet voor de chocola en toastjes wil gaan, maar voor gezondere dingen. Nachtdienst is sowieso altijd al lastig..

Hoe is het met iedereen wat de storm betreft? Ik was gelukkig vrij vandaag, moet normaal n uur rijden naar mn werk.. het waait hier enorm hard (hoewel het gelukkig wat rustiger lijkt te worden), maar er vliegen geen mensen/schuttingen ed in het rond, zoals je op veel filmpjes wel ziet....
Alle reacties Link kopieren
Vanwege de storm ben ik gaan lopen naar m'n werk, uur heen en een uur terug. Dus aan m'n beweging zal t niet liggen vandaag.
If there is a will, you will find a way

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven