Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen: start 8 januari 2018

05-01-2018 14:19 581 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel van dit topic zegt het al maar doe je mee?!

We starten 8 januari 2018 met afvallen door middel van het toepassen van een gezonde levensstijl

Elke maandag is het weegmoment en zal ik t lijstje up to date houden! Als je 1 keer niet hebt gereageerd zonder afmelding, gaat je plekje naar iemand anders..

Laat je naam, leeftijd, lengte, gewicht en doel hier achter.
😊

1. Naam: Chocoladetaartjeee
Leeftijd: 20 jaar
Lengte: 173 cm
Gewicht: 78,5
15 januari: 78,0 kilo
22 januari: 78,5 kilo
Doel: 70 kilo

2. Naam: Kattenkop
Leeftijd: 30 jaar
Lengte: 172 cm
Gewicht: 88 kilo
15 januari: 87,5 kilo
22 januari: 87,2 kilo
Doel: 73 kilo

3. Naam: sinsfromthylips
Leeftijd: 25 jaar
Lengte: 173 cm
Gewicht: 67 kilo
15 januari: 65,6 kilo
22 januari: 64,1 kilo
Doel: 60 kilo

4. Naam: Ruby125
Leeftijd: 27
Lengte: 172 cm
Gewicht: 75 kilo
15 januari: 74 kilo
22 januari: 72,0 kilo
Doel: 65 kilo

5. Naam: aankleefsjaan
Leeftijd: 32 jaar
Lengte: 181 cm
Gewicht: 94 kilo
15 januari: 94,0 kilo
Doel: 80 kilo

6. Naam: 7hemels
Leeftijd: 39 jaar
Lengte: 168 cm
Gewicht: 74.5 kilo
15 januari: 73,5 kilo
22 januari: 72,2 kilo
Doel: 65 kilo

7. Naam: Vliegertje12
Leeftijd: 40 jaar
Lengte: 167 cm
Gewicht: 70,5 kilo
15 januari: 69,9 kilo
22 januari: 68,9 kilo
Doel: 65 kilo

8. Naam: Frantic
Leeftijd: 32 jaar
Lengte: 172 cm
Gewicht: 73 kilo
15 januari: 71,7 kilo
22 januari: 70,5 kilo
Doel: 65 kilo

9. Naam: Scratte
Leeftijd: 42 jaar
Lengte: 167 cm
Gewicht: 83 kilo
15 januari: 82,6 kilo
22 januari: 83,0 kilo
Doel: 75 kilo

11. Naam: MadameShort
Leeftijd: 30 jaar
Lengte: 158 cm
Gewicht: 72,3 kilo
15 januari: 73,2 kilo
22 januari: 73,2 kilo
Doel: 60 kilo

12. Naam: Barnabas
Leeftijd: 24 jaar
Lengte: 180 cm
Gewicht: 88 kilo
15 januari: 87,7 kilo
22 januari: 88,4 kilo
Doel: 75 kilo

13. Naam: JessyM
Leeftijd: 50 jaar
Lengte: 165 cm
Gewicht: 81,4 kilo
15 januari: 81,0 kilo
22 januari: 80,2 kilo
Doel: 69 kilo

14. Naam: bergje1
Leeftijd: 40 jaar
Lengte: 174 cm
Gewicht: 73 kilo
15 januari: 70,0 kilo
22 januari: 70,1 kilo
Doel: 67 kilo

15. Naam: Zoë26
Leeftijd: 35 jaar
Lengte: 176 cm
Gewicht: 87,8 kilo
15 januari: 85,3 kilo
Doel: 78 kilo

16. Naam: roeptoeter
Leeftijd: 43 jaar
Lengte: 175 cm
Gewicht: 78.4 kilo
15 januari: 78,3 kilo
22 januari: 78,3 kilo
Doel: 70 kilo

17. Naam: Autimama
Leeftijd: 34 jaar
Lengte: 172 cm
Gewicht: 83,8 kilo
15 januari: 82,7 kilo
22 januari: 82,5 kilo
Doel: 68 kilo

18. Naam: afvalEs
Leeftijd: 31 jaar
Lengte: 163 cm
Gewicht: 75 kilo
15 januari: 74,0 kilo
22 januari: 72,0 kilo
Doel: 65 kilo

19. Naam: Neoderma
Leeftijd: 29 jaar
Lengte: 165 cm
Gewicht: 57 kilo
Streef gewicht: 50 kilo

20. Naam: Deeeemilove
Leeftijd: 21 jaar
Lengte: 165 cm
Gewicht: 110,6 kilo
15 januari: 109,8 kilo
22 januari: 109,9 kilo
Streefgewicht:

21. Naam: Bumba1985
Leeftijd:
Lengte:
Gewicht:
15 januari: - 1,2 kilo
22 januari: zelfde als 15 januari?
Streefgewicht:
anoniem_361923 wijzigde dit bericht op 23-01-2018 14:18
76.47% gewijzigd
If there is a will, you will find a way
Alle reacties Link kopieren
Pfffffffffffff, ik ga vanavond ipv yoga lekker op de bank liggen en ga tv kijken. Zo veel drukke dagen en avonden achter de rug; nu even niets.

En ik ga flink mijn best doen om er van te genieten en me niet schuldig te voelen .

@Barnabas, volgens mij moet je gewoon gaan genieten van al die leuke dingen en gewoon net iets minder drinken/eten dan dat je normaal zou gaan doen.

Er zijn wel veel dames die niet meer reageren. Zouden die allemaal hun strijd tegen de kilo's opgegeven hebben? Wij gaan gewoon door met alle hobbels en tegenslagen erbij. Het moet toch lukken om dat cijfertje van de weegschaal naar beneden te krijgen. :-D
Alle reacties Link kopieren
hallo allen,
breek weer ff in, als het nog oké is voor jullie?

Hoe is het met jullie gegaan?
anoniem_356702 wijzigde dit bericht op 11-04-2018 22:06
59.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vanaf vrijdag gaat het hier even slecht. Kon niets meer laten staan wat ik in afgelopen week wel kon. Dus toen ook gedacht oké dan heb ik misschien te veel nee gezegd. Dus nu even bewust genieten van wat dingen als een biertje met chippies voor de tv. Maandag ook kijken wat de schade is en dan weer oppakken is mijn plan 🤗
Ik heb wel een goede week. Vanaf donderdag alleen geen tijd gehad om te sporten en ik merk dat ik dat wel echt nodig heb om die laatste kilo's er af te krijgen.
Maar zoals ik ook bij anderen lees. Je mag ook wel eens even genieten van een avondje niks doen of een lekker chippie. Morgen weer lekker sporten en dan zitten we weer in de flow hopelijk! :)
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je er weer bent Madameshort. Ik herken dat; drukke weken zijn killing voor de lijn. Hier ook een superdrukke week achter de rug en dat heb ik vanmorgen ook gemerkt; nog steeds 97.3 kilo. Geen grammetje er af. Volgende week heb ik het weer wat rustiger en dan ga ik weer goed op mijn eetpatroon letten en heb ik weer tijd om naar de sportschool te gaan. En dan hoop ik dat ik volgende week onder de 97 kilo zit.

@Afvales; inderdaad kun je er maar beter van genieten en maandag de draad weer op pakken.

@Fenne, goed bezig :applause:
Alle reacties Link kopieren
Donderdagavond was het iets te gezellig en door alle drukte en stress heb ik sinds gisteren de griep gekregen. Heb vannacht ook heel erg geijld, nu is door ibuprofen de koorts wel weer een stuk naar beneden gelukkig! Dan merk je toch dat je goed naar je lichaam moest luisteren, want maandag was ik ook al niet echt fit. Gelukkig heeft het nu doorgezet door het stappen en kan ik deze week even vrij nemen doordat ik nooit een college mis. Ik geef dus nu alvast m’n gewicht door, want ik ben al de hele dag in coma geweest en morgen zal het niet veel beter zijn.

De weegschaal gaf 86,8 aan!
Alle reacties Link kopieren
Oooh ik begrijp er de ballen niet meer van... maar vanmorgen woog ik 69.3 dat is vergeleken met vorige week maandag -0.4 kg
Hopelijk is het morgen ook nog zo en dat mijn lichaam nu niet denkt ow we gaan weer wat vocht vasthouden ofzo...

Genoten van het weekend en nu weer aan de gang met de rest van de kilo's.
Maar vandaag een goede dag tot nu toe werkstructuur werkt dan ook wel goed mee...
Ochtend yoghurt met bosbessen, halve banaan en granola
Net boterham met kaas en stroop en boterham met metworst...
Vanochtend 72,1kg. In vergelijking met vorige week maandag een heel goed resultaat: -1.7kg. Alleen jammer dat ik dit vorige week halverwege de week al behaald had. Sporten heb ik dus wel echt nodig, mijn lichaam is er ook aan gewend geraakt. Maar wat wel positief is, ik heb gisteren heerlijk genoten van de brunch inclusief muffin, kaasjes, broodjes etc. :)
Alle reacties Link kopieren
Ooh klinkt als een heerlijke brunch fenne28!! Mooi resultaat in 1 week hoor... maar denk dat het voor het lichaam ook goed is om om te gaan met schommelingen in calorieën anders krijg je na een dieet gelijk weer het jojo effect of went je lichaam teveel aan het lage calorieën met als bij crash diëten...

Ik mag zo weer een wedstrijd volleyen en morgen gewoon training dus kom wel aan het bewegen toe vandaag en morgen ondanks de kou buiten 😉 :rolling:
Alle reacties Link kopieren
Hai dames, ook ik meld me weer eens. Was druk met werk door de weeks en 2 weekenden waarin ik bijna alleen maar weg was. Nu is de rust gelukkig wat terug gekeerd. Had wel veel sociale activiteiten in de weekenden en afgelopen weekend ook een weekendje weg geweest met vriendinnen. Maar gek genoeg ging me dat heel goed af :nut: Ik snap er echt niks van, zo gedisciplineerd was ik de afgelopen jaren helemaal nooit! En ik ben echt lekker uit eten geweest, en heb ook echt gewoon een toetje genomen, maar dan nam ik gewoon met de lunch iets minder of als we ergens wat gingen drinken, dan nam ik thee ipv chocomelk met slagroom ;-) Met de kilo's gaat het dan ook goed hier, stond vanochtend op 66,5 kg. Ik lijk wel een wandelende reclame voor de Mieke Kosters methode maar het werkt echt bij mij haha. Succes iedereen weer in deze nieuwe week! En beterschap Barnabas!
Alle reacties Link kopieren
Ik zat trouwens even te denken, nu Chocoladetaartje niet meer de beginpost kan updaten, is het niet een verstandig idee om een nieuw topic te openen? Voor mij is het overzicht een beetje weg op dit moment.
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt mij eigenlijk wel een goed idee Barnabas! Maar wie van ons kan zo'n mooie tabel maken?
Lijkt me ook een goed idee. Dan kan iedereen ook weer voor zichzelf beslissen of je mee doet. Ik heb alleen geen idee hoe het werkt met die tabel.

Ik ben het met je eens afvalEs. Ik wil de jojo voorkomen, dus waar ik afgelopen najaar toch wel tegen het crashen aan zat, ben ik nu aan het toe werken naar een fijne gezonde levensstijl.

Wat fijn dat het je lukt vliegertje! Echt knap! Feestjes en avondjes met vriendinnen vind ik echt het moeilijkst!
Alle reacties Link kopieren
Goed idee Barnabas. Helaas ben ik niet zo goed in lijstjes en zo. Hopelijk biedt iemand anders zich aan.

Goed bezig Vliegertje. Ik hoor wel vaker over dat boek van Mieke Kosters. Hoe heet het boek? Mss moet ik het ook maar eens gaan lezen. Stiekem ben ik wel aan het overwegen om een tijdje te gaan crashen. Het gaat zo langzaam, maar tegelijkertijd weet ik ook wel dat het niet goed is voor mijn lijf.
Alle reacties Link kopieren
Hm, dat is inderdaad best een goed idee... veel mensen uit de openingspost zijn al heel lang niet meer geweest dus dat moet inderdaad wel wat overzichtelijk worden...

Betere week voor iedereen, als ik het zo zien, nice!! Fenne28, - 1,7, wauw!! Ik was gisteren mijn gewicht vergeten door te geven, zit weer in de nachtdienst en was erg druk.. Ik woog 69,1 dus dat is weer een halve kilo eraf. In totaal 3,9 kilo minder dan 8 januari! Hopelijk as maandag onder de 69, dat zou echt gaaf zijn!

Niet doen hoor JessyM, crashen!! Ja het gaat snel, en ja het maakt je blij, maar dat is maar even. Jojo effect gegarandeerd!!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het Frantic :-?. Mooi resultaat overigens. Top!
Oh goed bezig Frantic. Ik zal zo blij zijn als ik onder de 70kg zit, dat was voor het laatst toen ik 15 jaar was denk ik.

Ik snap de drang naar snel resultaat helemaal JessyM. Je wil het ergens voor doen, al die moeite. Crashen is niet de oplossing. Je kan echter wel nog eens kritisch naar je menu kijken. Ik kwam er bijvoorbeeld achter dat mijn salades met de ene keer maïs en de andere keer avocado nog best veel calorieën bevatten.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij was MadameShort degene die zo’n overzichtelijke tabel had gemaakt, maar ik kan me voorstellen dat ze misschien geen zin heeft om die wekelijks up te daten. Ik weet ook niet precies hoe ik een tabel moet maken, maar anders wil ik het best doen.
Hoe gaat het met iedereen? Hier gaat het goed, vanochtend heb ik al even 71,7 gezien :) hopelijk kan ik dat vasthouden tijdens mijn weekendje weg.
Alle reacties Link kopieren
Lekker Fenne! Ik schrok me vanmorgen kapot: mn weegschaal zei dat ik 158 woog!!! o_o Gelukkig was het zo onrealistisch dat ik vooral keihard moest lachen..... :D
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier Fenne.

Beetje veel gegeten Frantic 🤪.
Nou ik schrok vanochtend ook, in positieve zin. Hier in het appartementje toevallig ook een weegschaal. 70,2 kg. Dat is gewoon 1,5kg minder dan op mijn thuis weegschaal afgelopen week. Dus nu ben ik heel benieuwd wat die komende week aangeeft.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik schrok vanochtend niet in positieve zin; 79.1 kilo. Maar 2 onsjes eraf. Het schiet echt niet op. Ik moet het anders aan gaan pakken, maar weet niet zo goed hoe.

Ik hoop dat jullie morgen in positief zin schrikken :-)
Alle reacties Link kopieren
Nou Jessy, ik ben toch mooi jaloers op 2 onsjes er af, ik ben stabiel gebleven ;) maar wel terecht, dus dealen met die hap en door!

Hoe is het met de rest??
Alle reacties Link kopieren
Hier 86,4. Bijna een halve kilo eraf. Het gaat nog niet snel, maar er gaat nu wel steeds elke week structureel iets af en dat is het belangrijkste.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven