Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen: start 8 januari 2018

05-01-2018 14:19 581 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel van dit topic zegt het al maar doe je mee?!

We starten 8 januari 2018 met afvallen door middel van het toepassen van een gezonde levensstijl

Elke maandag is het weegmoment en zal ik t lijstje up to date houden! Als je 1 keer niet hebt gereageerd zonder afmelding, gaat je plekje naar iemand anders..

Laat je naam, leeftijd, lengte, gewicht en doel hier achter.
😊

1. Naam: Chocoladetaartjeee
Leeftijd: 20 jaar
Lengte: 173 cm
Gewicht: 78,5
15 januari: 78,0 kilo
22 januari: 78,5 kilo
Doel: 70 kilo

2. Naam: Kattenkop
Leeftijd: 30 jaar
Lengte: 172 cm
Gewicht: 88 kilo
15 januari: 87,5 kilo
22 januari: 87,2 kilo
Doel: 73 kilo

3. Naam: sinsfromthylips
Leeftijd: 25 jaar
Lengte: 173 cm
Gewicht: 67 kilo
15 januari: 65,6 kilo
22 januari: 64,1 kilo
Doel: 60 kilo

4. Naam: Ruby125
Leeftijd: 27
Lengte: 172 cm
Gewicht: 75 kilo
15 januari: 74 kilo
22 januari: 72,0 kilo
Doel: 65 kilo

5. Naam: aankleefsjaan
Leeftijd: 32 jaar
Lengte: 181 cm
Gewicht: 94 kilo
15 januari: 94,0 kilo
Doel: 80 kilo

6. Naam: 7hemels
Leeftijd: 39 jaar
Lengte: 168 cm
Gewicht: 74.5 kilo
15 januari: 73,5 kilo
22 januari: 72,2 kilo
Doel: 65 kilo

7. Naam: Vliegertje12
Leeftijd: 40 jaar
Lengte: 167 cm
Gewicht: 70,5 kilo
15 januari: 69,9 kilo
22 januari: 68,9 kilo
Doel: 65 kilo

8. Naam: Frantic
Leeftijd: 32 jaar
Lengte: 172 cm
Gewicht: 73 kilo
15 januari: 71,7 kilo
22 januari: 70,5 kilo
Doel: 65 kilo

9. Naam: Scratte
Leeftijd: 42 jaar
Lengte: 167 cm
Gewicht: 83 kilo
15 januari: 82,6 kilo
22 januari: 83,0 kilo
Doel: 75 kilo

11. Naam: MadameShort
Leeftijd: 30 jaar
Lengte: 158 cm
Gewicht: 72,3 kilo
15 januari: 73,2 kilo
22 januari: 73,2 kilo
Doel: 60 kilo

12. Naam: Barnabas
Leeftijd: 24 jaar
Lengte: 180 cm
Gewicht: 88 kilo
15 januari: 87,7 kilo
22 januari: 88,4 kilo
Doel: 75 kilo

13. Naam: JessyM
Leeftijd: 50 jaar
Lengte: 165 cm
Gewicht: 81,4 kilo
15 januari: 81,0 kilo
22 januari: 80,2 kilo
Doel: 69 kilo

14. Naam: bergje1
Leeftijd: 40 jaar
Lengte: 174 cm
Gewicht: 73 kilo
15 januari: 70,0 kilo
22 januari: 70,1 kilo
Doel: 67 kilo

15. Naam: Zoë26
Leeftijd: 35 jaar
Lengte: 176 cm
Gewicht: 87,8 kilo
15 januari: 85,3 kilo
Doel: 78 kilo

16. Naam: roeptoeter
Leeftijd: 43 jaar
Lengte: 175 cm
Gewicht: 78.4 kilo
15 januari: 78,3 kilo
22 januari: 78,3 kilo
Doel: 70 kilo

17. Naam: Autimama
Leeftijd: 34 jaar
Lengte: 172 cm
Gewicht: 83,8 kilo
15 januari: 82,7 kilo
22 januari: 82,5 kilo
Doel: 68 kilo

18. Naam: afvalEs
Leeftijd: 31 jaar
Lengte: 163 cm
Gewicht: 75 kilo
15 januari: 74,0 kilo
22 januari: 72,0 kilo
Doel: 65 kilo

19. Naam: Neoderma
Leeftijd: 29 jaar
Lengte: 165 cm
Gewicht: 57 kilo
Streef gewicht: 50 kilo

20. Naam: Deeeemilove
Leeftijd: 21 jaar
Lengte: 165 cm
Gewicht: 110,6 kilo
15 januari: 109,8 kilo
22 januari: 109,9 kilo
Streefgewicht:

21. Naam: Bumba1985
Leeftijd:
Lengte:
Gewicht:
15 januari: - 1,2 kilo
22 januari: zelfde als 15 januari?
Streefgewicht:
anoniem_361923 wijzigde dit bericht op 23-01-2018 14:18
76.47% gewijzigd
If there is a will, you will find a way
Alle reacties Link kopieren
Via de eetmeter van het voedingscentrum hou ik bij wat ik eet. Vanmorgen verslapen, alleen 3 worteltjes en een halve appel als ontbijt. Verder gewoon gegeten, alleen iets minder aardappel en niets genaaid. Zit maar op 1400 calorieën. Da's wel heel weinig, maar heb geen beweging gehad.

Morgenavond wil ik gaan lopen. Zet het hier alvast neer, dan kan ik er naar mijn gevoel niet meer onderuit :whip:
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Morgen ga ik alles lezen. Vandaag goede dag gehad alleen vanavond sinds lange tijd weer bi gekletst met een goede vriendin en tja......toch twee wijntjes gedronken.

Chocoladetaartje, ik woog helaas 81.4 kilo. Mag ik dat hier zo neer zetten of moet ik iets anders doen. Hoor ik graag.

Sweet dreams.
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen :biggrin:
Nou gisteren was een drama, nachtdienst gehad en dan heb ik totaal geen zelfcontrole. Wel 22.000 stapjes op de fitbit, dat scheelt. Vanaf vandaag alles braaf bijhouden met myfitnesspall. Dieet doe ik niet, moet alleen minder naar binnen schuiven (maar dat valt niet altijd mee, blijkbaar).
Succes vandaag!
bergje1 schreef:
08-01-2018 22:26
Via de eetmeter van het voedingscentrum hou ik bij wat ik eet. Vanmorgen verslapen, alleen 3 worteltjes en een halve appel als ontbijt. Verder gewoon gegeten, alleen iets minder aardappel en niets genaaid. Zit maar op 1400 calorieën. Da's wel heel weinig, maar heb geen beweging gehad.

Morgenavond wil ik gaan lopen. Zet het hier alvast neer, dan kan ik er naar mijn gevoel niet meer onderuit :whip:

Ik gisteren ook 1400. En dat was minder geweest als ik gewoon 1 ipv 2 bakcamemberts gegeten had :(
Kon me niet bedwingen.

Door de weeks zorg ik het liefst zo rond de 1200 te zitten.
Dan kan ik de weekenden iets royaler en toch afvallen.

Ik doe weight watchers btw. Die tellen geen calorieën maar punten.
Systeem is net aangepast en ik kan er nog niet aan wennen.
Daarom hou ik voor mezelf, ter controle de eetmeter van het Voedingscentrum bij.
Alle reacties Link kopieren
Kwam deze site net tegen. Staan hele lekkere gezonde tussendoortjes op. Gaf mij weer wat inspiratie mss jullie ook.
https://drogespieren.nl/recepten/verant ... ment-21114
Alle reacties Link kopieren
Wow ik vind 1200 calorieen wel echt weinig hoor, zeker als je ook gewoon moet werken enzo! Ik probeer toch wel 1500-1800 te eten, zeker in combinatie met 5x in de week sporten.

Ik doe geen specifiek dieet maar probeer gewoon op te letten wat ik eet. Mijn streven is om 10 kilo in 4 maanden kwijt te raken, de eerste maand hopelijk 3 kilo!

Vandaag gaat weer goed. Ontbeten met fruitsalade en beetje yoghurt, geluncht met kleine couscoussalade en vanavond maak ik falafelwraps. Ga vroeg eten want heb Zumba vanavond en dan na zumba nog iets kleins eten (klein bakje cornflakes oid)
Ruby125 schreef:
09-01-2018 12:09
Wow ik vind 1200 calorieen wel echt weinig hoor, zeker als je ook gewoon moet werken enzo! Ik probeer toch wel 1500-1800 te eten, zeker in combinatie met 5x in de week sporten.

Ik doe geen specifiek dieet maar probeer gewoon op te letten wat ik eet. Mijn streven is om 10 kilo in 4 maanden kwijt te raken, de eerste maand hopelijk 3 kilo!

Vandaag gaat weer goed. Ontbeten met fruitsalade en beetje yoghurt, geluncht met kleine couscoussalade en vanavond maak ik falafelwraps. Ga vroeg eten want heb Zumba vanavond en dan na zumba nog iets kleins eten (klein bakje cornflakes oid)

En daar heb je het verschil hé. Ik heb een zittend beroep en sport niet.

Mijn normale verbranding is zo'n 1800 kcal per dag*. Dus met 1800 kcal blijf ik stil staan en als ik het gemiddeld aantal calorieën van 2000 eet kom ik aan.


* berekend via Oxford formule
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag dames!

Gisteren een goede dag gehad, dus was voor vandaag extra gemotiveerd...

Vandaag helaas een mindere dag tot nu toe, voel me super slapjes (eet nochtans +- 1500 calorieën)

Dan maar een extra tussendoortje gegeten.

Hoe gaat het bij jullie vandaag?
Alle reacties Link kopieren
Hier gister ook een goeie dag gehad sinsfronthylips, fijn he! De kop is er af dus zo kunnen we vooruit. En wat je extra tussendoortje betreft, het lijkt me niet verkeerd, luisteren naar je lichaam!

Ruby125, ik ga ook naar Zumba vanavond! :D Waar woon jij (ongeveer)?

Scratte, zeker begrijpelijk dat je bij fysiek rustige baan/hobbies een lagere intake na moet streven dan iemand die dagelijks fysiek bezig is en 5x pw sport! Lukt het je wel om met die 1200 kcal alles/voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen? Want dat lijkt me wel een hele uitdaging!
Ja hoor en honger hoeft ook niet.
Kwestie van goede keuzes maken.
Alle reacties Link kopieren
Hier vandaag een dag naar kantoor gemoeten stond er allemaal lekkers op tafel koekjes, snoepjes, soesjes etc etc... maar niets genomen gewoon mijn stuk komkommer 😂😂
Maar is ook zeker gelukt omdat er meer collega's aan het opletten waren 😉
En het dus afsloegen.
Ik heb ook berekend met mijn zittende beroep dat ik standaard ongeveer 1500cal moet eten... echt op dagen met de kids thuis beweeg ik meer natuurlijk en moet ik ook meer eten om me niet slap te voelen!
Wel weer kids te fiets naar creche gebracht en te voet opgehaald... Straks nog volleybal training dus wel beweging vandaag na een dag op kantoor zitten.

Doet iedereen aan vaste sporten ook?
Dag dames,
Mag ik nog meeschrijven?
Leeftijd:38
Gewicht:66
Lengte:165
Streefgewicht:62

Ik ben in maart bevallen en daarna lang op 75 kilo blijven hangen. In september ben ik serieus gaan afvallen met hulp van Bodysupport. Ik heb een dieet gevolgd van ca 1600 calorieën en ben daarmee vrij snel die 10 kilo kwijt geraakt. Ik wil nog graag dat laatste stukje kwijt maar heb de laatste maand de teugels een beetje laten vieren. Nu dus weer opletten!
Alle reacties Link kopieren
@Frantic, ik woon in Beirut, in Libanon. Zumba is hier een hele aangelegenheid, alle volgespoten botoxmeisjes die selfievideos maken van zichzelf op het podium terwijl ze aan het dansen zijn en ze klappen en gillen na elk liedje haha. Maar de les is superleuk en ik ben er inmiddels ook wel aan gewend (maar de eerste keer wist ik echt niet waar ik het zoeken moest!)

Goede tweede dag, wel wat weinig gegeten maar heb heel erg last van mijn maag. Ik vraag me af of het komt doordat mijn lichaam dat gezonde eten en groene thee niet meer gewend is na me behoorlijk misdragen te hebben de afgelopen maanden.

Uiteindelijk
O: fruitsalade met beetje yoghurt
L: Klein bakje couscoussalade, stukje chocola en kleine cappuchino
T: 2 kleine banaantjes en 8 aardbeien
D: 2 wraps met falafel, tomaat, komkommer en knoflook yoghurt saus.
Alle reacties Link kopieren
@ruby herkenbaar hoor, na 'misdragen' te hebben met feestdagen, heeft mijn maag ook altijd moeite met de omschakeling!

iemand schreef over 1200 cal te weinig. Denk dat het eraan ligt, hoelang je bent, hoeveel je weegt en hoeveel je beweegt. Zelf ben ik maar 1.58cm, mijn niet aankom hoeveel calorieën ligt op 1750 calorieën. Kortom, ik heb ook veel minder nodig.

Dat feit moet ik alleen mijn hoofd nog even duidelijk zien te maken, want mijn hoofd meende dat ik vandaag nog alles nodig had zoals chocola. Morgen weer een dag, met een concrete plan van aanpak ...

het geheim van slanke mensen, och dat heeft me wel eens goed op weg geholpen. Kortom dat is mijn concrete aanpak "Ik mag best iets van het allerlekkerste, maar ik wil niet al het lekkers". Iets met korte termijn keuzes vs. lange termijn keuzes.
Gut dat ik dat vergeten was! Kunnen jullie me hieraan helpen herinneren?

succes dames!
Alle reacties Link kopieren
JessyM, ik heb het aangepast.

Ik heb trouwens echt geen idee hoeveel calorieen ik binnen krijg en hoeveel ik er nodig heb..

Ik had vandaag echt een stressdag op m'n werk. Flinke wat calorieën verbrand daarmee haha 😉

Vanavond uit eten geweest omdat m'n vader jarig was. Heerlijk gegeten en ook nog een dessert 😊 Ach, ik ga niet zo vaak uit eten, en ik had er wel al rekening mee gehouden.

Wel de stroopwafels op m'n werk, die zelfs 2 keer langskwamen, afgeslagen!

Morgen weer werken dus nu snel m'n bed opzoeken.
If there is a will, you will find a way
Alle reacties Link kopieren
Frantic schreef:
07-01-2018 17:45
Top Chocoladetaartje! Ik ben net een uur wezen wandelen, omdat ik vorige week maar 2x heb kunnen sporten, ipv de gewenste 3x.. het was koud maar wel lekker!

Ik heb nog wel een vraag aan alle deelnemers. Mijn man zit regelmatig een aantal dagen in het buitenland voor zijn werk, en dat vind ik qua eten soms wel lastig. Hebben jullie nog lekkere, makkelijke en gezonde recepten die je ook voor 1 persoon goed kan maken? Ik hou wel van een warme maaltijd s avonds, ben geen fan van salades...
Mijn lief houdt niet van vis, dus als ik alleen thuis ben maak ik vaak een vispakketje uit de oven (magere vis en veel groente). Lekker snel klaar. Of een gevulde courget uit de oven. Mjammie. Je zegt dat je geen salades lust. Ook geen couscoussalade? Daar kun je ook hele lekkere variaties op maken.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik heb een zittend beroep, maak vaak lange avonden (dus niet naar de sportschool) en ben niet van het tellen of dingen uitrekenen. Ik weet dus niet goed hoeveel calorieën ik binnenkrijg. Best wel lastig, maar ik weet ook niet zo goed hoe ik het anders aan moet pakken. Hebben jullie nog suggesties?

Dank je wel voor het aanpassen Chocoladetaartjeee.
JessyM schreef:
09-01-2018 23:05
Ook ik heb een zittend beroep, maak vaak lange avonden (dus niet naar de sportschool) en ben niet van het tellen of dingen uitrekenen. Ik weet dus niet goed hoeveel calorieën ik binnenkrijg. Best wel lastig, maar ik weet ook niet zo goed hoe ik het anders aan moet pakken. Hebben jullie nog suggesties?

Dank je wel voor het aanpassen Chocoladetaartjeee.

Tja.. als je niet weet wat je binnenkrijgt en wat je zo ongeveer verbrandt en je wilt wel afvallen dan is het toch van belang om in ieder geval een poosje bij te houden wat er in gaat.

Heel simpel bij te houden op bv de site van het Voedingscentrum.
Die hebben ook een app voor op je telefoon.

En je BMR uitrekenen om daarna te kunnen beoordelen of je genoeg eet of teveel of te weinig.


Zonder stuur kun je niet sturen :)
BMR (je basaal metabolisme) kun je een redelijke inschatting van maken via bijvoorbeeld deze site:

https://happyhealthy.nl/bmr-berekenen/
Alle reacties Link kopieren
Ik kies er bewust voor om geen calorieen bij te houden. Ik weet wat ik binnenkrijg en volgens die ene website heb ik dagelijks 1900 calorieen nodig.
Een intensieve fulltime baan, de trainingen voor de 4daagse en het dagelijkse lopen/fietsen naar m'n werk zal daar het verschil in maken.

We zijn echt goed bezig, ik voel me vandaag ook echt goed! Vandaag een korter dagje werken, daarna boodschappen doen en dan een paar uurtjes voor mezelf, heerlijk!

Succes vandaag!
If there is a will, you will find a way
Alle reacties Link kopieren
Iedereen toch goed bezig geweest!
Ik heb een fitbit die precies berekend hoeveel ik verbruik en hoe actief ik ben. Ik ben erg blij met dat ding, dacht eerder altijd van 1500 calorieen al aan te komen maar da's niet zo.
Leuk al die zumba-gangers hier, ik ga straks weer :hyper:
Alle reacties Link kopieren
JessyM schreef:
09-01-2018 23:03
Mijn lief houdt niet van vis, dus als ik alleen thuis ben maak ik vaak een vispakketje uit de oven (magere vis en veel groente). Lekker snel klaar. Of een gevulde courget uit de oven. Mjammie. Je zegt dat je geen salades lust. Ook geen couscoussalade? Daar kun je ook hele lekkere variaties op maken.
Hier lust mn man geen zalm en geen garnalen, dus dat maak ik idd vaak.. salades lust ik wel hoor, maar vind ik meer iets voor de zomers... als ik in de winter geen warme maaltijd eet heb ik het gevoel dat ik uberhaupt niet gegeten heb. :o Dan eet ik straks een extra maaltijd, dat helpt vast niet :D
Alle reacties Link kopieren
Gisteren uiteten geweest, wat natuurlijk weer resulteerde tot een enorm vol gevoel. Heb wel de hele avond alleen maar water en thee gedronken, maar toen ik gisteravond op de weegschaal stond, zag ik ineens weer 90 kilo staan... Dat is niet de bedoeling, al heb ik zondag wel gelopen en maandag gesport. Vandaag weer even wandelen en morgen heb ik ook nog sport op de planning staan.
Alle reacties Link kopieren
Pfff vandaag vrij maar weinig zin om actief te zijn met het regenachtige koude weer... maar misschien zo toch maar naar buiten en naar de markt wandelen voor wat gezonde dingen 😉

Qua eten wel trek in dingen maar nog niets gepakt wat ik niet wil....
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend Barnabas dat de weegschaal dan omhoog schiet. Heb je niet eerder een keer in de ochtendgewogen? En ach, er kan verder ook nog een hoop goedgemaakt worden deze week toch?

Ik vind het lastig hoor. Veel lunchafspraken deze week in restaurants. Als het dan georganiseerd is zoals maandag dan komen er vooral broodjes kroket en hamburger voorbij. Ik heb dan maar voor een krentenbol gekozen en wilde een stuk fruit, maar dat was er niet.

Heb je alles goed doorstaan vandaag afvalEs?

Ik heb gelukkig nog geen last van cravings. Dat is erg fijn. Ook niet toen ik mijn kluisje op werk open deed en nog een pak mueslirepen met chocola tegen kwam.

Echter heb ik nog 0 keer gesport deze week en mijn voornemen om te wandelen is ook nog niet gelukt. Op het werk zijn al mijn collegas ziek of vrij (3 collega's heb ik). Dat betekent hele lange dagen. Maar goed, ik ben ook vooral blij wat er wel goed gaat. En dat is dus qua eten en dat is toch al 70% van het afvallen zeggen ze wel eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven