Lijf & Lijn alle pijlers

And way down we go (afvaltopic)

05-03-2023 20:05 420 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou, daar gaan we dan. Nog nooit eerder een topic gestart over afvallen, wel een paar laffe pogingen tot meeschrijven, wat dan ook laffe pogingen waren tot afvallen.

Ik ben nooit heel slank geweest, maar altijd wel rond een voor mij acceptabel (niet correct volgens de BMI) gewicht geschommeld, maar de laatste jaren is het wat uit de hand gelopen. Vooral veel stress, slecht slapen en mijn eerste uitvlucht is dan eten, veel en slechte dingen.

De situaties die stress opleverden zijn inmiddels voorbij, maar de erfenis is nu 104,5 kilo... en ik ben 1,78 dus veel te zwaar. Nooit echt serieus of langdurig een dieet gevolgd, weleens 5 kilo afgevallen, maar betere pogingen nooit genomen.

Het tempo maakt me niet uit, en voorlopig het einddoel ook niet, maar ik wil van de stijgende/stilstaande lijn een langzaam dalende lijn maken. Geen specifiek dieet, maar beter slapen, beter plannen en dan beter eten.

Als je met me mee wilt schrijven en mee wilt doen dan heel graag. Leuk om elkaar aan te moedigen, successen te vieren en tips uit te wisselen.

Overzicht:
Kampoez: huidig gewicht 101,9 afgevallen 1,3 kg

Waterjuffer: huidig gewicht 101 afgevallen 3,5 kg

Miepje: huidig gewicht 81,8 afgevallen 4,3 kg

Pamflet: huidig gewicht 87,6 afgevallen 2,6 kg

Whippet: huidig gewicht 100,5 afgevallen 1 kg

Trikkie: huidig gewicht 85,4 afgevallen 5,3 kg

Jodelodiehoho: huidig gewicht 73,2 afgevallen 5,7 kg

LittleBlackDress: huidig gewicht 83,7 afgevallen 3,3 kg

Arkel: huidig gewicht 59,1 afgevallen 0,9
waterjuffer83 wijzigde dit bericht op 29-05-2023 10:25
19.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo, nieuwe dag inderdaad. Zo herkenbaar Kampoez, dat vliegen van werk naar kinderen halen en als je dan niks klaar hebt staan, dan ga je weer. Planning is key.

Ik merk dat de avond wat onwennig is. Normaal zou ik wat lekkers pakken en serie oid kijken. Voelt een beetje kaal zo, maar ik heb nu ook minder de neiging te lang wakker te blijven, en eerder slapen was ook mijn doel, dus 2 vliegen in 1 klap.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kan ook zelf snacks maken.

Ik weet niet wat je lekker vindt maar ik maak bijvoorbeeld soms deze cake.

https://www.lowcarbchef.nl/recept/koolh ... coladecake

Waar ik dan zelf nog eiwit poeder, chiazaad, pompoenpitten etc bij doe om het nog vezelrijker te maken.
Na het afkoelen snij ik de cake in plakken en die gaan de vriezer in.

Er staan nog andere fijne snacks op die en andere sites.


Kaatje welkom! Ik heb ook de boekjes van The New Food. Lekkere maaltijden staan daar in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Even een blije update hier .
Vanmorgen 84 kilo , sinds vorige week maandag -2 kilo :cheer:
Zal wel grotendeels ook vocht zijn maar goed eraf is eraf !
Het gaat goed moet ik zeggen, geen snaai momenten gehad en keurig aan schema gehouden .

Voor degenen die ook updates willen geven , houden we eigenlijk vaste weekdagen aan ?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb gisterenavond 2 plakken kaas genaaid en 2 chocolaatjes, zit aan het einde van de pilstrip en gisteren flink koppijn ( nu ook nog een beetje) dus dat zal er wel mee te maken hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja dat is een trigger dolfje, dan heb ik het ook moeilijker .
Vooral chocolade is dan bij mij niet veilig ..
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier gaat het tot nu toe nog steeds goed.
Vanmorgen gaf de weegschaal wel iets meer aan dan gisteren (gisteren 86,7 vandaag 87,3)
Maar ben mij ervan bewust dat ik gisteren avond dienst had, en na mijn dienst heb ik altijd honger.
Dus om 23:30 nog twee knackers met kaas en een gekookt ei op (dit eet ik normaal meestal al om 20:00)
Heb mij er dus tot nu toe nog niet druk over die paar honderd gram extra gemaakt ;-)
Dit weekend ben ik vrij en normaal zou deze (lichte) toename mij er al aan kunnen toe zetten dat ik naar de winkel ga voor een fles wijn.
Maar merk dat ik nu wel echt gemotiveerder ben, en denk ik zet nu door.
Vandaag ook weer mijn wandeling gemaakt, en ondanks dat ik drie keer een regenbui over mij heen kreeg, liep ik toch met een grote glimlach en een trots gevoel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waterjuffer83 schreef:
09-03-2023 09:12
Zo, nieuwe dag inderdaad. Zo herkenbaar Kampoez, dat vliegen van werk naar kinderen halen en als je dan niks klaar hebt staan, dan ga je weer. Planning is key.

Ik merk dat de avond wat onwennig is. Normaal zou ik wat lekkers pakken en serie oid kijken. Voelt een beetje kaal zo, maar ik heb nu ook minder de neiging te lang wakker te blijven, en eerder slapen was ook mijn doel, dus 2 vliegen in 1 klap.
Haha zo herkenbaar, lig nu (als ik geen avond of nachtdienst heb) al tussen 21;30 en 22:00 op bed.
Ik gun mijzelf nu een glaasje sap (cristal clear oid) om de onwennigheid minder te maken.
Merk dat ik hier nu ook gewoon van kan genieten.
Alle reacties Link kopieren Quote
miepje77 schreef:
10-03-2023 08:11
Even een blije update hier .
Vanmorgen 84 kilo , sinds vorige week maandag -2 kilo :cheer:
Zal wel grotendeels ook vocht zijn maar goed eraf is eraf !
Het gaat goed moet ik zeggen, geen snaai momenten gehad en keurig aan schema gehouden .

Voor degenen die ook updates willen geven , houden we eigenlijk vaste weekdagen aan ?
Goed bezig! Ik had gisteren een zwak moment en had netjes een portie nootjes afgewogen om vervolgens nog een paar keer gewoon bij te vullen. Vandaag weer netjes aan m'n plan gehouden. Gisteren was ik ook de hele dag thuis met kind, het was een beetje een slome dag, dus ik denk dat het vooral verveling was.

Wat betreft het bijhouden van resulaten, ik zie dat iedereen hier verschillend omgaat met de frequentie van meten/wegen, ook om de motivatie te houden. Ik was zelf van plan steeds op zondag een tussenstand te geven. Wie het leuk vindt kan z'n resultaten even dikgedrukt in een bericht zetten en dan zet ik deze resulaten in de OP bij elkaar. Geef dan aan wat je in totaal bent verloren aan gewicht, dan maakt het ook niet uit hoe vaak je meet, je geeft het gewoon door als je info hebt.
Ik ga elke zaterdag ochtend wegen!
Resultaat: 101,9 kilo (-1,3)

Nu begint voor mij het lastigste! Het weekend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemorgen iedereen!

Lekker bezig allemaal. Top! Het lukt me even niet om op iedereen persoonlijk te reageren.

Ik heb woensdag als vaste weegdag. Dus ik zal woensdag een update plaatsen hier. Afgelopen woensdag had ik me gewogen en vrijdag stiekem weer, dat scheelde een halve kilo. Zal ongetwijfeld vocht zijn, maar het motiveert wel.

Verder ben ik donderdag en vrijdag ondanks de kou gewoon maar mijn werk gefietst (12 km heen, 12 km terug). Ik fiets electrisch, maar zet hem op de laagste ondersteuningsstand, zodat ik ook wel echt zelf fiets. Dit doe ik 4 dagen per week, hopelijk gaat dat bijdragen aan het afvallen. Ik kan ook met de metro, dan ben ik er zelfs sneller. Maar dat doe ik alleen als het echt flink regent, anders niet.

Iedereen succes weer voor het weekend! Vaak is dat toch net wat moeilijker dan doordeweeks....
Alle reacties Link kopieren Quote
Kampoez schreef:
11-03-2023 07:23

Nu begint voor mij het lastigste! Het weekend.
Voor mij ook want we vieren vanavond nog aan verjaardag en ik doe dan niet aan dieet. En dan morgen waarschijnlijk ook niet maar ik weet hoe dat gaat dus maandag weer goed mijn best doen.
Zijn gisterenavond na het eten nog wel een uurtje gaan sporten en gaan vandaag vast een aantal keer wandelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo, de eerste tussenstand is -2,5 kilo na 1 week. Dat is wel een hele fijne start, ook al weet ik dat dit tempo natuurlijk niet blijft. 6 dagen goed aan m'n plan gehouden en 1 dag teveel gesnacked.

Heel soms wel een beetje honger tussen de maaltijden door, ik hoop dat door langer wat minder te eten het wel went. Ik eet ietsje minder dan 2000 calorieën. Soms 1900, soms 1800 wat uitkomt. Dus dat zou ook voldoende moeten zijn lijkt me. Ik hoop dat dat de 2e week ook weer voor wat gewichtsverlies zorgt, ben heel benieuwd.

Ik heb zeker meer geslapen deze week en op 1 dag na, na 8 uur niet meer gegeten en ontbijt en lunch goed gepland, best tevreden met deze start. In mijn tussendoortjes zitten ook gewoon lekkere dingen hoor, maar met mate en afgewisseld met fruit tussendoor. Ik vind het belangrijk om het niet als een dieet aan te pakken, maar als een plan dat mijn slechte eetgedrag omzet in een normaal eetpatroon.

Kampoez, we zitten gezellig dicht bij elkaar nu met gewicht. Ben benieuwd naar onze progressie komende tijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
miepje77 schreef:
10-03-2023 08:11
Even een blije update hier .
Vanmorgen 84 kilo , sinds vorige week maandag -2 kilo :cheer:
Zal wel grotendeels ook vocht zijn maar goed eraf is eraf !
Het gaat goed moet ik zeggen, geen snaai momenten gehad en keurig aan schema gehouden .

Voor degenen die ook updates willen geven , houden we eigenlijk vaste weekdagen aan ?
Wil je je updates ook in de OP erbij hebben staan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Pamflet schreef:
11-03-2023 07:49
Goedemorgen iedereen!

Lekker bezig allemaal. Top! Het lukt me even niet om op iedereen persoonlijk te reageren.

Ik heb woensdag als vaste weegdag. Dus ik zal woensdag een update plaatsen hier. Afgelopen woensdag had ik me gewogen en vrijdag stiekem weer, dat scheelde een halve kilo. Zal ongetwijfeld vocht zijn, maar het motiveert wel.

Verder ben ik donderdag en vrijdag ondanks de kou gewoon maar mijn werk gefietst (12 km heen, 12 km terug). Ik fiets electrisch, maar zet hem op de laagste ondersteuningsstand, zodat ik ook wel echt zelf fiets. Dit doe ik 4 dagen per week, hopelijk gaat dat bijdragen aan het afvallen. Ik kan ook met de metro, dan ben ik er zelfs sneller. Maar dat doe ik alleen als het echt flink regent, anders niet.

Iedereen succes weer voor het weekend! Vaak is dat toch net wat moeilijker dan doordeweeks....
Vier dagen per week 24 km fietsen, lijkt me zeker veel uitmaken. Knap hoor, ook met die kou! Ging je hiervoor nooit op de fiets, of deed je het af en toe?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb me niet gewogen dit weekend dus geef even de update weer van vrijdag

Huidig gewicht 84 kilo, afgevallen 2 kilo [/b]
Alle reacties Link kopieren Quote
Waterjuffer83 schreef:
12-03-2023 12:42
Vier dagen per week 24 km fietsen, lijkt me zeker veel uitmaken. Knap hoor, ook met die kou! Ging je hiervoor nooit op de fiets, of deed je het af en toe?
Ik had eerst een andere baan en heb drie jaar thuis gewerkt. In die periode ben ik veel aangekomen. Afgelopen januari ben ik weer begonnen als docent, nadat ik dit jaaaaren een adviesfunctie heb gehad (veel zittend werk en de laatste drie jaar dus veel thuis). Sinds ik weer op school werk, fiets ik naar mijn werk. En nog een voordeel: voor de klas kun je niet snaaien.

Woensdag weeg ik, dan wil ik ook graag in de OP.

Jullie (waterjuffer, kampoez en miepje) hebben een mooie start gemaakt, zeg! De eerste kilo's zijn eraf. Yeah!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel knap iedereen!! Super motiverend zo'n start.

Ik sla deze week over. De laatste dagen waren er familie omstandighedenheden en dus totaal niet opgelet en dus ben ik niks afgevallen. Ik zag dat iemand hier op zaterdag weegt en ik vind die eigenlijk wel slim. Mocht je dan het weekend iets extras nemen, dan gaat dat er door de weeks wel af. Veel slimmer als de maandag wegen.

Ik ga weer mijn best doen deze week en hoop dat de rust hier weer een beetje wedergekeerd is
Whippet16 slim om even over te slaan! Dan kan het je ook niet demotiveren.

Precies wat jij hier boven schrijft is voor mij de reden om op zaterdag te wegen. Al ga ik morgen ochtend ook even puur voor me zelf om de schade van het weekend te bekijken.

Voor mn gevoel een goed weekend! Wel een paar wijntjes, wat hapjes en zaterdag buiten de deur gegeten. Maar bewust een wat lichter ontbijt en lunch.

Hoe was jullie weekend?
Alle reacties Link kopieren Quote
Whippet16 schreef:
12-03-2023 22:00
Heel knap iedereen!! Super motiverend zo'n start.

Ik zag dat iemand hier op zaterdag weegt en ik vind die eigenlijk wel slim. Mocht je dan het weekend iets extras nemen, dan gaat dat er door de weeks wel af. Veel slimmer als de maandag wegen.
Daarom weeg ik op woensdag, dan is het weekendeffect ook verdwenen. Ben op maandag idd altijd wat zwaarder. Vanochtend trouwens niet, keurig weekend gehad:).

Sterkte met de omstandigheden, Whippet. Hopelijk is het deze week weer beter en lukt het om de leefstijl weer op te pakken. Succes!
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanmorgen gewogen voor het eerst sinds januari. Ruim 1,5 kilo in spiermassa erbij. Ik ben blij.
4x per week krachttraining werkt zijn vruchten af.
Alle reacties Link kopieren Quote
LittleBlackDress schreef:
13-03-2023 08:34
Vanmorgen gewogen voor het eerst sinds januari. Ruim 1,5 kilo in spiermassa erbij. Ik ben blij.
4x per week krachttraining werkt zijn vruchten af.
Wat een mooi resultaat! Heb jij zelf zo'n weegschaal die alles meet (vetpercentage etc) of doe je dat op een sportschool ofzo?

Woensdag officiële weegdag, maar ik heb vanochtend even stiekem gewogen en ik ben 1,1 kilo kwijt sinds woensdag. Yeah!! Maar goed, aankomende woensdag geef ik mijn gewicht door voor in de OP.
Alle reacties Link kopieren Quote
Stiekeme tussenstanden mogen altijd hoor!
Alle reacties Link kopieren Quote
Pamflet schreef:
13-03-2023 07:44
Daarom weeg ik op woensdag, dan is het weekendeffect ook verdwenen. Ben op maandag idd altijd wat zwaarder. Vanochtend trouwens niet, keurig weekend gehad:).

!
Goed gedaan! Kan ik niet zeggen want was bijna 2 kilo zwaarder dan vrijdagmorgen maar dat gaat er wel weer af binnen een paar dagen.

Vandaag na het werk gaan sporten , dik uur bezig geweest en mijn fitbit gaf aan dat ik bijna 500 calorieën had verbrand. Na het eten met man gaan wandelen en meer dan 20.000 stappen gezet vandaag. Dus qua beweging zit het vandaag wel goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een kleine verandering doorgevoerd. Mijn weegdag is niet woensdag, maar voortaan dinsdag en vrijdag. Op dinsdag geef ik de stand door. Dus bij deze:

Pamflet: huidig gewicht 88,6 afgevallen 1,6 kg

Fijne dag iedereen en succes weer vandaag!
Alle reacties Link kopieren Quote
Mooi resultaat Pamflet!

Ik ervaar meteen het nadelige effect van elke dag wegen. Zondag 102 kg en maandag 102,5.. :| Vandaag weer 102,3 dus het zakt wel weer, maar moet mezelf wel even toespreken dat het niet uitmaakt en ik gewoon doorga volgens plan. Ik heb zondag ook prima gegeten, dus weet ook wel dat het gewoon een normale schommeling is. Wat ik zondag weer noteer dat telt heb ik bedacht :-D

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven