Lijf & Lijn alle pijlers

And way down we go (afvaltopic)

05-03-2023 20:05 420 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou, daar gaan we dan. Nog nooit eerder een topic gestart over afvallen, wel een paar laffe pogingen tot meeschrijven, wat dan ook laffe pogingen waren tot afvallen.

Ik ben nooit heel slank geweest, maar altijd wel rond een voor mij acceptabel (niet correct volgens de BMI) gewicht geschommeld, maar de laatste jaren is het wat uit de hand gelopen. Vooral veel stress, slecht slapen en mijn eerste uitvlucht is dan eten, veel en slechte dingen.

De situaties die stress opleverden zijn inmiddels voorbij, maar de erfenis is nu 104,5 kilo... en ik ben 1,78 dus veel te zwaar. Nooit echt serieus of langdurig een dieet gevolgd, weleens 5 kilo afgevallen, maar betere pogingen nooit genomen.

Het tempo maakt me niet uit, en voorlopig het einddoel ook niet, maar ik wil van de stijgende/stilstaande lijn een langzaam dalende lijn maken. Geen specifiek dieet, maar beter slapen, beter plannen en dan beter eten.

Als je met me mee wilt schrijven en mee wilt doen dan heel graag. Leuk om elkaar aan te moedigen, successen te vieren en tips uit te wisselen.

Overzicht:
Kampoez: huidig gewicht 101,9 afgevallen 1,3 kg

Waterjuffer: huidig gewicht 101 afgevallen 3,5 kg

Miepje: huidig gewicht 81,8 afgevallen 4,3 kg

Pamflet: huidig gewicht 87,6 afgevallen 2,6 kg

Whippet: huidig gewicht 100,5 afgevallen 1 kg

Trikkie: huidig gewicht 85,4 afgevallen 5,3 kg

Jodelodiehoho: huidig gewicht 73,2 afgevallen 5,7 kg

LittleBlackDress: huidig gewicht 83,7 afgevallen 3,3 kg

Arkel: huidig gewicht 59,1 afgevallen 0,9
waterjuffer83 wijzigde dit bericht op 29-05-2023 10:25
19.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Net gewogen en ik ben deze werk 0.8 kilo afgevallen. Ik had op 1 kilo gehoopt, maar hee.... we zijn op de goede weg!

Voor de tabel:

Pamflet: huidig gewicht 87,8 afgevallen 2,4 kg
Alle reacties Link kopieren Quote
Pamflet schreef:
20-03-2023 21:29
Goed bezig! Hoe kom je tot 17.000 stappen? Gesport op de loopband of ook gewandeld?

Nou ik loop op het werk al veel en dan lopend naar de sportschool en daar op de loopband gewandeld en crosstrainer telt mijn fitbit ook wel wat van mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sorry dat ik de afgelopen anderhalve week helemaal niets meer heb geschreven.
Ik heb het druk gehad met de laatste opdrachten voor mijn opleiding af te ronden en werken.
Heb wel telkens mee gelezen, en lees dat iedereen hier super goed bezig is.

Ondanks het druk zijn, gaat het bij mij gelukkig ook goed.
Zelfs de weekenden zijn tot mijn verbazing goed verlopen.
En dat terwijl vrijdag mijn laatste opdracht ook is goedgekeurd, waardoor ik weet dat ik mijn diploma heb behaald.
Heb ik toch aan mijn eigen afspraak weten te houden, en dit keer niet gevierd met een fles wijn, hapjes of gebak.
Hier ook totaal geen moeite mee gehad, dus nog iets om trots op te zijn.
Ik heb besloten dat ik vrijdags mij gewicht doorgeef.
Ik ben begonnen op 90,6 kilo en zit nu op 86,5 dus -4,1 kilo
Ondertussen ga ik trouw verder met mijn eigen doelen, en zal nu weer proberen meer mee te schrijven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Jodel, knap dat jij al zoveel bent afgevallen.
Gaat jou nu vast ook wel weer lukken.

whippet wat fijn dat je je medicatie kan gaan afbouwen, en dat dit ook zal helpen bij het afvallen.

littleblackdress heel veel plezier op je vakantie.

dolfje Goed van je dat je niet te streng naar jezelf kijkt, en inziet dat dit waarschijnlijk gewoon vocht is.
Fijn dat je lekker genoten hebt tijdens je weekendje

waterjuffer Ook jij bent goed bezig zeg, goed van je dat je vooral kijkt naar haalbare nieuwe (gezonde) gewoontes.
Denk dat je zo sneller blijvend gewicht verliest
Alle reacties Link kopieren Quote
trikkie schreef:
21-03-2023 12:01
Welkom Jodel, knap dat jij al zoveel bent afgevallen.


dolfje Goed van je dat je niet te streng naar jezelf kijkt, en inziet dat dit waarschijnlijk gewoon vocht is.
Fijn dat je lekker genoten hebt tijdens je weekendje
Het was er vanmorgen ook weer af dus zeker vocht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een mooie resultaten hier zeg !

Trikkie gefeliciteerd !
Begrijpelijk dat je weinig tijd hebt dan voor een forum .

Fijne vakantie Little black dress .

Wat vocht dat ineens zo snel met je gewicht kan doen , keer uit eten en ik heb er dan ook direct wat bij .
Alsof je ineens een extra lading zout binnen krijgt .

Ik ben uit het gips en ga dus m’n stappen zetten , althans ik ga proberen elke dag wat meer te lopen .
Zal niet direct aan de 10.000 stappen zitten maar als ik een rondje om het blok kan ben ik blij .
Fietsen wordt dus ook weer mogelijk gelukkig , eindelijk wat meer beweging dan van bank naar keuken en terug . :hyper:

Het gaat best goed hier .
Heb alleen wat last van obstipatie laatste dagen .
Dat zie je dus ook direct op de weegschaal :biggrin:
Iemand nog een goede tip ?
Alle reacties Link kopieren Quote
Jodelodiehoho schreef:
18-03-2023 07:15
Het is niet ineens hoor. Ik merkte dat ik het eeuwige opletten zo zat was en steeds vaker handje snoep, extra koekje en daarna meerdere extra koekjes... Ik had een kapotte weegschaal en ging niet om een nieuwe
Dit stukje vind ik wel herkenbaar en ik vind het echt zo stom van mezelf dat het snaaien er weer zo ingeslopen is als gewoonte ipv af en toe :facepalm:
(En op mijn nieuwe weegschaal woog ik sowieso ineens 5 kilo meer dan op de oude dus dat demotiveerde me ook enorm)
Alle reacties Link kopieren Quote
trikkie schreef:
21-03-2023 11:52
Sorry dat ik de afgelopen anderhalve week helemaal niets meer heb geschreven.
Ik heb het druk gehad met de laatste opdrachten voor mijn opleiding af te ronden en werken.
Heb wel telkens mee gelezen, en lees dat iedereen hier super goed bezig is.

Ondanks het druk zijn, gaat het bij mij gelukkig ook goed.
Zelfs de weekenden zijn tot mijn verbazing goed verlopen.
En dat terwijl vrijdag mijn laatste opdracht ook is goedgekeurd, waardoor ik weet dat ik mijn diploma heb behaald.
Heb ik toch aan mijn eigen afspraak weten te houden, en dit keer niet gevierd met een fles wijn, hapjes of gebak.
Hier ook totaal geen moeite mee gehad, dus nog iets om trots op te zijn.
Ik heb besloten dat ik vrijdags mij gewicht doorgeef.
Ik ben begonnen op 90,6 kilo en zit nu op 86,5 dus -4,1 kilo
Ondertussen ga ik trouw verder met mijn eigen doelen, en zal nu weer proberen meer mee te schrijven.

Een mooi resultaat hoor 4,1 kilo, is dit in de afgelopen 2 weken eraf gegaan, of was.je al eerder begonnen, ik ben het even vergeten.

Gefeliciteerd met je studie, dat zal ook weer rust en tijd opleveren nu dat erop zit.

Heb je iets anders gedaan om dit te vieren i.p.v. de wijn? Dit lijkt me nog wel lastig, bijzondere gelegenheden en dan wel genieten, zonder al te veel 'schade' aan te richten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het gaat hier nog steeds wel goed, gisteren een rommelige eetdag. Ik had mijn ontbijt laat gegeten en had rond lunchtijd geen honger en uiteindelijk de lunch laten zitten, toen ik een paar paaseitjes at als snack had ik de neiging om het zakje leeg te eten. Hij is niet helemaal opgegaan, half ofzo :roll: Anyway...ik had beter een halve lunch kunnen eten.
De neiging om door te eten bij iets lekkers is er nog zeker wel, dus verwacht dat ik nog wel vaker teveel chocola/chips oid eet, maar het is nu in ieder geval meer uitzondering dan regel in plaats van andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
@HappyApple, wat stom dat de nieuwe weegschaal 5 kilo verschilt met de oude! Snap dat je daarvan baalt.

@Trikkie, gefeliciteerd met het afronden van je studie!

@Waterjuffer, lastig soms hè? Bij mij op het werk stonden gisteren ook paaseitjes. Ik heb het weten te beperken tot 3. Maar eigenlijk was mijn idee om het bij 1 te houden. Ook niet gelukt dus...
Alle reacties Link kopieren Quote
@waterjuffer:
Die 4,1 kilo is van de afgelopen 3 weken, ik ben eind februari gestart.
Ik heb die zaterdag alcohol vrije bier gedronken en wat zonnebloempitten gesnoept.
En voor met mijn man afgesproken dat wij uit eten gaan met een wijntje erbij, als ik mijn diplomering heb gehad (begin mei)
Voelde uiteindelijk ook echt goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jemig wat veel gekletst hier, super leuk om echt iedereen te reageren.

Ben wel jaloers dat veel zo lekker hard gaan he. Fijn dat motiveert enorm toch.

Trikkie in ieder geval gefeliciteerd! Knap om het niet te vieren, maar wel lekker dat het achter de rug is denk ik he ?

Dat snaaien als je eenmaal begint, met de eitjes is wel herkenbaar. Blijft een lastig ding denk ik. Een keer is niet zo erg, zolang het maar niet standaard is. Nu we lijnen is het niet de bedoeling natuurlijk.

En eigenlijk bizar toch als je een keer gaat eten er een kilo bij komt ? Als je niet zou wegen, zou je dat waarschijnlijk niet merken denk ik he ?

Wij hebben pvc in de badkamer, dit is natuurlijk wat zacht, ik merk als ik de weegschaal 10 cm verzet het resultaat anders is. Dus ik flipte vanmorgen licht, ik weet ook niet wat ik moet aanhouden nu haha. Beste gewicht maar kiezen wat in mijn straatje past haha. Dat is een beetje net jou verhaal Happy A.

Ik lees wel trouw mee, maar het reageren schiet er vaak bij in sorry, is geen des-interesse hoor!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees ook alles mee hoor, maar op de telefoon is reageren op alles wat lastig met steeds terug scrollen en dat halve scherm dat in toetsenbord verandert.

De paaseitjes zijn erg verraderlijk, heb er gisteren ook 6 op!

Maar ik ben toch blij want door het bewust overgaan naar de 6 eetmomenten en veel zuivel en wat minder koolhydraten is er toch al gelijk effect. Kan ook schommeling zijn haha, maar ik leg hem gewoon even in mijn voordeel uit ;-)


Vanmorgen 77,9, totaal afgevallen sinds afgelopen zaterdag 0,9 en dat noteer ik gewoon als de eerste -

:cheer:
Alle reacties Link kopieren Quote
Whippet16 schreef:
22-03-2023 16:58
Jemig wat veel gekletst hier, super leuk om echt iedereen te reageren.

Ben wel jaloers dat veel zo lekker hard gaan he. Fijn dat motiveert enorm toch.

Trikkie in ieder geval gefeliciteerd! Knap om het niet te vieren, maar wel lekker dat het achter de rug is denk ik he ?

Dat snaaien als je eenmaal begint, met de eitjes is wel herkenbaar. Blijft een lastig ding denk ik. Een keer is niet zo erg, zolang het maar niet standaard is. Nu we lijnen is het niet de bedoeling natuurlijk.

En eigenlijk bizar toch als je een keer gaat eten er een kilo bij komt ? Als je niet zou wegen, zou je dat waarschijnlijk niet merken denk ik he ?

Wij hebben pvc in de badkamer, dit is natuurlijk wat zacht, ik merk als ik de weegschaal 10 cm verzet het resultaat anders is. Dus ik flipte vanmorgen licht, ik weet ook niet wat ik moet aanhouden nu haha. Beste gewicht maar kiezen wat in mijn straatje past haha. Dat is een beetje net jou verhaal Happy A.

Ik lees wel trouw mee, maar het reageren schiet er vaak bij in sorry, is geen des-interesse hoor!
Haha ja ik weeg dan bijv 3x en de laagste telt :proud:
Maar sjonge jonge wat stom is zoiets. En ik heb nu alweer even helemaal niet gewogen, want ik heb mezelf nu pas een dag of 3 zover dat ik echt goed de calorieën invul in de app en probeer niet te snoepen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waterjuffer83 schreef:
22-03-2023 13:23
Het gaat hier nog steeds wel goed, gisteren een rommelige eetdag. Ik had mijn ontbijt laat gegeten en had rond lunchtijd geen honger en uiteindelijk de lunch laten zitten, toen ik een paar paaseitjes at als snack had ik de neiging om het zakje leeg te eten. Hij is niet helemaal opgegaan, half ofzo :roll: Anyway...ik had beter een halve lunch kunnen eten.
De neiging om door te eten bij iets lekkers is er nog zeker wel, dus verwacht dat ik nog wel vaker teveel chocola/chips oid eet, maar het is nu in ieder geval meer uitzondering dan regel in plaats van andersom.
En dit is ook al zo herkenbaar. Doe je de hele dag je best, maar doordat je net te lang wacht met eten of omdat manlief net wat later thuis is dan verwacht, zwicht ik op een zwak moment voor chips of chocolade :facepalm:
Gisteren had ik rond 15uur ook echt honger, maar heb ik het eindelijk een keer kunnen houden bij water en wat maiswafels.
Maar ja nu moet ik weer bijna ongesteld worden, dus ik ben heel benieuwd of ik het dan ga volhouden...
Alle reacties Link kopieren Quote
happyapple schreef:
23-03-2023 06:45

Maar ja nu moet ik weer bijna ongesteld worden, dus ik ben heel benieuwd of ik het dan ga volhouden...
Ik ook en merkte dat gisteren al in de trek.
Vandaag een ons zwaarder maar goed dat kan toch wel eens.
Alle reacties Link kopieren Quote
dolfje schreef:
23-03-2023 07:35
Ik ook en merkte dat gisteren al in de trek.
Vandaag een ons zwaarder maar goed dat kan toch wel eens.
Vlak voor je ongesteld word, ben je meestal sowieso ook zwaarder volgens mij toch?
Alle reacties Link kopieren Quote
happyapple schreef:
23-03-2023 07:49
Vlak voor je ongesteld word, ben je meestal sowieso ook zwaarder volgens mij toch?
Ja kan goed maar ik ben aan de pil en zit nu in de stopweek die ik een weekje heb uitgesteld omdat we afgelopen weekend weg waren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor toevoegen, Waterjuffer!

Vanavond boontjes op het bord hier met champignons en uitje en aardappelen. En hoe ziet jullie dinerbordje eruit vandaag??
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had nog pittige speklapjes in de diepvries en die bak ik op met bloemkoolrijst en boontjes en een gebakken ei erbij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier vandaag frietdag. O_o
Wel heel lekker en ik heb me de rest van de dag goed gedragen hoor 8-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Molly doet mee! Wel 2 dropjes gegeten maar verder gezond en binnen de calorieenlimiet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pittige speklapjes klinkt ook lekker en frietjes doen wij morgen, nu al sinds in :-)
En als je het bij 2 dropjes kunt laten vind ik dat zo knap! Dat soort dingen gaat bij mij minimaal per handvol helaas, te lekker
Alle reacties Link kopieren Quote
Jodelodiehoho schreef:
23-03-2023 19:37
Dat soort dingen gaat bij mij minimaal per handvol helaas, te lekker
Bij mij ook... En ondanks afgevallen zijn gaat dat denk ik nooit over.
Alle reacties Link kopieren Quote
Die snaai trek heb ik nu helemaal .
Moet ongesteld worden en dan is het echt afzien om niet snel iets lekkers te pakken .
Bewust geen paaseitjes in huis laten halen tot nu toe .

Ben bang dat ik geen gram afgevallen ben deze week , houd door aankomende menstruatie flink vocht vast, ringen zitten strak en die verdraaide obstipatie speelt mee .
Vandaag even goed aan mijn waterinname denken en stug door .

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven