Lijf & Lijn alle pijlers

Beginnen met Intermittent Fasting, wie doet mee?

23-09-2019 11:39 1932 berichten
Alle reacties Link kopieren
Minder eten lukt niet, andere diëten hou ik niet vol 😊 toevallig las ik deze week een heel stuk over intermittent fasting, dat ziet er goed uit! Een poging waard denk ik. Mijn idee is dan een ritme van 8 uur eten en dan 16 uur vasten. Er mag een paar kilo af, maar het gezondheidsvoordeel is de grootste motivatie. Wie doet er mee?

Op vrijdag pas ik de tabel aan, laat je dan dikgedrukt weten wat er aangepast moet worden?

De tabel is gesloten Intermittent Fasting :yes:
NaamSchemaStartdatumStartgewichtStreefgewichtHuidigAfgevallen
Stroofwapel16:824-9-2019726569,3-2,7
Karly335:225-9-201965,25858,8-6,4
Meatlover16:824-9-2019736564,3-8,7
Missfitz16:827-9-201986,97581,4-8,7
Appletree8616:87-10-20198067,9-12,1
Femke0916:822-10-201976,56573-3
Pigstails2916:81-11-201980,76764,5-16,2
Aurora7916:820-1-202072,467,571,11,3
Bukko16:813-1-2020766672,5-3,5
Bleempje16:83-2-202064,65863,2-1,4
Sasky16:818-2-202079,86879-0,8
Jasminh16:818-2-20205856
Zalmsnipper16:816-2-202082,5
Beachhouse2016:81-3-202079,175
Anniexx16:82-3-202091,575
Eefje67716:828-2-202064,76063,61,1
anoniem_216501 wijzigde dit bericht op 09-03-2020 18:28
76.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Stroofwapel schreef:
23-09-2019 12:53
@Himalaya, ik ben niet zo'n gematigd persoon :biggrin: Een smaakt altijd naar meer. Daarom lijkt mij een deel van de dag vasten makkelijker dan minder eten.

@Streepjessokken, mertk je dan ook dat je je fitter voelt? En ben je al wat kilo's kwijt?Interessante Vlaamse link!

@Webey, klinkt goed! Ben je van plan dit langdurig te gaan doen?

@Dannas, leuk, wat is je doel? Misschien kunnen we elkaar motiveren ;)

Ik weeg op dit moment 72 kg bij 1.75 en een paar kilo minder zou ik leuk vinden... Maar gezondheidstechnisch wat minder rommel eten en drinken vind ik belangrijker, vooral die wijntjes en chips 's avonds/in het weekend mogen wel wat minder.
Hou het redelijk lang vol nu. Voel me 's ochtends ook een stuk minder hongerig, het lichaam past zich snel aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 2 weken geleden begonnen en voel me er goed bij!
Had vaak last van mijn buik, altijd honger en veel behoefte aan suiker.dit alles is er gewoon niet meer.

Wel schuif ik soms met de uren. In het weekend vind ik het lekker om savonds op de bank een wijntje te drinken en daar wat lekker bij. Dan tel ik dus 16 uur bij het laatste eet/ drink moment op. Niet zoals het hoort maar het werkt wel ;-)

Enige waar ik nog zoekend in ben is het sporten in de ochtend zo einde 16 uur fasting.
Merk dat ik dat toch wel zwaar vind op hele lege maag.
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt me best een prima plan frietmetmayo (lekker toepasselijke naam 😜)

Vandaag de eerste dag 16 uur vasten erop zitten, viel reuze mee!! Benieuwd of de dip nog komt de komende dagen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook begonnen vandaag. Nog niet helemaal de 16 uur gehaald want gisteravond rond half 10 nog zitten snoepen en om 13.00 uur gaan lunchen. Maar het scheelde niet veel. Vandaag braaf na 20.00 uur niks meer gegeten. Ik ben echt heel benieuwd.

Wat ik eigenlijk wel fijn vind is de tijdswinst van niet ontbijten. Scheelt me zo een half uur in de ochtend.
Alle reacties Link kopieren
Leuke blog van de Vlaamse dame!

Ik doe graag mee. Ik ben net begonnen met 5/2 vasten. Twee doordeweekse dagen probeer ik maximaal 500/600 kcal te eten. De overige dagen zo normaal, maar ook gezond mogelijk. De eerste vastdag ging eigenlijk verrassend makkelijk. Ik had het veel zwaarder verwacht. Wat de anderen hierover schrijven herken ik wel.

Hopelijk kunnen we elkaar hier motiveren. Zou het leuk zijn om een tabel bij te houden in de op?
Alle reacties Link kopieren
Ik doe nu bijna een maand aan IF, ik sla dus mijn ontbijt over. Omdat ik wel moet afvallen, let ik ook op wat ik eet. Ik ben ermee begonnen omdat ik qua afvallen op een plateau kwam en er niks meer af ging. Nu val ik weer netjes af en hoop ik voor het einde van dit jaar in totaal 30 kilo kwijt te zijn ( er zijn er nu ongeveer 18 af).
Ik ben een echt ontbijter en dacht dat ik 'smorgens niet eten heel zwaar zou vinden. De eerste dagen waren onprettig, nu ben ik er helemaal aan gewend.
Ik ben blij met het feit dat ik veel minder trek heb gedurende de dag en dat ik gewoon twee grote maaltijden kan eten waarna ik me ook echt voldaan voel. Dat heb ik niet met zes kleine porties. Dan heb ik de hele dag honger en ben ik dus ook de hele dag bezig met eten en op de klok kijken. Ik denk dat ik dit ook vol kan houden als ik op mijn streefgewicht zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het vorig jaar een tijdje gedaan, maar de klad is er weer ingekomen. Ik wil het ook wel weer gaan proberen, te beginnen met vandaag :-)

Voor mij zou het ideaal zijn om te beginnen met eten rond luchtijd (is op mijn werk een sociaal momentje) en dan tussen 18-19 u. te eindigen met het avondeten. Dat zou dan neerkomen op 7/17.

De komende tijd moet ik het misschien nog wel even wat opbouwen richting 12 u., maar nu is het al 11 u. dus vooralsnog gaat het goed.
Alle reacties Link kopieren
IK doe dit al een tijdje, niet om af te vallen overigens want dat hoefde niet. Ik eet gemiddeld twee maaltijden per dag, ‘s ochtends rond tien uur en de tweede maaltijd rond vijf uur, een beetje zoals het uitkomt. Tussendoor eet ik niets. Mijn maaltijden bestaan voornamelijk uit groenten, eiwitten (ook dierlijke) en wat vet (boter, olijfolie). Weinig koolhydraten. Ik voel me sterk, evenwichtig, en het voornaamste: grote mentale focus en concentratie.
Hoe vaak je eet is inderdaad net zo belangrijk als wat je eet. Telkens wij wat eten moet het lichaam insuline aanmaken en wanneer dit de ganse dag door gebeurt leidt het op termijn tot insulineresistentie, wat een soort voorloper of vorm van diabetes is. Teveel insuline in het lichaam is nefast voor het cardiovasculair systeem, voor de hersenen, en nog een hele hoop andere dingen. Door het aantal eetmomenten te beperken en langere periodes niets te eten kan het metabolisme tot rust komen en voorkom je schade als gevolg van verhoogde insulinewaardes.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Karly, Dannas en Foechoer, leuk dat jullie ook aan het vasten zijn!
Zal ik een tabelletje proberen te maken?

Hier zit dag twee erop. Op zich gaat het vasten in de morgen tot 12u heel goed. s Middags echter wel een dip, ondanks een best uitgebreide lunch. Dan krijg ik echt een inzinking, moe en chagrijnig. Zijn dat dingen die na verloop van tijd verdwijnen? Ik hoop het wel, anders hebben de kinderen hier momenteel niet zo'n leuke moeder ;-D

Daar zit ook best veel tijd Netel, knap dat je dat volhoudt!

Wat knap Tuingravin, al 18 kilo lichter!

Mbt de tabel, mocht er een naam toegevoegd of er juist uitgehaald worden, let me know!
Alle reacties Link kopieren
Dank Stroofwapel! Ik heb ook een tijdje 16/8 gedaan, maar herken die dip eigenlijk niet. Zou het een “suikerdip” kunnen zijn?

Houden jullie kcal bij, of eten jullie meer op gevoel?

Leuk als je een tabel maakt!
Alle reacties Link kopieren
Foutje
Alle reacties Link kopieren
Hij staat er, vul maar aan!

Mijn weegmoment doe ik op dinsdagochtend, dan zal ik ook de tabel aanpassen.
Alle reacties Link kopieren
Huidig: 65.2
Streef: 58

Mijn dag om te wegen is vrijdag. Ik probeer verder niet te wegen maar soms stap ik er op andere dagen toch ook op...
Alle reacties Link kopieren
Ik doe al jaren IF, en dan de 5-2. Ook ik vind niet eten zoveel makkelijker dan weinig eten. Eten smaakt naar meer dus op niet vastendagen eet ik meestal te veel. Met 2 dagen vasten blijf ik nu op gewicht. Elke dag opletten bij wat ik eet vind ik echt moeilijker. Nu weet ik op vasten dagen precies waar ik aan toe ben. Ik eet gewoon niets behalve een avondmaaltijd van ongeveer 500kcal. En na de hele dag niet gegeten te hebben smaakt alles lekkerder. Alsof je dan meer proeft ofzo. En omdat ik weet dat ik de volgende dag alles waar ik maar zin in heb gewoon kan eten is het echt goed vol te houden.
Ik voel me ook echt niet slap of moe maar juist heel fit. Ik kan die dagen prima 15km enkele reis fietsen naar het werk of een uur hardlopen of zwemmen.

Ik ben eerst afgevallen door op de niet vasten dagen ook op de kcal. te letten. Vooral minder snoepen eigenlijk. En nu blijf ik er dus mee op gewicht.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed Gromm, ik heb precies hetzelfde! Liever niks dan steeds een beetje.

Wat doen jullie in jullie eet-periode? Nog steeds opletten qua calorieen, en hou je je dan aan die max 2 a 3 eetmomenten? Ben nog een beetje zoekende hoe ik die eetmomenten invul. Het niet eten s ochtends gaat me wel goed af, dat is goed vol te houden. Moet alleen opletten dat ik niet binnen dat eetraam ook teveel ga nadenken over wat wel en wat niet denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Karly ik doe met je mee, weegmoment op vrijdag! Beter net voor het weekend dan erna :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Ik eet rond 12.00 mijn ontbijt. Als ik thuis ben kook ik havermoutpap met lijnzaad, kaneel en gember (met volle melk). Als ik niet thuis ben, koolhydraatarm brood met kaas en groenten, of een couscoussalade. Rond 18.00 uur warm eten, wat van alles kan zijn. Dus ook zo nu en dan patat, pizza of pannenkoek. Rond 20.00 uur een smoothie van volle Griekse yoghurt met fruit en een schep psylliumvezels. Ik drink thee en koffie met melk, zonder suiker. Als ik trek heb in een tussendoortje neem ik een handje ongebrande/ongezouten noten, een stuk fruit, snoeptomaatjes, dat soort dingen. Ik mag 1keer per dag iets snoepen van mezelf. Dat kan een bonbon zijn, of een gewoon stukje chocolade, of een klein koekje. Dat neem ik meestal rond een uur of drie, bij de thee. Alcoholische drankjes alleen in het weekend of met een feestje, maximaal twee glazen. Ik drink helemaal geen frisdrank of sappen. Ook eet ik geen toetje na het eten.
Er wordt dus tussen 12.00 en 20.00 uur gegeten. Ik let wel op, maar er mag af en toe ook iets ongezonds tussen zitten. Ik wil dit blijven volhouden, dus het moet wel leuk blijven!
lilalinda schreef:
23-09-2019 14:30
jep
vergelijkbaar met "parttime vegetariers", iedereen die ontbijt met een boterham met hagelslag is dus parttime vegetariër
:rofl:
streepjessokken schreef:
23-09-2019 12:02
Ik ben er destijds naar aanleiding van deze post aan begonnen. De schrijfster (pas op, Vlaams :D) vertelt over haar ervaringen maar heeft ook de theorie erachter onderzocht.
http://madamezsazsa.blogspot.com/2016/0 ... a.html?m=1
Leuk geschreven!
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar doe ik altijd onbewust aan IF, ik ontbijt nooit namelijk.
Mijn eerste maaltijd is lunch om 12:30, Tussendoor wat fruit en 's avonds rond 18:30 een warme maaltijd.
Helaas doet dit voor mijn gewicht niets, ben altijd al iets te zwaar geweest (BMI van 29).

Natuurlijk weet ik wel waardoor dat komt, snoepen en alcohol 's avonds en in het weekend
We're a close family, always within punching distance
Alle reacties Link kopieren
AdaShelby schreef:
26-09-2019 11:17
Blijkbaar doe ik altijd onbewust aan IF, ik ontbijt nooit namelijk.
Mijn eerste maaltijd is lunch om 12:30, Tussendoor wat fruit en 's avonds rond 18:30 een warme maaltijd.
Helaas doet dit voor mijn gewicht niets, ben altijd al iets te zwaar geweest (BMI van 29).

Natuurlijk weet ik wel waardoor dat komt, snoepen en alcohol 's avonds en in het weekend
dus vast je niet na 18.30 uur
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
26-09-2019 11:22
dus vast je niet na 18.30 uur
Helemaal gelijk!
Als ik dat zou schrappen val ik waarschijnlijk vanzelf af.
We're a close family, always within punching distance
Alle reacties Link kopieren
AdaShelby schreef:
26-09-2019 11:35
Helemaal gelijk!
Als ik dat zou schrappen val ik waarschijnlijk vanzelf af.
kun je mooi aanhaken in dit topic
Alle reacties Link kopieren
Stroopwafel, wil je me toevoegen?
16:8, startdatum vandaag en gewicht 84 kg, streefgewicht 70 kg.

Bedanktl ilalinda, je hebt gelijk, ik moet er nu gewoon een beetje mijn best voor gaan doen.

Hoe bevalt het de mensen die naast IF ook 1 of meerdere dagen OMAD (one meal a day) aanhouden? dat lijkt me namelijk ook wel wat, in het weekend bijvoorbeeld.
We're a close family, always within punching distance
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic! Ik doe nu sinds een jaartje 4 dagen per week aan IF. Van 18.00/19.00 uur tot 12.00/13.00 uur. De overige dagen eet ik koolhydraatarm (op IF dagen mag ik bijvoorbeeld ook een zelfgemaakte pizza of een stokbroodje erbij).

Ben er al goed mee afgevallen. Ik ervaar het niet als dieet. Heb ook bijna geen behoefte meer aan snoepen of snaaien en geen hongergevoel meer. Zo fijn! Darmproblemen ook een stuk minder. Ik had nooit verwacht dat ik mij fysiek en mentaal zo veel beter zou voelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven