Lijf & Lijn alle pijlers

Beginnen met Intermittent Fasting, wie doet mee?

23-09-2019 11:39 1932 berichten
Alle reacties Link kopieren
Minder eten lukt niet, andere diëten hou ik niet vol 😊 toevallig las ik deze week een heel stuk over intermittent fasting, dat ziet er goed uit! Een poging waard denk ik. Mijn idee is dan een ritme van 8 uur eten en dan 16 uur vasten. Er mag een paar kilo af, maar het gezondheidsvoordeel is de grootste motivatie. Wie doet er mee?

Op vrijdag pas ik de tabel aan, laat je dan dikgedrukt weten wat er aangepast moet worden?

De tabel is gesloten Intermittent Fasting :yes:
NaamSchemaStartdatumStartgewichtStreefgewichtHuidigAfgevallen
Stroofwapel16:824-9-2019726569,3-2,7
Karly335:225-9-201965,25858,8-6,4
Meatlover16:824-9-2019736564,3-8,7
Missfitz16:827-9-201986,97581,4-8,7
Appletree8616:87-10-20198067,9-12,1
Femke0916:822-10-201976,56573-3
Pigstails2916:81-11-201980,76764,5-16,2
Aurora7916:820-1-202072,467,571,11,3
Bukko16:813-1-2020766672,5-3,5
Bleempje16:83-2-202064,65863,2-1,4
Sasky16:818-2-202079,86879-0,8
Jasminh16:818-2-20205856
Zalmsnipper16:816-2-202082,5
Beachhouse2016:81-3-202079,175
Anniexx16:82-3-202091,575
Eefje67716:828-2-202064,76063,61,1
anoniem_216501 wijzigde dit bericht op 09-03-2020 18:28
76.65% gewijzigd
ItsMarielle schreef:
03-04-2020 11:17
Hi allemaal, ik lees al een tijdje mee in dit topic omdat jullie me motivatie geven om door te gaan.
Welkom! Knap hoor, zoveel afvallen in zo'n tijd.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen hier is wel lekker bezig geloof ik, dat is mooi!

Vrijdag is mijn weegdag, deze keer werd ik blij van de weegschaal: 1 kilo eraf! In totaal nu 2,6 kilo er af. Vind ook eigenlijk daarbij het verdiend heb want ik heb me netjes aan m’n eetraam gehouden en ondanks dat ik soms echt nog veel meer zou lusten heb ik ook heel erg om de calorieën gedacht. Dat wil ik ook echt proberen te blijven doen, maar in het weekend wel een beetje losser. Het moet tenslotte ook nog een beetje leuk blijven :P

Iedereen een fijn weekend gewenst. Het wordt mooi weer, lekker even genieten van de zon, vooral in de tuin of op het balkon gezien de omstandigheden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen shusi maken, met bloemkoolrijst. Nu al zoveel zin in! Ik ga eerst aan school, daarna stuk wandelen en boodschappen doen voor de sushi. Als ik terug kom ontbijtlunch met een eiwrap en pompoenpap. Had vanmiddag pompoenpap met kokosmelk. Zo lekker! Dus morgen nog een keer!
Wauw Bleempje! Lekker bezig hoor! Fijn dat het zo goed voor je werkt :yes: .

Koettie, hoe maak je van bloemkoolrijst sushirijst? Klinkt als een goed low cal alternatief.

Zalmsnipper, hoe beviel de brownie?


Hier gaat het de afgelopen dagen echt vreemd. Ik eet tussen 10.30 en 13u ongeveer alles wat ik "mag" en dan rond 16u en 17u nog iets kleins. Ik haal makkelijk de 2200kcal/dag. Voelt alsof ik wel kan blijven eten. Zal wel pms en emo eten zijn, maar rot is het wel. Gelukkig lukt het wel om dagelijks 250kcal tekort te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet juist ‘s avonds grote maaltijden en probeer ‘s middags zo min mogelijk te eten, als ik te vroeg alles al eet wat op de planning staat dan heb ik ‘ s avonds teveel honger.
Met pms kan ik 24 uur blijven eten :biggrin:

Overdag werk ik, waardoor het makkelijker is ook om niks te eten.
Ik heb het juist omgedraaid omdat ik 's avonds trek beter verdraag en 's middags enorme behoefte heb aan eten. Voorheen ging er dan van alles in en daar bovenop nog een grote avondmaaltijd (of niet, maar avondmaaltijd skippen is ook niet goed). Nu eet ik rond 13u warm en blijf ik iig netjes binnen doel. Maar gek is het wel, die snaaidrang.
Alle reacties Link kopieren
Misschien te lang onder onderhoud? Even op onderhoud eten wil nog weleens helpen. Of een refeed.
Alle reacties Link kopieren
Brownie is heerlijk! Hij gaat zo op, niet in ingevroren blokjes ;-)
Alle reacties Link kopieren
Nog niet bij gelezen maar toch even een kort berichtje vast! Het enige wat ik nu hierboven zie staan is 'Brownie'. Zo een kwartier voordat ik weer mag eten, ga ik mijn gedachten natuurlijk nooit meer van 'Brownie' af krijgen :P

Gister vergeten te wegen, vanmorgen 62.2kg. Precies hetzelfde als vorige week. Tevreden, want vind het al een hele uitdaging om niet aan te komen in deze periode, laat staan af te vallen.

Ik heb moeite met niet snoepen. Best veel stress van het werk dat me aanvliegt thuis. Daarnaast op het werk ook meer snaai. Werk zoals eerder gezegd in de zorg en heb deze week ook op de 'covid-afdeling' gestaan. En als je dan na een paar uur uit je pak komt, heel veel honger hebt (op de afdeling eten of drinken kan niet, want mondkapje voor en dat kan natuurlijk gewoon niet af. En je kunt ook niet met je handschoenen aan je gezicht komen) en er staan in de koffiekamer bergen aan paaseitjes, merci etc die allemaal lieve mensen voor ons gebracht hebben is die verleiding echt te groot.
Als ik mijn gewone werk doe houd ik me aan het intermittent vasten regime. Als ik op de covid afdeling moet werken is dat te zwaar. Ik kan dat werk niet doen zonder ontbijt. En je hebt dus ook geen escape tussendoor. Dus het is of ervoor eten, of helemaal niet tot aan de lunch. Thuis en met gewoon werk lukt het prima om niet te eten tot de lunch, maar op die afdeling gaat dat niet. Dan ga ik letterlijk neer. Daar zit niemand op te wachten.

Qua beweging doe ik wel elke vrije dag met hangen en wurgen een thuisworkout, en ga ik een stuk lopen, minimaal 8000 stappen. Op m'n werkdagen kan ik soms een deel met de fiets, das dan 2x 15 min. Zo probeer ik dan toch alles een beetje zo goed als kwaad in het gareel te houden.

Hoe vergaat het jullie? Ga ik zo vast ook zo zien als ik even terug lees!
Alle reacties Link kopieren
Respect voor Eefje. Lijkt me keihard werken, snap best dat je dan wat moet eten.

Mijn ontbijt om half 2 was een fritatta met twee eieren, 200 gram pompoen en 100 gram boerenkool. Verrassend lekker! Ga ik onthouden.

Vanavond sushiiiiiii. Heb de bladen al in huis, zo even boodschappen doen voor de rest. Zin in!
Alle reacties Link kopieren
Ahh het was zo goed gelukt!

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Dat ziet erg mooi en lekker uit Koettie! Daar heb je vast van genoten :)

Ik heb ook respect voor Eefje en al die andere verpleegkundigen en artsen die Corona patiënten verzorgen! Dat moet echt heel heftig zijn.

Gister had ik een grote cheatdag: ik werd verrast met een uitgebreid 5 gangen diner (thuis) dat ik echt niet kon weerstaan, het was met zoveel liefde, zorg en aandacht gemaakt :D En het was heerlijk.

Ik ga er maar niet aan denken hoeveel calorieën ik opgegeten heb, maar het was het zeker waard. Vandaag ga ik weer netjes in het gareel!
Alle reacties Link kopieren
Koettie schreef:
04-04-2020 23:58
Ahh het was zo goed gelukt!

Afbeelding
Jammie!!!
Zalmsnipper schreef:
03-04-2020 22:50
Brownie is heerlijk! Hij gaat zo op, niet in ingevroren blokjes ;-)
Hahah :yes: !

@Eefje
Heel verstandig dat je een CoViD plan voor jezelf hebt gemaakt! Lijkt me idd geen doen, IF op dat soort dagen. Dat niet snoepen ook lastig gaat lijkt me menselijk.

Koettie schreef:
04-04-2020 23:58
Ahh het was zo goed gelukt!

Afbeelding
Dat ziet er echt mega goed uit! Welk recept heb je voor de rijst gebruikt?


@Bleempje
Hier ook een cheatdag, echt een héle forse :facepalm: . Volgende week maar weer braaf verder :hello:
Alle reacties Link kopieren
@ Kokoro: gedeelde smart is halve smart :P
Alle reacties Link kopieren
Vandaag voor het eerst de vraag gehad of ik ben afgevallen. Geeft energie. :yes: .
Vanmiddag 50 min gefietst en vanavond lekker in het zonnetje zitten met een radler. :sun:

Hoe gaat het bij jullie met dit mooie weer?
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
05-04-2020 15:29
Hahah :yes: !

@Eefje
Heel verstandig dat je een CoViD plan voor jezelf hebt gemaakt! Lijkt me idd geen doen, IF op dat soort dagen. Dat niet snoepen ook lastig gaat lijkt me menselijk.




Dat ziet er echt mega goed uit! Welk recept heb je voor de rijst gebruikt?


@Bleempje
Hier ook een cheatdag, echt een héle forse :facepalm: . Volgende week maar weer braaf verder :hello:
Oei. Wel van genoten vandaag? :biggrin:

Bloemkoolrijst met een drupje azijn en eetlepel mayo om plakkerig te maken. Was perfect! De rest vanmiddag als lunch gehad, echt genoten.

Vanavond Thaise wokgroenten met knoflook garnalen, ook zin in!
Alle reacties Link kopieren
Welkom, Marielle! Ik hoop dat IF je goed bevalt!

Oooooh jongens, die sushi! Die ziet er zo lekker uit! Binnenkort maar als lunch proberen! Vriend houdt helaas niet van sushi, dus ik zal hem er maar niet mee opzadelen ;)

Bleempje, wat lief van je gezin, dat diner! Groot gelijk dat je daar met vole teugen van geniet :shame:

Eefje, groot gelijk. Respect voor het werk wat je verricht!


Hier kwam vriend zondag thuis met een cadeautje: VEG van Jamie Oliver. Dat boek wil ik al een hele tijd hebben, en hij vond dat ik hem had verdiend. Zo lief!!
:flirting:

Ik heb dit weekend helaas wel twee mindere dagen gehad, als ik eenmaal begin aan chocolade, kan ik bijna niet meer stoppen. Nu weer flink in het gareel en niet meer snoepen. :whip:
Vandaag gaat dat goed, vanmiddag mijn lekkere yoghurt met noten/zaden en bosbessen gehad, tegen de trek een eitje rond 16.00 en nu staat het eerste recept uit het nieuwe kookboek op: Mexicaanse zwarte bonensoep met avocado. Daarbij eten we een wortelwraptosti met kaas. Ik heb er zin in!
Alle reacties Link kopieren
@ Bukko: ik vond het ook erg lief, ik was wel even toe aan iets leuks en ik heb er echt heel erg van genoten. Een kookboek van Jamie Oliver cadeau krijgen is trouwens ook niet verkeerd, jullie gaan vast lekker én gezond eten de komende tijd! Lief ook dat je vriend vond dat je het boek verdiend had.

Ik ben weer netjes in het gareel, alhoewel de glazen pot met paaseitjes best lastig te weerstaan is, maar ik doe m’n best.
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik weer! Na de offday op woensdag met de zak chips die ik niet kon weerstaan had ik donderdag en vrijdag weer een offday. Het ging gewoon even niet. Moest ongesteld worden en had het idee dat ik de hele dag kon blijven eten.

In het weekend ging het beter en vandaag weer back on track!

Die bloemkoolsushi ziet er echt heerlijk uit, maar ik ben niet echt fan van sushi, dus die ga ik overslaan, haha!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben over m'n ikmoetsuiker piek heen. Stuk relaxter allemaal. Rare dag qua eten, enorm zeldzame kutdag maar gesnackt met kaas en niet chocola dus dat is nog positief.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt alsof iedereen het even zwaar heeft in deze rare, bijna onwerkelijke tijd. Knuffel van mij, dat we allemaal maar extra lief voor onszelf zijn :hug: Van zelfveroordeling is nog nooit iemand beter geworden. Van zelfcompassie wel.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
mcsteamy schreef:
06-04-2020 22:51
Klinkt alsof iedereen het even zwaar heeft in deze rare, bijna onwerkelijke tijd. Knuffel van mij, dat we allemaal maar extra lief voor onszelf zijn :hug: Van zelfveroordeling is nog nooit iemand beter geworden. Van zelfcompassie wel.
Lief :bigkiss: ! Vandaag idd maar een beetje extra zelfcompassie.
ItsMarielle schreef:
05-04-2020 16:56
Vandaag voor het eerst de vraag gehad of ik ben afgevallen. Geeft energie. :yes: .
Vanmiddag 50 min gefietst en vanavond lekker in het zonnetje zitten met een radler. :sun:

Hoe gaat het bij jullie met dit mooie weer?
Wat fijn! Heerlijke vraag :yes: !
Koettie schreef:
05-04-2020 17:38
Oei. Wel van genoten vandaag? :biggrin:

Bloemkoolrijst met een drupje azijn en eetlepel mayo om plakkerig te maken. Was perfect! De rest vanmiddag als lunch gehad, echt genoten.

Vanavond Thaise wokgroenten met knoflook garnalen, ook zin in!
Ah thanks! Dat ga ik ook eens proberen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven