Lijf & Lijn alle pijlers

Beginnen met Intermittent Fasting, wie doet mee?

23-09-2019 11:39 1932 berichten
Alle reacties Link kopieren
Minder eten lukt niet, andere diëten hou ik niet vol 😊 toevallig las ik deze week een heel stuk over intermittent fasting, dat ziet er goed uit! Een poging waard denk ik. Mijn idee is dan een ritme van 8 uur eten en dan 16 uur vasten. Er mag een paar kilo af, maar het gezondheidsvoordeel is de grootste motivatie. Wie doet er mee?

Op vrijdag pas ik de tabel aan, laat je dan dikgedrukt weten wat er aangepast moet worden?

De tabel is gesloten Intermittent Fasting :yes:
NaamSchemaStartdatumStartgewichtStreefgewichtHuidigAfgevallen
Stroofwapel16:824-9-2019726569,3-2,7
Karly335:225-9-201965,25858,8-6,4
Meatlover16:824-9-2019736564,3-8,7
Missfitz16:827-9-201986,97581,4-8,7
Appletree8616:87-10-20198067,9-12,1
Femke0916:822-10-201976,56573-3
Pigstails2916:81-11-201980,76764,5-16,2
Aurora7916:820-1-202072,467,571,11,3
Bukko16:813-1-2020766672,5-3,5
Bleempje16:83-2-202064,65863,2-1,4
Sasky16:818-2-202079,86879-0,8
Jasminh16:818-2-20205856
Zalmsnipper16:816-2-202082,5
Beachhouse2016:81-3-202079,175
Anniexx16:82-3-202091,575
Eefje67716:828-2-202064,76063,61,1
anoniem_216501 wijzigde dit bericht op 09-03-2020 18:28
76.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
wiriehorn schreef:
23-09-2019 12:50
Limiteer je dan ook het aantal calorieën dat je eet/drinkt? Of neem je gewoon waar je zin in hebt?
Toen ik echt een flink aantal kilo's (15) kwijt wilde at ik vooral veel minder koolhydraten. Nu ik stabiel wil blijven/eventueel nog een paar kilo kwijt wil ben ik daar niet meer zo heel streng in. Doordat ik echter een veel kleiner 'eetraam' heb dan vroeger, is de drang naar tussendoortjes ook zo goed als weg, omdat ik rond 12/15 en 18 een volwaardige maaltijd eet.

Ik merk dat ik met IF en drie volwaardige maaltijden per dag, zo'n drie keer per week sporten, geen frisdrank en in het weekend mijzelf iets lekkers gunnen ik een heel eind kom.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel echt overgewicht. En hoop ook dat niet eten makkelijker is dan minder eten. Dus vandaar dit maar eens proberen. Lees er her en der echt wel goede verhalen over. Ook dat het je eetpatroon verbeterd. Dat geloof ik ook wel, want tussen 12 en 20 uur eten betekent niet meer snoepen na het avondeten.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
23-09-2019 12:53
Zelfs 5 minuten wel, 5 minuten niet eten is intermittent fasting. Net hoe je het bekijkt.
jep
vergelijkbaar met "parttime vegetariers", iedereen die ontbijt met een boterham met hagelslag is dus parttime vegetariër
Als ik heel eerlijk ben kan ik dit soort dingen afraden, puur omdat ik dit zelf niet lang vol kon houden. En toen vloog alles er weer aan. Afvallen is leuk, maar zo makkelijk is het niet vol te houden, als je een leuk sociaal leven hebt en ook nog sport. Sterker nog, als ik sport heb ik meer baat bij 6 kleine maaltijden per dag, m'n lichaam vraagt er ook om. En zo val je goed af en door sporten krijg je ook betere conditie en gestroomlijnder lichaam.

Afvallen, leuk, maar slappe billen en benen kreeg ik er van als ik niet sportte 🙄 beter 4 x per week even 20 tot 30 min sporten en een beetje letten op wat je eet.

Maar anders: succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het al zo'n 2 x per week. Heb het een tijd lang elke dag gedaan maar daar kwam de klad in.

maar nu zo'n twee keer per week geeft een lekker gevoel en je vermindert je calorie-inname.
Daarnaast krijgen je darmen ook de kans om de boel weer even op scherp te zetten als ze geen eten hoeven te verwerken.

Ik geloof niet dat het voor iedereen goed is. Voor de een wel en de ander is gebaat bij meerder eetmomenten per dag.


Succes!
Alle reacties Link kopieren
Doe je dan 24u vasten Roosje?
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, 12-20 hou ik aan dus de 'simpele' versie.
Ik hou meestal de dinsdag en woensdag aan

Stiekem gebeurt het ook in het weekend maar dat is omdat ik te lui ben om mijn bed uit te komen voor het ontbijt :)

Ik vind het zo prima vol te houden.... en niet het idee dat je het moet
Want dan wordt het meer een dieet-ding
En daar hou ik niet van
Alle reacties Link kopieren
Niet eten na 20.00 uur helpt mij altijd afvallen, want dan spaar ik wijn, chocolade en chips uit. In theorie zou ik dat natuurlijk om 19.55 naar binnen kunnen werken, maar dan heb ik nog geen trek. Dus zo gezien heeft op de klok kijken best zin. Ik merk dat ik dan ook eerder naar bed ga, want laat opblijven zonder chips of chocolade is minder leuk. Daardoor slaap ik eerder, en iets beter en sta fitter op, hetgeen mijn snackbehoefte weer vermindert. Ik eet wel een klein ontbijt, want heb daarna een flinke fietstocht voor de boeg die ik zonder ontbijt niet aankan, en dan kan ik ook niet terugfietsen (want fiets thuis) en dan mis ik de workout voor de spiertjes!

Kortom, fan van het slaapdieet!
Moet je bij de variant 8 uur eten en 16 uur vasten per se het ontbijt overslaan? Ik hoor vaak dat mensen bijvoorbeeld tussen 12:00 en 20:00 eten o.i.d. maar zou je ook tussen 8:00 en 16:00 kunnen doen voor hetzelfde effect?
Alle reacties Link kopieren
Anna2208 schreef:
23-09-2019 15:37
Moet je bij de variant 8 uur eten en 16 uur vasten per se het ontbijt overslaan? Ik hoor vaak dat mensen bijvoorbeeld tussen 12:00 en 20:00 eten o.i.d. maar zou je ook tussen 8:00 en 16:00 kunnen doen voor hetzelfde effect?
Ja natuurlijk, als jou dat beter past
Alle reacties Link kopieren
Ik doe al een aantal jaren aan intermittent fasting, maar dan 5-2. Ik eet op 2 dagen alleen een lichte avondmaaltijd, verder niets. Door de week let ik verder een beetje op (niet snoepen, geen alcohol) en in het weekend mag ik waar ik zin in heb. Ik vind het erg goed vol te houden en ben er zo'n 20 kilo mee afgevallen (duurde ongeveer een jaar).

Ik voel me fitter dan ooit, heb minder behoefte aan suiker en kan eetbuien voor het eerst van mijn leven beheersen.

Voor mij werkt het dus, maar dat zal niet voor iedereen het geval zijn.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
23-09-2019 11:49
Is het bewezen dat het goed is voor iedereen? Ik denk dat het voor sommige mensen best gezond kan zijn, maar kan me niet voorstellen dat dat voor iedereen zo is.

Ik las in het boek Vet Belangrijk dat het uitmaakt of je hetzelfde eten binnen 10 of 12 uur eet. Mij lukt dat helaas niet, want ik ontbijt om half 7 en eet na 5 uur 's avonds. Zonder ontbijt lukt me niet. Zelfs binnen 11 uur gaat nog lastig.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
streepjessokken schreef:
23-09-2019 11:52
ik sla ontbijt, lunch en tussendoortjes over, alleen avondeten
Dan was ik allang een paar keer flauwgevallen :O
Alle reacties Link kopieren
en ik kan niet zonder ontbijt. Dat wordt 'm dus ook niet :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
23-09-2019 18:39
Dan was ik allang een paar keer flauwgevallen :O
Ik val al flauw als ik zonder ontbijt naar het werk ga.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
IF gaat bij mij soms vanzelf, maar alleen in periodes dat ik lager dan normaal (=al vrij laag) zit met koolhydraten.

Als ik trek heb, eet ik. Als ik geen trek heb, eet ik niet. Ik merk dat ik het veel lastiger vind om dat vooraf te plannen, ik laat het van het moment zelf afhangen.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Ik eet (doordeweeks) standaard van 11.00 tot 19.00 uur. Ik ben dan ook echt om 19.00 uur klaar met eten.

In het begin vond ik het ook lastig om laat te ontbijten maar ik heb dat gewoon opgebouwd. Dus eerst om 9.30 uur ontbijt, dan om 10.00 uur, etc.
Wat mij helpt om lekker veel te drinken (kruidenthee), dan is mijn hongergevoel ook wel even gestild.

Doordat ik stevige maaltijden eet in acht uur tijd, heb ik geen behoefte aan tussendoortjes.

Ik eet om 11.00 uur kwark met muesli/noten en fruit.
Om 14.00 uur een stevige maaltijdsalade (kip/vis, ei, rauwkost, avocodo).
En om 18.30 uur avondeten; veel groente, kip/vis/rund/vegetarisch, eventueel noten en een beetje pasta/rijst maar soms ook geen koolhydraten.

In het weekend eet ik ook laat mijn ontbijt, vaak nog later dan doordeweeks, maar dan eet ik vaak 's avonds nog wel iets lekkers voor de tv.
Ja ik doe het al een tijdje heb het boek van foodsisters gevolgd khbeperkt is dat .
Bevalt prima en hou het goed vol , ben 14 kilo kwijt en voek me prima . Cholesterol flink verlaagd ook.
Alle reacties Link kopieren
Yajes ben je er al lang mee bezig en heb je er profijt van, qua gewicht of energie?

Dat klinkt goed Yildizlar!

Hoop dat er meer mensen zich melden die ook willen beginnen, vind het leuk om de resultaten in een tabel bij te houden!
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
23-09-2019 18:39
Dan was ik allang een paar keer flauwgevallen :O
Echt, je zou het eens moeten proberen. Het valt zó mee.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Schriftje schreef:
23-09-2019 12:38
Ik ben geen rekenwonder...
Maar waarom is 12 uur wel en 12 uur niet eten geen intermittent?

Het is wel intermittent maar geen fasting. Het gaat erom dat je lichaam pas zo'n 12 uur na de laatste maaltijd klaar is met de vertering daarvan en dan pas overschakelt op het vast-metabolisme. Als je binnen 12 uur na je laatste eetmoment op de vorige dag gaat ontbijten dan komt je lichaam eigenlijk nooit aan het vast-effect toe. Intermittent fasting gaat dus vooral om het regelmatig activeren van die 'fasted state' en intermittent wil zeggen dat het geen dagenlange vastenperiode is, maar herhaaldelijk kortere periodes die het lichaam in die staat doorbrengt. Het heeft dus niks met rekenen te maken, maar met biologie ;-D
Ik denk dat mij tussen 8 en 16 wel zou lukken qua 'uithouden' (later niet want ik heb wel ontbijt nodig) maar is niet zo handig met werk. Dus ik wil dit wel een keer proberen maar dan in de vakantie en die heb ik nog even niet.
Stroofwapel schreef:
23-09-2019 19:22
Yajes ben je er al lang mee bezig en heb je er profijt van, qua gewicht of energie?

Mijn gewicht is goed, gemiddeld 53 kilo bij 1.60m, maar ik doe het vooral om niet te vaak te eten (lees snoepen).
En dit werkt voor mij dan het beste.

Ik sport ook veel dus ik vind vetverbranding op deze manier mooi meegenomen.
Alle reacties Link kopieren
streepjessokken schreef:
23-09-2019 19:25
Echt, je zou het eens moeten proberen. Het valt zó mee.
Ik ben wel eens zonder ontbijt naar het werk gegaan, want haast. Het valt wel, maar niet mee, zal ik een (voor mij bekende) schrijfster maar quoten.

In het weekend lukt het dan weer wel, gaat het eigenlijk automatisch, korter eten.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Toevallig overweeg ik sinds een paar dagen om intermittent fasting te proberen. Ik eet al koolhydraatarm en vetrijk en ben langer verzadigd dus ik verwacht niet dat het veel moeite kost. Ik zou dan 16/8 willen proberen, en dan tussen 12 en 20 uur te eten, dat past goed in mijn dagen.. Deze week is echter geen goede week voor dit experiment dus wellicht start ik volgende week.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven