Lijf & Lijn alle pijlers

Beste scheermesje gevoelige venusheuvel

18-03-2017 10:52 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een best bekend probleem, geen goed scheermesje kunnen vinden voor je venusheuvel. Ik heb het internet denk ik al wel 20 keer afgestruind, maar vind eigenlijk alleen tips over hoe je moet scheren. Niet waarmee.

Ik zoek dus naar een goede die niet zo ongelofelijk irriteert. Ik wil mezelf eindelijk weer eens lekker glad kunnen scheren zónder dat ik de rest van de dag last heb van een schurende string er tegenaan door irritatie . En dan kun je wel glad zijn, maar als het daar onder de rode bultjes staat is dat ook niet echt sexy..

Scheergel/olie/creme is geen optie, ik krijg best snel schimmelinfecties helaas. Ik kan mijn venusheuvel pas minimaal na 6 dagen weer helemaal glad scheren. Mijn schaamlippen daarintegen kan ik na 2 dagen alweer scheren, zonder irritaties. Even een paar minuten wachten in de douche tot de haartjes zachter zijn doe ik al, ook scrub ik vantevoren vaak eventjes. Als ik met de richting mee scheer heb ik geen irritaties, maar ik wil het glad! Niet stoppelig . Een gloednieuw mesje of een gebruikt mesje maakt geen verschil, bij beiden krijg ik last van wondjes/rode bultjes en een branderig gevoel.

Wie het er dé gouden tip voor mij, voor een (ultra)gevoelige venusheuvel? Alvast bedankt!
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Harsen
Ik vind zelf die hele goedkope wegwerp mesjes het fijnst.

Echt superglad wordt het er niet van. Het ziet er wel glad uit.

Die dure lijken te dicht op de huid te scheren ofzo, daar krijg ik ook bultjes van.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Gilette mach 3 gebruik ik, dat zijn de enige waar ik geen irritaties van krijg. Moet alleen wel na 3 keer de mesjes vervangen, omdat ik anders wel irritaties krijg.

Ik scheer dus alleen als is weet dat er echt actie komt , want die krengen zijn duur.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:miss_musica schreef op 18 maart 2017 @ 10:55:

Harsen Oja dat was ik vergeten erbij te zetten, harsen vind ik niet zo'n goed idee omdat je het dan echt een stukje moet laten groeien voordat je weer "mag" . Dat vind ik niet zo fijn. Enneh.. met mijn blote poes bij de dokter vind ik niet erg, maar in een salon vind ik dat niet zo prettig
Het kan ook zijn dat de irritatie komt doordat je huid te zacht/week is van het douchen.

Al geprobeerd om het gewoon "aan de wastafel" te scheren? Even de haren wat zachter maken met een warm, nat, washandje.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Gilette is inderdaad rete duur, maar als het werkt.. ik zie mijn vriend 1 keer in de week. Dus ik hoef maar 1 keer in de week glad te zijn
Ik gebruik Wilkinson, maar dan de mesjes met aan de ene kans scheerzeep en aan de andere kant een verzorgend stuk. Werkt voor mij heel goed, ik kan me om 2 dagen scheren en heb ook gemakkelijk last van een ontsteking.

Onlangs de mesjes van de Aldi geprobeerd, ze zijn ook goed, maar niet zo fijn als die van Wilkinson
quote:Tickel schreef op 18 maart 2017 @ 10:59:

Het kan ook zijn dat de irritatie komt doordat je huid te zacht/week is van het douchen.

Al geprobeerd om het gewoon "aan de wastafel" te scheren? Even de haren wat zachter maken met een warm, nat, washandje.Misschien zit daar het probleem idd, ik ga het vanavond uitproberen. Thanks!
Een barbiersmes, dus één vlijmscherp mesje. Zal je wel wat handigheid in moeten kweken.

Hoe meer mesjes, hoe meer kans op wondjes en irritaties.
quote:Simple_me schreef op 18 maart 2017 @ 11:00:

Ik gebruik Wilkinson, maar dan de mesjes met aan de ene kans scheerzeep en aan de andere kant een verzorgend stuk. Werkt voor mij heel goed, ik kan me om 2 dagen scheren en heb ook gemakkelijk last van een ontsteking.

Onlangs de mesjes van de Aldi geprobeerd, ze zijn ook goed, maar niet zo fijn als die van WilkinsonZeepstukjes ben ik een beetje huiverig voor, omdat ik snel schimmelinfecties krijg. Die van de Aldi zal ik onthouden!
quote:nephthys schreef op 18 maart 2017 @ 11:01:

Een barbiersmes, dus één vlijmscherp mesje. Zal je wel wat handigheid in moeten kweken.

Hoe meer mesjes, hoe meer kans op wondjes en irritaties. Ik weet niet of ik dat durf daar.. maar ik ga hem wel onthouden. Is wel een goede optie.
quote:Muurhanger schreef op 18 maart 2017 @ 11:03:

[...]

Ik weet niet of ik dat durf daar.. maar ik ga hem wel onthouden. Is wel een goede optie.Het is ook een stuk goedkoper dan de gewone scheermesjes.
quote:nephthys schreef op 18 maart 2017 @ 11:04:

[...]

Het is ook een stuk goedkoper dan de gewone scheermesjes.Ja dat is zeker waar. Ik ga even googelen of er misschien tips voor zijn in dat gebied met een barbiermesje, dankjewel
Of misschien elektrisch? Die dingen scheren tegenwoordig ook echt wel glad.
Is (laten) harsen geen optie?
quote:nephthys schreef op 18 maart 2017 @ 11:10:

Of misschien elektrisch? Die dingen scheren tegenwoordig ook echt wel glad.

Echt? Ik ken alleen die ladyshaves die mijn moeder altijd had, maar die zijn wel van 10 jaar terug en scheerden toen inderdaad voor geen meter

Lucylucille: harsen vind ik niet zo fijn omdat je de haartjes dan best lang moet laten groeien, en ik lig niet graag met mijn blote poes in een salon haha.
En als je de haren op de venusheuvel weghaalt met ontharingscrème?

(Je zou ook nog kunnen overwegen om een stukje getrimd haar te laten staan, maar misschien vind je dat geen optie.)
quote:Muurhanger schreef op 18 maart 2017 @ 11:29:

[...]

Echt? Ik ken alleen die ladyshaves die mijn moeder altijd had, maar die zijn wel van 10 jaar terug en scheerden toen inderdaad voor geen meter

Lucylucille: harsen vind ik niet zo fijn omdat je de haartjes dan best lang moet laten groeien, en ik lig niet graag met mijn blote poes in een salon haha.Mijn vriend scheert zich elektrisch en die is toch altijd wel écht glad na het scheren. Dat is dan wel met zo een mannen scheerapparaat, misschien werken ladyshaves gewoon minder goed.
quote:chocolol schreef op 18 maart 2017 @ 11:40:

En als je de haren op de venusheuvel weghaalt met ontharingscrème?

(Je zou ook nog kunnen overwegen om een stukje getrimd haar te laten staan, maar misschien vind je dat geen optie.)

Ja dat zat ik al te overwegen. Echter is ontharingscreme niet echt lekker voor je huid, mijn benen werden er altijd gortdroog van.

Mannenscheermesjes/apparaat zou ook nog kunnen.
Begrijp ik goed dat je geen scheerschuim/gel oid gebruikt?

Volgens mij is dat het probleem, dat irriteert bij mij ook enorm.

Misschien kun je babyolie proberen. Dat geeft bij mij een zacht en glad resultaat en geeft bij jou misschien minder kans op infecties.
quote:Liezze schreef op 18 maart 2017 @ 11:49:

Begrijp ik goed dat je geen scheerschuim/gel oid gebruikt?

Volgens mij is dat het probleem, dat irriteert bij mij ook enorm.

Misschien kun je babyolie proberen. Dat geeft bij mij een zacht en glad resultaat en geeft bij jou misschien minder kans op infecties.Ik gebruik inderdaad geen scheerspul. Bedankt voor de tip, ik heb hier nog ergens babyolie van Neutral staan. Kijken of dat werkt vanavond
Laten harsen met lycon hars. Je haar hoeft maar 2mm lang te. zijn. Echt ideaal! En de haartjes die terugkomen zijn super zacht.

Lycon hars hecht zich niet aan de huid en is daardoor super geschikt voor de gevoelige huid. Ik ben fan, mocht dat nog niet duidelijk zijn. :-)

En oja, het is maar een uurtje dat je met je benen wijd ligt. Die meiden doen niet anders dus echt niks om voor te schamen hoor!
anoniem_245445 wijzigde dit bericht op 18-03-2017 12:22
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
Ik ben al jaren tevreden met de Aldi houder en mesjes .

Ik gebruik daarbij de scheercreme van Weleda,nooit irri of bultjes.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Leest even mee
Er mist nog een R.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven