Lijf & Lijn alle pijlers

Bodypump - Club power

13-02-2017 21:09 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraag omdat ik op Google tegenstrijdige adviezen lees.



Sinds een week ben ik weer begonnen met sporten. De laatste keer dat ik heb gesport is jaren geleden. Na een zwangerschap en +30 kg , heb ik besloten om mijn levensstijl aan te passen. Ik heb flink overgewicht en voel me gewoon verschrikkelijk.



Nu heb ik afgelopen zaterdag dus meegedaan aan bodypump. Ik had na mijn idee al rekening gehouden met de gewichten. Niet direct teveel op de stang. Ik vond de les super leuk, fijn om weer in beweging te zijn.

Maar aan het eind van de les, voelden mijn benen als een stel elastieken. Een dag later kon ik niet fatsoenlijk van de trap af en zelfs een pak melk voelde aan als een flinke baksteen. Echt spierpijn over mijn hele lichaam. Nu vind ik spierpijn best fijn na een les. Het geeft mij het gevoel dat ik iig wat heb gedaan..

Maar dit is wel heel ernstig! Morgenavond wil ik weer mee doen aan bodypump en het ritme erin houden.



Nu eindelijk mijn vraag: Is sporten met spierpijn ok? Of heeft mijn lichaam meer tijd nodig om te herstellen?

Andere tips en trics zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
Met wat voor gewicht heb je getraind? Je kan ook alles met je warming-up gewicht doen en als je na een tijd merkt dat je minder spierpijn hebt, je gewicht wat verhogen.

Goed dat je weer aan het sporten bent!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bijna alles met de warming-up gewichten gedaan. Alleen bij de biceps en de squarts heb ik in totaal er 2 kg bij gedaan. Omdat ik al zolang niets actiefs heb gedaan, had ik al spierpijn verwacht. Maar niet zoveel
quote:pillow schreef op 13 februari 2017 @ 21:20:

Ik heb bijna alles met de warming-up gewichten gedaan. Alleen bij de biceps en de squarts heb ik in totaal er 2 kg bij gedaan. Omdat ik al zolang niets actiefs heb gedaan, had ik al spierpijn verwacht. Maar niet zoveel



Ik heb het vorige week ook weer voor het eerst gedaan sinds lang en inderdaad spierpijn, echt niet leuk meer.

Maar het is normaal, als je het een paar keer gedaan hebt, wordt het minder.

Wat betreft erdoorheen sporten, ik doe wat gaat en ga niet de pijn opzoeken. Vorige week was dat dus twee dagen niets, waar ik in het verleden dagelijks meerdere lessen deed zonder overdreven spierpijn.
Alle reacties Link kopieren
Heel normaal om flink spierpijn te hebben als je weer start en dan ook nog met de pump. Dat is echt een intensieve les! Gewoon rustig meedoen met de volgende les en goed luisteren naar je lichaam en je niet overbelasten. Vaak vind ik het juist lekker voor mijn spieren om dan weer te trainen. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Heel normaal. Vooral bij Bodypump. Gebeurt mij ook regelmatig als ik een poos niet actief ben geweest. Vaak is de tweede dag het ergst en daarna wordt het beter. Rustig aan doen maar niet volledig stoppen met bewegen. Google maar eens "DOMS" - delayed onset muscle soreness.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties. Ik doe het morgen dan gewoon rustig aan. Niet de pijn opzoeken gaat lastig worden aangezien ik nog niet eens fatsoenlijk uit de auto kan stappen. Ik lijk dan wel een walvis op het droge . Ik hoop iig dat het minder gaat worden na regelmatig sporten. Wie mooi wil zijn moet blijkbaar echt pijn lijden! Ik ga ervoor!
quote:pillow schreef op 13 februari 2017 @ 21:45:

Bedankt voor jullie reacties. Ik doe het morgen dan gewoon rustig aan. Niet de pijn opzoeken gaat lastig worden aangezien ik nog niet eens fatsoenlijk uit de auto kan stappen. Ik lijk dan wel een walvis op het droge . Ik hoop iig dat het minder gaat worden na regelmatig sporten. Wie mooi wil zijn moet blijkbaar echt pijn lijden! Ik ga ervoor!



Haha, wacht maar, morgen is de wc al een hele opgave.

Je lichaam laat zelf wel weten wat kan en wat niet. Een fijne tegenhanger van Pump vind ik trouwens de BodyBalance, echt een aanrader.
Alle reacties Link kopieren
Naar de wc gaan was ook een hel idd! Maar dat wordt nu al een beetje beter. BodyBalance geven ze daar helaas niet. Pilates daarentegen wel. Ik wilde daar vrijdagochtend naar toe gaan. Maar volgens mij moet ik pilates ook niet onderschatten..
Ja dat kan nog vies tegenvallen, zo'n les die licht lijkt. Maar pilates is ook stretchen toch? Dat is sowieso fijn. Instructeur zei altijd 'met pump maak je de spieren kort, met balance maak je ze weer lang'.
Alle reacties Link kopieren
Na mijn eerste pumples kon ik 2 dagen daarna niet eens meer een potlood vasthouden



Maar het gaat over

Nou nee....het wordt minder
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Hier ook flinke spierpijn. Sinds vrijdag al. Toen sinds 3 weken weer gepumpt na een week griep. Nog wel zo rustig aan gedaan maar oei wat een spierpijn.



Herkenbaar dus haha.
Tip om naar het toilet te gaan: ga andersom op het toilet zitten. Dan kun je veel beter weer overeind komen. En ik bedoel dus niet met je hoofd in de pot, maar met je gezicht richting de spoelbak.
En, je kunt volgens mij rustig weer pumpen hoor. Gewoon alles met je warming up gewicht. De erge spierpijn in je benen komt ook doordat je veel bezig bent met je balans.
quote:sandra1905 schreef op 13 februari 2017 @ 22:54:

Tip om naar het toilet te gaan: ga andersom op het toilet zitten. Dan kun je veel beter weer overeind komen. En ik bedoel dus niet met je hoofd in de pot, maar met je gezicht richting de spoelbak.Huh, ik moet me juist laten vallen omdat gaan zitten pijn doet, opstaan is het probleem niet. Maar als dan ook nog omgekeerd ga, eindig ik denk ik in het ziekenhuis.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb na de eerste x 3 dagen gelopen als een robot. Zooooo,n pijn, maar hoort er bij
Alle reacties Link kopieren
Het is heel normaal, die enorme spierpijn na een eerste keer bodypump. Ik herinner mij mijn eerste keer nog levendig, haha. Naarmate je het vaker doet wordt het minder hoor. Goed dat je (weer) bent gaan sporten!!
Alle reacties Link kopieren
Ik moet ontzettend lachen om jullie reacties. Hier precies hetzelfde. Ik heb toen de volgende les pump overgeslagen en ben naar balance gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Heel normaal! Heb het ook gehad na een stop. Maar het word weer beter
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig is het weer over! Nu kan ik deze week (helaas) niet naar de sportschool,.. Dus het zal de volgende week wel weer spierpijn worden



Ik weet dat ik geduld moet hebben, maar na hoeveel weken/maanden zagen jullie resultaat? En hoevaak per week gingen jullie naar bodypump?
Alle reacties Link kopieren
Ha Pillow, ik begon ruim twee jaar terug ook (weer) met pump (of eigenlijk met Clubjoy Power), in combinatie met gezonder eten. De eerste echt zichtbare resultaten had ik na een maand of vier / vijf.

Ik trainde het eerste halfjaar twee keer per week. Nu ga ik meestal drie keer.

De zichtbare resultaten zijn inmiddels fors, maar dat komt zeker ook door mijn aangepaste eetpatroon en gewichtsverlies. Wat ik ook vooral fijn vind is dat ik het nu beter kan; ik krijg alle oefeningen goed voor elkaar (plank, dips e.d. waren een drama in het begin!) en ben duidelijk een stuk sterker. Ik heb er zowaar lol in gekregen
Ik geloof niet meer in sprookjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven