Lijf & Lijn alle pijlers

Borstverkleining

30-05-2022 13:00 10 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste dames ik heb wat vragen voor jullie over een borsteverkleining die jullie zijn ondergaan.
Ik ben 24 jaar en heb een G/H cup. Al langere tijd denk ik er overna om een borstverkleining te doen. Ik heb veel last van mijn rug en schouders. Ook merk ik dat ze gewoon in de weg zitten.

Nu zou ik jullie graag willen vragen hoe jullie het hebben ervaren. Wat viel mee en wat viel tegen?
Zijn jullie lange tijd afhankelijk geweest van andere of kon je al snel weer dingen zelf?
Hoe ging het met het herstel? Moest je nog vaak terug naar het ziekenhuis of was dat niet nodig?
Hoe snel zijn jullie weer gaan werken? En wat voor werk dan. Thuis, op kantoor, veel lopen?

Ik ben nog niet naar de dokter geweest en ik weet dat ik daar ook dingen kan vragen, maar ben ook benieuwd hoe andere het hebben ervaren.
Weg
anoniem_400536 wijzigde dit bericht op 10-06-2022 09:20
Reden: Nooit antwoorden terwijl mensen de tijd voor je nemen vind ik aso.
99.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat viel mee en wat viel tegen?

De ingreep zelf is me meegevallen. De complicaties die ik later kreeg zijn vies maar dan ook echt vies tegengevallen.

Afhankelijk zijn van andere

Ik kon mij moeilijk manouvreren de eerste week. O.a. door de trekkende hechtpleisters en littekens daaronder. Ook mocht ik dit niet doen omdat je het operatiegebied dan overbelast. Ik kon zelf mijn broek omhoog trekken, maar met douchen en aantrekken bovenkleding had ik veel hulp nodig. Door de complicaties ben ik in totaal 6 weken lang door mijn moeder en vriend gedoucht en aangekleed. De horror...

Herstel

De dag na de operatie was mijn tepel bijna zwart. Blinde paniek want dit kan duiden op necrose. Niks aan de hand gelukkig, alleen een fikse bloeduitstorting onder de tepel. Helaas wilde dit maar niet genezen. Ik ontwikkelde blaasjes vol met viezigheid op de tepel, het begon ontstekingsverschijnselen te vertonen en toen de hechtingen er eenmaal uit waren na 2 weken begon de ellende al helemaal. Wat een pijn.. nog steeds een tepel die niet wilde genezen en ik ben ruim 6 keer teruggegaan naar de arts die een groot gedeelte korst heeft moeten wegknippen waardoor ik een grote open wond had. Bahbahbah..

Hoe snel gaan werken?

Ik had een grote mond en dacht na 3 weken wel weer te gaan werken (ik werk in de zorg, dan heb je toch wel +- 6 weken nodig). Ik had natuurlijk ingezet op 6 weken, maar door die grote open wond en slecht genezende littekens (en ook nog steeds pijn) is dat 3 maanden geworden.

Ondanks dat ik extra littekens heb en het niet helemaal mooi is genezen geen spijt van gehad. M'n lichamelijke klachten zijn verdwenen en eindelijk leukere kleding!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees met belangstelling mee maar als ik even een aanvullende vraag mag stellen (als dat oké is TO): hoe zit het met het gevoel in de tepels? Blijft dat intact of verdwijnt het (deels)?
Alle reacties Link kopieren Quote
StevieNicks schreef:
30-05-2022 16:29
Ik lees met belangstelling mee maar als ik even een aanvullende vraag mag stellen (als dat oké is TO): hoe zit het met het gevoel in de tepels? Blijft dat intact of verdwijnt het (deels)?
Verschilt per persoon. Het kan (deels) herstellen, maar zoals het ooit was wordt het niet meer. Bij mij zijn allebei de tepels compleet gevoelloos evenals het gebied daarom heen. In principe is het gewoon zenuwbeschadiging door het verplaatsen van de tepel. Ik heb er zelf geen moeite mee; je weet immers dat dit kan gebeuren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was ook puber (17 je). Van cup FF naar cup C. Viel mij reuze mee. Rugklachten waren daarna verdwenen. Ik heb omtrek 70 dus ben heel smal. Deze cup past veel beter bij mij.
Hoelang het allemaal duurde? Geen idee, ik ben nu 42. Ik kon geen borstvoeding meer geven nadien. Mijn tepels zijn er af gehaald en na correctie (1 kg eraf), zijn de tepels terug geplaatst. Er was geen verbinding meer met de melkklieren. Mijn rechter tepel staat naar binnen toe. Is niet zo mooi. Heb tien jaar tepel piercing gehad maar daarna was het probleem niet verholpen. Toch ben ik erg blij met de operatie.
Ik ben 45 en heb een H cup en ernstige nekklachten en schouderklachten. Ik zou het doen als ik jou was, zo'n spijt dat ik het niet heb gedaan toen ik jonger was.

Ik heb nu was andere zaken aan mijn hoofd maar misschien ga ik het alsnog doen. Of een lift als ik te veel ben afgevallen volgend jaar. ;-)
Gevoeligheid in een tepel zou me echt aan me reet roesten trouwens.
Weg
anoniem_400536 wijzigde dit bericht op 10-06-2022 09:19
99.07% gewijzigd
.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven