Cambridge 1:1 dieet 2021

woensdag 10 februari 2021 om 09:26
We gaan over naar het ViaFora!
https://www.viafora.nl/forum/jouw-lijf/ ... dieet-2021
Er is een algemeen account aangemaakt voor de OP zodat het bijwerken van de tabel niet afhankelijk is van 1 forummer. De actieve forummers van hier hebben de inloggegevens.
Dit Topic is voor iedereen die het leuk vindt om mee te kletsen over het (Cambridge) One2One dieet, in alle stappen! Ook als je andere producten gebruikt, zoals Body&Fit, Sanaslank, Prodimed, etc. Wees welkom!
Voor de tabel:
Graag doorgeven wat je huidige gewicht is en hoeveel je in totaal bent afgevallen
Linkjes naar leuke inspiratietopics en eerdere delen van het CB500 topic:
Het inspiratietopic "Dingen die zo fijn zijn, nu ik niet meer zo zwaar ben...."
lijf-lijn/dingen-die-zo-fijn-zijn-nu-ik ... ages/44199
Cambridge 500 deel 6
lijf-lijn/cambridge-500-deel-6/list_mes ... 7/28611363
Cambridge 500 deel 5
lijf-lijn/cambridge-500-deel-5/list_messages/315765
Cambridge 500 deel 4
lijf-lijn/cambridge-500-we-gaan-er-voor ... 3#22039153
Cambridge 500 deel 3 Met dank aan Takkentrol
lijf-lijn/cambridge-500-we-gaan-er-voor ... #p18723757
Cambridge 500 deel 2
lijf-lijn/cambridge-500-we-gaan-ervoor/ ... 9#17438529
Cambridge 500 deel 1
lijf-lijn/het-cambridge-500-dieet/list_ ... /130844/67
P.S. Reacties m.b.t. het al dan niet gezond zijn van het dieet hoeven niet. Komen ze er wel zal ik ze dan ook niet beantwoorden
https://www.viafora.nl/forum/jouw-lijf/ ... dieet-2021
Er is een algemeen account aangemaakt voor de OP zodat het bijwerken van de tabel niet afhankelijk is van 1 forummer. De actieve forummers van hier hebben de inloggegevens.
Dit Topic is voor iedereen die het leuk vindt om mee te kletsen over het (Cambridge) One2One dieet, in alle stappen! Ook als je andere producten gebruikt, zoals Body&Fit, Sanaslank, Prodimed, etc. Wees welkom!
Voor de tabel:
Graag doorgeven wat je huidige gewicht is en hoeveel je in totaal bent afgevallen

Lengte | Startgewicht | Streefgewicht | Afgevallen | Huidig | |
---|---|---|---|---|---|
GoalDigger | 1.68 | 80,9 | 68,0 | -15,3 | 65,6 ![]() |
Vajana | 1.68 | 107,0 | 80,0 | -14,5 | 92,5 |
Honing14 | 1,70 | 102,8 | 75,0 | -14,2 | 90,2 |
LovelyLady89 | 1.56 | 69,7 | 52,0 | -14,5 | 55,2 |
AltijdGefeest | 1.65 | 74,9 | 62,0 | -6,7 | 68,2 |
Slank4567 | 1.67 | 92,2 | 72,0 | -7,6 | 84,8 |
Ikbengek | 1.70 | 135,5 | 100,0 | -14,0 | 121,5 |
Wangzakeekhoorn | 1.65 | 93,5 | 70 | -0,1 | 93,4 |
Selleriesalade | 1.72 | 85,0 | 65,0 | -6,0 | 79,0 |
Caroline73 | 1.60 | 85,6 | 70,0 | -5,6 | 80,0 |
Feliz1990 | 1.76 | 107,2/td] | 80,0 | X | 107,2 |
OneTrickPony | 1.64 | 83,5 | 63,0 | -21,3 | 62,2 ![]() |
Het inspiratietopic "Dingen die zo fijn zijn, nu ik niet meer zo zwaar ben...."
lijf-lijn/dingen-die-zo-fijn-zijn-nu-ik ... ages/44199
Cambridge 500 deel 6
lijf-lijn/cambridge-500-deel-6/list_mes ... 7/28611363
Cambridge 500 deel 5
lijf-lijn/cambridge-500-deel-5/list_messages/315765
Cambridge 500 deel 4
lijf-lijn/cambridge-500-we-gaan-er-voor ... 3#22039153
Cambridge 500 deel 3 Met dank aan Takkentrol

lijf-lijn/cambridge-500-we-gaan-er-voor ... #p18723757
Cambridge 500 deel 2
lijf-lijn/cambridge-500-we-gaan-ervoor/ ... 9#17438529
Cambridge 500 deel 1
lijf-lijn/het-cambridge-500-dieet/list_ ... /130844/67
P.S. Reacties m.b.t. het al dan niet gezond zijn van het dieet hoeven niet. Komen ze er wel zal ik ze dan ook niet beantwoorden

anoniem_403146 wijzigde dit bericht op 11-07-2021 12:49
84.01% gewijzigd

donderdag 8 april 2021 om 08:59
@Rubble:Fijn dat je ook al wat merkt aan je broeken! Succes vandaag met de drukke dag. Ik heb hardop moeten lachen om het idee van jou met je mond open eten waar je collega bij is
Ik ben benieuwd welke keuze je uiteindelijk hebt gemaakt! Je zal nu inmiddels wel al onderweg zijn of op kantoor, maar zo niet: ik zou een salade meenemen en dan in de avond alleen een CB-product.
@GD: En en en, is de bezorger al onderweg met de Fitbit?
En ja, jaloerse mensen (of zij met onhandige/onnodige opmerkingen) in je omgeving of niet, je doet het voor jezelf. Natuurlijk is het fijn als anderen vinden dat je er goed uitziet maar dat is i.m.o. niet per sé afhankelijk van je gewicht. Wel is mijn ervaring dat als je lekker in je lijf zit je jezelf ook al sneller leuk wil kleden en wat meer op de voorgrond durft te treden. Ga je vandaag al beginnen met stap 4? En zou je willen delen hoe jouw dagmenu er in stap 4 uitziet? Ik ben erg benieuwd! Die KH-arme crackers ken ik niet, waar koop jij die?
Jij bedankt voor je fijne woorden ook. Ik vind het zo fijn dat we hier met zijn allen dezelfde ervaringen hebben en dezelfde stuggles. Dat maakt het proces voor mij echt makkelijker! Blij met jullie
Vanochtend mijn eigen weegdag, dus nu precies 11 weken bezig. En wat denk je? -0.6 sinds gisteren, totaal deze week -1,2! 70,7 is mijn huidige gewicht. Het was al 5 weken geleden dat ik meer dan een kilo ben afgevallen in een week. Met een beetje geluk dus volgende week om deze tijd een 6 in plaats van een 7!

@GD: En en en, is de bezorger al onderweg met de Fitbit?

Jij bedankt voor je fijne woorden ook. Ik vind het zo fijn dat we hier met zijn allen dezelfde ervaringen hebben en dezelfde stuggles. Dat maakt het proces voor mij echt makkelijker! Blij met jullie

Vanochtend mijn eigen weegdag, dus nu precies 11 weken bezig. En wat denk je? -0.6 sinds gisteren, totaal deze week -1,2! 70,7 is mijn huidige gewicht. Het was al 5 weken geleden dat ik meer dan een kilo ben afgevallen in een week. Met een beetje geluk dus volgende week om deze tijd een 6 in plaats van een 7!

donderdag 8 april 2021 om 09:41
donderdag 8 april 2021 om 09:55
Jaaaaah hij staat binnen een uurtje voor de deur!OneTrickPony- schreef: ↑08-04-2021 08:59@GD: En en en, is de bezorger al onderweg met de Fitbit?En ja, jaloerse mensen (of zij met onhandige/onnodige opmerkingen) in je omgeving of niet, je doet het voor jezelf. Natuurlijk is het fijn als anderen vinden dat je er goed uitziet maar dat is i.m.o. niet per sé afhankelijk van je gewicht. Wel is mijn ervaring dat als je lekker in je lijf zit je jezelf ook al sneller leuk wil kleden en wat meer op de voorgrond durft te treden. Ga je vandaag al beginnen met stap 4? En zou je willen delen hoe jouw dagmenu er in stap 4 uitziet? Ik ben erg benieuwd! Die KH-arme crackers ken ik niet, waar koop jij die?
Jij bedankt voor je fijne woorden ook. Ik vind het zo fijn dat we hier met zijn allen dezelfde ervaringen hebben en dezelfde stuggles. Dat maakt het proces voor mij echt makkelijker! Blij met jullie![]()
Vanochtend mijn eigen weegdag, dus nu precies 11 weken bezig. En wat denk je? -0.6 sinds gisteren, totaal deze week -1,2! 70,7 is mijn huidige gewicht. Het was al 5 weken geleden dat ik meer dan een kilo ben afgevallen in een week. Met een beetje geluk dus volgende week om deze tijd een 6 in plaats van een 7!![]()

Helemaal waar wat je zegt. Je uitstraling is zoveel belangrijker dan je gewicht. En als je je lekker voelt, straal je dat ook uit. Gewoon het gevoel dat je oké bent zoals je bent, en je niet helemaal op hoeft te doffen elke dag om er leuk uit te zien is zo fijn!
Ik ben gisteren al begonnen met stap 4

O: naturel pap met Callowfit salty caramel saus en vezels
T: soja cappuccino
L: 1 kha cracker met magere smeerkaas en kipfilet
T: 150 g magere bosbessenkwark met 150 g frambozen/blauwe bessen/bramen (yum!)
D: salade met rode biet/geitenkaas/rode ui/munt etc. (wel héél veel groente, denk 400 g)
T: salted caramel bites
Echt prima te doen. Die crackers koop je gewoon bij de Jumbo/AH etc. Deze zijn het, en ze hebben ze in 3/4 varianten: https://tastybasics.nl/product/crackers-meerzaden/ Heel erg voedzaam en lekker! Heb trouwens weer een shitload 0 kcal sausjes besteld van Callowfit, waaronder cookie & cream voor door de pap

Ik ben ook super blij met dit topic en met jullie allemaal! Het scheelt zooooveel om een paar fijne mensen te hebben die precies weten waar je doorheen gaat. Echt heel fijn.
Waaaaauw -1,2 in een week! Wat een klapper! Geweldig! Voordat je het weet zit je onder de 70 joh! Heb je toevallig iets anders gedaan dan normaal? Qua voeding of beweging of slaap o.i.d.? Misschien kan je het dan nog eens reproduceren

Fijne dag iedereen!

donderdag 8 april 2021 om 11:35
@Rubble: Wat fijn dat je dag toch anders loopt. Scheelt toch weer op dieetgebied! Komkommer is altijd lekker als tussendoortje!
@GD: Bedankt voor het delen van je lijstje en de link naar de crackers. Het klinkt al zó veel wat je nu mag eten! Voelt het ook zo? Het lijkt me best gek als je van maar 4 eetmomenten opeens naar 6 gaat. Ik zie dat je helemaal van de Callowfit bent
. Waar koop jij dat? Ik had een probeer verpakking in mijn online winkelmandje van de week, maar om nu 6,75 euro te betalen voor verzending daarvan vond ik wat overdreven.
Ik heb de afgelopen week niet echt iets anders gedaan dan normaal. Minder ommetjes gelopen door het rotweer van de laatste dagen zelfs. Het enige wat ik kan bedenken is dat ik vaak bloemkoolrijst opbak met wat sojasaus en/of een klein beetje oestersaus op mijn groenten/vis doe en dat afgelopen week minder heb gegeten. Daar zit natuurlijk veel zout in. Maar als tegenhanger heb ik wel weer een paar dagen een flinke emmer verse courgettesoep als extraatje naar binnen gewerkt, waar bouillonpoeder in zit met zout.
Ik heb het idee dat ik vanaf halverwege mijn menstruatie tot een halve week erna vocht vasthoud. Dat is het moment waarop ik vaak blijf schommelen rond een specifiek gewicht. Maar ik heb ook wel een poos in de begin 70 gewogen in het verleden, dus het kan ook dat eerder hier besproken gewicht-geheugen zijn? Geen idee dus. Maar: er af is er af en het stemt me ook goed dat ik 1,2 kilo per week kan afvallen nu ik 10+ kilo lichter ben. Ik was een beetje bang dat de maximale af te vallen kilo's per week naar beneden zouden gaan met de tijd en hoe lichter ik word.
@GD: Bedankt voor het delen van je lijstje en de link naar de crackers. Het klinkt al zó veel wat je nu mag eten! Voelt het ook zo? Het lijkt me best gek als je van maar 4 eetmomenten opeens naar 6 gaat. Ik zie dat je helemaal van de Callowfit bent

Ik heb de afgelopen week niet echt iets anders gedaan dan normaal. Minder ommetjes gelopen door het rotweer van de laatste dagen zelfs. Het enige wat ik kan bedenken is dat ik vaak bloemkoolrijst opbak met wat sojasaus en/of een klein beetje oestersaus op mijn groenten/vis doe en dat afgelopen week minder heb gegeten. Daar zit natuurlijk veel zout in. Maar als tegenhanger heb ik wel weer een paar dagen een flinke emmer verse courgettesoep als extraatje naar binnen gewerkt, waar bouillonpoeder in zit met zout.
Ik heb het idee dat ik vanaf halverwege mijn menstruatie tot een halve week erna vocht vasthoud. Dat is het moment waarop ik vaak blijf schommelen rond een specifiek gewicht. Maar ik heb ook wel een poos in de begin 70 gewogen in het verleden, dus het kan ook dat eerder hier besproken gewicht-geheugen zijn? Geen idee dus. Maar: er af is er af en het stemt me ook goed dat ik 1,2 kilo per week kan afvallen nu ik 10+ kilo lichter ben. Ik was een beetje bang dat de maximale af te vallen kilo's per week naar beneden zouden gaan met de tijd en hoe lichter ik word.
donderdag 8 april 2021 om 14:02
Ik mag nog geen plaatjes plakken, dus hier een linkje naar een foto van mijn nieuwe crush
https://imgur.com/a/hNqvvHP (Hoop dat jullie 'm kunnen openen)
WAT IS IE GEWELDIG!

WAT IS IE GEWELDIG!
donderdag 8 april 2021 om 15:33
@OTP Graag gedaan! Ja, inderdaad wel gek hoor zo. En veel. Vooral vandaag, krijg geen hap door mijn keel dus heb nog veel te weinig gegeten
Stress, wederom...
Callowfit is super om je eten net wat meer smaak te geven, bevalt me echt goed. Ik had het gekocht bij Bregje's dieet shop oid. Wel hoge verzendkosten, maar ach... Restaurants zitten er voorlopig niet in dus moet ergens geld aan uitgeven hahaha.
Nah, wat gek he! Ik ook een stuk minder gewandeld en juist meer afgevallen. Heel apart. Misschien toch het zout? Had je ook je lichaamsvet/vocht kunnen meten of dat niet? Geeft misschien meer inzicht. Rondom je menstruatie schijnt veel invloed te hebben.
Ik las voor het eerst in tijden weer een stopweek in, dus ben ook benieuwd wat dat gaat doen...
Heb me voorgenomen om in vervolg alleen nog op maandag te wegen (voor hier) en bij de consulente natuurlijk. Jij weegt je geloof ik dagelijks he? Geeft dat je rust? Knap dat je daar zo neutraal mee om kunt gaan vind ik!
Fijn om te weten dat je nu ook nog lekker hard kan gaan inderdaad! Geeft weer hoop!

Callowfit is super om je eten net wat meer smaak te geven, bevalt me echt goed. Ik had het gekocht bij Bregje's dieet shop oid. Wel hoge verzendkosten, maar ach... Restaurants zitten er voorlopig niet in dus moet ergens geld aan uitgeven hahaha.
Nah, wat gek he! Ik ook een stuk minder gewandeld en juist meer afgevallen. Heel apart. Misschien toch het zout? Had je ook je lichaamsvet/vocht kunnen meten of dat niet? Geeft misschien meer inzicht. Rondom je menstruatie schijnt veel invloed te hebben.
Ik las voor het eerst in tijden weer een stopweek in, dus ben ook benieuwd wat dat gaat doen...

Fijn om te weten dat je nu ook nog lekker hard kan gaan inderdaad! Geeft weer hoop!
donderdag 8 april 2021 om 21:01
Wauw!!!!!!!! Ik ben ook verliefd! Misschien maak ik ook wel een afspraak met mijzelf!GoalDigger schreef: ↑08-04-2021 14:02Ik mag nog geen plaatjes plakken, dus hier een linkje naar een foto van mijn nieuwe crush![]()
WAT IS IE GEWELDIG!
donderdag 8 april 2021 om 21:10
GD: Toevallig heb ik laatst ook wat besteld van oa callowfit (Salty caramel) en merk weet ik even niet maar pannenkoekenmix (wel ok) en poeder voor warme choco (getver) maar vond die salty caramel weinig smaak hebben. Voor mij niet voor herhaling vatbaar.
Wat ik voor dit dieet weleens deed was een paar drupjes van karavaan cevitan to go (zo,n miniflesje aanmaak ranja). Als ranja vind ik het niet lekker maar door m’n zuivel wel! Is ook 0 kcal.
Verder even weinig energie om te reageren, erg zieke dochter dus korte nachtjes en dat breekt lichamelijk op. Resultaten zijn nog steeds goed op de weegschaal stond vanmorgen ineens op 68,4 dus -9,5 kilo.
Voor nu maar 2 pcm en m’n bed in.
Kom later weer gezelliger kletsen.
Wat ik voor dit dieet weleens deed was een paar drupjes van karavaan cevitan to go (zo,n miniflesje aanmaak ranja). Als ranja vind ik het niet lekker maar door m’n zuivel wel! Is ook 0 kcal.
Verder even weinig energie om te reageren, erg zieke dochter dus korte nachtjes en dat breekt lichamelijk op. Resultaten zijn nog steeds goed op de weegschaal stond vanmorgen ineens op 68,4 dus -9,5 kilo.
Voor nu maar 2 pcm en m’n bed in.
Kom later weer gezelliger kletsen.
donderdag 8 april 2021 om 23:39
Hey dames
Hier weer een berichtje van mij. Het is erg druk geweest op werk. Op zich gaat het lekker maar helaas was er niks af op het weegmoment bij de consulente Gek want thuis was er wel wat af. Zij gaf aan dat het kon komen dat ik de dagen ervoor te weinig had gedronken. Nu probeer ik dus echt goed op het drinken te letten want verder smokkel ik niet en hou me echt aan stap 1,behalve dat ik meer dan 150gr groente eet.
Ik doe wel een theelepel mayonaise met water geklopt over de sla ( die eet ik samen met mijn man) Maar daar wordt je neem ik aan niet zwaarder van.
Ik kan nu niet even alles bijlezen maar las wel wat over streefgewichten en andere mooie resultaten Super !!!
Voor de tabel Gewicht bij consulente was 98,8 Zet dat maar in de tabel Er is na 3 wkn nu 4kg af. Hopelijk bij de volgende weging een beter resultaat
En leuk om recepten te delen! Ik ben ook wel een beetje inspiratieloos
Hier weer een berichtje van mij. Het is erg druk geweest op werk. Op zich gaat het lekker maar helaas was er niks af op het weegmoment bij de consulente Gek want thuis was er wel wat af. Zij gaf aan dat het kon komen dat ik de dagen ervoor te weinig had gedronken. Nu probeer ik dus echt goed op het drinken te letten want verder smokkel ik niet en hou me echt aan stap 1,behalve dat ik meer dan 150gr groente eet.
Ik doe wel een theelepel mayonaise met water geklopt over de sla ( die eet ik samen met mijn man) Maar daar wordt je neem ik aan niet zwaarder van.
Ik kan nu niet even alles bijlezen maar las wel wat over streefgewichten en andere mooie resultaten Super !!!
Voor de tabel Gewicht bij consulente was 98,8 Zet dat maar in de tabel Er is na 3 wkn nu 4kg af. Hopelijk bij de volgende weging een beter resultaat
vrijdag 9 april 2021 om 09:13
Goedemorgen!
Mag ik hier meeschrijven? Ik ben al eventjes bezig met CB, maar inmiddels blijf ik hangen op een bepaald gewicht. Ik ben nu 8,8kg afgevallen, en wil nog zo'n 6kg eraf. Misschien ietsjes meer, zodat ik wat speling heb als ik klaar ben.
Ik vroeg me af, bewegen jullie nog bij het dieet? Ik eigenlijk helemaal niet. Ik wil dit wel graag oppakken zodra het wat beter weer is door te gaan wandelen 's avonds. Hopelijk kom ik dan eindelijk onder het gewicht waar ik al een tijdje op blijf hangen!
Mag ik hier meeschrijven? Ik ben al eventjes bezig met CB, maar inmiddels blijf ik hangen op een bepaald gewicht. Ik ben nu 8,8kg afgevallen, en wil nog zo'n 6kg eraf. Misschien ietsjes meer, zodat ik wat speling heb als ik klaar ben.
Ik vroeg me af, bewegen jullie nog bij het dieet? Ik eigenlijk helemaal niet. Ik wil dit wel graag oppakken zodra het wat beter weer is door te gaan wandelen 's avonds. Hopelijk kom ik dan eindelijk onder het gewicht waar ik al een tijdje op blijf hangen!

vrijdag 9 april 2021 om 09:37
@GD: Waaaaaaauw wat een mooie heb je uitgekozen!
Bevalt hij goed?
Wat vervelend dat je zoveel stress hebt de laatste tijd.. Pas je wel goed op jezelf?
Die callowfit ga ik onthouden. Ik twijfel nog omdat ik bang ben dat ik straks dan niets meer lust zonder chocoladesaus, haha! Het lijkt me ook echt top om een taart mee op te leuken zonder al te veel schuldgevoel en compensatiegedrag de dagen erna bijvoorbeeld.
Ik weeg maar eens in de 3-4 weken bij de consulente, dus geen idee hoe het zit met het vet en vocht. Ik weeg nog steeds elke dag ja, en soms ook 's avonds
Ik laat me er niet door ontmoedigen als het wat tegenvalt en ik heb juist een superdag al het meezit. Dus voorlopig blijf ik dat nog wel even doen.
Ik heb trouwens woensdag die winkelafspraak gehad en de Laura Mercier tinted moisturizer gekocht! Uiteindelijk dezelfde kleur als al uit de online tool kwam maar wat was het fijn om weer even te winkelen
Dat is echt mijn allergrootste hobby! Wij wonen middenin het centrum van een stad en ik struin vaak even rond, winkel in, winkel uit. Voor corona dan. Een beetje kijken en passen en af en toe tegen iets geweldigs aanlopen. Dat mis ik zo nu de winkels al zo'n tijd dicht zijn. Zeker nu ik aan het afvallen ben. Dan is het toch fijn om even te proberen welke maat je nu echt hebt en hoe dingen in die maat staan.
Daarom ben ik gisteren weer naar een winkel geweest
en heb vier nieuwe bh's gekocht. Die waren zo aan vervanging toe want pasten niet meer goed en lubberden aan alle kanten. Om het maar niet over het niet-sexy gehalte te hebben
Deze zijn nog steeds heel normaal hoor, maar ééntje van Love Stories die al heel lang op mijn lijstje stond voor 'als ik slank ben'. En ik ben helemaal in de wolken!
@Zonnetje: Beterschap voor je dochter! Gaat het alweer wat beter met haar? En met jou, van je hoofdpijn af? Knap resultaat heb je weer behaald hoor! Weer een nieuw cijfer zie ik. Top gedaan
@Honing: Hé, dat is balen! Laat je niet ontmoedigen, je bent super bezig!
Hoewel het fijn is om te wegen bij de consulente heb je daar natuurlijk vaak wel al gegeten, water gedronken en kleren aan. Ik neem dat resultaat nooit zo serieus en ga af op mijn eigen weegschaal. Daar moet je het immers ook na het dieet mee doen.
Misschien dat je ook eens naar die callowfit slasauzen kunt kijken? In veel mayonaise zit ook toegevoegd suiker en veel kcal. Niet dat dat zal zorgen voor complete stilstand denk ik. Daarvoor eet je te weinig met dit dieet.
@LovelyLady89: Welkom! Natuurlijk mag je meeschrijven, leuk!
Knap hoor, al bijna 9 kilo er af. Hoe lang ben je al bezig, in welke stap en wil je ook in de tabel?
Bewegen probeer ik zelf wel op te letten, maar van echt flinke inspanning waarbij mijn hartslag omhoog gaat (zoals hardlopen) word ik snel duizelig en heb ik heel veel spierpijn nadien. Dat doe ik dus niet meer. Wel probeer ik als het even kan veel te wandelen, zo'n 10.000 stappen per dag. Dit haal ik lang niet altijd trouwens, ik denk zo'n 3-4 keer per week in goede weken. Ik probeer niet te streng voor mezelf te zijn op dat gebied; lukt het is het mooi meegenomen en zo niet ben ik al goed bezig door het dieet vol te houden zonder te smokkelen, vind ik
Hoe lang duurt je plateau al?

Wat vervelend dat je zoveel stress hebt de laatste tijd.. Pas je wel goed op jezelf?

Die callowfit ga ik onthouden. Ik twijfel nog omdat ik bang ben dat ik straks dan niets meer lust zonder chocoladesaus, haha! Het lijkt me ook echt top om een taart mee op te leuken zonder al te veel schuldgevoel en compensatiegedrag de dagen erna bijvoorbeeld.
Ik weeg maar eens in de 3-4 weken bij de consulente, dus geen idee hoe het zit met het vet en vocht. Ik weeg nog steeds elke dag ja, en soms ook 's avonds

Ik heb trouwens woensdag die winkelafspraak gehad en de Laura Mercier tinted moisturizer gekocht! Uiteindelijk dezelfde kleur als al uit de online tool kwam maar wat was het fijn om weer even te winkelen

Daarom ben ik gisteren weer naar een winkel geweest

@Zonnetje: Beterschap voor je dochter! Gaat het alweer wat beter met haar? En met jou, van je hoofdpijn af? Knap resultaat heb je weer behaald hoor! Weer een nieuw cijfer zie ik. Top gedaan

@Honing: Hé, dat is balen! Laat je niet ontmoedigen, je bent super bezig!

Misschien dat je ook eens naar die callowfit slasauzen kunt kijken? In veel mayonaise zit ook toegevoegd suiker en veel kcal. Niet dat dat zal zorgen voor complete stilstand denk ik. Daarvoor eet je te weinig met dit dieet.
@LovelyLady89: Welkom! Natuurlijk mag je meeschrijven, leuk!

Bewegen probeer ik zelf wel op te letten, maar van echt flinke inspanning waarbij mijn hartslag omhoog gaat (zoals hardlopen) word ik snel duizelig en heb ik heel veel spierpijn nadien. Dat doe ik dus niet meer. Wel probeer ik als het even kan veel te wandelen, zo'n 10.000 stappen per dag. Dit haal ik lang niet altijd trouwens, ik denk zo'n 3-4 keer per week in goede weken. Ik probeer niet te streng voor mezelf te zijn op dat gebied; lukt het is het mooi meegenomen en zo niet ben ik al goed bezig door het dieet vol te houden zonder te smokkelen, vind ik

vrijdag 9 april 2021 om 10:00
Leuk, dank je wel! Ik zou graag in de tabel willen, lijkt me leuk en ook goede motivatie! Voor de tabel mijn gegevens: lengte is 1.56 , startgewicht was 69,7kg, streefgewicht is 55kg, afgevallen 8,8kg en ik weeg nu 60,9kg. Ik ben helaas al bijna een jaar bezig, maar blijf het lastig vinden om niet te smokkelen. Vorig jaar ook het eea meegemaakt, waardoor het dan (te) lastig was om me 100% aan het dieet te houden. Het gaat op en neer. Dan weer paar kilo's eraf, en zo weer 1 erbij bijv. Maar nu blijf ik rond de 60kg hangen al een 4tal weken. De tijd rond pasen was ook niet een heel goed gegaan (lees: teveel gesnoept aan paaseitjes). Nu gelukkig de komende periode geen afleidingen meer, dus kan er weer met volle moed tegenaan! Die 10.000 stappen klinken veelbelovend. Hoe hou je dat bij? Heb je daar zo'n fitbit voor, ik zag zoiets voorbij komen geloof ik. Lijkt me ook wel interessant, en motiveert ook om meer te lopen denk ik!OneTrickPony- schreef: ↑09-04-2021 09:37@GD: Waaaaaaauw wat een mooie heb je uitgekozen!Bevalt hij goed?
Wat vervelend dat je zoveel stress hebt de laatste tijd.. Pas je wel goed op jezelf?![]()
Ik weeg maar eens in de 3-4 weken bij de consulente, dus geen idee hoe het zit met het vet en vocht. Ik weeg nog steeds elke dag ja, en soms ook 's avondsIk laat me er niet door ontmoedigen als het wat tegenvalt en ik heb juist een superdag al het meezit. Dus voorlopig blijf ik dat nog wel even doen.
Ik heb trouwens woensdag die winkelafspraak gehad en de Laura Mercier tinted moisturizer gekocht! Uiteindelijk dezelfde kleur als al uit de online tool kwam maar wat was het fijn om weer even te winkelenDat is echt mijn allergrootste hobby! Wij wonen middenin het centrum van een stad en ik struin vaak even rond, winkel in, winkel uit. Voor corona dan. Een beetje kijken en passen en af en toe tegen iets geweldigs aanlopen. Dat mis ik zo nu de winkels al zo'n tijd dicht zijn. Zeker nu ik aan het afvallen ben. Dan is het toch fijn om even te proberen welke maat je nu echt hebt en hoe dingen in die maat staan.
Daarom ben ik gisteren weer naar een winkel geweesten heb vier nieuwe bh's gekocht. Die waren zo aan vervanging toe want pasten niet meer goed en lubberden aan alle kanten. Om het maar niet over het niet-sexy gehalte te hebben
Deze zijn nog steeds heel normaal hoor, maar ééntje van Love Stories die al heel lang op mijn lijstje stond voor 'als ik slank ben'. En ik ben helemaal in de wolken!
@Zonnetje: Beterschap voor je dochter! Gaat het alweer wat beter met haar? En met jou, van je hoofdpijn af? Knap resultaat heb je weer behaald hoor! Weer een nieuw cijfer zie ik. Top gedaan![]()
@Honing: Hé, dat is balen! Laat je niet ontmoedigen, je bent super bezig!Hoewel het fijn is om te wegen bij de consulente heb je daar natuurlijk vaak wel al gegeten, water gedronken en kleren aan. Ik neem dat resultaat nooit zo serieus en ga af op mijn eigen weegschaal. Daar moet je het immers ook na het dieet mee doen.
@LovelyLady89: Welkom! Natuurlijk mag je meeschrijven, leuk!Knap hoor, al bijna 9 kilo er af. Hoe lang ben je al bezig, in welke stap en wil je ook in de tabel?
Bewegen probeer ik zelf wel op te letten, maar van echt flinke inspanning waarbij mijn hartslag omhoog gaat (zoals hardlopen) word ik snel duizelig en heb ik heel veel spierpijn nadien. Dat doe ik dus niet meer. Wel probeer ik als het even kan veel te wandelen, zo'n 10.000 stappen per dag. Dit haal ik lang niet altijd trouwens, ik denk zo'n 3-4 keer per week in goede weken. Ik probeer niet te streng voor mezelf te zijn op dat gebied; lukt het is het mooi meegenomen en zo niet ben ik al goed bezig door het dieet vol te houden zonder te smokkelen, vind ik![]()
vrijdag 9 april 2021 om 10:30
Dank je! Ik doe stap 1, maar op sommige dagen doe ik stap 4. Dit eigenlijk omdat ik het na al die tijd niet meer vol kan houden.
Maar zo gaat het eigenlijk wel prima. Het water drinken vind ik ook lastig, maar daar gebruik ik nu een app voor. Ik krijg een melding dat ik weer wat moet drinken. Moet zeggen dat het wel helpt! Het drinken van die 2ltr water is écht zo belangrijk. Gelukkig zijn er smaakjes, heb je die ook al geprobeerd?
Ik geloof dat ik ook echt wat meer moet gaan bewegen. Ik werk op kantoor dus heb echt amper beweging (dat rondje met de hond tel ik niet mee). Dus ik zou daar echt mee moeten gaan beginnen. Sport jij er ook nog bij?

vrijdag 9 april 2021 om 12:03
Je staat er in hoor!Lovelylady89 schreef: ↑09-04-2021 10:00Leuk, dank je wel! Ik zou graag in de tabel willen, lijkt me leuk en ook goede motivatie! Voor de tabel mijn gegevens: lengte is 1.56 , startgewicht was 69,7kg, streefgewicht is 55kg, afgevallen 8,8kg en ik weeg nu 60,9kg. Ik ben helaas al bijna een jaar bezig, maar blijf het lastig vinden om niet te smokkelen. Vorig jaar ook het eea meegemaakt, waardoor het dan (te) lastig was om me 100% aan het dieet te houden. Het gaat op en neer. Dan weer paar kilo's eraf, en zo weer 1 erbij bijv. Maar nu blijf ik rond de 60kg hangen al een 4tal weken. De tijd rond pasen was ook niet een heel goed gegaan (lees: teveel gesnoept aan paaseitjes). Nu gelukkig de komende periode geen afleidingen meer, dus kan er weer met volle moed tegenaan! Die 10.000 stappen klinken veelbelovend. Hoe hou je dat bij? Heb je daar zo'n fitbit voor, ik zag zoiets voorbij komen geloof ik. Lijkt me ook wel interessant, en motiveert ook om meer te lopen denk ik!

Ik heb de oude Apple Watch van mijn schoonzus geleend, en die bevalt heel goed. Voorheen hield ik het bij met mijn telefoon maar die heb ik natuurlijk niet op zak als ik op en neer loop naar het koffiezetapparaat. De Watch registreert alles en dan lijkt 10.000 opeens niet meer zo ver weg

vrijdag 9 april 2021 om 13:42
Als je dit eet gaat het getal echt weer naar beneden hoor! Ik bleef zelf even geleden ook hangen en daarna ging het er alsnog net zo hard vanaf. Geef vooral niet op’Honing14 schreef: ↑08-04-2021 23:39Hey dames
vrijdag 9 april 2021 om 15:05

vrijdag 9 april 2021 om 18:42
Tips voor voldoende drinken; een gewoon glas is meestal 250 ml als je 8 glazen drinkt ben je er. Dus elke keer op het hele uur een glas drinken dan verdeel je het goed over de dag.
Zet in de ochtend 2 liter fles in de koelkast, dan kan je gedurende de dag steeds een glas nemen. En weet je s avonds ook precies hoeveel je evt nog moet. Zo deed ik het de vorigd keer, maar dan met 2,5 liter.
Zelf heb ik een flesje waar 500 ml in gaat, dus 1 drink ik voor het ontbijt, 1 halverwege de ochtend, 1 in de middag bij de lunch en 1 bij het avond eten. Daarnaast drink ik op het werk nog thee en s avonds ook.
Zet in de ochtend 2 liter fles in de koelkast, dan kan je gedurende de dag steeds een glas nemen. En weet je s avonds ook precies hoeveel je evt nog moet. Zo deed ik het de vorigd keer, maar dan met 2,5 liter.
Zelf heb ik een flesje waar 500 ml in gaat, dus 1 drink ik voor het ontbijt, 1 halverwege de ochtend, 1 in de middag bij de lunch en 1 bij het avond eten. Daarnaast drink ik op het werk nog thee en s avonds ook.

vrijdag 9 april 2021 om 18:46
@Honing, wat kloten dat je even op een plateau zit, maar je zal zien dat je straks een klapper gaat maken.
Welkom, @lovelylady, je hebt de eindstreep in zicht. Bedenk bij het stiekem eten vooral dat niets zo lekker smaakt als slank zijn. Dat helpt vast om minder te snaaien. Dat houd ik mezelf voor als ze hier patat eten, haha.
Welkom, @lovelylady, je hebt de eindstreep in zicht. Bedenk bij het stiekem eten vooral dat niets zo lekker smaakt als slank zijn. Dat helpt vast om minder te snaaien. Dat houd ik mezelf voor als ze hier patat eten, haha.

vrijdag 9 april 2021 om 18:55
En weer een werkweek voorbij! Voor de kantoormensen dan, heb jij nog diensten Honing? Of werk je niet in het weekend?
We doen het allemaal maar mooi, dag na dag, week na week. Ook voor de mensen die nog niet zo lang bezig zijn. Van jullie allemaal even knap: het is niet niks om te leven op 800-1000 kcal per dag! Stelletje kanjers hier hoor
Ik voel zelf sinds deze week echt een omslagpunt in mijn gewicht. Toen ik in het pashokje stond gisteren zag ik mezelf in een andere spiegel dan normaal en besefte ik dat ik er niet meer dik uitzie. Mijn onderkin is weg en kleding trekt niet meer overal en nergens als ik beweeg. Ik voel me niet meer opgesloten en ingesnoerd in wat ik draag. Echt heel fijn.
Het was een goede keuze om dit dieet te gaan volgen en het brengt zoveel meer dan alleen maar een gezond en slanker lijf. Voor mij doet het ook echt wat in mijn hoofd. Ik ben niet meer de hele tijd bezig met wat anderen wel niet van mij moeten denken, als ze me weer zien na een tijd. Ik heb het gevoel meer te worden gezien als mens. Dat zal wel allemaal in mijn eigen hoofd zitten, maar ik voel me echt beter.
Zet'm op dit weekend allemaal!
We doen het allemaal maar mooi, dag na dag, week na week. Ook voor de mensen die nog niet zo lang bezig zijn. Van jullie allemaal even knap: het is niet niks om te leven op 800-1000 kcal per dag! Stelletje kanjers hier hoor

Ik voel zelf sinds deze week echt een omslagpunt in mijn gewicht. Toen ik in het pashokje stond gisteren zag ik mezelf in een andere spiegel dan normaal en besefte ik dat ik er niet meer dik uitzie. Mijn onderkin is weg en kleding trekt niet meer overal en nergens als ik beweeg. Ik voel me niet meer opgesloten en ingesnoerd in wat ik draag. Echt heel fijn.
Het was een goede keuze om dit dieet te gaan volgen en het brengt zoveel meer dan alleen maar een gezond en slanker lijf. Voor mij doet het ook echt wat in mijn hoofd. Ik ben niet meer de hele tijd bezig met wat anderen wel niet van mij moeten denken, als ze me weer zien na een tijd. Ik heb het gevoel meer te worden gezien als mens. Dat zal wel allemaal in mijn eigen hoofd zitten, maar ik voel me echt beter.
Zet'm op dit weekend allemaal!