Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 500 - Deel 5!

09-03-2016 11:04 3549 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben deel 4 helemaal vol-gecambridged, dus gaan we hier verder!
Dit topic is voor iedereen die het Cambridge dieet volgt. Vragen, tips, tricks, aanmoedigingen, frustraties: allemaal welkom!
We zijn ons allemaal bewust van de nadelen van dit dieet, dus goedbedoelde waarschuwingen hoeven niet.
Succes iedereen!

Deel 4 kun je hier terug vinden als je wilt terug lezen.

NaamLftd/lengteStartdatumStartgewichtVorigVorigHuidigStreefTotaal
Hout-kacheltje44 / 1.76 02-01-2017100,280,280,2---7820
Jane-Ice42 / 1.6013-07-201764,160,359,3---544,8
Eline18823 / 1.6814-07-2017110,9107,898,7---7012,2
Ariël14933 / 1.6926-12-201789,1---------74,9---
Saga196651 / 1.7018-08-201777,673,872,7---654,9
TheaM57 / 1.6821-08-2017119,8103,8102,6100,69819,2
Melanievv8828 / 1.7224-08-2017124,4109,4106,1102,374,422,1
Lieve_Lee34 / 1.6828-08-2017103,199,695,6---657,5
Mammalin41 / 1.7218-09-201794,792---------2,7
Loes3434 / 1.7419-09-20178882,880,579,6708,4
Drackie29 / 1.6122-09-201796,487,586,584,95811,5
MiniMe333 / 1.7004-11-2017117113,3112,7109,7807,6
dinie1990-- / 1.--06-11-201766,7---------58---
Redmissy37 / 1.7608-11-201775,77574,5---683
pixymama37 / 1.5207-07-20177964,2------55---
Ericoss28 / 1.7525-09-201792,377,676,574,97017,4
Mauvi---/1.7409-10-201710089,486,885.97314,1
Shakedd---/---22-11-201792,2---------75---
Daniella---/1.7622-11-2017107,7101,7------706
Jaanz28/1.7824-11-201792,290,186,7---755,5
anoniem_205093 wijzigde dit bericht op 26-12-2017 11:03
79.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hij was er wel monaatje maar hij was nog wat obtustig door de verhuizing ;)



Ik heb vanmiddag een pannekoek van de porridge gemaakt dat was toch wel ff smullen! Dat ga ik vaker doen
Alle reacties Link kopieren
Ach, Senna. Nu begrijp ik 't! Amateur hier

Klinkt goed, den pannekoek! Hoe heb je dat gemaakt?
Alle reacties Link kopieren
120 ml heet water door de porridge en een ei goed blenden en dan als pannekoek bakken
Alle reacties Link kopieren
Oh, je zit in de eetweek. Geniet er lekker van!
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me altijd al af hoe sommigen die cwp pannenkoekjes maakten, nu weet ik het! Dank Senna ik ga het over twee weken ook eens proberen.



Ik vroeg me af of jullie in stap 2(en verder) de 125gram groente echt afwegen? En is dat dan rauw of bereid gewicht?



Ik heb morgen mijn weegmoment bij m'n consulent na mijn eerste week.. zo benieuwd!! Voel me absoluut nog niet dunner ofzo, juist het tegenovergestelde.
Alle reacties Link kopieren
Hi Lycheetje,

Spannend hoor! Wegen na de eetweek. Ik hoop dat je een mooi resultaat hebt. Ik ga morgen ook weer wegen bij de juf

Mijn consulent adviseerde om de hoeveelheden van het oude programma aan te houden, dus 250 gram groente. Ik heb niet heel precies gewogen wat ik op mijn bord opschepte, dus ik ben geen goed voorbeeld. Ik lees even mee
Alle reacties Link kopieren
Haaai allemaal,



Ik ben nieuw hierzo... ben afgelopen zaterdag gestart met cb500 en jezus wat is dit moeilijk... ik heb helaas naast dat ik verzot ben op koek en snoep een redbull verslaving waarvan ik nu dus moet afkicken en ben ook nog eens ongesteld. Echt een lekkere timing

de laatste berichtjes hier zijn van gevorderden zie i.. wat deden jullie in het begin om gemotiveerd te blijven?



Liefs Pinky xx.
Alle reacties Link kopieren
Hoi pinky ! Ik ben 3 weken geleden gestart en net begonnen aan m'n eetweek.

ik vondt het begin ook heel moeilijk en dronk ook veel redbull. In plaats hiervan ben ik koffie gaan drinken niet dat ik t lekker vindt maar de caffeine gaf toch wel weer een oppepper voor mij. Heb een nespresso thuis dus doe dan de cupjes op de espresso stand en dan in 1x achterover haha. De poeders voor de limonade vindt ik erg helpen om het vele water weg te krijgen en het vult weer en geeft de zoete smaak. En de bouillon rond 16 uur zodat je even een opkikker hebt.



Denk aan wat je wilt bereiken bij mij hangt er boven m'n weegschaal een deco ketting ( zelfmaak vd action) en daarop heb ik kaartjes gehangen en daarop gezet wat ik wil bereiken en waarom en motiverende kaarten met teksten eraan gehangen. voor mij helpt het deze elke dag te lezen. Net als een motiverende achtergrond op mn telefoon en iedereen in m'n omgeving verteld waarom en hoe ik t ging doen zodat je vanuit je omgeving ook steun kan krijgen. Kleine dingen maar voor mij helpt het wie weet heb je er ook wat aan.



Heel veel succes je moet even door de 1e 3 a 4 dagen heen dan wordt het beter zodra je in ketose raakt! Je kan het zet hem op!!
Let's do this
Alle reacties Link kopieren
Monaaatje, niet mijn eetweek hoor, dit is pas mijn allereerste week geweest

Maar wel heel spannend dat eerste weegmoment!



Welkom Pinky1980, wat een zware eerste stap van dit avontuur voor jou. Maar echt een schouderklopje dat je het bent aangegaan en hier ook bent gekomen voor steun.

Ik moet rond de 50kg afvallen dus voor mij is dat getal al een motivatie op zich.. Ik ben gewoon verslaafd aan eten, een eetstoornis noem ik het dan ook maar. En een week geleden was gewoon het moment waarop ik ervan was overtuigd dat het genoeg was en ik niet langer zo wilde leven. Veel meer doe ik niet voor motivatie eigenlijk. Gisteren ben ik gras gaan maaien omdat ik honger kreeg en chagrijnig werd.. Natuurlijk heb ik ook dagen waarop ik me slecht voel en geen vertrouwen heb maar dan denk ik vooral Waarom ben ik hier aan begonnen? Hoe kan ik mezelf vandaag verbeteren? --> Door vol te houden en door te zetten!

Klinkt misschien wat zweverig ofzo maar voor mij is er op die manier een knop omgegaan.



Ik heb zelf gemerkt dat je met al je vragen en strubbelingen hier echt terecht kan. Heel veel succes
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag dames,

Zoals ik vorige week al had aangekondigd ben ik vandaag begonnen. En alhoewel ik niet weet of dat zo blijft, ben ik voor nu zo ontzettend klaar met eten: heb zaterdag voor mn verjaardag een 5 gangen diner voorgezet aan een groep vrienden en kreeg als cadeau een kookworkshop die meteen gisteren was... Dus 2 dagen veel te veel eten! Bah. Ik ben er echt klaar mee en had gewoon zin om te beginnen. En dat komt ook door jullie verhalen en fantastische resultaten. Jullie mogen/kunnen/moeten echt trots zijn op jezelf!!!



Ik weet nog van de vorige keer dat de shakes in 2-en voor mij goed werkte, dus dat ben ik maar meteen gaan doen. So far, so good.

Schrok enorm van de stand van de weegschaal vanmorgen... Nog meer motivatie.



Succes allemaal vandaag!

Vastberaden groet,

Babs
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle lieve reacties. wel leuk om te lezen dat je niet de enige bent zeg maar die zichzelf moet pushen.

Hoeveel waren jullie in je eerste week afgevallen? xxx
Alle reacties Link kopieren
Eerste week 4 kilo

2de week 3.3 kilo

3de week 1.7 kilo

Nu dus 9 kwijt en in m'n eetweek

Ik wil zelf graag 24 kilo eraf hebben dus nog even te gaan hoop echt dat het doorgaat met 1 tot 1.5 per week zou zo fijn zijn.

Vindt de eetweek ook spannend ben bang om aan te komen maar tegelijkertijd is het even normal eten zo fijn succes ook babs!!
Let's do this
Alle reacties Link kopieren
Eerste week 7,5 kwijt

2de 3

3de 3

Zit nu op -20,2 (vorige week)
Alle reacties Link kopieren
Herwego, wat een leuk idee zo''n motivatieslinger!

Pinky, ik heb in de eerste week slanke foto's en mijn slechtste foto's verzameld in een mapje op mijn telefoon. Daar kijk ik regelmatig naar om gemotiveerd te blijven. En het helpt dat je (als het goed is) na een paar dagen barst van de energie!



Eerste week wasmachine ik 3,7 kwijt (met ongesteldheid).

Over ongesteldheid... verliezen jullie ook zoveel bloed?
Alle reacties Link kopieren
Hier niet veel bloedverlies, ben ook altijd max 3 dagen ongesteld geen buikpijn etc ik functioneer volledig zeg maar ????
Alle reacties Link kopieren
Ongesteld... wat is dat? Ben dat al jaren niet meer (en nee... ben geen ouwe muts die overgang is gepasseerd)
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, ik ben twee weken geleden begonnen (heb dit in 2011 al eens eerder gedaan) en ik krijg die klontjes maar niet uit de schake. Hoe doen jullie dat? Ik gebruik de Cambridge Shaker en een shaker met zo'n spiraalvormig balletje. Bij die laatste heb ik er wel iets minder last van. Een blender of staafmixer is geen optie want het is op werk en dan ga ik niet met een blender staan mixen.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren mijn intake gehad bij mijn consulent.

Ben ook gisteravond maar meteen begonnen.

Bedoeling is om s’ morgens de pap te nemen, tussen de middag een shake en 's avonds een soep.

De soep was opzich wel te doen (wel even wennen), had dan toch wel het idee mee te eten met de rest.

Had vanochtend de pap, maar ik vond die echt smerig. Misschien niet goed klaar gemaakt, want het was een dikke smurrie geworden.

Heb die maar geruild voor een shake uiteindelijk.

Zometeen al meteen een uitdaging. Een traktatie van collega afslaan………



@Pinky jij ook succes!

Ik moet ook deze week ongesteld worden. We worden meteen goed de eerste week op de proef gesteld!

Hoeveel wil jij afvallen? Neem jij alleen de shakes of ook de soepen of iets?



@Monaatje, bedankt! Goed dat je niet de mist ingegaan bent.

Lijkt me soms ook echt moeilijk om gemotiveerd te blijven. Wat is jouw doel uiteindelijk?



@Lycheetje, ik las dat jij ook de pap neem. Hoe maak jij deze klaar?

Ik heb het gemengd vanochtend, en 2x in de magnetron op 30 sec gezet. Maar ik vrees dat dit te lang is geweest….

Spannend vandaag! Ben benieuwd wat je resultaat is na je eerste week!



@Senna jij bent echt veel afgevallen in je eerste week al! Maar ik begreep dat jij veel sport (als in paardrijden?)



Mijn consulente adviseerde om nog even te wachten met actief te sporten. Moet eerst mijn lichaam laten wennen aan dit eetpatroon.

Maar wel lekker zoveel mogelijk proberen te wandelen en fietsen etc. Heb een zoontje van 10 maanden dus ik wandel en fiets graag met hem!

De consulente gaf ook nog aan om zoethout thee te drinken als ik wat duizelig zou worden…. Ze heeft het niet over een bouillon of opkikkertje gehad?



@Vlekkebeest, oh wat heerlijk lijkt me dat! hahaha



Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,

Ongelooflijk Senna, dat verlies in de eerste week! Da's echt uitzonderlijk veel. Maar wel een heerlijk begin. Ik zal heel blij zijn als mijn resultaten in de buurt komen van Herewego. Dat is ook niet mis. Kon me vanmorgen niet beheersen en moest mezelf gewoon even wegen: -0,8. Ja, ik weet het: vocht. Maar toch. Het motiveert mij enorm. Net als jullie berichtjes en ervaringen. Gewoon het besef dat je niet alleen bent...

@ Lovelylady, succes straks met die traktatie. Niet zeggen dat je dat gebakje niet 'mag', maar dat je het niet 'wilt'. Maakt groot verschil! En je wil het niet, want je wil slank worden. Toch?! (Die wijsheid komt van Mieke Kosters overigens.) En als je collega's na 5 minuten dat gebakje op hebben, heb jij mooi 250 kcal bespaard;) en eigenlijk niks gemist. Kortstondig pleziertje tegenover een slank lijf.

Goh, als ik het allemaal zo goed weet, waarom moet ik dan toch ook ruim 15kg afvallen? Erg he, hoe we het wel weten maar niet doen. Dwz... tot nu toe. Nu doen we het wel!

Hou vol allemaal, we kunnen het.

Zonnige dag!
Alle reacties Link kopieren
Nou het is me gelukt hoor Babs! Ik zit gelukkig alleen, dus ik zie alleen degene met die traktatie voorbij lopen en meer niet. Scheelt enorm haha. Maar inderdaad, we weten het allemaal heel goed. Maar het is vaak makkelijker gezegd dan gedaan hé



Ik zit me nu te bedenken.. Ik heb as zondag een babyshower met een high tea erbij. Wat kan ik het beste doen? Moet ik afzeggen of mee eten, en wat kan ik dan mee eten? Heb m'n consulente ook al een berichtje gestuurd, want weet even niet wat ik nu moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Goed van je, Lovelylady!

Als jij denkt dat je de verleidingen niet kunt weerstaan*, kun je misschien wel gaan, maar voor de high tea vertrekken? Dan heb je toch je goede wil getoond. Of je vraagt aan je consulente een reep en die snij je dan bijvoorbeeld in 4 stukjes zodat jij ook iets te knabbelen hebt? Da's in ieder geval gezelliger dan een shake (natuurlijk wel ipv een maaltijd).

Ik zou wel proberen te gaan. Als je nl. alle sociale dingen gaat vermijden, gaat het dieet je op den duur tegenstaan. En daarmee kom je dan weer verder weg van je doel. Je hoeft je er ook niet voor te schamen: wees er open over, dan kunnen mensen je helpen. Natuurlijk zijn er ook die er van alles van vinden. Maar hé, dat vinden ze ook van je overgewicht... Dus lekker laten kletsen. Jij bent goed bezig, want jij pakt jouw overgewicht aan!



Succes! Ik weet zeker dat jij de voor jou beste keuze zult maken.

Groet,

Babs



* PS Wat mij altijd enorm hielp was het besef dat als je eenmaal in ketose zit het heeeeeeel zonde is om dat om zeep te helpen voor een stukje chocola, koekje of wat dan ook. Die eerste drie dagen om in ketose te komen (waar wij allebei nu in zitten) zijn immers hel. En dat heb je toch niet over voor een stukje cake (waar je ook niet van geniet omdat je weet dat het je verder weg brengt van je einddoel)?!
Alle reacties Link kopieren
quote:St0rmTr00per schreef op 04 april 2017 @ 08:53:

Hallo dames, ik ben twee weken geleden begonnen (heb dit in 2011 al eens eerder gedaan) en ik krijg die klontjes maar niet uit de schake. Hoe doen jullie dat? Ik gebruik de Cambridge Shaker en een shaker met zo'n spiraalvormig balletje. Bij die laatste heb ik er wel iets minder last van. Een blender of staafmixer is geen optie want het is op werk en dan ga ik niet met een blender staan mixen. Ik gebruik een blender anders inderdaad ook klontjes
Alle reacties Link kopieren
Lovelylady89, op dat moment reed ik geen paard. Wilde hem niet nog meer belasten met mijn overgewicht. Ik wandel overigens heel veel. Ik woon vlakbij een bos en heb een jonge actieve hond. In het weekend wandel ik graag 4 uur achterelkaar in het bos met de hond en daarnaast laad ik het beest door de weeks ook 3 tot 4x per dag uit. Ik ben in februari begonnen met afstuderen dus nu kan ik mijn tijd goed besteden. Vandaag die -7,5 (denk dat een groot deel ook vocht was)



Babs62, het was inderdaad een boel en verbaasde mij enorm. Overigens ben ik voorlopig ook niet klaar nog 10 en dan zit ik op de helft van mijn eerste grote doel.



Vandaag weer op mijn paard stappen eens kijken hoe dat verloopt. Aanstaande zaterdag heb ik een dag uit in Rotterdam van 's ochtends tot 's avonds laat denk dat ik rond een uur of 24.00 weer thuis ben. Ik wilde eigenlijk die dag wel eens gewoon mee doen met de rest. Heb dit uitvoerig besproken met mijn juf en zij geeft aan dat als ik dat wil doen ik de eetweek deze week het beste iets kon verlengen tm zaterdag en dan zondag ochtend weer op de drie producten over te gaan. Heb veel getwijfeld maar besloten inderdaad die zaterdag een sacb (scheit aan cb) dag in te lassen en zondag er weel volledig tegen aan te gaan. Gisteren avond heb ik mijn plan van aanpak voor mijn scriptie ingeleverd en vandaag direct begonnen aan mijn eerste onderzoeksvraag. Ben nu vastberaden mijn scriptie z.s.m. te schrijven en in te leveren.
Alle reacties Link kopieren
@Stormtrooper, met de chocoshake heb ik geen probleem, die doe ik gewoon in de CB-shaker. Wel eerst water en dan de poeder. Misschien is dat het verschil?

De soepjes, doe ik eerst met koud water oplossen mbv een kleine garde. Steeds een beetje meer water bijvoegen totdat alle poeder is opgelost. Dan pas rest van het water erbij. En dan in de magnetron. Zo heb ik geen klontjes meer en is ook dat poeder-gevoel het minste.



@Senna, ik moet mijn PvA (onderzoeksvoorstel) binnenkort ook inleveren. Grappig dat we ook daar in hetzelfde schuitje zitten. Nou ja, bijna dan. Wat je SACB-dag betreft, probeer dan iig de koolhydraten te vermijden. Zo zonde als je uit ketose raakt... En verder vooral lekker genieten van de stad en het gezelschap!
Alle reacties Link kopieren
Hmm... Lucky me. Naja, gelukkig is de cb en 't bloedverlies maar tijdelijk. Ik ben allang blij dat ik me de dag eraan vooraf zo ontzettend slap voel als bij de eerste ronde cb. Toen kon ik bijna niet eens naar het werk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven