Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 500 - Deel 5!

09-03-2016 11:04 3549 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben deel 4 helemaal vol-gecambridged, dus gaan we hier verder!
Dit topic is voor iedereen die het Cambridge dieet volgt. Vragen, tips, tricks, aanmoedigingen, frustraties: allemaal welkom!
We zijn ons allemaal bewust van de nadelen van dit dieet, dus goedbedoelde waarschuwingen hoeven niet.
Succes iedereen!

Deel 4 kun je hier terug vinden als je wilt terug lezen.

NaamLftd/lengteStartdatumStartgewichtVorigVorigHuidigStreefTotaal
Hout-kacheltje44 / 1.76 02-01-2017100,280,280,2---7820
Jane-Ice42 / 1.6013-07-201764,160,359,3---544,8
Eline18823 / 1.6814-07-2017110,9107,898,7---7012,2
Ariël14933 / 1.6926-12-201789,1---------74,9---
Saga196651 / 1.7018-08-201777,673,872,7---654,9
TheaM57 / 1.6821-08-2017119,8103,8102,6100,69819,2
Melanievv8828 / 1.7224-08-2017124,4109,4106,1102,374,422,1
Lieve_Lee34 / 1.6828-08-2017103,199,695,6---657,5
Mammalin41 / 1.7218-09-201794,792---------2,7
Loes3434 / 1.7419-09-20178882,880,579,6708,4
Drackie29 / 1.6122-09-201796,487,586,584,95811,5
MiniMe333 / 1.7004-11-2017117113,3112,7109,7807,6
dinie1990-- / 1.--06-11-201766,7---------58---
Redmissy37 / 1.7608-11-201775,77574,5---683
pixymama37 / 1.5207-07-20177964,2------55---
Ericoss28 / 1.7525-09-201792,377,676,574,97017,4
Mauvi---/1.7409-10-201710089,486,885.97314,1
Shakedd---/---22-11-201792,2---------75---
Daniella---/1.7622-11-2017107,7101,7------706
Jaanz28/1.7824-11-201792,290,186,7---755,5
anoniem_205093 wijzigde dit bericht op 26-12-2017 11:03
79.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Babs wat betreft het vermijden van koolhydraten, we gaan uit eten en enerzijds denk ik inderdaad vermijd koolhydraten anderzijds denk ik dat ik die dag toch wel te veel koolhydraten binnen ga krijgen...



Ik zie het zaterdag wel juf zei als je er dan maar van geniet. Ik zit relatief snel weer in ketose de eerste week al binnen 24 uur. Heb ketosticks in huis dus het is goed meetbaar.

Mocht ik zaterdag toch koolhydraten binnenkrijgen dan weet ik zondag weer waarom ik mij er volledig aan moet houden (beetje lamlendig voelen)
Alle reacties Link kopieren
Wow wat is er lekker veel geschreven!! Even een kort berichtje van mij dan bij dezen!

Vlekkebeest hahaha oude muts?? In mijn gedachten was je echt 28!! Maar er zijn er hier dus ook aan het afstuderen! Goed bezig zeg. Is dat niet lastig met cb als je de hele dag thuis studeert? Of ga je dan in de bieb zitten?



Over menstruatie: cb kan je hormonen echt wel op zijn kop zetten hoor. Ik was altijd nagenoeg zo precies als een atoomklok, maar mijn afgelopen menstruatie kwam 10 dagen en twee tests later :').



Senna als het een bewuste keuze is voor zaterdag, kun je daar denk ik ook heel bewust mee omgaan! Ik heb vertrouwen in je!



Even kort nog over mij: afgelopen week had ik mijn draai niet zo. Superstrak geshaket (wat een lelijke spelling zeg) uiteraard, maar ik voelde me gewoon erg verdrietig. Ondanks dat ik sinds de start van cb 9 weken terug niets aan sport heb gedaan (behalve de 100 km p/w fietsen) en daarvoor al sinds september niet meer had gerend, besloot ik stoom af te blazen met een rondje rennen, na een lange werkdag, drie shakes en 18 km fietsen. En ik verbaasde mezelf: een rondje van 9 km met een gemiddelde snelheid van 9 km/h! En ik voelde me erna een stuk beter . Maar jeetje, dan merk je toch wel het verschil van ruim -20!

Dit weekend stuitte ik op een mooie sample sale (van onder andere Ted Baker) en ik heb allemaal spulletjes gekocht in maat 38! Wie had dat ooit gedacht... Ik ga pas donderdag weer wegen, maar ik heb het gevoel alsof ik deze week echt een hoop ben afgevallen.



Trouwens, soms vind ik die klontjes stiekem lekker, dan valt er nog ergens op de kauwen ;)



Fijne dag!!
RRR
Alle reacties Link kopieren
Oo cavia wat zal dat fijn shoppen geweest zijn! Goed dat je gerent hebt joh! Die -20 is zeker een wereld van verschil dat merk ik ook! Wat kan je trots op jezelf zijn meid!
Alle reacties Link kopieren
Wauw dat is echt heel gaaf cavia om maatje 38 te kopen. Lijkt me idd super en een trots gevoel geven! En hoe fijn is het gewoon te moeten shoppen omdat je kleinere kleding nodig hebt ! Echt iets om naar uit te kijken!! Je bent echt een voorbeeld hoor 9 weken en 20 kilo wow!!



En Senna wat ben jij ook snel en veel afgevallen zo knap !! Je mag dan ook zeker wel een x genieten na zo'n prestatie toch! En daarna gewoon lekker weer verder!



Doet zo goed om te lezen dat het echt kan! Super knap! Hoeveel willen jullie nog kwijt?

En viel het jullie tegen om na eetweken weer terug te gaan naar 3 Shakes?
Let's do this
Alle reacties Link kopieren
Cavia: hihi ben 38. Maar 7 jaar geleden is m'n baarmoeder eruit gehaald waardoor ik niet meer ongesteld wordt. Verademing is dat.



Herewego: ene keer gaat terug schakelen na eetweek makkelijker dan andere keer.

Merk dat ik het steeds lastiger begin te vinden maar ben met regelmaat alle Shakes en soepen beu..
Alle reacties Link kopieren
Daar kan ik inkomen vlekkebeest! Hoelang ben je nu bezig?

Ik hoop aan nog 1x 3 weken genoeg te hebben om de 1e 16 kilo eraf te krijgen maar das even afwachten natuurlijk.

Heb verschillende smaken om het zat worden zo lang mogelijk uit te stellen maar vindt ze lang niet allemaal lekker ook.



Hebben jullie de kant en klare Shakes wel eens geprobeerd? Ik ga zaterdag een dagje weg en dacht miss zijn die dan wel handig. Maar twijfel omdat het zoveel minder lijkt, benieuwd of ze dus ook genoeg vullen als de normale Shakes.
Let's do this
Alle reacties Link kopieren
Ik haal voor zaterdag ook een kantenklare shake, ben er wel nieuwschierig naar.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames,

Wat is het toch fijn om jullie berichten te lezen. En die resultaten...geweldig!



@Senna en Herewego,

die kant en klare choco vind ik echt een traktatie. Zo lekker.

@Cavia,

wat kun jij trots zijn op jezelf! Na 9 weken niet sporten dan toch 9km rennen in een uur. Supergoed hoor.

@Lycheetje,

je kondigde aan dat je naar de weegjuf ging. Was je blij met het resultaat?



Ik wens jullie allemaal een fijne en goede dag!
Alle reacties Link kopieren
Bah wat zijn die soepen en pap smerig! Ik ga ze zometeen omruilen voor gewone shakes..

Wat doen jullie? Veelal shakes of ook soepen enzo?



@Cavia, wat super zeg! En fijn dat je je zoveel beter voelde na het rennen!

@Senna, Ik hoop niet dat je als je een dag mee doet met de rest, je niet meer kan motiveren. Dat zou ik dus hebben. Heb zondag een babyshower, heb besloten om wel te gaan. Ik neem m'n shake mee. Mocht ik écht drang hebben naar wat te eten dan neem ik iets koolhydraatarm. Heb het restaurant al op de hoogte gebracht.



Pff ik heb het voornamelijk 's avonds toch wel moeilijk hoor.. Kan alleen maar aan eten denken. Vooral als ik m'n vriend dan het avondeten zie opeten pff.. En dan die geur hahaha.

Maar goed, ik blijf op die momenten denken aan mijn doel!
Alle reacties Link kopieren
@Vlekkebeest, heel herkenbaar dat je de shakes en soepen zat bent! Ik heb om die reden met mezelf afgesproken om tot juni stap 1 (cb500) te volgen en daarna mag ik in de zomer met de volgende stappen verder. Misschien dat ik daarna weer met frisse moed terug ga naar stap 1.



@lovelylady, wat goed dat je meteen bent begonnen! Ik herken die moeilijke momenten 's avonds. Ik trakteer mezelf dan op een pot thee of een boullion

Mijn eerste doel is om nog 24 kilo af te vallen. Dan heb ik nog lang niet een gezond bmi hoor, maar het is behapbaar. Daarna wil ik eerst een tijdje verder afvallen met de volgende stappen. Van de eerste ronde weet ik namelijk nog dat ik na een aantal maanden de motivatie verloor om door te gaan met 'shaken'. Vandaar mede ook de slechte afbouw, denk ik.

De pap is wel even oefenen in het begin. Maar als je eenmaal de juiste manier vindt, is het goed te doen! Ik ben ook fan van de soepen, maar ik krijg ze nu amper meer weg! Halverwege de soep zit ik propvol en moet ik mezelf er echt toe zetten om er nog wat van te nemen.

Hebben jullie dat ook, dat je smaak elke week wel lijkt te veranderen?



@Herewego en @Senna, de kant en klare choc is goed te doen, weet ik nog van de vorige x! Ik zie ze helaas alleen nooit staan bij de juf... Bestaan er inmiddels meer smaken?



@Cavia, wat heerlijk om zo'n kleine maat te kunnen kopen! Geniet van je mooie nieuwe kleding! Ik kan niet wachten tot ik in een nieuwe maat kleding mag shoppen van mezelf!



@Stormtrooper, ik heb om die 'klontjes'-reden andere shakebekers gekocht :rolling:Was een beetje uitvinden wat het beste voor mij werkte, maar wel geld waard. Jammer dat cb alleen deze (officiele) shakebekers verkoopt...

Woohoo, gister gewogen en er is 2,2 kilo af! Dat maakt het kleine verlies (-0.3) na de eetweek meteen weer goed
Alle reacties Link kopieren
Oké babs thanks dan ga ik die toch ook proberen!



LovelyLady ik krijg de soepen ook niet weg. De normale pap eet ik wel met flink kaneel erdoorheen.

Qua shakes vindt ik de chocolade,chocolade mint aarbeien en mango het beste



Voor de afwisseling soms nog bosvruchten.

Vanille krijg ik echt niet weg brrr en de pap appel ook niet.

En qua repen alleen de pinda crunch . De cranberry is mij te zoet

Maar smaken verschillen natuurlijk
Let's do this
Alle reacties Link kopieren
Jeej super monaaatje! Top resultaat weer!!

Ik zie online ook de kant en klare in aarbeien en banaan maar mijn consulente heeft alleen de chocolade dus die ga ik ook proberen.



Wat voor beker heb je nu? Een speciaal zeefje of met zo'n bal? Ik wordt soms ook gek van de klontjes ene x niks en andere x aldoor klontjes. Bleh.
Let's do this
Alle reacties Link kopieren
@Herewego Thanks! Ik heb er 1 met zo'n rooster met hele kleine gaatjes en eentje die lijkt op zo'n oude tupperware slagroomklopper. Die laatste gebruik ik het liefste. Ook nog 1 gekregen van de body&fit, maar die werkt niet prettig...
anoniem_336643 wijzigde dit bericht op 05-04-2017 16:06
Reden: Autocorrectie
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovelylady89 schreef op 05 april 2017 @ 10:51:

@Senna, Ik hoop niet dat je als je een dag mee doet met de rest, je niet meer kan motiveren. Dat zou ik dus hebben. Heb zondag een babyshower, heb besloten om wel te gaan. Ik neem m'n shake mee. Mocht ik écht drang hebben naar wat te eten dan neem ik iets koolhydraatarm. Heb het restaurant al op de hoogte gebracht. Gek genoeg ben ik totaal niet bang voor het verlies van motivatie. Ik denk juist dat ik er straks met gemak weer 3 weken tegenaan kan op 3 producten en dat het dalen van cijfertjes dan nog meer motiveert.
Alle reacties Link kopieren
Knap hoor Senna!
Alle reacties Link kopieren
Voor diegene die laatste tijd me beetje gevolgd heb...

Heb nu officieel diagnose bore out gekregen
Alle reacties Link kopieren
Enerzijds rot maar vlekkebeest het beestje heeft nu wel een naam.. krijg je nu wel hulp?
Alle reacties Link kopieren
Sterkte vlekkebeest, heb wel een en ander meegelezen met jullie. Neem vooral de tijd voor jezelf nu en doe alles op je eigen tempo.

Ik hoop dat je goede begeleiding van iemand hierbij krijgt die je kan steunen!
Let's do this
Alle reacties Link kopieren
Vlekkenbeest, jeetje. Lijkt me best heftig. Hoe was het om een diagnose/verklaring voor je klachten te krijgen? Hoop dat het goed met je gaat..
Alle reacties Link kopieren
Jemig vlekkenbeest. Dat is nogal wat! Ik wens je veel wijsheid, sterkte en geduld.

Hopelijk zijn er bij jouw werkgever mogelijkheden voor een andere functie of het inhoudelijk opwaarderen van jouw huidige functie.
Alle reacties Link kopieren
Net bij de weegjuf geweest ondanks ongesteldheid en eetweek er toch mooi weer 1 kilo af! Heb onwijs zin in zaterdag.



Wat ik mij trouwens afvraag hoe zitten jullie met relaties etc? Ik ben al mijn hele leven een onzeker muurbloempje omdat ik vroeger jaren gepest ben. Nu langzaam aan krijg ik meer zelfvertrouwen etc en nu via tinder iemand leren ''kennen'' die graag een keer met mij af wil spreken. Ik heb al aangegeven dat ik dat best wel een beetje boel eng vind en hij heeft daar zeker begrip voor en de gesprekken tot nu toe zijn echt leuk.. maar jeetje wat vind ik dit moeilijk
Alle reacties Link kopieren
Hallooo,



Heb het even behoorlijk druk gehad de laatste dagen maar ik ben er weer.

Inderdaad naar de weegjuf geweest dinsdag en ruim 4kg afgevallen! Goed begin



Lovelylady die pap is bij mij niet altijd goed (dan waterig dan gebonden), maar ik doe de poeder in een kommetje en terwijl ik met een kleine garde roer giet ik en heet water op tot ongeveer 250ml dan nog 10sec in de magnetron en nog eens roeren.



Ik heb dinsdag ook eens mango en aardbei shakes meegenomen, wie weet bevallen die me ook.



Senna wat goed om te horen dat je meer vertrouwen hebt gekregen! Als je hem echt leuk vindt en je bent benieuwd naar hem dan zou ik het erop wagen. Misschien ergens afspreken waar jij je op je gemak voelt?

En jezelf voorhouden dat als je de date niets aan vindt of hij tegenvalt, je ook het recht hebt om de date te beëindigen. dat vond ik namelijk nog wel eens moeilijk, om eerlijk te zeggen dat er geen klik was.



Ik ben benieuwd naar jouw ervaring na zaterdag trouwens Senna, heb zelf namelijk ook een dagje uit in de planning en ben benieuwd hoe je cwp weer oppakt na een sac-dag!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen lieve dames,



Allereerst vlekkebeest wat heftig en wat dapper van je! Het is echt niet niks, maar het feit dat je nu een diagnose hebt verlicht misschien tegelijkertijd ook wel een beetje de last hoop ik? In elk geval een superdikke knuffel en als je er meer nodig hebt dan heb ik nog wel een voorraadje voor je!!!



Lovelylady vertrouw me, het wordt echt beter! In het begin, de eerste hele maand wel denk ik, dacht ik alléén maar aan eten, ik zag het overal en ik rook het overal. Maar nu ik erover nadenk realiseer ik me dat dat eigenlijk nagenoeg weg is. De honger verdrwijnt ook echt. Na mijn tussenweek was het wel weer even terug, maar inmiddels is het weer zo ver verdwenen dat ik mezelf er actief aan moet herinneren om een shake te nemen. Soepen vind ik trouwens echt smerig en de pap durf ik niet eens te proberen hahah.



Senna heerlijk weer een kilo! En dat na je tussenweek en met menstruatie, top gedaan! Over wat je zei over het daten denk ik al een poosje na. Je bent het waard om geliefd te worden met welke maat dan ook! Zolang je dat onthoudt, kan onzekerheid je succes niet om zeep helpen. En leg niet meteen te veel druk op jezelf, zie het als een gratis ervaring om jezelf tot de meest lievende vrouw te maken die je wordt! Voor een ander maar nog meer voor jezelf, die liefde. En ik wens je heel veel plezier, wat heerlijk spannend!



Ik kom net van de weegjuf en hoera, weer 1,8 kg eraf! Dus de tussenstand voor de mensen die er gemotiveerd van raken: -22,3 in 9 weken. Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik wil er nu nog zo'n 13 kg in totaal af met alle stappen bij elkaar (ik doe nog altijd stap 1).



Een prachtige dag voor jullie allemaal gewenst! Jullie zijn stuk voor stuk geweldig.
RRR
Alle reacties Link kopieren
Voor degene die het vroeg: ik gebruik nu Proday. Net zoiets als Cambridge, maar zonder de weegjuf en online je producten kopen. En meer keuze qua prducten. Ben nu een week bezig en ben een tevreden mens.
Alle reacties Link kopieren
Whoohooo Lycheetje, wat een lekker begin!! En Pikkie ook lekker bezig! Heb je je al gewogen?
RRR

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven