Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 500 - Deel 6

26-12-2017 11:19 2534 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben deel 5 helemaal vol-gecambridged, dus gaan we hier verder!
Dit topic is voor iedereen die het Cambridge dieet volgt. Vragen, tips, tricks, aanmoedigingen, frustraties: allemaal welkom!
We zijn ons allemaal bewust van de nadelen van dit dieet, dus goedbedoelde waarschuwingen hoeven niet.
Succes iedereen!

Deel 5 kun je hier terug vinden als je wilt terug lezen: lijf-lijn/cambridge-500-deel-5/list_messages/315765

NaamLftd/lengteStartdStapStartgVorigVorigHuidigStreefTotaal
MiniMe334 / 1.7004-113/4117,390,5------7526,8
Witherwings27 / 1.6930-014114,279,878,177,57536,7
Kloekje35 / 1.7009-111109,176,377,176,57532,6
Muisje_8532 / 1.6026-04288,179,677,576,16513,4
Bijenkoningin34 / 1.7202-0919692,490,189,2806,8
Eefsel210926 / 1.6712-09489,574,975,173,567,516
Sophiie1926 / 1.6313-091122,6109,81071058517,6
Pixymama38 / 1.5218-10173696866,6556,4
Vloerkleed--- / 1.6231-10187,978,8------689,1
Ariel14934 / 1.6922-01187,5---------75---
anoniem_205093 wijzigde dit bericht op 30-01-2019 12:36
60.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
'T zal niet afhangen van dat beetje melk. Klinkt goed ook dat bewegen er bij. Sportte jij al veel? Ik dus niet echt... steeds wel en dan volop en dan gerust een jaar niet en dan weer iets anders. Wandelen deed en doe ik wel en ik probeer steeds op een hoger tempo te wandelen. Morgen intake bij de sportschool. Again. Merk nu nl wel dat buik billen en borsten slappe hap worden. Zou toch zonde zijn dus ga ik er weer voor
Alle reacties Link kopieren
Voor een ieder hier een gelukkig, gezond maar vooral ook een slank 2018 gewenst!

Ik mag vanmiddag weer gaan wegen. Heb 2 weken stilgestaan; ging niets af maar kwam ook niets bij!(pluspunt!) Laatste week thuis toch nog 1.5 kilo er af. Ben erg benieuwd naar vanmiddag.

Ik werk in de 5-ploegen(2 dagen van 6 tot 14, daarna 2 dagen van 14 tot 22 en daarna 2 nachtdiensten van 22 tot 6uur, vervolgens 4 dagen vrij...) maar merk dat dat me totaal geen moeite kost met dit dieet. Ik zit in stap 5 en meestal haal ik alles niet eens wat in op een dag mag eten. Ik moet er meestal tegen aan eten om alles op te krijgen zeg maar. Ook kan ik het prima een paar uur(4 gemiddeld) volhouden op een shake. Totaal geen trek of iets, maar moet me er dan wel toe zetten om toch iets te eten zodat ik alles haal... Hebben jullie dat ook?

Fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Jaanz, dat klinkt goed zeg!

Pipo je staat erin, startdatum 2-1 ipv 2-2 dacht ik? :)

Beste wensen voor iedereen!

Ik heb mezelf er maar uit gehaald, blijf wel de tabel doen hoor, vind ik veel te leuk om te zien hoe goed jullie het allemaal doen.

Ik drink nog steeds geen energy drank sinds 1e kerstdag maar merk wel dat ik daardoor weer veel meer snaai op een dag.. Eigenlijk moet ik "gewoon" cold turkey afkicken van alles maar daarvoor heb ik de motivatie nu niet (wanneer wel??)..

Ik was zondag avond op een feestje met heel veel slanke poppetjes en dat voelde niet zo fijn maar aan de andere kant dacht ik, "Fuck it.. Ik ben niet minder dan jullie!" Dus daar zit ik nu een beetje mee in mijn hoofd. Ik moet het wel zélf willen, en niet omdat de maatstaven nu eenmaal lager liggen dan broekmaat 46 ;-)

Het komt vast goed :)
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen allemaal (of moet ik zeggen, goeiemorgen Mauvi, volgens mij zijn wij de enige die hier komen momenteel :-D ).
Ik ben net zo'n sporter als jij; of heel fanatiek of niet. En net als jij wandel ik graag, meestal na m'n werk effe een uurtje.

Gisteren was natuurlijk mijn eerste dag dus ik blééf plassen, had beter gewoon op de toilet kunnen blijven zitten :hyper: Maar ik ben de dag goed door gekomen, niet al te veel honger.
Vanaf vandaag maak ik het extra spannend voor mezelf want ik ben m.i.v. vandaag ook gestopt met roken. Hupsakee, alles tegelijk! Ik rookte al 5 jaar niet meer maar was er met mijn stomme kop afgelopen zomer weer mee begonnen. Dat gaat natuurlijk nergens over dus da's nu weer klaar.

Fijne dag allemaal en het zou leuk zijn als het hier iets drukker zou zijn!
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Succes met stoppen met roken Pipo en natuurlijk dit dieet volhouden! Je kan het!
Alle reacties Link kopieren
Zal vanzelf wel weer drukker worden nu met al die goede voornemens :-D
Alle reacties Link kopieren
Ariël, toen ik mijn berichtje plaatste zag ik jouw bericht helemaal niet staan?! Raar forum is dit toch tegenwoordig.
Mijn startdatum is inderdaad 2-1, tikfoutje van mij denk ik.

Jaanz, jouw berichtje werd ook niet weergegeven net?
Mag ik meegenomen waarom jij in stap 5 zit? Ben je daar mee begonnen ivm je ploegendienst?
pipo* wijzigde dit bericht op 03-01-2018 13:57
0.46% gewijzigd
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Pipo,

Ik ben hartpatient, draag een icd. Daarom mag ik niet 'strenger' lijnen zeg maar. Dat is de reden dat ik in stap 5 ben begonnen. Baalde wel even, maar gezien de kilo's er nu ook af gaan, is het ook wel prima 😁. Welke stap zit jij dan? Zie hier alleen nog maar mensen in stappen eerder, nog geen in stap 5...
Alle reacties Link kopieren
Ah vandaar, nou ja als je evengoed afvalt is het toch ook goed?
Ik ben zelf gisteren 'gewoon' in stap 1 begonnen. Die stappen zijn voor mij trouwens nieuw maar het komt volgens mij op het zelfde neer als het voorheen was. Stap 1 was toen het gewone CB500 programma en pas als je op gewicht was (of bijna) begon je met afbouwen van je CB producten en het opbouwen van normaal eten.
Alleen noemen ze dat nu stappen.

Tot op heden gaat het niet roken goed; het hongergevoel overtreft de trek in nicotine o_o
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig allemaal weer zeg!!! Jaanz ben benieuwd naar je weeg resultaat. Fijn te lezen dat je in stap 5 ook gewoon goed af valt.

Pipo wauw. Over goede voornemens gesproken.... niet roken en niet eten.

Ik merk wel dat ik na de dagen van wat extra eten het vandaag en gister weer veel lastiger vindt. Honger!!! Moet echt weer wennen. Vooral nu ik nog vakantie heb en de kinderen thuis zijn vind ik het lastig.
Alle reacties Link kopieren
Zo, dag 3 is aangebroken. Ik plas mezelf een ongeluk dus ik ben sowieso lichter geworden door al hetvocht dat ik loos. Met de honger valt het mee, is tot op heden redelijk te doen. Maar ik weet dat dat steeds beter (minder) wordt dus daar maak ik me niet al te druk om, ik moet er gewoon effe doorheen.
Het niet roken gaat ook goed, niet al te veel ontwenningsverschijnselen. Maar goed, ik rookte ook pas een maand of 5, ik was er al 5 jaar vanaf toen ik op vakantie het briljante plan kreeg dat ik wel af en toe zou kunnen roken :swear: Maar goed, het is weer klaar nu.

Hoe gaat het bij jullie? Hebben jullie je al weer helemaal herpakt na de feestdagen of is het nog strijden tegen de verleidingen?
pipo* wijzigde dit bericht op 05-01-2018 16:49
1.98% gewijzigd
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Toch nog 1,4 kilo eraf; ondanks 2 weken stilstand en de feestdagen. Gaan nu weer vrolijk verder.

Ook ben ik momenteel veel bezig om eten te maken zonder pakje of zakje. Vorige week al satesaus gemaakt, met ingredienten die wel mogen zeg maar. Merk dat ik het koken ook weer leuker ga vinden. Misschien helpt het 😉.

Hebben jullie ook dat de weegschaal thuis en bij de consulent enorm verschilt? Thuis was ik gister 82.9 en bij de consulent 85.3. Bijna 2.5 kilo verschil, maar als ik dat thuis er bij reken dan gaat het goed😀.

Knap van je Pipo, stap 1 doen en stoppen met roken! Zet hem op!
Dat plassen houdt je ook nog wel een tijdje. Ik moet nu vaak zelfs snachts een keer er uit om te plassen terwijl ik dat nooit had.

Komend weekend 2 verjaardagen; merk dat ik er een beetje tegen op zie omdat daar veel 'vreterij' zal zijn.. Hele maand januari is vol met verjaardagen. Maar als ik kerst zo 'makkelijk' overleef, moet dat ook te doen zijn. Hebben jullie dat ook?
Alle reacties Link kopieren
Jaanz, ik denk dat het verschil ontstaat doordat je thuis waarschijnlijk meteen na het ontwaken (en na je ochtendplas) in je blootje op de weegschaal gaat staan en bij je weegjuf met kleding aanstaat, ergens halverwege de dag.
Maar netjes hoor, 1,4 kg er af ondanks de feestdagen!

Koken vind ik een crime en doe dat dus ook zelden of nooit. Gelukkig heb ik een partner die het graag en goed doet! Helaas is hij 1 december aangereden en loopt ie tot minimaal 30 januari op krukken. Dat betekent dat ik nu verantwoordelijk ben voor het koken. Echt, daar wordt niemand blij van....

Verjaardagen vond ik niet heel lastig als ik maar na de koffie met gebak kon aanschuiven. Ik vind taart en gebak namelijk héél erg lekker maar geef weinig om hartige dingen dus de hapjes kan ik makkelijk laten staan.
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Ik ben er ook nog!

Huidige gewicht 105,6.
Alle reacties Link kopieren
Jaanz wat fijn dat je ondanks de feestdagen toch bent afgevallen!!! Goed hoor.

Water drinken schiet er nu ik vakantie heb wel bij in. Dat gaat op mijn werk makkelijker.

Koken vind ik leuk en nieuwe recepten uitproberen ook. Vind het tijdens cb wel wat saai. En kook nu vaak dubbel. Voor man en kids anders dan voor mezelf. Maar nu ik steeds weer wat gevarieerder eet zal dat hopelijk minder worden. Eet vaker oven schoteltjes nu of gevulde paprika of courgette. Ben benieuwd naar de saté saus die mag jaanz. Wil je het recept geven? Hoewel.... misschien niet zo aardig km over eten te praten naast de mensen in stap 1

Gister avond begonnen met sporten. Had intake en gelijk mijn spullen maar mee genomen. Morgen middag wegen ben benieuwd...
Alle reacties Link kopieren
Praat lekker over eten en recepten hoor wat mij betreft. Dat maakt mij echt niets uit.
Hoe ging het sporten, wat heb je gedaan?
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ben gestart met de milon cirkel. Wel al de hele hoofdpijn nu. Hopelijk niet door de inspanning. (Of te weinig water gedronken).
Alle reacties Link kopieren
Sowieso maakt dat ook een verschil natuurlijk, sochtends wegen of later ol de dag. Maar vindt 2.5 wel veel...

Ik heb sinds gister zo'n potje poeder gehaald voor door het water. Merkte da gewoon water drinken steeds meer tegen ging staan. Tenzij ik aan het werk ben, dan gaat het weer makkelijker. Nu thuis probeer ik, iig op werkdagen, een liter te drinken met dat poeder(sinaasappelsmaak, heerlijk!).

Ik gebruik de site van lifesabout veel voor koken zonder pakje of zakje. Staan enorm veel recepten op. Ik gebruik voor de satesaus de 100% pindakaas van Albert Heijn, in overleg met de consulent dan mag dat af en toe(max. 1x per week) vindt het heerlijk bij vlees enzo en gebruik maar 50 gr per keer. Dus dat is te doen.

Helemaal met je eens Mauvi, ik zit dan in stap 5 maar merk dat ik heel erg moet wennen aan de keuze die ik heb met wat ik mag eten. Probeer veel te combineren, maar blijft lastig.

Voor diegene die al verder is dan stap 1, 2. Hebben jullie nog recept ideetjes met wat we wel mogen eten?
Alle reacties Link kopieren
Krijgen jullie trouwens meldingen of dergelijke binnen als er op deze topic gereageerd wordt? Ik namelijk niet. Vindt dat wel jammer, moet nu vaak de site checken of er gereageerd is...
Alle reacties Link kopieren
Jaanz, heb je geen receptenboekje gekregen van je weegjuf? Daar vind ik verschillende goeie recepten in staan en dat is allemaal zonder pakjes en zakjes.

En nee ik krijg geen melding als er wat geplaatst is maar omdat ik momenteel vrij ben en me soms wat verveel kijk ik vrij regelmatig op het forum. :$
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat mapje gekregen met de stappen er in en wat ik mag eten. Maar daar staan niet veel recepten in...

Zelfs als ik aan het werk ben, kijk ik toch regelmatig even. Erg leuk om zo contact te hebben en alle ideetjes zijn welkom.
Je zou zeggen dat het makkelijker moet kunnen?

Hebben jullie ook alleen shakes/smooties? Of nemen jullie ook repen etc?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in 2014/2015 CB500 gedaan en kreeg er toen een receptenboekje bij. Die heb ik nog steeds en straks als ik mijn eetweek heb pak ik daar weer lekker recepten uit.
Ik kan wel eens kijken of ik wat online kan zetten? Ik vind bijv. het recept voor gevulde portobello's heel erg lekker. Dat zijn we blijven eten, ook na mijn CB avontuur.

Omdat ik nu in stap 1 zit heb ik nu alleen shakes en pap, de soep vind ik niks. Pas in week 3 mag ik de repen maar die neem ik dan wel heel graag. Vooral peanut brunch.
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ah zo, zal de volgende keer eens vragen. Kun je het het niet inscannen en mailen anders? Ben erg benieuwd!

In stap 1 mag je nog niet alles natuurlijk. Ik heb de eerste 3 weken ook shakes en pap gedaan, maar krijg de pap echt niet meer weg. Doe nu alleen shakes. Ben er nog niet over uit of ik ook repen wil. Shakes vindt ik vooral op het werk makkelijk en dan kan ik het prima een aantal uurtjes zonder pauze volhouden zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal eens kijken of ik het misschien nog digitaal heb Jaanz, laat ik je snel weten.
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Thanks Pipo 😀!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven