Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 500 - Deel 6

26-12-2017 11:19 2534 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben deel 5 helemaal vol-gecambridged, dus gaan we hier verder!
Dit topic is voor iedereen die het Cambridge dieet volgt. Vragen, tips, tricks, aanmoedigingen, frustraties: allemaal welkom!
We zijn ons allemaal bewust van de nadelen van dit dieet, dus goedbedoelde waarschuwingen hoeven niet.
Succes iedereen!

Deel 5 kun je hier terug vinden als je wilt terug lezen: lijf-lijn/cambridge-500-deel-5/list_messages/315765

NaamLftd/lengteStartdStapStartgVorigVorigHuidigStreefTotaal
MiniMe334 / 1.7004-113/4117,390,5------7526,8
Witherwings27 / 1.6930-014114,279,878,177,57536,7
Kloekje35 / 1.7009-111109,176,377,176,57532,6
Muisje_8532 / 1.6026-04288,179,677,576,16513,4
Bijenkoningin34 / 1.7202-0919692,490,189,2806,8
Eefsel210926 / 1.6712-09489,574,975,173,567,516
Sophiie1926 / 1.6313-091122,6109,81071058517,6
Pixymama38 / 1.5218-10173696866,6556,4
Vloerkleed--- / 1.6231-10187,978,8------689,1
Ariel14934 / 1.6922-01187,5---------75---
anoniem_205093 wijzigde dit bericht op 30-01-2019 12:36
60.25% gewijzigd
De vakantie was heerlijk.

Dat gewicht is bizar. Ik zit alweer omlaag naar 90,7. Dat was vrijdagochtend nog 94,6.... Het zal dus vooral vocht geweest zijn. Mooi :). Dan zit er netto 1,7 bij en dat vind ik best netjes gezien wat ik allemaal gegeten en gedronken heb ;).

Nu sta ik weer voor de uitdaging dat al mijn winterkleding een of twee maten te groot is. Heb al wel een nieuwe jas gekocht. Maar het is toch ook wel een prijzig grapje, dat afvallen.

Na Cambridge ga ik dus denk ik gewoon stap 7 blijven volgen om verder af te vallen. Tenzij het in die stap niet lukt. Dan ga ik denk ik toch langs een diëtiste.
Hoi allemaal!

@minime: herkenbaar, ik dacht ook aan een dietist na CB. Mijn consulent helpt ook nog na CB zegt ze, maar zij is een beetje als een blad aan een boom. Ze is het gewoon maar altijd met me eens, dat voelt raar en niet streng genoeg dus ik denk dat ik via de dokter dan iemand zoek.. naar eerst nog eens daar aankomen.

Oh meiden,
Ik baal toch zo. Vorige week was ik 78.1, ben ik nu weer 78.3. In deze stap doet mijn lichaam raar, vind ik. Steeds als ik vrijdag op de weegschaal ga staan dan ben ik zwaarder dan de maandag ervoor en dan op de maandag zelf erna dus nu ook weer zwaarder. In overzicht:
Vorige maandag: 78,1
Vorige vrijdag: 79,0
Vandaag: 78,3

Bizar toch?
Aankomende woensdag heb ik een etentje van school en ik ga mee, maar neem geen toetje. Ik had een beetje het idee wat kloekje ook had, misschien moet ik eventjes een normaal etentje doen zodat mijn lichaam zich realiseert dat we nog steeds eigenlijk te weinig eten en dus zouden moeten afvallen. Wat denken jullie, goed idee?
Alle reacties Link kopieren
He meiden,
Hier weer een berichtje van mij na maanden. Ik vroeg me toch af wie er nog schrijven van het groepje toen ik begon in januari! Ik zie nog wings, minime en kloekje voorbij komen. Jeetje wat een respect dat jullie nog steeds cb’en!!! Wauw. En al zo ontzettend ver.

Met mij gaat alles goed, ondanks dat ik zeer gestresst ben de afgelopen 2 maanden. Ik ga switchen van filiaal en dit duurt allemaal erg lang en ik heb het dan ook echt niet meer naar mn zin in mijn huidige filiaal. Hierdoor veel gevreet gehad, yep, ik ben en blijf een emotionele vreter. Maar geen excuus. Helaas wel wat aangekomen, ik was 25 kilo kwijt en nu nog zo’n 21 dacht ik (heb al een week of 3 niet gewogen) maar ik ben helemaal klaar om er weer wat aan te gaan doen! Alleen geen cb meer voor mij. Het werd me echt te duur. Plus dat ik ontzeeeettend veel haar uitval had. En voor een tijdje stap 5 gevolgd maar dan gebruik ik liever goedkopere maaltijdvervanging. Ik ben dus een beetje gaan searchen.
Ik gebruik al een paar jaar regelmatig eiwit shakes en repen van body & fit voor na het fitnessen en ik las gisteren dat zij een 7 days diet hebben, die ik een paar weken wil volgen. Dit is gebaseerd op 1000 kcal aan producten (die erg cheap zijn, lekker, en ook nog is met de goede verhoudingen van koolhydraten vetten eiwitten etc. :lol: ) en dan kan je nog groenten toevoegen. Ik ga een beetje mn eigen twist eraan geven. Ik wil nog 10 kilo kwijt en misschien 15. Maar dat hangt er vanaf hoe ik er na 10 uit zie.. ben benieuwd hoe lang ik er over doe met dit 7 days diet!
Ik sport nog steeds ontzettend fanatiek, 4 keer fitness per week! Mn spiermassa is ontzettend gegroeid en daar ben ik heel trots op. Helaas blijft dus alleen dat eten nog zo’n enorm ding.... #suikerverslaving

Ik zal zo nu en dan weer is mee lezen / schrijven. Heeft me in de eerste maanden ook zo geholpen en ik hoop nu weer voor deze 10 kilo!
Ik begin as donderdag...

Zet hem op voor iedereen :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
@ Minime; met dat nettogewicht valt de schade erg mee als ik het zo lees! fijn!

En ja inderdaad, die kleding die elke keer opnieuw te groot is... herkenbaar probleem. Natuurlijk wel leuk, maar inderdaad prijzig en zeker als je zelf weet dat je nog niet op je einddoel zit.

@ Wings: wat apart inderdaad dat je consulente het altijd met je eens is... Ze moet er toch zijn om jou tips te geven en misschien af en toe een schopje onder je kont?

het lichaam is inderdaad apart soms. Zeker in het afvalproces kom je daar goed achter.. Ik heb het al die tijd bijgehouden in een grafiek en zie het inderdaad de ene week erg hard naar beneden gaan en dan ineens kom ik aan of blijf ik hangen. Dat duurt dan weer een paar weken en dan schiet ik weer naar beneden. Niets van te zeggen. Misschien even aan kijken hoe het blijft gaan?

Bij mij heeft het cheaten wel iets gedaan. Ik hoor meer mensen wel benoemen dat dat af en toe echt wel goed is voor je lichaam. Maar elk lichaam reageert anders, maar uiteindelijk heb je na dieet/cb ook wel eens een etentje en dan zal je altijd weer terug in het gareel moeten. Kun je nu ook al oefenen zou ik denken.

@ Roxy; wat leuk om weer wat van je te lezen!

Wat balen dat je door het switchen zo in het emo-eten schiet. Jammer! Je bent al zo ver gekomen! Maar wat goed dat je nog zo fanatiek sport. Dat vind ik echt heel erg knap!

Het is voor na dieettijd zoeken inderdaad wat te doen en waar je jezelf ook goed bij voelt. Ik denk dat ik koolhydraat beperkt wel ga aanhouden. Doe ik nu ook al wel, maar dan met behulp van de dieetproducten. Dat gaat goed, maar ik merk dat ik nu zelf ook al wel op zoek ben naar gewone vervangende producten en met de lunch eet ik nu al regelmatig die groentewraps van de ah. Ze hebben een nieuwe smaak uit! paprika met chili. Dat pitje van de chili proef je zo nu en dan. Lekker!

ik hoop dat je iets vind wat bij je past en waarmee je nog de gewenste kilo's gaat afvallen...

Wel fijn om te lezen dat na CB meer mensen zoekende zijn hoe in de toekomst verder te gaan... Is toch een speurtocht en wat echt heel goed vol te houden moet zijn...

Succes weer!
Alle reacties Link kopieren
Wow veel geschreven haha! Ik heb niet alles onthouden dus sorry als ik mensen vergeet te antwoorden oid.

Super Sophie! Lekker hoor in anderhalve week al dat gewicht kwijt :D fijn dat je wel support hebt van thuis, dat is altijd belangrijk ;) Ja mijn vriend zegt ook steeds: ik weet dat je niet mag maar ik ga wel even eten hoor.

Hoe gaat je eetweek fatty5? Ik heb m volgende week. Aan de ene kant kijk ik er naar uit, maar ergens vind ik t ook wel spannend. Moet dan weer boodschappen doen en koken ;) en niet in de verleiding komen

Kloekje bedankt voor je felicitatie! Als je gewicht iets aankomt is dat altijd naar om te zien, maar je bent wel echt al zoveel kwijt! Echt heel knap.

WitherWings, ja t lichaam is raar ;) Hoe gaat het nu?

Minime, fijne vakantie gehad? Knap dat het al zo snel er weer af gaat die vakantiekilo's! Ja ik heb nu al dat er flink wat broeken losser gaan zitten. Gelukkig is dat nog op te lossen met een riem, maar zal er uiteindelijk toch een keer aan moeten geloven!

Ik heb vandaag mijn weegmoment weer gehad :) momenteel zit ik op de 83,9 kilo, wat betekend dat ik 5,6 kilo kwijt ben :cheer2: wat voelt dat goed! Had aan mijn consulente aangegeven dat ik echt wel wat hartigs mis, dus heb nu ook de bouillon gekocht. Straks lekker een mok nemen ♡

@Ariel149
Ik zou graag ook in het schema willen :)

Leeftijd: 26
Lengte: 167
Startdatum: 12-09-2018
Stap: 1
Startgewicht: 89,5 kg
Vorig: 86,2 kg
Huidig 83,9 kg
Streefgewicht: uiteindelijk 64 kilo
Totaal kwijt: 5,6 kilo
Alle reacties Link kopieren
En toen was het weer stil hier haha! Hoe het het bij iedereen? :)
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad ineens weer erg stil.

Hier gaat het op zich wel goed hoor. Niet ontevreden vanochtend met we weegschaal. Maar het gaat niet meer zo hard als twee weken geleden. Ach, met wat ik al bereikt heb ben ik aardig tevreden en hoef ik op zich ook niet meer super snel af te vallen... Maar ik ben er nog niet hoor en ik hoop toch elke week wat van daling te zien.

Gelukkig vanochtend wel weer afgevallen in vergelijking met vorige week, maar ik zit nog niet op mijn laagterecord of daar onder. Helaas! Ik ga gewoon op mijn eigen tempo door en we zien wel weer?

@ Ariel:

Vorig gewicht: 77.1
Huidig gewicht: 76.5
Totaal afgevallen: 32.6

En hoe vergaat het jou Eefsel?
En de anderen?

Geniet van het zonnetje!
Alle reacties Link kopieren
Ze zeggen niet voor niks, de laatste loodjes wegen het zwaarst en denk dat dat hierbij ook wel klopt ;) je bent al zo ver en dan wil je het liefst ook het laatste eraf.

Hier gaat het nog steeds goed eigenlijk, vanaf woensdag naar stap 2. Ergens kijk er echt naar uit naar weer wat eten, maar ergens zie ik ook op tegen het koken. Vind het moeilijk recepten te vinden met alleen die dingen die ik mag. Dus mochten er nog mensen recepten hebben hou ik me heel erg aangeboden ;)

Wel heb ik sinds ik aan het afvallen ben het steeds zo koud! :O dat ben ik echt niet gewend want ik had t juist altijd warm haha!
Alle reacties Link kopieren
Ik merk toch dat ik echt een meelezer ben ipv een actieve schrijfster. Wilde toch eens proberen om mee te praten, maar blijkbaar is dit niet echt iets voor mij en blijft het voor nu bij meelezen.

Ariel
Haal mij maar uit het lijstje.

Gaat gewoon goed hier hoor, hoop ook met jullie. Succes :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Sorry dames! Ik zie dat ik enorm lang niet hier gekeken heb, de tijd gaat zo snel! Ik ga nu de tabel aanpassen!
Alle reacties Link kopieren
Als het goed is klopt het nu weer. Curadise wil jij nog even je leeftijd, lengte en startdatum doorgeven? Ik heb er overheen gelezen denk ik..

Zouden jullie je tekst willen beginnen met de nieuwe cijfers dikgedrukt te plaatsen? Ik maak een foto met mijn telefoon en dan staan naam en gegevens bij elkaar, dat is makkelijker bijhouden voor mij.

Heel veel succes weer allemaal!
Nieuw gewicht: 78,1
Totaal afgevallen: 36,1


Zo goed Ariel?

Dat gewicht is wel van een week geleden maar ik bedoel het is het laagste tot nog toe.
Daarom heb ik ook even niets geschreven van de week, ik baal nog altijd zo dat ik niet door kan zakken naar die 77. Ik heb van de week inderdaad het etentje gehad en gewoon een voorgerechtje ook genomen. Ben wel heel trots op mezelf dat ik het nagerecht niet heb genomen en het gezond gehouden heb. Was toen op die dag zelf bij het wegen 78,8 en de vrijdag erna 78,9. Dus beperkte schade.
Maar ik baal gewoon, ik ben nu al 4 weken in stap 3 en ik had nu al 76 kunnen zijn. Ik begin de producten ook langzaam aan zat te worden, ik wil langzaam weer gaan opbouwen naar normaal eten maar pas NA 75 kilo, dus dat is echt balen dat het nu stagneert. Stiekem hoop ik toch maandag te wegen en dat ik weer wat onder die 78,9 zit... we shall see.

@Eefsel: in stap 2 nam ik heel vaak kastanjechampignons met aubergine en kruiden en dan met gekruid gehakt erbij. Vond ik een lekker ratatouille mixje.
Hoe is het met alle anderen?
Alle reacties Link kopieren
WitherWings schreef:
29-09-2018 19:26
Nieuw gewicht: 78,1
Totaal afgevallen: 36,1


Zo goed Ariel?

Jaaa top!
Mag ik ook weer in de tabel, Ariel?

Startgewicht: 117,3
Huidige gewicht: 90,5
Leeftijd: 34
Lengte: 170
start: 4-11-2017
stap: 3/4
streef: 75
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het toevoegen Ariel!

Oeh dat klinkt lekker WW! Ik vond een Facebook groep waar mensen Cambridge volgen en recepten delen dus daar heb ik ook al inspiratie vandaan gehaald ;) ben ook wel benieuwd naar de nieuwe CB producten. Hopelijk lust ik daar wat meer van haha!
Kan me voorstellen als je zo baalt dat je dan ook geen behoefte hebt om hier steeds te updaten, ik hoop voor je mee dat de weegschaal een beetje lief voor je gaat zijn!

Fijn dat het goed gaat Fatty! Hoop dat je uit onze verhalen motivatie kan blijven vinden :)

Vannacht bleef mijn zusje slapen. Dus vanmorgen voor haar en mijn vriend ontbijt geregeld. Wat ruiken broodjes vers uit de oven toch lekker haha :kwijl: maar ik heb netjes gewoon mijn shake genomen. Op naar mijn weegmoment dinsdag ;)
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben vandaag begonnen en zou graag met jullie meeschrijven. Mijn startgewicht is 66.7kg en wil graag weer 58kg wegen (mijn lengte is 156)
Alle reacties Link kopieren
Welkom Eliney! Hoe gaat het zo de eerste dagen?

Ik heb vanavond mijn weegmoment, vanaf morgen naar stap 2! Ben er wel heel erg aan toe hoor ;) en heb al lekker een week menu gemaakt :kwijl:

Bleeeh ik vind er niks aan, aan dit weer nu haha! Heb t nu al steeds zo koud maar dit weer maakt het niet beter hahaha

Zo mijn hond had vanmorgen (of nou ja vannacht en zag t vanmorgen) mijn shake beker te pakken genomen... kon er niet meer mee shaken... Heb m even verteld dat ik dat niet zo fijn vond :wtf: nu 2 nieuwe bekers besteld met een opdruk erop dus dat is ook wel weer leuk!
Alle reacties Link kopieren
Dank je voor het welkom Eefsel! Het is natuurlijk nog maar het begin maar het gaat goed, nog geen honger. Vind het wel lastig om de avonden om te gooien, voorheen gingen we 's avonds vaak (laat) nog even zitten met een wijntje en een hapje, dat vervang ik nu door Netflix of een film. Ik ben nog op zoek naar een nieuwe hobby of sport.

Ook de weekenden lijken me een uitdaging. Dit weekend gelukkig niets op de planning, ik denk dat we maar een bioscoopje gaan pakken met de kinderen. Maar dan niet zoals gewoonlijk daarna uit eten. Ik merk dat ik dat soort dingen wel lastig vind, bijna alles heeft wel te maken met eten lijkt het.

Hoe vullen jullie de avonden en de weekenden in?
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

@ Ariel
Vorige gewicht: 117.1 kilo
Huidige gewicht: 114.6
Totaal verloren: 8 Kilo


Dank u Ariel om mij in de tabel toe te voegen :-D

Ik heb het zo druk de laatste weken dat ik niet makkelijk hier op te forum kan komen. Heb de komende 2 weken 3 toetsen :bonk: :bonk: Krijg al hoofdpijn als ik aan de hoeveelheid leerstof denk.

Resultaat van September gewicht verlies vind ik top (8 kilo in 20 dagen is :cheer2: :cheer2: )

Hoe veel hebben jullie voor September verloren?

Vandaag heb ik de repen geprobeerd en die zijn echt hard en plakken. En heb moeite om 1 reep af te maken.
Wat vinden jullie zelf van?

Morgen begin ik met stap 2 voor mijn tussen week. Hebben jullie lekker recepten ook voor mij?

Oh niet te vergeten, de laatste dagen heb ik zo een raar gewoonte om naar lekker gerechten foto's te kijken op instagram. En als ik niet naar de foto's kijk, dan droom ik over de lekker gerechten :-( :-( :facepalm:
Gelukkig heb ik maar vol gehouden. Misschien helpt de tussen week wel met de vaste voedsel verlanging.

Er zijn heel veel berichten van jullie, die ga ik nu allemaal effe snel lezen.

Tot de volgende keer :hello:

Zet hem op iedereen 8-)
Alle reacties Link kopieren
Welkom Eliney

Leuk om jouw ook bij te hebben :cheer:

Klopt!... het word moeilijk zodra je met de dieet begint, kan je niet meer gewoon eten waar, wanneer en wat je gewend was. Veel keuze is er dan ook niet, gewoon mee gaan met de kids en hun laten eten terwijl jij voorbeeld een kant-en-klare cambridge shake drink. Een oplossing zoeken voor die vervelende momenten zodat je niet buiten je CB dieet plan komt.

Ben benieuwd te weten hoe jouw eerste week gaat en wat jouw eerste weeg moment dan is over een week ;) ;)

We gaan echt voor :high5:
Alle reacties Link kopieren
@Ariel
Oud gewicht: 83,9
Nieuw gewicht: 82,7
Vanaf 3-10 over naar stap 2


Ik werk om de week het hele weekend dus dan heb ik wel zo mijn dag vulling haha, maar sowieso plan ik mijn vrije dagen altijd (te) vol :shame:

S avonds hang ik graag op de bank, ga naar bios(heb een abbo), wandelen met de hond en zo vul ik t altijd wel. Ik merkte in het begin ook dat inderdaad veel om eten draait. Dat is behoorlijk wennen.

Vandaag mijn weegmoment gehad en in totaal al 6,8 kilo afgevallen! Ik ga nu naar stap 2, ga niet weer terug stap 1, dit is een goede start zo maar ik wil niet in stap 1 blijven.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zou hier graag willen meeschrijven, zou dat kunnen? :-)

Het is hier de laatste tijd wat rustiger, maar dat kan ik me voorstellen met alle vakanties!

Ik ben Roos en ik ben 28 jaar. Ik heb al 3 topics van Cambridge helemaal doorgelezen. Ik ben al 15 jaar te dik en al 15 jaar op dieet. Ik voelde me afgelopen zomer zo naar dat ik een maagverkleining overwoog; ik ben zo klaar met het te dik zijn. Bij het doorlezen van alle topics las ik hoe zoveel van jullie zo knap zoveel zijn afgevallen. Toen dacht ik; als ik zelfs een maagverkleining overweeg, dan moet ik ook dit hebben geprobeerd.

Het heeft me al veel gebracht! Ik ben sinds 3 september bezig in stap 2 (sommige dagen stap 1) en ben nu al 9,5 kilo kwijt! Ik merk wel dat ik het nu soms wat lastiger begin te vinden, hoewel in vol in ketose zit en me qua honger prima voel. Ik ben een emotie- en stresseter, voor mijn gevoel begint nu het echte werk voor mij: afleren eten als coping te gebruiken en mijn emoties te ervaren en een plek te geven.

Ik zou het heel fijn vinden om mee te schrijven en samen met jullie de komende maanden nog te knallen! Ben heel nieuwsgierig naar jullie ervaringen, zeker in hogere stappen, lijkt me echt moeilijk soms. Super knap van degenen die ook al zo lang bezig zijn zoals Kloekje, Minime en Witherwings en Roxy (kan me voorstellen dat je nu ook echt even wat anders wil doen). En Ariël natuurlijk ook, weet niet of je nu bezig bent, maar in elk geval heel fijn dat je de tabel wilt doen, dankejwel. :-)

Hoe gaat het met alle nieuwe dames? Ik merk zelf dat ik de smaken die ik in de eerste week zo lekker vond nu echt helemaal niet meer kan drinken, haha. Ik ben nu helemaal over ook banaan, aardbei en 2-3 reepjes per week. De soepen heb ik inmiddels ook opgegeven.

Zet hem op dames! :cheer2:


Ariël, zou je mij in de tabel willen zetten? :-)

Naam: Roos1228
Leeftijd: 28
Lengte: 1.78m
Startdatum: 3 sept 2018
Startgewicht: 105,4 kg
Vorig gewicht: 97,8 kg (afgevallen: 1,8 kg)
Huidig gewicht: 96,0 kg (afgevallen: 9,4 kg)
Streefgewicht: 75 kg
Stap 2
Alle reacties Link kopieren
@ Eefsel
Wat een mooi resultaat na een maand CB! En fijn dat je het zo goed kan volgouden!

@Roos
Welkom! Wat goed en dapper dat je CB een kans geeft, aan je resultaat te zien geen verkeerde keuze. Super goed!

Ik ben vorige week zaterdag met stap 2 begonnen. Ik vind stap 1 heel fijn, maar lastig te combineren met werk, heb veel ‘verplichte’ lunches en kan zo wel wat mee eten (salade, heldere soep etc). En gaat goed! De kant-en-klare chocolat velvet shake vind ik goddelijk. Maar dan ook echt! Lekker dik en romig, mmmm.

Vrijdag weer weegmoment en ben reuze benieuwd, hoop dan rond de 89kg te zitten... Fingers crossed!
Alle reacties Link kopieren
Wat is het stil hier! Vandaag weegmoment gehad na eerste week stap 2. Ben niet ontevreden en onder de 90! Wel fijn weer te kunnen kauwen, vind de CB pasta erg lekker met wat extra kruiden erin en simpele salade erbij. Had zo’n behoefte aan hartig, ben niet zo’n zoetekauw. Deze week ook de couscous proberen. Ben benieuwd!

@ Ariel

Vorig gewicht: 90.1
Huidig gewicht: 89.2
Totaal afgevallen: 6,8kg
Alle reacties Link kopieren
Welkom Roos, hoe gaat het tot nu toe?

Inderdaad stil haha, ik heb ook weinig te melden. Merk dat ik erg moet wennen aan de nieuwe producten en best veel heb wat ik niet heel lekker vind.. ben dus heel blij dat ik wel weer wat groente en vlees oid mag. De shakes vond ik van stap 1 lekkerder :confused: had van de week de pasta aangevuld met groente en gehakt en dat was wel erg lekker.

Lekker gevoel onder de 90! Ik herken de behoefte aan wat hartigs haha ;) dus wat dat betreft ben ik wel blij met stap 2.

Succes weer allemaal :thumbsup:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven