Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 500 - Deel 6

26-12-2017 11:19 2534 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben deel 5 helemaal vol-gecambridged, dus gaan we hier verder!
Dit topic is voor iedereen die het Cambridge dieet volgt. Vragen, tips, tricks, aanmoedigingen, frustraties: allemaal welkom!
We zijn ons allemaal bewust van de nadelen van dit dieet, dus goedbedoelde waarschuwingen hoeven niet.
Succes iedereen!

Deel 5 kun je hier terug vinden als je wilt terug lezen: lijf-lijn/cambridge-500-deel-5/list_messages/315765

NaamLftd/lengteStartdStapStartgVorigVorigHuidigStreefTotaal
MiniMe334 / 1.7004-113/4117,390,5------7526,8
Witherwings27 / 1.6930-014114,279,878,177,57536,7
Kloekje35 / 1.7009-111109,176,377,176,57532,6
Muisje_8532 / 1.6026-04288,179,677,576,16513,4
Bijenkoningin34 / 1.7202-0919692,490,189,2806,8
Eefsel210926 / 1.6712-09489,574,975,173,567,516
Sophiie1926 / 1.6313-091122,6109,81071058517,6
Pixymama38 / 1.5218-10173696866,6556,4
Vloerkleed--- / 1.6231-10187,978,8------689,1
Ariel14934 / 1.6922-01187,5---------75---
anoniem_205093 wijzigde dit bericht op 30-01-2019 12:36
60.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Wat hebben jullie al mooie resultaten! Mijn 1e week zit er bijna op, maandag wegen, ben benieuwd. Vanavond wel een kleine uitdaging, we gaan naar de bios en daarna een hapje eten. Ik heb me voorgenomen om een bouillonsoep te nemen.

Vanochtend heb ik jurkjes en rokjes van zolder gehaald die ik (nog) niet pas, ze uitgewassen en in de kast gehangen. Extra motivatie :)

Succes allemaal!!
Hallo dames,

Zo, mag ik nog even doorgaan met klagen? Afgelopen vrijdag WEER 78,9. Niets afgevallen ten opzichte van maandag, zelfs aangekomen! In stap 3!!
Jongens, ik eet niets anders, ik ben niet veranderd in hoe ik eruit zie dus het is ook niet dat ik nu meer spiermassa heb, want ik heb fotos gemaakt - maar WEL baal ik als een stekker.
Als ik gewoon was afgevallen elke week tot nu toe dan was ik er nu gewoon al - en ik zat mezelf al op te vreten want ik wilde niet meer, nu nog meer. Bah wat een kutzooi.
Pas maandag is mijn consulente er weer en ik ben echt benieuwd wat zij gaat zeggen. Maar wat kan het nou zijn? In de avond eet ik vaak een mix van champignons, paprika, ui en aubergine met olijfolie (flinke scheut) en een kruidenmixje (waar geen zout in zit en geen rare E nummers) en de afgelopen week dan wel vegetarische linzenburgers erbij.
Heb voor nu maar even de vega burgers afgezworen in de hoop dat dat het is, maar ik baal echt als een stekker. Nu ook zelfs het spontane etentje wat mijn ouders voor morgen wilden organiseren afgezegd onder het mom van tsjah ik wil echt mijn doel behalen nu en snel ook, dus ik kan dan even niet uit eten. Ik baal echt zo hiervan =(
Mijn motivatie was al minder want ik wilde nog maar vier weken, nu moet ik wel langer als ik het einddoel wil halen, en mijn motivatie is zoooo laag. Ik wil echt even resultaat zien maandag man!

Sorry voor de klaagzang, misschien kunnen jullie me helpen / meedenken wat het zou kunnen zijn?

Liefs,
Wings
Alle reacties Link kopieren
WitherWings schreef:
06-10-2018 19:14
Hallo dames,

Zo, mag ik nog even doorgaan met klagen? Afgelopen vrijdag WEER 78,9. Niets afgevallen ten opzichte van maandag, zelfs aangekomen! In stap 3!!
Jongens, ik eet niets anders, ik ben niet veranderd in hoe ik eruit zie dus het is ook niet dat ik nu meer spiermassa heb, want ik heb fotos gemaakt - maar WEL baal ik als een stekker.
Als ik gewoon was afgevallen elke week tot nu toe dan was ik er nu gewoon al - en ik zat mezelf al op te vreten want ik wilde niet meer, nu nog meer. Bah wat een kutzooi.
Pas maandag is mijn consulente er weer en ik ben echt benieuwd wat zij gaat zeggen. Maar wat kan het nou zijn? In de avond eet ik vaak een mix van champignons, paprika, ui en aubergine met olijfolie (flinke scheut) en een kruidenmixje (waar geen zout in zit en geen rare E nummers) en de afgelopen week dan wel vegetarische linzenburgers erbij.
Heb voor nu maar even de vega burgers afgezworen in de hoop dat dat het is, maar ik baal echt als een stekker. Nu ook zelfs het spontane etentje wat mijn ouders voor morgen wilden organiseren afgezegd onder het mom van tsjah ik wil echt mijn doel behalen nu en snel ook, dus ik kan dan even niet uit eten. Ik baal echt zo hiervan =(
Mijn motivatie was al minder want ik wilde nog maar vier weken, nu moet ik wel langer als ik het einddoel wil halen, en mijn motivatie is zoooo laag. Ik wil echt even resultaat zien maandag man!

Sorry voor de klaagzang, misschien kunnen jullie me helpen / meedenken wat het zou kunnen zijn?

Liefs,
Wings
Ik schrijf hier niet mee, maar lees wel af en toe. Heb van een consulent gelezen dat dit vaak voorkomt bij stap 3 omdat het zo kan zijn dat je steeds in en uit ketose gaat. Schijnt heel ongezond te zijn. Zij raadde aan om terug te gaan naar stap 2 of juist naar 4.
Succes!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb lang stap drie gedaan. Geen last van gehad. Mss inderdaad de linzen burgers. En teveel olijfolie?
Maar kan ook dat.je vocht vasthoud door het Weert. Of dat je ongesteld moet worden of iets dergelijks. Wie weet valt het mee maandag
Alle reacties Link kopieren
Zo dames, het is weer aangepast. Graag nogmaals de vraag of jullie je bericht willen beginnen met de gegevens. Dit is voor mij makkelijker kopieren in de tabel.

Verder ben ik zeer jaloers op jullie, dat jullie dit kunnen. Ik heb meerdere pogingen gewaagd nog de laatste maanden maar ik krijg het niet voor elkaar... Woog donderdag 83 kilo dus het gaat toch echt weer de verkeerde kant op. Half juni heb ik mijn streefgewicht gehaald en woog ik 74,8. Sinds donderdag ben ik wel op aan het letten, ik wil me morgen weer eens wegen om te kijken of er iets af is. Eigenlijk moet ik "gewoon" even doorpakken maar om een of andere reden ben ik te zwak..
Alle reacties Link kopieren
Vandaag mijn 1e weegmoment, -/- 2.3 kg ! :cheer2: Een deel vochtverlies, maar ook vet! Ik ben blij. Ik heb mijn Neflixlijstje alweer klaar voor deze week, het bevalt mij steeds beter die avondjes op de bank en mis de wijntjes en hapjes steeds minder.

Hoe gaat het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ariel

Leefttijd: 26
Vorige gewicht: 114.6
Huidige gewicht: 113.3
Totaal verloren: 9.3


Een dagje eerder weeg moment gehad, maar ben heel blij met de 1.3 kilo verlies..
Heb een hele zware studie weekend achter de rug, vandaag 2 toetsen gemaakt en ook lijden aan menstruatie pijnen :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: Verschrikkelijke pijnlijk!

Eliney

Hoe is jouw eerste week verlopen? Nu ben je dus al in ketose ga je lekker vet verbranden. 2.3 kg! :cheer2: :cheer2: fanatisch! dat is toch een lekker gevoel?!


Alles goed met de rest?

Vanavond ga ik na een hele weekend strak studeren goed slapen. :sheep:
Alle reacties Link kopieren
Ariel:

Vorig gewicht: 82,7
Huidig gewicht: 80,9
Totaal afgevallen: 8,6 kilo


Ik had gisteren mijn weegmoment en... 1,8 kilo eraf! Dat had ik niet verwacht in mijn eerste week stap 2 :)

Aankomende week verwacht ik niet zoveel, dan moet ik weer in de avond wegen en aankomende zaterdag vieren mijn opa en oma dat ze 60 jaar getrouwd zijn. Voor mijn verjaardag en vriend verjaardag niks gedaan, maar dit kan ik niet maken om dan niet mee te gaan naar het brunchbuffet. Ik ga zo netjes mogelijk doen, maar met een brunch gaat t lastig worden geen koolhydraten binnen te krijgen. We gaan het zien! Dit resultaat is al top na 4 weken :D

Heerlijk gevoel is dat hè Eliney :) super resultaat ook hoor 2,3 kg in 1 week!! Hoe voel je je verder? Gaan de avonden nog steeds goed?

Wauw Sophie, jij bent ook al lekker veel kwijt super joh, ondanks je nare week.. ooh ik heb nu ook last van mijn menstruatie.. echt niet fijn :-/
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met iedereen? :)

Gisteren het 60 jarig huwelijksfeest gehad van mijn opa en oma. Heerlijk gegeten haha! Maar ik verwacht dus niet zoveel eraf op de weegschaal morgen. Vandaag weer met goede moed verder gegaan.

Verder heb ik mij van de week erg rot gevoeld, heel erg trillerig en slap op mn benen. En kreeg zwarte vlekken voor mijn ogen. Heel rot! Nu gaat het wel weer, hopelijk blijft het weg ;)
Alle reacties Link kopieren
Oei Eefsel, dat klink niet fijn om zo trillerig te zijn, misschien dat een bouillon helpt? Ik ben weer blij, -1.9 kg. Maar ga het vanaf deze week (in overleg natuurlijk) het anders aanpakken. Super veel respect voor de 3 x perdag shakers maar ik kom er achter dat het voor mij te eentonig is.

Vanaf nu neem ik door de week in de ochtend een shake, de middag een reep en in de avond een soep. Op zaterdagavond een koolhydraatarme maaltijd en op zondag een eetdag, ipv de weekweek na 3 weken. Op deze manier heb ik wat om naar uit te kijken en vallen mijn darmen niet totaal stil want daar heb ik nu behoorlijk veel last van. Ik ga er weer voor!

Succes iedereen!
Alle reacties Link kopieren
@Ariel

Leefttijd: 26
Vorige gewicht: 113.3
Huidige gewicht: 111.3
Totaal verloren: 11.3 kilo
Alle reacties Link kopieren
ariel149 schreef:
07-10-2018 22:11
Zo dames, het is weer aangepast. Graag nogmaals de vraag of jullie je bericht willen beginnen met de gegevens. Dit is voor mij makkelijker kopieren in de tabel.

Verder ben ik zeer jaloers op jullie, dat jullie dit kunnen. Ik heb meerdere pogingen gewaagd nog de laatste maanden maar ik krijg het niet voor elkaar... Woog donderdag 83 kilo dus het gaat toch echt weer de verkeerde kant op. Half juni heb ik mijn streefgewicht gehaald en woog ik 74,8. Sinds donderdag ben ik wel op aan het letten, ik wil me morgen weer eens wegen om te kijken of er iets af is. Eigenlijk moet ik "gewoon" even doorpakken maar om een of andere reden ben ik te zwak..

Pixymama
Leeftijd/lengte: 38 / 1,52
Startdatum: 18-10
Stap: 1
Startgewicht: 73
Streefgewicht: 55


Ariel, ik herken mezelf zo erg in wat jij schrijft. Dit is het zoveelste CB-topic waarin ik (en nu écht...) wil gaan meeschrijven. 7 jaar geleden afgevallen van 72 naar 52 en niet opgebouwd. En 7 jaar later al tig keer opnieuw begonnen en nooit meer zover gekomen. Nu wil ik voor het allerlaatst een poging wagen, maar mijn vertrouwen erin is 0. Ik heb een nieuwe consulente en haar mijn verhaal uitgelegd. Gezegd dat ik die-hard wil starten in stap 1 en iedere week wil kijken hoe het verder moet.

Ik merk dat er niet zo erg enthousiast meegeschreven wordt meer, maar ik hoop hier wel mijn ei kwijt te kunnen. (Beter dan dat ik 'm opeet.)

@Sophiie Jij gaat goed! Alles nog onder controle? Nog tips waar ik iets aan kan hebben?
@ Eliney Hoe bevalt je CB nieuwe stijl je? Wat is het verschil tussen de zaterdag en de zondag?
@ Eefsel Ben je weer in the flow? Kon je het na het huwelijksfeest weer oppakken? En hoe gaat het met de trillerigheid?
@ WitherWings Hoe gaat het nu met je? Dat lijkt me inderdaad heel frustrerend, heb je nog 'n mooi resultaat gehad en is het je gelukt vol te houden?

Ik heb vanochtend m'n eerste maaltijd op en ik ga mezelf nu nog even twee uur bezighouden tot aan shake 2. Ik ga het maar per dag bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Pixymama leuk dat je ook mee komt schrijven :) knap dat je het toch weer wilt proberen, ik zal wat actiever proberen te reageren haha. En gooi alle eieren maar hier hoor ;) Ik zit momenteel in stap 2 dus ik mag eieren :P

Trillerigheid etc is gelukkig helemaal weg. En het was wel ff moeite, maar heb mezelf kunnen herpakken na het feest. Had zaterdag het feest en maandagavond wegen en ben gelijk gebleven in mijn gewicht. Dat viel gelukkig mee! Hopelijk haal ik het volgende weegmoment -10 kilo ;)

Bevalt het zo beter Eliney? Ik was na die 3 weken alleen shakes er ook wel klaar mee en was blij om naar stap 2 over te gaan haha!

Super Sophie wat je al kwijt bent! Hou je het nog een beetje vol?
Alle reacties Link kopieren
Beste

Welkom erbij Pixymama enige tip wat ik u mee kan geven is: Blijf gefocused!
Het is weer niet zo moeilijk. Als u echt voor heb gekozen om voor te gaan is het dan daad werkelijk ervoor gaan.
U raakt het wel gewend. Dit is ook niet mijn eerste keer aan de CB dieet, maar wel de eerste keer dat ik serieus mee bezig ben.
Als ik het goed heb, heeft u dus elke woensdag uw weegmoment?
Ben heel benieuwd naar wat u van de eerste 3 dagen vind.

Eefsel
Jij bent ook veel kwijt. Gefeliciteerd met de grote verlies zo ver! :cheer2: :applause:
Ik ben al een week terug in stap 1 en moet eerlijk zijn ik vind deze stap namelijk beter zitten met me. ik mis vaste voedsel helemaal niet. Maak een lijst elke week om steeds verschillende mix producten te hallen bij de consultant, waardoor ik mijn CB voeding dus niet een toning of saai vind.

Dus qua voeding sta ik sterk. Qua emoties niet. Ben momenteel emotioneel niet stabiel. Heb gister avond aan de jonge, die ik zo lang van hield, gezegd dat het best is als we contact verbreken. Hij vind het jammer dat ik geen contact meer wil, want hij mag mij wel en ik ben een goede maatje van hem. Maar ik heb meer dan vrienden gevoelens voor hem en is dus eenzijdig en dat doet heel pijn. Vandaag hem voor het laatst ontmoet en het duidelijk gemaakt dat het daarbij stopt.

Ik ga zo ie zo door de verdriet niet mijn cambridge dieet gaan verstoren/ verpesten.
Hij zei vandaag wel dat ik veel ben afgevallen en dat het duidelijk aan me te zien is.

Sorry dat ik onnodig 'liefde leven' of meer het verzuim van mijn 'liefde leven' hier aanhaal. Wilde dat effe kwijt.


Ariel

Dank u voor het bij werken van mijn gegevens. :heart:
Pffff ik blijf maar jojo'en boven de 90 kilo. Ik heb daarom besloten om toch nog even goed door te gaan, ipv af te bouwen. Ik ga nu stap 4/5 doen. En het doel is: nog vijf kilo eraf voor kerst. Even doorknallen dus nog. Heb gelijk wat etentjes omgegooid en de riem weer aangehaald.

Grrr. Ben er klaar mee. Maar ja. Ik ben nog niet klaar.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het warme welkom! Vandaag ... dag 1 (Maar nu écht :$ .)

@Eefsel Fijn dat de trillerigheid weg is en je gewicht stabiel is gebleven. Nog steeds geen problemen met oppakken? En gewoon weer in ketose nu zeker. Ook wel fijn.

@Sophiie Dat is inderdaad de beste tip die er is. Nu nog even toepassen...
Wat ‘n verdrietige periode maak je nu door. Hoe is het vandaag met je?

@Minime Dat ‘er klaar mee zijn’ herken ik heel erg van de vorige keren. Maar doe het niet, maak het af! Anders heb je over een paar weken/maanden/jaren echt veel spijt. En moet je weer opnieuw.

Ik ben gister dus de fout ingegaan - echt stom. Dat gaat me nu niet meer gebeuren, het is al erg genoeg zonder dat ik mezelf saboteer. (Of iets positiefs wat hierop lijkt...)
Alle reacties Link kopieren
@Pixymama op zaterdag neem ik 's ochtends mijn shake, smiddags een reep en 's avonds bijvoorbeeld een salade, op zondag eet ik 3 koolhydraatarme normale maaltijden, dat is in iedergeval de bedoeling. In totaal niet meer dan 40 koolhydraten zodat ik in ketose blijf. Kijk er al naar uit :)
Alle reacties Link kopieren
Oeh, dat klinkt goed! Smakelijk eten voor vanavond en voor morgen.

Voor mij is dag 2 begonnen.
Alle reacties Link kopieren
Wat rot Sophie.. Wat mij betreft mag je dat ook gewoon kwijt hier hoor! Ik vind het knap dat je zo sterk bent om voor jezelf te kiezen dat je niet elke keer die pijn hebt ondanks dat je nu door een rotperiode gaat. En ook heel sterk dat je ondanks die emoties je aan CB houd! Sterkte!

Pixymama, ik denk wel dat ik weer in ketose ben. Gelukkig is het oppakken niet tegengevallen.
Het is lastig he, je wilt zo graag, maarja dat eten.... dat blijft zo trekken! Succes vandaag met je 2e dag! Je kunt het :thumbsup:

Dat klinkt goed Eliney! Geniet ervan :D


Ben vanmorgen stiekem op de weegschaal gestaan en op mijn eigen weegschaal ben ik ruim 10 kilo kwijt! Nog even mijn weegmoment van dinsdag afwachten voor ik hier de officiële resultaten deel ;)

Mijn vriend en ik gaan straks bij een eventueel nieuw huis kijken. Spannend joh haha! En laat ik nou echt een emotie eter zijn... dus het liefst zou ik nu van alles gaan eten, maar gelukkig kan ik mezelf tegenhouden na het zien van het resultaat vanmorgen :D

Ik heb een foto van 2 jaar geleden en nu, maar moet even uitzoeken hoe ik hier foto's zou kunnen plaatsen ;)

Fijn weekend allemaal :daisy:
Alle reacties Link kopieren
Wauw Eefsel - 10kg, dat is hartstikke veel, super goed!
Alle reacties Link kopieren
Eefsel, gefeliciteerd met je -10! Dik verdiend :-)
Hoe was de bezichtiging? Spannend, eventueel een huis kopen. Ik snap dat je daarvan eetdrang krijgt.

Het fijne aan CB is dat iets snaaien gewoon geen optie is, het helpt je meteen van je emo-eetverslaving af. (En van mijn cola lightverslaving.)

Eliney - bijna etenstijd! Wat heb jij op het menu staan vanavond? Alvast inspiratie opdoen voor over 19 dagen, haha.
Alle reacties Link kopieren
Dag 2 is in the pocket. Sterker nog, ik ben al een paar uur met dag 3 bezig, maar ik heb nog niet echt honger. Nog geen vieze smaak in mijn mond, dus ik denk nog geen ketose, maar het begint alvast goed.
Ik ga nu wel maar ontbijten, anders ben ik mijn hele ritme kwijt.

We krijgen vanmiddag vrienden op de borrel, dus ik eet vlak voordat ze komen, hoef ik mezelf niet zielig te vinden als ze aan de soesjes zitten. (Die ik niet zo lekker vind dus vandaar ingeslagen heb.)

Hoe gaat het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Oeps, misschien geen honger maar nu wel al ‘n tijdje duizelig nadat ik in beweging ben gekomen.
Toch maar gewoon binnen een uur na ‘t opstaan ontbijten!
Alle reacties Link kopieren
Bezichtiging was tof :) Was voor mij de eerste keer een huis bezichtigen. Grote kans dat deze m niet wordt, maar wel leuk om te doen ;)

Ik haal inderdaad ook met visite dingen die ik minder lekker vind :') dan is de verleiding een stuk minder.

Vervelend dat je wat duizelig bent, hopelijk gaat dat vanzelf minder worden. En knap dat je doorgezet hebt!
Alle reacties Link kopieren
Vanaf nu dus Funda in de gaten houden?

Die duizeligheid was vooral van 17 uur niet eten. (En de dag ervoor maar 500 kcal, haha.) Gewoon wat eerder ontbijten, dan komt het vast goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven