Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 500 - Deel 6

26-12-2017 11:19 2534 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben deel 5 helemaal vol-gecambridged, dus gaan we hier verder!
Dit topic is voor iedereen die het Cambridge dieet volgt. Vragen, tips, tricks, aanmoedigingen, frustraties: allemaal welkom!
We zijn ons allemaal bewust van de nadelen van dit dieet, dus goedbedoelde waarschuwingen hoeven niet.
Succes iedereen!

Deel 5 kun je hier terug vinden als je wilt terug lezen: lijf-lijn/cambridge-500-deel-5/list_messages/315765

NaamLftd/lengteStartdStapStartgVorigVorigHuidigStreefTotaal
MiniMe334 / 1.7004-113/4117,390,5------7526,8
Witherwings27 / 1.6930-014114,279,878,177,57536,7
Kloekje35 / 1.7009-111109,176,377,176,57532,6
Muisje_8532 / 1.6026-04288,179,677,576,16513,4
Bijenkoningin34 / 1.7202-0919692,490,189,2806,8
Eefsel210926 / 1.6712-09489,574,975,173,567,516
Sophiie1926 / 1.6313-091122,6109,81071058517,6
Pixymama38 / 1.5218-10173696866,6556,4
Vloerkleed--- / 1.6231-10187,978,8------689,1
Ariel14934 / 1.6922-01187,5---------75---
anoniem_205093 wijzigde dit bericht op 30-01-2019 12:36
60.25% gewijzigd
Ik doe overigens niet echt aan sporten. Ik wandel regelmatig een rondje van zo'n 3 km. Maar meer ook niet.

Succes deze week allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Oh, pfieuw! ‘k Was al bang dat ik alleen was overgebleven hier.
:mail:
Goede keuzes gemaakt, MarvelousMrsMaisel!! Best moeilijk om bloemkoolrijst en tofu te nemen als de rest allemaal aan de friet en patat zit.
Goed gedaan!
:thumbsup:
Nu even 5 weken knallen en dan kan je daarna ff lekker een weekend los gaan.
Moet toch te doen zijn? Vijf weken zijn zó voorbij.

Ik heb nu 4 weken vakantie. We gaan niet weg want we zijn ‘t huis aan ‘t opknappen. En dat vind ik helemaal niet erg, want ik hou eigenlijk helemaal niet van op vakantie gaan, ik vind ‘t verschrikkelijk. Lekker thuis, héérlijk!

Ik heb tot nu toe niet gesmokkeld, maar ik vind ‘t thuis toch wel een stuk moeilijker dan op m’n werk. Op m’n werk denk ik niet aan eten, heb ik ook geen honger, maar nu thuis zit ik toch iedere keer te knagen. Dan zet ik maar weer een pot thee en dat helpt dan weer even.
Maar ik ga niet opgeven. Deze keer niet!!

Succes deze week!!
:nerd: :hello:
Whatever your problem is, the answer is not in the fridge.
Jaa, dat snap ik helemaal, Bethenny. Op je werk heb je veel afleiding en thuis niet en lonkt de koelkast.
Lekker veel klussen dan maar!
Alle reacties Link kopieren
Brrr, lang bericht geschreven, even terug lezen en weg is het 🤨. Nou ja... opnieuw dan maar.

Ik ben er ook nog hoor Bethenny!

Ik had dit weekend van alles.. Borrel op vrijdag, etentje zaterdag! 3 ons erbij, dus dat valt mee, maar toch. Ik vind het gemakkelijker als ik werk, dan gaat het ook sneller. Volgende week is de schoolvakantie weer voorbij en mag ik weer aan het werk.

Lekker hoor dat je 2 kilo kwijt bent in 4 dagen! Goed gedaan. En aan het verbouwen thuis? Moet je zelf ook meehelpen? Of heb je alleen maar de rommel?

Woensdag heb ik weer een afspraak bij de consulente. Ze gaat twee weken op vakantie, dus ik moet voor drie weken producten meenemen. Ik denk dat het met mijn afvallen deze ronde niet zo heel goed is. Ben nu 2 kilo lichter dan vorige week zondag. Ik vind de stoelgang altijd wel lastig hoor. Ik heb vezels van cb meegenomen, maar dat helpt geen steek volgens mij.. 😳

En MarvelousMrsMaisel, jij wilt ook 10 kilo afvallen? Verwacht je al ver te zijn na 5 weken? Jij hebt al eerder stap 3 gedaan toch? Ik moet nog wel goed nadenken wat ik ga eten ‘s avonds. Ben toch niet heel creatief merk ik met 125 gram groente en vlees/vis. Wat eet jij zoal?
Ga jij morgen wegen?
Ben benieuwd.

@Bethenny, ik weeg elke morgen hoor! Kan ik precies zien wat het ellendige effect is van een wijntje 😅

Nou, succes dames! 🍀
Vanavond at ik gehaktballetjes van ikea, een pot boontjes en tomatensalade.

Ik maak ook regelmatig een salade van kippendij met kipkruiden, feta, avocado, baby romaine, tomaatjes en komkommer.

Vorige week had ik roerbakgroente met tofu geroerbakt, omelet en bloemkoolrijst met scheut oestersaus.

Gevulde paprika's met tonijn en feta vind ik ook lekker.

Een burgertje met een spiegelei en groente uit de oven, ook lekker.

Van 't weekend had ik courgette en wortel uit de oven (225 gr, 25 min) en een stukje gebakken zalm.

Ik ben dus niet heeeeel strikt met de lijst. Maar zo houd ik het goed vol.
Alle reacties Link kopieren
Mijn weekend was mijn weak end :-$

Dus nu voor de eenentigste keer gestart. Vandaag druk gewerkt, ging prima. Vanavond maar niet te laat naar bed.

Straight Away is inderdaad ook met wegen en een coach enzo, echt precies hetzelfde idee. Ik ga om de week, dat geeft me wel wat smokkelruimte. Best suf, dat ik mezelf dan saboteer.

Bethenny, ik ga mezelf jouw motto maar vaak voorhouden!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat jullie allemaal blijven schrijven, 't helpt mij echt enorm in m'n strijd tegen de kilo's.
:mail:
Ik ben vanochtend bij de weegjuf geweest en er was......roffel roffel....4,5 kg vanaf!!
Yes, tsjakka, in the pocket!
:yes: :cheer2:
Dit is 't hoogste gewicht wat ik ooit in één week ben kwijt geraakt. De kilometers wandelen hebben hier beslist aan bijdragen, dus daar gaan we maar lekker mee door.
:couple:
Volgende week is m'n consulente afwezig en ze wil dat er over 2 weken 4 kilo vanaf is. Dus dat wordt lopen, lopen, lopen.
Ze had helaas heel weinig keuze in zakjes. In mijn smaak had ze alleen nog de pap. Gelukkig had ik nog 10 zakjes champignonsoep en 4 toffee-walnoot shakes thuis liggen van een vorige poging, maar voor de rest wordt 't dus alleen pap eten.
De andere shakes vind ik allemaal veel te zoet en de andere soepen vind ik ook niet echt lekker.
Ze zei dat ze slecht wordt bevoorraad omdat Cambridge binnenkort overgaat op een andere naam voor het dieet, dus ze moeten van de huidige voorraad af.
Het gaat 1:1 Diet heten. In Engeland zijn ze al overgestapt.

@Saga1966 We hebben een huis gekocht uit 1972 en er moet 't nodige aan gedaan worden. We zijn er meteen ingetrokken omdat ik geen dubbele lasten wilde hebben, dus 't is nu een beetje improviseren. Mijn man is alles aan 't schilderen, buitenboel en binnenboel, dus ik heb wel een hoop troep van 't schuren. Verder moet er nog van alles gebeuren, muur doorbreken, keuken plaatsen, vloerverwarming aanleggen, stucen, etc. etc.
Maar bouwvakkers zijn schaars op 't moment, dus we hebben voor de grote klussen nog geen datum kunnen prikken. Voorlopig eerst maar alles schuren en verven, dat is al een hele klus en de boel een beetje leefbaar maken.

V.w.b. je stoelgang, die vezels van Cb zijn hartstikke duur en werken voor geen meter. Ik neem altijd elke ochtend een grote lepel gebroken lijnzaad door mijn pap en dat werkt hartstikke goed, en 't is véél goedkoper. Een zak van 500 gram kost € 1,79.
Ik heb dit ook dagelijks gebruikt in de periode dat ik 45 kg ben afgevallen en 't verstoort je ketose niet, want er zitten nauwelijks koolhydraten in.
Je consulente zal waarschijnlijk zeggen dat 't niet mag, want dat zei de mijne destijds ook, maar dat is echt onzin.
Succes woensdag op de weegschaal en hou vol!



@MarvelousMrsMaisel Wat een lekkere gerechten eet jij! En wat een afwisseling! Dat wil ik ook gaan doen zodra ik een paar stappen verder ben. Voorheen at ik in m'n tussenweek elke dag roerbakgroenten met kipfilet en die kwamen na een week wel m'n neus uit.


@Pixymama Heel herkenbaar hoor, Ik ben ook al -tig keer gestart en weer gefaald het afgelopen jaar. Maar toch iedere keer maar weer begonnen en mezelf voorgehouden 'een keer gaat 't weer wel lukken'.
En ik heb 't gevoel dat die ene keer nu is aangebroken. Ik ben zo supergemotiveerd om weer slank te worden. Ik voelde me zo veel fijner en gelukkiger in m'n lijf toen ik slank was en dat gevoel wil ik weer terug krijgen.
De tijd vliegt voorbij, wat is nu 3, 4 of 5 maanden. Niks toch? Dus als je nu die tijd even investeert in je lichaam, ook al is 't zwaar en moeilijk en zit je te tandhakken zo nu en dan, toch doorzetten en je gaat jezelf echt bedanken na die 3, 4 of 5 maanden.
Dus hou mijn onderstaande motto in gedachten als je 't even moeilijk hebt en wilt snaaien. Niet doen!

Succes allemaal weer!
:bye:
Whatever your problem is, the answer is not in the fridge.
Alle reacties Link kopieren
@Bethenny, wow! Wat ontzettend fijn dat je zoveel bent afgevallen. Je hebt er hard voor gewerkt, dus heel erg verdiend! En 4 kilo in twee weken gaat jou zeker lukken. Moet je nagaan, dan zit je al op 8,5! Grote stappen hoor. Heerlijk.

Klinkt als een enorme klus, jullie huis. Stap voor stap dus. Succes!

Ik loop een beetje te sukkelen. Vandaag met mijn dochter naar de sauna geweest. Dat was heerlijk, maar ik heb wel wat gegeten. Niet veel, maar meer dan alleen de shakes. En zeker te weinig gedronken. Wat bewegen betreft: vanaf volgende week ben ik aan het werk en loop ik automatisch ook veel meer. We hebben vanavond twee sups gekocht, dus daar gaan we ook mee beginnen. Naast het mountainbiken dat we al doen.

Ik heb stiekem een beetje de gedachte dat ik eigenlijk vanaf volgende week echt begin. En nu dus nog niet totaal serieus bezig. Smoesjes natuurlijk.

Goed. Ik zie het morgen wel. 😅
Succes allen! 🤗🍀
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijke stoelgangthee van Zonnatura helpt mij ook! Twee kopjes thee per dag, is best goed weg te krijgen en een leuke aanvulling op de liters water.

Inmiddels dag 4, hard aan het werk dus dat scheelt veel. Op mijn eigen weegschaal al een dikke twee kilo kwijt, dus :cheer2:
Wel nog veel hoofdpijn. Maar of dat nou alleen door het in-ketose-komen komt, of door het feit dat ik weer loop te stressen op mijn werk - ik gun het het voordeel van de twijfel.

Ik ben - nog - niet aan het sporten, maar probeer een kilometer of 80 te fietsen per week en ik loop eens per week rond de 13 kilometer op ‘n straf tempo. Daar komt vanaf volgende week in ieder geval 1 uur bodypump bij. En natuurlijk mijn 10000 stappen per dag.

Ik merk wel dat ik het veel beter doe op dit heerlijke weer, zit nu ook even te pauzeren in het zonnetje - heerlijk!

Nemen jullie trouwens supplementen? Ik huid/haar/nagels en magnesium/vitamine d van het Kruidvat.
Lekker bezig allemaal!

Hier was er veeeeel minder af. Maar toch naar beneden, en het was te verwachten met al het gefeest in het weekend. Hoop deze week harder te knallen.

Ik doe 's ochtends een schep vezels van het Kruidvat door een glas water (vroeger door de pap maar ik eet de pap niet echt meer, behalve om pannenkoekjes van te maken). Ik denk er dan maar bij dat het van die ontbijtdrank met vezels is en dan krijg ik het wel weg. Een keer per week ofzo neem ik twee tabletten van een soort laxeermiddel dat ik bij De Tuinen haal. Dan moet ik de hele volgende dag regelmatig naar de wc maar dat voelt dan ook wel lekker 'opgeruimd'.
Alle reacties Link kopieren
Vrijdag is mijn persoonlijke weegdag, dus hier komt-ie:

2,9 eraf sinds maandag :cheer2: 7,6 totaal :cheer2: :cheer2:

Vanochtend om 7 uur ontbeten, nu honger. Maar dat ga ik wel overleven.
Alle reacties Link kopieren
Saga1966 schreef:
20-08-2019 23:04
..........Ik loop een beetje te sukkelen. Vandaag met mijn dochter naar de sauna geweest. Dat was heerlijk, maar ik heb wel wat gegeten. Niet veel, maar meer dan alleen de shakes. En zeker te weinig gedronken. Wat bewegen betreft: vanaf volgende week ben ik aan het werk en loop ik automatisch ook veel meer. We hebben vanavond twee sups gekocht, dus daar gaan we ook mee beginnen. Naast het mountainbiken dat we al doen.

Ik heb stiekem een beetje de gedachte dat ik eigenlijk vanaf volgende week echt begin. En nu dus nog niet totaal serieus bezig. Smoesjes natuurlijk.

Goed. Ik zie het morgen wel. 😅 ....................



@Saga1966 Viel 't een beetje mee op de weegschaal?
Met die sups en mountainbikes zit 't qua beweging wel goed bij jou!
:thumbsup:
Whatever your problem is, the answer is not in the fridge.
Alle reacties Link kopieren
pixymama schreef:
23-08-2019 11:02
Vrijdag is mijn persoonlijke weegdag, dus hier komt-ie:

2,9 eraf sinds maandag :cheer2: 7,6 totaal :cheer2: :cheer2:

Vanochtend om 7 uur ontbeten, nu honger. Maar dat ga ik wel overleven.


Wauw! Heerlijk zeg!! Dat is een lekkere start. Geeft weer moed om door te zetten. Go for it!!
:yes: :high5:
Whatever your problem is, the answer is not in the fridge.
Alle reacties Link kopieren
Na de knaller van afgelopen dinsdag sta ik nu inmiddels al 3 dagen stil op de weegschaal.
:thunder:
Ik heb afgelopen dinsdag heel veel bewogen, een beetje te gek gedaan gezien mijn gewrichtsklachten en dat heb ik de afgelopen 2 dagen heel erg moeten bezuren. Ik kon amper meer lopen, zo'n pijn in m'n heupgewricht, dus ik heb even 2 dagen heel rustig aan gedaan en nauwelijks bewogen. Dat vertaalt zich dus meteen naar de weegschaal. Vandaag gaat 't gelukkig weer iets beter met de pijn, dus ik ga voorzichtig weer beginnen een rondje te lopen, en dan op een wat rustiger tempo.
M'n hoofd wil heel graag maar m'n lijf werkt niet mee. Zó balen.
Met m'n dieet gaat 't wel nog steeds goed, ik heb 2 keer een extra zakje genomen omdat ik honger had, maar verder heb ik vanaf dag 1 nog niets gesmokkeld.
Ik ga maar gewoon zo door en hopen dat de weegschaal weer naar beneden gaat.
Whatever your problem is, the answer is not in the fridge.
Alle reacties Link kopieren
Hoe zijn jullie ‘t weekend doorgekomen dames? Bij mij is ‘t helemaal pet. Ik bleef maar stil staan op de weegschaal en dan ga ik doen wat ik altijd doe als ‘t tegen zit....., eten. Ik heb niet giga veel gegeten, maar wel doorlopend gesmokkeld met stukjes kaas, rijstwafels, Calvé pindakaasreep (2x) en een paar Dorito’s gepikt van m’n zoon.
:popcorn:
Dus m’n ketose zal ook wel naar de haaien zijn. Vandaag maar weer opnieuw beginnen.
Waarom hou ik ‘t gatverdamme nou niet eens 3 maanden aan één stuk vol??!!
Gelukkig hoef ik niet naar de weegjuf deze week, volgende week dinsdag pas.

Succes weer deze week, zet ‘m op!!

:sun: :daisy:
Whatever your problem is, the answer is not in the fridge.
Alle reacties Link kopieren
Heey meiden!

Mag ik nog meeschrijven hier :)

Ik heb vandaag mijn consulente een berichtje gestuurd, dat ik graag weer wil beginnen.

8 jaar geleden ben ik rond de 40 kilo kwijt geraakt. Maar nu na 2 zwangerschappen en een postnatale depressie ben ik weer top zwaar. Het maakt me aan de ene kant verdrietig, maar aan de andere kant weet ik dat het kan met Cambridge!

Vind het weer zo spannend. Want wat jullie ook schrijven, terugvallen, de lekkernijen om ons heen, allemaal triggers..
Maar ook het gevoel als je goed er in zit, de kilo’s die er soms per week afvliegen geven weer goede energie.

Dus hoop snel op een berichtje terug en dan ga ik er weer voor!
Alle reacties Link kopieren
Héy xRose, van harte welkom, leuk dat je meeschrijft!

Ik ben 2 weken geleden weer begonnen met Cambridge nadat ik ruim 3 jaar geleden 45 kilo was afgevallen. Ik was 29 kilo aangekomen, maar na de 1e week was er weer 4,5 kg vanaf. Nu heb ik net de 2e week achter de rug, maar 't is echt zwaar, vooral omdat ik nu vakantie heb en niet zoveel afleiding heb. Op m'n werk is 't echt zoveel makkelijker om vol te houden.
Als ik weer zo loop te struggelen de komende week, dan ga ik vanaf volgende week stap 2 of 3 doen, dan heb je toch iets om naar uit te kijken elke avond.
Het is echt een mindset hoor, 3 jaar geleden heb ik maandenlang alleen maar zakjes Cb gegeten en verder niks, en nu zit ik na een week al te piepen.

Als we elkaar blijven steunen op dit forum, dan moet 't wel weer lukken!

Succes!!!
:high5:
Whatever your problem is, the answer is not in the fridge.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik snap je helemaal! En als dan stap 2 of 3 beter voelt is het ook makkelijker om vol te houden denk ik.
Maar de eerste week al -4,5 geeft een boost!
Ik heb toen inderdaad ook alleen maar zakjes gedaan. Zo benieuwd hoe ik het nu ga ervaren..
Woensdag mag ik al heen! Erg blij mee, maar zie wel op tegen het weegmoment
Welkom, xRose. Knap dat je weer opnieuw gaat beginnen. Moet zeggen dat het wel mijn ergste nachtmerrie is, dat alles er weer bij zit. Vind 10 kilo al erg zat.

Hier was er officieel 1,3 af vanochtend. Maarrrrr.... eigenlijk niets. Niet eens hard gesjoemeld afgelopen week. Lijkt of m'n lijf even niet meer in het trucje wil trappen. Maar goed, m'n lijf heeft pech en moet gewoon meedoen, dus we houden stug vol.
Net m'n salade met kip weer achter de kiezen: mmmm. Morgen barbecue, maar bij vrienden die weten wat ik wel en niet mag eten. Dus dat komt goed. Nu zelf nog van het stokbrood afblijven....
Alle reacties Link kopieren
Hallo ladies!

Ik wil graag met jullie mee doen. Ik heb net een mail gestuurd naar de consulent hier in het dorp voor een intake. Vijf jaar geleden ook al gedaan, toen een kilo of tien afgevallen, maar voortijdig afgehaakt. Inmiddels alles + 5kg er aan, door anderhalve zwangerschap en een depressie.

Gaat nu weer een stuk beter, maar nu er geen zwangerschappen meer staan te gebeuren en ik weer wat tijd en ruimte krijg voor mezelf is het nu zaak om weer echt goed in mijn vel te komen. En dat betekent 28 kg eraf voor een BMI van 23. En elke dieetpoging strandt momenteel, ik weet niet zo goed hoe het komt. Dus nu maar aan de Cambridge. Vorige keer hielp het forum wel goed voor de moeilijke momenten, dus vandaar dat ik hier ook mijn gezicht maar weer eens laat zien (met een nieuw profiel).

Ik weet nog niet wanneer ik ga beginnen, hopelijk zo snel mogelijk :-) Ik lees wel vast mee hier!
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
Alle reacties Link kopieren
Ha Juffie!

Wat goed dat je de stap hebt genomen.
Ik kon heel snel terecht en snel begonnen dus.
Merk wel dat ik het weer pittig vind..
Woensdag eerste weegdag, ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het meiden :)?
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Sorry dat ik even een paar weken niets van mij heb laten horen, maar ik heb 4 weken vakantie gehad en qua lijnen ben ik helemaal de mist in gegaan. Ik heb mezelf helemaal laten gaan en durf nu zelfs niet meer op de weegschaal te gaan staan. Vanochtend heb ik besloten dat ‘t klaar is met ‘t gevreet en ben weer begonnen met Cambridge.
Ik heb met de consulente afgesproken dat ik volgende week weer een nieuwe afspraak maak, eerst even deze week m’n zakjes Cb opmaken.
Ik heb me ook aangemeld bij Ketoclub.nl omdat die manier van diëten mij ook wel aantrekt. Ik heb ‘t boek van Ketoclub gisteren binnen gekregen en er staan voor 8 weken complete weekmenu’s in en heel veel informatie.
Ik ga eerst beginnen met Cambridge stap 1 en kijken hoe lang ik dat vol hou, en dan wil ik het t.z.t. gaan combineren met ‘t avondeten van Ketoclub.nl.
Ik heb gemerkt dat ik me lichamelijk veel fitter voel als ik weinig koolhydraten eet, dus ik wil uiteindelijk naar een keto lifestyle toe.

Wat jammer dat er nog steeds zo weinig mensen actief zijn op dit forum. Ik heb er 3,5 jaar geleden, toen ik 45 kg ben afgevallen, zó enorm veel steun aan gehad. Het was toen heel druk op ‘t forum en ik hoop maar dat ‘t nu de vakantie voorbij is, weer gaan aantrekken.
Ik heb gezien dat er ook wel FB groepen zijn voor Cambridge, maar ik vind de anonimiteit van dit forum toch wel prettiger, dan kan je toch wat opener zijn met persoonlijke dingen.

Dus, dames die meelezen, kom op en schrijf lekker mee!
:nerd: :mail:

Groetjes,
Bethenny
Whatever your problem is, the answer is not in the fridge.
Alle reacties Link kopieren
3e dag vandaag in stap 1, maar ‘t valt niet mee.
Ik zit echt te vechten tegen de honger en zit de hele tijd te bedenken of ik toch niet een eitje zal gaan koken.
Nee, niet doen, volhouden nu!!
:nooo:
Whatever your problem is, the answer is not in the fridge.
Alle reacties Link kopieren
Kom op Meis je kunt het! Heb je het volgehouden?

Wij hadden afgelopen weekend een familie BBQ. Toch meer gegeten dan ik me had voorgenomen. Morgen wegen, hopelijk is er toch wat af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven