Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 500 - Deel 6

26-12-2017 11:19 2534 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben deel 5 helemaal vol-gecambridged, dus gaan we hier verder!
Dit topic is voor iedereen die het Cambridge dieet volgt. Vragen, tips, tricks, aanmoedigingen, frustraties: allemaal welkom!
We zijn ons allemaal bewust van de nadelen van dit dieet, dus goedbedoelde waarschuwingen hoeven niet.
Succes iedereen!

Deel 5 kun je hier terug vinden als je wilt terug lezen: lijf-lijn/cambridge-500-deel-5/list_messages/315765

NaamLftd/lengteStartdStapStartgVorigVorigHuidigStreefTotaal
MiniMe334 / 1.7004-113/4117,390,5------7526,8
Witherwings27 / 1.6930-014114,279,878,177,57536,7
Kloekje35 / 1.7009-111109,176,377,176,57532,6
Muisje_8532 / 1.6026-04288,179,677,576,16513,4
Bijenkoningin34 / 1.7202-0919692,490,189,2806,8
Eefsel210926 / 1.6712-09489,574,975,173,567,516
Sophiie1926 / 1.6313-091122,6109,81071058517,6
Pixymama38 / 1.5218-10173696866,6556,4
Vloerkleed--- / 1.6231-10187,978,8------689,1
Ariel14934 / 1.6922-01187,5---------75---
anoniem_205093 wijzigde dit bericht op 30-01-2019 12:36
60.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
NaamLftd/lengteStartdStartgVorigVorigHuidigStreefTotaal
Pixymama39 / 1.5202-1280.769.467.967.355-13.4
Roos122830 / 1.7827-1296.390.890.189.680.0-6.7
vlekkebeest40 / 1.7002-01125.0122.6120.1116.8100.0-8.2
_melon29 / 1.6306-0184.982.681.781.2--3.7
MarvelousMrsMaisel36 / 1.7013-01106.1104.0103.5103.089.0-3.1
kippie8633 / 1.6506-0192.1-88.487.060.0-5.1
stokmik34 / 1.6802-01110.7106.4105.0102.565.0-8.2
bam_198435 / 1.7013-0191.688.888.087.480.0-4.2
wiggie7841 / 1.6508-0174.971.0-69.358.0-5.1
welkom
_melon wijzigde dit bericht op 28-01-2020 09:58
0.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat enorm knap vlekkebeest!!
Alle reacties Link kopieren
@vlekkebeest: Zo wat een lekkere week heb jij achter de rug dan!

Ik ben gister weer gaan wegen, gelukkig weer wat kwijt ondanks dat mijn menstruatie gister begon. Dus niet zo'n onwijze knaller maar wel 1,2 kilo eraf, dus in 3 weken 6,3 kilo eraf.

@Melon: mijn huidige gewicht: 85,8


Wat is iedereen goed bezig! Ik vind ons echt allemaal toppers, we doen dit toch maar even allemaal, ondanks de feestjes uitstapjes houden we vol. Ik ben trots op ons allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Thanks meiden.
Volgende week zal het niet zo glorieus zijn, na weekendje weg :-D
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal! Wat is iedereen lekker bezig! Vet trots op jullie allemaal dames, wat een bikkels zijn jullie!!! Hartstikke gaaf!

Ik ga hier ook lekker, lekker shaken, af en toe een extra komkommer of paprika en ‘s avonds mijn nieuwe favoriet: italiaanse roerbak groente met kip. Genieten.

Lief dat je het vraagt Pixy! Ik ben niet eens druk met dochter, die heeft een droom ritme van 22:00 tot 7:00 doorslapen en overdag nog 3 a 4 keer minstens 1,5 uur. En ze is zo vrolijk! :-) En opeens ben ik zelf moeeeeee haha. Waarschijnlijk komt mijn moeheid van afgelopen maanden eruit haha!

Dus sorry dames, ik wil graag individueel reageren, maar ben even zo gaar. Was ook te zien in mijn laatste post natuurlijk haha! Ik weeg overigens nu wel 89.0, yessssss! :cheer2: En mijn skipak past!!! Helaas geen skiën voor mij ivm mijn knie, maar de oefeningen van de fysio elke dag zijn wel goed voor mijn spieren. :-)

Ik ga proberen komende dagen even goed terug te lezen en op jullie te reageren :-) Julie zijn heldinnen!!! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt zo'n goede bui vandaag :hyper: Ik word ook met elke kilo die eraf is meer gemotiveerd lijkt wel!
Alle reacties Link kopieren
Jij gaat ook echt als een speer Kippie! Lekker vieren met je goeie bui!! :jump:
Hier juist wat minder vandaag. Was een paar keer duizelig en heb van ellende een suikerwafel gegeten. Toen was t wel over. Morgen maar even bespreken hoe ik dat beter op kan lossen.

Had eerst al extra een avocado gegeten en cola light gedronken maar die deden beide niets.

Hebben jullie dat ook wel eens? Is mijn eerste keer in ruim twee jaar.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook even wat minder, woog vanmorgen 87,8 (hoeft niet in de tabel) dus sta een beetje stil, zelfs 4 ons erbij. Nu vol proberen te houden want dit zijn dus juist de demotiverende momenten voor mij "Ach het werkt toch niet, dan kan ik net zo goed gaan snaaien".. |-) Hoewel het mij bekend is dat ik na 2 a 3 weken altijd even stil sta dus ik moet gewoon blijven relativeren :) Wij kunnen dit! :yes: Succes allemaal!!

p.s. ik heb geen last van duizeligheid gelukkig, maar ik ben dan ook niet super streng.. ik zou persoonlijk dan toch kiezen voor een plak kaas of een ei (met zout?) maar een suikerwafel is natuurlijk ook lekker :biggrin:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Ja, ik had alleen geen kaas in huis en geen tijd om een ei te koken.

De duizeligheid is vandaag (en vannacht) weer terug. Dus misschien heeft 't toch meer met hyperventilatie te maken....

Ben volgens mij in z'n algemeen ook niet zo lekker. Moe en slapjes en een warm hoofd. Dus de suikerwafels blijven maar dicht weer ;). Vanavond maar (wederom) op tijd naar bed.

De officiële stand vanochtend was 103 maar die staat al in de tabel, zie ik :D.
Alle reacties Link kopieren
Als je niet fit bent moet je gewoon even wat meer eten, je gezondheid gaat voor. Misschien kun je bij de bakker een (half) koolhydraat arm brood halen. Bij ons zit er dan 7 a 8 gram in 1 snee, zo kan je toch wat eten maar wel op blijven letten.
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
@MarvelousMrsMaisel: Wat bam_1984 zegt is wel waar, je gezondheid is belangrijker.
@bam_1984 komt goed, niet opgegeven inderdaad, komt helemaal goed, gaat vanzelf weer wat af.

Ik heb opzich weer een hele goede bui, maar ik ben wel beetje boos op mezelf dat ik me zo heb laten gaan dat ik nu 30 kilo moet afvallen om weer op gewicht te komen.
Maar goed het is zo, is mijn eigen fout. En heel eerlijk, al die m&m's en milka repen heb ik op dat moment wel van genoten.
Alle reacties Link kopieren
Sporten jullie? En hoe doen jullie dat icm de zakjes? (Neem je bv extra zakje op dag van het sporten?)

Ik heb vanavond een proefles. Wil het sporten op gaan pakken.
Vorig jaar groepslessen in zwembad gedaan tot zwembad per direct dicht ging vanwege technische problemen (en tot op heden nog steeds dicht is)

Aan de ene kant zin in vanavond. aan andere kant heb ik het idee dat ik veel bekijks ga krijgen vanwege mn gewicht. (Walrus in de sportschool idee).
Ik doe bewust met groepsles mee, gezien ik uit verleden weet dat ik voor kracht en cardio niet gemotiveerd ben. Moet stok achter de deur hebben met lessen en aangestoken worden zeg maar
Alle reacties Link kopieren
Ik sport niet, dus daar kan ik niks over zeggen. Groepslessen vond ik voorheen wel altijd heel erg leuk (alleen vind ik dat altijd 3x en daarna kan ik me er niet meer toe zetten).

Vanavond ga ik uit eten en het is een proeverij met allemaal hapjes. Kan dus wel een beetje kiezen wat ik wel en niet ga nemen, maar ga sowieso wel wat eten. Heb deze bon gekregen van m'n baas na die 2 miskramen en hij is niet zolang meer geldig. Dus ik ga lekker genieten vanavond.
Alle reacties Link kopieren
Lekker van je etentje genieten Melon
Ik ga morgen maar naar de huisarts want het wordt alleen maar erger. Heb zelf niet het idee dat het aan het dieet ligt. Denk meer bewegingsduizeligheid.

Vooralsnog houd ik dus gewoon het dieet aan. Heb vanochtend wel een extra bakje yoghurt gegeten.

Vanochtend zakte de weegschaal ook eindelijk onder de 103, dus dat gaat ook de goede kant op.

Wil niet elk excuus aanpakken om me van het dieet af te laten brengen.
Alle reacties Link kopieren
@vlekkebeest, ik sport op het moment ook niet, ik wil uiteindelijk wel weer gaan sporten, maar eerst rond de 75 wegen.
Nu ben ik gewoon nog te zwaar om lekker te kunnen bewegen. Ik vond hardlopen en bootcamp heel leuk, maar dan moet je zoveel springen enzo. Met die wiebelende kwabben die ik nu heb is dat geen pretje. Daarbij vinden mijn knieen en enkels dat niet tof momenteel.
Dus ik wacht er nog even mee. Maar ik snap je punt van groepslessen helemaal. Ik ben ook meer een "team"sporter. Dat motiveert mij meer, en je wilt je dan minder snel laten kennen als je elke keer met dezelfde groep traint. Had ik ook met de bootcamp, je kent de mensen na een paar keer meedoen, en de trainer ook. En als je dan een weekje overgeslagen had, werd er toch aan je gevraagd waar je de week ervoor was.

Ik ga dit weekend naar een concert en daarvoor wat eten in een restaurant. Heb al helemaal uitgezocht met de consulente wat ik ga bestellen.
Vervelende is dat ik 3 verjaardagen heb dit weekend, dus ik word wel op de proef gesteld.


Lang verhaal weer, ik ga weer aan het werk.
Succes met de verjaardagen, Kippie!

Ik sport ook niet. Ik heb wel hardloopschoenen aangeschaft, maar ik wacht even tot ik in stap 4 zit om te gaan sporten. Te zwaar op m'n knieën nu.
Alle reacties Link kopieren
Hardlopen, daar worden mn knieën niet blij van.
Bootcamp lijkt me leuk maar niveau ligt daar veel te hoog voor mij.
Wil met name mee gaan doen met spinning, drums lives, pump ect. Dus stukje conditie verbetering maar ook wel stukje kracht.
Lessen zullen ook afhankelijk zijn van mn onregelmatig rooster waar ik aan kan schuiven.

@ kippie; succes dit weekend
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden!

marvelousmrsmaisel Ik hoop dat de huisarts de oorzaak kan vinden. In ieder geval hoop ik dat je snel opknapt.

vlekkebeest Ik sport wel op 3 zakjes. Maar ik ben terug gegaan naar 2 keer per week i.p.v. de 4x die ik al deed. Maar verder heb ik een zittend beroep, dus moet wel iets blijven doen :hyper:
Ik doe groepslessen zaktrainen (kickboksen) en circuit training (met gewichten) bij de boksschool.

Gisteren ben ik weer bij de consulente geweest. Mijn nieuwe gewicht is 67,7 kg.. Jeej!! Wat gaat het goed, ondanks mijn terugval van het weekend. Toch al 7,2 kg eraf.
Vanavond ga ik toch een maaltijd nemen, dus door naar stap 2. Teveel verstopping om door te gaan in stap 1 helaas. Misschien 1 week stap 2 en dan nog 1 week terug naar 1. Maar dat weet ik nog niet helemaal zeker. Misschien gaat stap 2 ook wel gewoon lekker. Ik ga het meemaken.
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Nog ruimte voor een camebridger ;)?. In 2018 heb ik drie maanden succesvol camebridge gedaan. Ik was 13 kilo afgevallen. Ik raakte in verwachting en inmiddels weer toe aan camebridge. Zit nu in week twee en de eerste week was ik 3.6 kilo afgevallen en 7 cm in mijn taille.
Ik ervaar het nu soms als zwaar, heb gebroken nachten en nog twee kinderen waardoor ik soms rauwkost erbij neem. Maar goed we gaan er elke dag opnieuw voor. Die hormonen doen mij nooit veel goeds en jn plaats van afvallen na de bevalling kom ik vaak aan. Super handig 🙈.
Nou hopelijk hebben jullie nog ruimte.
Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk!! Veel succes weer.

Maandag weer updates enzo van mij. Deze week even rust.
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen dames,

het is even geleden maar ik ben er nog en lees nog steeds mee.
Hier gaat het heel goed gelukkig. Afgelopen vrijdag naar de dierentuin geweest met man en kinderen ivm de staking van school. Had een reep meegenomen en werkte perfect. Ik was wel echt gesloopt 's avonds. Dan kun je toch wel merken dat je wat minder energie hebt.
Waren jullie kinderen ook 2 dagen vrij?

@Missindependant Welkom! En het zal idd wel zwaar zijn met die gebroken nachten. Knap dat je toch gestart bent met cb. Welke stap doe je?

@marvelous hopelijk ben je weer wat opgeknapt!

@wiggie78 wat ga je goed! Goed bezig!

@kippie hoe was het concert? En die verjaardagen blijft toch altijd lastig he?

@melon Hoe gaat het met jou? Hoe was je etentje?


voor de tabel
huidig gewicht 100,9kg
Afgevallen 1,8 kg
Totaal afgevallen 9,8 kg :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Welkom MissIndependant! Doe je stap 1? Is het een optie om stap 2 te doen als het je eigenlijk te weinig is?

Goed bezig ben je Stokmik, al bijna 10 kilo, echt fijn!

@Melon Rust van Viva of rust van je dieet? Alles goed?

@Wiggie Niet fijn, verstopping. Ik merkte eigenlijk helemaal niet zo’n verschil tijdens de eetweek, viel me tegen. Ik hoop dat het bij jou beter wil.

@MarvellousMrsMaisel Hoe gaat het nu?

@Kippie Met jou ook alles nog goed?

@De rest: :hello: :cheer2:

De tweede maand was echt een stuk minder afvallen dan de eerste. Nu helpt de eetweek deze week natuurlijk ook niet mee. In totaal nog steeds rond de 14 kilo kwijt, ik weeg me vrijdag weer. Vanavond nog een heerlijk overdadige, koolhydraat- maar niet vetvrije maaltijd als afsluiter - de rest van de week heb ik me (op het zoutgebruik na, maar hé ik wil wel smaak hebben) wederom keurig gedragen. Dus dadelijk een ‘broodje’ (portobello) hamburger mét een plakje kaas. Nounou, poehpoeh, haha. Vanaf morgen ben ik weer het braafste meisje van de klas.
Oeh, en voor de mensen die vlees + groente mogen en niet moeilijk doen over zout: kipgehakt met stroganoffkruiden en sperziebonen, champignons en cherrytomaat - echt te lekker is dat! Dit ga ik ook ná mijn dieet nog heul vaak eten.

Ik baal eigenlijk nogal van mijn te langzame gewichtsverlies, tijdens mijn eerste keurige Cambridgeperiode (9 jaar geleden alweer) ging het veel sneller. Nou helpen die extra jaren natuurlijk niet, maar toen sportte ik er ook bij en dat doe ik nu niet. Dus: vanaf morgen 2x per week met de fiets naar het werk (10 km enkele reis), 1 keer per week bikramyoga en ik ga starten met hardlopen. Dat zal in het begin nog geen zoden aan de dijk zetten met de lesjes van 20 minuten maar uiteindelijk heb ik daar natuurlijk wel profijt van.
Ik wil nog 12 kilo afvallen en ik wil heel heel heel graag voor mijn 40ste verjaardag (mei) opgebouwd zijn. Dus dat geeft me nog 8 weken voor 12 kilo. Ik ga er in ieder geval voor!
Alle reacties Link kopieren
@pixymama stap 2 zou inderdaad een optie zijn alleen in mijn hoofd rijmt dat nog niet echt. Suf he, mijn gewicht en ik paniek paniek. Wat goed dat je al 14 kilo kwijt bent!! Op naar een goede week voor jou.

@stokmik nog even en je bent onder de 100. Ik vond dat altijd zo’n magisch getal. Zet hem op!

Ik wil ook weer onder de 100, maar stap voor stap maar weer.
Ik wandel elke dag 10.000 stappen minimaal en sport twee keer per week.

Iedereen succes de komende week! Ik weeg mij woensdag weer. Zou ik in de tabel mogen? (Confronterend ook wel)

22-1 begonnen op 114,6
29-1 -3.6
Leeftijd 34
Lengte 1.74

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven