Lijf & Lijn alle pijlers

dingen die zo fijn zijn, nu ik niet meer zo zwaar ben....

31-03-2009 23:06 793 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben bezig met een lijst. Een lijst van de dingen die zo fijn zijn, nu ik niet meer zo zwaar ben. Gewoon om me wat meer bewust te worden van de veranderingen die ik iedere dag zie. Ik hoop dat de lijst me de motivatie geeft om door te gaan tot ik mijn streefgewicht heb bereikt (wat me ook zeker gaat lukken!). Daarnaast hoop ik dat de lijst me gaat helpen om de kilo's er daadwerkelijk af te houden.



Op de lijst staan allerlei verschillende dingen. Ik wil er graag iedere dag één gaan posten, en zou het leuk vinden als er meer mensen mee willen doen!
Zo fijnnom maat 38 uit het rek te halen ipv maar hopen dat maat 44 past! En ben veel energieker en voel me mooier. 16 kg afgevallen en al ruim een half jaar op gewicht. Ik wil nooit meer terug!
Wat ik he-le-maal niet mis, is het gevoel van huid op huid, als je vetrollen elkaar raken.
Nu ben ik strak en is er geen ruimte voor plooien :blob:
Sporten is zoooo veel fijner en makkelijker nu m’n buik en “taille” niet meer in de weg zitten.
Ik durf weer naar mezelf in de badkamerspiegel te kijken.
Ik voel me beter, lichter en knapper.
Alle reacties Link kopieren Quote
TV
Voor de inspiratie en motivatie. Wat is dit een leuk topic om te lezen
Always believe that something wonderful is about to happen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is zo heerlijk om een goede conditie te hebben. Ik kan nu urenlang wandelen zonder uitgeput te raken. Kleding zit nu een stuk mooier en ik ben voor het eerst weer tevreden als ik in de spiegel kijk. Ik ben er nog niet, maar ik ben er bijna!
Alle reacties Link kopieren Quote
En uuupp😁
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat ik geen onderkin meer heb
Dat ik geen plofkop meer heb
Dat ik geen corrigerende hemd of broekjes meer hoef te dragen
Alle reacties Link kopieren Quote
Niks lichamelijks, maar meer psychisch. Mijn vriend ligt in het ziekenhuis en gisteren moest ik lang wachten totdat ze klaar waren met de behandeling. Ik ging dus maar in het restaurant wat eten. Ik kan geen grote maaltijd eten maar wilde wel iets warms, dus koos ik voor een boterham met kroket. Zo lekker dat ik dit zonder schaamte kan eten. Niemand die je raar aankijkt van 'zal je dat wel doen?'.
Alle reacties Link kopieren Quote
Uppp ik heb gisteren voor het eerst in lange tijd met (nog maar) -9 kg enigszins elegant met mijn benen over elkaar relaxed kunnen zitten :hyper:
Alle reacties Link kopieren Quote
De eerste zonnestralen en warmere temperaturen dit jaar en nu voor het eerst dat zomerkleding van vorig jaar gewoon past!! Of zelfs aan de grote kant is. Zoooo blij en zo heerlijk gevoel!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat mijn taillemaat weer onder de 30 zit. Dat ik van maat 44 naar maat 38 ben gegaan (en going).

Dat leuke blousjes eindelijk weer passen
Dat strakke jasjes weer goed passen zonder het idee dat je een soort rollade bent
Dat ik geen plofkop meer heb
Mijn ringen allemaal een vinger zijn opgeschoven
Ik het niet meer warm heb de hele tijd
Ik beter slaap en minder snurk
Ik me psychisch een stuk beter voel met meer energie
Ik me aantrekkelijk vind en weer sportieve dingen koop
Ik complimentjes ontvang

Beste wat ik ooit heb gedaan, 16 kilo kwijt en nog een paar te gaan.
Dit topic motiveert me enorm!
Nu 4 kilo kwijt en wil nog een kilo of 6 a 8.
Ik blijf het heel moeilijk vinden. Vooral de weekenden en heb vaak een terugval!!
Dus blijf graag meelezen over deze positieve ervaringen.
Nu mijn hardloopkleding aan en gaaaaan.
In plaats van het praatje rekken bij de diëtist wil ik nu meteen wegen :-D

Hardlopen is zo veel fijner zonder die extra billenballast en met dijbenen die niet meer schuren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nooit gedacht dat ik ooit een bijdrage zou kunnen leveren aan dit topic, maar het is toch echt zo. Sporten: ik kan alle oefeningen doen zonder dat mijn buik in de weg zit. Burpees? Tuurlijk!!!

Wat een opluchting!!!!
Don't waste your time or time will waste you.
Vertel Fiddly, veel afgevallen.
Ik heb een vraag aan jullie.
Ging het heel consequent of ook met vallen en opstaan.
Ik moet nu bijvoorbeeld ongesteld worden en dan vind ik het bijna niet te doen om niet te snoepen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar je mag snoepen. Alleen bewust. Als je het 1 neemt moet je het ander laten. Ik ben veel afgevallen maar er staat gewoon iedere week een keer een patatje speciaal op het menu hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb net het hele topic gelezen, wat heerlijk motiverend. Zelf nu ongeveer 8 kilo kwijt (ik durfde toen ik begon niet op de weegschaal te staan) en moet er nog 16 voor een gezond BMI. Liefst ga ik daar nog iets onder, maar het gaat me er vooral om dat ik weer lekker in mijn vel kom. Welk gewicht daar precies bij hoort is eigenlijk van ondergeschikt belang. Ik denk (hoop) dat je met een gezonde leefstijl vanzelf het gewicht krijgt wat bij je past.

Ik heb afgelopen weekend een jurkje gekocht waar ik heel blij mee ben en toen ik hem gisteren aan een vriendin liet zien zei ze: is hij niet te groot? Dat was me zelf nog helemaal niet opgevallen, want ik had gewoon een XL (was al blij dat die niet te strak zat). Vandaag omgeruild voor een L :-)

En ik pas weer in een heleboel oude kleding, dus ik spaar nog even wat geld om over een kilootje of wat te gaan shoppen.

Het is zo ontzettend fijn dat er weer wat vorm in mijn lijf komt, ik zit de hele tijd aan mijn billen, sleutelbeen en voormalige onderkin te voelen, hihi..

Ik ben vooral heel benieuwd of ik de kilo's er eindelijk eens een keer af kan houden, want veel afvallen heb ik al twee keer eerder gedaan maar dat zit er ruim weer aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Met het zonnige weekend voor de deur extra bewust van het inmiddels slanke lijf.

-Jewelll ga je mee baantjes trekken? Ja top idee!!
-Er zijn weer nieuwe bikinis => tijd om te shoppen!!
-zullen we een weekendje strand doen? Jaaaaa!!!!

Allemaal zaken waar ik nu zonder moeite heel enthousiast op reageer en letterlijk een jaar terug nog ontzettend tegenop zag want in bikini met overgewicht; nee absoluut niet leuk!

En nu; stralend, mooi en zelfverzekerd het strand op. Zonder extra omslagdoek!
MiniMe3 schreef:
04-12-2017 22:41
Wat een onwijs fijn topic.

Ik ben nog aan het begin. Nu 7,6 kilo kwijt. En nog wel 30 zo niet meer te gaan.

Ik ben wel een beetje bang dat ik niet al die positieve dingen ga hebben. Toen ik 70 kg woog bij 1.70, had ik ook al moeite om skischoenen te vinden die om mijn kuiten pasten. En werd ik ook altijd al 'dik/stevig/etc.' genoemd. Al m'n hele leven ben ik de dikste. Maar ja. Het lijkt me wel heeeerlijk om maatje 40 te hebben en weer overal en met iedereen te kunnen gaan winkelen.

Ik merk nu al dat ik makkelijker de trap neem en beweeglijker ben. Sneller nog even naar boven loop etc.

Ik doe nog zonder sporten nu, maar wil op korte termijn gaan zwemmen. Zodra ik op 90 kg ben wil ik weer gaan hardlopen. Nu nog niet, want mijn knieën gaan dan op tilt. Ooit kon ik 5 km met Evy, dus daar gaan we weer voor. Zo niet meer.
Inmiddels -23. Ik vind mezelf er steeds leuker uitzien. Ben blij verrast met foto's. Winkelen is zoooo veel leuker. Eindelijk weer kopen wat je leuk vind, ipv wat past.

Sporten doe ik nog maar weinig, dat zou meer moeten. Daar kan ik nog niet echt motivatie voor vinden. Al heb ik wel weer een abonnement op de sportschool genomen (die me na een maand belden, want ik was maar één keer geweest, is alles wel goed?....oeps).

Een aantal pagina's terug noemde iemand dat een sixpack spa van 1,5 liter, 9 kilo weegt. Daar ben ik er dus al ruim 2 van kwijt. Ongelofelijk vind ik dat! Die krengen zijn zó zwaar! Ik krijg één zo'n sixpack amper al naar huis getild. En ik woon zo'n beetje naast de supermarkt.... Echt bizar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bizar van die flessen spa!
Ik ben sinds half maart 5 kilo afgevallen, van 82 (veel aangekomen bij zwangerschap) naar 76,8. Wat ik merk is dat mijn bovenbenen dunner zijn. Dat voelde met 82 kilo alsof ik een luier aanhad, vreselijk! Ik ben er nog niet, mijn eerste doel is 70 kilo en t liefst minder.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit is echt nog steeds mijn favoriete topic! Goed bezig allemaal, en als je het af en toe moeilijk hebt...lees hier een paar pagina's en je weet weer waar je het voor doet!
Alle reacties Link kopieren Quote
In het jaar 2013 ben ik ongeveer 25 kilo afgevallen en nu nog steeds op gewicht. Als je basis qua eten goed is, dan is er ook echt wel ruimte voor lekkere dingen. Ik hoor zo vaak uitspraken als " dat een dieet levenslang is". Dat heb ik dus helemaal niet gelukkig. Ik sport regelmatig en eet op dagelijkse basis gezond en dan kun je echt gewoon lekker leven verder.

Wat ik het allerfijnste vind aan mijn huidige gewicht en levenstijl is dat ik zoveel energie heb. En zelfvertrouwen. Niet meer bergen opzien tegen een sportief uitje, of een dag rondsjouwen ergens. Ik ben er echt een veel leuker, actiever mens door geworden en daardoor ook veel gelukkiger.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was vorig jaar 20 kilo kwijtgeraakt, voelde me top. Maar er zijn er 5 weer bij gekomen, voornamelijk bij mijn buik. Zo moeilijk die eraf te houden!
Maar ik ga me focussen op wat er wel goed gaat:

Het is fijn dat ik door het sporten wel mooie gespierd ben op de andere delen van mijn lijf! Trots op mijn spierballen en dat ik kan zwaaien zonder filétjes!

Het is fijn dat mijn te grote broeken nog steeds te groot zijn!

Het is ook fijn dat toen ik in de winkel gister zei: nog een paar kilootjes eraf, de verkoopster zei: Ben je mal, je ziet er super uit. Ik hou van vrouwen die andere vrouwen gewoon complimenteren en een goed gevoel geven! :cheer:
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Dat ik gewoon een strak, dwarsgestreept jurkje kan dragen en me er prachtig in voel!
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn topic dit. Ik ben nu pas een week bezig dus ik sta nog aan het begin, maar het is fijn te lezen wat mij hopelijk ook te wachten staat. Ik ben nu 41 en ik heb jarenlang gedacht dat het er gewoon niet meer in zat voor mij. Maar voorlopig gaat het prima dus heeeel voorzichtig gloort er een flintertje hoop aan de horizon dat ik het me deze keer wel gaat lukken. Ik durf het bijna niet te denken! :$
Dit topic doorlezen helpt wel. :)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven