Lijf & Lijn alle pijlers

dingen die zo fijn zijn, nu ik niet meer zo zwaar ben....

31-03-2009 23:06 793 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben bezig met een lijst. Een lijst van de dingen die zo fijn zijn, nu ik niet meer zo zwaar ben. Gewoon om me wat meer bewust te worden van de veranderingen die ik iedere dag zie. Ik hoop dat de lijst me de motivatie geeft om door te gaan tot ik mijn streefgewicht heb bereikt (wat me ook zeker gaat lukken!). Daarnaast hoop ik dat de lijst me gaat helpen om de kilo's er daadwerkelijk af te houden.



Op de lijst staan allerlei verschillende dingen. Ik wil er graag iedere dag één gaan posten, en zou het leuk vinden als er meer mensen mee willen doen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat voor mij een hele goede mantra was is de gedachte dat afvallen niet gaat om wat je allemaal niet mag eten,maar om wat je wel mag eten. Dat maakt het veel makkelijker volhouden. Er is zoveel lekkers wat gezond en voedzaam is! Zet 'm op, het is het echt waard!
Alle reacties Link kopieren Quote
viennas schreef:
16-06-2018 21:45
Wat voor mij een hele goede mantra was is de gedachte dat afvallen niet gaat om wat je allemaal niet mag eten,maar om wat je wel mag eten. Dat maakt het veel makkelijker volhouden. Er is zoveel lekkers wat gezond en voedzaam is! Zet 'm op, het is het echt waard!
Dank je! :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen eetbuien meer nu ik regelmatiger en gezonder eet. Totaal geen behoefte aan een zak chips of drop.

Kleding die veel te klein was, kan ik weer aan. En is nu soms zelfs veel te groot!
Ik heb nog een stapeltje liggen wat te klein is, streven is om daar in te passen. Nog een paar kilo te gaan..

Op vakantie gaan duiken, en niet de stevigste zijn van alle vrouwen. Duikpak wat gewoon makkelijk aangaat ipv dat ik me erin moet wurmen.

Me veel energieker voelen, een heuvel nu makkelijk oplopen ipv tig keer uithijgen..

Geen last meer van schurende dijen

Voel me echt heerlijk, energiek en lekker in mijn vel. En ik heb er niet eens veel voor moeten laten: gezond eten en zak chips/drop laten staan. Wel elke dag een blokje pure chocolade en een koekje of dropje. En 3x per week bootcamp, waar ik energie van krijg en me veel krachtiger door voel. In het begin kon ik amper squatten, nu geen probleem. Heerlijk gevoel.

Rustig aan afgevallen met zo’n 1 tot 1,5 kilo per maand (nu al 15 bijelkaar)
Quirijn schreef:
31-03-2009 23:08
het is zo fijn dat...

ik niet meer misselijk ben aan het einde van de dag, omdat ik veel te veel gegeten heb.
Herkenbaar haha!
Dat ik weer kan zeggen dat ik slank ben.
De diëtist zei de laatste keer dat mensen in de wachtkamer zich nu waarschijnlijk afvragen wat ik daar kom doen.
Ik loop weer rechtop ipv gebogen alsof ik er niet mag zijn.
Ik flirt weer en flink ook. :mrgreen:
Ik pas weer in m’n oude kleding.
Ik verzorg mezelf zoveel beter.
Ik heb meer zin en plezier in sporten.
Ik geniet van gezond eten.
Ik doe bewuster boodschappen.
Het maakt me niet meer uit als het warm weer is want ik hoef geen meerdere kledinglagen aan om vetrollen te verbergen.
Een taille hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit topic is echt zo motiverend! Heerlijk :-)

Inmiddels ben ik 25 kilo kwijt en ik ben er nog niet, maar ik merk al zo veel verschil met
- wandelen en vooral heuveltje op inderdaad.
- Hetzelfde geldt voor fietsen.
- Hele dagen staan en lopen (op een festival) zonder pijnlijke voeten te krijgen.
- broeken aan kunnen die al lang in de kast lagen omdat ze te klein waren;
- te horen krijgen dat je er goed uitziet :-)

Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar dit zijn mijn meest recente ervaringen. Dit topic is echt een goede motivatie!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dingen die zo fijn zijn, nu ik niet meer zo zwaar ben:
- dat ik alle kleine maten uit mijn kast weer pas;
- dat ik in normale winkels kleding kan kopen;
- dat ik steeds sneller en verder kan lopen.

Maar vooral dat het beeld dat ik van mezelf heb, in mijn hoofd, nu eindelijk overeenkomt met foto's waar ik op sta.
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Dat ik voor het eerst sinds 30 jaar een t-shirt in mijn broek kan dragen, in plaats van over mijn broek om de muffin-top te verhullen :blob:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben inmiddels een maand bezig en het gaat goed. Wat ik ENORM fijn vind is dat de autogordel me op de een of andere manier niet meer wurgt. Hij blijft nu netjes over mijn borst heen hangen en kruipt niet meer steeds omhoog!
Alle reacties Link kopieren Quote
TVT
Heerlijk motiverend topic!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik blijk een kaaklijn te hebben! :jump:
Weer kunnen dragen wat ik wil en dat het beeld dat ik daarvan in m’n hoofd heb overeen komt met wat ik in de spiegel zie.

Spijkerbroeken zitten weer mooi.

Ik ben vergeten hoe zwaar het was om het afvallen in gang te zetten hahahaha. Afgelopen week complimenteerde iemand me met het afvallen en vroeg hoe moeilijk het was. Ik: viel wel mee hoor (ja ja hahaha).

O ja en ik kijk nu makkelijker naar foto’s van toen ik dikker was dan ik deed toen ik dik was.
Alle reacties Link kopieren Quote
Shoppen waarbij de winkelmedewerker mij helpt, mij bekijkt (zonder dat ik dat vervelend vind) en doodleuk zegt; och maar jij past makkelijk een maatje kleiner! En dat ze nog gelijk heeft ook😁😁😁
Alle reacties Link kopieren Quote
jewelll schreef:
10-08-2018 15:30
Shoppen waarbij de winkelmedewerker mij helpt, mij bekijkt (zonder dat ik dat vervelend vind) en doodleuk zegt; och maar jij past makkelijk een maatje kleiner! En dat ze nog gelijk heeft ook😁😁😁
Inderdaad!! Zo fijn. Was vandaag in Duitsland en moest echt zoeken naar een maatje 36 (alles valt daar een tikje groter uit heb ik het idee). Normaal heb ik 38.
Alle reacties Link kopieren Quote
Desalniette- schreef:
07-07-2018 08:32
Dat ik voor het eerst sinds 30 jaar een t-shirt in mijn broek kan dragen, in plaats van over mijn broek om de muffin-top te verhullen :blob:
Dit ook!!! Moest zo lachen, wat een herkenning.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie nu, als ik naar beneden kijk alléén tieten, geen buik meer! En ik krijg mijn leren jasje weer bijna dicht terwijl er eerst minstens een stuk of 15 centimeter tussen zat.
OMG wat is dit een heerlijk gevoel!
(nu 17 kilo kwijt)
Alle reacties Link kopieren Quote
Een vraagje voor de ervaringsdeskundigen. :)
Inmiddels ben ik 20 kilo kwijt en mensen zien dit dus ook aan mij, maar ik zie het zelf niet zo erg.
Ik merk het wel aan mijn kleren en makkelijker bewegen, en ook als ik een foto zie van 20 kilo geleden zie ik wel verschil.
Maar in de spiegel zie ik nog bijna dezelfde persoon.
Ik vind het dus heel moeilijk te geloven als mensen (vrienden, familie) zeggen dat ik zo veranderd ben en dat je het zo goed kan zien. Ik heb dan het gevoel dat ze dat vooral zeggen om mij te motiveren en een goed gevoel te geven. En natuurlijk wéét ik dat dat waarschijnlijk niet zo is, maar omdat ik het zelf in de spiegel niet zie vind ik het zo moeilijk te geloven.
Ik realiseer me dat dat bij mij ligt hoor, en ik zeg dan gewoon: "dank je, fijn dat je dat zegt"
Maar ergens zit dan zo'n irritant stemmetje dat zegt: "jaja, sure".
Heeft iemand hier ervaring mee, of tips hoe ik hiermee kan omgaan? Ga je het op een gegeven moment zelf ook zien en onderkennen dat je een stuk slanker bent? Het lijkt of mijn zelfbeeld niet helemaal meekomt met de werkelijkheid ofzo. Heel gek!
Verder vind ik het echt heerlijk hoor, om al zo veel slanker te zijn. :yes:
Alle reacties Link kopieren Quote
QueenArachnia schreef:
15-09-2018 13:32
Een vraagje voor de ervaringsdeskundigen. :)
Inmiddels ben ik 20 kilo kwijt en mensen zien dit dus ook aan mij, maar ik zie het zelf niet zo erg.
Ik merk het wel aan mijn kleren en makkelijker bewegen, en ook als ik een foto zie van 20 kilo geleden zie ik wel verschil.
Maar in de spiegel zie ik nog bijna dezelfde persoon.
Ik vind het dus heel moeilijk te geloven als mensen (vrienden, familie) zeggen dat ik zo veranderd ben en dat je het zo goed kan zien. Ik heb dan het gevoel dat ze dat vooral zeggen om mij te motiveren en een goed gevoel te geven. En natuurlijk wéét ik dat dat waarschijnlijk niet zo is, maar omdat ik het zelf in de spiegel niet zie vind ik het zo moeilijk te geloven.
Ik realiseer me dat dat bij mij ligt hoor, en ik zeg dan gewoon: "dank je, fijn dat je dat zegt"
Maar ergens zit dan zo'n irritant stemmetje dat zegt: "jaja, sure".
Heeft iemand hier ervaring mee, of tips hoe ik hiermee kan omgaan? Ga je het op een gegeven moment zelf ook zien en onderkennen dat je een stuk slanker bent? Het lijkt of mijn zelfbeeld niet helemaal meekomt met de werkelijkheid ofzo. Heel gek!
Verder vind ik het echt heerlijk hoor, om al zo veel slanker te zijn. :yes:
Heel herkenbaar bovenstaande. Ik ben nu 18 kilo afgevallen en ik merk het inderdaad ook aan mijn kleding en dat ik eindelijk weer kleding pas waar ik geen eens in kon komen maar als ik bijvoorbeeld na het douchen naar mezelf kijk ben ik nog niet echt blij. Vanaf het begin heb ik steeds foto's gemaakt van mezelf in m'n ondergoed dus daar kijk ik dan regelmatig naar ( toen en nu) en dan zie ik wel verschil.en als ik kleren aan heb zie ik het verschil wel

Denk dat dit in je hoofd nog ff moet veranderen. Succes!
Dat ik niet meer in een lichte paniek schiet als de chocola bijna op is. En de boodschappen zijn goedkoper geworden.

Ik ben pas drie weken bezig, dus dit is ook een verkapte TVP. Wat een heerlijk topic!
Alle reacties Link kopieren Quote
Herkenbaar dat je hoofd nog niet helemaal “daar” is waar je lichaam is. Ben nu 25 kg afgevallen en de ene dag merk ik echt het verschil. De andere dag zie ik in mijn ooghoek in de winkelruit opeens mijn oude zelf. Heb ook te kleine kleding in de kast bewaard omdat ik bang was voor de teleurstelling dat ik er evt nog steeds niet in kon. Bij het proberen kwam ik er dan achter dat het allang te groot was.. zonde eigenlijk, maar natuurlijk ook een fijn besef. Het helpt denk ik ook om hier op te schrijven waar je wel blij mee bent!

Dingen die nu zo fijn zijn:
- hoe blij ik nu met vakantiefoto’s ben (en hoeveel ik er heb gemaakt haha)
- hoe leuk shoppen nu is (en hoe mijn vriend helpt door standaard een S of XS te pakken terwijl ik met een twijfelend gezicht een M pak en naar de paskamer loop)
- hoe ik steeds meer zin krijg in gezonde dingen als ik een tijdje meer ongezonde dingen eet (ben nu op vakantie)
- dat ik het niet meer zo snel warm heb
- stiekem geniet ik er ook wel van dat alles wat ik heb ingepakt voor de vakantie zo los zit / eigenlijk te groot is

Eentje waarvan ik nog niet weet of ik het positief of negatief vind:
Gisteravond nieuwe mensen ontmoet en iemand begon over obesitas en hoe groot dat probleem was. Het viel me opeens op dat ik dit soort gesprekken steeds vaker heb sinds ik ben afgevallen. Alsof mensen toch comfortabeler zijn om het erover te hebben met iemand die niet in die “gevarenzone” zit oid.. weet nog niet wat ik daarvan moet vinden.

@QueenArachnia: zitten er wel (genoeg) momenten tussen dat je het wel ziet bij jezelf? Ik heb vanaf het begin ook een soort bucket list bijgehouden met (kleine) dingen die ik toen nog niet kon of wilde en die ik nu af kan vinken. Dus bijv: korte broek aan buiten huis, lange tijd met benen over elkaar zitten, dat ene jurkje aan, genieten van een ijsje buiten zonder schaamte, veel sit-ups achter elkaar etc.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blijft een fijn topic dit!

Sinds begin dit jaar 50 kilo afgevallen dmv een maagverkleining. Iedere eerste van de maand maak ik op dezelfde plek een foto.
Ik wil er nog 20 kilo af. Ik ben van maat 52 naar maat 44 gedaan (broeken, rokken) en maat 42 bovenkleding.

Ik durf veel meer mijzelf te laten zien en nieuwe dingen proberen zoals:
- ik heb 6 uur voor het goede doel op een paal van 18 bij 18 cm gestaan in het markermeer
- heb proefles kickboksen gedaan
- ben op yoga gegaan
- heb trampoline gesprongen
- ben ipv een badjurkje een bikini gaan dragen (wat een bevrijding)
- doe mee met de lessen killerbody
- ga binnenkort een keer paardrijden
- ben op een extra locatie gaan werken. 15 km van huis af maar kan het nu fietsen
- als ik naar de Nederlandse obesitaskliniek ga fiets ik 45 km enkele reis (wel elektrisch)

Andere voordelen:
- leukere kleding dragen
- durf gewoon op een willekeurige stoel te gaan zitten
- niet meer overal de dikste zijn maar vooral me er niet constant van bewust zijn
- veel meer energie
- ik kan weer normale bh's dragen met bijpassende slipjes
- heb meer zelfvertrouwen ook in bed met mijn man
- mijn dag wordt niet meer beheerd door gedachtes aan wat en wanneer te eten
- geen last meer van astmatische klachten (wel met medicatie)
- kan gewoon een sprintje trekken als ik bv mijn bus wil halen
- mijn borsten staan veel meer in verhouding met de rest van mijn lijf
- niet meer stiekem eten
- gewoon veel actiever. Ga liever lopen/fietsen ipv met de auto ergens heen
- geen steunzolen meer nodig
- geen pedicure meer nodig
- schoenmaat is van 42 naar 40/41
- kan weer hakken dragen
- durf meer. Ga op mijn werk zelf trainingen geven en gastlessen.
Mijzelf zo presenteren en in de spotlight zetten had ik hiervoor nooit gedaan
- ik word steeds creatiever wat eten betreft. Bedenk eiwitrijke tussendoortjes en avondeten wat echt wat toevoegt aan mijn lijf en niet alleen vulling is. Smaak is belangrijk maar of het de juiste voedingswaarde betreft is nu nog belangrijker.
En het leukste is om recepten te maken die beide in balans zijn.

Als ik me zo al voel met maat 44 hoe zal het dan straks zijn als ik (hopelijk) in maat 40/42 pas en dus nog zeker 15 kilo kwijt ben!
Kan haast niet wachten.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik ben echt blij voor je IBI!
Tvp :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd IBI, leuk om te lezen!

Met 28 kg eraf ben ik blij dat ik:

- Een snellere fietsroute neem over een steile brug en verbaasd ben dat ik al boven ben zonder moeite.
- Weer in vintage winkels kan shoppen.
- Niet bang ben voor een verhit hoofd tijdens een actief bedrijfsuitje.

:cheer2:
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een leuk topic dit!Ik ben nu 38 kilo afgevallen door een khd beperkt dieet.
En ik geniet van het feit dat ik een gewone kledingwinkel in kan lopen en dan niet naar de grote maten afdeling hoef.
Wat hierboven ergens werd geschreven herken ik ook wel hoor,dat je jezelf soms in de spiegel ziet en dan toch nog dat dikke mens van vroegah ziet.
Wat ik top vind:
Kleding kopen.
Weer flirten!! Mannen zien me opeens staan terwijl ik altijd het idee had dat ik oerlelijk was.
Veel actiever.
Normaal in een vliegtuigstoel passen, zonder je vooraf heel druk te maken.
Gewoon heerlijk in mijn vel zitten.
Ik draag nu maat 42,maar wil er nog 15 kilo af hebben.Dan hoop ik in maatje 40 te passen.
Ik ga ervoor :-)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven